PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Zmiana systemu lvl (PD na kolejny poziom)



ArturGrab
29.11.2016, 18:58
Od pewnego czasu przeliczam myślę i kombinuje jak wbić kolejny lvl.
Jak na razie nie było z tym problemu bo do 50 lvl można sobie poradzić, jednak moim zdaniem kolejne lvl szczególnie te po 60 są jak dla mnie absurdalnym wymaganiem ze strony BB.
Piszę tylko na swoim przykładzie gdzie jestem w stanie zrobić w tygodniu 1 drwala na premium to daje jakieś 200k PD.
Gra ma przynosić nam radość możliwość oderwania się od realistycznego życia. BB dało nam możliwość dalszego lvl od 50 jednak proporcje jakie zostały ustawione są wg mnie porażką.
Oczywiście zaraz będą głosy że po co szybko kolejny lvl wbijać że szybko się osiągnie 75 i nuda znowu będzie.
Otóż nie BB urozmaiciło nam grę scenariuszami, (pseudo) pvp, bajkowe, wyprawy więc można coś robić, jednak najważniejsze lvl to czysta abstrakcja.
Mam znajomych co już maja 70 lvl ale jak słyszę że dziennie robić 3 drwala złodzieja to tylko szacun dla nich co siedzą cały dzień na TSO.
Ale jest też gro graczy którzy wpadają na 1-2h i nic nie robić.
Sam poświęcam w tygodniu do 3h, a lvl stoi w miejscu obecnie 63 i jak widzę te miliony PD do 64 to mi się niechce.
Tym samym gra dla mnie przestaje być atrakcyjna bo jak policzyłem do kolejnego 64 lvl robiąc 1 drwala dziennie na premium to mam 3 miesiące.
Ostatni lvl gdybym grał codziennie i robił drwala zdobył za ok 13 lat. Dokładnie 13 lat czy jest to perspektywa, która jest dla mnie osiągalna, raczej nie.
Szybciej podejmę decyzje o zakończeniu przygody z TSO niż dojdę do 75 lvl.
Różnice w lvl można znaleźć na wiki ale przytoczę tylko że:
63 lvl posiadamy 70 870 000 PD na 64 potrzebujemy 17 980 000
69 lvl posiadamy 275 300 000 PD na 70 potrzebujmy 69 800 000
Aby z 63 dojść na 70 lvl potrzebujemy 274 240 000 PD czy to nie lekka przesada.
Mało kto jest w stanie całymi dniami spędzać czas przed komputerem mając rodzinę prace zainteresowania.
Wg mnie kolej wartości w zdobywaniu PD są mocno przesadzone i zrobione tylko po to aby nie było "marudzenia" dajcie kolejne lvl bo się nudzimy.
Uważam że nie zostało to przemyślane tylko przeciągnięte funkcją obecny PD *25% i będzie super jednak pewnie nikt z BB nie zobaczył jakie to wartości wychodzą.
Osobiście chciałem aby gra jak wyżej napisałem dawała radość w tym momencie liczba która mam zrobić do kolejnego levelu jest dla mnie czystą abstrakcją i brakiem motywacji aby przez 3 miesiące klepać drwala.


Przepraszam za taką wylewność.

BB_Penelopa
29.11.2016, 19:16
Witam!

Zapraszam do dyskusji i głosowania! :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

sparkz
29.11.2016, 19:28
Uważam że nie zostało to przemyślane tylko przeciągnięte funkcją obecny PD *25% i będzie super jednak pewnie nikt z BB nie zobaczył jakie to wartości wychodzą.

Brawo, zajelo Ci tylko rok zauwazaenie czegos z czego ludzie sie smiali jeszcze przed wprowadzeniem XXL.

Progi expa na levele sa niedorzeczne i tyle w tym temacie.

Misiorww
29.11.2016, 20:06
zapewne chodzi o to, że od 62lvl kończą się nowości. :)
nie licząc od 70lvl statku czy super zajefajnych zg od 66lvl, a no i oczywiście nowe domostwa od 71lvl (a la wieże, tyle że zajmują patent), to tak naprawdę nabijanie cyferek.
oczywista oczywistość, żeby pouciszać krzykaczy o max lvl dali takie, a nie inne progi.
z drugiej strony daje to możliwość dodawania nowych rzeczy, do których nie będzie szybko dostępu, a więc bb ma czas na udoskonalenia pomysłów ;)

ArturGrab
29.11.2016, 20:08
sparkz nie to że zajęło mi to rok tylko dopiero teraz pozwoliłem sobie wylać to na forum. Zaczęło mnie to już drażnić więc sam widzisz jaki to efekt.
A jeżeli ludzie się śmiali z progów expa to czemu nikt nic z tym nie robi.

Misiorww
29.11.2016, 20:09
co zmieni to, że po 2 miesiącach wbijesz 75lvl?

ArturGrab
29.11.2016, 20:13
Misiorww nie mówię o 2 miesiącach ale jak mam do 75 lvl na premium grać 13 lat to tak jak pisałem nie widze polotu i fantazji aby tak długo nabijać te cyferki.
U mnie kolejny lvl przewiduje za 3 miesiące przy spokojnych rozgrywkach a kolejny to 64 a do 75 było by jeszcze 11 wieć jak bym każdy robił w 3 miesiące to i tak mam 4 lvl na rok.

sparkz
29.11.2016, 20:27
oczywista oczywistość, żeby pouciszać krzykaczy o max lvl dali takie, a nie inne progi.

W tym rzecz, ze jak zauwazono powyzej oni nie dali progow, tylko zwiekszyli max wartosc zakresu leveli.

Progi sie same zrobily wg istniejacej formulki, wiec za to co teraz mamy nalezy co najwyzej winic nieudacznikow z BB ktorzy tak prostej zmiany nie potrafili poprawnie zaplanowac ;)


zapewne chodzi o to, że od 62lvl kończą się nowości.

