PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Nowa jednostka do bloków w przygodach: halabardnik



Czlowiek_Lasu
07.04.2015, 17:22
Witam!
Z okazji wielkanocnego wydarzenia zrobiłem kilka ekspedycji i spodobała mi się tam koncepcja specjalnych jednostek do bloków.
Pomyślałem, że można by wprowadzić taką jednostkę do zwykłych przygód.
W tym przypadku oczywiście jedną do blokowania wszystkich rodzajów przeciwników.

Moja wstępna propozycja:

Nazwa: halabardnik
Opis: Ciężką, długą halabardą nie jest w stanie wiele zrobić przeciwnikowi, ale za to skutecznie trzyma go na dystans.
Statystyki:
- punkty zdrowia: 140
- siła ataku: 10
- szansa trafienia: 80%
- umiejętności: obrońca

Koszt 1 halabardnika:
- 1 osadnik
- 10 napitku
- 10 halabard

Byłby potrzebny nowy budynek do produkcji halabard, powiedzmy "wytwórca halabard".
Na 1 poziomie produkować mógłby 1 halabardę w czasie 12 minut, zużywając 2 sztaby żelaza i 10 belek liściastych.

Parametry są oczywiście do ustalenia. Głosujemy na sam pomysł jednostki.

sparkz
07.04.2015, 17:34
Jednostka z duza iloscia HP nie oznacza jednostki do blokowania. W niektorych przypadkach lepiej od tego halabardnika w blokach spisywalby sie zwykly konny ..

Sam pomysl jednostki mi sie natomiast generalnie podoba ze wzgledu na to jak fajnie moznaby ja abusowac w Wikingach i AzZ.

Czlowiek_Lasu
07.04.2015, 17:35
więc widocznie nie musiała by to być jednostka do wszystkich bloków

YAHIKO_FX
07.04.2015, 20:56
Elitarny ma więcej HP a nadaje się do blokowania.

MonstrumR
08.04.2015, 12:44
ale tez ma wiecej ataku, co nie zawsze jest przydatne w kreceniu rund

Czlowiek_Lasu
22.05.2015, 19:22
Podane parametry są przykładowe, chodzi o koncepcję takiej jednostki.

YAHIKO_FX
22.05.2015, 19:44
Czyli przykład z odmianą puszkarza na ostatni atak, jako obrońca? Czy po po prostu nowy rodzaj jednostki? Coś lepszego od elitarnego żołnierza tylko do bloków? Pewnie taka jednostka była by najdroższa w produkcji z obecnych.

Czlowiek_Lasu
22.05.2015, 19:59
Miałby to być nowy rodzaj jednostki.
Chodzi o to by jednostka miała dużo HP - dzięki temu dużo ciosów będzie mogła wytrzymać, walka ma cię przeciągnąć.
A przy tym, sama ma zadawać mało obrażeń - by przeciwnika również za szybko nie wykończyć.
Uważam za nieistotne, czy jednostka taka będzie atakowała pierwsza, czy ostatnia.

YAHIKO_FX
22.05.2015, 20:05
Fajna propozycja tylko będzie problem, już aktualnie koszty tworzenia elitarnych sprawiają zastępowanie ich żołnierzami, a pojawienie się jeszcze lepszej jednostki do blokowania, na pewno koszty były by większe niż elitarnego, a w przypadku nie udanego bloku koszty mogły by się zrównać ze stratami poniesionymi gdyby w ogóle nie stosować bloku na takim ryzykownym obozie. Może gdyby była jakaś kopalnia tytanu, koszty tworzenia elitarnych by spadły wtedy była by to ciekawsza propozycja.

Czlowiek_Lasu
22.05.2015, 20:23
W pierwszej wypowiedzi proponuję produkować halabardy z żelaza i drewna liściastego.
Bo co prawda HP taka jednostka mogła by mieć dużo, ale za to proponuję, żeby atak miała znikomy.
Więc liczę na to, że nie musiała by być droższa.

sparkz
22.05.2015, 20:58
Uważam za nieistotne, czy jednostka taka będzie atakowała pierwsza, czy ostatnia.

jesli walka ma sie przeciagac to jest to jak najbardziej istotne, byc moze nawet bardziej niz ilosc HP.

Czlowiek_Lasu
22.05.2015, 21:33
jesli walka ma sie przeciagac to jest to jak najbardziej istotne, byc moze nawet bardziej niz ilosc HP.

Jeśli jednostka ma mieć znikome zdolności uderzeniowe, to nie widzę wpływu. Proszę o jakieś głębsze wyjaśnienie.

sparkz
22.05.2015, 21:53
Wytlumaczenie masz w poprzednich postach.

Celem bloku jest maksymalne wydluzenie walki, nie uzyskujesz tego tylko przez maksymalne napompowanie HP (bo zeby to zrobilo powazna roznice jednostki musialyby miec z 200-300 HP) tylko poprzez umiejetne dobieranie skladu wlasnej armii tak, aby w kontrolowany sposob eliminowac w kazdej rundzie walki czesc jednostek przeciwnika, zmniejszajac w ten sposob obrazenia ktore otrzymuja Twoje jednostki, co pozwala wytrzymac jeszcze dluzej.

Stad np sa bloki ktore mozna wykonac skladem lucznikow + konnych i to spelni swoje zadanie, chociaz dla przecietnego gracza jest calkowitym zaprzeczeniem tego, czego intuicyjnie oczekuje sie od bloku.

W kontekscie tego co napisales powyzej wyglada to tak, ze jesli te nowe jednostki ktore proponujesz beda atakowaly odpowiednio jako pierwsze/ ostatnie, to w wiekszosci walk dostana obrazenia od mniejszej liczby jednostek przeciwnika (bo przynajmniej kilka zginie), albo beda w stanie oddac przeciwnikom mniejsze obrazenia (bo same zgina w kolejce w ktorej nie sa jeszcze w stanie oddac). W tym drugim przypadku moga sie okazac gorsze od elitarnych bo zwyczajnie nie beda w stanie wybijac przeciwnikow odpowiednio szybko zeby oddzial przezyl wystarczajaco dlugo.

YAHIKO_FX
23.05.2015, 02:35
Czyli ogólnie sytuacja z nowymi jednostkami przypominała by mistrza obrony, tzn. w części bloków byłby blok który wytrzyma dłużej, w części krócej, bo wszystko zależy od składu obozu blokowanego i ilości w nich wrogich jednostek i ich rodzaju, no i oczywiście składu naszego tawernianego garnizonu.

fenixpiotr
24.05.2015, 18:07
Więc taki blok powinien być wykonany jednostkami o dużym hp.
ale jednym rodzajem.
A do tematu: niech dadzą premię do obrony dla puszkarzy i nie widze potrzeby dla nowej produkcji broni i halabardnika

Uranos_old
15.02.2016, 21:09
Witam,

z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 24.05.2015 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.


Pozdrawiam,
MOD_Uranos