PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Warsztat Wynalazcy



Idho
05.02.2014, 00:41
Cena: 10k magicznej fasoli (dobrą alternatywą, może byś cena za łodygi)

Budynek odpowiadałby za proces ulepszania budynków premium. Przykład:
1) BB wprowadza Ulepszony Silos za klejnoty do kupca. Alternatywą byłby ten budynek, gdzie BB wprowadzałoby łańcuch zadań, który po wypełnieniu odblokowywał nową funkcjonalność w tym przypadku byłoby to tworzenie Ulepszonego Silosu, ze zwykłych Silosów.

Łańcuch Zadań:
1)Wydać 150k narzędzi, 150k desek liściastych, 100k brązu, 100k marmuru, 10k stali, 10 żelaza , 25k dech egzotycznych, 40k saletry
2) Zrobić 2 przygody kooperacyjne, 2x Atak z Zaskoczeni, 2x Proch
3) Zdobyć 3k saletry z epickich przygód.
4) Uzbierać 10k bali egzotycznych z przygód

Odblokowywało proces odpowiedzialny za tworzenie Ulepszonego Silosu, który trwałby 7 dni.

Do wyprodukowania Ulepszonego Silosu (poprzez scalenie) potrzebujemy 3 zwykłych Silosów oraz 16k monet. Silosy muszą być w gwieździe i wyprodukowany Ulepszony Silos jest poziomu pierwszego i zostaje dodany do gwiazdy (proces odbierania na takiej samej zasadzie co Introligator).

To jest przykładowy proces, jeżeli BB chciałaby zaimplementować lepszą wersję jakiegoś budynku, który znajduje się w grze nie koniecznie Silosu, a innego budynku, wtedy zostawałby dodawany dodatkowy łańcuch w celu odblokowania funkcjonalności tego budynku dla nowego Ulepszonego budynku premium. Liczby oraz zadania są przykładowe, mają wprowadzić trudność oraz poprawić ekonomię gry.

Plusy:
- Alternatywa dla osób bez klejnotów, która nie wpłynie na decyzje osób, które będą chciały wydać klejnoty.
- Ożywienie rynku - wypompowanie niepotrzebnych surowców oraz budynków (silosy eventowe oraz podarunkowe)
- Utrzymanie ceny magicznej fasoli na odpowiednim poziomie.
- Ewolucja Silosu, spowoduje utrzymanie ceny silosu, na odpowiednim wysokim poziomie nawet po wprowadzeniu Ulepszonego Silos (będzie nadal przestawiał ten budynek swoja wartość)

pajkun
05.02.2014, 01:16
" Ożywienie rynku - wypompowanie niepotrzebnych surowców oraz budynków (silosy eventowe oraz podarunkowe)"

niepotrzebne budynki zawsze mozna sprzedac a chetnych nie zabraknie :)

Gacek666
05.02.2014, 01:22
Jakby odzyskiwało by się za upy było by oka, a tak to budynek do budynków, po to ma być drzewko wyspy, ehh

Idho
05.02.2014, 02:17
niepotrzebne budynki zawsze mozna sprzedac a chetnych nie zabraknie :)

Ile masz silosów?? Ile zdobyłeś silosów z wydarzenia halloweenowego ?? Z silosami będzie jak z 50 poziomem, w końcu każdy je zdobędzie i zabuduje nimi sobie wyspę. Kwestia twoich umiejętności, zmysłu handlarza, podejścia do gry, w jakim czasie to zrobisz, jest to fakt nieunikniony w końcu rynek w jakimś stopniu się nasyci. Podczas wydarzenia w którym są do zdobycia silosy, osoby, które już mają ich wystarczająco, skupują silosy, aby je sprzedawać drożej, aby na nich zarobić, w ten sposób rynek się nasyca i w pewnym sensie silos tanieje, owszem jest to dość dobre dla graczy początkujących, ale tacy gracze i tak serio nie podchodzą do gry i nie mają wpływu na rynek. Tak naprawdę trzeba brać pod uwagę graczy 42+ a obecnie śmiem nawet twierdzić 48+ ponieważ to oni trzymają najwięcej zasobów, które powinno mieć gdzieś ujście. Istnieją jakieś mikropłatności, które niszczą jakiś odsetek monet czy innych zasobów: zadania, odkrywcy, introligator, ale jest to zbyt mała wartość aby wpłynęła, jeżeli ktoś produkuje 10k monet, a zużyje 1k monet w ciągu doby na odkrywców/introligatora/zadania ma już budynki na lvl5 wszystkie.

