Zobacz pełną wersję : Gra Kolaps zasobów w gwieździe
Vatharian
30.05.2014, 03:31
Skromnie uważam, że po otwarciu gwiazdy powinien być dostępny jakiś przycisk, który by (po kliknięciu potwierdzenia) ściągał wszystkie grupowalne zasoby tego samego rodzaju to jednego stosiku. Na przykład: w tej chwili po paru tygodniach leniwego nie odklikiwania zasobów mam w gwieździe prawie 30 rzędów saletry po 10 sztuk w paczce. PRÓBOWAŁEM to wyklikać, ale nie, tego się nie da. Boli nadgarstek. Więc klikam taki przycisk i magicznie mam tylko jedną pozycję zawierającą te 2k zaletry, których NIGDY bym nie ruszył. Raz, ciach. Tak samo zrzucenie koszyków (chociaż działanie przycisku można by ograniczyć np tylko do zakładki zasoby) do kupy i wysłanie koledze/koleżance 600 koszyków do podpalenia całej wyspy jednym ruchem też byłoby mile widziane, o łączeniu do tej pory niesprzedawalnych paczek po 22, 23 i inne "pomyłkowe".
Oczywiście nie zawsze wszystko w kupie to dobry pomysł: nie każdy chce mieć jedną paczkę z 30k osadników, która wypełni populację na maksa. Tak samo np pokarm do ryb, który chcemy potem wrzucić na kilka łowisk.
Dlatego super by było, żeby np po kliknięciu danej paczuszki w gwieździe z wciśniętym shiftem pojawiła się opcja dzielenia paczek. Z omniziarnej i innymi zasobami daję sobie radę przy pomocy handlu, ale już osadników nie wystawię...
Skromnie uważam, że po otwarciu gwiazdy powinien być dostępny jakiś przycisk, który by (po kliknięciu potwierdzenia) ściągał wszystkie grupowalne zasoby tego samego rodzaju to jednego stosiku. Na przykład: w tej chwili po paru tygodniach leniwego nie odklikiwania zasobów mam w gwieździe prawie 30 rzędów saletry po 10 sztuk w paczce. PRÓBOWAŁEM to wyklikać, ale nie, tego się nie da. Boli nadgarstek. Więc klikam taki przycisk i magicznie mam tylko jedną pozycję zawierającą te 2k zaletry, których NIGDY bym nie ruszył. Raz, ciach. Tak samo zrzucenie koszyków (chociaż działanie przycisku można by ograniczyć np tylko do zakładki zasoby) do kupy i wysłanie koledze/koleżance 600 koszyków do podpalenia całej wyspy jednym ruchem też byłoby mile widziane, o łączeniu do tej pory niesprzedawalnych paczek po 22, 23 i inne "pomyłkowe".
Oczywiście nie zawsze wszystko w kupie to dobry pomysł: nie każdy chce mieć jedną paczkę z 30k osadników, która wypełni populację na maksa. Tak samo np pokarm do ryb, który chcemy potem wrzucić na kilka łowisk.
Robiłem już kiedyś taką ankietę tutaj http://forum.thesettlersonline.pl/threads/30625-Zak%C5%82adki-w-gwie%C5%BAdzie-konsoliduj%C4%85ce-premie ale najwidoczniej naszym programistom nie przeszkadza kilka tysięcy rekordów z premiami w bazie danych per player gdzie mogłoby być ich kilkadziesiąt. Potem, że lagi na serwerze są :D
Malutkim krokiem na przód jest opcja, która podobno jest na testowym serwerze (na który się od tygodnia nie idzie zalogować z powodu błędu Uplay :D) dzięki której możesz wybrać czy surowce z dropa trafiają bezpośrednio do gwiazdy czy "po staremu".
Dlatego super by było, żeby np po kliknięciu danej paczuszki w gwieździe z wciśniętym shiftem pojawiła się opcja dzielenia paczek. Z omniziarnej i innymi zasobami daję sobie radę przy pomocy handlu, ale już osadników nie wystawię...
