PDA

Zobacz pełną wersję : Rozmowy nt. PVP (kolonii, ekspedycji)



Zbedeusz02
18.09.2016, 18:36
Witam, pytanie do doświadczonych kolonizatorów.

Ile wojska tzn. jakie i ile jednostek szturmowych i ciezkich, trzeba przerzucić na kolonie, aby ją zdobyć?

- niewielka kolonia?

- normalna kolonia?

- obiecująca kolonia?

set2g
18.09.2016, 20:09
Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć, bo na to wpływa wiele czynników takie jak poziom kolonii, to czy jest zajęta, jaki jest układ obozów. Czy będziesz blokował długo obozy czy byle przejść, czy w ogóle będziesz blokował. Sporo zmiennych. Ustalone limity jednostek są wystarczające, no chyba że coś naprawdę skopiemy. Na początku jak zaczynałem kolonie, na małą, poziom 1, wolną, wystarczyło po 100 szturmowych i po 33 cięzkich (4 marszałków)

Iphoris
28.09.2016, 09:15
Jak zabierzesz tyle co limit wymieszanych szturmowców (i coś ciężkiego albo elita na pieski, jeśli są), to z palcem [schowanym] podbijesz bezpańską kolonię, nawet puszczając nieodpowiednie ataki (chyba że szturmowe na pieski - zjedzą każdą ilość). Potem, jak trochę pograsz, to będziesz widział, czego zabrakło i drukował tego odpowiednio więcej.
Zaczniesz czuć się dobrze - to wtedy przerzucasz się na coś trudniejszego (większa kolonia albo z obroną) i znowu patrzysz czego zabrakło.
Jeżeli chcesz ćwiczyć od razu bloki, to nadrukuj wszystkich jednostek po parę sztuk i elit albo ciężkich na pełny blok (można z setkę dla spokoju).

Na koloniach jest sporo miejsca na błędy - nawet jak się zrobi półtora do dwóch grubych wpadek, to wyspa padnie.
Zwykle na koloniach jest jakiś dominujący typ jednostki.
Jeżeli masz zamiar bić te kolonie, to każdy rodzaj jednostki i tak w końcu zużyjesz, więc nie ma obawy, że czegoś narobisz za dużo. :)
Chyba że będziesz robić tylko częściowe bloki (na przejście), to wtedy blokujące będą schodzić wolno, ale i tak się zużyją na karmę dla psów.

Aha, wymieszałeś rodzaje kolonii. Są trzy stopnie wielkości i trzy stopnie trudności (co daje łącznie dziewięć typów). Wielkość wybierasz sam, a trudność możesz poprawiać przez wygrywanie i zbijać przez przegrywanie walk o kolonie.

Jeżeli chcesz robić podboje do osiągnięć albo masz niski limit populacji, to po prostu pilnujesz paska i trzymasz się na pierwszym/drugim polu (w razie czego znajdujesz kolonię do podboju i ją odpuszczasz) - wtedy lejesz same łatwe, szybciej i taniej obskoczysz. Oczywiście wtedy są mniejsze zyski, ale kolonii się dla zysku nie robi przecież, bo go nie ma. :)

Obrony są dosyć trudne - jeżeli ktoś nie przerwie z powodów zewnętrznych, nie zaliczy dużej ilości grubych wpadek albo nie podda się, to zaatakowana kolonia już jest stracona.

Arek5691
06.08.2017, 13:52
Witam
potrzebuję porady a mianowicie
mam 3 marszałków i do zrobienie ekspedycję jak w temacie
nie mogę ich wysłać mino rozpoczęcia ekspedycji
Poradźcie jak to zrobić bo zgłupiałem

Lisq3
11.11.2017, 20:36
Czy punkty obrony, które dostałem po podbiciu kolonii moge zachowac na pozniej, na inna kolonie czy musze wydac wszystko na aktualnej wyspie?

arul
11.11.2017, 20:50
Podbiłem może z 5 kolonii w sumie, ale wydaje mi sie że musisz wydać wszystko od razu.

baqslaw
11.11.2017, 22:29
Wydajesz kiedy chcesz. Możesz też wykorzystać do tworzenia jednostek elitarnych (strażników) w akademii.

set2g
12.11.2017, 13:28
Wydajesz kiedy chcesz. Możesz też wykorzystać do tworzenia jednostek elitarnych (strażników) w akademii.

Punkty waleczności można wydawać w sklepie i na Strażników, punkty obrony są tylko do jednej konkretnej podbitej kolonii, nie można ich w żaden sposób magazynować.

baqslaw
13.11.2017, 19:41
Fakt, mój błąd - sypię głowę popiołem.

Lisq3
30.11.2017, 00:09
Hej, mam kilka pytań odnośnie ekspedycji, gdyż w grze nie znalazłem takich informacji.

Punkty doświadczenia - jak się je zdobywa? Za kazdy pobity oboz, za kazdy pobity sektor? Jeśli pobije przywodce sektora, to dostaję exp za cały sektor? Czy jak podbiję dowódcę mapy to dostaję expa za całą wyspę, czy tylko za te obozy/sektory które podbiłem? Czy za podbicie dowódcy jest jakiś bonusowy exp czy tak jak za normalny sektor?

Punkty siły - jak się je dostaje/traci? 1 punkt za podbicie jakiejkolwiek wyspy? Podbilem ostatnio mala kolonie i nie dostalem pkt sily. Odkrylem kolonie, anulowalem wyprawe - stracilem opkt sily. Obronilem wyspe przed atakami wrogow - nie dostałem punktów siły. Podnioslem wieze ekspedycyjną na kolejny lvl na swojej wyspe i nagle s traciłem dwa punkty siły, czemu?