Budynek ten sprawi, że jednak wartość monety wzrośnie (na którą niskie poziomy tak bardzo pracują). Wartość silosów nie spadnie, gdy przykładowo osoby, którym nie będzie się chciało czekać na produkowanie 4 ulepszonych silosów z 12 zwykłych silosów przez miesiąc i kupią przykładowo od reki 30 Ulepszonych silosów, a wrzucą na rynek 80 silosów znajdą szybko nabywców bez nasycenia rynku, bo część silosów zostanie przykładowo przekształcona na ulepszone lub skupiona przez osoby, które potrzebują zwykłych silosów.

TomIII
05.02.2014, 07:56
fajna rzecz

doncristi
05.02.2014, 10:39
jak dla mnie trochę
drogo

i dlaczego mamy tracić surowce za ulepszenie zwykłego silosu

Kannen
05.02.2014, 11:23
Za tyle surowców to by można było wybudować "Cud Świata" Budynek ktory zastępuje wszystkie budynki. Fajny pomysł? Zwolniłoby się mnóstwo miejsca na wyspie i równie dobrze możnaby było w ogóle nie wchodzić na wyspe.....

sparkz
05.02.2014, 11:26
Pomysl jestem w stanie przelknac, tylko blagam, przestan szalec z kolorkami w postach ;p

Lightowy
05.02.2014, 11:41
Wersja skrócona
Z 3 silosów robie 1 silos... który działa jak 3 silosy + wypompowuje sie z surowców i monet + kupa roboty.Czyście poszaleli;d

RedJul
05.02.2014, 11:54
Ja widziałbym minimalne zmiany.
Sam budynek 2 poziomy, samo postawienie to (na przykład) 45 poziom gracza, możliwość podniesienia na 2 poziom - 50 poziom.
Budowa koniecznie za łodygi - niech ten zamek trochę popracuje:)
Ewentualnie dodatkowo (a właściwie najpierw) wykonanie jakiegoś ciągu zadań aby odblokować możliwość budowy tego budynku - sam poziom to za mało.
Po wybudowaniu takiego budynku pojawiają się kolejne ciągi zadań umożliwiające ulepszanie konkretnych budynków.
Po wykonaniu jednego ciągu, dostajemy możliwość podnoszenia (na przykład) poziomu silosu.
Ale w tradycyjny sposób, to znaczy że pojawia nam się możliwość podniesienia silosu z 5 na 10 poziom. 10 to 2 razy szybszy budynek niż poziom 5.
Po podniesieniu Warsztatu Wynalazcy na poziom 2 pojawiają się kolejne ciągi zadań umożliwiające dalsze podnoszenie poziomu budynków.
I tak po wykonaniu kolejnego ciągu możemy podnieść silos na poziom 15 co oznaczałoby 3 razy szybszy budynek jak ten z poziomem 5.
Identyczne zasady tyczyły by się innych budynków (ja widziałbym wtedy koniecznie możliwość podniesienia gospodarstwa na ten sam poziom co silos).

Idho
05.02.2014, 12:05
Jeżeli chcecie się włączyć w dyskusje proponuje przedstawić jakieś argumenty na poparcie waszego zdania, bo komentarze bez żadnej treści merytorycznej są zbyteczne.