Zapewne chodzi o to, ze przy wykladniczym wzroscie expa na kolejne levele ten 62 to zdaje sie 3 albo 4% max levela. W aktualizacji XXL jest dziura contentowa wieksza kilkanascie razy od samego contentu.


co zmieni to, że po 2 miesiącach wbijesz 75lvl?

W poscie powyzej masz 13 lat. Skad wziales 2 miesiace i co zamierzasz tym argumentowac ?

Misiorww
29.11.2016, 20:47
pytam się, co zmieni szybsze wbicie 75lvl?

sparkz
29.11.2016, 20:49
Temat nie dotyczy szybszego wbijania 75 lvl tylko absurdalnych progow expa na levele.

Zmieni to tyle ze np nowosci w rodzaju poszukiwacza (a takze cokolwiek nowego co BB wymysli, co prawie na pewno BEDZIE mialo wymaganie levelowe) bedzie dostepne dla normalnych graczy bez koniecznosci planowania gry na pokolenie do przodu.

ArturGrab
29.11.2016, 20:53
a komu chodzi o wbicie szybciej 75, mnie chodzi o to że perspektywa 13 lat robienie sensownego drwala czy którego złodzieje mija mi się z celem logowania na tej grze.
Gdyby od 1 lvl do 75 robić tylko same drwale to masz ich do wykonania 5096 na premium, od Ciebie zależy intensywność robienia ale jak masz czas na 1 dziennie to wychodzi ok 14 lat zaznaczę ponownie na PREMIIUM a weź pod uwagę że ktoś nie gra na premium to juz wychodzi tyle ile chodzę na tej ziemi. (troszkę dłużej chodzę)
Więc to chyba nie o to chodzi aby kolejne lvl określały się w latach.

Misiorww
30.11.2016, 07:21
dobrze zdaję sobie sprawę ile czego potrzeba zrobić, ale podaj mi powód co zmieni zmniejszenie różnic pomiędzy lvl? nie będzie klepał drwali 13 lat tylko rok i co dalej? przestaniesz?

ArturGrab
30.11.2016, 09:15
Ale Ty się uparłeś na te szybkie wbicie 75 lvl
Jak już pisałem na swoim przykładzie kolejny lvl jestem w stanie osiągnąć za 3 miesiące czyli będzie to 64, jeżeli 64 (17 mln PD) zdobywałem w 3 miesiące to kolejny na 65 będzie to dłużej o ile będzie mnie się chciało dalej grać.
Więc nie wiem skąd Ty masz takie krótki czasy wbicia 75 ale ja tego nie widzę i nie wiem jak Ty ale mało osób znam co z zapałem maniaka robią dziennie kilka drwali a może i złodziei.
To może jak już chcesz aby zostały takie PD jakie są do kolejnego lvl to może warto zmienić PD z przygód może za skarb wiedz przy takich stratach 1kk PD i wtedy mogę w robić 1 przygodę na tydzień :) :):)

Betooniusz
30.11.2016, 09:28
Hymm, jakby to napisać by to nie wprawiło w osłupienie wielu z graczy...
BB nic nie zmieni w ilości expa potrzebnego do wbicie 75 levela, bo ustalając biznesplan przed wprowadzeniem XXL wysondowało zapewne rynek i ustaliło wartości tak by nikt do 75 levela nie doszedł - a jeśli zrobią to nieliczni, to będą tylko chlubne wyjątki :D Przecież nie chodzi o to, by króliczka złapać ale by go gonić, a na gonitwę poświecić swój czas i nieeeco środków ;)
Boo czy realnie można dojść do 75 levela?
Tak, jaki problem dla osoby która poświęca jeśli nie życie (z przerwami na sen i posiłki) to cały wolny czas na grę - a więc za 2-3 lata zrobi to max kilku graczy na serwer, o ile będzie jeszcze taka ilość światów - jeśli mniej to będzie ich aż kilkunastu ;)

Przez długi czas tkwiliśmy na 50 levelu z ilością 3.746k punktów expa, traktując grę jako dodatek do rozmów na #
Po aktualizacji XXL do 60 levela potrzeba 35.960k expa - czyli jakieś 9,5x wyjściowej ilości
Do 70 levela trzeba 345.100k czyli 92x ilość PD z 50 levela i 9,6x expa potrzebnego na wbicie 60 levela
Do 75 levela 1.070.000k (oo, to już działania na wielkich liczbach, można się pomylić) potrzeba ponad 285 ilości PD z 50 levela, prawie 30x ilości expa z 60 levela i ,,tylko'' (LOL) 3,1x punktów potrzebnych do wbicia 70 :D

Skoro przez niespełna 14 miesięcy od wprowadzenia XXL na ,,moim'' serwerze 70 poziom osiągnęło 2-3 graczy to jeśli tylko zapału im wystarczy to można zamawiać szampana picolo na rok 2019, a może nawet nieco szybciej :)
Kwestia tylko taka, czy przez te kolejne lata dla ich chwały i naszej wspólnej zabawy będziemy wpłacać tyle pieniędzy, aby BB mogło opłacać ludzi i utrzymywać infrastrukturę... tego sobie i wam życzyć?
Excelsior to jest jakiś środek do osiągnięcia ,,tego'' celu, nie dla mnie oczywiście - ja w trosce o zdrowie fizyczne i psychiczne nie planuję tak intensywnego życia z settlersami na kolejne 10 lat, podobno gra ma bawić a nie stresować.
A więc bawmy się zachowując zdrowy rozsądek... 75 level, heh - a komu to potrzebne?

set2g
30.11.2016, 09:38
Nie potrzebne jest zmniejszanie a sensowne pomysły aby PD zdobywać szybciej i więcej. Na jedno wyjdzie a w grze zagości nowy content. I tu BB ma pole do popisu

sparkz
30.11.2016, 10:03
dobrze zdaję sobie sprawę ile czego potrzeba zrobić, ale podaj mi powód co zmieni zmniejszenie różnic pomiędzy lvl? nie będzie klepał drwali 13 lat tylko rok i co dalej? przestaniesz?

