Zobacz pełną wersję : Zadania Gildyjne.
Witam!
Piszę, aby zwrócić uwagę na dosyć znaczący problem, który na pewno nęka nie jedną gildię - o ile nie całą społeczność graczy. Mianowicie chodzi o zadania gildyjne, które nawiasem mówiąc, zamiast urozmaicać i umilać grę, tylko do niej zniechęcają, a już na pewno zniechęcają graczy do udziału w społecznościach gildyjnych.
Zadania są zwyczajnie monotonne, a bez przerwy pojawiająca się Wyspa Piratów na przemian ze zmuszaniem graczy do wykonania dwóch przygód w ciągu jednego dnia jest co najmniej irytująca. Oczywiście, tłumaczeniem może być, że zadanie można usunąć. Niestety nie o to w tym chodzi, żeby co drugi dzień kasować zadanie. Mało tego, zmuszanie nas do robienia przygód na potrzeby tych zadań uniemożliwia swobodną grę, albowiem trzeba być bez przerwy w gotowości, bo przecież nazajutrz może się znowu pojawić przygoda. Jest to zniechęcające i często rujnuje plan organizacji większej przygody, bo musimy się oderwać, żeby znowu wykonać coś na siłę.
Rozwiązanie? Propozycje są dwie. Po pierwsze, można zlikwidować całkiem przygody z zadań gildyjnych, ale za to np. podnieść poziom trudności pozostałych, albo znowelizować go całkiem. Po drugie, można zrobić ważność zadania na 24h, osoby które się z zadaniem wyrobią dostają wówczas monety gildyjne - zaś te osoby które nie zdołały zrobić zadania tych monet nie dostają (i ta druga alternatywa byłaby o wiele ciekawsza i nie wprowadzałaby żadnej nerwowej atmosfery w gildii).
Pomysłów oczywiście można wymyślić wiele, chodzi jedynie o to, aby gra była sympatyczniejsza a nie dyktowana poprzez maszynę losującą zadania - które jak się później okazuje są monotonne, zbliżone do siebie i a częstotliwość ich wypadania jest nader irytująca (w przeciągu 6 ostatnich dni w naszej gildii przypadło 4 razy zrobić Wyspę Piratów). Przygody mogą zostać w zadaniach dziennych czy pobocznych, gdzie każdy sobie sam decyduje czy chce ją zrobić czy też nie i określić w jakim czasie. W zadaniach gildyjnych one powodują jedynie frustrację. Ich częstotliwość występowania oraz określona konkretna kategoria blokuje tempo ich wykonywania. Nie powinno tak być by gildyjna społeczność traciła monety z powodu zawyżonego poziomu trudności co przekłada się na długi (kilku dniowy) czas wykonywania jednego zadania przez całą gildię a często też zmusza Lidera do kasowania zadania oczekującego, co od górnie zabiera nam szansę na zdobycie monet gildyjnych.
Społeczność graczy liczy na jakieś sensowne rozwiązaniu problemu.
Pozdrawiam
Piotru70
14.09.2013, 00:16
Meyska zakończenie zadania gildyjnego przez jednostkę wynosi 18 klejnotów, to jest cena chyba stosownie dopasowana do cotygodniowego dosypu.
Meyska zakończenie zadania gildyjnego przez jednostkę wynosi 18 klejnotów, to jest cena chyba stosownie dopasowana do cotygodniowego dosypu.
Nie kiedy na 6 dni pojawia się Wyspa Piratów czterokrotnie. Poza tym, nie uważam żeby wszyscy byli tacy chętni do wydawania cennych klejnotów dlatego że oto znów pojawiła się przygoda.
