PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Zbilansowanie surowców w grze



Hakardrag
19.08.2015, 12:30
Produkcja do Gwiazdy napędza inflację, rujnuje handel - niszczy grę. To musi się skończyć jak najszybciej. Według mnie, największą zmorą tej gry jest "nawis inflacyjny" w postaci ogromnych zapasów w Gwieździe. Gdyby go zlikwidować i uzależnić poziom surowców w grze od łącznej pojemności magazynów, to myślę że skończyły by się problemy z odpowiednim zbalansowaniem gry.

Proponuję proste rozwiązanie które w dłuższej perspektywie zrównoważy produkcję i handel surowcami w grze.

1. Jeśli produkcja danego surowca osiągnie limit magazynowania zostaje automatycznie wstrzymana do czasu pozbycia się zapasu.

2. Jeśli zapas danego surowca w Gwieździe jest w sumie (Magazyny+Gwiazda) powyżej pojemności wszystkich magazynów to:

a) Gracz nie może go kupić na handlu, może go tylko sprzedać.

b) Drop surowca z przygody przepada.

3. Gracz powinien mieć możliwość ręcznego usunięcia zapasów z Gwiazdy.

4. Na osiągniecie stanu równowagi (limit pojemności a ilość surowca) powinien być wyznaczony termin ok. 1 miesiąca. Po tym terminie BB ręcznie wymieni wszystkie zapasowe surowce na monety, po ustalonym wcześniej bardzo niskim kursie.

5. Po tym terminie chowanie surowców do Gwiazdy ponad limit wszystkich Magazynów będzie niemożliwe.

6. Nadmiar produkowanych surowców można by zniwelować poprzez produkcję nowych premii, doładowań, cenniejszych surowców w Magazynie Prowiantu lub nowym budynku pt. "Młyn do mielenia nadwyżek".

Achazu
19.08.2015, 12:47
http://i.imgur.com/XjZqQrK.png

sparkz
19.08.2015, 12:52
Produkcja do Gwiazdy napędza inflację, rujnuje handel - niszczy grę. To musi się skończyć jak najszybciej.

Dlaczego ? Dlatego, ze Ty tak powiedziales ?

Jesli juz to problem jest w nieudolnym skonstruowaniu gry bez nawet zgrubnego oszacowania mozliwej produkcji i czasu gry. Magazyny powinny miec 20x wieksza pojemnosc i zadnych cyrkow z gwiazda by nie bylo.

Tornados
19.08.2015, 13:02
Magazyny powinny miec 20x wieksza pojemnosc i zadnych cyrkow z gwiazda by nie bylo.

I tutaj jest problem bo jednemu magazyn 100k wystarczy a innemu 2kk to za malo :)

sparkz
19.08.2015, 13:07
I tutaj jest problem bo jednemu magazyn 100k wystarczy a innemu 2kk to za malo :)

bo 2kk to duzo nie jest, ale na 40kk juz raczej nie ma powodu narzekac.

Ranhea
19.08.2015, 13:11
Produkcja do Gwiazdy napędza inflację, rujnuje handel - niszczy grę. To musi się skończyć jak najszybciej.

Jaka jest roznica pomiedzy "magazyn 100k + 2 kk w gwiezdzie" oraz "magazyn 2,1kk"?


1. Jeśli produkcja danego surowca osiągnie limit magazynowania zostaje automatycznie wstrzymana do czasu pozbycia się zapasu.

Chcesz tez wyznaczyc stala wartosc magazynow dla wszystkich?


3. Gracz powinien mieć możliwość ręcznego usunięcia zapasów z Gwiazdy.

oddaj nowym, to usuniesz.


4. Na osiągniecie stanu równowagi (limit pojemności a ilość surowca) powinien być wyznaczony termin ok. 1 miesiąca. Po tym terminie BB ręcznie wymieni wszystkie zapasowe surowce na monety, po ustalonym wcześniej bardzo niskim kursie.

Musze spytac...
Jaka jest geneza Twojego pomyslu?

Hakardrag
19.08.2015, 16:34
Dlaczego ? Dlatego, ze Ty tak powiedziales ?

