PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Nowe Wlosci



Lipek
20.07.2015, 12:46
Witam.
Na poczatek przepraszam za brak polskich znakow. Mam Win po ang i do tego klawiature z angielskim rozkladem klawiszy.

Wracajac do pomyslu jaki mi zaswital w mym malym mozdzku. Wielu graczy narzeka na brak miejsca. BB co prawda zapowiedzialo nowosc w postaci 3 nowych wysepek, ale na dluzsza mete moze to okazac sie za malo.
Nasi odkrycy, po podbicu naszej wyspy, maja zdolnosc "odkryj nowe wlosci" (czy cos w ten desen), ktora jest absolutnie bezuzyteczna. Co by bylo gdyby dookola naszej wyspy znowu pojawila sie mgla, a nasi odkrywcy mogli by znowu poszukiwac nowych terenow. Oczywiscie niech takie zadanie bedzie pochalanialo wiele surowcow i niech trwa dlugo. Niech w nowych wlosciach pojawia sie trudni przeciwnicy (vide uklad sil podobny do tych z bajkowych przygod, lub nawet trudniejszy). Mozna nawet zaszalec i dac losowosc w wygladzie, rozmieszczniu zloz i topografii nowo odkrytych obszarow.
Co o tym myslicie?

BB_Teromort
20.07.2015, 13:36
Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, chodzi po prostu o kolejne (poza 3 planowanymi) wyspy, które mają służyć tak za teren pod budowę/z surowcami, a przy okazji stanowić jakieś wyzwanie?

sparkz
20.07.2015, 13:37
Wysp moglby byc caly archipelag, ilosciowo -nascie sztuk srednio duzych wysepek gotowych pod zabudowe. Dobrze by bylo zby tego terenu bylo duuuzo wiecej niz gracze sa w stanie zabudowac, chociazby z tego wzgledu zeby miec mozliwosc wykorzystania go w przyszlosci a na razie przewietrzenia glownej wyspy (na ktorej u niektorych graczy wszystko jest upakowane niczym Hindusi w pociagu).

Losowosci nie popieram bo w skali kilkuset czy kilku tysiecy graczy trafia sie przypadki wysp o wyraznie gorszych mozliwosciach zabudowania przez co gracze beda (niepotrzebnie) karani wlasciwie za nic.

Jeden zgrzyt jaki widze w tym wszystkim to stopniowanie trudnosci podbicia takich wysepek:
- wysepki nie moga byc zbyt duze -> ograniczone sa mozliwosci wprowadzenia trudnosci przez ilosc (jak w krawcach) bo ciezko upakowac duzo obozow na malym terytorium; wprowadzenie trudnosci przez jakosc z kolei to jest problem bo przy obecnym systemie walki latwo przegiac i stworzyc obozy niepodbijalne
- jesli zalozymy ze spora czesc graczy kolekcjonuje strzalki i assasinow od dluzszego czasu to moze sie okazac, ze wyspy gotowe do podbicia w klasyczny sposob (sektory+boss) moga zostac zajete bez uzycia wojska w kilka minut zamiast dac zabawe na kilka miesiecy.

zwolk
20.07.2015, 14:57
Ile by dodatkowych wysepek nie było, w krótkim czasie znajdą się tacy, którzy je upakują budynkami i dalej będą kwęczeć że brak miejsca. Odbędzie się to zaraz po tym, jak na forum pojawią się kolejne poradniki zagospodarowania przestrzennego pokazujące optymalne rozplanowanie siatki z budynkami na nowych wysepkach.

BB_Teromort
20.07.2015, 15:15
Ile by dodatkowych wysepek nie było, w krótkim czasie znajdą się tacy, którzy je upakują budynkami i dalej będą kwęczeć że brak miejsca. Odbędzie się to zaraz po tym, jak na forum pojawią się kolejne poradniki zagospodarowania przestrzennego pokazujące optymalne rozplanowanie siatki z budynkami na nowych wysepkach.

Jeszcze się taki nie urodził, co by wszystkim dogodził ;)

Tornados
20.07.2015, 15:40
Nie przesadzacie?
Wyspa glowna jest na tyle duza ze spokojnie mozna byc samowystarczalnym
Ale jak ktos potrzebuje produkcji 50k chleba dziennie to lekko przegina

misiasia
20.07.2015, 15:44
Miejsce na wyspie jest ogromną bolączką. Osobiscie byłabym skłonna naprawde się pomęczyć żeby podbić jakiś skrawek, na którym mogłabym dostawić kilka budynków. I nie obchodzi mnie czyjeś ględzenie o "opłacalnosci". Gram dla frajdy, nie przeliczania surowców na monety.

