Zobacz pełną wersję : Gra Archipelag gildii
Cień_Czasu
12.12.2016, 23:05
Tak sobie ostatnio myślałem o rozbudowie gildii i wpadłem na taki pomysł. Dostęp do archipelagu miałyby gildie z min 20 członkami (ilość graczy do przedyskutowania). Drugim wymogiem byłoby zrobienie serii zadań/przygód przez np 75% członków gildii. Można wykorzystać do tych zadań przygody kooperacyjne. Przygody kooperacyjne dostały w ten sposób drugie życie :) Po uzyskaniu dostępu przez gildie do takiego archipelagu można wybudować standardowo budynki/kopalnie ale do ich wzniesienia potrzebne by były monety gildii + inne surowce. Akty własności do sektorów archipelagu byłyby też do kupienia za monety gildii i oczywiście aby podbić taki sektor należałoby zniszczyć obozy bandytów.
Takie zmiany zachęciłyby graczy do grania w gildii i do wykonywania zadań gildii. Obecnie monety gildii leżą w magazynach i tak naprawdę nic nie dają.
Każdy członek gildii miałby dostęp do swojej własnej dodatkowej wyspy gildyjnej, czy wszyscy członkowie do tej samej?
Co miałaby mi dać taka wyspa? Miałbym na niej zbudować jakieś budynki za MG? A co, jeśli opuszczę gildię? Wyspa i budynki przepadają? A co jeśli z gildii odejdą ludzie i zostanie mniej niż 20? Albo lider wywali mnie z czystej złośliwości?
Misiorww
13.12.2016, 08:47
jestem na nie
Cień_Czasu
13.12.2016, 09:12
Każdy członek gildii miałby dostęp do swojej własnej dodatkowej wyspy gildyjnej, czy wszyscy członkowie do tej samej?
Według mnie każdy powinien mieć dostęp do swojej.
Co miałaby mi dać taka wyspa?
Dodatkowe miejsce, nowe kopalnie lub nowe budynki np taki budynek wydobywający rude żelaza (w innym wątku jest poruszany ten temat)
Miałbym na niej zbudować jakieś budynki za MG? A co, jeśli opuszczę gildię? Wyspa i budynki przepadają?
W takim przypadku cały archipelag przechodzi w stan uśpienia do momentu aż nie dołączysz do innej gildii która ma spełnione warunki korzystania z archipelagu.
A co jeśli z gildii odejdą ludzie i zostanie mniej niż 20?
Przychodzą mi dwie możliwości.
1. Nic się nie dzieje i dalej można w pełni korzystać z archipelagu.
2. Archipelag przechodzi w stan uśpienia do momentu spełnienia wymagań.
Albo lider wywali mnie z czystej złośliwości?
Tak samo jak w przypadku opuszczenia gildii archipelag przechodziłby w stan uśpienia.
Pomysł ok, wymaga dopracowania.
Ja bym to widziała tak że taki archipelag byłby jeden dla całej gildii. Nie dało by sie tam produkować jakichś pospolitych towarów jakie możemy robić sobie u siebie na wyspie. Mogły by tam być tylko jakieś budynki specjalne, które by produkowały np. premie, premie strefowe, rzadkie przygody (np. kontynuacje). Wszystkie budynki trzeba by było stawiać od zera. Koszty upg coś ale mistrzowskie/elitarne + monety gildii i dopiero od 5 lvl by coś produkowały (jak bajkowy zamek). W upg partycypować może każdy członek. To co się by wyprodukowało by trafiło do magazynu który stawia sie na samym początku i dopiero za jego pomocą takie towary by się transferowało do siebie na wyspę (też wymagany jakiś magazyn gildii lub coś w tym stylu u siebie na wyspie). Wszystkie operacje oczywiście logowane co by nie zdarzyło się zeby jedna pijawka wszytko ciągnęła. Dodatkowo nowe uprawnienia w gildii.
