PDA

Zobacz pełną wersję : Poradnik Zdradzony mały krawiec Igorb1985 - po zmianach 27.11.2014r.



Igorb1985
02.12.2014, 23:37
Witam wszystkich. Chciałem zaproponować poradnik do przygody Zdradzony Mały Krawiec oparty na zasadach uwzględniających zmiany po ostatniej aktualizacji 27.11.2014r.Ze swojej strony chciałem podziękować całej gildii RESPECT oraz w szczególności graczom Piotr (Hooke) oraz nie grającemu już graczowi Paweł (Pirek2) za czynny udział w ustalaniu bloków w G1 i G4. Zacznę od tego, że poradnik robiłem w oparciu o wykonaną trzykrotnie przygodę. Nie zanotowałem przy tym żadnej wtopy na blokach. Składy w dużej części są wzięte z poradnika użytkownika Poznańczyk. Kilka rozwiązań zaczerpnąłem również od w/w osób z mojej gildii oraz kilka wprowadziłem samotnie. Składy na poszczególne obozy szlifowałem na symulatorze, który uwzględnia obszarowe uszkodzenia niektórych jednostek. Jest to mój pierwszy poradnik więc proszę o wyrozumiałość co do zamieszczonych grafik i rozwiązań. Sugestie bardziej doświadczonych wyjadaczy mile widziane w komentarzach pod postem. Będę je w miarę możliwości czasowych uzupełniał.


http://i62.tinypic.com/ip36eo.jpg

Mapa: (proszę się nie smiać) :cool:

http://i62.tinypic.com/jajf4z.jpg


G1

1. Dzika jaskinia łatwy (80 dzik 60 lis) 134R 136Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
2. Dzika jaskinia łatwy (90 dzik 60 wilk) 70R 79Łu 121Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
3. Dzika jaskinia łatwy (110 niedźwiedź) 143Och 37Ż 90Pu (major) lub mała katapulta 300 S.C. bez strat
4. Dzika jaskinia średni (110 dzik 80 wilk) 1f. 126Ł 2f. 150R 1Eż 119Pu (major + zwykły lub szybki 200)

Blok 1 mniej ryzykowny
5. (180 dzik) 191Eż 1Ku 8Pu (zwykły 200)
6. (90 niedźwiedź 70 lis 1 rozwścieczony dzik) 1f. 95Łu 105Włu 2f. 135Och 135Pu (major + szybki 200)

Ustawienie do bloku:

http://i60.tinypic.com/2qjadxf.jpg

Puszczamy generała zwykłego 200 na obóz 5, gdy dojdzie do miejsca oznaczonego kółkiem niebieskim z obozu 6.1 i 6.2 wysyłamy szybkiego 200 oraz majora na obóz przywódcy dzikich zwierząt.

Blok 2 alternatywny nieco bardziej ryzykowny by Pirek2 i Hooke

4. Dzika jaskinia średni (110 dzik 80 wilk) - wysyłamy jedną falę na przywódcę 155R. Zostanie ona przechwycona przez obóz 4. W zależności od tego co zostanie dajemy odpowiednią ilość wojska do bloku.

Blok:
4. Gdy zostanie
(70 dzik 80 wilk) 111 Eż 87k (zwykły 200)
(72 dzik 80 wilk) 116 Eż 84k (zwykły 200)
(73 dzik 80 wilk) 117 Eż 83k (zwykły 200)
(74 dzik 80 wilk) 118 Eż 82k (zwykły 200)
5. Dzika jaskinia średni (180 dzik) 191EŻ 3WŁ 6Pu (zwykły 200)
6. Jaskinia Przywódcy Dzikich Zwierząt (90 niedźwiedź 70 lis + 1 rozwścieczony dzik) - 1f. 95Ł 105WŁ 2f. 135O 135Pu (major + szybki 200)

Ustawienie bloku:


http://i60.tinypic.com/27xf576.jpg[/url]

Z 4 wysyłamy generała na przywódcę (6) ,zostanie przechwycony przez obóz 4, zaraz po nim z 5 wysyłamy generała na obóz 5. Zaraz po nim wysyłamy na przywódcę szybkiego 6.1 i majora 6.2. Obóz środkowy (zapora dla szybkiego i majora) zmienia trasę szybkiego i majora oraz wydłuża ich drogę do celu. Zaporą można się alternatywnie posłużyć w celu wykonania pierwszego ataku na obóz 4 (155R). Mi wygodniej jest w sposób pokazany na rysunku. Blok wchodzi, czasem miałem sytuację, że na obozie 5 zostawały 3-4 kratki do końca ubicia ale zawsze blok wchodził.

