Zobacz pełną wersję : Gra Przyszłość PvP
Witajcie
Zabrałem się niedawno za kolonie i powiem, że naprawdę są ciekawe. Mechanika gry, robienie bloków, czy czas podróżowania po mapie to przyjemność. Jest tylko maleńki, zupełnie tyci tyci problem. Opłacalność. Cóż z tego, że się świetnie pobawię, skoro nic z tego nie mam? Zamek na środku wyspy rośnie w siłę, ale dla kogo? Po co? Mam to do siebie, że ozdoby wyrzucam, bo zajmują mi miejsce. A ten zamek stoi. Nadal stoi. Jeszcze stoi. I stał będzie. Bezproduktywnie. Bez sensu.
Proponuję zatem dodanie do tego zamku przestrzeni mieszkalnej w zależności od jego poziomu, oraz drastyczny wzrost tejże przestrzeni na 16 i kolejnym lvlu. Tak, proponuję dodanie większej ilości lvlów pvp. Cóż z tego, że teraz zdobędę czarnego super marszałka jak po osiągnięciu 30 poziomu pvp zapakuję ziomka do gwiazdy i tyle go widzieli. Przecież nie będę cisnął kolonii tylko po to by wyrzucić żelazo i stal..
Więc? Proponuję zwiększenie maksymalnego lvlu PvP, pod kątem uzyskania przestrzeni mieszkalnej z tego szybko rosnącego czegoś na środku wyspy, zupełnie teraz bezużytecznego.
Po pierwsze ten tryb nie ma nic wspolnego z pvp.
Po drugie jego przyszlosc skonczyla sie wraz z wprowadzeniem aktualizacji XXL bo obecnie nie oferuje kompletnie nic czego nie mozna miec na wyspie bez ryzyka ze ktos nam to odbije. Poza moze szybciej chodzacymi generalami.
jestem przeciw, gdybym chcial grac w pvp to jest bardzo wiele innych gier z tym roznych typow, poczawszy od moba po strategiczne,
jak ktos chce sie bawic w tutejsze pseudo pvp to ok, ale nie kosztem reszty
Misiorww
25.03.2017, 23:02
1. propozycje, aby zamek na środku "coś" dawał już były
2. jak wiadomo opłacalność ekspedycji jest znikoma
3. pseudopvp
moje zdanie: samo dodanie do zamku populacji nie zachęci mnie do robienia koloni/expedycji
Jak najbardziej popieram rozbudowę "pvp". Dodanie nowych leveli i dalszą możliwość rozwoju zamku np. poprzez dodawanie użytecznych funkcji - to dobry pomysł. "Pvp" nie jest dla każdego, podobnie jak scenariusze, zabawa w handel etc. Jest jednak grupa graczy, która czerpie z trybu kolonii sporą frajdę (nazwa pvp jest faktycznie ciut na wyrost) i dlatego głosuję na tak.:)
jestem przeciw, gdybym chcial grac w pvp to jest bardzo wiele innych gier z tym roznych typow, poczawszy od moba po strategiczne,
jak ktos chce sie bawic w tutejsze pseudo pvp to ok, ale nie kosztem reszty
Jaki koszt ponosisz, kiedy inni bawią się w kolonie?
Jaki koszt ponosisz, kiedy inni bawią się w kolonie?
W punkt:)
Warszawa2012
26.03.2017, 08:12
Tryb kolonii powinien być rozwijany przez BB. Kiedyś były dyskusje na forum na temat sensowności dodawania kolejnych leveli i dalszego rozwoju wyspy. Wtedy również pojawiały się głosy, że dodawanie kolejnych leveli nie ma sensu, bo przecież niewiele wniosą do gry:)
Część graczy dobrze się bawi podbijając kolonie, są one odskocznią od dość schematycznych przygód. Myślę, że rozbudowywanie pvp - np. dodanie kolonii z nowymi zasobami, dodanie kolejnych leveli i wprowadzenie użytecznych funkcji w zamku na wodzie (np. dodatkowa powierzchnia magazynowa, dodatkowa powierzchnia mieszkalna zwiększająca limit populacji) to dobry kierunek.
Jaki koszt ponosisz, kiedy inni bawią się w kolonie?
Dokładnie, baw się i pozwól się bawić innym:)
borafa_xXx
26.03.2017, 08:39
Dokładnie, baw się i pozwól się bawić innym:)
:D
misiasia
26.03.2017, 09:10
Popieram obydwiema łapkami! Lubię kolonie i jak mam czas, to zawsze sobie jakąś pyknę. Propozycja wprowadzenia użyteczności zamku po 30 levelu (przed też może być ;) ) bardzo mi się podoba.
Lubię kolonie i rozwijanie ich mnie ucieszy . Oczywiście wprowadzenie profitów w możliwość rozwijania miejsca dla wzrostu populacji byłąby zasłużonym dodatkiem
Jak wszyscy wiedzą koszt jest duży a w nagrodę tylko przerwanie rutyny
A ja chyba wiem jak zrobić pvp. Wystarczy spojrzeć na taką przygodę jak łupieżcy grobowców, normalnie można kliknąć grobowiec jak wszyscy pokonają 4 obóz. W trybie pvp byłby to po prostu wyścig kto pierwszy do grobowca. Pierwszy gracz zgarnia spory drop, kolejni już mniej. Oczywiście trzeba by wprowadzić wymóg potwierdzania gotowości do ataków i jakiś sygnał że wszyscy gracze są już gotowi i można działać. No i w obozach umieścić odpowiednie jednostki. Chętni się znajdą, jeśli tylko drop będzie atrakcyjny.