Iwetka1909
14.09.2013, 00:23
Zdecydowanie popieram tę inicjatywę. To co się dzieje od chwili modyfikacji zadań gildyjnych psuje atmosferę gry, jak również zmusza wielu graczy do bycia "bezgildyjnym" ponieważ nie są oni na tyle czasowi by wykonywać tak "wymyślne" zadania. Dajcie spokój, gra z przyjemności zrobiła się obowiązkiem. Wchodzisz i odbębniasz kolejną przygodę. Ci z niższych levli nagminnie Wyspę Piratów, a Ci z wyższych Czarnych Rycerzy i Wikingów - skąd na to brać surowce i mapki. Czyżby Twórcy gry specjalnie zawyżyli poziom trudności by zmusić nas graczy do tego by częściej wykorzystywać klejnoty???
To w jakim kierunku się gra przeistoczyła nie budzi we mnie entuzjazmu, mało tego - wielu graczy zniechęciło to na tyle, by w ogóle przestać grać. Druga propozycja rozwiązania tego problemu wydaje mi się racjonalna. Oby ktoś w końcu poszedł po rozum do głowy i zrozumiał, że zadania gildii to dodatek dla przyjemności, który ma zachęcać gracza do wejścia w daną społeczność a nie do uciekania z gildii bądź też całkowicie z gry. Zatem do osób zarządzających działaniem i wyglądam gry - twórzcie wymyślne zadania poboczne, zwariowane eventy, ale gildiom dajcie coś co będzie na miarę codziennych możliwości...
Iwetka
Bryy :)
A tak generalnie ode mnie to chyba BB chcą zarobić łatwą kasiorę ze sprzedaży klejków, bo powiedzmy sobie szczerze iż chętnych raczej nie brakuje na kupno tegoż szitu :P. To tak po krótce i niech w końcu coś z tym zrobią tak jak pisze powyżej :D.
Pozdrawiam staff lub też "automat" ;P
anael6669
14.09.2013, 03:25
Nie kiedy na 6 dni pojawia się Wyspa Piratów czterokrotnie.
Po to zostały wprowadzone zadania z 2 przygodami (wystarczy że 2 osoby zrobią MK i się wymienią lotami)/przygodą z wydaniem czegoś/straceniem mniej niż, aby zadanie z wyspą nie wyskakiwało tyle razy w tygodniu, ale to zależy także od tego ile osób jest w gildii i z jakimi poziomami, link do strony znajduje się tutaj (http://www.settlersonlinewiki.eu/misje/). Sprawdzicie jakie zadania powinny występować w waszej gildii. Jeśli jednak nie zgadzacie się z zadaniami, jakie są wam przydzielane, najlepiej je spisać z tygodnia i całą gildią słać do supportu supportu (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/25410)
A w mojej gildii - Na wielkim luzie - nie wymagamy robienia zadań (a lecą jak struś pędziwiatr) :)
Może to jest sposób- bez nacisku!
Piotru70
14.09.2013, 11:07
Nie kiedy na 6 dni pojawia się Wyspa Piratów czterokrotnie. Poza tym, nie uważam żeby wszyscy byli tacy chętni do wydawania cennych klejnotów dlatego że oto znów pojawiła się przygoda.
Od kiedy można nimi handlować to nie są juz takie cenne ;)
Trzeba lvl wbijać to wyspy nie będzie, poza tym co masz przeciw wyspie to dosyć szybka,łatwa i dosyć zyskowna przygoda. Poza tym jak ktoś w miarę aktywnie gra to nie ma problemu z zadaniami, gdyż nie wszyscy na raz w gildi muszą je zrobić.
u mnie kosztuje to 24 klejnoty
Iwetka1909
14.09.2013, 11:55
Trzeba lvl wbijać to wyspy nie będzie, poza tym co masz przeciw wyspie to dosyć szybka,łatwa i dosyć zyskowna przygoda. Poza tym jak ktoś w miarę aktywnie gra to nie ma problemu z zadaniami, gdyż nie wszyscy na raz w gildi muszą je zrobić.
