PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Umiejętności generała - Kłus



Larxand
06.04.2017, 13:45
Pewnie obiło się już Wam o uszy, że BB pracuje nad drzewkiem umiejętności generałów (właściwie to już je doszlifowuje).
Jedną z umiejętności, budzących największe emocje, jest kłus.
W obecnej wersji przyspiesza on poruszanie się generała o 33%/66%/100% w przypadku przenoszenia generała lub powrotu z bitwy. Jest to ukłon wobec graczy, którzy obawiają się o to, że przyspieszenie ataku mogłoby namieszać w blokach. Rzeczywiście czasem może, ale są to sytuacje ekstremalne i wyjątkowe, które można policzyć na palcach jednej ręki. We wszystkich pozostałych wystarczy zmienić nieco ustawienie generałów do bloku albo wręcz nie robić nic.
Takie rozwiązanie z kolei nie do końca satysfakcjonuje graczy, którzy - tak jak ja - nie dają się wystraszyć, sami przetestowali i przekonali się, że Kłus blokom nie szkodzi w takim stopniu, jak chcieliby to widzieć niektórzy.
Kompromisem dla obecnego rozwiązania jest system:
1. 50% przy przenoszeniu i powrocie z ataku
2. 100% przy przenoszeniu i powrocie z ataku
3. 100% przy przenoszeniu i powrocie z ataku i 50% przy ataku

W ten sposób osoby, które obawiają się o bloki, mogłyby zainwestować tylko 2 manuskrypty i uzyskać dzięki temu maksymalne przyspieszenie mniejszym kosztem, a osoby, które bloki mają opanowane i nie straszni im biegający generałowie - mogłyby dołożyć jeszcze jeden manuskrypt żeby przyspieszyć również prędkość marszu do ataku.
Ciekaw jestem Waszych opinii.

BB_Penelopa
06.04.2017, 16:45
Witam!

Zapraszam do dyskusji!

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

gilgalad_pl
06.04.2017, 21:19
Nie proponujesz kompromisu, a dodatkowe przyśpieszenie, bo na drugim levelu gracze uzyskają szybkość trzeciego, a trzeci to dodatkowy bonus dla odważnych. Myślę, że wprowadzona ostatnio poprawka to strzał w dziesiątkę i ukłon w stronę graczy, jak widać można chcieć jeszcze więcej :)

50% to więcej niż można było dotąd w praktyce przetestować i może sporo namieszać tam gdzie blokujemy kilka obozów, bo przecież ew. opóźnienie między każdym kolejnym gienkiem się kumuluje. Być może testy wykazały, że jednak sporo bloków nie wchodzi i stąd zmiana.

Warto dodać, że ten jeden brakujący manuskrypt trzeba będzie zamienić na parokrotnie droższy tom, więc dla ostrożniejszych graczy zmiana będzie bardzo niekorzystna, a wielu graczy skuszonych oszczędnością będzie potem wściekłych, że pewne dotąd bloki przestały wchodzić.

Larxand
07.04.2017, 00:12
To akurat nie jest mój pomysł, ktoś inny zaproponował to na testowym.
Obecna wersja nie jest ukłonem wobec graczy, tylko wobec paru osób obawiających się o bloki, z którymi jedynie w kilku wyjątkowych sytuacjach i kilku konkretnych poradnikach mogłyby rzeczywiście być problemy. W każdym razie, jeszcze przed zmianą, czyli kiedy Kłus działał również w ataku, przetestowałem ten skill na paru przygodach, skupiając się na płaczliwych przykładach LosAngela i niestety nie udało mi się podzielić jego strachów, prawie wszystkie bloki wychodziły perfekcyjnie, a w jednym czy dwóch trzeba było nieco przestawić obozy lub odczekać z puszczaniem.
Mało kto bierze w ogóle pod uwagę fakt, że przyspieszenie marszu do ataku otwiera nowe pola do bloków, które wcześniej nie mogły się udać z powodu zbyt długiego czasu potrzebnego na dotarcie do atakowanego obozu (np przez strefę oddziaływania).
Manuskryptu nie trzeba zamienić na żaden tom, nigdzie nie ma o tym mowy. Pomysł zakłada, że dwa pierwsze manuskrypty dają efekt taki jak obecnie, czyli max 100% przy transferze/powrocie, a dopiero trzeci manuskrypt przyspiesza marsz do ataku.

W każdym razie, my point is, ja mówię "sprzedam towar za 2/3 ceny a za dodatkową 1/3 dostaniesz bonus" a kupujący odpowiada "nie, zapłacę pełną cenę ale bez bonusu".
Chyba nigdy nie ogarnę...