Popieram również pomysły z pierwszego posta.
Adamynas
26.03.2017, 11:12
I jeszcze znaleźć kilku chętnych, co nie jest łatwe patrząc po kooperacyjnych :)
A ja chyba wiem jak zrobić pvp. Wystarczy spojrzeć na taką przygodę jak łupieżcy grobowców, normalnie można kliknąć grobowiec jak wszyscy pokonają 4 obóz. W trybie pvp byłby to po prostu wyścig kto pierwszy do grobowca. Pierwszy gracz zgarnia spory drop, kolejni już mniej. Oczywiście trzeba by wprowadzić wymóg potwierdzania gotowości do ataków i jakiś sygnał że wszyscy gracze są już gotowi i można działać. No i w obozach umieścić odpowiednie jednostki.
Moim zdaniem robienie pvp na wzór przygód kooperacyjnych to nie do końca trafiony pomysł. Obecne rozwiązanie z trybem kolonii (bo de facto nie jest to klasyczne pvp) byłoby OK, bo sam pomysł jest ciekawy i wielu graczy bawiłoby się w podbijanie kolonii, gdyby zwiększono opłacalność. Dodanie nowych typów kolonii - np. z saletrą, poprawienie wydajności kolonii, dodanie jakiś przydatnych funkcjonalności w zamku na wodzie, uatrakcyjnienie dropów z kolonii. We wcześniejszych postach pojawiały się pomysły uruchomienia od pewnego poziomu zamku na wodzie bonusów: do powierzchni magazynowej, limitów populacji. Można byłoby też rozważać inne rozwiązania - np. od pewnego levelu pvp można byłoby uruchomić dzięki zamkowi jakąś premię strefową.
Wszystko sprowadza się do opłacalności. Nie przypadkiem temat PVP wraca w okolicach eventu wielkanocnego, bo tylko teraz będzie się opłacało kolonie robić i z tej okazji sobie o nich przypominamy.
Moim zdaniem nie trzeba żadnych cudów wymyślać, wystarczy dołożyć jeden slot z szansą na premię/zaprawę/budynek w zależności od wielkości i trudności kolonii oraz na 30 poziomie konwersję doświadczenia pvp na gwiezdne monety - bo teraz idzie ono w eter.
Wszystko sprowadza się do opłacalności. Nie przypadkiem temat PVP wraca w okolicach eventu wielkanocnego, bo tylko teraz będzie się opłacało kolonie robić i z tej okazji sobie o nich przypominamy.
Moim zdaniem nie trzeba żadnych cudów wymyślać, wystarczy dołożyć jeden slot z szansą na premię/zaprawę/budynek w zależności od wielkości i trudności kolonii oraz na 30 poziomie konwersję doświadczenia pvp na gwiezdne monety - bo teraz idzie ono w eter.
ja jeszcze może bym zaproponowała dodanie kolonii z saletrą:)
Witghost
26.03.2017, 11:43
Dokładnie tak. Zgadzam sie z Baqslaw. Poza tym, kolonie to chwila odprężenia oraz zabicie czasu gdy w koszarach robia sie elitarni.
Drakorianion15
26.03.2017, 11:45
moim zdaniem tryb "PvP" jest w miarę dobry i ciekawy, niestandardowy. Porusza nasze strategiczne myślenie.
Było by ciekawie gdyby dodali tryb walki na wyspach ekspedycji do niektórych przygód.
po co jakiś pseudo pvp? Wystarczy uatrakcyjnić dropy w przygodach których nikt nie robi bo sie nie opłaca. Kooperacyjne zostały uziemione przez bb wraz ze zmianami dropów. Wystarczy pomyśleć jak naprawić to co się popsuło, ale jak się psuło to nikt nas nie pytał a jak się chce naprawić to już nie wiecie jak?
trochę to żałosne
czego dotyczy ta ankieta???.... jeżeli ostatnich poczynań bb to nie biore udziuału w tym szmelcu:)P
na 30 poziomie konwersję doświadczenia pvp na gwiezdne monety - bo teraz idzie ono w eter.
A nie lepiej wyeliminowac oddzielny level, podbic exp za jednostki kolonijne i w ten sposob uzyskac alternatywe dla robienia przygod dla expa ?
Oddzielny level jest kompletnie bez sensu jesli kolejne nowosci maja okreslone wymagania zwyklego levelu, a zrobienie nawet miliona kolonii nie przybliza nas do niego nawet o milimetr.
A nie lepiej wyeliminowac oddzielny level, podbic exp za jednostki kolonijne i w ten sposob uzyskac alternatywe dla robienia przygod dla expa ?