Jesli juz to problem jest w nieudolnym skonstruowaniu gry bez nawet zgrubnego oszacowania mozliwej produkcji i czasu gry. Magazyny powinny miec 20x wieksza pojemnosc i zadnych cyrkow z gwiazda by nie bylo.

Ma być normalnie. Pojemności magazynów są wystarczające aby normalnie grać i handlować. Gdyby nie było chowania do Gwiazdy ceny surowców i budynków byłyby zależne wyłącznie od popytu i podaży, nie mówiąc już o wpływie na rozwój wyspy i wszelkie eventy.

sparkz
19.08.2015, 16:38
Ma być normalnie. Pojemności magazynów są wystarczające aby normalnie grać i handlować. Gdyby nie było chowania do Gwiazdy ceny surowców i budynków byłyby zależne wyłącznie od popytu i podaży, nie mówiąc już o wpływie na rozwój wyspy i wszelkie eventy.

Przeciez sa zalezne dokladnie od popytu i podazy, tylko popyt jest zerowy bo wszystko mozna samemu produkowac w ilosciach wiekszych niz sie potrzebuje.

Chowanie do gwiazdy nie ma z tym nic wspolnego, bo nie ma przymusu kupowania obojetnie czy ma sie w gwiezdzie naskladane miliony czy "tylko" ma sie pelny magazyn. Jesli produkcja przekracza zuzycie to zawsze pojawi sie nadwyzka, tym wieksza im wiecej czasu sie bedzie spedzalo na niezuzywaniu surowcow (a ten czas bedzie rosl chociazby ze stopniem znudzenia gra) albo im wyzsze beda poziomy budynkow przy stalym zuzyciu.

Hakardrag
19.08.2015, 16:57
@Sparkz

Oczywiście z moją propozycją musi być powiązane nowe rozwiązanie zużywania wszystkich surowców, nie wiem, choćby na premie czy doładowania albo na cenniejsze surowce - taka nowa funkcja w magazynie prowiantu lub w nowym budynku specjalnym.


Limit nie generował by nadwyżek :)

Ranhea
20.08.2015, 09:32
Ma być normalnie. Pojemności magazynów są wystarczające aby normalnie grać i handlować.

Tzn jaka wielkosc magazynu jest Twoim zdaniem optymalna?

Jedyne co sie osiagnie, to wzrost ilosci multiwysp, na ktorych ludzie i tak beda trzymali nadmiar surowcow...

Hakardrag
20.08.2015, 10:08
Tzn jaka wielkosc magazynu jest Twoim zdaniem optymalna?

Jedyne co sie osiagnie, to wzrost ilosci multiwysp, na ktorych ludzie i tak beda trzymali nadmiar surowcow...

Za multikonta jest ban - i BB musi się za to wreszcie ostro zabrać, bo to także rozwala grę. Pojemność magazynów zależy wyłącznie od Ciebie (mam na myśli ilość budynków).
Mam łączną pojemność magazynów ponad 600k i mnie osobiście wystarcza to do aktywnej gry - pod nowinki XXL planuję rozbudowę. Mam oczywiście spore zapasy wszystkich surowców w Gwieździe, ale pożegnam się z nimi bez żalu jeśli wreszcie ustabilizuje się rynek i gospodarkę.

Według mnie, największą zmorą tej gry jest "nawis inflacyjny" w postaci ogromnych zapasów w Gwieździe. Gdyby go zlikwidować i uzależnić poziom surowców w grze od łącznej pojemności magazynów, to myślę, że skończyły by się problemy z odpowiednim zbalansowaniem gry.

Ranhea
20.08.2015, 10:27
Za multikonta jest ban - i BB musi się za to wreszcie ostro zabrać, bo to także rozwala grę. Pojemność magazynów zależy wyłącznie od Ciebie (mam na myśli ilość budynków).
Mam łączną pojemność magazynów ponad 600k i mnie osobiście wystarcza to do aktywnej gry - pod nowinki XXL planuję rozbudowę. Mam oczywiście spore zapasy wszystkich surowców w Gwieździe, ale pożegnam się z nimi bez żalu jeśli wreszcie ustabilizuje się rynek i gospodarkę.

no dobrze, skoro pojemnosc na byc wg gracza, a nie ustalona odgornie, to wroce to mojego pierwszego pytania:


Jaka jest roznica pomiedzy "magazyn 100k + 2 kk w gwiezdzie" oraz "magazyn 2,1kk"?