Natka84
07.04.2017, 09:10
kiedy ma wejść to drzewko? dodatkowo ja bym proponowała udoskonalić introligatora bo wkurza mnie tak powolne robienie manuskryptów

sparkz
07.04.2017, 09:14
To akurat nie jest mój pomysł, ktoś inny zaproponował to na testowym.
Obecna wersja nie jest ukłonem wobec graczy, tylko wobec paru osób obawiających się o bloki, z którymi jedynie w kilku wyjątkowych sytuacjach i kilku konkretnych poradnikach mogłyby rzeczywiście być problemy. W każdym razie, jeszcze przed zmianą, czyli kiedy Kłus działał również w ataku, przetestowałem ten skill na paru przygodach, skupiając się na płaczliwych przykładach LosAngela i niestety nie udało mi się podzielić jego strachów, prawie wszystkie bloki wychodziły perfekcyjnie, a w jednym czy dwóch trzeba było nieco przestawić obozy lub odczekać z puszczaniem.
Mało kto bierze w ogóle pod uwagę fakt, że przyspieszenie marszu do ataku otwiera nowe pola do bloków, które wcześniej nie mogły się udać z powodu zbyt długiego czasu potrzebnego na dotarcie do atakowanego obozu (np przez strefę oddziaływania).
Manuskryptu nie trzeba zamienić na żaden tom, nigdzie nie ma o tym mowy. Pomysł zakłada, że dwa pierwsze manuskrypty dają efekt taki jak obecnie, czyli max 100% przy transferze/powrocie, a dopiero trzeci manuskrypt przyspiesza marsz do ataku.

W każdym razie, my point is, ja mówię "sprzedam towar za 2/3 ceny a za dodatkową 1/3 dostaniesz bonus" a kupujący odpowiada "nie, zapłacę pełną cenę ale bez bonusu".
Chyba nigdy nie ogarnę...

smieszne w tamtych tematach jest to, ze "nie podoba mi sie bo bede musial zmieniac bloki" jest w ogole powaznie traktowane przez kogokolwiek (takze BB) jako argument.

Elelkal_
07.04.2017, 16:56
kiedy ma wejść to drzewko? dodatkowo ja bym proponowała udoskonalić introligatora bo wkurza mnie tak powolne robienie manuskryptów

Drzewko wejdzie w swoim czasie, cierpliwości ;) Introligator został już udoskonalony, możesz produkować księgi w specjalnym magazynie prowiantu, na którego można rzucać premie, tak samo jak i na introligatora.

gilgalad_pl
07.04.2017, 17:16
To akurat nie jest mój pomysł, ktoś inny zaproponował to na testowym.
Obecna wersja nie jest ukłonem wobec graczy, tylko wobec paru osób obawiających się o bloki, z którymi jedynie w kilku wyjątkowych sytuacjach i kilku konkretnych poradnikach mogłyby rzeczywiście być problemy. W każdym razie, jeszcze przed zmianą, czyli kiedy Kłus działał również w ataku, przetestowałem ten skill na paru przygodach, skupiając się na płaczliwych przykładach LosAngela i niestety nie udało mi się podzielić jego strachów, prawie wszystkie bloki wychodziły perfekcyjnie, a w jednym czy dwóch trzeba było nieco przestawić obozy lub odczekać z puszczaniem.
Mało kto bierze w ogóle pod uwagę fakt, że przyspieszenie marszu do ataku otwiera nowe pola do bloków, które wcześniej nie mogły się udać z powodu zbyt długiego czasu potrzebnego na dotarcie do atakowanego obozu (np przez strefę oddziaływania).
Manuskryptu nie trzeba zamienić na żaden tom, nigdzie nie ma o tym mowy. Pomysł zakłada, że dwa pierwsze manuskrypty dają efekt taki jak obecnie, czyli max 100% przy transferze/powrocie, a dopiero trzeci manuskrypt przyspiesza marsz do ataku.

W każdym razie, my point is, ja mówię "sprzedam towar za 2/3 ceny a za dodatkową 1/3 dostaniesz bonus" a kupujący odpowiada "nie, zapłacę pełną cenę ale bez bonusu".
Chyba nigdy nie ogarnę...

1. 33/66/100 % do szybkości powrotu i zmiany pozycji to średnio dużo szybciej niż 10/20/30% do wszystkich ruchów, więc wszyscy na tym skorzystają

2. Takie zróżnicowanie w ramach jednej umiejętności może stanowić spory problem techniczny dla programistów, nie ma jeszcze podobnej pozycji, a poziomy różnią się wyłącznie liczbami. Zawsze można jednak zaproponować osobną pozycję w drzewku w zamian za coś innego.

3. Najcenniejsze są umiejętności opłacane kodeksami, a do tych musimy wykorzystać 15 ksiąg niższego poziomu, może to być 5 manuskryptów i 10 tomów, ale też możemy użyć wszystkie 12 manu i tylko 3 tomy, dlatego czasem opłaci się towar za pełną cenę zamiast za 2/3 :p

4. Skoro chciałbyś towar za 2/3 ceny, a za resztę bonus, to może lepiej od razu zaproponować 50/100/150 :D

BB_Penelopa
07.04.2017, 17:26
Witam!

Głosy są bardzo zróżnicowane, dlatego zachęcam do dalszego głosowania.

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

baqslaw
07.04.2017, 18:02
1. 33/66/100 % do szybkości powrotu i zmiany pozycji to średnio dużo szybciej niż 10/20/30% do wszystkich ruchów, więc wszyscy na tym skorzystają

2. Takie zróżnicowanie w ramach jednej umiejętności może stanowić spory problem techniczny dla programistów, nie ma jeszcze podobnej pozycji, a poziomy różnią się wyłącznie liczbami. Zawsze można jednak zaproponować osobną pozycję w drzewku w zamian za coś innego.