Do specjalnych budynków można by było dodać taki który wraz z rozwojem by zmniejszał koszty na targowisku gildii. Dodatkowo coś ale epickie targowisko gildii czyli to co teraz mamy za gwiezdne tylko za gildyjne (ofc. wszytko po zdobyciu odpowiednich budynków).
Może by coś takiego ruszyło coś w gildiach bo teraz to tylko dodatkowy czat i praktycznie nic więcej.
Koncepcja fajna ale potraktowałbym ten skrawek lądu nie jak miejsce na budowy, ale baza wypadowa do wypraw wyłącznie dla członków gildii. Ten skrawek byłby narażony na ataki bandytów i możliwy do okupacji przez nną gildię. Rozbudowywało by się tam wyłącznie warowna kolonię. WAŻNE.Nie można byłoby jej odbić, ale tylko okupować. Dla mnie to wzbogaciłoby grę.
Dostęp do możliwości archipelagu dałbym każdej gildii, ale co dało by nam posiadanie obcej ziemi to już uzależniłbym nie od ilości człoków, ale od średniej lewelowej w gildii. Uzależnianie tej opcji od ilości członków. zdusiło by tylko kreatywność graczy.
Jeśli chodzi o ilość graczy w gildii, to uzależniłbym tu możliwość ukończenia pewnych zadań. Nie ich rozpoczęcia, ale zakończenia. Może nawet nie zakończenia ich,ale mała ilość członków powodowałaby większy ciężar. Przy rozpoczętych działaniach i zadaniach mogli by uczestniczyć wyłącznie aktywni członkowie w momencie ich rozpoczęcia.
itd. To co Ty proponujesz, to nie ma sensu. to tylko możliwość dostawania czegoś za darmo nie myśląc. Zresztą i tak nie masz żadnego sensownego planu.
Pomysł set2g wart dalszego rozważania moim zdaniem :)
PS. Set, w stopce to na serio z tymi Heroes? ;)
Ranhea herosy umarły śmiercią naturalną przez brak zainteresowania twórców. Materiał na gre był bardzo dobry, ale najpierw rzucili się na kasę, a potem porzucili jakiekolwiek aktualizacje. Update raz na rok (który fixną 1 buga) to nie to czego oczekiwali by gracz. Sam już w to nie gram.
tojanik wg mnie do okupacji i oblegań jest dużo różnych gier które to oferują, tso ma troszke inny model gdzie jakiekolwiek pvp jest ograniczone do minimum. Mi akurat to się podoba i z tego co słyszałem dużo ludzi gra w to, bo nie ma ryzyka że ktoś ci coś odbije, spali, zakosi itp
BB_Penelopa
13.12.2016, 11:54
Witam!
Głosy są wyrównane! Zapraszam do głosowania! :)
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
Set2g: Nadal sie zgadzam z Twoja koncepcja rozwoju (tez jestem przeciwna okupacji/obleganiu etc).
To czemu masz nadal w sygnaturce, skoro juz nie grasz? Pytam z czystej ciekawosci :)
Elelkal_
13.12.2016, 18:25
Nie, pomysł ciekawy ale już za późno bo za dużo graczy uzyskało dostęp do archipelagu. I co teraz z budynkami itp. które się wybudowało i zasobami poświęconymi na rozbudowę ? Ci, którzy mają tam zabudowania a nie są w gildii, to stracą, a ci którzy pobudowali i spełniają wymogi, będą niejako uprzywilejowani bo zrobili to za mniejszą cenę. Wprowadzenie tego przyniesie większe szkody niż pożytku. Co innego, jeśli miałby powstać nowy archipelag czy coś podobnego, gdzie każdy zacznie "od zera", wtedy jestem jak najbardziej na tak
raczej oczywiste ze nowy archipelag a nie ten dodany wraz z xxl, jego tam nie mieszajmy
sygnaturkę może kiedyś zmienię, narazie nie mam weny ani koncepcji na coś nowego ;)
Pomysł ok, wymaga dopracowania.
