PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Nowy system walki - balans ekonomiczny wyspy



Vuirulent
01.10.2014, 14:03
Od pojawienia się nowego systemu walki na serwerze testowym rozgorzała dyskusja na temat balansu ekonomicznego wyspy i budynków produkujących broń.

BB pokazało nam co i w jak łatwy sposób można zmieniać, niestety w zdecydowanej większości zmiany te nie podobają się graczom.

Zdecydowałem się więc zrobić balans ekonomiczny całej wyspy i wszystkich budynków od samego początku.

Oto główne założenia/zmiany:

- Zmiana odzyskiwanych materiałów z wyburzenia budynków przyjęto 30% kosztów budowy na danym levelu.
- Zmniejszenie ilości potrzebnych budynków podstawowych, średnich i zaawansowanych (brak miejsca na wyspie) na potrzeby budowy budynków związanych z bronią.
- Ułatwienie produkcji broni mistrzowskich, lekkie utrudnienie produkcji broni podstawowych
- Z przygód w nagrodach (w zależności od trudności przygody) powinno wpadać:
0,5k-2k granitu
1k-4k drewno egzotyczne
1k-4k saletra
1,5k-6k ruda tytanu

- Dodatkowo powinna zamiast broni wpadać ruda złota, ruda żelaza, ruda węgla i ruda miedzi

- Poszukiwania złoża węgla skrócić do 2h u zwykłego geolog i do 1h u Wesołego geologa

Dokładna rozpiska wszystkich budynków w pliku pdf do pobrania znajduje się tutaj (https://dl.dropboxusercontent.com/u/217770620/Balans%20ekonomi.pdf)



Dodatkowo dla ułatwienia zamieszczam poniżej to co najbardziej większości nam się nie podobało czyli produkcja broni i wojska według tego co mamy na testowym i według proponowanych przeze mnie zmian.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/217770620/b1.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/217770620/b1t.jpg


https://dl.dropboxusercontent.com/u/217770620/b2.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/217770620/b2t.jpg

MANOLO_PL
01.10.2014, 19:17
z kim ty kopać się chcesz ? Z osłem ...

ArturGrab
01.10.2014, 19:35
Moje zdanie jest takie żę BB i tak zrobi po swojemu co chce mając nasze zdanie głęboko.
Co to zmieni, co to jest 20% skrócenie czasu.
Ja nie rozumiem czegoś że przykładowo byka będę miał robić 2 dni, bo mi sie poprostu nie będzie chciało tyle czasu robić 1 przygodę.
Przez prawie 3 lata nie było zmian jak chcieliśmy nagle teraz jakies systemy walk nowe, dodatkowe wyspy, pvp i to wszystko naraz.
Czy to nie jest za dużo w takim czasie, gdzie pewnie będzie masa błędów bugów i banów za wykorzystywanie tych błędów.

Vuirulent
01.10.2014, 21:10
Artur chyba nie zrozumiałeś tego, ja nie skracam czasu o 20% bo to co zaproponowało BB jest śmieszne, dlatego sam poskracałem odpowiednio czasy tak aby dało się poustawiać budynki na wyspie pod Koszary, Magazyny prowiantu itp.
Do tego pozmieniałem na tyle zapotrzebowania na surowce by produkcja broni mistrzowskiej była w miarę opłacalna i nie trwała wieki, sporo też zostało poustawiane w ten sposób by produkcja była odpowiednia odnośnie kopalń bo ilość złóż jak i rudy w złożu mamy ograniczoną.


EDIT:

Prosiłbym o wypowiadanie się odnośnie tych zmian a nie tylko klepanie w ankietę.
Dla osób niezorientowanych jeśli pozostanie balans ekonomiczny taki jak teraz to na przygody typu Krawiec będzie się zbierało wojsko przez miesiąc, a Byk czy inne klepane do znudzenia teraz przygody to 2-3 dni na zbieranie wojska.

petowa
01.10.2014, 22:11
przestaniemy robic przygody, przestaiemy grac, kasa przestanie plynac, ale jak te osiołki jak powiedział manolo się kapsną to mu juz będziemy radosnie u konkurencji jakiejs zapewne smigac zadowoleni.

agusta222
02.10.2014, 10:26
Przeszukuje tematy i jakos nigdzie nie natrafiłem na odpowiedź na nurtujące mnie pytanie: (a patrząc na obrazki powyżej może być nie po mojej myśli)

Czy produkowane do tej pory rodzaje broni będą używane po zmianach systemu walki?