Dzielenie surowców z paczki jest już obecnie możliwe. Wysyłasz do znajomego paczkę z dowolną ilością surowca, on odrzuca i do wraca do Ciebie.
pozdrawiam
p
Popieram wprowadzenie tzw "kolapsu". Grupowanie i jakieś mechanizmy zarządzania zawartością gwiazdy są pilnie potrzebne. Gra zamienia się w mordercze klikanie, jest to szczególnie uciążliwe dla graczy z rozwiniętymi wyspami. Temat już był walkowany na forum wielokrotnie przy zerowym odzewie BB.
Piotru70
30.05.2014, 11:01
Takie rzeczy to powinni wprowadzić już dwa lata temu. Ale bardziej wam zależało na jakiejś skrzynce na wiadomości.
za szybko by wszystko sie działo, w czasie klikanie masz myśleć za ile kupisz klejnoty
Opcja 5:
- zasoby magazynowalne nie powinny wcale znajdować się w gwieździe (jeśli wpadną jako nagroda albo z handlu, to powinny być dopisane _ponad_ stan magazynowy, czyli można mieć więcej niż da się zmieścić w magazynie),
- Inne (przygody, premie, budynki, ...) grupują się same po kupce na rodzaj (z wyjątkiem specjalistów).
MANOLO_PL
30.05.2014, 22:51
w ANNO ONLAJN się dało ...
anael6669
31.05.2014, 00:59
Opcja 5:
- zasoby magazynowalne nie powinny wcale znajdować się w gwieździe (jeśli wpadną jako nagroda albo z handlu, to powinny być dopisane _ponad_ stan magazynowy, czyli można mieć więcej niż da się zmieścić w magazynie).
To na kiego wacka masz możliwość podnoszenia magazynów na 5 lvl, jak na 1lvl by nie miały limitu?? Puk puk, jest tam kto?
Vatharian
31.05.2014, 17:34
Mam jakieś takie wrażenie, że całemu TSO jest potrzebny porządny refactoring kodu i przeniesienie do teraźniejszości.
Z drugiej strony bardzo dużo ludzi ma rozwinięte na maksa wyspy, a jakoś sobie z tą bazą dają radę. Jak zwykle problemem jest flash. Gra na słabszych komputerach jest niegrywalna, a już nie mówię o laptopach, czy netbookach.
Z drugiej strony, gdyby sie przenieśli teraz na HTML5 to ze 40-50 osób musiałoby napisać grę od nowa (około 5-8 miesięcy + debugging).
Ale do tematu. Dzielenie zasobów metodą wysyłanie do znajomego to NIE jest dzielenie. To po prostu przypadek, że się tak da. I tak jak pisałem, podziel mi proszę paczkę osadników.
W samej grze chyba nigdzie też nie są wykorzystywane kombinacje klawiszy. Cholera, flash pozwala teraz nawet na wykorzystanie prawego klawisza myszki! Dowód - Gemcraft CS. Czauję się, jakby gra miała "udziecinniony" interfejs, a przecież mechanika która za nią stoi, to jest o wiele za dużo dla dzieci.
O rzeczach, typu gigantyczne puste pola na ekranie, bo gra ma wyglądać dobrze w 800x600, a brońcie bogowie w 3600x1920 czy 3840x2160, to już nie ma się co rozwodzić.
To na kiego wacka masz możliwość podnoszenia magazynów na 5 lvl, jak na 1lvl by nie miały limitu?? Puk puk, jest tam kto?
Skoro nie jesteś w stanie wpaść na to samodzielnie, to napiszę:
Nagroda i surowce kupione się graczowi należą, to by było głupio mu nie dawać. W gwiazdce nie powinno być żadnych słownie żadnych surowców (ani okruszka).
