PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Naliczanie produkcji do zadań gildyjnych



MWhiteman
28.01.2016, 15:14
Większość graczy zapewne juz zauważyła ze w raz ze zmiana w zg pojawili sie zadania typu wyprodukuj konkretna ilosc danego surowca. Niby proste zadanie tylko jest maly haczyk w nim. Ilość wyprodukowanego surowca nalicza dopiero bo zalogowaniu do gry nie od wejsca zg. Więc nawet jesli caly dzien ktoś produkuje 5k marmuru a do zg potrzebuje tylko 2k a wejdzie późno na gre nie zaliczy zadania. Dlaczego proponuje zmiane: z prostej przyczyny praca, rodzina oraz szkoła. I tak trzeba sie zalogowac aby kilknac potwierdzenie zaliczenia zg, wiec kazdy codziennie sie loguje, dlatego do zg powinna sie liczyc produkcja z calego dnia a nie od momentu zalogowania sie. Dyskryminuje to graczy pracujących do pozna. Zauwazmy ze traci nie tylko gracz ktory nie zaliczy zg ale inni czlonkowie gildii gdyż nagroda bedzie odpowiednio niska. gra powinna byc rozrywka i relaksem nie nerwówka czy zdążę wyprodukować do rozliczenia dana ilosc.

Propozycja: produkcja danego surowca do zg naliczana bedzie od wejscia zg nie od zalogowania sie.

BB_Penelopa
28.01.2016, 18:22
Witam.

Zapraszam do głosowania! :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

romsheff
28.01.2016, 19:26
A jeszcze lepiej niech zadanie gildii trwa 48 godzin przy utrzymaniu tego, że nowe pojawia się co 24 godziny.

sparkz
28.01.2016, 23:13
Ja sie dziwie ze komus sie jeszcze chce poprawiac kazda kolejna zmiane po developerach ktorym sie przeciez placi jakies pieniadze, wiec moznaby od nich wymagac umiejetnosci ogarniecia konsekwencji tych zmian.

Zamiast tego mamy 5 lat blagania o takie rzeczy jak stackowanie w gwiezdzie, ktore powinny w grze byc od samego poczatku gdyby robila ja powazna firma.

kinia19910
10.05.2016, 03:08
Jestem za

Androm3da
10.05.2016, 08:32
Napiszę tak.
"Praca, rodzina czy szkoła", te wyrazy często pojawiają się w postach dotyczących zmian w grze, dla mnie one nie są argumentem żeby akurat w tym temacie brać je pod uwagę.

Po pierwsze. Jeżeli ktoś robi akurat przygodę nie związaną z zadaniem gildii, w którym to zadaniu musimy zrobić konkretną przygodę żeby zadanie zaliczyło, to tak czy siak, musimy zakończyć aktualną przygodę i zrobić tą do zadania. Nasuwa się przy tym pytanie, czy jeżeli ktoś robi np "wikingów" i dostanie w zadaniu gildyjnym taką przygodę, to po jej skończeniu zaliczy to zadanie, nawet jeśli wejdzie do gry na chwilę przed "rozdaniem" nowego zadania ? Bo jeśli tak, to poniekąd było by to trochę niesprawiedliwe i wychodziło by na to, że w tym przypadku dana przygoda była by naliczana od wejścia zadania gildyjnego, a nie od zalogowania się. Dla mnie to trochę bez sensu, sens byłby wtedy, gdyby trzeba było zrobić w tym przykładzie 2 wikingów, bo dlaczego ktoś ma mieć łatwiej jak akurat "trafi" z robieniem przygody która pojawi się też w zadaniu.

Po drugie. Jeżeli zadanie gildyjne dotyczyło by produkcji danej ilości np marmuru to nie ma problemu, bo marmur jest wydobywany na bieżąco u większości graczy, a co jeśli w zadaniu trzeba wyprodukować konkretną ilość np prochu, saletry, mieczy damasceńskich czy kusz ? z doświadczenia wiem że u większości graczy budynki produkujące te surowce są na co dzień zatrzymane, gracze uruchamiają produkcję dopiero przy "lepszych" bufkach, x3 czy x4 żeby jak najlepiej wyjść z produkcją tych konkretnych surowców. W tym przypadku produkcja danego surowca do zadania gildii naliczana od wejścia zadania a nie od zalogowania mija się z celem.