Straty:
Z blokiem 1: 354R 310Łu 105Włu 278Och 37Ż
Z blokiem 2: 354R 174Łu 105WŁu 278Och 37Ż

G2

7. Dzika jaskinia średni (120 przywódca watahy) 1f.172Łu 2f.270K (zwykły 200+ major)
Blok
8. Obóz bandytów średni (80 oprych 120 pies strażniczy) 103Eż (zwykły 200)
9. Obóz bandytów średni (130 oprych 70 łowca) 115K 81Eż (zwykły 200)
10. Przywódca bandytów (120 oprych 79 łowca 1 skrytobójca) 17R 57Och 58Ż 88Eż (MSW)

Ustawienie bloku:


http://i61.tinypic.com/dr30hc.jpg

Z garnizonu 8 wysyłamy zwykłego generała na obóz 8. Zaraz po nim z garnizonu 9 wysyłamy zwykłego generała na obóz 9. Zaraz po nim wysyłamy MSW na przywódcę 10.

Straty: 17R 149Och 156Ż

G3
11. Dzika jaskinia średni (70 niedźwiedź 30 gigant) 80R 50Och 25Ż 115Ku (major)
12. Dzika jaskinia średni (70 przywódca watahy 30 niedźwiedź) 80Och 70Ż 60Eż 60Pu (major)
13. Dzika jaskinia średni (80 Lis 30 niedźwiedź) 150R 120Pu (major)

Blok
14 Dzika jaskinia średni (80 lis 50 niedźwiedź) - 100Ż 100Eż (zwykły 200)
15. Jaskinia Przywódcy Dzikich Zwierząt (40 gigant 60 niedźwiedź 1 wielki niedźwiedź) 1f. 180Łu 2f. 120R 150Ku (major + szybki 200)

Ustawienie bloku:

http://i58.tinypic.com/2jerczs.png

Z garnizonu 14 wysyłamy zwykłego generała na obóz 14. Zaraz po nim wysyłamy z obozów 15.1 i 15.2 odpowiednio szybkiego generała i majora na obóz 15 (Jaskinia przywódcy dzikich zwierząt)

Straty: 350R 180Łu 130Och 95Ż

G4
16. Obóz bandytów trudny (90 pies strażniczy 120 łowca) 113R 1Eż 136Pu (weteran)
17. Obóz bandytów trudny (200 oprych) 64Ż 206Pu (major)
18. Obóz bandytów trudny (200 pies strażniczy) 39R 195Eż (weteran lub major)

Blok:
19. Obóz bandytów trudny (70 pies strażniczy + 130 oprych) - (130Eż 12K) (zwykły 200)
20. Obóz bandytów trudny (100 pies strażniczy + 130 oprych) 132Eż 10K lub 143Ż 11K (zwykły 200)
21 . Obóz bandytów trudny (40 łotr + 180 oprych) 175Eż 20K (zwykły 200)
22. Tawerna (139Op + 120Ło + 1Chciwy Karczmarz) 1. 250WŁ 2. 188Ł 3. 112R 25Och 133Pu (weteran + szybki 200 + major)

Ustawienie bloku:

http://i58.tinypic.com/308e0si.jpg

Z 19 wysyłamy zwykłego generała na obóz 19, zaraz po nim z 20 wysyłamy zwykłego generała na obóz 20 oraz z 21 zwykłego generała na obóz 21. Następnie wysyłamy na tawernę weterana 22.1, szybkiego generała 22.2 oraz majora 22.3. Blok wchodzi gładko jeśli szybko poślemy generałów co może być utrudnione z powodu grafik nad obozami. Czasem zdarza się, że na obozie blokowanym 19 zostają jedynie 3-4 kratki do ubicia więc blok dla odważniejszych. Stary blok Poznańczyka wchodzi bez zarzutu.