Będzie możliwość kupienia tego Ulepszonego Silosu za 2k klejnotów, jeżeli przeraża was cena w surowcach. Po datach dołączenia gry, mogę stwierdzić, że od dawna powinniście mieć 50 poziom, i szczerze ile macie surowców odłożonych gwieździe 50k monet, 100k monet , 1kkk monet ??? Wszystko uzależnione jest od tego jak gracie, możliwe że nie macie 50 poziomu i nie macie odłożonych żadnych surowców, a na wyspie z trudem można się doszukiwać jakikolwiek silosów, jeżeli jesteście w takiej sytuacji, to raczej i tak skupicie się na skupie zwykłych silosów niż ulepszonych, więc ten temat was nie będzie interesował. Lecz z drugiej strony jeżeli gracie swoim tempem i zdobywacie przykładowo 1k monet dziennie i jest to dla was dużo to zrozumcie, że z dnia na dzień te monety które z trudem zdobyliście tracą na wartości, ponieważ monety nie mają swojej płynności, i są odkładane u osób, którzy nie mają na co wydawać.Przykład:
1) 2012 wartość silosu była szacowana na 3k monet i długo utrzymywała się.
2) wydarzenie halloweenowe 2013 10k-12k monet silos
3) luty 2014 ~15k-17k monet silos

Cena silosu jest podyktowana wartością klejnotów na serwerze, ale także ilością monet w obiegu, czym więcej będzie monet na rynku tym przedmioty będą "droższe" bo wartość monety jest zaniżona. Jeżeli chcecie płacić przykładowo za silos w przyszłości 20k-30k monet to zaznaczcie NIE, ponieważ serwer będzie ciągle zalewany monetami, jeżeli BB nie znajdzie rozwiązania będziemy w takiej sytuacji, gdzie nisko poziomowi gracze, a nawet i gracze z wysokim poziomem, lecz nie mający rozwiniętej produkcji monet, będą niestety zmuszeni do kupowania budynków za klejnoty, albo będą szybko kończyć gracz, bo sumy na rynku będą ich odstraszać i skutecznie zniechęcać, gdy ktoś za zdobyty poziom otrzyma 300-400 monet a na handlu zobaczy, że musi wydać 20k-30k monet na budynek premium, lub z 3k na rezydencję.

btw. ten budynek nie ma zastępować innych budynków, jest to alternatywny sposób zdobywania budynków premium, które zostały ulepszone przez BB. Obecnie na testowym znajduje się tylko jeden taki budynek i jest to Ulepszony Silos, możliwe że w przyszłości BB będzie chciało wprowadzić inne budynki. Propozycja moja też ma na celu regulowanie i poprawienie ekonomii w grze, i pozostawia furtkę dla twórców gry, aby mogła wpływać skutecznie na ekonomię.

RedJul
05.02.2014, 12:15
Dlatego powinno wprowadzić się poziomy 50+ za osiągnięcie których nie dostawalibyśmy kolejnych surowców a odblokowywałyby nowe możliwości (nowe budynki, wojsko, możliwość wyższego upowania budynków itp).
W tej chwili gramy bez celu - wyższe poziomy dały by nam ten cel.
Wiem że to nie do końca o Warsztacie ale pisząc swoje poprawki do pomysłu Idho chciałem wstawić tam nowe poziomy gry ale odpuściłem. Temat sam się wywołał:)

kinia19910
05.02.2014, 12:30
Ile masz silosów?? Ile zdobyłeś silosów z wydarzenia halloweenowego ?? Z silosami będzie jak z 50 poziomem, w końcu każdy je zdobędzie i zabuduje nimi sobie wyspę. Kwestia twoich umiejętności, zmysłu handlarza, podejścia do gry, w jakim czasie to zrobisz, jest to fakt nieunikniony w końcu rynek w jakimś stopniu się nasyci. Podczas wydarzenia w którym są do zdobycia silosy, osoby, które już mają ich wystarczająco, skupują silosy, aby je sprzedawać drożej, aby na nich zarobić,

Trochę przesadzasz. Mam 30 gospodarstw i 3 silosy póki co :P Nie wydaję kasy na grę, gram, bo lubię nie zależy mi na jak najszybszym upie całej wyspy do 5 lv.. To, że skupują, aby zarobić jest oczywiste :)


Budynek ten sprawi, że jednak wartość monety wzrośnie (na którą niskie poziomy tak bardzo pracują). Wartość silosów nie spadnie, gdy przykładowo osoby, którym nie będzie się chciało czekać na produkowanie 4 ulepszonych silosów z 12 zwykłych silosów przez miesiąc i kupią przykładowo od reki 30 Ulepszonych silosów, a wrzucą na rynek 80 silosów znajdą szybko nabywców bez nasycenia rynku, bo część silosów zostanie przykładowo przekształcona na ulepszone lub skupiona przez osoby, które potrzebują zwykłych silosów.
Masz rację:) i tu najbardziej mi się podoba "wyprzedaż" zwykłych silosów :P