Rafar321
20.08.2015, 10:32
Proponuję proste rozwiązanie które w dłuższej perspektywie zrównoważy produkcję i handel surowcami w grze.".

twoje rozwiązanie nic nie zmienia poza tym, że zmusza do budowy większych magazynów (większej ilości)
poza tym czy tak ci przeszkadza to, że kto inny ma więcej od ciebie? - w takim razie urodziłeś się w złym ustroju ...

Hakardrag
20.08.2015, 10:36
@Ranhea

Różnica jest taka, że praktycznie na wyspie wystarczy mieć jeden magazyn o dowolnej pojemności, a reszta surowców może być w Gwieździe w dowolnej ilości... musisz przyznać że to jest chore. Dziwię się BB że na to nie reaguje - ponosi przecież wymierne straty. Bo jaki jest sens kupowania i stawiania nowych magazynów?


twoje rozwiązanie nic nie zmienia poza tym, że zmusza do budowy większych magazynów (większej ilości)
poza tym czy tak ci przeszkadza to, że kto inny ma więcej od ciebie? - w takim razie urodziłeś się w złym ustroju ...

Moje rozwiązanie zmieni wszystko; uzależni poziom surowców w grze od łącznej pojemności magazynów. Będzie normalnie. Ułatwi to BB zbalansowanie gry.

Mnie coś przeszkadza? Sam posiadam miliony zapasów, więc czego mam niby zazdrościć - "bezużytecznego siana i cyferek" ? Chyba nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem mojej propozycji.

Ranhea
20.08.2015, 10:55
Moje rozwiązanie zmieni wszystko; uzależni poziom surowców w grze od łącznej pojemności magazynów. Będzie normalnie. Ułatwi to BB zbalansowanie gry.

Mnie coś przeszkadza? Sam posiadam miliony zapasów, więc czego mam niby zazdrościć - "bezużytecznego siana i cyferek" ? Chyba nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem mojej propozycji.

A Ty nie rozumiesz wlasnego bledu logicznego... Jesli zlikwiduja gwiazde bez sztucznego ograniczenia pojemnosci magazynow np do max 1kk, to jedynym efektem bedzie to, ze osoby z duzymi zapasami napakuja swoja wyspe oraz multiwyspy (tak, da sie to obejsc, zostalismy ostatnio "uswiadomieni" w temacie dzieki wpisom jednego trolla na moim serwerze ;)) na maxa magazynami, i zamiast w gwiezdzie to beda trzymac w magazynach. Bo wybacz, ale osob, ktorzy dobrowolnie pozbeda sie swoich dziesiatek mln surowcow z gwiazdy, jakos poza Toba nie widze :)

ps. a jesli sztucznie ogranicza wielkosc magazynow przy ubiciu gwiazdy... oj, to by sie chyba skonczylo rewolucja ;)

ps2. Sam pomysl zbilansowania gry jest ciekawy, ale raczej nie tedy droga, moim zdaniem...

Rafar321
20.08.2015, 10:55
Moje rozwiązanie zmieni wszystko; uzależni poziom surowców w grze od łącznej pojemności magazynów. Będzie normalnie. Ułatwi to BB zbalansowanie gry.

Mnie coś przeszkadza? Sam posiadam miliony zapasów, więc czego mam niby zazdrościć - "bezużytecznego siana i cyferek" ? Chyba nie potrafisz przeczytać ze zrozumieniem mojej propozycji.