A tu masz przykłady możliwych niedogodności jeśli masz magazyny o pojemności np. 2000:
1. Dokupujesz/zdobywasz sobie brąz w liczbie dziesięciu tysięcy, to w tym momencie zatrzymują się piece (brak miejsca magazynach), czyli de facto tracisz czas pracy pieców. Kiedy się magazyn wypełni mieczami, to te też się zatrzymają. Jeżeli masz produkcję czegokolwiek na poziomie 2k/12h, to możesz to produkować najwyżej 12 godzin. A przy specjalizacji ludzie miewają produkcje na poziomie dziesiątek tysięcy albo więcej. Powodzenia w grze, kiedy trzeba przepychać produkcję częściej niż co godzinę. :]
2. Nie możesz wystawić oferty na handel ponad stan magazynu, więc jesteś skazany na gorsze oferty innych graczy, do czasu zadbania o miejsce w magazynie.
3. Nie możesz korzystać z hurtowych ofert na handlu, które są z reguły korzystniejsze (a czasami jedyne dostępne), nie możesz kupić przygody za trzy tysiące ani budynku za 14 tysięcy monet*). Nie możesz też wystawiać ofert hurtowych.*).
4. Masz ograniczone niektóre ulepszenia, zadania, procesy produkcyjne. Na przykład ludziki w magazynie prowiantu drukujesz w ogromnych grupach po 75 sztuk*), które najpierw musisz wyklikać z magazynu prowiantu, a potem znowu z gwiazdy. Powodzenia i cierpliwości.
5....
Inne możliwe rozwiązania to blokada zatwierdzenia handlu/nagrody powyżej stanu magazynowego albo utrata, ale tylko za zgodą.
Ciekawostka: Możesz sobie sprawdzić jak _działa_ przepełniony magazyn na serwerze testowym. Powyburzaj magazyny (może być potrzebne dostawienie zastępczych) i będziesz miał stany typu 50k/20k - działa bez zastrzeżeń.
--
*) - poza sytuacjami, kiedy potrzebne surowce zdobędziesz z handlu lub jako nagrodę z zadania/przygody.
anael6669
02.06.2014, 18:18
Wysyłasz do znajomego ofkę, ten odrzuca i nadmiar zostaje na poczcie, aż do zaakceptowania, a w magazynach dalej pusto, dalej jestem zdania, że nie powinno być czegoś takiego jak nadwyżka ponad stan magazynowy, Wcześniej to co było ponad stan w magazynie, znikało, to wprowadzili do gwiazdy, teraz powinni dać ograniczenie: nie możesz mieć więcej niż np 10-20% surowców w gwieździe, niż Twoje magazyny, i jakieś wyjątki w postaci 10 dropów, 100 "skarbów" z grubych itp, bo po co by było ludziom wykupywac ulep magazyny i upg je na 5ki, żeby mieć ponad 500k pojemności, jak każdy z magazynów można było by mieć na 3ce (minimalne koszty upa do tego poziomu, a reszte trzymać w nadwyżkach, po czym przerzucać na pocztę. Jak byś się trochę ogranoł i wszedł na testowy, zobaczył byś, że teraz będzie akcept do gwiazdy albo do mag wgrany (kiedy nie wiadomo). W Twoim rozumowaniu osoba taka jak ja nie produkująca węgla mająca rok temu magazyny na 40k (teraz tylko 567k i dalej rośnie) mogła by zakupić i 500k węgla i on by w żaden sposób nie przeszkadzał niczemu. Nie licząc faktu, że to co w gwieździe nie wchodzi w produkcję, to co w magazynie, tak. Teraz nowi gracze wstępujący do gildii są obsypywani surką, część tych zasobów trafia do gwiazdy, wg Twojej teorii nad magazynowania część graczy by w ogóle lub bardzo późno zaczęła by podnosić magazyny, jak i otwierać pewne linie produkcyjne, bo lepiej kupić nadmiar i nie produkować, niż się męczyć.
Wysyłasz do znajomego ofkę, ten odrzuca i nadmiar zostaje na poczcie, aż do zaakceptowania, a w magazynach dalej pusto,
Chyba że odesłana by była prosto do magazynu, a na poczcie miałbyś tylko informację.