Przestanie i wyciagnie reke po nowy content, tak jak sie to w kazdej normalnej grze odbywa. W takim WoWie chyba co 2 lata wychodzi kolejny dodatek a w miedzyczasie patche z nowa zawartoscia, ale od tamtej gry jest inna firma ktora najwyrazniej rozumie, ze zeby utrzymac klienta trzeba mu co jakis czas rzucic cos nowego, a nie zawiesic mala marchewke na bardzo dlugim kiju i liczyc, ze idiota ja bedzie 13 lat gonil ;)


To może jak już chcesz aby zostały takie PD jakie są do kolejnego lvl to może warto zmienić PD z przygód może za skarb wiedz przy takich stratach 1kk PD i wtedy mogę w robić 1 przygodę na tydzień :) :):)

Exp masz za jednostki a nie za przygode. Jesliby podwyzszyc bazowy za alibabow do takiego poziomu ze ze skarbu mialbys 1 milion, to automatycznie mialbys pewnie z 500-600k z Drwala.

Misiorww
30.11.2016, 12:19
o to mi cały czas chodzi. progów nie muszą zmieniać, ale niech dodadzą coś co będzie warte nabijania tych milionów punktów expa.

gdyby zmienili progi i ludzie szybciej wbili by maxa, zaraz by powstała odezwa narodu, aby zwiększyć maxa i coś dodać.
a po bb widać, że z nowościami nie tak szybko u nich. ;p

baqslaw
30.11.2016, 12:47
Przestanie i wyciagnie reke po nowy content, tak jak sie to w kazdej normalnej grze odbywa. W takim WoWie chyba co 2 lata wychodzi kolejny dodatek a w miedzyczasie patche z nowa zawartoscia, ale od tamtej gry jest inna firma ktora najwyrazniej rozumie, ze zeby utrzymac klienta trzeba mu co jakis czas rzucic cos nowego, a nie zawiesic mala marchewke na bardzo dlugim kiju i liczyc, ze idiota ja bedzie 13 lat gonil ;)



Exp masz za jednostki a nie za przygode. Jesliby podwyzszyc bazowy za alibabow do takiego poziomu ze ze skarbu mialbys 1 milion, to automatycznie mialbys pewnie z 500-600k z Drwala.

W takim WoW-ie miesięczny abonament kosztuje więcej niż tutaj przeciętny gracz wydaje na grę w ciągu roku (albo i w ogóle) a do tego tych graczy jest o kilka rzędów wielkości więcej, więc porównanie z... czapy;)
Jak już chcesz porównywać, to najbliższy pod względem ilości użytkowników i do tego darmowy tytuł jaki znam, a który dostaje regularnie nowy content to Path of Exile, ale ta gra nie istnieje na tyle długo żeby porównanie było adekwatne, więc wracamy do punktu pierwszego...

sparkz
30.11.2016, 12:59
W takim WoW-ie miesięczny abonament kosztuje więcej niż tutaj przeciętny gracz wydaje na grę w ciągu roku (albo i w ogóle) a do tego tych graczy jest o kilka rzędów wielkości więcej, więc porównanie z... czapy;)

Porownanie jak najbardziej sluszne, bo skads sie ci gracze wzieli i z jakiegos powodu placa :)

Gwarantuje Ci, ze ten powod to nie groźba zesłania do gułagu, a gdyby nie regularne updaty tylko proba jechania na contencie sprzed 6-8 lat to liczba placacych bylaby o pare rzedow wielkosci mniejsza.


o to mi cały czas chodzi. progów nie muszą zmieniać, ale niech dodadzą coś co będzie warte nabijania tych milionów punktów expa.

O to wlasnie chodzi, ze juz cos takiego dodali na 70 lvl ladnych pare miesiecy temu.
Tyle, ze znakomita wiekszosc graczy tego levelu nie wbije przez nastepne pare lat (wlasnie przez progi), malo tego, nikt racjonalnie myslacy nie zaplanuje z gory zaalokowania roku czy dwoch na grindowanie expa zeby po takim czasie moc sobie zagrac w jakas nowosc.

Druga sprawa to jest to o czym wszyscy zapominaja - jesli BB planuje na tej grze zarabiac to wszystko powinno byc obliczone rowniez uwzgledniajac nowych graczy, a nie tylko tych ktorzy po 4 latach rozbudowy moga sobie pozwalac na wbijanie dziennie 0.5-1 miliona expa.

arul
30.11.2016, 13:46
Może system lewelowania byłby do przełknięcia, gdyby sam system walki był ciekawy. Gdyby angażował, zmuszał do kombinowania, a nie ograniczał się do głównie do czekania i wysyłania kolejnych predefiniowanych ataków z listy, co kilka-kilkanaście minut. Od dłuższego czasu gdy już robię przygodę (zdarza się coraz rzadziej) to robię to w trakcie grania w inną, ciekawszą grę lub w trakcie czytania czegoś. Gdy słyszę dźwięk powrotu generała do obozu przełączam się, wysyłam kolejny atak i dalej robię coś ciekawszego. Bez sensu, że zdobywanie doświadczenia w TSO jest tak beznadziejnie nudne, w każdej normalnej grze jest to esencją gry, a tutaj jest to sprowadzone do testu cierpliwości i wytrzymałości.

Misiorww
30.11.2016, 13:50
Może system lewelowania byłby do przełknięcia, gdyby sam system walki był ciekawy. Gdyby angażował, zmuszał do kombinowania, a nie ograniczał się do głównie do czekania i wysyłania kolejnych predefiniowanych ataków z listy, co kilka-kilkanaście minut. Od dłuższego czasu gdy już robię przygodę (zdarza się coraz rzadziej) to robię to w trakcie grania w inną, ciekawszą grę lub w trakcie czytania czegoś. Gdy słyszę dźwięk powrotu generała do obozu przełączam się, wysyłam kolejny atak i dalej robię coś ciekawszego. Bez sensu, że zdobywanie doświadczenia w TSO jest tak beznadziejnie nudne, w każdej normalnej grze jest to esencją gry, a tutaj jest to sprowadzone do testu cierpliwości i wytrzymałości.

zmienienie systemu walki na taki jak proponujesz, jeszcze pogorszy sprawę. co zmieni losowość zawartości garnizonu? wydłużenie czasu przygody, skakanie miedzy zakładkami tso, a symulatorem i dosyłaniem odpowiedniego wojska.