Po trzecie. Zadania gildii resetowane są o 2 w nocy, więc nie widzę problemu żeby nie było możliwości wejścia do gry ze względu na pracę czy szkołę.

Po czwarte. Jeżeli w zadaniu gildii pojawia się zadanie żeby mieć w posiadaniu np jakiś rodzaj wojska, to na ogół wystarczy je mieć i od razu zadanie to jest naliczane, czyli wychodzi na to że pomysł już dawno powinien mieć miejsce bytu dla samej zasady, bo jeśli w tym przypadku zadanie jest od razu zaliczane to dlaczego nie jest w przypadku surowców. Ogólnie może się zdarzyć że akurat danego wojska nie mamy i też je trzeba wyprodukować.

Po piąte. Myślę jednak że większą przyjemność daje jakieś wyzwanie, a nie pójście na łatwiznę.
Myślę też, że sam pomysł byłby dobry wtedy, gdyby wziąć pod uwagę moje argumenty, czyli inaczej należało by na nowo zoptymalizować zadania gildyjne żeby miało to sens jako całość.

Tak czy siak, "na teraz" jestem na nie.

Piwonia
10.05.2016, 09:18
Jestem za, choć ten pomysł nie rozwiązuje całkowicie problemu, bo większość graczy ma wyłączoną produkcję w budynkach mistrzowskich. Nadal uwaąam że restart zadań gildii powinien być po południu, a naliczanie produkcji od pojawienia się zadania też.

Androm3da to nie do końca tak że nie ma co patrzeć na pracę, szkołę. Zadania gildii mają być powszechne, a nie dla wybrańców nolifów. Nie wyobrażam sobie żeby gra wymagała od graczy aby przed pracą czy szkołą logowali się aby odpalić zadanie, to już przestaje być zabawa, a robi się niewolnictwo.

Betooniusz
10.05.2016, 09:30
Po pierwsze, drugie, trzecie, czwarte, piąte i dziesiąte :D
Można by się odnieść do kolejnych punktów ale wobec takiego credo-wyznania wiary gracza, byłoby trudno:

Napiszę tak.
"Praca, rodzina czy szkoła", te wyrazy często pojawiają się w postach dotyczących zmian w grze, dla mnie one nie są argumentem żeby akurat w tym temacie brać je pod uwagę...
Tak czy siak, "na teraz" jestem na nie.

Bo jak z wiarą-gustem dyskutować i po co? Skoro jest tyle ,,argumentów'', że jest świetnie, a jeśli niee to przecież dla utrudnienia, przepraszam uatrakcyjnienia gry!

A sedno sprawy leży w nieprzemyślanej godzinie pojawiania się zadań gildyjnych, nie wiemy czy to wymuszone mechaniką gry czy po prostu tak wyszło i już zostało. Jednak zadanie dzienne pojawiają się o innej godzinie niż ZG, podobnie jak hojna nagroda za logowanie. A więc można?
I jestem przekonany, że to w wyniku zwykłego babola-przeoczenia, a nie przemyślanego analitycznym umysłem planu gracze otrzymują losowo np. krawca do zaliczenia lub zrobienia czegoś, co ma cykl produkcji trwający ponad pól godziny. W efekcie jeśli nie ślęczymy do godziny 2:00 tracimy dużą część czasu na wykonanie zadania dziennego.
Chyba że ów analityczny umysł przewidział, że zwiększy to zapotrzebowanie na klejnoty wśród graczy gildii będących obozami pracy o zaostrzonym rygorze :D
Alee, nie sądzę by tak było... wiara czyni cuda ;)

Tak więc wystarczyło by przenieść start zadań na godziny poranne - np. między 6:00 a 7:00. Tak by każdy kto ma chęć i ochotę zalogował się rano i mógł rozpocząć wykonywanie ZG przy okazji wysyłania odkrywców, siania i kopania studni.
Proste? Chybaaa tak...