3. Najcenniejsze są umiejętności opłacane kodeksami, a do tych musimy wykorzystać 15 ksiąg niższego poziomu, może to być 5 manuskryptów i 10 tomów, ale też możemy użyć wszystkie 12 manu i tylko 3 tomy, dlatego czasem opłaci się towar za pełną cenę zamiast za 2/3 :p

4. Skoro chciałbyś towar za 2/3 ceny, a za resztę bonus, to może lepiej od razu zaproponować 50/100/150 :D

ad. 1. Nie masz racji, bo większość dłużej grających ma sporo generałów, a wystarczy miesiąc intensywnej (lub tydzień bardzo intensywnej - pozdrowienia dla Obcego;) gry, żeby każdy miał 2 majorów i w większości przygód można puszczać ataki na zmianę i wszystko rozbija się o czekanie aż pierwszy gienek ubije. Do tego przyspieszenie ataku daje kosmos nowych możliwości blokowania 1r.

ad. 2. Nie graczy zmartwienie co jest problemem dla programistów.

Larxand
08.04.2017, 11:08
smieszne w tamtych tematach jest to, ze "nie podoba mi sie bo bede musial zmieniac bloki" jest w ogole powaznie traktowane przez kogokolwiek (takze BB) jako argument.

To prawda. Na dobrą sprawę to jednak dobrze, że w ogóle biorą w BB pod uwagę jakiekolwiek argumenty :)


1. 33/66/100 % do szybkości powrotu i zmiany pozycji to średnio dużo szybciej niż 10/20/30% do wszystkich ruchów, więc wszyscy na tym skorzystają

2. Takie zróżnicowanie w ramach jednej umiejętności może stanowić spory problem techniczny dla programistów, nie ma jeszcze podobnej pozycji, a poziomy różnią się wyłącznie liczbami. Zawsze można jednak zaproponować osobną pozycję w drzewku w zamian za coś innego.

3. Najcenniejsze są umiejętności opłacane kodeksami, a do tych musimy wykorzystać 15 ksiąg niższego poziomu, może to być 5 manuskryptów i 10 tomów, ale też możemy użyć wszystkie 12 manu i tylko 3 tomy, dlatego czasem opłaci się towar za pełną cenę zamiast za 2/3 :p

4. Skoro chciałbyś towar za 2/3 ceny, a za resztę bonus, to może lepiej od razu zaproponować 50/100/150 :D

1. Racja, ale nawet te 100% przy powrotach przekłada się mniej więcej na 50% do wszystkich ruchów, a to już nie jest aż tak atrakcyjne (zwłaszcza jeśli człowiek robi kolonie i się rozmarzy oglądając jak marszałkowie śmigają po mapie).
2. To nie nasze zmartwienie. Zresztą to nie jest problem, skoro funkcja potrafi już teraz rozróżnić, czy generał się przenosi, czy wraca czy idzie do ataku.
3. Jeśli ktoś nie chce przyspieszenia ataku a chce wydać manuskrypt, to może mieć nadal +100% do ruchu a manuskrypt wykorzystać na inny skill tego poziomu.
4. Mi chodzi o pozostawienie +100% do ruchu i dodanie 50% do ataku tylko dla tych, którzy chcą przyspieszyć atak. Ale gdyby obecną wersję zmienić na 50/100/150 to może rzeczywiście mniej bym marudził ;)

Larxand
11.04.2017, 14:21
Widzę, że popłoch przed (niczym nieuzasadnionymi) problemami z blokami na razie bierze górę. Zastanawiam się czy ktokolwiek z głosujących za tą opcją w ogóle zadał sobie trudu, żeby przetestować przyspieszony atak na blokach. Albo żeby w ogóle przetestować tę umiejętność. Albo jakąkolwiek inną.

set2g
11.04.2017, 15:02
Ten skill jest w dolnym pasku, więc tak naprawde nie ma znaczenia czy on będzie działał zawsze czy tylko przy transferze/powrocie, bo dać go trzeba będzie zawsze żeby mieć dostęp do kolejnych. Tak więc stwierdzenie że się rozsynchronizują bloki jest na wyrost. Dla mnie to jest obojętne, dostosuje się jak do wielu innych wprowadzonych zmian w tej grze.

Przyspieszanie zawsze, przyspieszy wykonywanie przygód bo około 1/3 czasu to własnie puszczenie ataków. Dla mnie to nie jest zagrożenie że coś by przestało działać [jakis blok] bo otwierają się nowe okolicznośc, "stare" bloki być może, będą potrzebowały jakiejś kosmetyki, ale działać będą na pewno, co najwyżej mogą pojawić się nowe.

BB_Penelopa
26.05.2017, 13:15
Witam!

Pomysł nie zostanie zrealizowany.
Temat zamykam i przenoszę do archiwum.

Pozdrawiam,
BB_Penelopa