O to wlasnie chodzi, ze juz cos takiego dodali na 70 lvl ladnych pare miesiecy temu.
Tyle, ze znakomita wiekszosc graczy tego levelu nie wbije przez nastepne pare lat (wlasnie przez progi), malo tego, nikt racjonalnie myslacy nie zaplanuje z gory zaalokowania roku czy dwoch na grindowanie expa zeby po takim czasie moc sobie zagrac w jakas nowosc.

po części się zgodzę, ale nie na tyle, żeby zrobieniu, dajmy na to np 100 amd wylądować na 75lvl
nie wszyscy wszystko muszą mieć w miesiąc ;p

arul
30.11.2016, 15:32
Misorww nie miałem na myśli losowania składu obozów, bo to mamy poniekąd na "pvp". Jest to tak jak piszesz upierdliwe i jeszcze bardziej nudne. Przez zmianę systemu walki mam jego radykalną zmianę. Walki mogłyby wyglądać tak jak w heroes'ach lub jakkolwiek, byle bawiły i wymagały zastosowania strategii.

ArturGrab
30.11.2016, 19:18
Proszę tylko nie odbiegać od tematu za bardzo system walk już zmieniali, dodawali nam nowe wojsko pseudo pvp, jaki jest taki jest.
Ale widzę ze mój wylewny post ma zrozumienie wśród graczy bo właśnie te lata świetlne w zdobywaniu PD jest przerażające.
Wiem że BB nawet na to nie wpadnie że Ci co mają 70 lvl od dawna nie wydają złotówek tak jak ja gdzie wydało się wcześniej na kopalnie a teraz zostaje tylko przywiązanie.

Kolego jak zawsze jak coś napiszesz to banan na twarzy się pojawia


podobno gra ma bawić a nie stresować.
A więc bawmy się zachowując zdrowy rozsądek... 75 level, heh - a komu to potrzebne?

Iphoris
30.11.2016, 20:31
Przecież 62 to koniec gry, dalej już nic nie ma interesującego. ;)

Paradoksalnie nieosiągalne 75 jest tu lepsze, bo mając np. 66 czy 73 jesteś już w elicie jako takiej i dalej możesz się ścigać - a gdyby była możliwość się wymaksować w dwa lata średnim tempem na przykład, to wyjdzie nam równość przesadna, połowa graczy będzie mieć ten sam poziom i jeszcze będą narzekać, że nie ma co robić. No bez sensu.

BB_Penelopa
01.12.2016, 12:15
Witam!

Widzę, dyskusja rozgorzała, a i głosy w ankiecie są wyraźnie podzielone. Zapraszam do głosowania!

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

Bartexio
01.12.2016, 13:46
Ale z tego co piszesz masz 63lvl więc już trochę przygód musiałeś natłuc. Fakt wbijanie powyżej 60lvl zajmuje czasu ale dzięki temu gra nie zamarła jak to miało na początku gdy maxem był 50lvl
Bardziej bym się skupił na dostępności niektórych nagród i zadań do lvl

ArturGrab
01.12.2016, 18:28
Penelopa co z tego że widzisz że dyskusja rozgorzała jak nawet nie zapodasz tematu tam dalej do programistów mózgów gry.
Widać nawet po samym forum kiedyś huczało tutaj a teraz masz zagorzały fanów weteranów gry którzy podejrzewam że grają z przyzwyczajenia.
Może zamiast zachowywać się jak boota przekażesz sugestie dalej napisze coś o planach cokolwiek

Pozdrawiam,
ArturGrab.

handlarz567
01.12.2016, 20:14
Misiorww nie mówię o 2 miesiącach ale jak mam do 75 lvl na premium grać 13 lat to tak jak pisałem nie widze polotu i fantazji aby tak długo nabijać te cyferki.
U mnie kolejny lvl przewiduje za 3 miesiące przy spokojnych rozgrywkach a kolejny to 64 a do 75 było by jeszcze 11 wieć jak bym każdy robił w 3 miesiące to i tak mam 4 lvl na rok.

Nie skupiaj się 75lvl tylko graj dla przyjemności. Jest coś szczególnego w dojściu do max lvl?

Elelkal_
01.12.2016, 22:56
Wtedy będzie można narzekać, że się dobiło do 75lvl i granie dalej jest stratą czasu bo i tak już więcej nic nie da się osiągnąć a programiści zapomnieli o graczach, którzy do tego poziomu dobili.

BB_Penelopa
02.12.2016, 16:41
Witam!

Brakuje już niewiele to tego, aby pomysł został przekazany, dlatego zachęcam do dalszej dyskusji!

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

Piwonia
02.12.2016, 17:14
Ja bym była za tym żeby odejść od PD przy wbijaniu lvlu na rzecz zaliczenia pakietu przygód, np. do wbicia kolejnego lvlu przejdź 20 przygód każdego rodzaju. Teraz to nawet nie spojrzę na bagienną wiedźmę czy kooperacyjne, bo najważniejsze jest pd.

sparkz
02.12.2016, 17:17
Ta, jeszcze tego brakuje zeby gra zmuszala do robienia smieci w rodzaju kooperacyjnych ...

Mar85
02.12.2016, 17:59
To po co są te kooperacyjne?, kiedyś się je fajnie robiło, jestem za takim pomysłem jak podała Piwonia. Oczywiście BB musiało popsuć droopy, ale dla zaliczenia PD byłaby to fajna odmiana. Rozumiem że komuś to może nie pasować ale gra ma dawać różnorodność a nie jedno i to samo.

sparkz
02.12.2016, 18:04
Kooperacyjne sa po to samo po co Odbudowa po burzy. To jest cos co ma niewielkim nakladem wysilku zapchac jakis fragment gry (zeby udawac, ze cos sie do gry wprowadza), przy jednoczesnym zignorowaniu tego, ze wyjsciowa koncepcja jest bez sensu.

