Zobacz pełną wersję : Gra podniesienie lvlu koszar
Rosadamascena
15.05.2015, 13:23
Niektórzy gracze zaczęli zgłaszać niedawno problem z koszarami - że na 5 lvlu nie wyrabiają, mimo premiowania, z produkcją wojska. Był pomysł z dodatkowymi koszarami jednak nie wszyscy są na tak :) W końcu niektórzy ze starszych graczy juz teraz maja problem z miejscem, gdzie upchną jeszcze 1 duży budynek?
http://forum.thesettlersonline.pl/threads/39165-Nowe-Koszary-na-przygody-)
W związku z tym chciałbym zaproponować coś innego - podniesienie koszar do 6 lvlu. Niech to kosztuje choćby 15k zaprawy i 25k granitu - "staruszków" będzie stać a i obrotny "młodzik" zdoła szybko zgromadzić taką ilość :) Te koszty to oczywiście tylko propozycja, może być taniej, może drożej - zapraszam do dyskusji :) No i czy wogóle taki pomysł by Wam, drodzy Gracze, pasował? :)
P.S. Kwestię szaty graficznej pozostawiam w rękach specjalistów BB, sama nie mam programu ani umiejętności by coś zaprojektować :) Ale na pewno da się dorzucić jeszcze jakieś dodatkowe wieżyczki czy zmienić kolor dachu ;)
Za, za, za :)
Mogloby byc troche tansze, w proporcji do innych "szostek", ale za taka cene tez podniose, jak tylko zostanie to wprowadzone.
Kasjamarina
15.05.2015, 14:09
jak najbardziej za, chociaż raczej po 10k.
No powinni dać możliwość podniesienia Koszar i Magazynu prowiantu na 6
dideczek
15.05.2015, 15:10
ale zeby wojo sie szybciej robilo :)
no i piece do wytopu miedzi i miecznicy z brazu to kolejne priorytety ...
wszystko opiera sie wlasnie o R..
Rosadamascena
15.05.2015, 17:43
ale zeby wojo sie szybciej robilo :)
no i piece do wytopu miedzi i miecznicy z brazu to kolejne priorytety ...
wszystko opiera sie wlasnie o R..
Didi, każdy lvl budynku to 200% produkcji na poprzednim. Tzn. jak teraz bez premii robisz 100R/h to po up'ie na 6 będziesz mieć 200R/h. Ulepszenia dla łańcucha miedzi prawdopodobnie kiedyś zrobią, w końcu żelazo już mamy :)
misiasia
15.05.2015, 18:49
łapka w górę na tak, a nawet dwie łapki (tylko proszę nie mylić z poddawaniem się ;) )
YAHIKO_FX
15.05.2015, 19:42
Za lepszy pomysł uważam dodanie do Specjalnego magazynu prowiantu możliwości tworzenia premii "Ulepszony zaciąg".
Co do magazynu prowiantu mamy przecież "Zajączki z czekolady", choć możliwość ich wygrania z przygód ma wiele do życzenia, już łatwiej o nie w eventach, choć przeważnie nie starcza na nie już eventowego surowca, więc też mógłby trafić do Specjalnego magazynu prowiantu.
Co do rekrutów to jestem przeciw, bo ubi.bb pokazało już chęć zastąpienia tracenia rekrutów znacznym traceniem ochotników, czyli gorzej niż jest teraz, więc nie warto przesadzać, bo może się skończyć pogorszeniem sytuacji.
Rosadamascena
15.05.2015, 20:20
YAHIKO, chyba niedokładnie przeczytałeś co napisałam...
Niektórzy gracze zaczęli zgłaszać niedawno problem z koszarami - że na 5 lvlu nie wyrabiają, mimo premiowania, z produkcją wojska.
Także zaciąg nie załatwi sprawy.
Ponadto nie ważne czy produkujemy rekrutów czy ochotników, problem ten sam - koszary nie wyrabiają na zakrętach.
PanPoziomka
15.05.2015, 20:21
max do 6lvl może i tak, jednak skoro to gra z czasem większego sensu na podnoszenie koszar nie widzę, takie decyzje mogą tez namieszać i znudzić graczy do robienia przygód już całkowicie, to samo tyczy się ekspedycji, może możliwość zrobienia premii na koszary x4 byłoby lepszym rozwiązaniem
podniesienie do lvl 6 jest wrecz logiczna konsekwencja i kontynuacja juz rozpoczetego kierunku - inne budynki tez sa podnoszone na lvl 6.
