Zobacz pełną wersję : Gra UP lodowych
kuyaviak
13.05.2016, 16:46
Witam
Pewnie podobny temat już był, ale sytuacja jest dynamiczna :)
Pomysł ma generalnie dwa założenia - zwiększenie populacji na wyspie oraz "ruszenie" do gry niechodliwych (czasem wręcz nieużytecznych) bądź mocno zdewaluowanych towarów.
Rynek wycenia lodową na ok 800-900k monet - cena z Nowej Ziemi. Czyli tak wyceniana jest populacja 140 łebków na obszarze 1x1. Z drugiej strony mamy w grze piksele, na które narzekamy. Zatrzymane bajkowe zamki (łodygi niepotrzebna), wysypująca się ruda platyny i mało użyteczne piece platyny, tytan potrzebny bardzo rzadko i monety - praktycznie niepotrzebne i coraz mniej warte.
No więc pomyślałem sobie, by upować lodowe tymi towarami.
Każdy poziom wyżej, czyli 140 chłopów, to równowartość 800k monet podzielona na te 4 elementy. Czyli :
- 200k monet
- 17K łodyg (liczę po 12 m)
- 25k platyny (po 8m)
- 27k tytanu (po ok 7,5m)
W efekcie dość szybko magazyny powinny zostać wydrenowane z rudy platyny, rudy tytanu, monet, ruszą bajkowe zamki. Lodowe nie powinny zdrożeć, bo część grających może zamieniać budynki na upowanie lodowych stojących na wyspie i oszczędzić trochę miejsca. Ci, dla których populacja nie ma większego znaczenia będą mogli dobrze zarabiać na samym przetwarzaniu surowców.
Wiem, że może te ilości są spore, ale tak to teraz wycenia rynek.
Pomysl OK, zastrzezenia :
- jesli dobrze rozumiem zakladasz 140 ludkow za poziom budynku, co wobec standardow BB jest zbyt radykalne, podejrzewam ze bardziej realne byloby 20 za poziom (za co juz niekoniecznie ktos bedzie chcial placic)
- 900k monet za lodowa to jest cena kupna/ sprzedazy czy ilosc monet wyliczona na podstawie innych surowcow ? z 'rynek wycenia' to jest tak, ze oferty wystawione na handlu moga sobie wisiec, a nie wynika z tego ze ktokolwiek bedzie chcial je kupic.
- kolejnosc upgradow jest mocno dyskusyjna
- nieuwzgledniona jest latwosc zdobywania poszczegolnych surowcow : platyny na premium wpada 12k+ na przygode z kazdej zrobionej alibaby (godzina - dwie roboty), tytanu - kolo 400-500 a i to tylko jesli sie go wylosuje sposrod 4 mozliwych surowcow. Monet wpada srednio na przygode jeszcze mniej, a realna produkcja na dluzsza mete da niewiele wiecej niz 2k dziennie, zatem pierwszy upgrade bylby do zrealizowania tylko dla tych ktorzy bez zadnego racjonalnego uzasadnienia gromadzili tych monet miliony.
- w zwiazku z powyzszym zalozenie o tym ze sie wyczysci magazyny jest dosc karkolomne, bo np u mnie 2 miliony platyny z magazynu nie wyfruna, bo mam raptem 50k monet (bo wiecej i tak nie potrzebuje), a poza tym nie planuje spedzic kilku miesiecy na przerabianiu lodyg w zamku.
Milady84
13.05.2016, 17:01
Nie mam pojęcia co o tym myśleć:) Cennik do przeskoczenia ale różnica w serwerach ogromna, u nas lodowa kosztuje 200-230k monet tylko. No ale cóż w końcu najmłodszy serwer z nas:) 800k to ja za pałac płaciłam w dzień kiedy za klej były:) W sumie do zrobienia tylko po co? Żeby wcisnąć więcej bezużytecznych drobnych produkcji, którymi pozawalane są wyspy? A i jeszcze jedno u nas się platyna nie wylewa, u nas się wylewa tylko ruda platyny. Trzeba by było sporo pieców dostawiać, bo teraz każdy je ma na styk, a rudy po sufit w magazynie.
kuyaviak
13.05.2016, 17:19
@sparkz
- tak, 140 luda na poziom. W tej grze potrzebne są już radykalne rozwiązania, 20 ludków nikogo nie ruszy
- podałem cenę lodowej na bazie ofert naszego serwera (N.Ziemia). Teraz wiszą dwie ofki kupna, za 100k fasoli i 120 k granitu, ofert sprzedaży nie ma. Czyli tyle płacą za 140 luda plus miejsce na wyspie.