Będę wdzięczny za pomoc:)

szkarłatnyrubin
30.11.2017, 01:37
dostajesz
0.5 punkt siły - niewielką kolonia
1 punkt siły - zwykła kolonia
1,5 punkt siły -olbrzymia kolonia
z tym że połówek nie wyświetla:)

za podniesienie wieży na kolejny lvl nie traci się punktów, pewno za ekspedycje odjęło ci punkty po jakimś czasie, ot taki typowy lag

set2g
30.11.2017, 12:15
Dostajesz pkt doświadczenia za pokonane jednostki. Ubicie przywódcy sektora powoduje znikniecie reszty obozów i za nie też są pkt doświadczenia.
Główny dowódca na mapie jest traktowany tak samo jak przywódcy sektorów, z tym że jak go pokonasz to masz zaliczone pokonanie kolonii.

Lord_Valentino
20.01.2018, 13:54
Witam serdecznie ;)
Gram w Settlersów online już kilka lat, głównie dla rozrywki (44 poziom) więc ogólnie pojęcie o grze mam.
Zastanawia mnie jedna rzecz, jaka jest "matematyczna" opłacalność podbijania kolonii, ponieważ nie mogę się doliczyć...
A teraz wytłumaczę o co mi chodzi. Podbijam niewielką kolonię gdzie mam 420 woja i 4 marszałków.
Do wyprodukowania (podam na swoim przykładzie = po 100 piechoty, łuczników i konnicy szturmowej + 120 ciężka piechota) armii potrzeba:
600 pik szturmowych = 600 stali + 2400 węgla
600 łuków szturmowych = 6000 drewna liściastego + 1200 żelaza
600 szabli szturmowych = 1200 żelaza + 3600 węgla
360 ciężkich buzdyganów = 360 stali + 1440 węgla
Nie liczę napitku bo tego ma się dużo na takim poziomie
Po podbiciu kolonii (już nie wnikam w straty) otrzymuję około 30 granitu co 6 godzin (+12 godzin ochrony).
Kolonia moja zostaje podbita po około 20 godzinach, więc otrzymałem z niej około 100 granitu.
:confused::confused::confused:

Proszę o matematyczne i rzetelne wytłumaczenie jaka jest opłacalność czegoś takiego??? W miejsce straconych surowców mogę zrobić o wiele większą armię i zrobić np. 5 razy Bagienną wiedźmę i otrzymać o wiele więcej.

Pozdrawiam i liczę na Wasze odpowiedzi z uzasadnieniem

sparkz
20.01.2018, 14:53
Prawidlowa odpowiedz to "nie ma i nigdy nie bylo matematycznej oplacalnosci".

Tryb powstal tylko po to, zeby udawal mozliwosc walki z innymi graczami, a z pktu widzenia liczb jest zbalansowany tak samo jak wszystko inne w grze, czyli w ogole.

set2g
20.01.2018, 15:49
Nie ma opłacalności, to taki tryb for fun, inaczej tego nie można nazwać. Inni twierdzą że to troche takie wyzwanie, bo nie można go zrobić idąc za rączek z poradnikiem.
Teraz jak mają dadać populacje do zamku na wodzie (200/lvl z tego co widziałem) to taki mały motywator się pojawił żeby zacząć/powrócić do tego trybu.

Lord_Valentino
20.01.2018, 16:22
UFF. oczekiwałem takiej odpowiedzi - że się nie opłaca :D bo już myślałem że jestem głupi i nie umiem liczyć ;p
dzięki i pozdrawiam!

ArturGrab
21.01.2018, 10:04
Lord zacznijmy od tego czy 1 rok grania to kilka lat?
Po drugie tak jak pisali weterani nie ma tam opłacalności i to było od samego początku miałą być "dobra zmiana" a wyszło jak wszystko do kitu.
set2g czy te 200 popu do zamku skusi graczy do męczenie tych koloni, bo mnie samego raczej nie jeżeli mam dojść do końca i dostać 200 populacji.
Wiem że każde 200 to zawsze 200 więcej ale podejrzewam że mając 35k populacji to nic to nie zmieni w tym że kolejne PD to idzie jak krew z nosa a chęci coraz mnie po pomysłach mądrych głów.

BB_Penelopa
07.02.2018, 12:21
Witam!

Przypomnienie dla nowych graczy: :)

Kolonie są specjalnymi wyspami, które można znaleźć dzięki poszukiwaniom Odkrywców.
Można je podbić, można ich bronić i można je stracić na rzecz innych graczy.
Szczegółowe informacje znajdują się > tutaj (https://forum.thesettlersonline.pl/threads/36790-Kolonie-i-PvP) <

W trybie kolonii obowiązuje inny system walki niż ten, który znasz ze swojego królestwa lub przygód.

Odpowiedź na pytanie. :)

Największą różnicą jest fakt, iż walka toczona jest teraz w czasie rzeczywistym. Jeżeli chodzi o "opłacalność" trudno określić co lepsze.

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

LeoBullero
08.02.2018, 23:37
Witam!

Największą różnicą jest fakt, iż walka toczona jest teraz w czasie rzeczywistym. Jeżeli chodzi o "opłacalność" trudno określić co lepsze.

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

Czy ktoś rozumie, co to znaczy?

BB_Penelopa
09.02.2018, 14:37
Czy ktoś rozumie, co to znaczy?

Obozowiska wroga mogą być zajmowane przez różne typy oddziałów. Podczas walki zawsze jedna grupa oddziałów atakować będzie drugą, aż do pokonania jednej z grup. Wtedy z obozowiska wystawiona zostanie kolejna, losowa grupa. Możesz decydować i wybierać, któremu typowi oddziału chcesz wydać rozkaz walki z tą grupą.