A nawet jeśli nie, to byłoby to trochę uciążliwe.
dalej jestem zdania, że nie powinno być czegoś takiego jak nadwyżka ponad stan magazynowy, Wcześniej to co było ponad stan w magazynie, znikało, to wprowadzili do gwiazdy, teraz powinni dać ograniczenie: nie możesz mieć więcej niż np 10-20% surowców w gwieździe, niż Twoje magazyny, i jakieś wyjątki w postaci 10 dropów, 100 "skarbów" z grubych itp,
A ja jestem zdania, że nie powinno być czegoś takiego, jak nadwyżka w gwieździe. Chyba mamy problem.
bo po co by było ludziom wykupywac ulep magazyny i upg je na 5ki, żeby mieć ponad 500k pojemności, jak każdy z magazynów można było by mieć na 3ce (minimalne koszty upa do tego poziomu, a reszte trzymać w nadwyżkach, po czym przerzucać na pocztę. Jak byś się trochę ogranoł i wszedł na testowy, zobaczył byś, że teraz będzie akcept do gwiazdy albo do mag wgrany (kiedy nie wiadomo).
Byś ogarnął posta, to byś zobaczył, że znam serwer testowy.
A poza tym to co jest zaproponowane, to jest pomyłka. To wsparcie dla używania narzędzia w niewłaściwy sposób.
To tak jakby producenci telefonów robili obudowy ułatwiające otwieranie piwa.
Po prostu to okienko ma jeden guziczek za dużo i mam nadzieję, że nie przejdzie w tej złej formie.
Zaproponowane rozwiązanie zwalcza objaw problemu, a nie problem.
W Twoim rozumowaniu osoba taka jak ja nie produkująca węgla mająca rok temu magazyny na 40k (teraz tylko 567k i dalej rośnie) mogła by zakupić i 500k węgla i on by w żaden sposób nie przeszkadzał niczemu.
To właśnie obecny system pozwala mieć wszystkiego bez ograniczeń. A tak przynajmniej miałbyś problem z magazynowaniem produktu ostatecznego i ewentualnie półproduktu.
Mając specjalizację np. w chlebie, nie mógłbyś mieć więcej chleba niż maksymalny stan magazynu, tak? (Oczywiście gdyby naprawić też problem z pocztą).
Nie licząc faktu, że to co w gwieździe nie wchodzi w produkcję, to co w magazynie, tak. Teraz nowi gracze wstępujący do gildii są obsypywani surką, część tych zasobów trafia do gwiazdy, wg Twojej teorii nad magazynowania część graczy by w ogóle lub bardzo późno zaczęła by podnosić magazyny, jak i otwierać pewne linie produkcyjne, bo lepiej kupić nadmiar i nie produkować, niż się męczyć.
Nie zmieni się prawie nic. Nie ma dużej różnicy dla rynku czy kupisz towar dwa razy dziennie czy raz w tygodniu.
Teraz też możesz nakupić zapasów na pół roku, tylko musisz je podrzucać z gwiazdy ze dwa razy dziennie. Różnica jest tylko w miejscu składowania (i niewielka różnica w utrzymaniu produkcji, mająca znaczenie przy takich materiałach jak węgiel, zboże..., ale prawie bez różnicy dla innych).
Tak poza tym kupno w dużych partiach wymaga sprzedaży w dużych partiach, a sprzedaż w dużych partiach wymaga dużych magazynów.
anael6669
07.06.2014, 00:45
Tak poza tym kupno w dużych partiach wymaga sprzedaży w dużych partiach, a sprzedaż w dużych partiach wymaga dużych magazynów.