- kolejność upów jest przypadkowa. Ja liczę na to, że generalnie ruszą np bajkowe i łodygi będzie można kupić (tak samo tytan, monety itd).
- jw - nie przerabiaj, zamień na handlu, będą tacy, co przerabianiu będą zarabiać. Magazyny szybko się wyczyszczą.
@Milady - dlatego policzyłem to po cenie N.Ziemi, stąd różnice w wycenie. I chodzi o to, by bezużyteczne produkcje stały się uzyteczne.
Androm3da
13.05.2016, 17:54
Nie będę się rozpisywał o plusach czy minusach samego pomysłu, czy kosztach ulepszenia tego budynku, ogólnie jestem na nie.
Należy się tylko zastanowić czy sam pomysł może być wdrożony do gry ?
Wydaje mi się że nie i to z prostej przyczyny. Lodową posiadłość dodali do gry w czasach kiedy było można upgradować budynki max do 5 poziomu i tak na ścisłość, gdy się dobrze przypatrzymy, to lodowa posiadłość ma identyczną grafikę co zwykła rezydencja, tyle że kolor jest inny, sama nazwa, czy ilość populacji.
Na teraz możemy podnieść zwykłą rezydencję raptem na 6 poziom, czyli tym samym lodową też mogli byśmy podnieść tylko na ten 6 poziom, bo ogólnie graficznie te budynki są takie same, poza szczegółami jw.
To nie jest tak że ktoś zarzuci pomysł i jest ok, w tym wypadku trzeba by wymyślić dodatkowe grafiki budynku na kolejne poziomy, tylko że patrząc na rezydencję na 6 poziomie, to nie ma za bardzo jak dodać nową grafikę, bo jak od strony graficznej miało by to wyglądać ? rozbudować ją do góry, a może na boki ?
przy okacji dopiszę jeszcze tyle co do kosztów, że u mnie akurat z platyną się nie przelewa, pomimo tego że mam 4 piece i 3 mieczników, przy bufkach x2 i ciągłej produkcji wojska, samej platyny i mieczy jest deczko na plus.
W tym przypadku jest inny problem, a mianowicie ile te budynki "pożerają" węgla. Dodali nowe wojsko na które potrzebujemy sporych ilości napitku, ale w tym wypadku można sobie poradzić bo są nowe budynki jak ulepszone gospodarstwo, ulepszony silos czy opactwo, o węglu jednak nikt nie pomyślał. Dlatego myślę że bardziej by się przydały istotne zmiany w grze, jak np węgiel bo idzie go sporo, a nie upgradowanie lodowych.
chłopie coś ty zwariował ja mam osobiście ponad 350 lodówek na wyspie wiesz jakie to koszty, kredytu w Providencie nie bende brał.
Milady84
13.05.2016, 18:35
@sparkz
- tak, 140 luda na poziom. W tej grze potrzebne są już radykalne rozwiązania, 20 ludków nikogo nie ruszy
- podałem cenę lodowej na bazie ofert naszego serwera (N.Ziemia). Teraz wiszą dwie ofki kupna, za 100k fasoli i 120 k granitu, ofert sprzedaży nie ma. Czyli tyle płacą za 140 luda plus miejsce na wyspie.
- kolejność upów jest przypadkowa. Ja liczę na to, że generalnie ruszą np bajkowe i łodygi będzie można kupić (tak samo tytan, monety itd).
- jw - nie przerabiaj, zamień na handlu, będą tacy, co przerabianiu będą zarabiać. Magazyny szybko się wyczyszczą.