Oddzielny level jest kompletnie bez sensu jesli kolejne nowosci maja okreslone wymagania zwyklego levelu, a zrobienie nawet miliona kolonii nie przybliza nas do niego nawet o milimetr.
Przybliża nawet o parę milimetrów, bo leci zwykłe doświadczenie i doświadczenie pvp (to drugie do 30 tylko). Nie wiem, jak musieliby podkręcić doświadczenie, żeby PVP było alternatywą dla przygód jeśli chodzi o levelowanie (które nie dla wszystkich jest priorytetem), a dodatkowe źródło GM się przyda (prawie) każdemu. Argument o tym, że nie ma za nie co kupować traci na aktualności wraz z rosnącą ceną ZMK i synów.
emerytdarek
26.03.2017, 12:18
Też macie problem. Czy to pvp, czy nie? Co się zmieni, jeżeli zmienią nazwę i nie będzie nazywało się pvp? Jak widać są ludki, którzy lubią się tym bawić. Ja nie, bo mam za mały poziom, aby tracić stal i żelazo, na to aby inny koleś mógł przejąć podbitą wyspę. Więc jest to zabawa dla wyższych poziomów, dla których strata kilku kilo surki, nie ma większego znaczenia. A, że podbój jest nieopłacalny? Popatrzcie na przygody, mało która w dropie (loocie), oferuje przyzwoity zwrot surowców poniesionych na wytrenowanie woja. Nie wszyscy muszą podbijać wyspy, tak jak nie wszyscy muszą robić przygody. Jest pełno niedoróbek na wyspie, bez ułatwiania gry, więc zostawiłbym temat na jakaś dalszą przyszłość. A co do BB, ich pomysły chadzają swoimi drogami i nie słyszałem jeszcze, aby faktycznie sami z siebie zrobili coś, dla dobra graczy. Bo temat wałkowany jest już, ho,ho,ho....... Pozdrawiam graczy i BB
ankieta: czy podoba ci się odp: Nie ankieta powinna stawiać konkretne pytanie, pvp mi się podoba ankieta nie mało rzeczowa.
pvp jest ok wymaga myślenia od gracza brak szablonów i szybkość rozgrywki.
nie podoba mi się ograniczenie pojemności dostaw z koloni są za niskie. osiągnięcia też są troszkę dziwne bo obronić 1000 koloni jest absurdem, obrona po 100 z rodzaju koloni jest mało realne co dopiero uzbierać 1000. Układ losowań koloni jest też dziwny czasami nie można wypaść kolonia której się szuka po kilka razy z rzędu. Ponadto ilość surowców z koloni z bandytami i graczami powinien być wyrównany.
a wszystkim miłej gry :)
ankieta: czy podoba ci się odp: Nie ankieta powinna stawiać konkretne pytanie, pvp mi się podoba ankieta nie mało rzeczowa.
pvp jest ok wymaga myślenia od gracza brak szablonów i szybkość rozgrywki.
nie podoba mi się ograniczenie pojemności dostaw z koloni są za niskie. osiągnięcia też są troszkę dziwne bo obronić 1000 koloni jest absurdem, obrona po 100 z rodzaju koloni jest mało realne co dopiero uzbierać 1000. Układ losowań koloni jest też dziwny czasami nie można wypaść kolonia której się szuka po kilka razy z rzędu. Ponadto ilość surowców z koloni z bandytami i graczami powinien być wyrównany.
a wszystkim miłej gry :)
Sposób konstrukcji ankiety to inne zagadnienie. Bardzo często pytanie w ankietach jest sformułowane - "czy jesteś za?". Żeby dowiedzieć się, co jest przedmiotem pytania trzeba przeczytać post twórcy ankiety:) Na pewno łatwiej byłoby odpowiadać, gdyby samo pytanie było konkretne. Pomijając jednak drobne niedogodności, wiadomo o co chodzi, tzn. czy jesteś za rozwojem pvp, uczynieniem go bardziej opłacalnym:)
Co do osiągnięć, to niektóre są dość ambitne - szczególnie dotyczące obrony i o tym właśnie warto podyskutować. Na pewno kolonia to zabawa głównie dla graczy na wyższych levelach, dla których koszty nie są odstręczające, a jednocześnie są już znużeni wykonywaniem tych samych przygód, by wbić 68 czy 69 level:) Uatrakcyjnienie tzw. pvp na pewno wpłynęłoby na wzrost popularności trybu kolonii.
Widzę, że temat odbił się większym echem niż myślałem. Może akurat coś przejdzie i pustostan na środku wyspy zacznie spełniać jakąś rolę. Dzięki za głosy :)
Na pewno kolonia to zabawa głównie dla graczy na wyższych levelach, dla których koszty nie są odstręczające, a jednocześnie są już znużeni wykonywaniem tych samych przygód, by wbić 68 czy 69 level:) Uatrakcyjnienie tzw. pvp na pewno wpłynęłoby na wzrost popularności trybu kolonii.
Jesli ktos jest znuzony wykonywaniem tych samych przygod to zawsze ma mozliwosc wylaczenia TSO i zajecia sie czyms innym. Przejscie na kolonie tylko po to zeby dalej siedziec przy grze jednoczesnie nie otrzymujac zwrotu zainwestowanego czasu to nie jest racjonalna alternatywa.