Mar85
02.12.2016, 18:10
Tyle że kooperacyjne miały kiedyś sens i sam pewnie o tym dobrze wiesz, bo łupieżców się robiło na okrągło a ekipę zebrać nie było trudno. I nie pisz mi że wprowadzili to po to aby zapchać grę. Odbudowa po burzy nigdy nie miała sensu i już od początku była absurdalna, wiec porównanie słabe. Dopóki nie zmienili dropów w łupkach była to fajna odmiana i chciałbym aby BB do tego wróciło, a PD może ludzi do tego zachęcić.

Bartexio
02.12.2016, 18:37
Wpierw to zając się zbilansowaniem dropów do strat, bo wiele przygód robi się od wielkiego "święta" albo i wcale.
Podam przykład Drwali - Skarb wiedzy robi się tylko dlatego aby wpadła przygoda Oblężone miasto i aby mieć komplet do osiągnieć 1001 nocy. Jaki jest tego sens ?
Większość z tego co widze to ograniczyła się do 4 max 5 przygód "drwalowych" i non stop te się robi bo warto. Choć w przypadku lampy to wizja zdobycia rezydki ratuję te przygodę.
Więc nie ilość expa a jakość przygody do dropa to trzeba wpierw zbilansować.
Ja jestem zdania expa zostawić jak jest a na maxa lvl przyjdzie czas - gdzie się spieszyć skoro po 63 lvl nie ma nic "wartościowego"

Mar85
02.12.2016, 18:48
To po co ludzie jednak tak gnają skoro po 63 nic już nie ma?, niektórzy do 73 dobijają i co oni zaczną marudzić że nuda? Tyle że oni poświęcają na to cały swój czas i zakładam że po części nie mają normalnego życia. Nie każdy może tu siedzieć non-stop żeby wbijać PD a na razie to wygląda tylko na popisywaniu się kto jaki to ma level. Oczywiście balans przygód by się przydał ale przy dodatkach typu zadania z PD. Dało się trochę podratować exp przez Excelsior i na upartego za klej można farmić,ale to zabawa dla bogatych.

Elelkal_
02.12.2016, 19:00
I właśnie dokładnie o to chodzi, po 63lvl nic nie ma ale za to mając ten 75lvl możesz się nim pochwalić. Zawsze w grach są osoby które chcą być na samym szczycie, bez względu na to czy coś tam jest i bez względu na koszty. Balans przygód- tak ale najpierw kooperacyjnych i tych typu krwawa maryna itp. gdzie drop jest po prostu śmieszny w porównaniu do strat, jak je naprawią niech wtedy dopiero się zajmą balansowaniem reszty. W najgorszym przypadku będzie jakaś alternatywa

sparkz
02.12.2016, 19:39
Tyle że kooperacyjne miały kiedyś sens i sam pewnie o tym dobrze wiesz

Kooperacyjne nigdy sensu nie mialy bo koncepcja jest uwalona u podstaw - masz przygode ktora mozesz spokojnie zrobic samodzielnie (i nawet calkiem spora szansa ze jest to efektywniejsze czasowo) ale nie mozesz, bo BB wcisnelo na mape innych graczy - ktorzy sa Ci do niczego niepotrzebni, ale musza tam byc, bo tak.

Krawca czy alibabe mozna solo zrobic w 1,5-2h (przy przewidzianym czasie 14 dni), ale Lupiezcow nie mozesz, bo musisz zebrac kilku innych graczy. To jest kpina a nie design.

Mar85
02.12.2016, 19:52
Przecież taki był zamysł kooperacyjnych (dlatego taka nazwa), mam wrażenie że nigdy ich nie robiłeś albo zawsze byłeś uprzedzony. Zgrana ekipa w czasie eventu potrafiła w szybkim czasie zrobić ich sporo, dało się wojo przesyłać z jednej na drugą. A pisząc o ich sensie miałem na myśli droop. Rozumiem że mieli dać przygodę na poziomie Kapturka żeby było ok?? Każdą przygodę możesz robić z kimś wspólnie, tylko tu warunkiem było zrobienie przez każdego dlatego straty były rozłożone na kilku graczy. Taki zamysł był ok dopóki był dobry droop.

sparkz
02.12.2016, 20:20
No ja Ci wlasnie tlumacze ze ten zamysl nie polegal na tym, ze straty byly rozlozone na kilka osob tylko na tym, ze musiales miec te kilka osob.

To jest ograniczenie swobody gracza i do tego calkiem nieuzasadnione bo ta wymuszona wspolpraca nie byla nikomu do niczego potrzebna.

Taki zamysl mozna o kant rzyci rozbic.

Mar85
02.12.2016, 20:27
No i co z tego że musiało być kilka osób? Nie czujesz klimatu gry z innymi osobami. W gildii zawsze byli chętni i jakoś nie narzekali. Zresztą nikt Ci nie kazał tych przygód robić, więc o jakich ograniczeniach swobody piszesz. Możesz napisać że BB Cię ogranicza bo karze wbijać chore ilości PD aby zdobyć kolejne levele. A współpraca była potrzebna bo była to jakaś odmiana, dopóki BB nie zepsuło dropów.

Iphoris
02.12.2016, 20:44
Kooperacyjne nigdy sensu nie mialy bo koncepcja jest uwalona u podstaw - masz przygode ktora mozesz spokojnie zrobic samodzielnie (i nawet calkiem spora szansa ze jest to efektywniejsze czasowo) ale nie mozesz, bo BB wcisnelo na mape innych graczy - ktorzy sa Ci do niczego niepotrzebni, ale musza tam byc, bo tak.