Mapka pomocnicza G4:


http://i61.tinypic.com/2egf9jr.jpg

G5
23. Dzika jaskinia średni (50 gigant 100 wilk) 120R 150Ku (major)
24. Dzika jaskinia średni (100 gigant 1Eż 249Ku (weteran)
25. Dzika jaskinia średni (110 lis 90 wilk) 147Och 123Pu (major)

Blok ryzykowny ale sprawdzony kilkukrotnie:
26. Dzika jaskinia średni (120 dzik 60 lis) 195Eż 1Ku 4Pu (zwykły 200)
27. Obóz bandytów trudny (140 pies strażniczy 90 oprych) 121Eż (zwykły 200)
28. Przywódca bandytów (1 Żelazno zębny 130 oprych + 110 łowca) 104Ż 20K 96Pu (mistrz sztuk walki koniecznie)

Ustawienie bloku:

http://i57.tinypic.com/2lboygp.jpg

Z garnizonu 26 puszczamy zwykłego generała na obóz blokowany 27 (zostanie on przechwycony przez obóz 26), gdy dojdzie do miejsca oznaczonego na rysunku niebieskim kółkiem z garnizonu 27 puszczamy zwykłego generała na obóz 27 i od razu po nim z obozu 28 puszczamy Mistrza Sztuk Walki na obóz 28. Robiłem blok kilkukrotnie i zawsze wchodzi. Jest to blok zaliczany do ryzykownych ponieważ jak MSW ubije obóz 28 na blokowanym obozie 26 jest 3-4 kratki do końca ubicia. Generałów 27 i 28 puszczamy naprawdę szybko. Stary blok z Poznańczyka wchodzi w ciemno.

Prawidłowo wykonany blok w G5:

http://i59.tinypic.com/j6r8lz.jpg
Straty: 120R 147Och 104Ż


G6 kompletny z Poznańczyka
29. Obóz bandytów trudny (230 oprych) 84Ż 1Eż 185Pu (major)
30. Obóz bandytów trudny (160 oprych + 120 łowca) 8R 79Ż 1Eż 50K 82Pu (MSW)
31. Obóz bandytów trudny (280 łowca) 1f. 72R 2f. 220K (zwykły 200 + MSW)

Blok:
32 Obóz bandytów trudny (190 oprych 90 łowca) 141Eż + 39K + 20Pu
33. Wspaniała Rezydencja (80 pies strażniczy + 200 oprych + 1 Chciwy Karczmarz) 1f. 140R 2f. 250WŁu 3. 160Łu 40WŁu 4f. 112R 25Och 133Pu

Ustawienie bloku:

http://i59.tinypic.com/w2jceb.jpg

Z obozu 32 wysyłamy zwykłego generała na obóz 32.Zaraz po nim po kolei wysyłamy szybkiego generała 33.1 weterana 33.2 szybkiego generała 33.3 oraz majora 33.4 na wspaniałą rezydencję 33.

Straty: 332R 160Łu 290Włu 25Och 163Ż


Straty globalne z blokiem 1 w G1: 1432R 1010Łu 645Włu 662Och 521Ż 437Eż(306) 270K 249Ku 206Pu
Straty globalne z blokiem 2 w G1: 1427R 884Łu 645Włu 662Och 521Ż 437Eż(306) 270K 249Ku 206Pu

adrkan_
03.12.2014, 00:00
Gratulacje, wygląda świetnie :)

Turisme
03.12.2014, 12:26
na obóz 3 co jest 110 niedźwiedzi zamiast katapulty można użyć asasyna/skrytobójce 180 s.c. jako ze są tam jednostki 1 typu tez powinno wystarczyć
podobnie na obóz 7

Igorb1985
03.12.2014, 12:38
na obóz 3 co jest 110 niedźwiedzi zamiast katapulty można użyć asasyna/skrytobójce 180 s.c. jako ze są tam jednostki 1 typu tez powinno wystarczyć
podobnie na obóz 7
Oczywiście, że może być, tak jak na kilku innych obozach, ale ogólnie poradnik chciałem zrobić w oparciu o stratę wojska a nie premii za gwiezdne monety. Każdy rozsądny gracz wiedząc w jakim jest posiadaniu premek za SC skorzysta z nich bądź nie. W sumie nie każdy gracz odkąd pokończyły się przygody KZE ma tych premii na kopy ;)