Sam pomysł dla mnie póki co niemożliwy do zrealizowania (póki nie zdobędę wystarczającej ilości silosów +4 dodatkowych, aby je sobie powymieniać ) ale dla 50 może być całkiem fajny. Kwestia kosztów to nie jest aż tak duży problem :) Byłoby jakieś wyzwanie :)

Idho
05.02.2014, 12:42
@ RedJul

Odnosząc się do twojej propozycji, uważam że jest po części dobra. Nie widzę problemu, aby zrobić ten budynek na podobnej zasadzie jak Bajkowy Zamek (wprowadzenie 5 poziomów do budynki i limitu poziomowego od jakiego może go kupić gracz). Z pozostałą częścią się niestety nie zgadzam:
1) Rozumiem, że nie chcesz tracić surowców, które zużyłeś na wypoziomowanie silosów, niestety w tym przypadku też zmieni ci się rozłożenie, ponieważ tylko silosy zwiększą ci wydajność, nie ma żadnych planów odnośnie gospodarstw, więc część silosów i tak wyburzysz, i dodatkowo zmienisz ich rozłożenie w taki sposób aby zoptymalizować produkcje zboża. // jednym słowem i tak część silosów wyburzysz, a część przestawisz, a przy przestawieniu BB może zaproponować ci 2k granitu i 5k monet ;-)
2) Nie wiesz jak wyglądać będzie ulepszony budynek premium, obecnie BB tylko pokazało jedna propozycję Ulepszonego Silosu, możliwe , że jak BB wprowadzi ulepszony młyn wodny to będzie mniej lub więcej zajmował miejsca co obecny młyn wodny, i jednak podniesienie poziomu(ulepszenie) nie będzie możliwe bo go nie zmieścisz w miejsce w którym się znajduje.
3) Implementacja twoja wydaje mi się, że może przerosnąć programistów BB, moja propozycja już istnieje w grze, masz ją we władyce w kolekcjach, lub w Introligatorze, gdzie kilka surowców jest przerabiany na inny produkt i odbierany po pewnym czasie. Wole się bazować na pomysłach, których podobieństw możemy doszukiwać się w grze. Twój pomysł się nie sprawdzi, masz porównanie przykładowo w Epickim Składzie Drewna, w jaki sposób dodają nową funkcjonalność do budynku.


@kinia19910

Rozumiem, jak już pisałem każdy gra swoim tempem, ale jeżeli nie stać na zakup 30 silosów od ręki, można powiedzieć, że masz znikomy wpływ na rynek i grając tempem jakim sobie nałożyłaś jednak zdobywanie silosów ci przedłuży się w nieskończoność, ponieważ moneta będzie traciła na wartości, a silos będzie drożał. Ten temat może cie nie interesować, bo się nastawiasz na skup silosów, ale one nie stanieją, jeżeli twórcy gry nie zrobią nic z obecną sytuacją, czyli dużą ilością monet w obiegu.

gonzales7
05.02.2014, 13:15
Łańcuch Zadań:
1)Wydać 150k narzędzi, 150k desek liściastych, 100k brązu, 100k marmuru, 10k stali, 10 żelaza , 25k dech egzotycznych, 40k saletry
2) Zrobić 2 przygody kooperacyjne, 2x Atak z Zaskoczeni, 2x Proch
3) Zdobyć 3k saletry z epickich przygód.
4) Uzbierać 10k bali egzotycznych z przygód

wszystko ładnie ,pięknie IDHO ,zgodzę się na punkt 2,3,4 ale punkt pierwszy troche chyba pojechałeś z ilością surowców

Szerszeń_00
05.02.2014, 13:46
idho sprzedaj te silosy zanim wprowadzą nowe i będziesz miał z głowy :p
Fajnie by było żeby te stare można było normalnie budować, tak jak gospodarstwo itp. :) Byłby o wiele większy komfort gry od samego początku. A co do nowych to raczej będą tylko za klejki, właśnie dlatego że dużo ludzi ma 50lvl i full surowców (a to właśnie dla nich jest wprowadzany ten ulep.silos by zaoszczędzić miejsce na wyspie), chcą wyciągnąć od nich kasę na klejki. A jeśli nie będą chcieli wydawać to będą musieli sprzedać trochę swoich nadwyżek by kupić je na handlu :)

Piotru70
05.02.2014, 14:01
Ja jestem na Nie, gdyż wszystkie swoje silosy już sprzedałem. I nie chciałbym aby osoba która je kupiła zyskała na tym.

