PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Łańcuchy produkcyjne



Frozenrogue
20.04.2015, 17:08
Witam. Czy was tez nie irytuje to, ze jesli chcemy rozbudowac np 20 gospodarstw, 6 mlynow i 3 piekarnie (przyklad!) to mamy tyle klikania ile mamy?
Moim zdaniem mozna by bylo wprowadzic w liczydle opcje ,,ROZBUDUJ CALY LANCUCH PRODUKCYJNY" . Opcja ta od razu wyliczalaby koszta, a my bysmy cieszyli sie z oszczedzonego czasu. Nie jest to temat zwiazany ze starymi graczami, bo dla nich to chyba obojetne. Jednak dla nowych graczy jest to udreka i mysle, ze nalezy cos z tym zrobic. Jak myslicie?

PS chodzi o to, ze ta opcja od razu (za potwierdzeniem) rozbudowywala te budynki ktore naleza do tego lancucha.

fenixpiotr
20.04.2015, 17:52
Nie wiem czy to da się w grze zrobić- w sensie w kodzie.
A pozatym raczej frajda z gry to też budowa i rozbudowa łańcuchów produkcji.

Dlatego jestem raczej na nie.

Ranhea
20.04.2015, 18:45
A nowi gracze beda mieli surowiec na upgradowanie od razu calego lancucha produkcyjnego?

Poza tym - leniuchy! :P

He, gdzie te czasy, jak nie bylo silosow, specjalnych magazynow prowiantu i mlynow wodnych...

PS. dodaj ankiete, bo Ci zdejma watek

sparkz
20.04.2015, 19:12
Witam. Czy was tez nie irytuje to, ze jesli chcemy rozbudowac np 20 gospodarstw, 6 mlynow i 3 piekarnie (przyklad!) to mamy tyle klikania ile mamy?

Nie irytuje mnie to.

Biorac pod uwage, ze formula gry jest taka, ze gra ciagnie sie latami a ulepszenia to kwestia zasadniczo jednorazowa, to kilka minut poswieconych na klikanie to jest nic.

Jurek12345
20.04.2015, 20:40
Ale jak to sobie wyobrażasz? Ze klikniesz w np. piekarnie i na wyspie w losowo wybranych miejscach pojawi się piekarnia, młyn wodny, pole zboża, gospodarstwo, silos, młyn (w odpowiednich ilościach)? Przecież nie zapanujesz nad zabudową.

Frozenrogue
21.04.2015, 06:43
Nie chodzi mi o to, ze w LICZYDLE bedzie dodana opcja na ulepszenie wszystkich budynkow tego typu (np gospodarstwa, mlyny) a jesli najedziemy na chleb to tez bedzie opcja, ze mozemy rozbudowac wszystkie takie budynki.

zwolk
21.04.2015, 09:31
Policzmy. 20 gospodarstw, 6 młynów, 3 piekarnie. Razem 29 budynków. Ulepszenie jednego to 3 kliknięcia (budynek, strzałeczka ulepszenia, potwierdzenie). W sumie 87 kliknięć. Nawet klikając w ślimaczym tempie 1 klik na sekundę, to niecałe półtorej minuty na operację jednorazową (jak słusznie zauważył sparkz). Bardziej przydatne byłoby takie udogodnienie np. dla rzucania premii, które jest operacją wielorazową. Machnięcie wybranej premii na wszystkie budynki danego typu jednocześnie - to by było przełomowe udogodnienie, prawie na miarę multiplikatora :)

Jak w miarę szybko nie pojawi się ankieta, to daję temu wątkowi jeszcze tylko kilka godzin życia...

Rosadamascena
21.04.2015, 10:45
Też uważam, że lepszą opcją byłoby rzucanie koszy na budynki danego typu.