Turisme
03.12.2014, 12:45
Oczywiście, że może być, tak jak na kilku innych obozach, ale ogólnie poradnik chciałem zrobić w oparciu o stratę wojska a nie premii za gwiezdne monety. Każdy rozsądny gracz wiedząc w jakim jest posiadaniu premek za SC skorzysta z nich bądź nie. W sumie nie każdy gracz odkąd pokończyły się przygody KZE ma tych premii na kopy ;)

nie wytykam ci błędu ani nic to co kto użyje to jego własna decyzja jeno podsuwam możliwe dodatkowe rozwiązania jako uzupełnienie o których znając wielu graczy robiących przygody na "tępego jasia" czyli ze pisze i może być tylko tak najzwyczajniej nie pomyśli.

Bartexio
03.12.2014, 13:00
A ja mam pytanie co do zasadności bloku w G4 czy po tych zmianach trzeba blokować wszystkie 3 obozy przed karczmą ? do tej pory tylko 2 wystarczyło.
A w G5 stary blok nie działa? bo też widzę nową wersje bloku
Poradnik widzę zrobiony poprawnie w sensie graficzno - opisowym, dziś go przetestuje
A jeszcze pytanie jak rozumieć "437Eż(306)" bo jest rozbieżność

Igorb1985
03.12.2014, 13:08
A ja mam pytanie co do zasadności bloku w G4 czy po tych zmianach trzeba blokować wszystkie 3 obozy przed karczmą ? do tej pory tylko 2 wystarczyło.
A w G5 stary blok nie działa? bo też widzę nową wersje bloku
Poradnik widzę zrobiony poprawnie w sensie graficzno - opisowym, dziś go przetestuje

Stare bloki w G4 i G5 wg Poznańczyka wchodzą bez mrugnięcia okiem. Bloki zamieszczone w tym temacie oszczędzają w G4 - 116Rek i w G5 - 163Och względem poradników Poznańczyka, ale tez wykonanie ich jest obarczone pewnym ryzykiem bo są to bloki bardziej wymagające.

ozeo
03.12.2014, 17:06
fajny poradnik :)
Mam problem z blokiem w g5 "Z garnizonu 26 puszczamy zwykłego generała na obóz 26," gdy tak robie to ten generał jest przechwytywany przez obóz 130 ochotników i 70 łowców

MariuszKartofel
03.12.2014, 17:36
fajny poradnik :)
Mam problem z blokiem w g5 "Z garnizonu 26 puszczamy zwykłego generała na obóz 26," gdy tak robie to ten generał jest przechwytywany przez obóz 130 ochotników i 70 łowców

Bo atak musisz wysłać na obóz 27,inaczej Cię przechwyci.




Blok 2 alternatywny nieco bardziej ryzykowny by Pirek2 i Hooke



Ten blok opracował gracz SrolusIII http://forum.thesettlersonline.pl/threads/32295-Zdradzony-Ma%C5%82y-Krawiec?highlight=zdradzon

Hooke
03.12.2014, 21:06
Blok G1 i G4 opracował pirek2 ale że nie robił poradnika, udostępnił to najpierw do set2g i się rozeszło. Niestety nie każdy podaje kto był autorem.
Tu masz oryginalne fotki z ich tworzenia:

http://i61.tinypic.com/dyvqyt.png

http://i59.tinypic.com/6sfa69.png

rapalek11
03.12.2014, 21:13
Hooke :) gratki za pierwszego posta. Igor dobra robota , popraw skład majora w g4

MariuszKartofel
03.12.2014, 23:01
Blok G1 i G4 opracował pirek2 ale że nie robił poradnika, udostępnił to najpierw do set2g i się rozeszło. Niestety nie każdy podaje kto był autorem.
Tu masz oryginalne fotki z ich tworzenia:


No to już wynika z uczciwości autora,ja przy tworzeniu podaję źródło na którym sie wzorowałem,ale skąd poprzedni autor to brał,tego wiedzieć nie mogę. Zwracam Honor w takim razie :)

jozioblabla
05.12.2014, 07:31
Mam pytanie odnośnie bloku na G2. Jest jakiś powód rezygnacji z puszkarzy w ataku na oboz ze skrytobójcą? Wg kalkulatora użycie puszkarzy zamiast elitarnych oszczedza ok 50 żolnierzy i skraca czas walki. Z tego co widzę, w kalkulatorze mam już uwzględnione zmiany po konserwacji. No chyba, że jednak nie są...

