PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Najeźdźcy (coś odrobinę trudniejszego)



Larxand
19.09.2018, 16:43
Taka bardzo ogólna koncepcja (bo parę osób twierdzi, że przygody się klepie, tłucze, wszystko łatwe, bo z automatu):

Przygoda rozgrywająca się na naszej głównej wyspie, która staje się jednocześnie wyspą przygody i powoduje zablokowanie możliwości uruchomienia innych przygód (chociaż wciąż pozostaje możliwość dołączenia do przygody innego gracza).

Do naszej wyspy przybijają statki z wrogimi jednostkami (stworzenie odpowiedniego tła i historii pozostawiam "górze") i jednostki te zaczynają się panoszyć, tzn rozstawiają swoje obozy w losowo wybranym sektorze i powodują, że wszystkie budynki w tym sektorze pracują na 50% wydajności dotąd, dopóki się tych obozów nie pozbędziemy. Cała impreza trwa tyle, ile trwają cięższe przygody, czyli 14 dni, przy czym, jeśli nie pozbędziemy się obozów wroga z pierwszego sektora, w którym się rozpanoszyły, w ciągu określonego czasu (powiedzmy 48 godzin), to wrogie obozy pojawiają się w drugim sektorze, itd., czyli w ciągu 14 dni mogą opanować max 7 sektorów. W czasie trwania przygody wyłączona jest możliwość przenoszenia budynków. Cały myk polega na tym, że obozy mają losowe składy, może nie jakiś totalny misz-masz, ale np są to jednostki tylko z CR albo Górskich Klanów (o tym za chwilę). Przygoda kończy się w momencie wyeliminowania wszystkich wrogich obozów ze wszystkich zajętych sektorów (może być jeden, może być 7 - zależy od nas). Tyle złego.

Po wygraniu przygody (po usunięciu wszystkich wrogich obozów) we wszystkich zajętych dotąd sektorach odbywa się festiwal na cześć Władyki, który powoduje, że przez kolejne 14 dni wszystkie budynki w wyzwolonych sektorach pracują na 300% wydajności.
Oprócz opisanego benefitu, w dropie dostajemy doświadczenie za pokonane jednostki, ze trzy sloty z zasobami, ze dwa z doładowaniami do złóż i spora (5%?) szansa na budynek Wieża Obserwacyjna (trzy typy, o tym też dalej).

Przygodę zdobywamy dzięki Odkrywcom, na podobnej zasadzie jak znajdowanie ekspedycji (np. znajdź najeźdźców, czy coś w ten deseń) a możemy wyszukiwać łatwy, średni i trudny poziom najeźdźców. Na łatwym na naszej wyspie lądują jednostki z CR, na średnim - z Krawców, na trudnym - z Klanów. Każdy poziom różni się poza tym typem zasobów w dropie, oczywiście doświadczeniem a także typem Wieży Obserwacyjnej, którą możemy wydropić. I tak z łatwych najeźdźców możemy dostać Drewnianą Wieżę Obserwacyjną, która sprawia, że zdrowie naszych jednostek w czasie przygody z najeźdźcami powiększa się o 2%. Ze średnich możemy dostać Kamienną Wieżę Obserwacyjną, dzięki której o 2% zwiększają się obrażenia zadawane przez nasze jednostki. Z trudnych może wpaść Obsydianowa Wieża Obserwacyjna, która powoduje wzrost punktów doświadczenia o 2%. Każda kolejna Wieża Obserwacyjna określonego typu dodaje kolejne 2% (czyli przy 5 Wieżach możemy odpalić boost 10%), jednak nie więcej niż 14% w sumie w czasie jednej przygody z najeźdźcami.

A, i bardzo ważna sprawa: przygodę uruchamiamy sami na własne życzenie, czyli zgadzamy się na jej warunki i jedyne co nas zaskakuje, to składy i rozmieszczenie obozów oraz drop ("kurka, znów bez wieży").