Już rozumiesz? :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

Aruzus
09.02.2018, 15:38
Obozowiska wroga mogą być zajmowane przez różne typy oddziałów. Podczas walki zawsze jedna grupa oddziałów atakować będzie drugą, aż do pokonania jednej z grup. Wtedy z obozowiska wystawiona zostanie kolejna, losowa grupa. Możesz decydować i wybierać, któremu typowi oddziału chcesz wydać rozkaz walki z tą grupą.

Już rozumiesz? :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

Sorry Penelopo, ale ja to rozumiem tak, że Leo dopytywał o ''czas rzeczywisty'' raczej :D
Też nie rozumiem czym ten czas rzeczywisty REALNIE różni się dla gracza na przygodach i koloniach, ale spoko-to chyba niezbyt ważna sprawa skoro niewiele osób się tym interesuje i w ogóle dopytuje o takie detale ;)
Bo jeśli chodzi o dodatkowy etap zmiany atakującej grupy w trakcie walki to ten ''czas rzeczywisty'' jako wyjątkowa cecha kolonii powinien być ujęty w widełki zdecydowanie :cool:

BB_Penelopa
09.02.2018, 16:56
Sorry Penelopo


Wybaczam! ;)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

set2g
09.02.2018, 20:39
W starych przygodach jeśli wyślesz oddział do ataku to wynik jest znany od momentu wysłania wojska, co najwyżej podlega wahaniom związanym z celnością jednostek, ale zawsze mieści się w takich samych widełkach. Na koloniach mimo wysłania odpowiedniego składu można przegrać bo to my w trakcie walki wybieramy jakimi jednostkami będziemy atakować, Troche bardziej skomplikowane ale zasady są proste do połapania się. Kwestia wprawy.
Osobiscie bym postulował o dodanie kolejnych surowców na koloniach; saletra, zaprawa, mahon czy platyna a i na eventy surka eventowa.

Angel7212
09.02.2018, 22:39
Osobiscie bym postulował o dodanie kolejnych surowców na koloniach; saletra, zaprawa, mahon czy platyna a i na eventy surka eventowa.

i marszałka za surowce eventowe ;)

sparkz
09.02.2018, 23:28
Osobiscie bym postulował o dodanie kolejnych surowców na koloniach; saletra, zaprawa, mahon czy platyna a i na eventy surka eventowa.

Po co skoro te same surowce mozna wydobywac na wyspie w sposob calkowicie automatyczny i bez angazowania wojska/ tracenia czasu na jego kontrole ?

Do tego od czasu kiedy wprowadzono mozliwosc ich wydobywania te surowce wielu ludziom sie juz wysypuja z magazynu ..

set2g
10.02.2018, 09:47
Doskonale sobie z tego zdaję sprawe. Chodzi raczej o większą różnorodność. Kolonie zostały porzucone i z tego co pisali nie ma w planach cokolwiek tam ruszać.

sparkz
10.02.2018, 10:40
Skoro nie ma w planach cokolwiek tam ruszac to po co wykopywac trupa ?

Aruzus
10.02.2018, 14:17
Skoro nie ma w planach cokolwiek tam ruszac to po co wykopywac trupa ?

A co do tego tłumaczenia czym różni się kolonia od przygody to raczej wiemy że zupy nie je się widelcem - i to RTS też wiadomo? A temat przykuł uwagę tylko z powodu zaliczenia koloni do RTS jakby sama gra RTSem już nie była. Wymyślono dla koloni mechanikę która miała dać graczom złudzenie konkurowania między sobą a skończyło się na konkurowaniu na tablicy z wynikami, eksperyment się nie udał i w skali masowej funkcjonuje w trybie bardzo nierzeczywistym :D
Sparkz dobrze napisał, to trup po liftingu z limitem pojemności niedawno dodanym do grobowca, zależnym od czasu spędzonego na tym cmentarzu. RIP

zaba5666
19.02.2018, 13:17
Czy można by było w najbliższej możliwej aktualizacji przesunąć na liście Specjalistów Szybkiego kwatermistrza (od PVP) za Dostawcę ekspedycji? Obecnie Szybki kwatermistrz umiejscowił się za ostatnim Szczęśliwym odkrywcą. Nie ukrywam, że to trochę drażniące mieszać kwatermistrza z odkrywcą. Przy dużej liczbie odkrywców to trochę męczące. Zmiana kosmetyczna ale zarazem jak przydatna. Od razu powiem, że nie jestem pedantyczny ale pewne rzeczy powinny stać tam gdzie powinny ;)

Jurek12345
19.02.2018, 14:57
Pozmieniaj nazwy generałów na swoje nazwy, tak żeby Ci się posortowało, tak jak uważasz.

zaba5666
20.02.2018, 21:16
Dzięki, jest już ok ;)

Unangwata
03.09.2018, 16:31
System walki i losowość w ekspedycjach jest czymś co ta gra potrzebowała. Jeśli w przygodach jedyne co musisz zrobić to otworzyć poradnik i monotonnie klikać, to w ekspedycjach jesteś zmuszony do odrobiny strategii i planowania.
Walki są ciekawe i mapy nieprzewidywalne.

Niesty, wynagrodzenie za podjęty wysiłek i włożony czas (nie wspomne o materiałach) nie są warte zachodu. To trochę zastanawiające, dlaczego programiści zaniedbali taki potencjał z rezultatem braku zainteresowania u graczy.

Uważam, że coś trzeba z tym zrobić i nie marnować już rozbudowanej tej części gry i zachęcić graczy naprawdę korzystnymi zdobyczami. W przygodach wszystko jest wyliczone, prawie (zepsuty blok) brak ryzyka. Natomiast w ekspedycjach można stracić, szczególnie z tak ograniczonym czasem wykonania.