Premka x4 na koszary, najlepiej robiona w specjalnym magazynie, i dluzsza niz 1 h, np 6 albo 12 h - genialny pomysl :)
YAHIKO_FX
15.05.2015, 20:53
@ Rosa
Skoro wam za wolno na premii x4, x3 na koszary, to może niech wprowadzą "Dni koszar" w przystępnej cenie, która skraca o 10%, 20% itd czas produkcji jednostek, tak by można było dodatkowo jak zwykle używać dowolnej premii na koszary.
Btw. mogli by też dać "Dni darmowego przenoszenia" w rozsądnej cenie.
Rosadamascena
15.05.2015, 21:08
@ Rosa
Skoro wam za wolno na premii x4 na koszary, to może niech wprowadzą "Dni koszar" w przystępnej cenie, która skraca o 10%, 20% itd czas produkcji jednostek, tak by można było dodatkowo jak zwykle używać dowolnej premii na koszary.
Btw. mogli by też dać "Dni darmowego przenoszenia" w rozsądnej cenie.
Hmm... Chyba jednak dalej wolę możliwość ulepszenia na 6 lvl :) jak będę potrzebowała to up'nę i mam w dowolnej chwili, bez oglądania się na jakieś "Dni Koszar" których data będzie mi pasować lub nie. Poza tym Ciebie przecież nie zmuszę do podniesienia na 6... Jak masz taką fantazję to trzymaj swoje koszary choćby i na pierwszym poziomie albo całkiem zburz.
#Edit
Każdy podnosi wszystkie swoje budynki zależnie od potrzeb. Ja np. mam do tej pory piwowarów na 3 lvlu bo to mi wystarcza. A jak komuś trzeba więcej to premiuje, podnosi na 5, dobudowuje kolejnych 3... Jak dalej ma braki idzie na handel. Wojska nie kupię w kantorze, a koszary są tylko jedne zatem nie postawię dodatkowych jak mi nie wyrobią z produkcją. Z resztą, na to trzeba miejsca.
YAHIKO_FX
15.05.2015, 21:48
@ Rosa
Od skrajności w skrajność ;) Jak nie na 6 to na 1, albo na 0 xD. Niestety na 1 nie dam rade do mam już na 5, ale pomyślę nad zburzeniem xD, bo po co mi koszary wystarczy mi akademia ;)
Rosadamascena
15.05.2015, 22:52
@YAHIKO
Zgoda, przykład skrajny :) Ale ogólnie chodziło mi o to, że każdy ma według własnych potrzeb.
Mi też zwykle wystarczają koszary na 5. Ale np wczoraj czas produkcji wojsk wszedł mi w paradę - wyłożyłam się na bloku, ponad 100 elity 200 kusz. Przy obecnej prędkości nawet na myersie produkcja trwałaby gdzieś do 1 w nocy więc mogłam na ten dzień pożegnać się z przygodami. No i jestem parę dni w plecy bo teraz nie mam czasu grać a gwiezdnych na klejnoty zabrakło ;)
Ogólnie każdy z nas buduje to co mu potrzebne i inni nie są w stanie go zmusić do postawienia/ulepszenia czegoś, czego nie chce ruszać. Np. uważam, że szkółka drzew egzo jest do bani więc jej nie stawiam, nie upgraduje i już. A że ktoś ma na 5? Jak chce to niech ma, jego sprawa. Mnie to ani ziębi ani grzeje.
P.S. Dasz radę ;) Zburz te na 5 i postaw na 1 :p
MonstrumR
16.05.2015, 01:24
o ile dobrze pamietam to w przypadku koszar jest odpowiednio 100%, 150%, 200%, 233%,266%,300% :)
deagostini85
16.05.2015, 01:50
Pomysł z wprowadzeniem 6 lvl jak koszar jak najbardziej byłby mile widziany.
Jeżeli ktoś robi dziennie 5 - 8 przygód dziennie (np. epickich), a populacje ma niezbyt dużą to wojsko robi się na bieżąco.