Sprawa kolejna, wspomniany mechanizm (nie)naliczania produkcji do ZG do czasu zalogowania gracza. Az dziwne bo od wielu tygodni borykamy się z tym problemem nie wiedząc chyba jak to dokładnie działa ;) Czy np. woda produkuje się od godziny 2 w nocy jest zaliczana do limitu zadania czy niee...
Mając niejakie wątpliwości premiowałem budynki odpowiedzialne za produkcję u znajomych w gildii i zadanie mogło być zaliczone w chwili zalogowania.
A więc jak to jest, jakich surowców dotyczy-i od kiedy ;)
Czy ,,pobudzenie'' produkcji przez znajomego ma jakieś znaczenie? Jeśli ktoś to sprawdził na ,,dużej próbie'' może się podzieli obserwacjami i wnioskami? ;)

sparkz
10.05.2016, 09:43
A sedno sprawy leży w nieprzemyślanej godzinie pojawiania się zadań gildyjnych, nie wiemy czy to wymuszone mechaniką gry czy po prostu tak wyszło i już zostało. Jednak zadanie dzienne pojawiają się o innej godzinie niż ZG, podobnie jak hojna nagroda za logowanie. A więc można?

Akurat to jest jedno z niewielu miejsc w tej grze gdzie mozna to probowac zracjonalizowac - zadania dzienne/ nagrody za logowanie sa przydzielane indywidualnie, zadania gildyjne - grupowo, wiec w pierwszym przypadku nie istnieje koniecznosc grupowego broadcastu do wszystkich zainteresowanych osob, a takie broadcasty zwyczajowo najlepiej robic w czasie malej aktywnosci na serwerze (podobnie jak np wgrywanie hotfixow).

Ale to juz gdybanie, a znajac historie tej gry trudno zyc w przeswiadczeniu, ze tam w ogole jest jakakolwiek architektura ;)

Tornados
10.05.2016, 09:58
Godzina rozpoczecia zadan to pewnie byl rzut kostka :D

Piwonia
10.05.2016, 10:11
Tak więc wystarczyło by przenieść start zadań na godziny poranne - np. między 6:00 a 7:00. Tak by każdy kto ma chęć i ochotę zalogował się rano i mógł rozpocząć wykonywanie ZG przy okazji wysyłania odkrywców, siania i kopania studni.
Proste? Chybaaa tak...Restart o 6-7 jest tak samo bezsensowny jak o 2. To nadal konieczność zalogowania się przed pracą, szkołą. Powiedzmy, że produkcja u Ciebie zajmuje sporo czasu i potrzebujesz prawie doby, to by oznaczało że musisz wstać przed 6-7 żeby kliknąć zakończenie zadania. Ja optowałam za godzinami popołudniowymi, tak żeby z jednej strony kliknąć zakończenie poprzedniego zadania, jak i rozpocząć robienie kolejnego zadania.

Ogólnie były trzy pomysły które usprawniłyby zadania:
1. zmiana godziny restartu zadań,
2. naliczanie produkcji od momentu pojawienia się zadania,
3. automatyczne zaliczanie zadania i możliwość wydania surowców przed zakończeniem drugiej części zadania.



Sprawa kolejna, wspomniany mechanizm (nie)naliczania produkcji do ZG do czasu zalogowania gracza. Az dziwne bo od wielu tygodni borykamy się z tym problemem nie wiedząc chyba jak to dokładnie działa ;) Czy np. woda produkuje się od godziny 2 w nocy jest zaliczana do limitu zadania czy niee... Wystarczy odwiedzić wyspę znajomego, nie trzeba jej buffować, będzie zliczało od momentu odwiedzin, to tak jak z podtrzymaniem produkcji u nieobecnego znajomego, jak odwiedzisz to produkcja idzie.

Tornados
10.05.2016, 10:57
Ogólnie były trzy pomysły które usprawniłyby zadania:
1. zmiana godziny restartu zadań,
2. naliczanie produkcji od momentu pojawienia się zadania,
3. automatyczne zaliczanie zadania i możliwość wydania surowców przed zakończeniem drugiej części zadania.




I 4. Podglad kolejnego zadania jako oczekujacego (moznaby sie przygotowac do jakiego zadania z przygoda lub poprosic kogos zeby zerknal na wyspe po wskoczeniu nowego bo wtedy podobno ono rusza)

Piwonia
10.05.2016, 11:03
I 4. Podglad kolejnego zadania jako oczekujacego (moznaby sie przygotowac do jakiego zadania z przygoda lub poprosic kogos zeby zerknal na wyspe po wskoczeniu nowego bo wtedy podobno ono rusza)
Gdyby zrobić punkt 2 to zaglądanie znajomego nie będzie potrzebne.