Jeśli programiści uważają, że sam fakt pvp zachęca graczy to nie koniecznie jest to prawda. Sporo graczy nie jest zainteresowana walką z innymi, a fakt, że można stracić ciężko zdobytą kolonie jeszcze pogarsza sprawe.

To moje 3 grosze.

Dziękuje

sparkz
03.09.2018, 16:58
To trochę zastanawiające, dlaczego programiści zaniedbali taki potencjał z rezultatem braku zainteresowania u graczy.


Nijak nie jest to zastanawiajace jak sie spojrzy na to, jak gra byla rozwijana przez lata.

BB nie ma srodkow albo nie ma zamiaru angazowac srodkow w rozgrzebywanie czegokolwiek z tego co robili wczesniej, sa sklonni co najwyzej zaangazowac minimum czasu na zrobienie czegos nowego albo czegos co chociaz wyglada na nowe, liczac, ze taki minimalny naklad sie zwroci.

W przypadku kolonii jest to o tyle zabawniejsze, ze aktualizacja XXL ktora niedlugo bedzie miala pelne 3 lata wyeliminowala praktycznie wszystkie powody dla ktorych bylby sens robic kolonie, i jakos nikt sie tym 3 lata temu nie przejmowal.

Poza tym nieuprawnione jest nazywanie tego trybu PvP, biorac pod uwage, ze nigdy nie zawieral zadnych elementow wlasciwych dla PvP.

set2g
03.09.2018, 17:10
Pisali o tym kiedyś że nie mają zamiaru tu nic zmieniać. Ta część gry jest porzucona. Funkcjonować funkcjonuję bez problemu, tylko że jak zauważyłeś nie ma ona większego sensu przy aktualnych statystykach.

Larxand
03.09.2018, 18:41
A ja nie przyzwyczajałbym się do tego, co BB samo mówi na temat tego, co zrobi a co porzuciło. Oni sami nie wiedzą czego chcą, a jednocześnie zdają się przekonywać wszystkich dookoła, że wiedzą wszystko i najlepiej i nawet lepiej niż gracze, czego gracze chcą i oczekują.
Jeszcze nie tak dawno pisali na przykład, że pocztą nie będą się zajmować, próbowali wmówić, że bloki są exploitem (po czym sami wprowadzili generała, z którego opisu wynika jasno, że wspiera bloki), poziom 50 miał być ostatnim, itd, itp. Teraz mówią, że nie mają planów na ekspedycje. Poczekajmy, zobaczmy. We dwie osoby ciężko pewne tematy ogarnąć, ale póki co zbrojowni nie usuwam.

Unangwata
03.09.2018, 20:24
BB nie ma srodkow albo nie ma zamiaru angazowac srodkow w rozgrzebywanie czegokolwiek z tego co robili wczesniej, sa sklonni co najwyzej zaangazowac minimum czasu na zrobienie czegos nowego albo czegos co chociaz wyglada na nowe, liczac, ze taki minimalny naklad sie zwroci.


Tylko tyle, że nakład już został włożony i to całkiem z sukcesem. To, że nie działa to z winy błachego powodu mianowicie, że ta część gry nie jest atrakcyjna i poprawienie tego (nagród) to właściwie żaden wkład, prawdopodobnie łatwiejsze niż poprawianie bugów.

sparkz
03.09.2018, 20:42
Niespecjalnie z sukcesem, skoro od lat ludzie smieja sie z tego niby-pvp pozbawionego elementow pvp. W szczegolnosci kiedy pierwsze zapowiedzi jakiegokolwiek systemu pvp rozbudzaly apetyt. A wyszlo ... jak wyszlo.

Naklad pracy nie jest maly, bo "poprawic nagrody" to jest latwo napisac, a trudniej zrobic w kontekscie reszty gry, w szczegolnosci jesli praktycznie 100% surowcow jakie potrzebujesz w grze juz mozesz wydobywac na wlasnej wyspie, bez marnowania czasu na kolonie i ryzykowania, ze ktos Ci je odbije (przerywajac doplyw surowcow).

Ten tryb pasuje do reszty gry w obecnym ksztalcie jak siodlo do swini.

Unangwata
03.09.2018, 21:14
Naklad pracy nie jest maly, bo "poprawic nagrody" to jest latwo napisac, a trudniej zrobic w kontekscie reszty gry, w szczegolnosci jesli praktycznie 100% surowcow jakie potrzebujesz w grze juz mozesz wydobywac na wlasnej wyspie, bez marnowania czasu na kolonie i ryzykowania, ze ktos Ci je odbije (przerywajac doplyw surowcow).


To jest robota na jeden wieczór, edytujesz nagrody i tyle. Wcześniej można je przmyśleć. Wystarczy by były komkurencyjne z przygodami i po sprawie. Osobiście wolałbym robić ekspedycje.
A co do produkowania wszystkich surowcow na własnej wyspie to jestem daleko od tego podobnie jak wielu innych graczy.

Chumek
03.09.2018, 22:40
A może niech zrobią wyspy produkujące zaprawę, fasolę, łodygi?