@Milady - dlatego policzyłem to po cenie N.Ziemi, stąd różnice w wycenie. I chodzi o to, by bezużyteczne produkcje stały się uzyteczne.
Jeśli chodzi o czyszczenie magazynów to to jest rozwiązanie krótkoterminowe. Już dali coś co miało ruszyć łodygi, nazywało się archipelag. Wszystkie zamki śmigały, łodygi dochodziły do 25-30k monet, teraz chodzą po 8-9k. Tutaj będzie podobnie, no może ciut dłużej potrwa rozbudowa... Na stałe ruszyć te produkcję może tylko coś na co się je będzie zużywać stale np jakieś konkretne premie do zakupu u kupca lub zrobienia w prowiancie. A tak to ludzie nastawiają pieców od groma, po 1-3 miechach zamkną produkcję.
Ps. poprawna ankieta powinna mieć 3 opcje do wyboru. 3cia to nie wiem, obojętne albo coś w tym stylu. Inaczej mogą zamknąć.
marceliagdy
13.05.2016, 19:39
Rynek wycenia lodową na ok 800-900k monet - cena z Nowej Ziemi. Czyli tak wyceniana jest populacja 140 łebków na obszarze 1x1.
1. na kolonii 130-160kg - czyli jakies 2kkm,
2. chyba raczej 2x2
BB_Penelopa
16.05.2016, 13:33
Witam!
Zapraszam do dyskusji!
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
aTenSion
16.05.2016, 15:45
A tak z ciekawości zapytam :
Co da posiadanie 100k popa ? Więcej przygód nie zrobisz bo i tak będą cię blokować koszary.
Bez możliwości podniesienia poziomu koszar / premii x4/x5/x6 pomysł jest ... średni, chyba że faktycznie nie masz co robić z surką i wylewa ci się z magazynów
To widzę, że na Złotej Górze mamy lodówki za darmo. Niedawno po 180-200k monet chodziły teraz do 230k dobijają :)
BB_Penelopa
17.05.2016, 15:28
Witam ponownie!
Bardzo dziękuję za oddane głosy i zachęcam do dalszej dyskusji!
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
co tu dyskutowac jak Dyskuter nie wie ile LODÓWKA zajmuje :)
1x1 to chyba agregat do niej zajmuje... jak sobie te 140 - 1x1 skoryguje na 140 - 2x2 to już jego plan nie będzie taki różowy bo za cene upa to kupie 4x wieza wiedżmy i dodam 400popa
kuyaviak
17.05.2016, 19:15
co tu dyskutowac jak Dyskuter nie wie ile LODÓWKA zajmuje :)
1x1 to chyba agregat do niej zajmuje... jak sobie te 140 - 1x1 skoryguje na 140 - 2x2 to już jego plan nie będzie taki różowy bo za cene upa to kupie 4x wieza wiedżmy i dodam 400popa
Ale to ma niewielkie znaczenie czy 1X1 czy 2x2 (raczej porównuję to z miejscem na "standardowe" budynki produkcyjne). Chodzi mi wyłącznie o to, że jeśli mam polować na lodową lub wystawiać ofki ze świadomością że i tak wydam równowartość 800k monet, to wolę spokojnie sobie podnieść level mieszcząc się w tych samych kosztach. Nieważne czy to będzie w surowcach czy wyłącznie monetach, byle koszt 140 ludków się zgadzał. Miejsca też trochę zostanie.
Po co mi 100k luda więcej ? Każdy ma swoje potrzeby. Przecież nikt nie musi podnosić leveli lodowych, to indywidualna sprawa. Poza tym możliwość levelowania spowoduje ze na rynku pojawi się trochę lodówek i na pewno cena spadnie.
Grafika. Można zmieniać np. kolor bez zmiany grafiki. Będzie kolorowo :)
Oczywiście to 800k to cena z Nowej Ziemi, więc proszę nie porównywać z innymi serwerami. Do czegoś musiałem się odnieść.