Większość tych pomysłów wymaga pewnie większej pracy, ale obstawiam że dla zmiany godziny restartu zadań gildii to jest zmiana jednej liczby, więc nie rozumiem dlaczego BB milczy na ten temat, może faktycznie chodzi o klejnoty jakie gracze wydają na wykonanie zadań? Niestety obawiam się że takie podejście spowoduje jedynie odpływ graczy. Zamiast namawiać ludzi do wydawania klejków marchewką (choćby ta oferta limotowana na budynki, którą zrobili), idą bardziej w kierunku kija (absurdalne obostrzenia w wykonaniu zadań).

Betooniusz
10.05.2016, 11:33
Restart o 6-7 jest tak samo bezsensowny jak o 2. To nadal konieczność zalogowania się przed pracą, szkołą.
Idealnie tak samo? LOL
Czy restart koło południa byłby ,,lepszy'', przecież nie każdy pracuje przy-na komputerze lub jest wolnym słuchaczem z laptopem na kolanach. I znów odezwą się głosy że pora jest nieodpowiednia :D
Wszystkim przecież nie dogodzisz, jednak godzina która obowiązuje teraz jest chyba najgorsza z możliwych - głownie ze względu na czas jaki tracimy do chwili wysłania zadania, do jego odbierania przeważnie po wielu godzinach
i dopiero wtedy uruchamiamy budynki mistrzowskie lub wysyłamy wojsko na przygodę, co zrobić zdecydowanie lepiej rano lub choćby w południe niż w środku nocy
Co do zaliczania produkcji od startu zadania, wiec mamy te same spostrzeżenia - i co ciekawe, jeśli jest tak na 100% to pozornie znajdujemy lek na całe zło :D Bo skoro wystarczy odwiedzić wyspę ew. spalić dodatkowo piec tytanu czy tartak egzotyczny tooo może nie trzeba zmieniać godziny startu zadań gildii?
A może jednak niee - bo kogo poprosisz o odwiedzenie wyspy w nocy? My śpimy a czuwać będzie anioł stróż? Może ustalimy dyżurnych którzy będą ,,zapalać światła'' na wyspach... czy może jednak zmienić ta nieszczęsną porę na bardziej przystępną dla wiekszości z graczy? ;)

Piwonia
10.05.2016, 11:49
Dla mnie i dla większości 2 i 6 to nadal godziny w których śpią. Ja też nie mówię o południu, bo to nadal by było bezsensowne, tylko o popołudniu pewnie coś w granicach 16-21. Najlepiej by było gdyby BB samo w swoich statystykach sprawdziło kiedy najwięcej graczy jest online i tę godzinę wybrało na restart.

Odwiedzenie wyspy znajomego ma sens gdy produkcja jest załączona, a ilu graczy ma non stop produkcję armat czy damascenów? Zresztą jeśli w gildii mam prawie setkę osób, to odwiedzanie 100 wysp byłoby wątpliwą przyjemnością.

BB_Penelopa
10.05.2016, 12:23
Witam ponownie!

Bardzo dziękuję za oddane głosy i zachęcam do dalszej dyskusji!

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

Kondi-Torchic
13.05.2016, 20:44
Ja dalej jestem zdania, że powinno ZAWSZE pokazywać zadanie gildii, które będzie po obecnym zadaniu gildii. To by ułatwiło bardzo sytuację, gdyż pokazywałoby zadania, co należy zrobić, e.g. w zadaniu trzeba zrobić ileś tam surowca. Zamiast domyślać się, które budynki trzeba dopalić, można byłoby odczytać, ile i czego należałoby przerobić, aby zaliczyć gildyjne. Łącząc to z pomysłem zapodanym przez założyciela tematu, dałoby to wymierny przyrost graczy zaliczających zadanie Gildii.

kinia19910
29.01.2017, 23:31
tu tez podbijam;)

BB_Penelopa
30.01.2017, 16:40
Witam!

Pomysł został przekazany.

Pozdrawiam,
BB_Penelopa