Ja bym to widziała tak że taki archipelag byłby jeden dla całej gildii. Nie dało by sie tam produkować jakichś pospolitych towarów jakie możemy robić sobie u siebie na wyspie. Mogły by tam być tylko jakieś budynki specjalne, które by produkowały np. premie, premie strefowe, rzadkie przygody (np. kontynuacje). Wszystkie budynki trzeba by było stawiać od zera. Koszty upg coś ale mistrzowskie/elitarne + monety gildii i dopiero od 5 lvl by coś produkowały (jak bajkowy zamek). W upg partycypować może każdy członek. To co się by wyprodukowało by trafiło do magazynu który stawia sie na samym początku i dopiero za jego pomocą takie towary by się transferowało do siebie na wyspę (też wymagany jakiś magazyn gildii lub coś w tym stylu u siebie na wyspie). Wszystkie operacje oczywiście logowane co by nie zdarzyło się zeby jedna pijawka wszytko ciągnęła. Dodatkowo nowe uprawnienia w gildii.
Do specjalnych budynków można by było dodać taki który wraz z rozwojem by zmniejszał koszty na targowisku gildii. Dodatkowo coś ale epickie targowisko gildii czyli to co teraz mamy za gwiezdne tylko za gildyjne (ofc. wszytko po zdobyciu odpowiednich budynków).
jak mi załatwią transfer konta na PL z całą zawartością to jestem skłonny coś takiego poprzeć.
Cień_Czasu
13.12.2016, 20:56
Nie, pomysł ciekawy ale już za późno bo za dużo graczy uzyskało dostęp do archipelagu. I co teraz z budynkami itp. które się wybudowało i zasobami poświęconymi na rozbudowę ? Ci, którzy mają tam zabudowania a nie są w gildii, to stracą, a ci którzy pobudowali i spełniają wymogi, będą niejako uprzywilejowani bo zrobili to za mniejszą cenę. Wprowadzenie tego przyniesie większe szkody niż pożytku. Co innego, jeśli miałby powstać nowy archipelag czy coś podobnego, gdzie każdy zacznie "od zera", wtedy jestem jak najbardziej na tak
Oczywiście że chodzi o nowy archipelag.
Temat jest do przedyskutowania i każda opinia cenna.
Wg mnie pomysł super. Wyspa powinna być jedna dla całej gildii i moim zdaniem wcale nie musi być limitu członków. Budowałoby się na niej jakieś specjalne budynki dające efekty dla wszystkich członków gildii. Taki budynek gildyjny można by rozbudować za różnego rodzaju surowce pochodzące z wpłat członków gildii do skarbca gildii. Oczywiście tak jak przy budynkach na naszej własnej wyspie z każdym kolejnym levelem koszt podniesienia budynku powinien mocno rosnąć.
Mogłyby być dwa rodzaje budynków.
Pierwsze to dodające bonusy procentowe - na przykład:
- przedłużenie czasu trwania premii (z wyjątkiem czasu konta premium)
- wzmocnienie premii
- przyspieszenie czasu produkcji wojska
- zmniejszenie czasu wędrówek geologów i odkrywców
- zmniejszenie czasów podróży generałów z i na przygody
- zmniejszenie czasu budowania się budynków
tego typu budynki mogłyby mieć max 50 leveli i każdy level dawałby 1% premii.
Drugi rodzaj to budynki dające bonusy ilościowe - na przykład:
- codzienny dodatek jakiejś ilości surowców (i tu może być 5 budynków na każdy rodzaj surowców - podstawowe, średnie, zaawansowane, mistrzowskie, elitarne); o tym co aktualnie produkuje taki budynek decydowałby szef gildii
- codzienny dodatek 1 szt jakiejś losowej premii - im wyższy level budynku tym lepsze premie
Na plagiacie powstawały nawet filmy, a ja jednak uważam, że warto się wysilić nad czymś innym. Bo to, co dobrze funkcjonuje na herosach nie musi tak dobrze funkcjonować tutaj.