Obie łaki w górę za pomysłem.

edycja:
Tornados ale tu nie koniecznie musi chodzić o większą produkcję. U mnie gospodarka jest dobrze zbilansowana, bo nie lubuę zabawy premiami. Dobrze przeliczona, budynki upnięte na 6 lvl, nadwyżokowe usunięte, dekoracji zero, ale boli brak miejsca na dodatkową populacje, której braki, po wejsciu ekspedycji zaczynam odczówać. Może jakimś cudem udałoby mi sie wcisnąć jeszcze jedną wspaniałą... może, a jak nie, to zostają jedynie lodówki, u nas ok 300k m za jedną. Troszkę mi zajmie wymiana zwygkłych rezydek na lodowe ;/

Tornados
20.07.2015, 15:56
Oh z populacja to jest inny zupelnie problem
Ja osobiscie mam 8750 i mi to w zupelnosci starcza :)
Najczesciej uzywam 5k a te 3,75k sie marnuje bez celu

sparkz
20.07.2015, 16:20
Nie przesadzacie?
Wyspa glowna jest na tyle duza ze spokojnie mozna byc samowystarczalnym
Ale jak ktos potrzebuje produkcji 50k chleba dziennie to lekko przegina

Powyzej S3 w wersje desktopowe nie gralem, ale zakladam, ze tam tez glownym sensem rozbudowy byla ekspansja.

Produkcji wiekszej nie ptorzebuje ale chetnie bym ja zbudowal, chociazby dla samego poczucia podbijania nowego terenu i rozbudowy.

Poza tym np majac miejsce pod 100-120 dodatkowych budynkow ze zwyklego kaprysu bym kompletnie zrezygnowal z produkcji rekrutow a zastapil ich zolnierzami. Teraz przy obecnych rozmiarach terenie to wbrew pozorom takie trywialne nie jest.

Lipek
20.07.2015, 16:55
Czyli jeśli dobrze zrozumiałem, chodzi po prostu o kolejne (poza 3 planowanymi) wyspy, które mają służyć tak za teren pod budowę/z surowcami, a przy okazji stanowić jakieś wyzwanie?
Nie, chodzi mi o nieskonczenie wiele, albo przynajmniej duzo. I nie mam na mysli planowanych wysp. Moj pomysl bylby zamiast planowanych wysp.
I jest dokladnie tak jak BB_T mowi - ciezko jest wszystkim dogodzic. Ale z drugiej strony, jak masz miejsce na wyspie to nie podbijaj nowych terenow. Ja osobiscie mam jeszcze kupe wolnego miejsca, ale wielu znajomych, gdy odwiedzam ich wyspy maja taki scisk ze nawet pewnie latarni dostawic sie nie da. Poza tym zawsze to cos nowego.
Ja osobiscie nie lubie i nie podobaja mi sie kolonie. Nie podoba mi sie system walki tam, ani pomysl na nowe wojsko (samo w sobie jest ok, tylko dlaczego nie moge go uzywac w przygodach lub starego wojska w koloniach). Chcialbym (i pewnie czesc graczy tez) jakas alternatywe dla klepania codziennie tych samych przygod. Takie podbijanie nowych wlosci (powtarzam, cholernie mocno obsadzonych) byloby czyms fajnym. Moze jakies nowe jednostki wroga...
Ja tutaj zapodalem ogolna koncepcje. Fajnie by bylo gdyby BB_T przekazal info dalej i do tego jeszcze dostal odp czy technicznie jest to w ogole mozliwe. Oczywiscie przy wiekszym zainteresowaniu pomyslem przez graczy.

BB_Teromort
20.07.2015, 17:00
Nie, chodzi mi o nieskonczenie wiele, albo przynajmniej duzo. I nie mam na mysli planowanych wysp. Moj pomysl bylby zamiast planowanych wysp.

Ale reszta opisu - teren pod budowę/z surowcami + przy okazji wyzwanie - się zgadza?