Androm3da
03.09.2018, 22:40
Ja nie wiem gdzie tu strategia i planowanie, raptem kilka opcji i wszystko się powtarza. Mapy nieprzewidywalne ? też kilka opcji i się powtarzają. Chociaż robię mniej przygód niż kiedyś, to uważam że ich robienie jest prostsze niż robienie ekspedycji, po prostu wysyłam gienków na obozy i nie wiem, mogę sobie iść zrobić kolację, a w ekspedycjach jednak trzeba siedzieć żeby w odpowiednim czasie zmieniać wojsko, z czasem staje się to monotonne i nieciekawe. O ile w przygodach można zaoszczędzić wojsko, to w ekspedycjach już nie za bardzo, na danym obozie musi zginąć tyle a tyle wojska i koniec.
Co do nagród, to myślę że na teraz są adekwatne co do ekspedycji, jeśli gracze robią olbrzymie kolonie w 15-20 minut, to jak by się to miało po zmianach nagród dla tych którzy robią przygodę w 1-2h albo i dłużej. Korzystne zdobycze też mało co wniosą, bo gracze mają już wszystko.
Poczekajmy, może "za chwilę" dają Nam nowe koszary i nowe ekspedycje :P

Zee4c
04.09.2018, 08:07
Ja nie wiem gdzie tu strategia i planowanie, raptem kilka opcji i wszystko się powtarza. Mapy nieprzewidywalne ? też kilka opcji i się powtarzają. Chociaż robię mniej przygód niż kiedyś, to uważam że ich robienie jest prostsze niż robienie ekspedycji, po prostu wysyłam gienków na obozy i nie wiem, mogę sobie iść zrobić kolację, a w ekspedycjach jednak trzeba siedzieć żeby w odpowiednim czasie zmieniać wojsko, z czasem staje się to monotonne i nieciekawe. O ile w przygodach można zaoszczędzić wojsko, to w ekspedycjach już nie za bardzo, na danym obozie musi zginąć tyle a tyle wojska i koniec.
Co do nagród, to myślę że na teraz są adekwatne co do ekspedycji, jeśli gracze robią olbrzymie kolonie w 15-20 minut, to jak by się to miało po zmianach nagród dla tych którzy robią przygodę w 1-2h albo i dłużej. Korzystne zdobycze też mało co wniosą, bo gracze mają już wszystko.
Poczekajmy, może "za chwilę" dają Nam nowe koszary i nowe ekspedycje :P

Mam wrażenie ze chyba nie robiłaś ekspedycji w ogóle:
1. Gdzie strategia i planowanie? Własnie dlatego niektórzy robią olbrzymia kolonie w 15 minut bo potrafią zaplanować ataki i bloki. Ci co nie potrafią lub czyszczą calą wyspę dla PD robią to tez 2 godziny jak normalna przygodę
2. Robinie ekspedycji - bez poradnika - jest "monotonne z czasem..." (sic!) a robienie przygód za każdym razem wg tego samego poradnika nie jest monotonne i nudne??? Jeżeli dna przygodę raz opracujesz w wersji najbardziej oszczędnej to potem za każdym razem robisz tak samo - no chyba ze z nudów lubisz wytracać rożne jednostki...
3. Brak oszczędności??? W ekspedycjach tez zaoszczędza się wojsko własnie przez umiejętne wybrana ścieżkę ataków - można zniszczyć 15 obozów a można i 4 tylko...
4. Co do kolacji w trakcie to znam jedna przygodę - bagienna wiedźmę - gdzie wysyłasz raz ataki i masz z banki... co do innych to jednak trzeba sie nasiedzieć - ataki same sie nie wysyłają a obozy same się nie przestawią.
Tak naprawdę w ekspedycjach brakuje tylko odpowiedniego systemu nagród w jakiejkolwiek postaci.

Larxand
04.09.2018, 09:06
To jest robota na jeden wieczór, edytujesz nagrody i tyle. Wcześniej można je przmyśleć. Wystarczy by były komkurencyjne z przygodami i po sprawie. Osobiście wolałbym robić ekspedycje.
A co do produkowania wszystkich surowcow na własnej wyspie to jestem daleko od tego podobnie jak wielu innych graczy.

Robota jest na jeden wieczór, tylko że w BB proces decyzyjny trwa kilkaset wieczorów.

konkur4
04.09.2018, 09:22
Robota jest na jeden wieczór, tylko że w BB proces decyzyjny trwa kilkaset wieczorów.

A w dodatku kolejka modyfikacji i usprawnień robi się coraz dłuższa, przez co, dla minimalnej liczby ludzi pracującej nad projektem, ich wprowadzanie zajmuje zwykle 2-3 lata.

sparkz
04.09.2018, 09:28
Tak naprawdę w ekspedycjach brakuje tylko odpowiedniego systemu nagród w jakiejkolwiek postaci.

W ekspedycjach brakuje sensu istnienia ekspedycji.

Nagrody mozna usprawnic, tyle ze gorna granica tego na ile mozna usprawnic jest wyznaczona przez przygody, z ktorymi ekspedycje przegraja nawet jesli nagrody beda takie same, z jednego prostego powodu - lepsze przygody napedzaja Ci proces odblokowywania dostepnosci nowosci poprzez exp ktory z nich zbierasz.

Ten system istnieje tylko i wylacznie po to, zeby w grze dac oczekiwana od dawna namiastke PvP, a ze to zaraz po jego wprowadzeniu zakonczylo sie fiaskiem, to teraz nie ma sensu wykopywac regularnie trupa.

A swoja droga, dynamika systemu walki stosowanego w ekspedycjach wcale niekoniecznie musi byc traktowana jako zaleta, bo podbijanie kolonii jest praktycznie tak samo trywialne jak robienie przygod, tylko przy swojej trywialnosci niepotrzebnie angazuje uwage gracza.

Unangwata
04.09.2018, 10:56
A w dodatku kolejka modyfikacji i usprawnień robi się coraz dłuższa, przez co, dla minimalnej liczby ludzi pracującej nad projektem, ich wprowadzanie zajmuje zwykle 2-3 lata.

