Igorb1985
02.12.2014, 23:37
Witam wszystkich. Chciałem zaproponować poradnik do przygody Zdradzony Mały Krawiec oparty na zasadach uwzględniających zmiany po ostatniej aktualizacji 27.11.2014r.Ze swojej strony chciałem podziękować całej gildii RESPECT oraz w szczególności graczom Piotr (Hooke) oraz nie grającemu już graczowi Paweł (Pirek2) za czynny udział w ustalaniu bloków w G1 i G4. Zacznę od tego, że poradnik robiłem w oparciu o wykonaną trzykrotnie przygodę. Nie zanotowałem przy tym żadnej wtopy na blokach. Składy w dużej części są wzięte z poradnika użytkownika Poznańczyk. Kilka rozwiązań zaczerpnąłem również od w/w osób z mojej gildii oraz kilka wprowadziłem samotnie. Składy na poszczególne obozy szlifowałem na symulatorze, który uwzględnia obszarowe uszkodzenia niektórych jednostek. Jest to mój pierwszy poradnik więc proszę o wyrozumiałość co do zamieszczonych grafik i rozwiązań. Sugestie bardziej doświadczonych wyjadaczy mile widziane w komentarzach pod postem. Będę je w miarę możliwości czasowych uzupełniał.
http://i62.tinypic.com/ip36eo.jpg
Mapa: (proszę się nie smiać) :cool:
http://i62.tinypic.com/jajf4z.jpg
G1
1. Dzika jaskinia łatwy (80 dzik 60 lis) 134R 136Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
2. Dzika jaskinia łatwy (90 dzik 60 wilk) 70R 79Łu 121Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
3. Dzika jaskinia łatwy (110 niedźwiedź) 143Och 37Ż 90Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
4. Dzika jaskinia średni (110 dzik 80 wilk) 1f. 126Ł 2f. 150R 1Eż 119Pu (major + zwykły lub szybki 200)
Blok 1 mniej ryzykowny
5. (180 dzik) 191Eż 1Ku 8Pu (zwykły 200)
6. (90 niedźwiedź 70 lis 1 rozwścieczony dzik) 1f. 95Łu 105Włu 2f. 135Och 135Pu (major + szybki 200)
Ustawienie do bloku:
http://i60.tinypic.com/2qjadxf.jpg
Puszczamy generała zwykłego 200 na obóz 5, gdy dojdzie do miejsca oznaczonego kółkiem niebieskim z obozu 6.1 i 6.2 wysyłamy szybkiego 200 oraz majora na obóz przywódcy dzikich zwierząt.
Blok 2 alternatywny nieco bardziej ryzykowny by Pirek2 i Hooke
4. Dzika jaskinia średni (110 dzik 80 wilk) - wysyłamy jedną falę na przywódcę 155R. Zostanie ona przechwycona przez obóz 4. W zależności od tego co zostanie dajemy odpowiednią ilość wojska do bloku.
Blok:
4. Gdy zostanie
(70 dzik 80 wilk) 111 Eż 87k (zwykły 200)
(72 dzik 80 wilk) 116 Eż 84k (zwykły 200)
(73 dzik 80 wilk) 117 Eż 83k (zwykły 200)
(74 dzik 80 wilk) 118 Eż 82k (zwykły 200)
5. Dzika jaskinia średni (180 dzik) 191EŻ 3WŁ 6Pu (zwykły 200)
6. Jaskinia Przywódcy Dzikich Zwierząt (90 niedźwiedź 70 lis + 1 rozwścieczony dzik) - 1f. 95Ł 105WŁ 2f. 135O 135Pu (major + szybki 200)
Ustawienie bloku:
http://i60.tinypic.com/27xf576.jpg[/url]
Z 4 wysyłamy generała na przywódcę (6) ,zostanie przechwycony przez obóz 4, zaraz po nim z 5 wysyłamy generała na obóz 5. Zaraz po nim wysyłamy na przywódcę szybkiego 6.1 i majora 6.2. Obóz środkowy (zapora dla szybkiego i majora) zmienia trasę szybkiego i majora oraz wydłuża ich drogę do celu. Zaporą można się alternatywnie posłużyć w celu wykonania pierwszego ataku na obóz 4 (155R). Mi wygodniej jest w sposób pokazany na rysunku. Blok wchodzi, czasem miałem sytuację, że na obozie 5 zostawały 3-4 kratki do końca ubicia ale zawsze blok wchodził.