Ja bym grał, a Wy?

sparkz
19.09.2018, 16:53
Brzmi przyzwoicie. O szczegoly bym sie spieral, ale jedna rzecz mi nie pasuje :

"przygodę uruchamiamy sami na własne życzenie"

Jak dla mnie to jest kompletnie bez sensu. Juz predzej widzialbym to w formie okazjonalnego eventu, np na zasadzie (biorac pod uwage, ze BB lubi pchac do gry elementy pseudoRPG) :

"w okresie przedzimowym Twoja wyspe nawiedzili dziwni przybysze z dalekiej Północy poszukujacy zapasow
i lupow pozwalajacych im przygotowac sie do nieuchronnej i ciezkiej zimy (...)" i bach, tydzien eventy na wypelnienie luki miedzy halloween a swietami z choinka.

Larxand
19.09.2018, 17:04
Brzmi przyzwoicie. O szczegoly bym sie spieral, ale jedna rzecz mi nie pasuje :

"przygodę uruchamiamy sami na własne życzenie"

Jak dla mnie to jest kompletnie bez sensu. Juz predzej widzialbym to w formie okazjonalnego eventu, np na zasadzie (biorac pod uwage, ze BB lubi pchac do gry elementy pseudoRPG) :

"w okresie przedzimowym Twoja wyspe nawiedzili dziwni przybysze z dalekiej Północy poszukujacy zapasow
i lupow pozwalajacych im przygotowac sie do nieuchronnej i ciezkiej zimy (...)" i bach, tydzien eventy na wypelnienie luki miedzy halloween a swietami z choinka.

To jest właśnie ten element, który mógłby budzić największe kontrowersje. Przypuszczam, że gdyby zapytać, czy ludzie chcieliby żeby ich wyspy najechały jakieś obce złoczyńce, to niezależnie od benefitów sporo ludzi kategorycznie by się sprzeciwiło. Dlatego zaproponowałem nowy element gry będący alternatywnym sposobem na zdobywanie doświadczenia (i zasobów).

konkur4
20.09.2018, 09:10
Wszystko fajnie, ale gdyby to miało w jakiś sposób przypominać "najeźdźców" to zrobiłbym to formie eventu, losowo przydzielanego graczom (nie, nie całemu serwerowi naraz), bez angażowania do tego odkrywców (zbyt przewidywalne), powiedzmy raz w miesiącu (tak średnio statystycznie). Zwyczajnie co jakiś czas (zależnie od poziomu gracza) wyspę domową w miejscach niedostępnych do zabudowy rozstawialiby się w/w przeciwnicy, w mniej lub bardziej losowych składach (skończmy ze statycznością tej gry). Czas trwania takiego eventu to 24 godziny, nagrody nie wpadałyby od razu po pokonaniu obozu, tylko w formie wiadomości po zakończonym evencie, w ilości adekwatnej do zaangażowania gracza (nie jakieś tam miecze brąz czy deski, tylko rzeczy związane z danym najazdem - jak krawiec (fasola, łodygi, coś tam dorzucić spoza), jak alibaba (zaprawa, mahoń, platyna), jak klany (ruda obsydianu i nie wiem co jeszcze). Brak udziału w tym nie miałby żadnych negatywnych konsekwencji.

Larxand
20.09.2018, 19:12
Wszystko fajnie, ale gdyby to miało w jakiś sposób przypominać "najeźdźców" to zrobiłbym to formie eventu, losowo przydzielanego graczom (nie, nie całemu serwerowi naraz), bez angażowania do tego odkrywców (zbyt przewidywalne), powiedzmy raz w miesiącu (tak średnio statystycznie). Zwyczajnie co jakiś czas (zależnie od poziomu gracza) wyspę domową w miejscach niedostępnych do zabudowy rozstawialiby się w/w przeciwnicy, w mniej lub bardziej losowych składach (skończmy ze statycznością tej gry). Czas trwania takiego eventu to 24 godziny, nagrody nie wpadałyby od razu po pokonaniu obozu, tylko w formie wiadomości po zakończonym evencie, w ilości adekwatnej do zaangażowania gracza (nie jakieś tam miecze brąz czy deski, tylko rzeczy związane z danym najazdem - jak krawiec (fasola, łodygi, coś tam dorzucić spoza), jak alibaba (zaprawa, mahoń, platyna), jak klany (ruda obsydianu i nie wiem co jeszcze). Brak udziału w tym nie miałby żadnych negatywnych konsekwencji.