Poza tym możliwość levelowania spowoduje ze na rynku pojawi się trochę lodówek i na pewno cena spadnie.
Coś Ci się chyba popiętroliło :P
A sam pomysł podnoszenia oczywiście popieram, tak jak podnoszenie wspaniałych rezydek które zaproponowałem: http://forum.thesettlersonline.pl/threads/41182-Ulepszenie-wspania%C5%82ych-rezydencji-za-fasole
nie ma szans na spadek cen, nawet jakby były upg
aTenSion
17.05.2016, 21:25
Po co mi 100k luda więcej ? Każdy ma swoje potrzeby. Przecież nikt nie musi podnosić leveli lodowych, to indywidualna sprawa. Poza tym możliwość levelowania spowoduje ze na rynku pojawi się trochę lodówek i na pewno cena spadnie.
Nie uważam że ewentualna możliwość podniesienia poziomu lodowej na 2 a nawet wyższy sprawi że pojawią sie na rynku, przypuszczam że ceny skoczą jeszcze w górę
misiasia
20.05.2016, 12:33
ceny lodówek i tak już są w kosmosie, cena musi się w końcu unormować, bo kogo na nie będzie stać?
ich ilość na rynku się nie zwiększy, ale za to te, które udało się zdobyć da się jakoś podrasować, jestem za
kuyaviak
03.06.2016, 11:16
Nie uważam że ewentualna możliwość podniesienia poziomu lodowej na 2 a nawet wyższy sprawi że pojawią sie na rynku, przypuszczam że ceny skoczą jeszcze w górę
To tym bardziej jest argument za możliwością upowania. Nie jest istotne, czy komuś się to opłaca czy nie, czy zbankrutuje czy się obłowi.
Podstawowe pytanie - po co mam polować, skoro za tę sama kasę mogę dostać to samo bez zajmowania dodatkowego miejsca na wyspie ?
Skoro upowanie różnymi surowcami jest uciążliwe, to można zrobić prościej -800 000 monet za up i 140 luda. Ci, co mają duuużo lodówek będą mogli sprzedać na rynku i za tę kasę podnieśc te, które zostały na wyspie. A miejsca trochę się zwolni.
W momencie kiedy mamy 3 rodzaje wojska siłą rzeczy potrzebujemy więcej populacji. Skoro nie ma dobrej alternatywy dla lodowych up byłby wskazany.
W momencie kiedy mamy 3 rodzaje wojska siłą rzeczy potrzebujemy więcej populacji.
Na etapie na ktorym mozesz sobie pozwolic na wydanie kilkasek k surowca na upgrade jednego budynku naprawde potrzebujesz jeszcze wojska do pseudopvp ?
O koloniach mozna juz kompletnie zapomniec gdzies w okolicy postawienia pierwszego kamieniarza granitu.
Na etapie na ktorym mozesz sobie pozwolic na wydanie kilkasek k surowca na upgrade jednego budynku naprawde potrzebujesz jeszcze wojska do pseudopvp ?
O koloniach mozna juz kompletnie zapomniec gdzies w okolicy postawienia pierwszego kamieniarza granitu.
W zasadzie to ktoś może chcieć komplet osiągnięć, a tam jest obrona po 100 kolonii każdego rodzaju.
Kolonii w zasadzie obronić przed ogarniętym graczem się nie da, więc musisz liczyć na 300 (łącznie) ataków nieogarniętych graczy, zdarzeń losowych (na przykład komuś zabraknie internetu albo wyciągną go z domu w czasie próby podboju) albo innych zjawisk nadprzyrodzonych.
A tak poza tym to kolonie są tym elementem gry, w którym coś się dzieje. Można je traktować jako cel, bo jako sposób na zdobywanie surowców sprawdzają się słabo.
Dobrawa_old
24.09.2016, 14:33
Dzień dobry,
w ciągu ostatnich miesięcy temat nie uzyskał wystarczającej ilości głosów, aby móc go przekazać dalej. W związku z powyższym zostaje zamknięty i przeniesiony do archiwum.
Pozdrawiam,
Mod Dobrawa
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.