I super, fajna przygoda i zasobna, ale weź rób ją codziennie, gdy wychodzi na to że połowa członków dużej gildii ma to samo zadanie. I cóż z tego, że przygoda przyjemna jeśli członkowie gildii mają inne przygody w tym momencie zaczęte, jeśli członkowie gildii pracują i mają inne obowiązki i nie zawsze maja czas na dodatkową godzinę gry, albo nawet i dłużej bo przecież wojska same w sobie się przenoszą jak żółwie. A przecież w tej grze chyba nie o to chodzi, żeby non stop robić narzucone i wymuszone przygody??? To naprawdę nie powinno tak być, zwłaszcza w zdaniach gildii. Poprzeczki można stawiać w innych zadaniach, bo o to w tym chodzi, każdy ma czas na realizację tych zadań i robi to w czasie dla siebie dogodnym. Gdyby był inny system rozliczania tych zadań, taki jak zaproponowała to Meyska - to nawet i te przygody byłby znośne, ponieważ gracz miałby świadomość tego, że jeśli nie ma w danym momencie czasu na grę to nic się nie dzieje, nie blokuje reszty. Mi nie sprawia przyjemności robienie musowo przygody, na którą nie mam czasu. I większość grających osób, które znam również podziela to zdanie.
Przecież nie masz obowiązku robić zadań gildyjnych, jak się grupa nie wyrabia to i tak są kasowane co dwa tygodnie. Są trzy grupy graczy, ci co wiedzą że się nie wywiążą z zadań i nie wstępują , żeby nie przeszkadzać innym w zdobywaniu monet gildi, ci co mają gdzieś innych ''męczcie się z zadaniami ja może zrobię, a może nie'',
i ostatnia grupa to ci co zdobywają monety w inny sposób lub są nimi nie zainteresowani ale oni narzekają.
Iwetka1909
14.09.2013, 13:19
Przecież nie masz obowiązku robić zadań gildyjnych, jak się grupa nie wyrabia to i tak są kasowane co dwa tygodnie. Są trzy grupy graczy, ci co wiedzą że się nie wywiążą z zadań i nie wstępują , żeby nie przeszkadzać innym w zdobywaniu monet gildi, ci co mają gdzieś innych ''męczcie się z zadaniami ja może zrobię, a może nie'',
i ostatnia grupa to ci co zdobywają monety w inny sposób lub są nimi nie zainteresowani ale oni narzekają.
I czwarta grupa, która chce zmian, do której ja należę a taki ktoś jak Ty jest tak wąsko horyzontalny że nie dostrzega innych możliwości tylko ślepo patrzy w to co mu podsuwa łaskawy support. Odpowiada Ci ten system to go dalej wałkuj - ja pragnę zmian i udogodnień. Niech częściej wymyślają eventy dla takich fanatyków przygód jak Ty. A ludziom którzy pragną sobie wśród swojej gildii porozmawiać i dobrze się bawić odpuszczą tych doznań wśród zadań gildyjnych. Bardzo proste. Bronisz tego aktualnego systemu tak jakby to był najcudowniejszy pomysł, w który nie da się wpleść odrobiny innowacji. Jednak daleko mu do doskonałości.
Nic nie stoi na przeszkodzie jak Ci gra nie pasuje można znaleźć sobie inną :)
Paquito, gratuluję pomocy przy rozwiązaniu problemu :-)
Nie mam nic przeciwko, żeby do wykonania zadania było potrzebne zrobienie przygody. Ale czemu to tylko "Wyspa Piratów"? Tak, wiem że są inne zadania jak "ukończ dowolne 2 przygody", ale to nie to samo. Dzięki zadaniom gildyjnym Wyspa Piratów osiąga 400 monet na wadze. Czemu zamiast Wyspy nie miało się tam pojawić "Okradać Bogatych", "Na końskim grzbiecie" czy nawet "Banici"? Dlaczego tylko Wyspa Piratów istnieje w tych zadaniach?