Jednak nie.

Lepiej użyć MMA w tym ataku. Strata o ok 50 żołnierzy mniejsza. Przynajmniej mi tak wyszło.

Igorb1985
05.12.2014, 10:53
Mam pytanie odnośnie bloku na G2. Jest jakiś powód rezygnacji z puszkarzy w ataku na oboz ze skrytobójcą? Wg kalkulatora użycie puszkarzy zamiast elitarnych oszczedza ok 50 żolnierzy i skraca czas walki. Z tego co widzę, w kalkulatorze mam już uwzględnione zmiany po konserwacji. No chyba, że jednak nie są...

Jednak nie.

Lepiej użyć MMA w tym ataku. Strata o ok 50 żołnierzy mniejsza. Przynajmniej mi tak wyszło.

Dzięki za trafną sugestię zmiany wprowadziłem.

somnus
06.12.2014, 21:03
dzięki za świetny poradnik :) jeszcze do bohaterskiego by się przydał :)

Szymon2727
06.12.2014, 22:05
Blok numer dwa praktycznie niepotrzebnie napisany, bo to co się oszczędza jest... śmieszne :D Po za tym interesujący poradnik :p

rafmir
08.12.2014, 17:26
Super robota. mam tylko prośbę o wypisanie całego potrzebnego składu woja, które jest potrzebne.

Igorb1985
08.12.2014, 19:05
Super robota. mam tylko prośbę o wypisanie całego potrzebnego składu woja, które jest potrzebne.

Dzięki. Straty globalne maksymalne są podane pod spojlerem G6
Straty globalne z blokiem 1 w G1: 1432R 1010Łu 645Włu 662Och 521Ż 437Eż(306) 270K 249Ku 206Pu
Straty globalne z blokiem 2 w G1: 1427R 884Łu 645Włu 662Och 521Ż 437Eż(306) 270K 249Ku 206Pu

mamadodo
03.01.2015, 00:10
Dziekuje slicznie za poradnik;)

garage1
27.01.2015, 22:50
w G3 popraw skład Gienka blokującego bo łatwo można wtopić

zyszkola
12.04.2015, 21:02
w g1 brakuje w opisie info, że atak na 4 trzeba puszczać na 6 i cofnąć Majora po wygranej. Jak się puści prosto na 4, to taki obóz z brzegu ściąga.

set2g
13.04.2015, 17:44
Blok G1 i G4 opracował pirek2 ale że nie robił poradnika, udostępnił to najpierw do set2g i się rozeszło. Niestety nie każdy podaje kto był autorem.
Tu masz oryginalne fotki z ich tworzenia:

http://i61.tinypic.com/dyvqyt.png

http://i59.tinypic.com/6sfa69.png


Te bloki opracowałem osobiście, a graczy Hooke czy pirek2 nawet nie znam, nigdy nie widziałem żeby oni to publikowali na forum abym ja mógł to zgapić. Co więcej w życiu z nimi nie rozmawiałem (czat wykluczam bo na innych światach gramy, a na forum tym bardziej od żadnego nie dostałem wiadomości z takim rozwiązaniem). Więc no sorry ale pisanie, że ktoś mi to udostępnił a ja to rozprowadziłem to pomyłka. Być może wpadliśmy w podobnym czasie na to samo. Nie wiem kiedy wasze rozwiązanie ujrzało światło dzienne (nigdy wcześniej nie widziałem w/w screenów), ale moge zapewnić że moje rozwiązanie powstawało na bazie tego co sie działo w owym czasie na serwerze testowym jak jeszcze na pl nie było bajkowych przygód.
Tak więc prosze nie pisać że coś sobie przywłaszczyłem a potem rozprowadziłem pod swoim nickiem.
To taka mała dygresja :)