Wszystko zależy od priorytetu. Jeśli by się zdecydowali naprawić ekspedycje asap to byśmy mieli nową rozgrywkę. A gdyby ekspedycje także dawały doświadczenie zbliżone do przygód to gracze mieli by wolność wyboru -robić przygody albo ekspedycje w zależności of preferencji.

Chyba lepiej mieć większy wybór niż ograniczony.

Czemu mod przeniódł post do pytań dotyczących gry ? Nie widze żadnego pytania w poście. To była sugestia.

Larxand
05.09.2018, 19:44
Czemu mod przeniódł post do pytań dotyczących gry ? Nie widze żadnego pytania w poście. To była sugestia.

Może dlatego, że ten post jest tylko opinią a nie zawiera żadnej konkretnej propozycji zmiany, po drugie dlatego, że mod ma prawo robić porządki, po trzecie skoro to sugestia, to brakuje tu ankiety (bo czego miałaby dotyczyć?) więc i tak zostałby zamknięty.

Unangwata
05.09.2018, 22:01
Może dlatego, że ten post jest tylko opinią a nie zawiera żadnej konkretnej propozycji zmiany, po drugie dlatego, że mod ma prawo robić porządki, po trzecie skoro to sugestia, to brakuje tu ankiety (bo czego miałaby dotyczyć?) więc i tak zostałby zamknięty.

Chyba ktoś nie umie czytać.

Jak w temacie.

Szukam niewielkie i same jałowe się pojawiają.

set2g
06.09.2018, 07:54
Wejdz sobie w informacje o koloniach, i tam masz napisane ile pkt potrzebne do kolejnych lvl kolonii jałowa -> obiecująca -> bogata

Jedno podbicie kolonii daje 1 pkt w pasku postępu, analogicznie jak sie nie uda podbić to sie pkt traci

MOD_Victoria
06.09.2018, 10:39
Dzień dobry! :)


Może dlatego, że ten post jest tylko opinią a nie zawiera żadnej konkretnej propozycji zmiany, po drugie dlatego, że mod ma prawo robić porządki, po trzecie skoro to sugestia, to brakuje tu ankiety (bo czego miałaby dotyczyć?) więc i tak zostałby zamknięty.

Dokładnie. Skoro już wywiązała się dyskusja w temacie to nie chciałam zamykać. :)


Chyba ktoś nie umie czytać.

Samo "trzeba coś z tym zrobić" to trochę za mało. "Coś" - czyli co konkretnie? W jaki sposób? Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania?

Jak już wyklaruje się z tej dyskusji konkretny pomysł, to proszę o założenie wątku w odpowiednim dziale, wraz z obowiązkową ankietą. Jeżeli pomysł będzie cieszył się zainteresowaniem społeczności, zostanie przekazany developerom. Sprawdź przedtem, czy podobny pomysł już nie istnieje na forum, aby nie dublować.

Przypomnę tylko, że podczas wydarzenia "Zapytaj mnie o cokolwiek" BB_Alex wypowiadał się już w sprawie tej części gry:


Pytanie 44: Deano1978, Stany Zjednoczone
Dlaczego PVE / PVP Nie zostało przebudowane? To marnowanie zasobów i wciąż jest z tym sporo problemów.

BB_Alex: Istnieje kilka poprawek dotyczących funkcji ekspedycji, które zostały wdrożone w ciągu ostatnich miesięcy i będziemy nadal naprawiać błędy. Poza tym nie chcemy przerabiać całej funkcji, ale poprawić i aktualizować ją w pewnym momencie w przyszłości. Priorytet dla tej części gry jest dość niski, więc nie skupiamy się na niej w tej chwili.


Pytanie 169: Mr_Update, Niemcy
Czy planujecie wprowadzenie zmian w plonach kolonii tak, abyśmy mogli wystawić je na handel / zamienić nadprodukcje konkretnych plonów na coś wartościowego?

BB_Alex: Skupiamy się teraz na nowej kampanii, więc nie ma zdefiniowanych planów dostosowania zasobów kolonii. Może pewnego dnia w przyszłości będziemy mogli wrócić do systemu ekspedycji.

Próbować zawsze można, ale trzeba dokładnie rozpisać swoją wizję. Rzucanie ogólnikami w stylu "zróbcie coś z tym!" na pewno nie spowoduje wprowadzenia jakichkolwiek zmian. :)

Pozdrawiam
MOD_Victoria

Unangwata
06.09.2018, 11:41
Dzień dobry! :)

Samo "trzeba coś z tym zrobić" to trochę za mało. "Coś" - czyli co konkretnie? W jaki sposób? Jakie są plusy i minusy takiego rozwiązania?

MOD_Victoria

Podstawową sprawą jest doświadczenie (zwykłe, nie pvp). Jest to priorytet dla graczy poniżej max poziomu i główny powód, dla którego omijają robienie ekspedycji. Koszt i poświęcony czas nie jest odpowiednio nagradzany w porównaniu z przygodami i dlatego gracze wolą inwestować w te drugie.

Proponuję 6000 bonusowego doświadczenia za zajęcie niewielkiej jałowej kolonii (plus dowświadczenie za pokonane oddziały/straty tak jak jest teraz), 7k obiecującej i 10k bogatej. Podobnie z większymi koloniami gdzie nagrody by były odpowiednio wyższe.

Argumentem by to zrobic jest także długi czas produkcji broni i limit slotów kolonii, więc nie można ich robić tak często jak przygody (w których możemy także kupić dropa).

Delikatnie można też zwiększyć nagrodę w materiałach, w szczególności produkcję materiałow. Proponuję +50% produckji drogich materiałow (np.granit), +300% produkcji tanich (drewno, marmur).