Krawca czy alibabe mozna solo zrobic w 1,5-2h (przy przewidzianym czasie 14 dni), ale Lupiezcow nie mozesz, bo musisz zebrac kilku innych graczy. To jest kpina a nie design.

Problemów bym szukał w tym, że projekt przygód jest w ogóle kompletnie zepsuty u podstaw.
W cywilizowanych grach jest tak, że jak gdzieś lecisz w drużynie, to masz z tego korzyści. Albo ktoś bije ramię w ramię (czyli jak sam kładziesz jednego stworka, to z kompanem wyeliminujesz np. trzy), albo robi za wsparcie z tyłu, albo za puszkę na ciosy, albo za przynętę, albo za zwiad, albo w inny sposób pomaga, a jak już całkiem się do niczego nie nadaje, to chociaż za tragarza.

W przygodach settlersowych drugi gracz (trzeci i czwarty też) nie jest w stanie zrobić kompletnie nic, czego nie możesz zrobić solo. Ewentualnie zepsuć może blok. Jedyna szansa, że się do czegoś przyda, to braki w wojsku np. po wtopie albo uruchomienie przygody kiedy się zblokowałeś inną.
Gracze nie współpracują, bo to szkodliwe, trudne i bez sensu. Tu jest problem.
Ustawą to można zlikwidować ubóstwo, ;) a nie zmusić graczy do współpracy.


Wpierw to zając się zbilansowaniem dropów do strat, bo wiele przygód robi się od wielkiego "święta" albo i wcale.
Podam przykład Drwali - Skarb wiedzy robi się tylko dlatego aby wpadła przygoda Oblężone miasto i aby mieć komplet do osiągnieć 1001 nocy. Jaki jest tego sens ?
Większość z tego co widze to ograniczyła się do 4 max 5 przygód "drwalowych" i non stop te się robi bo warto. Choć w przypadku lampy to wizja zdobycia rezydki ratuję te przygodę.
Więc nie ilość expa a jakość przygody do dropa to trzeba wpierw zbilansować.
Ja jestem zdania expa zostawić jak jest a na maxa lvl przyjdzie czas - gdzie się spieszyć skoro po 63 lvl nie ma nic "wartościowego"

Ale po co balansować?
W cywilizowanych grach też masz to, że milion razy dostaniesz jakiś zardzewiały drewniany miecz z rękojeścią z plasteliny, który nawet na skup złomu się nie nadaje, a raz spadnie jakaś Ognista Tarcza Archanioła z odbijaniem ciosu razy siedem, zmniejszaniem celności przeciwnika i ochroną przed prawie wszystkim.
W realu też jakoś tak to działa w większości dziedzin.

ArturGrab
03.12.2016, 17:12
Dobra dobra ale odbiegamy od tematu.
BB_Penelopa napisała że nie wiele brakuje, tylko do czego?
Piwonia ma dobry pomysł. Bo można przecież dodać coś co robić przygody doda nam te PD i jakoś ten lvl będzie zdobywany.
Na tę chwile nawet i 100 drwali mi nic nie da bo robimy w kółko to samo. Brakuje czegoś co spowoduje że 100 drwali zrobić i będziesz zadowolony że je zrobiłeś (wykluczam drop) ale jakiś dodatek.
BB ma takie szerokie pole manewru że szkoda gadać i tak ktoś pisał wcześnie ze te miliardowe PD sa po to aby nic nie robili przez xx lat.

sparkz
03.12.2016, 18:17
Brakuje czegoś co spowoduje że 100 drwali zrobić i będziesz zadowolony że je zrobiłeś

Nie do konca brakuje, to coś nazywa sie kilkadziesiat sztuk Zlodziei.

Zabawe z naprawianiem expa zaczalbym od :

- zmniejszenia o polowe albo o 2/3 kosztow listow w excelsiorze w krysztalkach
- dodania pand i monet do kazdej alibaby z ktorej do tej pory nie lecialy; do drwala jakies 20, moze 30% szansy na tort
- tego co juz kiedys bylo na forum proponowane, konkretnie zmnieszenia w Odbudowie kosztu w zaprawie 8-10x i w prochu 2-3x (przy jednoczensym obcieciu wypadajacych SC). W ten sposob mielibysmy szybka alternatywe na spalenie surowcow i szanse na dodatkowy exp
- zmniejszeniu cooldownu katapult do 12/18h i cen przynajmniej do polowy

ArturGrab
04.12.2016, 17:57
sparkz nie zawsze trafia się ten złodziej u mnie bardzo rzadko jest w dropie
ale pomysł z naprawą mnie się podoba.

Tyle że nawet jak developerzy go dostaną to potrwa pewnie x lat zanim wprowadzą.

ArturGrab
19.12.2016, 21:07
BB_Penelopa minął już jakiś czas od rozpoczęcia wątku tak nas zachęcasz do głosowania a ja bym chciał wiedzieć co w związku tym zostało zrobione.
Czy pozostanie suchy tekst na forum czy coś jednak innego.

Larxand
20.12.2016, 13:24
Do 75 zostało mi jakieś 4600 drwali. To przy średnio 3 drwalach w tygodniu, ile lat? Także ten...

Więc nie pogniewam się na zrealizowanie postulatów, które Sparkz przedstawił, zwłaszcza skrócenie absurdalnie długiego coodlownu i ewentualnie obniżenie cen wspomagaczy. No i wystarczyłoby, żeby mnożnik zmniejszał się z każdym poziomem o 0.05, co też miałoby odczuwalny skutek.

A póki co, mam nadzieję, że w międzyczasie BB zaskoczy nas nowym kontentem, który spowoduje, że odkryjemy sens w mozolnym nabijaniu XP.

BB_Penelopa
23.12.2016, 15:23
Witam!