No tak, różnorodność jest:
1. Wydaj z magazynu 50 szt. wędlin i 2. zrób Wyspę.
1. Wydaj z magazynu 30 saletry i 2. zrób Wyspę
1. Wydaj z magazynu 50 szt. rudy (jakiejkolwiek) i 2. Zrób Wyspę
Jeśli to celowe zagranie, to może ktoś mnie oświeci jaki jest w tym cel, żeby Wyspy nie zastąpić inną przygodą?
romsheff
15.09.2013, 10:51
A może zastąpić w jednym przypadku Wyspę Dziećmi, a w drugim Zakazanymi - będzie większa różnorodność i cena przygód o zerowej wartości podskoczy.
.
.
.
.
.
Żartowałem, ale na Bagienną i Czaszkę, czy coś innego łatwego rzeczywiście mogliby wymienić.
Na szczescie zadan z wkonaniem konkretnej przygody nie jest duzo (wyspa/wiki/czarni/zdrajcy) więc jak ktoreś z nich wypadnie z czystym sumieniem mozna usunąć. Pozostałe zadania są inne (bez przygód) lub z obojętnie jaką przygoda, lub obojetnie jaka + jakis tam warunek (mniej jak 50Z) czyli juz nie takie straszne, bo tak naprawdę po podbiciu wyspy co można robić innego jak przygody. Nawet gracze z niewysokim lvl jedna na kilka dni dadzą rade zrobić, a jak ktoś nie może to chyb gildia jest od tego by pomogła, zabranie kogos na loota w mk to chyba dla wysokich lvl nie jest wysiłek. Wiec zamiast narzekania lepsza współpraca.
romsheff
15.09.2013, 12:17
a jak ktoś nie może to chyb gildia jest od tego by pomogła,
tak, pomóż komuś Wyspę zrobić
czepiasz sie :p napisałem ze te można anulować z czystym sumieniem, a te z obojetnie jaką przygoda zapraszac na loota ;)
romsheff
15.09.2013, 12:58
czepiasz sie :p napisałem ze te można anulować z czystym sumieniem, a te z obojetnie jaką przygoda zapraszac na loota ;)
a zauważyłeś, że chodzi o zadania gildyjne, a nie dzienne ?
A kto mówi o indywidualnych zadaniach dziennych, cały czas o zadaniach gildii, i nadal podtrzymuje ze zadania które ze zwyczaju wolno idą, lepiej anulować i nie prześladować członków gildii aby je wykonywali na siłe.
A kto mówi o indywidualnych zadaniach dziennych, cały czas o zadaniach gildii, i nadal podtrzymuje ze zadania które ze zwyczaju wolno idą, lepiej anulować i nie prześladować członków gildii aby je wykonywali na siłe.
Z tym się zgodzę, ale to by zdawało egzamin gdyby Wyspa pojawiła się góra pare razy w miesiącu, a ona się pojawia kilka razy nawet w tygodniu. Przelicz sobie ile to monet w plecy... Zgodzę się kiedy ona się pojawia sporadycznie, można jej nazbierać i podzielić się wyspami w gildii, ale częstotliwość z jaką ona się pojawia ostatnio u nas wyczerpuje zapasy do cna i jeszcze pojawia się bez przerwy ponownie :/ Dlaczego Wyspa jest w puli dwukrotnie, kiedy przecież można by dać Czaszkę, albo Słońce Tropików na jej miejsce?
jonasz78
16.09.2013, 21:28
Wg mnie podstawową sprawą jest zwiększenie asortymentu na "Targowisku gilidii" aby było na co wydawać te monety gilidii ;)
Chciałam jeszcze zwrócić uwagę, że małe gildie mogą nie odczuć tego problemu, ponieważ pojawia się on dopiero kiedy w gildii jest powyżej 55 osób.. Wówczas jest największa ilość przygód w 'puli' :)
tak się zastanawiam... a gdyby zrobili tak, że wraz z pojawieniem się zadania, którego częścią jest zrobienie przygody (konkretnej), ta przygoda pojawia się automatycznie w Gwieździe (tak jak to było bodajże podczas eventu Wielkanocnego)? Bo pamiętam, że największym problemem z tym zadaniem (w czasie jak byłem jeszcze w gildii z wymaganą do takiego zadania ilością osób) była dostępność Wyspy (na moim serwerze aktualna cena to ~500 monet).
