Zobacz pełną wersję : Gra Wykonywanie zadań gildyjnych
browar69
08.06.2014, 13:17
Czy zdarzyło Ci się, aby zadania gildyjne w Twej gildii wolno schodziły?
Czy mimo sumiennego wykonywania przez Ciebie zadań gildyjnych, inni do tego tematu podchodzą olewczo?
Czy masz dość, zapisywania kto ostatnio zrobił zadanko gildyjne, a kto notorycznie się ociąga?
Jeśli na któreś z tych pytań odpowiedziałeś TAK, te rozwiązanie problemu jest dla Ciebie!
Proponuję aby w profilu każdego z członków gildii była tabelka z "plusikami i minusikami" czy "ptaszkami i X-sami" oznaczającymi jak często dany gracz wykonywał ostatnie (np. ostatnich 10) zadania gildyjne. Takie rozwiązanie znacznie ułatwiłoby administracji gildii wyłapywanie graczy, którzy wchodzą do gildii tylko po to aby za darmo obłowić się w monety gildyjne.
Pozdrawiam.
krotos666
08.06.2014, 15:10
Mam gildię do 20 osób i powiem szczerze, żeby ten proceder ukrócić to powinno na odwrót przyznawać monety gildyjne.
Czyli wykonasz zadanie masz 70 monet gildyjnych, a jak zrobi cała gildia czyli powiedzmy 12 na 15 to wszyscy dostają dodatkowe 10 monet.
Wtedy niektórym zaczęłoby może zależeć.
Moim zdaniem taka forma przyznawania monet gildyjnych za zadania byłaby sprawiedliwa.
O tak, dobrze mówisz krotos. Ja jednak wolałbym aby po każdym zadanku lider dostawał raporcik: kto zrobił, ile czasu robił i może jeszcze jakieś dodatkowe rzeczy.
anael6669
08.06.2014, 20:57
Znów zaczyna się cudowanie, i tak tego nie wprowadzą, niech dadzą nie z 10 zadań, a z 3ch ostatnich i starczy
Żeby zdania gildii były wykonywane muszą być spełnione następujące warunki:
- monety gildii nie powinno się dać ich sprzedawać
- osoby które nie robią zadania gildii nie powinni dostawać zadanych monet gildii
- za monety gildii można kupować unikalne obiekty - to czego nie można kupić za klejnoty lub ich oferta jest bardzo ograniczona lub są trudne do zdobycia (np. szkółki , premiex4).
Kto zrobił aktualne zadanie gildii jest dostępne w liście członków gildii - dostęp dla każdego członka gildii.
żeby zdania gildii były wykonywane muszą być spełnione następujące warunki:
- monety gildii nie powinno się dać ich sprzedawać
- osoby które nie robią zadania gildii nie powinni dostawać zadanych monet gildii
- za monety gildii można kupować unikalne obiekty - to czego nie można kupić za klejnoty lub ich oferta jest bardzo ograniczona lub są trudne do zdobycia (np. Szkółki , premiex4).
Kto zrobił aktualne zadanie gildii jest dostępne w liście członków gildii - dostęp dla każdego członka gildii.
popieram
A ja ze sprzedażą nie popieram.
Nie każdy chce/może być w aktywnej gildii, a jeśli oferta będzie wystarczająco atrakcyjna, to przepływ wyreguluje cena rynkowa.
No i w końcu może się zdarzyć tak, że dla kogoś nie będzie niczego atrakcyjnego i zostanie z monetami (tak jak to jest teraz na przykład), a drugi nie będzie w stanie uzbierać, bo akurat jest np. w gildii znajomych z reala albo z miasta albo nawet z ciekawą nazwą.
Iphoris - sama nazwa, monety gildii... Tak jak kty45 pisze, nie powinny być na sprzedaż. Mówisz że nie każdy chce czy może być w gildii, to już jego problem czy wybór. Sprawa jest prosta, jesteś w gildii masz mg - nie ma ciebie w gildii nie masz mg. Dla mnie to jest absurd że np ludzie którzy nie są w gildii mają nie raz więcej monet niż np ja (wykonuję zadania w miarę regularnie). Drugi absurd - ludzie którzy nie robią zadań gildyjnych dostają mimo wszystko monety. Poza tym powinni pozmieniać zadania. Powinny być one tak skonstruowane że każdy członek gildii powinien się przyczynić do jego ukończenia (a nie wybrany %) i być jakieś sesnsowne. Co to ma być np - użyj 3200 woni dziczyzny??? Gdzie tu współpraca na poziomie gildyjnym?