Jesli ktos jest znuzony wykonywaniem tych samych przygod to zawsze ma mozliwosc wylaczenia TSO i zajecia sie czyms innym. Przejscie na kolonie tylko po to zeby dalej siedziec przy grze jednoczesnie nie otrzymujac zwrotu zainwestowanego czasu to nie jest racjonalna alternatywa.
Myślę, ze większość graczy podbija kolonie, bo oferują one ciekawsza zabawę niż zwykłe dropienie z przygód. Dla graczy na wyższych levelach (przynajmniej dla części) gromadzenie surki, to nie jest wystarczający bodziec, by siedzieć przy grze. Najczęściej mają magazyny wypełnione po brzegi. Kolonie nie są tak schematyczne jak przygody, zmuszają do myślenia i kombinowania. Z tych właśnie względów warto je rozwijać w grze.
Myślę, ze większość graczy podbija kolonie, bo oferują one ciekawsza zabawę niż zwykłe dropienie z przygód. Dla graczy na wyższych levelach (przynajmniej dla części) gromadzenie surki, to nie jest wystarczający bodziec, by siedzieć przy grze. Najczęściej mają magazyny wypełnione po brzegi. Kolonie nie są tak schematyczne jak przygody, zmuszają do myślenia i kombinowania. Z tych właśnie względów warto je rozwijać w grze.
Otóż bawię się w kolonie od czasu do czasu i jako w miarę doświadczony (27) "kolonista" chciałbym niniejszym zdementować pogłoski, jakoby oferowały one ciekawszą zabawę niż zwykłe dropienie z przygód. Tak naprawdę to nie oferują nic, poza wypełnieniem osiągnięć. W obecnej wersji to taka gra w grze. Równie dobrze zamiast kolonii mógłby być pasjans z całkowicie nieprzydatną ozdobną budowlą po ułożeniu 100 razy. Z tych właśnie względów warto je rozwijać (czyt. całkowicie przebudować) w grze.
Myślę, ze większość graczy podbija kolonie, bo oferują one ciekawsza zabawę niż zwykłe dropienie z przygód.
W ktorym miejscu ciekawsza skoro polegaja w zasadzie na dokladnie tym samym (atakowaniu obozow ktore stoja i czekaja az sie je zniszczy), jednoczesnie nie oferujac niczego czego nie oferuja przygody albo budynki na wyspie (bo glowny produkt kolonii to wylacznie wydobyte surowce), a nie oferujac duzej czesc rzeczy ktore z przygod wypadaja (np przydatne budynki) ?
Warszawa2012
26.03.2017, 15:54
Otóż bawię się w kolonie od czasu do czasu i jako w miarę doświadczony (27) "kolonista" chciałbym niniejszym zdementować pogłoski, jakoby oferowały one ciekawszą zabawę niż zwykłe dropienie z przygód. Tak naprawdę to nie oferują nic, poza wypełnieniem osiągnięć. W obecnej wersji to taka gra w grze. Równie dobrze zamiast kolonii mógłby być pasjans z całkowicie nieprzydatną ozdobną budowlą po ułożeniu 100 razy. Z tych właśnie względów warto je rozwijać (czyt. całkowicie przebudować) w grze.
Z tym porównaniem do pasjansa lepiej uważać, bo jeszcze BB wprowadzi:) A tak całkiem serio, to faktycznie tryb kolonii jest dodatkiem do gry, a nie alternatywą dla przygód. Chodzi o to by ten dodatek był bardziej atrakcyjny.:)
Jak dla mnie troszkę takim "pasjansem" są scenariusze.:)
40 głosów dawno pyknęło, a Penelopy nie widać :D
Angel7212
27.03.2017, 20:17
Tak, chcę zaludnić zamek widmo;)
Myślę, że gdyby tak delikatnie uatrakcyjnić dropy, a maksymalnie rozbudowany zamek (15 lvl) dawałby +5,000 do populacji na wielu wyspach mała wieżyczka na wodzie zamieniłaby się w wielką, wypasioną zieloną twierdzę :)
BB - mam nadzieję, że pójdziecie w tym kierunku.
Warszawa2012
22.04.2017, 08:07
To ja też nieśmiało dołączę do pytających - Penelopo, coś się dzieje w temacie kolonii, czy gdzieś pomysły graczy zostały przekazane?:)
Ja w temacie "pytanie da BB" o to zapytałem, ciekawe czy coś o koloniach tam będą sie wypowiadać.
Jak widać, bb, całkowicie olewa temat, bo dalej nie ma żadnych reakcji z ich strony.. No cóż.
dziadek-1
24.04.2017, 12:40
Uważam, że
wprowadzenie użytecznych funkcji w zamku na wodzie (np. dodatkowa powierzchnia magazynowa, dodatkowa powierzchnia mieszkalna zwiększająca limit populacji), etc. ma sens,
pozostawienie go jak w chwili obecnej jest niepotrzebnym zajęciem fragmentu wyspy
Mam to do siebie, że ozdoby wyrzucam, bo zajmują mi miejsce
podbijam, licząc, że penelopcia w końcu tu zajrzy ;)
HektorvI
01.05.2017, 07:14
A ja myślę,że aby ludzie zaczeli przychylnie patrzeć na pvp proponuję wproadzić coś takiego "Musisz osiągnąć 6 olbrzymich koloni" po zdobyciu dostajesz mapke ekstra,która po przejściu daję Ci dodatkową większą wyspe na twojej macierzystej..........dodatkowy bajer mógłby polegać na tym,że surowce z takowej mniejszej wysp tzreba transportować statkiem na wyspę macierzysta:} co dodatkowo pobudzi gre co wY NA TO?