Pomysł został przekazany! :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

MaRcel-tD
24.12.2016, 14:12
zmienić naliczanie PD nie zmienią,
aby szybciej wbijać lvl wystarczy dodać 2-3 przygody z większymi stratami ale i większym PD, aby nie trzeba było 5x drwali lub 2 złodzieja robić dziennie

sparkz
24.12.2016, 14:26
aby szybciej wbijać lvl wystarczy dodać 2-3 przygody z większymi stratami ale i większym PD, aby nie trzeba było 5x drwali lub 2 złodzieja robić dziennie

Masz juz przygody z wyzszymi stratami i wyzszym PD, problem w tym, ze straty rosna szybciej niz PD - stad wszyscy dalej robia drwali i zlodziei.

Jedyny racjonalny sposob zeby to zmienic to mozliwosci zdobycia PD ktore nie generuja strat, bo tylko to faktycznie przyspieszy expienie.

baqslaw
24.12.2016, 14:55
Masz juz przygody z wyzszymi stratami i wyzszym PD, problem w tym, ze straty rosna szybciej niz PD - stad wszyscy dalej robia drwali i zlodziei.

Jedyny racjonalny sposob zeby to zmienic to mozliwosci zdobycia PD ktore nie generuja strat, bo tylko to faktycznie przyspieszy expienie.

Czyli "wyncyj" scenariuszy :) Ja jestem za, tylko żeby bez idiotycznego szukania było, bo jak nie mogę znaleźć przez 10 minut jednego kilofa to zabija całą przyjemność z gry. Jak spalanie zasobów zrobią odpowiednio opłacalnym to "odblokują" levelowanie sporej grupie graczy skupionych na gospodarce i handlu.

sparkz
24.12.2016, 14:57
Questow, nie scenariuszy.

Scenariusze z zalozenia nie moga dawac duzo expa, bo ich wykonanie nie wymaga wyprodukowania takiej ilosci dobr jak zrobienie przygod ani podobnego nakladu czasu.

baqslaw
24.12.2016, 15:10
Quest to był film z Van Damem :P Jak rozumiem o ciągi zadań Ci chodzi. Ciekaw jestem co to za założenie? Jakiś dogmat dotyczący scenariuszów jest?
Mnie właśnie chodzi o twórcze rozwinięcie tematu ze spalaniem większej ilości dóbr niż w przypadku przygód i odpowiednio wysokim expem za to. Nawet czasu na wyprodukowanie premek niech wymagają dużo więcej, zwykły magazyn prowiantu i tak głównie nic nie robi, ale niech będą mniej absorbujące niż przygody i będzie git.

ArturGrab
29.12.2016, 22:26
Witam!

Pomysł został przekazany!

Pozdrawiam,
BB_Penelopa
To ja jestem ciekawy ile czasu będzie trwało przekazanie, przemyślenie i wprowadzenie zmian.


zmienić naliczanie PD nie zmienią,
aby szybciej wbijać lvl wystarczy dodać 2-3 przygody z większymi stratami ale i większym PD, aby nie trzeba było 5x drwali lub 2 złodzieja robić dziennie

Są tacy co nie spędzają 24h na robieniu przygód bo gra z założenia ma umilać czas a nie absorbować go na maksa.

dlugoszp
30.12.2016, 00:26
A może skoro niektórzy gracze mają ze 20 generałów w tym ze 4 MSW lub więcej, to może zwiększyć liczbę slotów wykonywanych przygód?
Mogę się założyć że wielu graczy ma tyle surowców i taki potencjał, że mogli by śmiało robić 2 lub nawet 3 przygody w jednym czasie... ;)

Misiorww
30.12.2016, 13:23
A może skoro niektórzy gracze mają ze 20 generałów w tym ze 4 MSW lub więcej, to może zwiększyć liczbę slotów wykonywanych przygód?
Mogę się założyć że wielu graczy ma tyle surowców i taki potencjał, że mogli by śmiało robić 2 lub nawet 3 przygody w jednym czasie... ;)

pomysł zwiększenia slotów już był tutaj (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/32268-Dodatkowy-slot)
niestety, raczej nie wejdzie

aTenSion
30.12.2016, 17:10
A może skoro niektórzy gracze mają ze 20 generałów w tym ze 4 MSW lub więcej, to może zwiększyć liczbę slotów wykonywanych przygód?
Mogę się założyć że wielu graczy ma tyle surowców i taki potencjał, że mogli by śmiało robić 2 lub nawet 3 przygody w jednym czasie... ;)

20 generałów, w tym tylko 2 majorów + mma do ostatnich ataków więc z tymi 3 przygodami byłoby licho

MaRcel-tD
31.12.2016, 17:57
Masz juz przygody z wyzszymi stratami i wyzszym PD, problem w tym, ze straty rosna szybciej niz PD - stad wszyscy dalej robia drwali i zlodziei.



teraz sa z wiekszymi startami ale mały przyrost PD, straty vs. PD nie jest równomierne.

dalej sie upieram nowe przygody z wiekszymi stratami ale i większym PD


jeśli mi brakuje do 71lvl 85kk i jeśli sobie policzysz 425 drwali (przykład) do zrobienia do nastepnego lvl (to Ci sie odechciewa leciutko powiedziane ....)
i strat z kazdego okolo 150 nowego woja a 200k PD, i robić to 4-5 dziennie, to wole zrobić 1 przygodę starta 800 nowego a mięć 1kk, takich przygód nie ma

sparkz
31.12.2016, 18:09
teraz sa z wiekszymi startami ale mały przyrost PD, straty vs. PD nie jest równomierne.

dalej sie upieram nowe przygody z wiekszymi stratami ale i większym PD


jeśli mi brakuje do 71lvl 85kk i jeśli sobie policzysz 425 drwali (przykład) do zrobienia do nastepnego lvl (to Ci sie odechciewa leciutko powiedziane ....)
i strat z kazdego okolo 150 nowego woja a 200k PD, i robić to 4-5 dziennie, to wole zrobić 1 przygodę starta 800 nowego a mięć 1kk, takich przygód nie ma

Rownomiernie przyrastac to nigdy nie bedzie z kilku powodow :

- wiecej jednostek na mapie to w nomenklaturze BB trudniejsza przygoda, trudniejsza przygoda to wredniejsze kombinacje jednostek niewspolmiernie trudniejsze do pokonania (a exp podobny)
- mapa nie moze rosnac w nieskonczonosc wiec jesli ma na niej byc 4x tyle jednostek to beda pare razy gesciej upakowane, a to oznacza znacznie wiecej obozow ktore musisz pokonac (w drwalu i zlodziejach z reguly mozesz podbic sektor pokonujac mniej niz polowe obozow w tym sektorze)
- trudniejsze kompozycje przeciwnikow oznaczaja mniejsze mozliwosci wykonywania blokow

W istniejacych przygodach masz juz dokladnie pokazane w jaki sposob to dziala i jak diametralnie wplywa na straty.