Ja zamiast plusów czy minusów wstawiłbym procentową liczbę wykonanych zadań (stosunek wykonanych do nie wykonanych), obraz byłby wtedy klarowniejszy.
Tornados
10.06.2014, 11:27
Lipek masz zadanie typu poznaj 2 przygody (ktore mozna zrobic szybko na zasadzie wymiany dropa z takich kaplanow) i ono akurat w mojej gildii najdluzej wisi
A takie z wonia w pare h znika
Co do handlu sie zgadzam powinni wykluczyc mg z obiegu
Tornados, nie mówię o zadaniach typu poznaj 2 przygody. Wisi bo pewnie większość robi jakichś krawców. Powinny być inne zadania, a jakie - to już zupełnie inny temat , na oddzielny wątek. Z drugiej strony takie cóś jak zadania z wonią czy wydawaniem surowców to logiczne że się szybko robi - kilka klików i po sprawie.
GrzechuGrek
12.06.2014, 10:52
Iphoris - sama nazwa, monety gildii... Tak jak kty45 pisze, nie powinny być na sprzedaż. Mówisz że nie każdy chce czy może być w gildii, to już jego problem czy wybór. Sprawa jest prosta, jesteś w gildii masz mg - nie ma ciebie w gildii nie masz mg.
Brawo za błyskotliwy pomysł! :D
I skończy się tak, że sporo osób pozakłada sobie po kilka(naście) multikont po czym powstaną gildie liczące po 20-30 członków, gdzie tylko z nich 1-5 będą realnymi osobami ;D Zwłaszcza w przypadku atrakcyjnych ofert na targu gildii.
W sumie wystarczy nawet jedna osoba, narobi tyle multikont ile jest wymagana minimalna ilość członków gildii by zad glidyjne mogły się pojawiać, stworzy własną gildię po czym następnie pozaprasza do niej wszystkie swoje multikonta :D
Zresztą... nawet i bez tego to większość gildii to po prostu skupisko obojętnych wobec siebie osób które są tylko dla mg.
Zaś jeśli chodzi o przyznawanie mg tylko tym osobom, które te zad glidyjne zrobili - to jak najbardziej SPOKO.
browar69
12.06.2014, 11:05
Wykluczenie monet gildii z handlu też jest dobrym pomysłem, skoro gwiezdnymi nie można handlować i można je zdobyć tylko w jeden sposób by kupić coś u kupca to tak samo powinno być z gildyjnymi skoro można za nie kupić przedmioty u kupca, czasami takie które nie są dostępne w kantorze jak pływający dom.
GrzechuGrek
12.06.2014, 11:28
Wykluczenie monet gildii z handlu też jest dobrym pomysłem, skoro gwiezdnymi nie można handlować i można je zdobyć tylko w jeden sposób by kupić coś u kupca to tak samo powinno być z gildyjnymi skoro można za nie kupić przedmioty u kupca, czasami takie które nie są dostępne w kantorze jak pływający dom.
Jednak różnica jest taka, że gwiezdne monety były OD SAMEGO POCZĄTKU niedostępne do handlu, zaś mg miałyby być o tak nagle "zabrane". A to jest wielka różnica, bo skoro MG miałyby być niedostępne do handlu - to powinno tak być od początku a nie na zasadzie "kto daje i zabiera...".
To tak samo jak kiedyś na portalu nasza-klasa(obecne NK - to jeszcze istnieje????) weszła funkcja która polegała na tym, iż mogliśmy widzieć profile wszystkich tych osób, które wchodziły na nasz profil. I wszystko było ok przez jakiś większy czas, aż tu pewnego pięknego dnia okazało się, że ta możliwość została silnie ograniczona i wymagała płacenia pieniędzy, by ponownie mogła być dostępna - nawet pamiętam tytuł newsa:
"Goście" od dziś w abonamencie
Oczywiście wywołało to potężną lawinę oburzenia i niezadowolenia. Były nawet profile fikcyjne pt. "Nie płacę na NK". I to był początek masowej emigracji wielu osób z portalu NK.