A ja myślę,że aby ludzie zaczeli przychylnie patrzeć na pvp proponuję wproadzić coś takiego "Musisz osiągnąć 6 olbrzymich koloni" po zdobyciu dostajesz mapke ekstra,która po przejściu daję Ci dodatkową większą wyspe na twojej macierzystej..........dodatkowy bajer mógłby polegać na tym,że surowce z takowej mniejszej wysp tzreba transportować statkiem na wyspę macierzysta:} co dodatkowo pobudzi gre co wY NA TO?
naprawdę ciekawy pomysł :)
A ja myślę,że aby ludzie zaczeli przychylnie patrzeć na pvp proponuję wproadzić coś takiego "Musisz osiągnąć 6 olbrzymich koloni" po zdobyciu dostajesz mapke ekstra,która po przejściu daję Ci dodatkową większą wyspe na twojej macierzystej..........dodatkowy bajer mógłby polegać na tym,że surowce z takowej mniejszej wysp tzreba transportować statkiem na wyspę macierzysta:} co dodatkowo pobudzi gre co wY NA TO?
Zrobiloby sie to raz i nastawialo na nowej wyspie rezydencji, zeby ominac bezsensowny przymus przekladania recznie surowcow.
90% pomyslow na poprawienie kolonii nie uwzglednia jednej prostej rzeczy : jesli nagroda ma byc jednorazowa, to sa 2 mozliwosci :
- nie bedzie warta czasu wlozonego w jej otrzymanie i wtedy nic sie w kwestii kolonii nie zmienia
- bedzie warta czasu wlozonego w jej otrzymanie, w takiej sytuacji gracze znajda najszybsza metode dojscia do celu, a po jego osiagnieciu sytuacja wroci do wyjsciowej i kolonii nie bedzie juz po co robic.
Tutaj jest potrzebne przebudowanie calego trybu od podstaw, a patrzac na to ile nowosci BB z siebie wypluwa to mozna spokojnie zalozyc ze nie maja (i nie beda mieli) na to srodkow.
HektorvI
02.05.2017, 00:04
Zrobiloby sie to raz i nastawialo na nowej wyspie rezydencji, zeby ominac bezsensowny przymus przekladania recznie surowcow.
90% pomyslow na poprawienie kolonii nie uwzglednia jednej prostej rzeczy : jesli nagroda ma byc jednorazowa, to sa 2 mozliwosci :
- nie bedzie warta czasu wlozonego w jej otrzymanie i wtedy nic sie w kwestii kolonii nie zmienia
- bedzie warta czasu wlozonego w jej otrzymanie, w takiej sytuacji gracze znajda najszybsza metode dojscia do celu, a po jego osiagnieciu sytuacja wroci do wyjsciowej i kolonii nie bedzie juz po co robic.
Tutaj jest potrzebne przebudowanie calego trybu od podstaw, a patrzac na to ile nowosci BB z siebie wypluwa to mozna spokojnie zalozyc ze nie maja (i nie beda mieli) na to srodkow.
Gdyby to przeanalizować to masz całkowitą słuszność ,drop z pvp nie będzie opłacalny względem przygód normalnych bo musieli by alebo podnieść surowce albo dać jakieś nowe budynki,ciężo pogodzić tryb pvp z normalnym trybem,gdzie nie możesz najechać na drugiego gracza{nie wiem jak to profesjonalnie sie nazywa} To jakby jedno wykluczało sie z drugim. Dalej idąc tym tropem można dojść do wniosku,że gra powoli,alo z dużą prędkością nabiera strony monotonnej. Pvp jest,koperacyjne są bajkowe są itp powoli kończy się pomysł na coś nowego,wyspa coraz mniejsza jak wrzucą nowy budynek to jakiś inny treba zniszczyć,nie wiem daczego niemożliwe jest powiększenie wyspy,dodania olbrymich terenów ,żeby można było stawiać nowe gadzety,bo stawic coś zeby zaraz wyburzyć też bez sensu. Jednak gdyby poszeżyli wyspe,zrekompesowali tę drogę obecna jakąś przyzwoitszą,to gdyby postawić latarnie jakies duperelki to całkiem ładna makieta by moga wyjść,tak samo jak juz kiedys pisałem zamiast budować 20 manufaktur to dali by olbrzymią kopalnie jakis fajny wyglądzik i juz inaczej,jest dużo pomysłów,nie rozumiem dlaczego taki problem jest wgrac niektóre z nim gdzie tu tkwi problem......
Warszawa2012
14.05.2017, 11:03
Korzystając z tego, że "przeciążone serwery: skutecznie uniemożliwiają robienie przygód i zabawę w pvp podbijam temat. Mam nadzieję, że Penelopa wypowie się w tym wątku.
