Zobacz pełną wersję : Gra Statek poszukiwaczy
Żeby urozmaicić grę proponuję wprowadzić Statek Poszukiwaczy.
Aktualna propozycja BB to nieporozumienie i porażka.
Jak miałby działać taki statek.
Po prostu - ładujemy na niego poszukiwaczy i wysyłamy na poszukiwania skarbów lub przygód.
Po załadowaniu decydujemy na jakie poszukiwania i na ile ich wysyłamy. Maksymalna długość rejsu nie przekracza 1 tygodnia.
Czas trwania 1 poszukiwania (tym samym ich ilość w trakcie rejsu) zależy od umiejętności najsłabiej wyszkolonego grubasa.
Przykładowo wysyłamy 2 z czasem poszukiwania przygód 10,5h i jednego z czasem 12h to maksymalna ilość to 14, gdyby wszyscy mieli czas 10,5 byłoby 16.
Dotyczy to również umiejętności, jeżeli 2 miałoby umiejętność poszukiwania artefaktów a jeden nie, wtedy statku na takie poszukiwania wysłać nie można.
Do statku możemy przypisać na stałe (nie na zawsze, można to zmienić) konkretnych poszukiwaczy żeby za każdym razem nie ustalac optymalnych składów.
Początkowo startujemy z 3 statków do których możemy pomieścić po 1 poszukiwaczu, wraz ze wzrostem poziomów zwiększa się ilość statków i ich pojemność.
Zwiększenie portu i pojemności statków odbywa się poprzez rozbudowę.
65 poziom - Port i 3 statki
66 poziom - Zwiększenie pojemności do 3 poszukiwaczy
67 poziom - Rozbudowa portu do 4 statków
68 poziom - Zwiększenie pojemności do 4 poszukiwaczy
69 poziom - Rozbudowa portu do 5 statków
70 poziom - Skrócenie czasu poszukiwań o 5%, zmniejszenie kosztów poszukiwań przygód o 10%
71 poziom - Zwiększenie pojemności do 5 poszukiwaczy
72 poziom - Rozbudowa portu do 6 statków
73 poziom - Zwiększenie pojemności do 6 poszukiwaczy
74 poziom - Rozbudowa portu do 7 statków
75 poziom - Rozbudowa portu do 8 statków i skrócenie czasu poszukiwań o 10%
Ktoś spyta, po co 8 statków po 6 poszukiwaczy skoro max to 22 - mam 3 zielonych, więc nie będę wsadzał ich do statku u pojemności 4 czy więcej poszukiwaczy, podobnie z tawernianymi.
BB_Penelopa
04.04.2016, 12:08
Witam!
Ciekawa propozycja, zapraszam do dyskusji!
Pozdrawiam,
BB_penelopa
Misiorww
04.04.2016, 16:25
redzik czyżby tobie chodziło tylko o mniej klikania? paluszek boli? :)
W rzeczy samej, to jest po prostu kolejkowanie grubasów:)
Tyle że ładniej się nazywa:)
Plus kilku grubasów na raz - miodzio:)
Misiorww
04.04.2016, 16:41
za sam pomysł jestem za, ale za wysokie lvl. mi się z wbijaniem nie spieszy, jedynie dobicie do 60lvl, a teraz wrzuciłem na luz.
gdyby bb zaimplementowało ten pomysł i tak nie ruszyłbym z kopyta z przygodami.
Bo to nie ma być jedyny a jeden z kilku elementów zachęcających do gry.
A takie poziomy bo leciałem "od końca":)
Zresztą to tylko tak naprawdę pomysł, wymagający dopracowania.
Misiorww
04.04.2016, 17:16
to skoro to tylko część, to poproszę o resztę :)
RedJul podaj więcej rarytasków :)
wojtek91
05.04.2016, 16:24
ja też w moich coś pisałęm o tych odkrywcach
BB_Penelopa
05.04.2016, 17:50
Witam ponownie!