Event to coś, co jest niezależne od nas, dopada nas np wtedy kiedy nie możemy wziąć w nim udziału, poza tym dotychczasowe eventy miały jedną wspólną cechę: (w większości) były jednorazowe i nie widzę powodu, dla którego BB miałoby to zmienić,. Dlatego celowo zaproponowałem coś, w czym możemy uczestniczyć kiedy sobie wymyślimy, żeby miało charakter przygody, czyli było alternatywą dla obecnego systemu jeśli chodzi o zdobywanie doświadczenia i żeby jednocześnie zawierało jakiś kawałek niepewności, żeby zaspokoić niedosyt w tym względzie i na tym się skupmy.

Zee4c
20.09.2018, 21:58
Ja osobiście uważam pomysł za bardzo dobry - coś prawie "nowego" i na pewno ciekawego i nie w formie eventu ale na własne życzenie - np. jakaś wyprawa excelsiora spowodowała działania odwetowe w postaci najazdu na wyspe...

Raf-Dan
14.10.2018, 18:27
Jak dla mnie brzmi interesująco. Coś nowego co ożywi grę. Jestem za!

Robalus
14.10.2018, 19:10
Jestem w zasadzie na Tak i za tym pomysłem . Co nieco do modyfikacji i można klikać... Ale to dopiero jak BB zrealizuje ten pomysł.... Pozdrawiam

von_Flaschke
18.10.2018, 03:55
Bardzo mi się podoba, ale zmodyfikowałbym ten pomysł.
Event związany z najeźdźcami następowałby automatycznie po 7 dniach bez logowania się do gry, wymagałoby to tylko modyfikacji licznika logowań, który już istnieje.
Najeźdźcami byłyby nowe jednostki, nie występujące dotychczas w grze, proponuję Cyklopów, którzy zabawialiby się rzucaniem głazów w budynki.
Każdy dzień tej zabawy skutkowałby obniżeniem poziomu o 1 losowego budynku w sektorze. Budynki, które nie mogą być ulepszone do wyższego poziomu niż 1 nie podlegałyby destrukcji.
Po kolejnych 7 dniach bez logowania Cyklopi pojawiliby się w następnym sektorze, aż do dnia, w którym gracz się zaloguje i zniszczy wszystkie garnizony Cyklopów.
Garnizony miałyby wymiary 1x1, aby nie można było zapobiec ich pojawieniu się. Gdyby mimo to brakowało miejsca, najeźcy mogliby zniszczyć jakąś ozdobę lub zadeptać kwiatki, aby tylko ich garnizon się zmieścił.
Własności bojowe Cyklopów byłyby takie same lub podobne do jednostek atrylerii występujących już w grze.
Kto chciałby uniknąć wizyty tych gości podczas planowanych przerw w grze (urlopy, wakacje, czy inne przyczyny) mógłby wykupić w sklepie odpowiedni gadżet blokujący tę przyjemność. Raz w roku pojawiałyby się takie 4 przedmioty za rybę, każdy na 1 tydzień. Kolejne byłyby do kupienia za klejnoty.
Szczegóły wymagałyby jeszcze dyskusji, np czy te 4 tygodnie w roku to za mało czy za dużo, jaka powinna być siła tych Cyklopów i wpływ poziomu gracza oraz wiele innych, których nie da się przewidzieć w tej fazie projektu.