Jedyne sensowne alternatywy to :
- przygody celowo poukladane tak zeby wiekszosc jednostek ginela zanim beda w stanie nas zaatakowac (czyli zrobienie z alibab wikingow v2.0)
- dodanie zewnetrznych zrodel expa oderwanych od walki wojskiem (miniquesty albo questy w samych przygodach dajace duze ilosci dodatkowego expa za ukonczenie jakiegos etapu)

Nikt44
31.12.2016, 18:17
Ja wbiłem lvl 60 rok temu i czekam na lepsze czasy :) Właśnie przez te chore liczby już nie mogę się cieszyć niektórymi elementami z nowości ale nie będę siedział jak nolife i tłukł po 5h/dobę przygody w kółko te same bo by mi z 3 lata życia uciekło ( liczę z premium aktywnym ) a i tak bym 75 lvlu nie wbił. Oby kiedyś to zmienili lub dali przygody z adekwatnym expem do wymagań bo pewno kolejnymi nowościami za rok czy ileś też się nie nacieszę :(

ArturGrab
22.01.2017, 19:29
Witam!

Pomysł został przekazany! :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

Mija prawie miesiąc czy BB_Penelopa mogła by napisać co dalej z pomysłem czy będziemy czekać wieki aż się zapomni?

BB_Penelopa
23.01.2017, 15:37
Mija prawie miesiąc czy BB_Penelopa mogła by napisać co dalej z pomysłem czy będziemy czekać wieki aż się zapomni?

Witam!

Jak coś będę wiedziała od razu dam znać. :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

ArturGrab
23.01.2017, 20:29
Jest dobrze odpisałaś już sądziłem że zapomniałaś.

kirk30
24.01.2017, 10:44
Przekazanie pomysłu a ewentualne wdrożenia to lata świetlne :)

Elelkal_
24.01.2017, 16:27
Przekazanie pomysłu a ewentualne wdrożenia to lata świetlne :)

Lata świetlne to jednostka miary odległości jak kilometry, metry a nie czasu ;)
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać :D

Betooniusz
24.01.2017, 16:33
Lata świetlne to jednostka miary odległości jak kilometry, metry a nie czasu ;)
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać :D

A czy kirk30 pisał coś o czasie?
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać :D

Misiorww
24.01.2017, 16:35
A czy kirk30 pisał coś o czasie?
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać :D

z jego porównania wychodzi, że chodziło mu o czas :P

Betooniusz
24.01.2017, 16:39
z jego porównania wychodzi, że chodziło mu o czas :P

Nie, z jego porównania wynika tyle że odległość miedzy pomysłem który pojawia się na forum, a jego realizacją i pojawieniem się na serwerach gry bywa wielka jak astronomiczne jednostki odległości.

BB_Penelopa
26.01.2017, 18:35
Przekazanie pomysłu a ewentualne wdrożenia to lata świetlne :)

Witaj!

No bez przesady! :P

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

Elelkal_
26.01.2017, 20:59
A czy kirk30 pisał coś o czasie?
Wybacz ale nie mogłem się powstrzymać :D

Tak, użył słowa "lata", a że miał na myśli rok, 2 lata, 3 itd. a nie czasownik "latać" to oczywiste. Czyli mówimy tu o jednostkach mierzących czas. Poza tym jednym z najczęściej popełnianych błędów w określaniu ile coś zajmuje jest właśnie używanie lat świetlnych co wynika właśnie z niewiedzy, że rokiem świetlnym mierzymy odległość. Nie masz czego wybaczać, zawsze się można czegoś ciekawego dowiedzieć

Nie, z jego porównania wynika tyle że odległość miedzy pomysłem który pojawia się na forum, a jego realizacją i pojawieniem się na serwerach gry bywa wielka jak astronomiczne jednostki odległości.
Bez przesady, to już jest naciągane. Gdyby chodziło o porównanie do wielkości tej jednostki astronomicznej to zdanie brzmiałoby mniej więcej "... to jak lata świetlne" itp. A tu prosty przykład powszechnie popełnianego błędu ;)

ArturGrab
25.05.2017, 20:27
Witaj!

No bez przesady! :P

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

A jednak lata świetlne bo ile można myśleć, czyżby drzewko miało być rozwiązaniem :)

MOD_Victoria
30.05.2017, 12:05
Dzień dobry,

zgodnie z tym, co mówi BB_Alex, pomysł nie ma szans na realizację.


BB_Alex: Obliczenia postępu mają taką samą formułę jak obliczenia pomiędzy 40 a 50, z małymi odchyleniami. Zdecydowaliśmy się na to podejście, aby mieć więcej czasu i większy zasięg, aby wprowadzić dodatkową treść. Wymóg wielu Punktów Doświadczenia utrzymuje wartość punktów doświadczenia jako nagrodę przez dłuższy okres. W ten sposób możemy przedstawić nową ekscytująca treść, taką jak Excelsior, który to daje możliwość zdobycia większej ilości Punktów Doświadczenia. Nowa treść przyczyni się do szybszego postępu. Wyższe poziom zapewniają wystarczająca przestrzeń dla dodatkowych treści.

Temat zamykam i przenoszę do archiwum.

Pozdrawiam,
MOD_Victoria