PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Obrona kolonii



CoDiAl77
18.12.2016, 17:50
Witajcie,
Chciałbym przedstawić pod rozwagę jedną kwestię - obronę kolonii. Zmiana powinna odbyć się w oparciu o mechanikę istniejącą dotychczas. Tak więc pozostaje modyfikacja sposobu lokowania obozów po zajęciu wyspy. Jest obecnie tak, że nawet średnio zaawansowany gracz bez trudu podbije kolonię zajętą przez nas. To jest tylko kwestia wojska. Ogromną zasługę przypisać należy umiejscowieniu naszych twierdz obronnych. Te, które proponuje gra są moim zdaniem mocno dyskusyjne. Byłbym za taką zmianą, żeby można te twierdze obronne ustawiać, jak garnizony marszałków. Tylko wtedy skutecznie utrudnimy atak naszym oponentom.

ArturGrab
18.12.2016, 21:48
Uważam że to zły pomysł chociaż obrona koloni tak jak piszesz jest za łatwa i beznadziejna sam nie robię właśnie obrony nie dając innemu graczowi zdobycia punktów waleczności. Uważam ze zaproponowany pomysł jest nie do końca poprawny bo ustawisz obronę w taki sposób ze nie będzie sensu jej podbijać.

Larxand
19.12.2016, 00:24
Uważam ze zaproponowany pomysł jest nie do końca poprawny bo ustawisz obronę w taki sposób ze nie będzie sensu jej podbijać.

A to nie o to właśnie chodzi, żeby tak ustawić obronę, że nie będzie sensu podbijać kolonii?
Niezależnie od tego, nie bardzo wyobrażam sobie takie ustawienie, które skutecznie utrudniłoby (uniemożliwiło) podbicie.

CoDiAl77
19.12.2016, 14:56
Sens podboju będzie istniał nadal. Chciałbym aby Twórcy tej gry dali nam możliwość urozmaicenia obrony w ramach istniejącego systemu, tzn. pkt. obrony niechaj pozostawią bez zmian, jak i ich sposób naliczania. W zamian niech nam dadzą ustawić twierdze dowolnie. Na dzisiaj jest bowiem tak, że mamy do wyboru coś około 3-6 miejsc, gdzie możemy obozy poustawiać. Wszystko fajnie, ale są to miejsca, które najzwyczajniej w świecie drogi graczu ominiesz/zablokujesz bez większego wysiłku. Gdyby dać nam możliwość dowolnego rozmieszczenia tych naszych twierdz, to straty atakującego wzrosłyby ok. 25%. Tym samym mogłoby się okazać, że 1/10 przypadków komuś zabrakłoby wojska, albo czasu. Tylko tyle.

Niezależnie od tego, nie bardzo wyobrażam sobie takie ustawienie, które skutecznie utrudniłoby (uniemożliwiło) podbicie.
Otóż to. Tak naprawdę nie uniemożliwi to zdobycia kolonii, tylko je utrudni. Nie czarujmy się. W obecnym modelu rozgrywki średnio zaawansowany gracz podbije każdą kolonię. Tak po prawdzie obronić kolonię zdarzyło mi się tylko i wyłącznie na I lvl. Od poziomu drugiego nie ma graczy, którzy tej kolonii nie zawłaszczą. Dlatego też istotne jest maksymalne utrudnienie tego uczynku i liczenie na jakieś elementarne błędy. Patrząc obiektywnie, to Ci którzy się w ekspedycje bawią, jedynie mogą zepsuć bloki albo zabrać za mało wojska. I tutaj byłaby szansa. Innej możliwości zaliczenia osiągnięć z obroną nie widzę.

Uważam że to zły pomysł chociaż obrona koloni tak jak piszesz jest za łatwa i beznadziejna sam nie robię właśnie obrony nie dając innemu graczowi zdobycia punktów waleczności. Uważam ze zaproponowany pomysł jest nie do końca poprawny bo ustawisz obronę w taki sposób ze nie będzie sensu jej podbijać.
Drogi Arturze, wychodzę z założenia, że warto postawić te obozy, żeby sobie ktoś wbił kilkadziesiąt czy kilkaset pkt. waleczności. Czemu mam nie wspomóc czyjegoś wysiłku? Jakby wszyscy olewali tę obronę, to by nikt tych punktów nigdy nie zdobył. Vide - rozgrywka byłaby bez sensu dla tej części, która chce z tego elementu gry czerpać maksymalnie.

BB_Penelopa
19.12.2016, 17:25
Witam!

Zachęcam do głosowania! :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

ArturGrab
19.12.2016, 21:05
Ta rozgrywka i tak jest bez sensu robisz to tylko aby uzyskać ostatni poziom w osiągnięciach.
Poza tym jak nie masz obrony to i tak masz punkty waleczności tylko ze mniejsze :) ale są

CoDiAl77
20.12.2016, 11:54
To, że pkt. waleczności dostaję, to wiem Arturze. Napisałem, że ustawiam obronę, aby ktoś inny sobie więcej pkt. zdobył. W końcu się jakoś postarał mnie dopaść na tej kolonii. Natomiast rozgrywka do końca bez sensu nie jest. Jakby tego nie liczyć, to z 6 kolonii zebrałem w ciągu kilku dni ponad 15k tytanu. To nie jest zły wynik, tym bardziej, że nie musiałem tłuc przygód czy handlować. Jakąś wartość dodaną to ma. Oczywiście, dopóki zamek na wodzie nie będzie tylko ozdobą, na tym się sens kończy. Jeśli jednak będzie domem dla osadników, to sam przyznasz, że ta rozgrywka nabierze rumieńców o tyle, o ile będziesz miał większy wpływ na obronę.

CoDiAl77
21.12.2016, 19:18
Z tego, co widzę, jest sporo głosów "rozwinąłbym ten temat". Czy jest możliwość rozwinięcia tego tematu w tym wątku?

BB_Penelopa
22.12.2016, 12:32
Witam ponownie!

Dziękuję za oddane głosy i zachęcam do dalszej dyskusji i głosowania!

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

MOD_Victoria
20.04.2017, 17:20
Dzień dobry,

w ciągu ostatnich miesięcy pomysł nie cieszył się poparciem poparciem na tyle wysokim, by mógł zostać przekazany wyżej, wobec tego temat zostanie zamknięty i przeniesiony do archiwum.

Pozdrawiam,
MOD_Victoria