Czy to by było rozwiązanie akceptowalne przez społeczność?
aTenSion
18.09.2013, 18:38
tak się zastanawiam... a gdyby zrobili tak, że wraz z pojawieniem się zadania, którego częścią jest zrobienie przygody (konkretnej), ta przygoda pojawia się automatycznie w Gwieździe (tak jak to było bodajże podczas eventu Wielkanocnego)? Bo pamiętam, że największym problemem z tym zadaniem (w czasie jak byłem jeszcze w gildii z wymaganą do takiego zadania ilością osób) była dostępność Wyspy (na moim serwerze aktualna cena to ~500 monet).
Czy to by było rozwiązanie akceptowalne przez społeczność?
popatrz na to z innej strony, przedstawiasz swoje rozwiązanie ale nie jest ono do końca dobre, co z tzw. farmerami ?
nie wyobrażam sobie żeby taki gracz za darmo dostawał przygody
@topic
jak dla mnie to lepsza propozycja nr 2 - indywidualne zad gildii - robisz i nie czekasz na resztę zanim zrobią
Co jakiś czas o tym piszę na podobnych pojawiających się co jakiś czas tematach.
Zadanie gildii powinno trwać 24h - i to bez tych głupich limitów obecności, bez rozdawnictwa monet dla osób, które nie raczą się dołączać do realizacji tych zadań - bo niby z jakiej racji? Nic nie robisz, to nic nie dostaniesz.
Lecz widać, wbrew pozorom, twórcy gry promują socjalistyczny model - czy się stoi, czy się leży...
Obecnie wręcz jest promowane nic nie robienie - za zrealizowanie jest mniejsza kwota monet, aniżeli premia dla WSZYSTKICH w gildii, bez względu, czy ktoś chciał, lub miał czas zrealizować zadanie.
Steelkill
21.09.2013, 15:39
czepiasz sie :p napisałem ze te można anulować z czystym sumieniem, a te z obojętnie jaką przygoda zapraszać na loota ;)
MOIM zdaniem zadania gildiowe z WYSPA powinny byc usunięte - a zastąpione przygodami dla 2 lub 3 osób w końcu to zadanie Gildiowe a nie Solo.
A poza tym wyspa pojawia sie w wielu innych zadaniach imisjach głównych i pobocznych wiec następuje tylko sztuczne pompowanie ceny tej przygody.
Zdanie graczy chyba słabo sie liczy w tej grze, to przykre.
romsheff
03.03.2014, 16:13
Zdanie graczy chyba słabo sie liczy w tej grze, to przykre.
Liczy się, liczy - chcieliśmy mieć ulepszony silos na stałe i jest.
A że nie ma wielu drobnych i niepotrzebnych rzeczy jak np. większy suwak w koszarach, to już drobnostka.
John_Maj
21.03.2014, 13:10
Trudno byłoby zliczyć posty które dotyczyły zadań gildii i fakt ten zastanawia mnie czy ktokolwiek je czyta z ludzi zajmujących się gra.Zdaje sobie sprawę ze są to czcze żale ale cóż ...zapytam .Kiedy szanowni programiści wymyśla takie zadania które będą miały sens i będą jak nazwa wskazuje angażowały cala gilde .Kiedy z zadań znikną przygody Wyspa piratów i Zdrajcy które są serwowane na przemian (przygody jednoosobowe)Zwykle na wyższych poziomach robi się ambitniejsze przygody które czasem trwają trochę dłużej a tu zadanie gildi i Zdrajcy i Wyspa piratów .Niedobrze się robi.Drugi typ zadań to wydaj z magazynu i zwykle jest to taka ilość która przewyższa wielokrotnie wartość uzyskanych monet gildi .