Wg mnie pomysł super. Wyspa powinna być jedna dla całej gildii i moim zdaniem wcale nie musi być limitu członków. Budowałoby się na niej jakieś specjalne budynki dające efekty dla wszystkich członków gildii. Taki budynek gildyjny można by rozbudować za różnego rodzaju surowce pochodzące z wpłat członków gildii do skarbca gildii. Oczywiście tak jak przy budynkach na naszej własnej wyspie z każdym kolejnym levelem koszt podniesienia budynku powinien mocno rosnąć.
Coś podobnego pomyślałem, ale bez żadnych nowych wysp, archipelagów, budynków i innych bzdetów, które w efekcie i tak odbiłyby się na i tak kruchej wydajności serwerów. Po co Ci archipelag? Jest menu gildii, podzielić go na zakładki tak, żeby nie utracić tego co tam teraz jest, i dodać nowe, żeby działały pod nową funkcjonalność. Po co budynki, skoro ich funkcjonalność można to sprowadzić do poziomu prostego menu. Premie gildyjne - super, ale nie do końca. Zwykłe premie się kończą, więc te niech też się kończą. Niech to będą premie strefowe, bo się mogą sumować z pozostałymi -> powiedzmy 7 dni za jakąś niebagatelną ilość surowców jako monolit |-> lub jakiś % ludziów ma do wpłacenia własną dolę -> wpłacą -> lider może aktywować premie. Fajnie, jakby nie było limitu wpłat tj. jeden wpłaciłby na zapas, lub coś na zasadzie własnego depozytu w gildii -> wpłacasz ile chcesz, a potem z tego pobierana jest suma na aktywację premii. Premii mołoby być parę, żeby dotykały wszystkich albo chociaż części aspektów związanych z premiowaniem.
kinia19910
14.12.2016, 12:10
@Cień Czasu Pomysł jest całkiem niezły tylko trzeba by go dopracować ;)
Coś podobnego istnieje w kilku grach :)
Tam bycie w klanie/sojuszu/gildii ma większy sens niż tu :p
Na tą chwilę najbardziej mnie przekonuje koncepcja Ateh :)
@set2g, konkur4
ten magazyn, czy też depozyt gildii kojarzy mi się z Bankiem Gildii (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/32875), o ile mi wiadomo BB się wycofało z tego pomysłu...
Chociaż ankieta (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/30563-Pomys%C5%82-na-Bank-Gildii?highlight=bank+gildii) wisi nadal w pomysłach ;)
kinia19910 nie musi to być żaden magazyn czy bank, chodzi tylko o to żeby można było sprawdzić kto dawał/brał coś do archipelagu, żeby uniknąć sytuacji że ktoś weźmie wszytko co jest dostępne a potem powie gildii nara, ja zaproponowałem przez magazyn(transfer towarów przez magazyn wydaje się oczywiste:)), ale to może mieć jakąkolwiek inną formę oby tylko spełniało w/w zadanie
Proponuje na tej wyspie postawić Antyczną latarnie "setleros" która by przedłużała czas działania premii rzucanych przez członków gildii np o 5% 10% lub wedlug uznania BB. Do podtrzymywania ognia trzeba by wrzucać drewno zależności od rodzaju byłby różny czas działania.
BB_Penelopa
14.12.2016, 17:38
Witam!
W dalszym ciągu zapraszam do dyskusji! :)
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
Cień_Czasu
03.01.2017, 14:32
Dyskusja przygasła, więc odświeżam temat. Jak ktoś ma inne zdanie lub inne pomysły zachęcam do podzielenia się nimi :)
BB_Penelopa
03.01.2017, 15:02
Dyskusja przygasła, więc odświeżam temat. Jak ktoś ma inne zdanie lub inne pomysły zachęcam do podzielenia się nimi :)
Witam!
Również zachęcam do dyskusji.
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
MOD_Victoria
18.03.2017, 21:57
Dzień dobry,
w ciągu ostatnich miesięcy pomysł nie cieszył się poparciem na tyle wysokim, aby BB_Penelopa mogła przekazać go do developerów, w związku z tym temat zostanie zamknięty i przeniesiony do archiwum.
Pozdrawiam,
MOD_Victoria
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.