A wracając do poradnika, w bloku g2 w ataku na lidera można uzyć 2x mma, 1. 1R 2. 72O +148 Pu (1R 63-72O) [wg teg sym] (https://546e810ba39faf8b8d5e4e7971e67152a1ded92b.googledri ve.com/host/0B6VRI6yvBb3IU1dfb3BfRUtxZTg/)walka trwa 4 rundy (1+3) to powinno wystarczyć aby wygrać. Nigdzie w poradniku nie widzę żebyś poświęcał mma, tak więc mistrza można dać jako 1 fala w ostatnim ataku na Rezydencję, zawsze to 140R oszczędności. A po tym evencie dużo ludzi ma 2x mistrza walki, więc czemu go nie wykorzystywać do minimalizacji strat. Nie rozumiem podsumowania strat G2, może czegoś nie zaktualizowałeś ale są kompletnie z kosmosu.

rapalek11
13.04.2015, 17:48
igorb tymczasowo nie gra, wiec nie będzie aktualizował poradników

Seblo
13.06.2015, 14:35
195Eż 1Ku 4Pu, blok pada zanim ostatni atak wejdzie na przywodce, nie ma mowy o kratkach....195EZ w piach, dzieki

The_BEAST_r10
20.09.2015, 20:14
Właśnie wykonałem ten blok, wszedł bez problemu, pasek wygranej się pokazał, ale MSW był szybszy :)
Dla pewności zawsze można użyć dużej katapulty, także da się go obronić.

daffy5
14.11.2015, 23:38
postaw mma wyzej ,powinno pomoc

RobertBrave
29.11.2015, 00:07
w G5 skład na MMA sugeruje robić 95ż 20k 105Pu - jest szansa na stratę konnych (max 18, jednak średnio przy 5000 symulacji tylko 0,13), ale atak główny ma tylko 30 sekund (2 rundy+ niszczenie). W składzie z poradnika atak ma szanse trwać 10 sek dłużej (40sek) w około 30% przypadków. Ten skład daje pewniejszy blok.
Jak na pierwszym blokowanym obozie pojawi się pasek zanim MMA wejdzie do przywódcy trzeba się radować dużą katapultą, jak pojawi się po rozpoczęciu walki przez MMA - blok utrzyma się i nic nie stracimy.

jw_ivo
29.11.2015, 10:43
tylko że pierwszy blok pada, bo przegrywa więc katapulta Ci nie pomoże

z3nfist
04.12.2015, 09:56
a po co kombinowac na 2x blok w G5, jak mozna ten 1 ubic.. wg. poznanczyka:
(Dzika jaskinia) (120Dzik + 60Lis) [(163O 107Pu)] [(136-162O)] po ubiciu, dac odwrot..

jw_ivo
04.12.2015, 11:43
żeby zaoszczędzić 163O :)

RobertBrave
13.01.2016, 20:23
tylko że pierwszy blok pada, bo przegrywa więc katapulta Ci nie pomoże
Katapultę dajesz na padający blok, nie na przywódce. Niszczysz obóz i generał wraca jakby wcale nie walczył.

The_BEAST_r10
14.01.2016, 03:45
Nie do końca wraca sam, trzeba po katapulcie dać odwrót, bo inaczej pójdzie dalej :)

Tornados
14.01.2016, 15:49
Katapultę dajesz na padający blok, nie na przywódce. Niszczysz obóz i generał wraca jakby wcale nie walczył.

Tylko ze nigdy nie wiesz kiedy sie ta walka w obozie skonczy bo przy przegranej nie ma paska....

Bartexio
14.01.2016, 21:20
Pierwszy blok robiony wiele razy i nigdy nie padł tylko kwestia wystartowania "2" gienków na główny obóz (a wczesniej ich poprawnego rozstawienia)

jw_ivo
15.01.2016, 00:23
Też robiłem wiele razy (G5) i 2 razy padł, więc nie jest to "pewny" blok. A przegrana w tym wypadku jest dosyć kosztowna

BB_Penelopa
28.01.2016, 12:36
Witam.

Fantastyczny poradnik! Gratuluję! :)

Pozdrawiam,
BB_Penelopa

jw_ivo
29.01.2016, 19:05
Chyba na G3 coś się zmieniło
14 Dzika jaskinia średni (80 lis 50 niedźwiedź)
jest
14 Dzika jaskinia średni (50 lis 80 niedźwiedź)
do bloku lepiej 25K 175E

muzg666
28.02.2016, 01:14
w g5 ostatni blok niejest konieczny mma

Mistamus
13.04.2020, 17:44
Niestety, grafiki wygasły :(