A co na to inni gracze? :)
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
Głos na tak, ale nie bez zastrzeżeń. Pomysł statku, który wisi na testowym ma potencjał, tylko wymagania levelowe ma na razie z dziupli. Teoretycznie daje możliwość zarobienia niezłej ilości SC, co z kolei daje jakąś motywację do robienia zadań koniecznych do otrzymania tych monet.
Natomiast tutaj, poza dodatkowym kontentem, który zawsze witam ochoczo i mniejszą ilością klikania, co z pewnością jest na plus, więcej oszałamiających cech nie dostrzegam.
Właściwie nie tak znów mniej klikania, bo tych statków tyle, na każdy trzeba załadować grubcia, nie bardzo umiem sobie wyobrazić, żeby to było dużo wygodniej niż obecnie.
Jeśli już, to może jakiś statek poszukiwaczy niezależny od odkrywców. Zaraz ogarnę temat z grubsza, bo coś mi się pałęta po łbie...
Edit: No i ogarnąłem, ale użyję gdzie indziej, o :P
Jeżeli przypiszesz jednorazowo do statku 4 grubasów to następnym razem wysyłasz 1 statek a nie 4 grubasów, dodając do tego, że wysyłasz ich raz w tygodniu a nie codziennie to jest to trochę oszczędności w klikaniu:)
Jest to uatrakcyjnienie i ułatwienie ale nie jakiś super cel dla którego warto wypruwać sobie żyły aby zaliczyć kolejny poziom:)
A raz wybudowany port można również wykorzystać do innych celów.
Głos na tak, ale nie bez zastrzeżeń. Pomysł statku, który wisi na testowym ma potencjał, tylko wymagania levelowe ma na razie z dziupli. Teoretycznie daje możliwość zarobienia niezłej ilości SC, co z kolei daje jakąś motywację do robienia zadań koniecznych do otrzymania tych monet.
Jaka motywacje ? :p
Tak dlugo jak nie ma niczego reprezentujacego duza wartosc uzytkowa dostepnego za SC, levelowanie zeby zobaczyc statek i robic te zadania sluzy jedynie temu, zeby kupic sobie pare premii za SC i dalej levelowac, tylko ze ciut szybciej.
Malo tego, dostepnosc SC z mini questow w calej rozciaglosci levelowej (a nie tylko 70+) jeszcze bardziej rozmywa sens robienia tych zadan, bo na regularne wyjmowanie ze sklepu strzalek/ assa wystarczy wymieniac krawce na premium. Braknac moze jedynie na katapulty, ale te z klei maja na tyle duzy cooldown ze z ochlapow moze sie uda uzbierac.
Juz predzej moznaby zastapic zaprawe w Odbudowie czyms ogolnodostepnym i zmniejszyc troche nagrody.
@sparkz
Nie każdy gra na premium i ma czas / ochotę bawić się w wymiany przygód - mnie osobiście to odrzuca. (pomijam już fakt że wymiana dropów to w moim przekonaniu czysty exploit, którego BB nie załatało zawczasu, a teraz już jest na to za późno...).
Jeśli chodzi o statek to raczej widziałbym go w formie zaprezentowanej na testowym, ale w rozsądnych "widełkach" levelowych - powinien być dostępny od 60 lvl'u, a kolejne poziomy dawałby dostęp do coraz to bardziej "opłacalnych", profitowych zadań. W obecnej formie - czyli od poziomu 70+, taki "bajerek" będzie dostępny dla ułamka graczy jeszcze przez bardzo długi czas. (chociaż nie wiem kto przy zdrowych zmysłach dobije do 70+ robiąc nudne już na chwilę obecną ali baby - o krawcach nawet nie wspominam bo tego dziadostwa nie robię już od miesięcy :P).
Nie każdy gra na premium i ma czas / ochotę bawić się w wymiany przygód - mnie osobiście to odrzuca. (pomijam już fakt że wymiana dropów to w moim przekonaniu czysty exploit, którego BB nie załatało zawczasu, a teraz już jest na to za późno...).
zdajesz sobie sprawe ze ten argument mozna stosowac iteracyjnie do coraz nizszych leveli ?
jesli ktos celowo unika wymieniania sie dropami albo robienia niektorych oplacalnych przygod i tym samym celowo sie spowalnia, to moze po prostu nie nalezy do grupy docelowej do ktorej adresowana jest konkretna nowosc, a ta nowosc powinno sie analizowac wlasnie w kontekscie tej grupy.