Myślicie, że tak samo byłoby, gdyby ta funkcja była od samego początku ograniczona? Wątpię...
A co do zablokowania możliwości handlowania MG - byłoby tak, jak napisałem w powyższym poście.
to mówisz że jak premie ostatnio zmienili to były wielkie protesty i ludzie przestali grac?;)
GrzechuGrek
12.06.2014, 11:45
to mówisz że jak premie ostatnio zmienili to były wielkie protesty i ludzie przestali grac?;)
A nie było protestów?? Były...
A jeśli chodzi o odchodzenie od TSO to i tak wielu osób rezygnowało i co jakaś osoba rezygnuje do tej pory. Całkiem możliwe że dla niektórych osób których już na TSO nie ma, te ograniczenie premii było ostatnim gwoździem do trumny.
Sprawa jest prosta, jesteś w gildii masz mg - nie ma ciebie w gildii nie masz mg. Dla mnie to jest absurd że np ludzie którzy nie są w gildii mają nie raz więcej monet niż np ja (wykonuję zadania w miarę regularnie).
Bo im sprzedałeś.
Będąc w gildii masz [potencjalnie] dodatkowy przypływ _tego_co_akurat_potrzebujesz_ i to jest właśnie dodatkowa korzyść z bycia w gildii, której chcesz się dobrowolnie pozbawić.
Przykład mój: duża gildia, zadania schodzą tak sobie (nie ma rewelacji, ale nie ma też tragedii), ale monety się kiszą, bo nie widzę sensownej możliwości ich wydania ani w ofercie aktualnej, ani w byłej, ani w następnej. Za to wyrzucenie od czasu do czasu nadmiarowych monet na kantor poprawia moją sytuację. Jeśli handel będzie zablokowany, to gildmonety staną się dla niektórych nową saletrą (chyba że dla odmiany pojawi się sensowna oferta w targowisku gildii), a dla innych surowcem poza zasięgiem.
W innej grze byłem w gildii, gdzie ludzie w większości znali się w realu. Z powodów raczej oczywistych nie była to masówka, ale mogłeś na przykład bez problemu pożyczyć itemki albo zawołać kogoś żeby przegonił jakiegoś uporczywca (mnie akurat nie, ale niektórym zdarzały się podobne akcje na telefon).
Gdybym był w takiej gildii w Settlersach, to z automatu blokuje mi zakupy. Ja nawet w okolicy nie umiałbym znaleźć dziesięciu osób, które grają w TSO.
Czasami gildie nie zbierają na ilość losowych zawodników, tylko są złożone z ludzi rzeczywiście powiązanych w jakiś sposób (podobne miasto, hobby, gust muzyczny czy coś).
Chcesz karać ludzi za użycie funkcji społecznych w poprawny sposób?
@browar:
Różnica jest taka, że w targowisku gildii jest limitowana oferta czasowa, a gwiezdne możesz po pierwsze zbierać ile chcesz, a po drugie to chyba nawet da się je sensownie wydawać.
Powinno być jak Star Coinsami, monety gildii nie powinny być handlowalne wtedy by zyskały na znaczeniu gildie i sens jakiś by był bycia w gildi
Ale nie moze być tak że kto nie zrobił gildijnego nie otrzyma monet. Bo co z osobami które są w trakcie wykonywania przygody (np. w Zadaniu poznaj 2 przygody) a limit potrzebny do wykonania zadania zostanie osiągnięty to co mają wg. was nie dostać gildijnych bo nie wyrobili się w czasie, to kompletnie bez sensu jedni mogą zrobić z poślizgiem bo są w momencie uruchomienia zadania gildijnego np. na krawcu, a inni maga mieć niski lvl i dla nich zrobienie 2 przygód wiąże się z ograniczeniem ilości woja oraz z czasem. Ogólnie pomysł popieram bo w gildii wiekszość zadań wykonuje ale uważam ze trzeba byłoby bardziej przemyśleć ten pomysł.