Jeżeli "się nie da" to może dodatkowa premia x5 lub x6. Bo x4 jest Pan Mayers tylko szkoda, że czas jej trwania to tylko 1h :(
Rosadamascena
16.05.2015, 08:19
o ile dobrze pamietam to w przypadku koszar jest odpowiednio 100%, 150%, 200%, 233%,266%,300% :)
Możliwe bo bazowałam raczej na akademii (koszary mam na 5 i nie mogłam sprawdzić komunikatu jaki wyświetla się przy najechaniu na ikonkę ulpszania; ale przeliczyłam czasy na podstawie wiki i % przyspieszenia produkcji jest analogiczny) i tam miałam, że podnosząc z 4 na 5 lvl dostanę +100% do produkcji :)
(no chyba że wzrok już całkiem mi niedomaga i "dopisałaam" tam sobie jedno 0 czy coś :D jeśli tak to przepraszam za wprowadzenie w błąd)
Tornados
16.05.2015, 08:54
Na jakiejs stronce wyczytalem ze:
1lvl koszar to 1 puszkarz w 30 minut
2lvl to 1 puszkarz w 15 minut lub 2 puszkarzy w 30 minut
3lvl to 1 puszkarz w 10 minut lub 3 puszkarzy w 30 minut
4lvl to 1 puszkarz 7,5 minuty lub 4 puszkarzy w 30 minut
A 5lvl to 1 puszkarz 6 minut lub 5 puszkarzy w 30 minut
Wiec na 6 pewnie bedzie 1 puszkarz w 5 minut lub 6 puszkarzy w 30 minut
Na innych jednostkach dziala podobnie :D
browar69
16.05.2015, 11:04
Ja jestem za możliwością podniesienia wszystkiego na 6lvl, mieczników, introligatora, prowiantów, leśników, drwali, manufaktur, szkółek, koszar, budowli mistrzowskich.
Swoją drogą nie rozumiem jaki problem był by wprowadzić podnoszenie mieczników brązu i damasceńskich wraz z pozostałymi skoro skopiowanie grafiki amatorowi zajęłoby mniej niż minutę o.0
Tornados
16.05.2015, 11:17
Ano byl taki ze zaczelyby sie jeki typu "Skad ja mam wziasc X zaprawy w czasie jednego eventu?? Przeciez ledwo co kupie caly sklep"
I po drugie bedzie dluzsza zabawa jak co event beda dawali 2-3 budynki do podniesienia :)
6 poziom przydatna rzecz ale nie demonizujmy jego znaczenia.
O wiele przydatniejszy byłby buf taki jak Myers ale trwający nie 1 godzinę a przykładowo 6 lub dłużej.
Drugim ważnym elementem jest populacja. Nikt nie gra 24 godziny przez 7 dni w tygodniu.
Mając odpowiednio dużą populację można spokojnie w czasie "wolnym od gry" zapuścić sobie wojsko na zapas.
Zwłaszcza że część graczy robi te kilka przygód w jeden dzień bo odpalają jednodniowe premki kupione za SC a nie za klejnoty.
Więc ten szósty poziom przydatny, ale nie zmieniający mocno grę.
Osobiście widziałbym kilka innych zmian bardziej przydatnych ale to propzycje wałkowane w innych tematach forum:)
Jak dla ie bez sensy premie x10 czy budynki lvl10, czy to coś zmieni zupełnie nic. Dalej bedzie sie robic 3 przygody(opłacalne) aż przyjdzie znudzenie gry. Lepiej byłoby dodac do nieopłacalnych kompletnie przygód jak dzieci sawanny czy krwawa maryna, nowych wojsk np ogniomistrz, nomada czy Siewca pożogi. Tyle przygód jest a są robione ok 8.
fenixpiotr
16.05.2015, 16:47
Czy to znaczy ze dzieci sawanny wam sie nie podobają? Wiele osób pisze że się nie opłaca ich robić. Ale fabularnie dość ciekawa przygoda, a na wyższych poziomach całkiem szybko się przechodzi i to bez większych strat.
Jak dla mnie koszary na wyższym lv to tylko wymóg chwili. Jak trochę poczekasz to wystarczy to co jest. Ja mam 42lv w grze a koszary lv 3, jak dotąd wystarcza nawet na przygody z zadań dziennych.