Sparkz zdajesz sobie sprawę że gra - tak jak każda inna forma rozrywki - jak wynika z samego opisu tego "pojęcia", powinna sprawiać frajdę, radochę "użytkownikowi" ? Ciebie może bawi durne (w moim mniemaniu, podkreślam tu MOIM) uganianie się za nic nie znaczącymi cyferkami (czytaj: mechaniczne wbijanie coraz to wyższego level'a poprzez grę na premce, skupowanie / wymienianie dropów, robienie przygód ze starego contentu etc. etc. itd.), inni czerpią radochę z rozbudowy wyspy, jeszcze inni z handlu etc. etc.
I tu właśnie leży pies pogrzebany bo gra powinna sprawiać radochę KAŻDEMU, a nie jedynie maniokom takim jak Ty, którzy grają, bo rajcuje ich wbijanie cyferek. A uwierz mi że znakomita większość tej - jak i każdej innej gry online'owej - to tzw. "casual players", którzy nie grają 24/7, nie bawi ich maxowanie cyferek - którzy szukają chwilowej rozrywki. I to właśnie dla takich graczy BB powinno zapewnić stały rozwój contentu, aby przyciągnąć do siebie jak najszerszą liczbę graczy i na jak najdłużej - maniacy mają swojego gralla w postaci 75 lvl i klepania durnego "levelu", ich nie trzeba zachęcać do gry.
Obecnie gry są tak budowane - jeśli jeszcze tego nie wiesz - aby KAŻDY gracz byłby w stanie dotrzeć do tzw. end-game'u, zwiedzić cały content (np. obecny WoW) - w settlersach czegoś takiego nie ma, brakuje celu do dalszej gry tuż po osiągnięciu 57 poziomu ponieważ wszystko staję się oklepane, nudne, schematyczne. Ileż można robić te same przygody po raz setny ? Naprawdę bawi Cię robienie zapewne Zdradka po raz 2433-ci ? Wybacz ale mnie nie, i chciałbym aby gra dawała mi możliwość dalszego rozwoju wyspy, budowania, dostęp do nowych przygód etc. itp. a nie jedynie pogoń za nic nieznaczącym "level'em".
jak sie pojawi jakis mod to prosze o przeklejenie #13 i dalej do "Co dalej BB? " i tam mozemy kontynuowac dyskusje, bo nie spodziewam sie zeby sie szybko skonczyla ;p
Przeciwnie dyskusja zakończona - Ty lubisz cyferki, ja nie - a chodzi o to żeby każdy gracz miał "coś do roboty" w tej grze, ot tak w skrócie :)
Jaka motywacje ? :p
Tak dlugo jak nie ma niczego reprezentujacego duza wartosc uzytkowa dostepnego za SC, levelowanie zeby zobaczyc statek i robic te zadania sluzy jedynie temu, zeby kupic sobie pare premii za SC i dalej levelowac, tylko ze ciut szybciej.
No motywację taką, że będę miał SC. A przy okazji porobię coś innego niż krawce czy alibabki. A przy okazji może wpadnie trochę XP. To jest dla mnie motywacja.
Strzałki i zabójcy mają dla mnie dużą wartość użytkową, ponieważ pozwalają mi zaoszczędzić czas, który jest dla mnie tysiąckroć ważniejszy od tego czy np koszt zrobienia przygody przekracza wartość dropa. To tylko piskele. Poza tym nie do końca się zgodzę, że wystarczy wymieniać krawce, żeby mieć strzałki. Problem w tym, że obecnie SC są zasobem, który stopniowo topnieje. Da się je zdobyć jedynie poprzez mini zadania i część zadań z księgi, ale ogólnie rzecz biorąc nie jest to taki przyrost (tak przypuszczam), jak wtedy, kiedy SC dostawaliśmy zamiast XP i każdy miał tego po kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy. To tyle w kwestii mojej (najmojszej) motywacji :)
Jeżeli przypiszesz jednorazowo do statku 4 grubasów to następnym razem wysyłasz 1 statek a nie 4 grubasów, dodając do tego, że wysyłasz ich raz w tygodniu a nie codziennie to jest to trochę oszczędności w klikaniu:)
Dobra, biorę.