Straty:
Z blokiem 1: 354R 310Łu 105Włu 278Och 37Ż
Z blokiem 2: 354R 174Łu 105WŁu 278Och 37Ż
G2
7. Dzika jaskinia średni (120 przywódca watahy) 1f.172Łu 2f.270K (zwykły 200+ major)
Blok
8. Obóz bandytów średni (80 oprych 120 pies strażniczy) 103Eż (zwykły 200)
9. Obóz bandytów średni (130 oprych 70 łowca) 115K 81Eż (zwykły 200)
10. Przywódca bandytów (120 oprych 79 łowca 1 skrytobójca) 17R 57Och 58Ż 88Eż (MSW)
Ustawienie bloku:
http://i61.tinypic.com/dr30hc.jpg
Z garnizonu 8 wysyłamy zwykłego generała na obóz 8. Zaraz po nim z garnizonu 9 wysyłamy zwykłego generała na obóz 9. Zaraz po nim wysyłamy MSW na przywódcę 10.
Straty: 17R 149Och 156Ż
G3
11. Dzika jaskinia średni (70 niedźwiedź 30 gigant) 80R 50Och 25Ż 115Ku (major)
12. Dzika jaskinia średni (70 przywódca watahy 30 niedźwiedź) 80Och 70Ż 60Eż 60Pu (major)
13. Dzika jaskinia średni (80 Lis 30 niedźwiedź) 150R 120Pu (major)
Blok
14 Dzika jaskinia średni (80 lis 50 niedźwiedź) - 100Ż 100Eż (zwykły 200)
15. Jaskinia Przywódcy Dzikich Zwierząt (40 gigant 60 niedźwiedź 1 wielki niedźwiedź) 1f. 180Łu 2f. 120R 150Ku (major + szybki 200)
Ustawienie bloku:
http://i58.tinypic.com/2jerczs.png
Z garnizonu 14 wysyłamy zwykłego generała na obóz 14. Zaraz po nim wysyłamy z obozów 15.1 i 15.2 odpowiednio szybkiego generała i majora na obóz 15 (Jaskinia przywódcy dzikich zwierząt)
Straty: 350R 180Łu 130Och 95Ż
G4
16. Obóz bandytów trudny (90 pies strażniczy 120 łowca) 113R 1Eż 136Pu (weteran)
17. Obóz bandytów trudny (200 oprych) 64Ż 206Pu (major)
18. Obóz bandytów trudny (200 pies strażniczy) 39R 195Eż (weteran lub major)
Blok:
19. Obóz bandytów trudny (70 pies strażniczy + 130 oprych) - (130Eż 12K) (zwykły 200)
20. Obóz bandytów trudny (100 pies strażniczy + 130 oprych) 132Eż 10K lub 143Ż 11K (zwykły 200)
21 . Obóz bandytów trudny (40 łotr + 180 oprych) 175Eż 20K (zwykły 200)
22. Tawerna (139Op + 120Ło + 1Chciwy Karczmarz) 1. 250WŁ 2. 188Ł 3. 112R 25Och 133Pu (weteran + szybki 200 + major)
Ustawienie bloku:
http://i58.tinypic.com/308e0si.jpg
Z 19 wysyłamy zwykłego generała na obóz 19, zaraz po nim z 20 wysyłamy zwykłego generała na obóz 20 oraz z 21 zwykłego generała na obóz 21. Następnie wysyłamy na tawernę weterana 22.1, szybkiego generała 22.2 oraz majora 22.3. Blok wchodzi gładko jeśli szybko poślemy generałów co może być utrudnione z powodu grafik nad obozami. Czasem zdarza się, że na obozie blokowanym 19 zostają jedynie 3-4 kratki do ubicia więc blok dla odważniejszych. Stary blok Poznańczyka wchodzi bez zarzutu.