Do tej pory prawie każda ankieta (nawet taka, w której liczba zainteresowanych była znikoma) doczekała się jakiegoś komentarza z jej strony, choćby: "zachęcam do dalszej dyskusji".:)
Mam nadzieję, że ten wątek nie jest w tajemniczy sposób ukryty przed jej bystrym wzrokiem:)
Milady84
14.05.2017, 20:46
Jak dla mnie wystarczyłaby wymiana punktów waleczności na star cointy. W końcu w pewnym sensie są ich odpowiednikiem. I już, by się ożywiło. Zresztą takiej tragedii jak mówicie to chyba nie ma, bo w ewent jak się wbiłam na 3ci lvl to zdecydowanie więcej olbrzymich map było zajętych niż wolnych.
CoDiAl77
18.05.2017, 11:01
Witajcie. Chciałbym zebrać wszystkie pomysły do kupy, które dotyczą kolonii.
Zamek na wodzie - to już było maglowane. Najlepszym wyjściem byłaby strefa mieszkalna po prostu. Oczywiście niebezpieczeństwa są liczne, a największe takie, że po uzyskaniu maksymalnej pojemności, większość zarzuci te kolonie na zawsze. Jest to bowiem jednorazowa nagroda i zdobycie jej powoduje takie, a nie inne zachowania.
Sposób obrony kolonii - ten temat kiedyś próbowałem skutecznie poruszyć (ankieta), ale jakoś przeszedł bez echa. Cóż z tego, że kolonie fajnie się robi, jest to dynamiczne, szybkie, skoro tę kolonię podbije każdy, bez wyjątku, kto jest nawet nieco poniżej średniego poziomu bystrości? Czemu tak się dzieje, ano temu, że gra pozwala ustawiać twierdze obronne tylko w wyznaczonych miejscach. Postulowałem, aby była w tej kwestii dowolność przy jednoczesnym zachowaniu systemu punktów obrony. Dało by to nieco większe szanse na obronę kolonii przed atakującym. Podejrzewam, że z dotychczasowym systemem pkt. obrony byłaby to najbardziej trafiona zmiana.
Opłacalność - na dobrą sprawę kolonie są opłacalne, wbrew temu, co piszą tu niektórzy. Zdobywając bogatą, dużą kolonię, da się uzbierać dostateczną ilość surowca z tejże, której nie zdobywa się w dropie (ta z kolonii jest dużo większa). Fajnie, że wpada tylko jeden surowiec. Zbytnie rozpieszczanie graczy byłoby bez sensu dla Ubisoftu. Ale co z tego, skoro istnieje słabostka tego rozwiązania mająca związek z obroną naszej zdobyczy!? Skutek jest taki, że się uda 2x zebrać granit i często kolonia jest po prostu zdobywana bez problemu przez innego gracza, bo twierdze obronne da się ustawić w sposób, który urąga logice.
Osiągnięcia - przyznam, że w związku z faktem, iż obrona kolonii graniczy na dzień dzisiejszy z cudem, zdobycie osiągnięć jest tak samo ciekawe. Atak da się ogarnąć, ale obrona? Wolne żarty! Można obecnie liczyć, że ktoś nas napadnie chcąc wytracić siły ekspedycyjne i zwolnić miejsce na zwykłe wojsko. Ewentualnie ktoś coś pomyli na ekspedycji nie zdąży jej zrobić. Czyli mniej więcej 1 przypadek na 20.
Koszty - tutaj nie tylko mowa o surowcach potrzebnych na wytworzenie broni, ale także o czasie niezbędnym do zbudowania armii. Skoro ekspedycje się tak fajnie i szybko robi, to Ubisoft mógłby się pokusić przynajmniej o skrócenie czasu produkcji broni. Skrócenie czasu szkolenia wojska byłoby też dobre ale na krótką metę. Doprowadziłoby do tego, że natrzepie się tego wojska w godzinkę i zrobi kilka kolonii. Tym samym osiągnięcie maksymalnego poziomu stałoby się błahostką i szybko gracze odeszliby od tego, zdobywając wszystko, co jest do zdobycia. Tak więc skrócenie czasu produkcji broni - TAK!
Wybór kolonii. To niestety także kuleje. Puszczam odkrywcę i mam przeważnie do wyboru kolonie dostarczające mi: drewna liściastego, marmuru, żelaza, itp. surowców, których mam nadwyżki i sprzedaję je za bezcen na handlu. Niezmiernie rzadko można wylosować kolonie z granitem i tytanem. Brakuje kolonii z saletrą! Nie wspomnę już o surowcach elitarnych, czy o zaprawie (cement).