Ulepszanie grupowe budynków może wprowadzić za dużo zamętu. Poza tym wbijanie budynków (zwłaszcza na 5 lvl) robi się raczej etapami bo chyba nikt nie chce mieć zamrożonej na tydzień produkcji. Dajmy na to, że chcę ulepszyć 10 silosów, 10 gospodarstw - i co, program wylosuje mi bezsensowne ulepszenie budynków rozsianych po wyspie (np 7 silosów w s6, 3 w s3, a wszystkie gospody w s7) efekt? - padnięte pola i mimo wszystko stojąca produkcja. Niech lepiej przy tym nie dłubią bo jeszcze zepsuje się coś ważniejszego...

doradz
21.04.2015, 11:21
Nie ma to, jak grać niecałe dwa tygodnie i już chcieć poprawki wprowadzać :/

zwolk
21.04.2015, 11:48
(...)Ulepszanie grupowe budynków może wprowadzić za dużo zamętu. Poza tym wbijanie budynków (zwłaszcza na 5 lvl) robi się raczej etapami bo chyba nikt nie chce mieć zamrożonej na tydzień produkcji. Dajmy na to, że chcę ulepszyć 10 silosów, 10 gospodarstw - i co, program wylosuje mi bezsensowne ulepszenie budynków rozsianych po wyspie (np 7 silosów w s6, 3 w s3, a wszystkie gospody w s7) efekt? - padnięte pola i mimo wszystko stojąca produkcja. Niech lepiej przy tym nie dłubią bo jeszcze zepsuje się coś ważniejszego...
To pierwsze co przyszło mi do głowy, nawet zacząłem pisać o ulepszaniu "na raty" bo to pozwala lepiej kontrolować bilans produkcji ale ostatecznie wklepałem wyliczenia kliknięć i alternatywę z premiami :) Takie masowe ulepszenie może nieźle rozjechać gospodarkę na długi czas bo nie ma możliwości przerwania ulepszania.


Nie ma to, jak grać niecałe dwa tygodnie i już chcieć poprawki wprowadzać :/
Jak ktoś gra 2 tygodnie to może te 87 kliknięć to sporo, zwłaszcza że nie miał do czynienia ze starym interfejsem Koszar i prowiantowni :)

Rosadamascena
21.04.2015, 12:06
(...) Jak ktoś gra 2 tygodnie to może te 87 kliknięć to sporo, zwłaszcza że nie miał do czynienia ze starym interfejsem Koszar i prowiantowni :)

Tylko gdzie w tym ułatwianiu sens? My (gracze) mamy grać, czy gra ma to robić sama, bez nas? :)

zwolk
21.04.2015, 12:38
Przecież nie chodzi o to, żeby nie musieć klikać wcale, tylko żeby ewentualnie musieć klikać trochę mniej :) Multiplikator po latach się pojawił (choć od początku to była oczywista oczywistość że jest niezbędny), w powietrzu wisi rozładowywanie wojska jednym przyciskiem (przynajmniej w garnizonach marszałków, gienków-przygodników nie testowałem), i kto wie jakie jeszcze ograniczenia klikologii nas czekają. W końcu nie chodzi o to żeby bezsensownie nabijać kliknięcia bo nie na tym BB zarabia, tylko żeby chciało nam się kliknąć w Sklepie z niebieskimi :) A jak będziemy zajęci klikaniem gdzie indziej, to jeszcze nam się znudzi to klikanie i do Sklepu wcale nawet nie zaglądniemy.

sparkz
21.04.2015, 14:08
Multiplikator po latach się pojawił (choć od początku to była oczywista oczywistość że jest niezbędny)

Nie byla.

Zapotrzebowanie na multiplikator wynikalo tylko i wylacznie z tego jak bardzo gracze sie rozbudowali, jak duzo przygod chcieli robic i jak mocno polegac na rekrutach. W zalozeniach projektowych gry natomiast zalozono (najwyrazniej), ze metagame pojdzie w innym kierunku a ludzie beda korzystac z takiego wojska, ze ze wzgledu na czas budowy problem by nigdy nie wystapil.

Zakolejkowanie 500 jednostek to nie jest problem nawet przy paczkach po 25, szczegolnie, ze jesli maja sie produkowac 1 dzien to nie jest wymagane przeklikanie tego jednorazowo.

Frozenrogue
21.04.2015, 14:14
do zamkniecia dlatego nei dawalem ankiety