Mapka pomocnicza G4:
http://i61.tinypic.com/2egf9jr.jpg
G5
23. Dzika jaskinia średni (50 gigant 100 wilk) 120R 150Ku (major)
24. Dzika jaskinia średni (100 gigant 1Eż 249Ku (weteran)
25. Dzika jaskinia średni (110 lis 90 wilk) 147Och 123Pu (major)
Blok ryzykowny ale sprawdzony kilkukrotnie:
26. Dzika jaskinia średni (120 dzik 60 lis) 195Eż 1Ku 4Pu (zwykły 200)
27. Obóz bandytów trudny (140 pies strażniczy 90 oprych) 121Eż (zwykły 200)
28. Przywódca bandytów (1 Żelazno zębny 130 oprych + 110 łowca) 104Ż 20K 96Pu (mistrz sztuk walki koniecznie)
Ustawienie bloku:
http://i57.tinypic.com/2lboygp.jpg
Z garnizonu 26 puszczamy zwykłego generała na obóz blokowany 27 (zostanie on przechwycony przez obóz 26), gdy dojdzie do miejsca oznaczonego na rysunku niebieskim kółkiem z garnizonu 27 puszczamy zwykłego generała na obóz 27 i od razu po nim z obozu 28 puszczamy Mistrza Sztuk Walki na obóz 28. Robiłem blok kilkukrotnie i zawsze wchodzi. Jest to blok zaliczany do ryzykownych ponieważ jak MSW ubije obóz 28 na blokowanym obozie 26 jest 3-4 kratki do końca ubicia. Generałów 27 i 28 puszczamy naprawdę szybko. Stary blok z Poznańczyka wchodzi w ciemno.
Prawidłowo wykonany blok w G5:
http://i59.tinypic.com/j6r8lz.jpg
Straty: 120R 147Och 104Ż
G6 kompletny z Poznańczyka
29. Obóz bandytów trudny (230 oprych) 84Ż 1Eż 185Pu (major)
30. Obóz bandytów trudny (160 oprych + 120 łowca) 8R 79Ż 1Eż 50K 82Pu (MSW)
31. Obóz bandytów trudny (280 łowca) 1f. 72R 2f. 220K (zwykły 200 + MSW)
Blok:
32 Obóz bandytów trudny (190 oprych 90 łowca) 141Eż + 39K + 20Pu
33. Wspaniała Rezydencja (80 pies strażniczy + 200 oprych + 1 Chciwy Karczmarz) 1f. 140R 2f. 250WŁu 3. 160Łu 40WŁu 4f. 112R 25Och 133Pu
Ustawienie bloku:
http://i59.tinypic.com/w2jceb.jpg
Z obozu 32 wysyłamy zwykłego generała na obóz 32.Zaraz po nim po kolei wysyłamy szybkiego generała 33.1 weterana 33.2 szybkiego generała 33.3 oraz majora 33.4 na wspaniałą rezydencję 33.
Straty: 332R 160Łu 290Włu 25Och 163Ż
Straty globalne z blokiem 1 w G1: 1432R 1010Łu 645Włu 662Och 521Ż 437Eż(306) 270K 249Ku 206Pu
Straty globalne z blokiem 2 w G1: 1427R 884Łu 645Włu 662Och 521Ż 437Eż(306) 270K 249Ku 206Pu
http://i62.tinypic.com/ip36eo.jpg
Mapa: (proszę się nie smiać) :cool:
http://i62.tinypic.com/jajf4z.jpg
G1
1. Dzika jaskinia łatwy (80 dzik 60 lis) 134R 136Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
2. Dzika jaskinia łatwy (90 dzik 60 wilk) 70R 79Łu 121Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
3. Dzika jaskinia łatwy (110 niedźwiedź) 143Och 37Ż 90Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
4. Dzika jaskinia średni (110 dzik 80 wilk) 1f. 126Ł 2f. 150R 1Eż 119Pu (major + zwykły lub szybki 200)
Blok 1 mniej ryzykowny
5. (180 dzik) 191Eż 1Ku 8Pu (zwykły 200)
6. (90 niedźwiedź 70 lis 1 rozwścieczony dzik) 1f. 95Łu 105Włu 2f. 135Och 135Pu (major + szybki 200)
Ustawienie do bloku:
http://i60.tinypic.com/2qjadxf.jpg
Puszczamy generała zwykłego 200 na obóz 5, gdy dojdzie do miejsca oznaczonego kółkiem niebieskim z obozu 6.1 i 6.2 wysyłamy szybkiego 200 oraz majora na obóz przywódcy dzikich zwierząt.
Blok 2 alternatywny nieco bardziej ryzykowny by Pirek2 i Hooke
4. Dzika jaskinia średni (110 dzik 80 wilk) - wysyłamy jedną falę na przywódcę 155R. Zostanie ona przechwycona przez obóz 4. W zależności od tego co zostanie dajemy odpowiednią ilość wojska do bloku.