W ankiecie jestem na nie.
Pozdrawiam.
Tornados
16.05.2015, 17:03
DS i ZE faktycznie maja ciekawe rozlozenie obozow :) Mozna sie pobawic w wybor jak najlepszej sciezki minimalizujacej straty
Ale faktycznie sa dosc malo oplacalne pod wzgledem dropa
Rosadamascena
16.05.2015, 20:02
@fenixpiotr
Wiem, że można zaczekać :) Problem w tym, że nie zawsze okoliczności pozwalają lub ktoś zwyczajnie nie chce :) Zaś problem produkcji wojska dotyczy przede wszystkim bardzo aktywnych graczy, którzy chcą robić dużo krawców. Osobiście wyrabiam na 5 lvlu, ale wiem, że jest zapotrzebowanie wśród części graczy i na ich prośbę powstała ta ankieta.Tak jak już wcześniej pisałam, każdy ma wyspę ustawioną według własnych potrzeb. Nikt nie musi wbijać budynku na maksymalny poziom jeśli nie chce.
Poza tym dziś nie potrzebujesz, a za pół roku możesz uznać, że chcesz robić 4 krawców i dwa pełne MB dziennie i przydałyby się lepsze koszary ;)
A tą część wypowiedzi kieruję już do wszystkich:
Dałam w ankiecie odpowiedzi na NIE bo jednak powinny zostać zawarte. Jednak nie bez powodu wprowadziłam 2 opcje odpowiedzi przeczącej. Niektórzy mogą faktycznie widzieć ważne przeciwwskazania dla 6 lvlu koszar i byłam ciekawa ich opinii. Druga grupa to "ja nie potrzebuję to zaznaczam Nie, niech inni też nie mają skoro ja nie potrzebuję ulepszenia". Cóż... Osobiście jeśli jest propozycja zmiany obojętnej dla mnie to zaznaczam Obojętnie lub Tak (Może nie skorzystam teraz ale kto wie, może za miesiąc mi dana zmiana pomoże? A nawet jeśli nie to co mi szkodzi ułatwić komuś życie i dać Tak?)bo według mnie najważniejsze są właśnie zmiany, zwłaszcza te idące w kierunku ulepszeń. No ale to tylko moje zdanie...
Didi, każdy lvl budynku to 200% produkcji na poprzednim. Tzn. jak teraz bez premii robisz 100R/h to po up'ie na 6 będziesz mieć 200R/h.
Na jakiejs stronce wyczytalem ze:
1lvl koszar to 1 puszkarz w 30 minut
2lvl to 1 puszkarz w 15 minut lub 2 puszkarzy w 30 minut
3lvl to 1 puszkarz w 10 minut lub 3 puszkarzy w 30 minut
4lvl to 1 puszkarz 7,5 minuty lub 4 puszkarzy w 30 minut
A 5lvl to 1 puszkarz 6 minut lub 5 puszkarzy w 30 minut
Wiec na 6 pewnie bedzie 1 puszkarz w 5 minut lub 6 puszkarzy w 30 minut
Na innych jednostkach dziala podobnie :D
Wzór jest banalny, bazowy czas produkcji danej jednostki podzielony przez level budynku. Czyli 6 lvl koszar będzie produkował 1 rekruta w 30 sekund, a 1 puszkarza w 5 minut.
Czyli na 5 lvlu 100 puszkarzy to 600 minut a na 6 lvlu 500 minut, na Myersie to oszczędność 25 minut:)
Szał dla czasowych oszołomów:)
Rosadamascena
20.05.2015, 14:25
Na puszkarzach może aż takiej różnicy nie widać. Ale na jednostkach robiących za mięso armatnie (rekruci, łucznicy, ochotnicy, czasem konni czy żołnierze, wyborni łucznicy) różnica będzie już bardzej odczuwalna :)
Dziś szkolenie 3.600 rekrutów to 1.5 dnia bez bufa.
Ze Skunksem (o Myerze nie wspominam bo nikt rozsądny nie siedzi 10 godzin w grze żeby co godzinę zapuszczać Myersa) to 12 godzin.
Na 6 poziomie robi się z 12 godzin 10.
Przy 5 poziomie ale poczwórnym bufie (który zaproponowałem zamiast 5 poziomu) to 9 godzin.