Nagrody za lvl ... można długo pisać o tym, jakie są słabe te obecne. Można też wytykać, że za punkty waleczności prawie niczego wartego uwagi się nie kupi. Dlatego należy to urozmaicić. A przede wszystkim poza zdobyczą surowców, z kolonii mogłyby wpaść od czasu do czasu jakieś skromne budynki, choćby rezydencje (tak, te zwykłe rezydki). Czemu nie od razu wieże wiedźmy? Z wielu powodów, choćby z powodów cen na handlu innych budynków. Po co psuć rynek? Niech Ubisoft wprowadzi jakąś specjalną rezydencję, domek, która wpadłaby tylko z PvP. Wiele fajnych budynków, które są nieosiągalne w grze, widziałem na różnych przygodach, więc podejrzewam, iż byłaby to dla programistów rzecz w zasadzie do przejścia. Przestrzeń mieszkalna też niech nie będzie na poziomie 100, tylko mniej. PvP na tym zyska, bo to zawsze miło mieć coś, co się zdobyło i jednocześnie to coś: zwiększy limit populacji, urozmaici nieco krajobraz na wyspie, będzie do zdobycia w czymś innym, niż handel albo przygoda. Uniezależni to zainteresowanie PvP od poziomu i zamku na wodzie.
... nie wiem daczego niemożliwe jest powiększenie wyspy,dodania olbrymich terenów ,żeby można było stawiać nowe gadzety,bo stawic coś zeby zaraz wyburzyć też bez sensu. Jednak gdyby poszeżyli wyspe,zrekompesowali tę drogę obecna jakąś przyzwoitszą,to gdyby postawić latarnie jakies duperelki to całkiem ładna makieta by moga wyjść,tak samo jak juz kiedys pisałem zamiast budować 20 manufaktur to dali by olbrzymią kopalnie jakis fajny wyglądzik i juz inaczej,jest dużo pomysłów,nie rozumiem dlaczego taki problem jest wgrac niektóre z nim gdzie tu tkwi problem......
Może właśnie dlatego fajnie byłoby zdobyć ekipę wyburzeniową na PvP? Zwiększenie wyspy też się mija z celem. Na każdej kiedyś zabraknie miejsca. Wyburzanie skał i niektórych drzew byłoby lepszym rozwiązaniem
A ja myślę,że aby ludzie zaczeli przychylnie patrzeć na pvp proponuję wproadzić coś takiego "Musisz osiągnąć 6 olbrzymich koloni" po zdobyciu dostajesz mapke ekstra,która po przejściu daję Ci dodatkową większą wyspe na twojej macierzystej..........dodatkowy bajer mógłby polegać na tym,że surowce z takowej mniejszej wysp tzreba transportować statkiem na wyspę macierzysta:} co dodatkowo pobudzi gre co wY NA TO?
Co w tym atrakcyjnego, że trzeba coś transportować statkiem? Nie wiem. Dodatkowa wyspa? Bez przesady, ile w końcu tych wysp ma być? PvP ma inne cele. To urozmaicenie. Ale należy podkreślić, że ma ono mieć głębszy sens. Fajny jest system walki, podoba mi się szybkość, straty, poziom trudności. Nie podoba mi się bierna obrona, która jest nieskuteczna, bo system narzuca mi umiejscowienie twierdz, które są z kolei chybione. Zaliczenie osiągnięc jest przez to niemalże niemożliwe. Tak jak pisałem - jakieś budynki w dropie uratują ten niezły pomysł. Ilośc surowców jest ok. pod warunkiem, że kolonia zostanie utrzymana przez maksymalny czas.
Ilośc surowców jest ok. pod warunkiem, że kolonia zostanie utrzymana przez maksymalny czas.
To jest wlasnie jeden z glownych absurdow koncepcyjnych kolonii - sa one atrakcyjne w wiekszej czesci tylko wtedy kiedy utrzymaja sie dlugo bo nikt ich nie podbija, a jesli beda atrakcyjne ludzie zaczna korzystac z tego pseudo pvp i je podbijac.
Wewnetrzna sprzecznosc.
CoDiAl77
18.05.2017, 20:40
To jest wlasnie jeden z glownych absurdow koncepcyjnych kolonii - sa one atrakcyjne w wiekszej czesci tylko wtedy kiedy utrzymaja sie dlugo bo nikt ich nie podbija, a jesli beda atrakcyjne ludzie zaczna korzystac z tego pseudo pvp i je podbijac.
Wewnetrzna sprzecznosc.
Nie do końca, jeśli dadzą nam w końcu te cholerne twierdze ustawiać wg. naszego widzi mi się, a nie według ich. Poza tym nie do końca każda kolonia się opłaci. DLa mnie bez sensu jest podbijanie kolonii innym, które dają np. rudę żelaza, marmur czy inne badziewie. Mnie interesuje granit, tytan, ruda złota. A widuję zajęte kolonie z badziewiem. Poza tym jest jeszcze kwestia kosztów. Dobra obrona = duży koszt zdobycia kolonii. Nie każdy gracz jest nieomylny. Stąd teza, że da się to jakoś połapać w obecnym systemie walki. Ja utrudniam zdobycie kolonii, jak się da, atakujący sam ocenia czy warto dla 200 szt granitu się szarpać, tracąc ok. 1250 dosyć drogiego wojska. Inną kwestią jest jeszcze pozyskiwanie (cokolwiek to oznacza) przez odkrywców po znalezieniu kolonii. 3h dla zwykłego grubasa z tawerny jest przesadą.