Robin76
05.02.2014, 14:06
Takie rzeczy tylko w erze... dlatego era nie istnieje. Takimi pomysłami to wy tę grę pogrzebiecie. O ile wspomniany łańcuch zadań w punktach 2 - 4 jest do przyjęcia to faktycznie w punkcie 1, pomysłodawca przesadził. Aby wprowadzać takie rzeczy dla jednego lub dwóch silosów to trochę przesada. Bo najpierw zapytam, kto nawet na 50 lvl jest w stanie ze swoich 20 silosów zrobić 6 silosów ? przy takim wyzysku surowców? I zamiast grę rozwijać pod względem wojskowym dalej się ją rozwija tylko wyłącznie gospodarczo i ekonomicznie. Alternatywy dla tego pomysłu nie ma bo jak dla mnie jest to i strata czasu i surowców. I szczerze, zadania dla, powiedzmy wybrańców. Ponieważ poniżej 50 lvl nie opłaca się robić takich manewrów ze silosami. To już jest dla maniaków, nie dla przeciętnego gracza który, gra dla zabawy a nie dla samego podnoszenia levelów. Jeden silos ulepszony aby robić rok to już jest przesada. Lepiej gdyby ktoś pomyślał aby ulepszony silos nie był dostępny tylko za klejki ale za fasole czy tam łodygi. Bo teraz to tylko już wstawia się budynki dla zarobku. Jeśli dalej pójdziemy tym tropem gra dla poziomów 50 już nie będzie taka darmowa, jak się to reklamuje. Bo aby zaliczać zadania będzie trzeba wydawać klejnoty. I albo będziesz zbierać przez rok na jakiś budynek albo wydasz kasę. Dajecie po prostu pomysły na przetrwanie a nie na rozwijanie.

sparkz
05.02.2014, 14:33
Bo najpierw zapytam, kto nawet na 50 lvl jest w stanie ze swoich 20 silosów zrobić 6 silosów ? przy takim wyzysku surowców?

przy jakim wyzysku surowcow ? wg pierwszego postu 3 silosy + 16k monet -> 1 ulepszony, kupa ludzi gdyby nie bylo cooldownow moglaby cos takiego zrobic 10-20x z miejsca.

Idho
05.02.2014, 14:39
@ gonzales7

Mam produkcje desek liściastych około 11k na dobę, i nie mam zbyt wielu tartaków. Narzędzia rzędu 2k , brązu 6k na dobę. Nie są to jakieś zabójcze ilości, głownie są tworzone na własne potrzeby, aczkolwiek od dawna nie wykorzystuję desek liściastych i one się po prostu odkładają, podobnie narzędzia więcej produkuje niż wykorzystuje. Rynek jest przesycony dużymi ilościami tego towaru, nikogo nie dziwi wystawianie ofert rzędu 200k-300k, które de facto przez nasycenie rynku są mało wartościowe takie 100kj dech liściastych warte jest 1,5k-2k monet, gdzie obecnie robiąc krawca można zarobić 30k monet. Zrozum musi gdzieś zniknąć ten towar, aby ożywić rynek, aby gracze, których nie stać na produkcje złota opłacało im się wystawiać deski liściaste na sprzedaż.

btw. ja bym osobiście zmienił nawet i dał 80k saletry i dodał kilka innych produktów, które obecnie nawet nie opłaca wystawiać, bo nikt tego nie kupuje tak rynek jest nasycony.