Powinno być jak Star Coinsami, monety gildii nie powinny być handlowalne wtedy by zyskały na znaczeniu gildie i sens jakiś by był bycia w gildi
A konkretnie to jaki sens?
To znaczy na co miałbym wydać monety gildii?
Jakby zmienili targowisko gildii w coś podobnego do tego co można za monety gwiezdne kupić to by to miało sens. Nie ma cię w gildii nie robisz zadań = nie masz możliwość zdobycia i kupienia MG i wszystko by grało
Bo im sprzedałeś.
Będąc w gildii masz [potencjalnie] dodatkowy przypływ _tego_co_akurat_potrzebujesz_ i to jest właśnie dodatkowa korzyść z bycia w gildii, której chcesz się dobrowolnie pozbawić.
Nie, nie sprzedaję nikomu monet. Kiszę je w magazynie. Być może kiedyś będzie jakaś sensowna oferta. Ja dalej się upieram że powinien być zakaz handlu monetami gildyjnymi. To że nie masz ich na co wydać to już nie moja wina. Żale proszę słać pod adres BB.
Tak jak i SC, które są przywilejem tylko dla 50'tek, tak i monety gildyjne powinny być przywilejem dla osób w gildii i tylko dla nich.
Ale nie możne być tak że kto nie zrobił gildijnego nie otrzyma monet. Bo co z osobami które są w trakcie wykonywania przygody (np. w Zadaniu poznaj 2 przygody) a limit potrzebny do wykonania zadania zostanie osiągnięty to co mają wg. was nie dostać gildyjnych bo nie wyrobili się w czasie, to kompletnie bez sensu jedni mogą zrobić z poślizgiem bo są w momencie uruchomienia zadania gildyjnego np. na krawcu, a inni maga mieć niski lvl i dla nich zrobienie 2 przygód wiąże się z ograniczeniem ilości woja oraz z czasem. Ogólnie pomysł popieram bo w gildii większość zadań wykonuje ale uważam ze trzeba byłoby bardziej przemyśleć ten pomysł.
Ty chyba nie masz pojęcia o tym, że dla różnych leveli są różne zadania gildyjne. I tak osoba z poziomem 16 nie dostanie zadania "poznaj 2 przygody" (to zadanie jest bodajże od poziomu 46 czy 48). I osoby które nie zrobiły zadania nie powinny dostać monet. Odbiję piłeczkę w drugą stronę - co z osobami które leją na wykonywanie zadań?
Same zadania powinny być przebudowane. Kompletnie bzdurnym np jest doładowanie złoża mięsa (3200 szt.) dla osób z 50lvl. No ja pytam jaki to ma związek ze współpracą w gildii. Pomijam fakt że u mnie nie ma np chatek myśliwych tylko mam samych łowców. Czy tak trudno wymyślić zadania dla gildii które mają sens? OK, nie mają pomysłów - niech BB_nickjakiśtam zrobi wątek/ankietę jakie chcielibyśmy przygody, niech gracze sami zaproponują zadania a BB niech wybierze te najlepsze (ewentualnie głosowanie, nie od razu wszystko, niech wprowadzają stopniowo).
Ty chyba nie masz pojęcia o tym, że dla różnych leveli są różne zadania gildyjne. I tak osoba z poziomem 16 nie dostanie zadania "poznaj 2 przygody" (to zadanie jest bodajże od poziomu 46 czy 48). I osoby które nie zrobiły zadania nie powinny dostać monet. Odbiję piłeczkę w drugą stronę - co z osobami które leją na wykonywanie zadań?
Osoby które leją na wykonywanie zadań to wewnętrzny problem gildii (który zazwyczaj staje się szybko problemem zewnętrznym ;] ). W zasadzie jestem przeciwnikiem rozwiązywania nieistniejących problemów.
Odbijam:
Co z osobami, które znacząco przyczyniają się do wykonywania zadań (czyli dają surowce, pomagają w przygodach), ale same ich nie robią (oczywiście niektórych, np. z wikingami)?
Mają spadać?
Nie, nie sprzedaję nikomu monet.
A ja sprzedaję. A kiedyś musiałem kupować, bo doszedłem w takim momencie, że na coś bardzo przydatnego nie mógłbym uzbierać.