Dalej widać, że to za małe zmiany żeby umożliwiły szkolenie wojsk "na bieżąco" na potrzeby aktualnie robionej przygody.
Dlatego warto zainwestować w budynki mieszkalne, odpowiednio duża populacja spokojnie pozwala od czasu do czasu robić nawet po 2 krawce w jeden dzień.
fenixpiotr
20.05.2015, 18:25
Ja nie mam problemu z wojskiem jeśli zaplanujesz przygode to jest przeciesz na większych 4 lub 8 dni to nie powinno być problemów.
Zawsze można kogoś zaprosić ale mi wystarcza 3 lv koszarów do tej pory.
Rosadamascena
20.05.2015, 18:58
@ fenixpiotr, ok, Tobie starcza. Ale jak już pisałam, chodzi o bardzo aktywnych graczy. Ciebie bym do nich nie zaliczała skoro przez około 2,5 roku wbiłeś dopiero 42 lvl :) Są gracze robiący po kilkanaście przygód dziennie i codziennie :) I to właśnie takie osoby potrzebują szybszej produkcji wojska. A czy sposobem przyspieszenia tej produkcji będzie ewentualnie wyższy lvl koszar czy też nowa premia x5 albo x6 to już inna kwestia :)
mi to jest obojętne bo robie 1 przygode na 2 tyg. ^^
ale wydaje mi się że BB nie da nam możliwości szybszego rekrutowania armii, są premie 2x,3x,4x na koszary i wszytkie dostępne za darmo (nie za klejnoty) jakby dodali kolejną premi 5x nie liczyłbym na kupienie jej za pare monet albo samodzielne wyprodukowanie, tak więc używali by jej ci co mają nadmiar klejnotów, a tacy zazwyczaj jakoś nie robia po pare krawców na dzień, a raczej kupują loty
kinia19910
22.05.2015, 00:54
Ja akurat nie robię zbyt wielu przygód więc nie narzekam, ale jak już komuś bardzo zależy to lepsze byłyby premki, jakies x5 , x6 (wiem, nierealne :D) lub nawet x4 jak Myers, byleby dłużej trwały.
Bo analogicznie musiałyby być albo wprowadzone "specjalne koszary (skoro juz mamy SMP) albo możliwość podniesienia mag prowiantu.
Chociaż nie bardzo wiem po co...
jozioblabla
22.05.2015, 09:30
Jak ktos napiernicza 2-3 krawce na dzien to zgoda, ale robiac zwykle przygody typu byk, nawet jak ich zrobie 10 na dzien to starczy zwykla premia x2 i 5 poziom. Dla mnie ulepszenia bez sensu. Lepiej jakby zrobili scenariusze i zadania, które wymagają duzej ilości chleba i ryb. Bo patrząc na ceny tych dwóch są one praktycznie bezwartościowe. Ze zbożem i mąką podobnie... Lepiej by było podnieść zbrojownie do ekspedycji i tam dać buffy x4.
Bo analogicznie musiałyby być albo wprowadzone "specjalne koszary (skoro juz mamy SMP) albo możliwość podniesienia mag prowiantu.
Chociaż nie bardzo wiem po co...
A co szanowne towarzystwo na to, zeby w 'specjalnych koszarach' dalo sie wzorem SMP dodawac 'receptury' (czy jakkolwiek to nazwac) pozwalajace potem produkowac zmodyfikowane podstawowe jednostki ?
YAHIKO_FX
22.05.2015, 17:07
No jak wprowadzą wyspy na południu, to można by pomyśleć nad nowym budynkiem "Specjalne koszary" (pod inną jednak nazwą ;p), tylko że obiekt ten nie powinien szkolić/ trenować jakiś wojaków, tylko przeznaczony do tworzenia premii na przygody, garnizony, koszary, akademie, zbrojownie np. jak sparkz napisał poprzez receptury, te premie co są aktualnie za klejnoty u kupca, oczywiście taki budynek będzie tez trochę klejnotów kosztował, a tych co nie stać inaczej będą musieli sobie poradzić.
Uranos_old
14.02.2016, 23:34
Witam,
z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 22.05.2015 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.
Pozdrawiam,
MOD_Uranos
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.