Dla 200 szt granitu nie oplaca sie szarpac w ogole, biorac pod uwage ze na 60 lvl mozna dziennie wykopac 10-20k kompletnie ignorujac kolonie.
CoDiAl77
18.05.2017, 21:22
Dla 200 szt granitu nie oplaca sie szarpac w ogole, biorac pod uwage ze na 60 lvl mozna dziennie wykopac 10-20k kompletnie ignorujac kolonie.
Załóżmy, że nie mam jeszcze takiego lvl sparkz. Pewnie kiedyś tam wbiję, póki co niespełna 56. No ale lubię mieć osiągnięcia na 100%. Więc tnę w te PvP, ile mogę. Jeśli już gram, to niech to ma sens. Poza tym 200 szt. granitu wpada co 6h, czyli na dobę wychodzi 800. To nie jest mało, jeśli przez tydzień kolonii nikt nie podbije. Jeśli podbije, to niech to będzie po jakiś mękach, póki co to jestem w stanie bez problemu każdą zdobyć. W zasadzie zdobycie kolonii dużej zawsze się uda przy moim składzie wojska. Nie kombinuję, po prostu wszystkiego biorę po równo i trochę wojsk na bloki. A jakbym miał możliwość pokombinować tymi twierdzami, to pewnie bym jakoś utrudnił życie innym i sobie. A co!
Kwestia opłacalności .... już to na poprzedniej stronie poruszyłem dosyć obszernie. Po prostu można, ale nie trzeba. Ale jeśli mamy w to grać, to niech to ma ręce i nogi. Muszą być lepsze nagrody za kolonie. Jakiś budynek na kształt rezydki, ale nieco innej. No i oczywiście osiągnięcia ... tego się nie da zrobić.
Ogólnie to PvP nie jest złe. Szybko się to robi. Dosyć dynamiczne są bitwy. BB powinno naprawdę uatrakcyjnić nieco ten pomysł.
Wiem, że większość graczy ma w nosie PvP, ale może dzięki zmianom, coś ulegnie poprawie. Dlatego podbijam temat! Głosujcie ludziska!
Chemik83
18.02.2018, 13:11
w koloniach jeśli nie ma być zmieniane nic to powinny być dodane nowe surowce które są normalnie niedostępne do wydobycia na wyspie a do tych co już są dostosować je tak by były atrakcyjniejsze np granit zdecydowanie podnieść do poziomu co najmniej 200 szt/6 godzin
i tak na przykład:
zaprawa mała- 50 zwykła- 80 i olbrzymia 120 dla przykładu
kryształy
nowe surowce:
magiczny cement- podnoszenie budynków na 7 lvl (tak wiem marny pomysł ale tak na szybko mi to teraz przyszło na myśl)
tym bardziej, że wprowadzono ludków w zamku na wodzie, czyli jakieś ruchy są fajnie by było wprowadzić jakieś nowe surowce a usunąć te które są totalnym niewypałem chociażby kamień czy marmur bo po co i one ???
i nie mam tu na myśli wprowadzenia rudy platyny bo ona wpada w takiej ilości z przygód, że bez sensu takie wyspy
a tak patrząc na system obrony fajnie by była jakby powstał nowy budynek w którym będą budowane specjalne twierdze w drzewa kauczukowego, które mają na celu naprawdę budowę obrony i postawienie takiej twierdzy w dowolnym miejscu oczywiści z ograniczeniem dla małej wyspy 1 sztuka a olbrzymia 3 sztuki :)
niestety 7lv budynków nie będzie..
https://forum.thesettlersonline.pl/threads/42824-7-lv-budynk%C3%B3w?p=244510#post244510
Chemik83
19.02.2018, 09:21
niestety 7lv budynków nie będzie..
https://forum.thesettlersonline.pl/threads/42824-7-lv-budynk%C3%B3w?p=244510#post244510
no ja wiem że nie będzie ale chodzi mi o sam zamysł danie po prostu jakiegoś surowca którego nie da się w żaden inny sposób zdobyć
samo tworzenie twierdz z tych surowców również które można postawić w dowolnym miejscu
no żeby kolonie były po prostu atrakcyjniejsze :)
ale chyba BB zarzuciło już ten pomysł niestety :(
Robię kolonie raz w tygodniu, bo to jakaś odskocznia od masówki.Najbardziej irytuje mnie durne ograniczenie tego "urobku" do 2000 szt. Nie dość że robienie jest nieekonomiczne to jeszcze surowce przepadają jak się nie odklika. Masakra. Krokiem w dobrym kierunku jest zaludnienie ekspedycyjnego zamku. Szkoda, że pewnie to jedyny krok...
MOD_Victoria
07.05.2018, 14:52
Dzień dobry,
pomysł został zrealizowany podczas aktualizacji 20.02.2018 (https://forum.thesettlersonline.pl/threads/45072-Zmiany-w-grze-20.02.2018) roku.
Proszę pamiętać o tym, że BlueByte zastrzega sobie prawo do dowolnego modyfikowania propozycji przedstawionych przez społeczność.
Temat zamykam i przenoszę do archiwum.
Serdecznie dziękuję za aktywność w dyskusji i wszystkie głosy.
MOD_Victoria
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.