No i po co taki temat zaczynasz ? Zaraz się ktoś mądrzejszy odezwie i napisze, że nie masz co robić tylko marudzić i najlepiej będzie jak będziesz siedzieć cicho, chwalić to co się dzieje i nie będziesz zgłaszać żadnych "ale" :p
A tak na poważnie. To po tym co się dzieje od jakiegoś czasu wnioskuję, że ta gra ma poważniejsze problemy :D Choć wiele rzeczy wymaga poprawy.
Oprócz śmiechowych dań gildii dochodzą jeszcze śmiechowe zadania dzienne co dla lvl 50 jest kpiną wgl żeby dostawać takie coś nie mówiąc o nagrodzie.
Dawid_PL
19.12.2014, 19:13
Witam,
Proponuję drobną zmianę na inną lub całkowite usunięcie zadania gildii "Ukończ przygodę Wyspa Piratów". Przygody tej nie ma w grze, także zadanie jest po zmianach całkowicie bez sensu, a kupowanie ostatnich sztuk po kilkaset monet za sztukę mija się z celem i na pewno nie jest proporcjonalne do nagrody za wykonanie zadania.
Tornados
19.12.2014, 19:28
Witam,
Proponuję drobną zmianę na inną lub całkowite usunięcie zadania gildii "Ukończ przygodę Wyspa Piratów". Przygody tej nie ma w grze, także zadanie jest po zmianach całkowicie bez sensu, a kupowanie ostatnich sztuk po kilkaset monet za sztukę mija się z celem i na pewno nie jest proporcjonalne do nagrody za wykonanie zadania.
Uzyj odkrywcow moze???
kinia19910
20.12.2014, 14:52
to zadanie jest akurat do wykonania :)
Edit: a może rzeczywiście to nie gildyjne :) Szczerze mówiąc nie pamiętam tego zadania a sprawdzać na wiki mi sie nie chciało ;)
Tornados
20.12.2014, 15:41
to zadanie jest akurat do wykonania :)
Ale np w jednym z zadań średnie lvl'e mają kupić za mapki "Mrocznych kapłanów" .. niewykonalne.
Ano maja ale to zadanie glowne a nie gildijne;p
Zwiewna_
24.03.2015, 11:46
Witam.
Kolejny raz pod rząd Wyspa Piratów dla niskich lvli w Zadaniu Gildyjnym , skąd mają je brać skoro Odkrywcy biegają za jajkami a u kupca nie ma ? Nie mówiąc o handlu gdzie kosztują majątek z racji na event ? Warto byłoby to przemyśleć bo nawet wysokie lvle nie mogą już pomagać bo nie mają ...:confused::(
krotos666
24.03.2015, 12:13
A no widzisz ... z poszukiwań przygód.
Chyba Cie fantazja ponosi jesli spodziewasz sie po BB przewidywania takich problemow i elastycznego zmieniania zadan w zaleznosci od okolicznosci :P
Ustawili cos na stale i jest jak jest, mozna najwyzej zadania olac. I tak nie ma obowiazku ich wykonywania.
Kamciuś_1988
24.03.2015, 13:20
Witam.
Kolejny raz pod rząd Wyspa Piratów dla niskich lvli w Zadaniu Gildyjnym , skąd mają je brać skoro Odkrywcy biegają za jajkami a u kupca nie ma ? Nie mówiąc o handlu gdzie kosztują majątek z racji na event ? Warto byłoby to przemyśleć bo nawet wysokie lvle nie mogą już pomagać bo nie mają ...:confused::(
Ja jak widzę tego typu zadania to nawet ich nie ruszam, bo szkoda czasu i nerwów na nie ;) lepiej skupić się na czymś bardziej pożytecznym
I dlatego też należy sobie zadać pytanie - po co są gildie w tej grze...?:confused:
Bo chyba nie po to aby zbierać monety gildyjne...
Uranos_old
14.02.2016, 21:57
Witam,
z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 24.03.2015 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.
Pozdrawiam,
MOD_Uranos
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.