Plusem takiego rozwiązanie by było zwiększenie atrakcyjności ekspedycji, co skłoniło by ludzi do ich rozważania, i korzystania z tej części gry , która zapewne kosztowała sporo pracy deweloperów i w tej chwili się trochę marnuje.

MOD_Victoria
06.09.2018, 13:56
Tryb kolonii jest dodatkowym trybem gry, zupełnie różnym od reszty :)

Z mojego punktu widzenia nie ma potrzeby dodawania "zwykłego" doświadczenia do kolonii, gdyż głównym celem ekspedycji jest rozbudowanie zamku do maksymalnego poziomu, czy to dla dodatkowej populacji, czy dla tzw. "szpanu". ;)
To, że jak ktoś już kiedyś zauważył "największym problemem kolonii jest to, że się kończą", to inna kwestia. :)
Zwykłe doświadczenie już w koloniach jest, i jest to miły dodatek, jednak do wbijania leveli (nie PvP) służą głównie przygody. :)

Co do limitu slotów i porównywania ekspedycji z przygodami - zawsze można taką kolonię opuścić ;), a handel dropami, jak wszyscy wiemy nie jest wspierany przez BB:


Pytanie 123: Alienearth92, Niemcy

Czy występują w grze rzeczy, które stworzyliście z jakimś celem, ale gracze używają ich "niewłaściwie"? Jeśli tak, to co jest największą rzeczą, którą gracze zmienili (na przykład: bloki / leeching, itd.)?

BB_Alex: Można powiedzieć, że (b)loki były jedną z nich w przeszłości. Nauczyliśmy się jednak pracować z (b)lokami jako strategią. Sprawiło to, że staliśmy się bardziej rozważni przy tworzeniu nowości, czy nawet mechaniki, takiej jak na przykład drzewko umiejętności generałów. (B)loki nie są już problemem w tym momencie. Nadal nie są przez nas wspierane, ponieważ nie możemy zapewnić ich funkcjonalności oraz nie jest to zamierzony sposób działania gry. Jest jednak korzyść z utrzymywania (b)loków jako strategii: usprawniają one grę poprzez zwiększenie jej złożoności, a także - dla wielu z Was - polepszają zabawę ze względu na swoją złożoność. W tej kwestii, z punktu widzenia mechaniki, (b)loki ubogacają rozgrywkę.
Inaczej jednak sprawy się mają, jeśli mowa o zjawisku tzw. leechingu. Nie wpływa to dobrze na kompleksowość gry i nie ubogaca to funkcji bitewnych w rozgrywce. Akceptujemy co prawda fakt, że dzieje się to w grze, ale tego nie wspieramy.

*leeching - czyli po naszemu zdobycie łupu z przygody minimalnym kosztem, poprzez ubicie 1 jednostki wroga, czyli sprzedaż dropów

Ciekawa jestem opinii innych na ten temat :) Miło byłoby zobaczyć jakiś dopracowany pomysł dotyczący tego aspektu gry, a gdy już się taki pojawi, wówczas zapraszam do działu "Pomysły i sugestie (https://forum.thesettlersonline.pl/forums/245-Gra)".

P.S.: Nie zapomnij o ankiecie (https://forum.thesettlersonline.pl/threads/37669-Poradnik-Jak-dodać-ankietę)! :)

Pozdrawiam
MOD_Victoria

Unangwata
06.09.2018, 14:54
Tryb kolonii jest dodatkowym trybem gry, zupełnie różnym od reszty :)

Z mojego punktu widzenia nie ma potrzeby dodawania "zwykłego" doświadczenia do kolonii, gdyż głównym celem ekspedycji jest rozbudowanie zamku do maksymalnego poziomu, czy to dla dodatkowej populacji, czy dla tzw. "szpanu". ;)

Problem w tym, że zamiast poświęcania tyle czasu i materiałow gracz może sobie poprostu kupic wspaniałą rezydencje niż mozolnie wbijać 2,5 levela pvp.


Zwykłe doświadczenie już w koloniach jest, i jest to miły dodatek, jednak do wbijania leveli (nie PvP) służą głównie przygody. :)

I to dlatego mało kto je robi. Marnotrastwo, gra przez to jest uboższa. Ten miły dodatek może konkurować z przygodami, zwłaszcza jeśli ktoś lubi troche strategii. Brak punktów doświadczenia działa jak "odpychacz" i zniechęca ludzi do poświęcenia czasu.


Co do limitu slotów i porównywania ekspedycji z przygodami - zawsze można taką kolonię opuścić ;), a handel dropami, jak wszyscy wiemy nie jest wspierany przez BB

I wtedy traci sie zysk z koloni i sens robienia ich jest jeszcze mniejszy.. A handel dropami istnieje i jest juz zintegrowaną częścią gry. Jak kolega wcześniej wspomniał bloki też nie były wspierane, a w ekspedycjach są już częścią taktyki.

MOD_Victoria
06.09.2018, 15:08
bloki też nie były wspierane, a w ekspedycjach są już częścią taktyki.