To nawet nie jest projekt a szkic projektu:)
Zawsze, żeby uatrakcyjnić można wprowadzić dodatkowe bonusy, na przykład statek daje dodatkowe możliwości przy poszukiwaniach.
Przy poszukiwaniach przygód można znaleźć przygody których normalnie poszukiwacze znaleźć nie mogą.
Przy poszukiwaniach skarbu budynki ozdobne.
Im wyższy poziom statku tym szanse większe.
Same ułatwienie poszukiwań to faktycznie może być za mało:)
tissayah
19.04.2016, 07:58
Sam pomysł statków, czy też portów był w zasadzie wielokrotnie omawiany i niemal za każdym razem odrzucany.
Chcieliśmy budować na wodzie i dano nam... dom:)
Jak byście nie zauważyli, "żyjemy" na wyspie, wszelkie przygody są na innych wyspach, więc chyba logiczne jest, że port+statki są jak najbardziej wskazane.
Jednak nie tylko dla odkrywców, można też generałów zaokrętować, np.: jako szybsze dotarcie, czy też zabranie większej ilości jednostek.
Sądzę, że taki budynek jak port wraz z jednostkami typu statki [odkrywcze, wojenne itp], otwiera wiele możliwości do dalszego rozwoju gry.
Przypominam temat, może jednak BB się przekona:)
patrycol1728
04.07.2016, 09:05
bardzo ciekawy pomysl
Przypominam temat, może jednak BB się przekona:)
Nadzieja umiera ostatnia :)
BB_Penelopa
14.07.2016, 16:36
Witam ponownie!
Bardzo dziękuję za oddane głosy i zachęcam do dalszej dyskusji!
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
Przydałoby się odwrócić interfejs geologów i odkrywców i najpierw wybierać im zadanie, a potem (zbiorowo, ptakami jak przy wysyłaniu generałów na wyspę) przydzielać wolnych specjalistów do tego zadania. Obecnie wysłanie specjalisty to 4 kliknięcia na geologa, 5 na odkrywcę - zdecydowanie za dużo.
52 głosy na tak, z góry dziękujemy za przekazanie ; )
BB_Penelopa
11.01.2017, 16:25
52 głosy na tak, z góry dziękujemy za przekazanie ; )
Witam!
Do usług! :)
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
Witam!
Do usług! :)
Pozdrawiam,
BB_Penelopa
Rozumiem, że przekazane?:)
Chemik83
07.01.2018, 10:29
ciekawy pomysł no i by wypełnił lukę 63 plus
Ktoś spyta, po co 8 statków po 6 poszukiwaczy skoro max to 22 - mam 3 zielonych, więc nie będę wsadzał ich do statku u pojemności 4 czy więcej poszukiwaczy, podobnie z tawernianymi.
Coż, z 22 poszukiwaczy zrobiło się 29 i może być więcej tym bardziej taki statek uatrakcyjnił by zabawę:)
Ciekawa propozycja , jestem ZA !!! Rozwin temat moze BB jakos pozytywnie sie odniesie do tematu !!! Pogratulowal
Kofelove
08.01.2018, 09:28
Nierealne do wykonania, niestety :/ ale propozycja fajna
Ja bym coś dodał. Jeśli poszukiwacze będą chcieli szukać przygód, to proponuję wstawić możliwość budowy lotnisk, korzystała z tunelu pod kanałem La Manche i możliwość wykupienia biletów na podróż Titanicem.
Kofelove
10.01.2018, 12:16
Ja bym coś dodał. Jeśli poszukiwacze będą chcieli szukać przygód, to proponuję wstawić możliwość budowy lotnisk, korzystała z tunelu pod kanałem La Manche i możliwość wykupienia biletów na podróż Titanicem.
Daj znać jak utworzysz własną grę :D
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.