PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Rankig



Chilout05
25.10.2014, 13:31
Witam,

Wydawać by się mogło, że ciekawym pomysłem może okazać się wprowadzenie do gry RANKINGU.
Ranking odzwierciedlałby bogactwo danego gracza w ramach serweru, na którym gra.
Ranking byłby odświeżany raz dziennie (w trybie rzeczywistym pewnie mocno obciążałby działanie enginu gry).
Oprócz pozycji gracza w ramach serweru, na którym gra, RANKING pokazywałby również miejsca poszczególnych serwerów.
Oczywiście najlepsi gracze otrzymywaliby nagrody (np, najlepszych dziesięcu tygodniowo, miesięcznie , rocznie)

Mocne strony pomysłu:
- wzmocnienie rywalizacji wśród graczy,
- dodatkowa motywacja do grania,
- możliwość porównywania się z innymi graczami,
- ciekawe opcje motywacji dla graczy

Słabe strony:
- przetwarzanie dużej ilości informacji prawdopodobnie obciąża silnik gry (a może nie, nie wiem nie jestem programistą)
- znaczenie gildii
- wzrost cen na handlu, inflacja

Szanse:
- nadanie grze nowego wymiaru - rywalizacji
- budowanie lojalności wśród graczy z dużym stażem,
- spadek retencji wśród graczy,
- wzrost zaangażowania graczy (wzrost sprzedaży klejnotów)

Zagrożenia:
- spadek elementów kooperacyjnych
- przeniesienie wagi gry z poziomu umiejętności analityczno - strategicznych na finansowe mozliwości graczy (kupno klejnotów daje możliwość szybkiego rozwoju)...

Powyższe obrazuje to co w mojej opinii wiązało by się z implementacją RANKINGU do gry.
Nie ukrywam, że dla mnie miłe było by codzienny "marsz ku górze" rankingu.


Zachęcam Was do oceny pomysłu jego konstruktywnej krytyki rozwijania.

Pozdrawiam
Czilałt

Iskidv
25.10.2014, 13:51
Takie rankingi pojawiały się na forum. W grze myślę, że byłoby to sporo roboty dla programistów :P Zresztą, takie rankingi nie oddawałby w 100% całej prawdy. Wystarczyła by zrzutka graczy z gildii dla jednego jej uczestnika i zajmowałby on wyższe miejsce w rankingu. Zależy także jak często byłby on aktualizowany. Jeśli już zakładasz taki temat- powinieneś dodać ankietę. Ja gram dla zabawy i takie rankingi średnio mnie kręcą :) Powstały już osiągnięcia, więc one mogą tworzyć jakąś rywalizację między graczami. Ja jest przeciw jeżeli chodzi o moje zdanie. Nie neguję całkowicie pomysłu, jednak myślę że powinni zajmować się innymi nowościami i pracować nad stabilnością tego co już jest.

sparkz
25.10.2014, 14:33
Ranking odzwierciedlałby bogactwo danego gracza w ramach serweru, na którym gra.

W jaki sposob chcesz mierzyc bogactwo ? Jako ilosc zgromadzonych surowcow ? Jesli tak to jaki sens ma ranking w ktorym pierwsze miejsce zajmuje ten ktory moze nie produkuje najwiecej, ale najmniej zuzywa ?

Czysto teoretycznie najprostszy sposob zeby zajac w takim rankingu wysokie miejsce to odpalic automatyczna produkcje, zbuffowac sie i wylogowac, olewajac przygody i wszystko inne co powoduje konsumpcje tego co wyprodukujesz.

__
globalnych rankingow w tej grze nie ma wlasnie glownie dlatego, ze nie ma zadnej sensownej plaszczyzny na ktorej moznaby mierzyc przewage jednego gracza nad drugim.

Chilout05
25.10.2014, 17:53
W jaki sposob chcesz mierzyc bogactwo ? Jako ilosc zgromadzonych surowcow ? Jesli tak to jaki sens ma ranking w ktorym pierwsze miejsce zajmuje ten ktory moze nie produkuje najwiecej, ale najmniej zuzywa ?

Czysto teoretycznie najprostszy sposob zeby zajac w takim rankingu wysokie miejsce to odpalic automatyczna produkcje, zbuffowac sie i wylogowac, olewajac przygody i wszystko inne co powoduje konsumpcje tego co wyprodukujesz.

__
globalnych rankingow w tej grze nie ma wlasnie glownie dlatego, ze nie ma zadnej sensownej plaszczyzny na ktorej moznaby mierzyc przewage jednego gracza nad drugim.

Wybacz sparkz, jednakże według mnie są sensowne płaszczyzny według których mozna by mierzyć i wartościować graczy. Wystarczy wyznaczyć mierniki i nadać im wagi, do tego miara na przykład punkty.
Dziękuję za wyrażenie opinii.
Pozdro Czilałt