RedJul
02.10.2014, 11:10
Tak.
Nowe wojo będzie do PVP.

agusta222
02.10.2014, 12:24
Tak.
Nowe wojo będzie do PVP.

Czyli stara broń do starych przygód a nowa broń do PVP. Dobrze rozumiem?

MANOLO_PL
02.10.2014, 12:27
Dokładnie ale nowa broń ze starych rzeczy typu : rudy, wóngle i jakieś tam inne pierdoły.

Nowa konnica sAKRAMENCKO DROGA.

Hor4cy
13.10.2014, 16:02
Jeśli chodzi o czas wprowadzania zmian, to im więcej w jednym czasie tym lepiej. Wprowadzanie jednych zmian spowoduje wysyp poradników i wskazówek. KOlejna zmiana , znowu pociagnie za sobą kolejne bilanse i przeporadnikowanie sytuacji i opłacalności. Więc lepiej od razu sie przystosowywac do tego co ma byc a nie co chwile nowe i inne.
Przebalansowanie, ma sens i jest potrzebne. zmieni się za dużo rzeczy i wymogów. zmiana balansu przyniesie wymierne korzysci.
Najgorsze jest to, że wiekszosc osób jest przeciwna zmianom z tak błahych powodów jak obawa przed zmianami czy brak poradników i nie beda wiedziec co i jak zrobić.
Jak sie tak zmian obawiają to chyba do końća życia będą z rodzicami na garnuszku mieszkać. jak niechcecie zmian to wróćcie do offlineowych części.

jak można krytykować coś czego sie nie zna ? a na testowym tez jeszcze nie ma finalnych zmian bo cały czas się to rozwija. troche otwartosci umysłu ludzie i pamietajcie na co narzekacie.
od długich miesiecy tłumy narzekają że nic sie w grze nie dzieje i nie zmienia a ajak sie zaczyna cos dziac to mohery zaczynają krzyczec ze nie chcą zmian. pewnie po to by jakby je odwołano by mogli znowu narzekać że nic sie nie dzieje i "miało być"

sparkz
13.10.2014, 16:38
jak można krytykować coś czego sie nie zna ? a na testowym tez jeszcze nie ma finalnych zmian bo cały czas się to rozwija. troche otwartosci umysłu ludzie i pamietajcie na co narzekacie.

Po tym co pokazali do tej pory widac w jakim kierunku te zmiany ida.

Po pierwsze w zaden sposob nie rozwija to gry tylko obraca w miejscu to co jest do tej pory, a jedynym celem tego jest aby bylo inaczej niz teraz (bo po kilku latach obudzili sie nagle i zobaczyli, ze gra poszla innym torem niz sie spodziewali).

Po drugie, zmiany sa nieprzemyslane i slabo przystajace do realiow gry - chociazby slynne 'zmniejszmy czas produkcji budynkow o 20%" wprowadzone na koncu lancuchow produkcyjnych, bez zadnych poprawek w budynkach ponizej.

Po trzecie czesc zmian jest absurdalna - np. zmiany statystyk jednostek wroga + wyeliminowanie broni z dropow motywowali tym, zeby gracze robili mniej przygod. Dlaczego do cholery maja robic mniej przygod skoro jest to jedyna forma rozrywki wielokrotnego uzytku dostepna w grze ?

Po ostatnie, doprowadzenie do porzadku tego co zaproponowali do tej pory to nie jest kwestia rebalansowania poprzez pozmienianie kilku cyferek, tylko kompletnego wywalenia tego do kosza i ogarniecia tego gdzie faktycznie potrzeba zmian. Od podstaw.