Lipek
20.07.2015, 17:16
Ale reszta opisu - teren pod budowę/z surowcami + przy okazji wyzwanie - się zgadza?
Tak.

SeptimusFlu
20.07.2015, 20:27
Co event oprócz zbierania surowców i dwóch trzech nowych budynków na 6lvl za zaprawę mogli by dawać jakąś nową wysepkę do podbicia (oczywiście trudną z zablokowaniem strzał itd.) i jak ktoś się wyrobi w czasie eventu z podbiciem to jakas nagroda specjalna :D

BB_Teromort
21.07.2015, 11:04
Co event oprócz zbierania surowców i dwóch trzech nowych budynków na 6lvl za zaprawę mogli by dawać jakąś nową wysepkę do podbicia (oczywiście trudną z zablokowaniem strzał itd.) i jak ktoś się wyrobi w czasie eventu z podbiciem to jakas nagroda specjalna :D

Sugeruję założenie osobnego tematu z tą propozycją i ankietą do niej. Bo mimo wszystko jest to pomysł dostatecznie różny od oryginalnego.

Misiorww
21.07.2015, 13:37
niech przelewające się surowce na coś przydadzą i jakoś można by je było spożytkować na nowe włości

ps
tylko po uzyskaniu dodatkowego miejsca i zabudowaniu go, dalej będą się surowce wylewać z magazynów

BB_Teromort
21.07.2015, 15:29
niech przelewające się surowce na coś przydadzą i jakoś można by je było spożytkować na nowe włości

ps
tylko po uzyskaniu dodatkowego miejsca i zabudowaniu go, dalej będą się surowce wylewać z magazynów

Swego rodzaju "Krąg życia" :)

browar69
21.07.2015, 17:02
Niekoniecznie, wystarczy wprowadzić system łączenia budowli. W menu budowli obok przenoszenia i burzenia dać opcję SCAL. W ten sposób można by połączyć 2 budynki produkcyjne (mające ten sam poziom np 2 pieranie na 6lvl w jedna na 6 lvl ale posiadajaca dwoch piekarzy). Kto powiedział, że na całą firmę może pracować tylko jedna osoba? W ten sposób na istniejących już wyspach można pomieścić nieskończenie wiele budynków. Nad budynkiem byłaby mała cyferka z ilością pracowników, (jej widok byłby możliwy do wyłączenia w zapowiadanym okienku z konfiguracja innych elementów i animacji).

Lipek
21.07.2015, 17:10
Niekoniecznie, wystarczy wprowadzić system łączenia budowli. W menu budowli obok przenoszenia i burzenia dać opcję SCAL. W ten sposób można by połączyć 2 budynki produkcyjne (mające ten sam poziom np 2 pieranie na 6lvl w jedna na 6 lvl ale posiadajaca dwoch piekarzy). Kto powiedział, że na całą firmę może pracować tylko jedna osoba? W ten sposób na istniejących już wyspach można pomieścić nieskończenie wiele budynków. Nad budynkiem byłaby mała cyferka z ilością pracowników, (jej widok byłby możliwy do wyłączenia w zapowiadanym okienku z konfiguracja innych elementów i animacji).
Na poczatku nie wiedzialem o co ci chodzi. Co ma twoja wypowiedz do mojego pomyslu. 2 razy to czytalem aby zrozumiec (niestety brak znakow interpunkcyjnych nie pomaga). Jednak widze teraz ze Twoj pomysl jest w deche. Machnij nowy watek z ankieta a podpisze sie obiema rekami pod tym.

browar69
21.07.2015, 17:31
Do Twojego pomysłu ma tyle, co post SeptimusFlu czyli inna wizja rozwiązania tego samego problemu, poprawiłem trochę stylistykę i założyłem drugi temat.
Oba pomysły są dobre i nawet się uzupełniają. Można dać system łączenia i dorzucić jakieś trudne do podbicia wyspy, a nawet połączyć to ze ścieżką rozwoju do 60lvl.

Tornados
21.07.2015, 17:39
Yyy NIE
Napewno nie do 60lvlu bo to zajmie pare dni w tempie niektorych xD
Niech do 100lvlu bedzie i juz przy czym np 2 pracownikow mozna dac od 50lvlu, 3 pracownikow od 55lvlu itd:)

Uranos_old
15.02.2016, 21:50
Witam,

z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 21.07.2015 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.


Pozdrawiam,
MOD_Uranos