@Robin76

Nie zrozumiałeś. Łańcuch jest tylko po to aby odblokować funkcjonalność budynku dla Ulepszonego Silosu, robisz go tylko raz. Jeżeli BB wprowadzi przykładowo Ulepszony młyn wodny, zostanie wprowadzony inny łańcuch w celu ponownej regulacji ekonomicznej TSO.

Przeczytaj także inne moje posty, pisałem jasno że jest to przeznaczone rozwiązanie dla potentatów gry, którzy wpływają na ekonomię gry, jednak jest to ważny aspekt dla osób z niższym poziomem. To że ktoś nie zrobi sobie Ulepszonego Silosu, ok... ale zamiast tego będzie płacił za silos 12k monet a nie 30k monet, bo gdy nie wypompujemy monet to cena innych przedmiotów wzrośnie.

RedJul
05.02.2014, 14:47
1. Jeśli ten warsztat ma służyć tylko do zmian z silosem to jest bez sensu, sensu nabierze gdy będzie można upować w ten sposób więcej budynków (między innymi gospodarstwa o których wspominałem). Podnosząc w tym samym czasie silosy i gospodarstwa nic nie trzeba przenosić.
2. Wielkość i wygląd nowego silosu nie będzie miała znaczenia gdy będą 2 rodzaje silosów podobnie jak jest z rezydkami.
3. Idąc tym tokiem rozumowania to niech lepiej BB nic nie robi bo faktycznie czego się tknie to zepsuje:)

Mastaszko
05.02.2014, 15:00
dla mnie bezsensowna propozycja :) tworzysz je patrzac na siebie :) wez pod uwage ze wiekszosc z nas gra bo lubi, dla zabicia czasu, a nie po to aby byc tu Bogami :) czytajac Twoje wypowiedzi tutaj i w grze stwierdzam otwarcie, ze TSO stalo sie Twoim swiatem, bardziej Ci zalezy na tej grze niz komukolwiek innemu :) moim zdaniem nie potrzeba laczyc zwyklych silosow. jezeli kupisz sobie ulepszone bo Cie na nie stac, zwykle mozesz sprzedac albo poprostu usunac aby nie zagracaly Ci gwiazdy :)

btw. upowanie gospodarsta na poziom 15 ( tak jak ktos juz pisal ) musialoby wymusic wprowadzenie pola o wiekszej ilosci zasobu. inaczej pola dostawiasz co 4-5 godzin lub zastawiasz nimi kazde wolne pole na wyspie :)

Idho
05.02.2014, 15:02
@RedJul

1) Głupota, grałbyś może z 3 miesiące po wprowadzeniu takim, bo nikt by nie kupował klejnotów, a powoli by ulepszał wszystkie budynki jakie ma na mapie do lvlu 15. Musisz myśleć też z drugiej strony czy BB nie straciłaby na takim wdrożeniu.
2) Bzdura. Jeżeli przykładowa Ulepszona wersja wygląda 3x2 , a "normalna" 2x2 .... to niby w jaki sposób zmieścisz, obecnie masz tylko jeden budynek, może za rok będą już dwa albo trzy, których wymiary będą się znacząco różniły od poprzedniego. Musisz myśleć przyszłościowo!
3) Zdaje sobie sprawę, że możliwe że jesteś humanistą i nigdy na oczy nie widziałeś kodu źródłowego. Twoja wiedza odnośnie flasha kończy się na tej grze, chciałbym ci wytłumaczyć, że taka implementacja ma sens, przy czym twoja propozycja to tak jakbyś proponował stworzenie drugiego pvp, wiesz nie wszyscy chcą mieć zrobione na za 10 lat, a raczej w tym półroczu ;-)


@Mastaszko

Wydawałeś się raczej graczem, co nie patrzy na innych, aż nie mogę wyjść z podziwu, że tak fascynuje cie moja osoba, i to jak spędzam czas wolny. Szczerze nie patrzyłem tylko na siebie, ale na graczy z podobnym zasobem towarów i na ekonomie gry. Dodatkowo ci zdradzę że do takiego poziomu aby dojść nie trzeba sprawiać aby TSO było na pierwszym miejscu, wystarczy ogarniać i trochę główkować.
Jak wprowadzą Ulepszone Silosy, ja przewiduje taki scenariusz, że gracze którzy mają zmagazynowane monety, będą chcieli skupić Ulepszone Silosy, moneta znowu spadnie w ostateczności, pomimo, że wpłyną nowe silosy na handel, będą kosztować 22k-25k monet ;-)