Jako sprzedawca przyspieszam swój rozwój, jako kupujący spowalniam (tak nie do końca, ale wiadomo o co chodzi).
Jeszcze nikt nie odpowiedział mi czy to dobry pomysł blokować dostęp do niektórych towarów np. za to, że ktoś jest w gildii tylko z osobami znanymi z reala.
Iphoris - według mnie zadania gildyjne powinno robić 100% składu (oczywiście ludzie którzy od ponad 48h się nie logowali nie wchodzą w rachubę). Po drugie zadnia gildyjne powinny być przebudowane. To jakie są na dzień dzisiejszy to kompletna bzdura. To zlepek zadań dla pojedynczego gracza, gdzie suma tych zadań to niby zadanie gildyjne (nie wiem czy wyraziłem się jasno). Monety gildyjne powinny być tylko w obiegu gildyjnym a nie na zewnątrz. Dla mnie unikalność SC=MG (chociaż wartość jednego do drugiego już nie). Powiecie, że SC nie można było handlować od początku (i dobrze). Z MG powinno być podobnie.
Ja tu także widzę inny wątek. Ludzie którzy nie są w gildiach (z różnych przyczyn, nie będę teraz roztrząsał tego) będą się burzyć gdyby zabrano im możliwość pozyskania MG (wątpliwe czy w ogóle BB taki pomysł wprowadzi). Stąd, wg mnie, niechęć do takich pomysłów. Nie wnikam głębiej. Kropka.
Tak w ogóle to chyba ta dyskusja nie ma większego sensu. Wątpię czy MG zostaną potraktowane tak jak SC i zniknie opcja handlowania nimi.
Sorki za ewentualne błędy gramtyczno-ortograficzne. Padam na ryj po pracy :P
Lipek jestem za MG nie powinny być zdatne do handlu to nagroda dla gildian za to ze robią zadania gildi
kinia19910
17.06.2014, 14:10
Brawo za błyskotliwy pomysł! :D
I skończy się tak, że sporo osób pozakłada sobie po kilka(naście) multikont po czym powstaną gildie liczące po 20-30 członków, gdzie tylko z nich 1-5 będą realnymi osobami ;D Zwłaszcza w przypadku atrakcyjnych ofert na targu gildii.
W sumie wystarczy nawet jedna osoba, narobi tyle multikont ile jest wymagana minimalna ilość członków gildii by zad glidyjne mogły się pojawiać, stworzy własną gildię po czym następnie pozaprasza do niej wszystkie swoje multikonta :D
Zresztą... nawet i bez tego to większość gildii to po prostu skupisko obojętnych wobec siebie osób które są tylko dla mg.
Zaś jeśli chodzi o przyznawanie mg tylko tym osobom, które te zad glidyjne zrobili - to jak najbardziej SPOKO.
Istnieje niestety duże prawdopodobieństwo, że masz rację z multikontami...
Co do gildii.... widocznie miałeś pecha :) Są naprawdę fajne gildie, wystarczy poszukać ;)
nalezyszdostada
17.06.2014, 15:14
1. Tak zablokowanie handlu MG to dobry pomysł. Dzieki temu bycie w gildii nabrało by jakiegoś wiekszego sensu.
2. Przyszła oferta po Ewencie Piłkarskim już bedzie sensowniejsza i bogarsza. To rówież zrobi swoje bo obecnie jest za mały wybór.
3. Wszyscy w gildii powinni dostawać MG za wykonanie zadania tak jak ma to miejsce obecnie. Ponieważ jak ktoś wcześniej napisał, zdarzają sie aktywni gracze ale w danym momencie ktoś ich wyprzedzi w zadaniu i dlatego go nie wykonali. I dlatego tylko tracą te np 19MG za swoje wykonanie zadania. To się akurat nie powinno zmienić.
4. Zgadzam się z tym, że dla administracji gildii bardzo by się przydała by się dodatkowa kolumna w załkadce Członkowie z no ostatnimi 10 zadaniami gildijnymi np w 6/10 co by pokazywało iż dany gracz wykonał z ostatnich 10 zadań gildii 6szt. Równie dobrze może pokazywać całościowo od początku w samych %. Jakie rozwiązanie było by przyjete to już kwestia drugorzędna, bardziej chodzi o samą informacje.