Blok:
4. Gdy zostanie
(70 dzik 80 wilk) 111 Eż 87k (zwykły 200)
(72 dzik 80 wilk) 116 Eż 84k (zwykły 200)
(73 dzik 80 wilk) 117 Eż 83k (zwykły 200)
(74 dzik 80 wilk) 118 Eż 82k (zwykły 200)
5. Dzika jaskinia średni (180 dzik) 191EŻ 3WŁ 6Pu (zwykły 200)
6. Jaskinia Przywódcy Dzikich Zwierząt (90 niedźwiedź 70 lis + 1 rozwścieczony dzik) - 1f. 95Ł 105WŁ 2f. 135O 135Pu (major + szybki 200)
Ustawienie bloku:
http://i60.tinypic.com/27xf576.jpg[/url]
Z 4 wysyłamy generała na przywódcę (6) ,zostanie przechwycony przez obóz 4, zaraz po nim z 5 wysyłamy generała na obóz 5. Zaraz po nim wysyłamy na przywódcę szybkiego 6.1 i majora 6.2. Obóz środkowy (zapora dla szybkiego i majora) zmienia trasę szybkiego i majora oraz wydłuża ich drogę do celu. Zaporą można się alternatywnie posłużyć w celu wykonania pierwszego ataku na obóz 4 (155R). Mi wygodniej jest w sposób pokazany na rysunku. Blok wchodzi, czasem miałem sytuację, że na obozie 5 zostawały 3-4 kratki do końca ubicia ale zawsze blok wchodził.
Straty:
Z blokiem 1: 354R 310Łu 105Włu 278Och 37Ż
Z blokiem 2: 354R 174Łu 105WŁu 278Och 37Ż
G2
7. Dzika jaskinia średni (120 przywódca watahy) 1f.172Łu 2f.270K (zwykły 200+ major)
Blok
8. Obóz bandytów średni (80 oprych 120 pies strażniczy) 103Eż (zwykły 200)
9. Obóz bandytów średni (130 oprych 70 łowca) 115K 81Eż (zwykły 200)
10. Przywódca bandytów (120 oprych 79 łowca 1 skrytobójca) 17R 57Och 58Ż 88Eż (MSW)
Ustawienie bloku:
http://i61.tinypic.com/dr30hc.jpg
Z garnizonu 8 wysyłamy zwykłego generała na obóz 8. Zaraz po nim z garnizonu 9 wysyłamy zwykłego generała na obóz 9. Zaraz po nim wysyłamy MSW na przywódcę 10.
Straty: 17R 149Och 156Ż
G3
11. Dzika jaskinia średni (70 niedźwiedź 30 gigant) 80R 50Och 25Ż 115Ku (major)
12. Dzika jaskinia średni (70 przywódca watahy 30 niedźwiedź) 80Och 70Ż 60Eż 60Pu (major)
13. Dzika jaskinia średni (80 Lis 30 niedźwiedź) 150R 120Pu (major)
Blok
14 Dzika jaskinia średni (80 lis 50 niedźwiedź) - 100Ż 100Eż (zwykły 200)
15. Jaskinia Przywódcy Dzikich Zwierząt (40 gigant 60 niedźwiedź 1 wielki niedźwiedź) 1f. 180Łu 2f. 120R 150Ku (major + szybki 200)
Ustawienie bloku:
http://i58.tinypic.com/2jerczs.png
Z garnizonu 14 wysyłamy zwykłego generała na obóz 14. Zaraz po nim wysyłamy z obozów 15.1 i 15.2 odpowiednio szybkiego generała i majora na obóz 15 (Jaskinia przywódcy dzikich zwierząt)
Straty: 350R 180Łu 130Och 95Ż
G4
16. Obóz bandytów trudny (90 pies strażniczy 120 łowca) 113R 1Eż 136Pu (weteran)
17. Obóz bandytów trudny (200 oprych) 64Ż 206Pu (major)
18. Obóz bandytów trudny (200 pies strażniczy) 39R 195Eż (weteran lub major)
Blok:
19. Obóz bandytów trudny (70 pies strażniczy + 130 oprych) - (130Eż 12K) (zwykły 200)
20. Obóz bandytów trudny (100 pies strażniczy + 130 oprych) 132Eż 10K lub 143Ż 11K (zwykły 200)
21 . Obóz bandytów trudny (40 łotr + 180 oprych) 175Eż 20K (zwykły 200)
22. Tawerna (139Op + 120Ło + 1Chciwy Karczmarz) 1. 250WŁ 2. 188Ł 3. 112R 25Och 133Pu (weteran + szybki 200 + major)
Ustawienie bloku:
http://i58.tinypic.com/308e0si.jpg
Z 19 wysyłamy zwykłego generała na obóz 19, zaraz po nim z 20 wysyłamy zwykłego generała na obóz 20 oraz z 21 zwykłego generała na obóz 21. Następnie wysyłamy na tawernę weterana 22.1, szybkiego generała 22.2 oraz majora 22.3. Blok wchodzi gładko jeśli szybko poślemy generałów co może być utrudnione z powodu grafik nad obozami. Czasem zdarza się, że na obozie blokowanym 19 zostają jedynie 3-4 kratki do ubicia więc blok dla odważniejszych. Stary blok Poznańczyka wchodzi bez zarzutu.