Można też dodać złodziei (reprezentowanych przez zwykłych bandytów), którzy rozkradaliby surowce. W pierwszej kolejności z magazynów, a później z gwiazdy:)

Larxand
18.10.2018, 11:48
Bardzo mi się podoba, ale zmodyfikowałbym ten pomysł.
Event związany z najeźdźcami następowałby automatycznie po 7 dniach bez logowania się do gry, wymagałoby to tylko modyfikacji licznika logowań, który już istnieje.
Najeźdźcami byłyby nowe jednostki, nie występujące dotychczas w grze, proponuję Cyklopów, którzy zabawialiby się rzucaniem głazów w budynki.
Każdy dzień tej zabawy skutkowałby obniżeniem poziomu o 1 losowego budynku w sektorze. Budynki, które nie mogą być ulepszone do wyższego poziomu niż 1 nie podlegałyby destrukcji.
Po kolejnych 7 dniach bez logowania Cyklopi pojawiliby się w następnym sektorze, aż do dnia, w którym gracz się zaloguje i zniszczy wszystkie garnizony Cyklopów.
Garnizony miałyby wymiary 1x1, aby nie można było zapobiec ich pojawieniu się. Gdyby mimo to brakowało miejsca, najeźcy mogliby zniszczyć jakąś ozdobę lub zadeptać kwiatki, aby tylko ich garnizon się zmieścił.
Własności bojowe Cyklopów byłyby takie same lub podobne do jednostek atrylerii występujących już w grze.
Kto chciałby uniknąć wizyty tych gości podczas planowanych przerw w grze (urlopy, wakacje, czy inne przyczyny) mógłby wykupić w sklepie odpowiedni gadżet blokujący tę przyjemność. Raz w roku pojawiałyby się takie 4 przedmioty za rybę, każdy na 1 tydzień. Kolejne byłyby do kupienia za klejnoty.
Szczegóły wymagałyby jeszcze dyskusji, np czy te 4 tygodnie w roku to za mało czy za dużo, jaka powinna być siła tych Cyklopów i wpływ poziomu gracza oraz wiele innych, których nie da się przewidzieć w tej fazie projektu.

To nie jest modyfikacja, tylko zupełnie nowy pomysł z diametralnie innymi założeniami, bo przede wszystkim zmuszałby graczy do czegoś, na co niekoniecznie mieliby ochotę, np. z różnych niezależnych od graczy względów mogą nie mieć możliwości logowania przez x dni.

Glavo
19.10.2018, 09:04
A jakieś bardziej realne pomysły..? ;)

Iphoris
20.10.2018, 09:06
Z tym zmuszaniem graczy do gry to tak trochę nie bardzo. Tym bardziej, że podniesienie np. magazynu prowiantu albo koszar na 6 to jest jakieś 10 dni, a w tym czasie jesteś półmartwy.


Można też dodać złodziei (reprezentowanych przez zwykłych bandytów), którzy rozkradaliby surowce. W pierwszej kolejności z magazynów, a później z gwiazdy:)

Gwiazdę jako magazyn należy zlikwidować całkowicie albo od bidy poważnie ograniczyć.
Widzę trzy możliwe podejścia:
1. Nie można wykonać czynności (np. handel, zatwierdzenie przygody itp), jeśli nie ma miejsca w magazynie - kłopotliwe, bo może np. blokować zadania.
2. Nadmiarowe surowce są tracone w jakimś tempie, np. 3% dziennie, zaokrąglane w górę - to moim zdaniem dobre, bo da się wprowadzić miękko.
3. Surowce przepadają przy odbieraniu nagrody, za zgodą/ostrzeżeniem.

Dodatkowo przy naprawianiu błędu z magazynem w gwieździe, dobrze byłoby nie zapomnieć o poczcie. :)

MOD_Victoria
13.05.2019, 14:19
Dzień dobry,

Z uwagi na to, że ankieta widnieje na naszym forum od dłuższego czasu i nie udało się zdobyć minimalnej ilości głosów za, wymaganej do przekazania pomysłu pod rozwagę developerom, temat zamykam i przenoszę do archiwum.

Pozdrawiam
MOD_Victoria