I narzekac na to jak najbardziej trzeba jesli sie liczy na mozliwosc pogrania w ta gre jeszcze pare miesiecy lub lat, bo jesli wszystko bedzie szlo tym torem co przez ostatni rok to nie dosc ze tej biednej gry nie poprawia, to jeszcze rozwala to co do tej pory zbudowali :>

Vuirulent
13.10.2014, 22:19
Niestety jak widać po ankiecie wiele ludzi w ogóle nie wie co się dzieje na testowym :(

Zgadzam się z tym co pisze sparkz potrzeba zmian od podstaw i takie tutaj w oparciu o nowy system walki zaproponowałem. Częściowo kilka pomysłów zostało wykorzystanych przez BB lub wpadli na taki sam pomysł, tylko oni nie mogą tego robić częściowo!!!

Dostałem informację że twórcy gry otrzymali te pliki, które im podesłałem, pisałem by się kontaktowali jeśli czegoś nie rozumieją itp. i co i cisza.
Myślę że jeśli nic nie zmienią tak by w tą grę dało się normalnie grać (w porównaniu do tego co oferuje nam testowy) lub nie zostawią systemu walk i balansu wyspy na obecnym poziomie (raczej nierealne) to po prostu po prawie 3 latach gry nadejdzie czas zakończenia przygody z TSO (może to i dobrze więcej czasu będzie na inne gry/przyjemności/pracę) a jęsli odejdzie większość 50 lvl to gra zwyczajnie upadnie, co nie jest miłym scenariuszem ani dla graczy ani dla BB czy Ubi.

Piwonia
14.10.2014, 08:45
Po trzecie czesc zmian jest absurdalna - np. zmiany statystyk jednostek wroga + wyeliminowanie broni z dropow motywowali tym, zeby gracze robili mniej przygod. Dlaczego do cholery maja robic mniej przygod skoro jest to jedyna forma rozrywki wielokrotnego uzytku dostepna w grze ?
Brak broni w dropie tłumaczą tym że gracze mają ją samodzielnie produkować. Oni nie mówili wprost że mamy robić mniej przygód, to było moje stwierdzenie na podstawie ich wypowiedzi. BB mówiło że w obecnym systemie gry serwery są przeciążone, oraz że zawsze było założenie ze sami będziemy broń robić.

Lipek
15.10.2014, 01:11
Brak broni w dropie tłumaczą tym że gracze mają ją samodzielnie produkować. Oni nie mówili wprost że mamy robić mniej przygód, to było moje stwierdzenie na podstawie ich wypowiedzi. BB mówiło że w obecnym systemie gry serwery są przeciążone, oraz że zawsze było założenie ze sami będziemy broń robić.

Piwonia, stwierdzenie, że BB chce abyśmy robili mniej przygód to oficjalne stanowisko BB. Zapraszam do mojego tłumaczenia BB_Mary chociażby...

petowa
15.10.2014, 08:16
nałupiemy broni teraz w dropach ze bedziemy mieli do konca serwerów. Po 10-15x dziennie byk i czarni i co nam zrobią ? BANY ROZDADZĄ ???

Piwonia
15.10.2014, 08:22
Lipek czytałam tamten wątek, nawet sama się tam wypowiadałam- właśnie o tym że celem jest ograniczenie ilości robionych przygód. Ale w wypowiedzi BB Mara nie jest powiedziane wprost że chcą ograniczyć robienie przygód.

sparkz
15.10.2014, 08:24
nałupiemy broni teraz w dropach ze bedziemy mieli do konca serwerów. Po 10-15x dziennie byk i czarni i co nam zrobią ? BANY ROZDADZĄ ???

a z bronia nalupiemy tyle granitu i drewna, ze przez nastepny rok albo do podniesienia max lvlu nie bedzie po co w ogole robic przygod !

arul
15.10.2014, 16:18
nałupiemy broni teraz w dropach ze bedziemy mieli do konca serwerów. Po 10-15x dziennie byk i czarni i co nam zrobią ? BANY ROZDADZĄ ???

Nie wszyscy maja aż tyle czasu na grę. Mi wystarcza że robię 1-3 wyspy dziennie (w wersji dla leni) a granitu, bel egzo itd zbieram tyle, że powoli nie mam co z tym robić. Polecam :)

petowa
15.10.2014, 17:20
no i mozemy kopnac BB z tymi ich zmianami w ZADEK.

widzicie jak my to wam rozkminilismy BBeofcy.