Mastaszko
05.02.2014, 15:41
nie fascynuje mnie twoja osoba :) tylko takie fakty dalo sie zauwazyc :) problemem w tej chwili nie sa ulepszone slilosy :) zamiast dodawac kolejne budynki pora pomyslec o zatrzymaniu graczy ktorzy juz osiagneli 50 poziom :) wprowadzenie twojego budynku w takiej formie jaka proponujesz mija sie z celem :) mowisz ze ceny pojda mimo wszystko w gore ? zgadzam sie :) cena sie zrownowazy gdy gracze ktorzy maja zmagazynowane pokazne ilosci surowcow beda mieli co z nimi zrobic. a wiec podniesienie bariery poziomowej jest najlepszym wyjsciem :) + mozliwe dodatnie kilku innych budynkow badz lekkie zwiekszenie poziomu upgrade. mowiac "lekie" mam na mysli maxymalnie 2 poziomy do gory a nie jak ktos proponowal podnoszenie do 15 poziomu.

pajkun
05.02.2014, 15:48
Mam produkcje desek liściastych około 11k na dobę, i nie mam zbyt wielu tartaków. Narzędzia rzędu 2k , brązu 6k na dobę. Nie są to jakieś zabójcze ilości, głownie są tworzone na własne potrzeby, aczkolwiek od dawna nie wykorzystuję desek liściastych i one się po prostu odkładają, podobnie narzędzia więcej produkuje niż wykorzystuje. Rynek jest przesycony dużymi ilościami tego towaru, nikogo nie dziwi wystawianie ofert rzędu 200k-300k, które de facto przez nasycenie rynku są mało wartościowe takie 100kj dech liściastych warte jest 1,5k-2k monet, gdzie obecnie robiąc krawca można zarobić 30k monet. Zrozum musi gdzieś zniknąć ten towar, aby ożywić rynek, aby gracze, których nie stać na produkcje złota opłacało im się wystawiać deski liściaste na sprzedaż.

btw. ja bym osobiście zmienił nawet i dał 80k saletry i dodał kilka innych produktów, które obecnie nawet nie opłaca wystawiać, bo nikt tego nie kupuje tak rynek jest nasycony.




jestem jak najbardziej za zadaniami i wydawaniem ogromnych ilosci zasobów. zwiekszyłbym jeszcze nawet stal i zelazo które tam podałeś do jakichś wiekszych sumek. Produkcje tez mam na własne potrzeby i surowce sie odkłądają mimo ze nie mam jeszcze wykorzystanych wszystkich miejsc wolnych na mapie :)

Osobiscie spodobało mi sie bardzo wprowadzenie składu, co prawda szału wielkiego nie ma ale jednak zadania dały jakąś wiekszą satysfakcje, nadało jakis cel na dłuższą chwile.

z cenami silosów moze być wielka niewiadoma... wystarczy ze nie wprowadza przerabiania silosów zwykłych na ulepszone lub nawet mozliwosci handlu nie bedzie i plany legną w gruzach :)( co prawda stracili by na tym zakazie handlowania sporych sumek pln) Wtedy zwykle silosy wyprzedawali by Tylko Ci co mogą sobie pozwolic na kupno klejnotów. Natomiast jeśli będzie handel możliwy to cena silosów spadnie moze nie ponizej 10k ale jednak spadnie. Jak ze wszystkim czego jest duzo na rynku :)