I powiedz mi kto by miał duże magazyny, jak ludzie by się dogadywali i upychali tak samo ponad stan magazynowy, jak teraz do gwiazdy. Większości to co proponujesz nie pasuje, a to jest temat zupełnie o czym innym: "Kolaps-zasobów-w-gwieździe", a nie "Ja - Iphoris nie chce mieć nic w gwieździe to totalny błąd, nie zgadzam się nawet na jakiś % w gwieździe i zawsze mam racje, nie ważne, że ludzie po to wykupują magazyny na pojemność 500k-1kk bo nie widzą sensu w grze poza upychaniem już takich ilości do gwiazdy, ważne, żebym to ja- Iphoris, miał wszystko ponad stan magazynowy, bo mi ciężko powiększyć swoje magazyny, bo trzeba ludziom ostatni sens grania odebrać, bo jest co robić poza upychaniem do gwiazdy, przecież mamy system osiągnięć, 50+ i wiele innych"
Pomyślmy.
Maaaaaam!
Prawie kilka sekund mi wymyślenie zajęło.
Duże magazyny mogą się przydać do podtrzymania płynności produkcji, do robienia zapasów, do lepszej obsługi handlu i do kilku innych rzeczy.
Duże magazyny by mieli ci, którzy chcą podtrzymać płynność produkcji, robią zapasy, chcą lepiej obsługiwać handel albo chcą lepiej zrobić coś innego.
Wersja dla mających problem ze zrozumieniem:
- Robisz chleb i miecze.
- Masz za dużo chleba i mieczy.
- Jeżeli nie pozbędziesz się nadmiaru chleba i mieczy albo nie powiększysz magazynów, to nie robisz chleba i mieczy.
Prościej już nie potrafię.
Jeżeli gracz jest producentem "czegoś", to maksymalna ilość "czegoś", jaką może posiadać, to lekko powyżej pojemności magazynu (śmiało zakładając, że gracz nie będzie zachowywał się idiotycznie, na przykład wstrzymywał sobie większości produkcji).
Dla porównania w obecnym systemie kilkoma kliknięciami upychasz to do gwiazdy i produkcja leci dalej.
Tak jak było to masowo robione np. z marmurem przed eventem z golemem - jednoczesny masowy skup i masowa produkcja surowca i pakowanie w gwiazdę.
W którym przypadku jest większe ciśnienie na powiększanie pojemności magazynów?
Jest to całkiem na temat - kolapsu surowców w gwieździe nie powinno być, bo nie powinno być surowców w gwieździe. Służy to tylko do nadużyć, czy ma jakieś normalne zastosowanie?
Pozostałe zasoby oczywiście powinny być łączone. Do przemyślenia zostaje tylko sprawa ludków i doładowań.
Limitowanie gwiazdy do np. 10% ponad magazyn jest jeszcze głupszym rozwiązaniem niż jest teraz, bo łączy wady wszystkich rozwiązań, dodaje kilka nowych, a rozwiązuje w zasadzie tylko jeden problem (brak górnego limitu posiadanych surowców). Na przykład nadal zabiera należne graczowi nagrody i zakupy.
Mozna obecne magazyny powiekszyc np x5 a coś takiego jk gwiazda przestać istnieć
czy nie odeszliście od tematu? A co powiecie na to: kolaps powinien być automatyczny - wszystko x1 w gwieździe, niezaleznie czy przygody, czy surowce czy dopałki. W przypadku dodawania do złoża / magazynu / handlu powinno pojawiać się okno gdzie wybierasz ilość którą chcesz wrzucić i tyle.
Bardziej przydałaby mi się opcja powórzenia takiej samej (bądź wystawienie podobnej na podstawie starej) oferty na handlu.
A jeszcze bardziej robienie więcej niż 25 jednostek - np. po upgradzie koszar do 6 lvl?
browar69
15.07.2014, 10:56
czy nie odeszliście od tematu? A co powiecie na to: kolaps powinien być automatyczny - wszystko x1 w gwieździe, niezaleznie czy przygody, czy surowce czy dopałki. W przypadku dodawania do złoża / magazynu / handlu powinno pojawiać się okno gdzie wybierasz ilość którą chcesz wrzucić i tyle.
Moim zdaniem jedyne sensowne rozwiązanie problemu, w tym przypadku im prościej tym lepiej, gra ma być grywalna, obsługa intuicyjna, reszta propozycji to tylko komplikacja obecnych rozwiązań, lanie wody i typowe pitu pitu.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.