- a ty pewnie pracujesz dla bb skoro tak bardzo walczysz o większe zyski dla firmy
- twoje rozwiązanie NIC nie zmieni poza zmuszeniem ludzi do stawiania (czyt: kupowania) nowych magazynów czyli chcesz działać na szkodę gracza i zmuszenie go do wydawania realnych $
- przeczytałem ze zrozumieniem - wg ciebie i twoich komentarzy masz mało magazynów i miliony w gwieździe - a na poważnie zmieniłoby to cokolwiek jeśli pojemność byłaby dana odgórnie i jednakowa dla wszystkich - a co do gwiazdy - czy w realnym życiu zabroniłbyś ludziom trzymania zapasów w piwnicy bo są sklepy, albo gotówki w łóżku bo przecież są banki? 0 niech każdy trzyma tam gdzie chce

Hakardrag
20.08.2015, 11:26
@Ranhea

No i co z tego że poupychają na multikontach? Myślisz że my dobudujemy setki milionów nowej powierzchni by od nich to odkupić? ... większość graczy ma milionowe zapasy i podobny kłopot :)

Możliwe że BB pomyślał już o tym problemie w taki sposób jak Ty to przedstawiasz. Bo kolejne nowinki XXL podważają sens trzymania starych budowli wojskowych i związanych z nimi surowców. To taki przejściowy stan, gdzie jeszcze można użyć ich w nowych podbojach, ale możliwe że kolejne XXXXXL całkowicie wyeliminuje ich udział.

No cóż, i w ten sposób można także rozwiązać problem "nawisu inflacyjnego" :)



- a ty pewnie pracujesz dla bb skoro tak bardzo walczysz o większe zyski dla firmy
- twoje rozwiązanie NIC nie zmieni poza zmuszeniem ludzi do stawiania (czyt: kupowania) nowych magazynów czyli chcesz działać na szkodę gracza i zmuszenie go do wydawania realnych $
- przeczytałem ze zrozumieniem - wg ciebie i twoich komentarzy masz mało magazynów i miliony w gwieździe - a na poważnie zmieniłoby to cokolwiek jeśli pojemność byłaby dana odgórnie i jednakowa dla wszystkich - a co do gwiazdy - czy w realnym życiu zabroniłbyś ludziom trzymania zapasów w piwnicy bo są sklepy, albo gotówki w łóżku bo przecież są banki? 0 niech każdy trzyma tam gdzie chce

Myślę że nadal nie kumasz. Zmorą tej gry są nadwyżki gromadzone w Gwieździe. Ścisły limit uniemożliwiłby generowanie i odkładanie nadwyżek. ... i wszystkich tych konsekwencji w grze.

browar69
20.08.2015, 16:34
No nie mogę drugi ekonomista który swój cenny czas zamiast na pomnażanie pieniędzy poświęca na nasze forum tłumacząc nam swoje objawione prawdy nijak mające się do mechaniki gry. Już mieliśmy jednego samozwańczego mistrza handlu.

wg Google:
"Inflacja jest to wzrost poziomu cen w gospodarce prowadzący do utraty wartości przez pieniądz."

Inflacja w grach internetowych jest spowodowana rosnącą liczbą graczy oraz rozwijaniem/ułatwianiem gry (tu: nowe premie, nowe poziomy budynków, nowi generałowie itd).

Jak ludzie przestaną trzymać surowce w gwieździe tylko puszczą w obrót to dopiero wtedy nastąpi hiperinflacja bo duże ilości wszystkiego trafią na handel czyż nie?
Wyobraź sobie, że w skutek Twojego rozwiązania gracze wystawiają po kilkanaście milionów granitu, fasol, chleba na handel, czy nastąpi wzrost ich wartości?
Największą inflację w tej grze spowodowało wprowadzenie produkcji mapek więc prostsze byłoby po prostu ich wycofanie. Czyli tak jak napisałem cofnijmy rozwój gry o dwa lata bo jaśnie pan sobie życzy.

Ps. Ile maksymalnie pieniędzy można pomieścić na jednym koncie w banku?

Hakardrag
20.08.2015, 18:53
@ browar69

Tylko tyle zrozumiałeś z mojej propozycji?

Cieniutko :)

Wytłumaczę łopatologicznie;

Jeśli ilość wszystkich surowców w grze u graczy będzie zawsze równa limitowi we wszystkich ich magazynach ... to niech puszczają w obrót nawet wszystkie surowce naraz... nic się nie zmieni oprócz cyferek przy poszczególnych surowcach w Twoich magazynach ... kumasz już czy za trudne?

... wtedy jak w normalnej gospodarce to popyt będzie kształtował podaż surowców w grze.

Uranos_old
15.02.2016, 22:51
Witam,

z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 20.08.2015 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.


Pozdrawiam,
MOD_Uranos