Tak, ponieważ system walki w ekspedycjach jest inny niż ten, który mamy w przygodach.
Bloki także są inne. Na przygodach, kiedy robisz blok - nie tracisz żadnych jednostek, a na ekspedycjach już tak :)

Unangwata
06.09.2018, 16:05
Tak, ponieważ system walki w ekspedycjach jest inny niż ten, który mamy w przygodach.
Bloki także są inne. Na przygodach, kiedy robisz blok - nie tracisz żadnych jednostek, a na ekspedycjach już tak :)

Ten system walki to naprawdę coś co ta gra potrzebowała, robienie przygód według poradników jest wygodne i ma swój urok ale dla tych graczy co lubią wyzwania ekspedycje oferują alternatywę.. -lub by oferowały jakby były opłacalne (doświadczenie=rozwój).

sparkz
06.09.2018, 17:12
Dla ludzi ktorzy lubia wyzwania sa gry ktore oferuja wyzwania, a nie przelaczanie jednostek atakujacych raz na kilkanascie sekund.


robienie przygód według poradników jest wygodne i ma swój urok

nie ma swojego uroku, to jest po prostu przedluzenie znanego z offline'owych settlersow esktremalnie ubogiego systemu walki, ktory wtedy byl usprawiedliwiony tym, ze glowny ciezar gry opieral sie na rozbudowie ekonomii, a tutaj, z racji tego, ze ktos wpadl na durny pomysl zrobienia z tego rozciagnietej na lata gre pseudo-MMO, usprawiedliwiony niczym nie jest.

Zee4c
06.09.2018, 18:20
sparkz naprawdę nie wiem co cie tutaj trzyma..
Krytykujesz wszytko i zawsze, każdą najmniejszą nawet pozytywną opinię musisz sprostowac i wykazać ze sie myli, ze i tak gra jest do d...A najgorsze jest to że twoje subiektywne odczucia sprzedajesz jako objawione prawdy i wynik analizy matematycznej. Używaj częściej "ja myślę" "ja sądzę" " ja czuje" a nie "tu nie ma" tu jest" " to nie jest"...

sparkz
06.09.2018, 18:30
sparkz naprawdę nie wiem co cie tutaj trzyma..

wrodzona zgryzliwosc i nadmiar wolnego czasu w pracy.


Krytykujesz wszytko i zawsze, każdą najmniejszą nawet pozytywną opinię musisz sprostowac i wykazać ze sie myli, ze i tak gra jest do d...A najgorsze jest to że twoje subiektywne odczucia sprzedajesz jako objawione prawdy i wynik analizy matematycznej. Używaj częściej "ja myślę" "ja sądzę" " ja czuje" a nie "tu nie ma" tu jest" " to nie jest"...

Subiektywne odczucia zostawiam na subiektywne opinie. O duzej ilosci rzeczy w tej grze wyrazam sie w sposob absolutny nie dlatego, ze swoja opinie uwazam za cos szczegolnego co powinno byc wyznacznikiem dla innych tylko dlatego, ze sam robie w podobnym biznesie i, patrzac na ta gre, regularnie smieje sie z tego jak BB potrafi regularnie lamac wszelkie reguly tworzenia dobrego oprogramowania i - nawet - logiki w codziennej pracy.

Ta gra nie jest najgorszym z czym sie w tym gatunku spotkalem, ale nie zmienia to faktu tego, ze - calkiem obiektywnie - moglaby posluzyc za edukacyjny przyklad tego jak robic gier sie nie powinno.

Unangwata
06.09.2018, 19:21
Ta gra nie jest najgorszym z czym sie w tym gatunku spotkalem, ale nie zmienia to faktu tego, ze - calkiem obiektywnie - moglaby posluzyc za edukacyjny przyklad tego jak robic gier sie nie powinno.

Jak ci sie ta gra nie podoba to w nią nie graj i poszukaj innej. Narzekanie nie sprawi, że się zmieni.

Zee4c
07.09.2018, 07:34
Ta gra nie jest najgorszym z czym sie w tym gatunku spotkalem, ale nie zmienia to faktu tego, ze - calkiem obiektywnie - moglaby posluzyc za edukacyjny przyklad tego jak robic gier sie nie powinno.

poniekąd sie z tym zgadzam, ale niektórzy maja jakąś frajdę nawet z tego ułomnego produktu, a ty gasisz ich radość bezwzględniej od hiszpańskiej inkwizycji (której sie nikt nie spodziewa)

Unangwata
07.09.2018, 08:51
Gasi radość jedynie sobie i traci szanse zmianę. To czy coś ci sprawia przyjemność czy nie zależy tylko od Ciebie samego, obwinianie zewnętrznego żródła za to co się dzieje w środku jest brakiem wiedzy.

Wracając do tematu ? Może przenieść post do forum sugestii i dodam ankiete ?

Jeśli zwiększenie doświadczenia to taki problem, może więc dodać jakies wartościowe rzeczy (np.budynki) u kupca ekspedycji, które można będzie kupić za punkty waleczności.

dzięki, nie wiedziałem

Podbiłem 2 kolonie, 2-ga to gracza i mam tylko 1 pkt siły.

skiper10
11.10.2019, 20:18
Czy w niewielkiej kolonii jest szansa na granit? Kiedyś niewielkie kolonie z granitem odkrywca znajdował. Obecnie przez 5 dni ciągłego wysyłania co parę godzin ponad czterdziestu odkrywców nie odkryto żadnej kolonii z granitem.

sloslo57
11.10.2019, 21:41
Jest w dalszym ciągu, tylko, że jedno z zadań poszukiwacza to znajdź 1000 lub 2000 granitu. A z uwagi na to, że to najtańsza kolonia to wszyscy próbują tej wersji lub średniej . Przez 12 godzin po zdobyciu nie można odbić kolonii, czyli nie pojawia się w okienku wyboru. Trzeba próbować co ileś godzin. Coraz więcej osób ma te zadania, liczba kolonii bez zmian wniosek wysuwa się sam.

skiper10
12.10.2019, 09:52
Ja wszystko rozumiem. Ale ja puszczam od poniedziałku co 2,3h ponad czterdziestu odkrywców i ani jednej kolonii z granitem. Trochę żałosne.

MOD_Victoria
06.02.2020, 18:00
Tematy połączono.