5. Co do samych zadań niektóre to fakt samo doładownie złoża to pryszcz, to samo się ma z przygodami. Można by dodać jakiś pare zdań wiecej. Ale i tak już jest lepiej mniej wicej od roku. Kiedyś była mniejsza pula i będąc jeszcze mniej wicej na 37lvl zdarzało sie ze zadanie z wyspą wpadało cały czas jako nowe zadanie gildii. I wychodzilo, że przez 5 kolejnych zdań byla wyspa. Dramat i nuda. Teraz już jest lepiej, co nie znaczy, że nie może być jeszcze przyjemniej wprowadzając nową pule zdań.
Gdyby oferta za MG byla atrakcyjna to nie byloby problemu z tym komu zabrac mozliwosc zdobycia monet, bo bylyby one na biezaco wydawane zamiast ladowac na handlu, a w takiej sytuacji wszyscy pchaliby sie do gildii i wykonywali zadania.
Jesli ma zostac tak jak do tej pory to nie ma sensu walkowac tematu czy powinno sie dac handlowac MG czy nie, skoro bedac w gildii da sie z grubsza uzbierac na wszystko co ma jakas sensowna wartosc nierobiac zadan _w ogole_ a tylko zbierajac MG przy okazji resetow w dniach konserwy. Cala moja gildia tak robi od 2 lat i jeszcze mamy nadwyzki ktore opychamy.
2. Przyszła oferta po Ewencie Piłkarskim już bedzie sensowniejsza i bogarsza. To rówież zrobi swoje bo obecnie jest za mały wybór.
Serio?
Magazyn się nie liczy (limit), reszta to w większości śmieci albo za drogie albo przestaną być użyteczne w krótkim czasie.
Jedna rzecz to nie jest bogata oferta. :)
To już w obecnej jest lepiej, bo są zombiaki, aktualnie mi niepotrzebne, ale w przyszłości widzę z nich użytek.
Iphoris - według mnie zadania gildyjne powinno robić 100% składu (oczywiście ludzie którzy od ponad 48h się nie logowali nie wchodzą w rachubę).
Jeden gracz umrze, będzie miał zły humor, wesele czy inny pogrzeb, dyżur jakiś, trafi na zły dzień miesiąca, będzie agentem obcych sił albo zwykłym bezinteresownie złośliwym kretynem i wyrzuci do śmietnika robotę 99 pozostałych?
Troszkę przesada.
Obecny system z kolei eliminuje członków bardzo aktywnych gildii, którzy logują się za późno.
Moim zdaniem lepiej by wyglądała nagroda wzrastająca (bardziej niż liniowo) wraz z liczbą osób, które zaliczyły zadanie. Z zamykaniem ręcznym albo automatycznym co jakiś czas (nawet i codziennie). Wtedy każdy ma jakąś motywację (cała grupa zyskuje na każdej kolejnej osobie coraz więcej), a nikt nie jest zmuszony kiedy zadanie jest złe albo nie może albo z innego powodu nie chce.
Monety gildyjne powinny być tylko w obiegu gildyjnym a nie na zewnątrz. Dla mnie unikalność SC=MG (chociaż wartość jednego do drugiego już nie). Powiecie, że SC nie można było handlować od początku (i dobrze). Z MG powinno być podobnie.
Przy zablokowaniu handlu z taką ofertą jak teraz (albo nawet taką jak się szykuje) byłby to unikat gorszy niż saletra. Ciężkie do zdobycia i bezużyteczne. Po uzbieraniu na wszystkie sensowne wydatki część członków gildii zblokuje pozostałych, bo im się już nie będzie opłacało zadań robić. Nowi będą mieć przechlapane.
Ja tu także widzę inny wątek. Ludzie którzy nie są w gildiach (z różnych przyczyn, nie będę teraz roztrząsał tego) będą się burzyć gdyby zabrano im możliwość pozyskania MG (wątpliwe czy w ogóle BB taki pomysł wprowadzi). Stąd, wg mnie, niechęć do takich pomysłów. Nie wnikam głębiej. Kropka.
Ludzie w gildiach też na tym tracą.
Może to dobrze, może to źle, ale zdecydowanie dla wszystkich niekorzystnie.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.