Mapka pomocnicza G4:
http://i61.tinypic.com/2egf9jr.jpg
G5
23. Dzika jaskinia średni (50 gigant 100 wilk) 120R 150Ku (major)
24. Dzika jaskinia średni (100 gigant 1Eż 249Ku (weteran)
25. Dzika jaskinia średni (110 lis 90 wilk) 147Och 123Pu (major)
Blok ryzykowny ale sprawdzony kilkukrotnie:
26. Dzika jaskinia średni (120 dzik 60 lis) 195Eż 1Ku 4Pu (zwykły 200)
27. Obóz bandytów trudny (140 pies strażniczy 90 oprych) 121Eż (zwykły 200)
28. Przywódca bandytów (1 Żelazno zębny 130 oprych + 110 łowca) 104Ż 20K 96Pu (mistrz sztuk walki koniecznie)
Ustawienie bloku:
http://i57.tinypic.com/2lboygp.jpg
Z garnizonu 26 puszczamy zwykłego generała na obóz blokowany 27 (zostanie on przechwycony przez obóz 26), gdy dojdzie do miejsca oznaczonego na rysunku niebieskim kółkiem z garnizonu 27 puszczamy zwykłego generała na obóz 27 i od razu po nim z obozu 28 puszczamy Mistrza Sztuk Walki na obóz 28. Robiłem blok kilkukrotnie i zawsze wchodzi. Jest to blok zaliczany do ryzykownych ponieważ jak MSW ubije obóz 28 na blokowanym obozie 26 jest 3-4 kratki do końca ubicia. Generałów 27 i 28 puszczamy naprawdę szybko. Stary blok z Poznańczyka wchodzi w ciemno.
Prawidłowo wykonany blok w G5:
http://i59.tinypic.com/j6r8lz.jpg
Straty: 120R 147Och 104Ż
G6 kompletny z Poznańczyka
29. Obóz bandytów trudny (230 oprych) 84Ż 1Eż 185Pu (major)
30. Obóz bandytów trudny (160 oprych + 120 łowca) 8R 79Ż 1Eż 50K 82Pu (MSW)
31. Obóz bandytów trudny (280 łowca) 1f. 72R 2f. 220K (zwykły 200 + MSW)
Blok:
32 Obóz bandytów trudny (190 oprych 90 łowca) 141Eż + 39K + 20Pu
33. Wspaniała Rezydencja (80 pies strażniczy + 200 oprych + 1 Chciwy Karczmarz) 1f. 140R 2f. 250WŁu 3. 160Łu 40WŁu 4f. 112R 25Och 133Pu
Ustawienie bloku:
http://i59.tinypic.com/w2jceb.jpg
Z obozu 32 wysyłamy zwykłego generała na obóz 32.Zaraz po nim po kolei wysyłamy szybkiego generała 33.1 weterana 33.2 szybkiego generała 33.3 oraz majora 33.4 na wspaniałą rezydencję 33.
Straty: 332R 160Łu 290Włu 25Och 163Ż
Straty globalne z blokiem 1 w G1: 1432R 1010Łu 645Włu 662Och 521Ż 437Eż(306) 270K 249Ku 206Pu
Straty globalne z blokiem 2 w G1: 1427R 884Łu 645Włu 662Och 521Ż 437Eż(306) 270K 249Ku 206Pu