Idho
05.02.2014, 16:36
@Mastaszko

Fakt jest taki, że jednak fascynuje nie musisz się oszukiwać, zauważ że dodajesz niepotrzebne komentarze, a nie skupiasz się na meritum tematu.
Tak naprawdę podniesienie maksymalnego poziomu nic ci nie da w tym przypadku nawet zaszkodzi, ponieważ graczy co do tej pory już robią przygody ze względu tylko na zadanie gildyjne, zaczną zdobywać doświadczenie. Owszem zniknie w jakimś tam stopniu część broni, ale pamiętaj na przygodach głownie się zarabia, więc jakby nie patrzeć, będziemy mieli więcej towaru w obiegu. Oczywiście będzie jakiś deficyt mieczy z żelaza czy broni, która nie wylatuje z przygód, które służą do zdobywania doświadczenia, ale zaleje nas inny towar. Zwiększenie o 2 poziomy to tez jakieś chwilowe rozwiązanie, ale to raczej dywagacja na inny temat.
Jak dla mnie Warsztat Wynalazcy to dobre rozwiązanie do wyregulowania ekonomii, bo pozbędziemy się towaru z obiegu, i to dzięki graczom, którzy mają ich aż za dużo i raczej przez uwagę na długi okres produkcji jednak to nie będzie jak przypadku fasoli magicznych gdzie po 1-2 miesiącach 50 poziomowi gracze mieli to co już chcieli tylko da wyzwanie na dłuższy okres czasowy.


@pajkun

Mylisz się odnośnie ceny Silosów, zauważ że ich cena ciągle wzrasta i to jest podyktowane dużą ilością monet w obiegu. Kiedyś aby zrobić zadanie " posiadać 200k monet" czy wrzucić 200k monet do gwiazdy, trzeba było się nagimnastykować, obecnie każdego kogo zapytasz ma taką ilość na ręku, i nikogo nie dziwi że przykładowo ma 1kkk w gwieździe jak się chwalą tym na forum. Zobacz też historie sprzedaży silosów, jak zaczynałeś mogłeś kupić spokojnie coś w okolicach 2k monet, podczas świąt silosy kosztowały 12k-13k monet, obecnie to jakieś 16-17k monet, a to dlatego, że klejnot kosztuje ponad 20m za sztukę.
Wprowadzą Ulepszone Silosy, każdy rozsądny gracz zobaczy, że klejnot idzie ciągle w gorę, więc Ci co mają monety, będą starać się kupić za monety, i przykładowo gracze będą płacić 60k monet za ulepszony silos, co wyjdzie 30m za klejnot, powiedz uważasz wtedy że zwykły silos spadnie do 10k monet??:> Jeżeli wartość klejnotu będzie na poziomie 30m za 1 sztukę ?? Na pewno nie, będzie wynosiła 21k-23k ^_^ Będziesz miał 2 grupy ludzi, którzy będą sprzedawać silosy:
1) Osoby co wydadzą 1kkk-2kkk na Ulepszone Silosy, te osoby co kupią takie silosy płacąc 30m za 1 klejnot, nie będą później sprzedawać towaru po cenie 10m za 1 klejnot, albo zmagazynują albo wystawią po cenie aby im się zwróciło za Ulepszone Silosy
2) Osoby co wydadzą klejnoty, a ze zburzonymi silosami:
a) sprzedadzą po cenie jaki stoi klejnot, jeżeli kosztować będzie 30m za sztukę, nie będą generować sobie strat, bo kupili klejnoty, aby było im łatwiej w grze.
b) gracze którzy w gildii lub po znajomych rozdadzą takie budynki, lub sprzedadzą po cenie zaniżonej ale takie budynki nie trafią na handel.

RedJul
05.02.2014, 16:58
Idho głęboko Ci współczuję.
Jako jedyny masz rację a wszyscy inni nie mogą tego zrozumieć.
Tyś jeden mądry a reszta to durnie opowiadający głupoty i mający sklerozę.
(...)
Żebyś tylko jeszcze nauczył się czytać ze zrozumieniem.
Jeśli o mnie chodzi zamykam dyskusję bo do Ciebie jak ulał pasuje cytat z jednego naszych polityków z którego jak widzę czerpiesz wzorce:

Żadne krzyki i płacze nas nie przekonają, że białe jest białe, a czarne jest czarne

Drzajo
10.02.2014, 11:36
Sam pomysł może i dobry tylko puki co nawet te ulepszone Silosy nie są w Grze za wcześnie na takie coś no chyba, że ze zwykłych Rezydencji będzie można zrobić lodową

Sir_White
17.02.2014, 20:41
Kolega Idho ma rację, tzn jego pomysł jest trafiony. Trzeba pozbyć się z gry nadmiernej ilości zasobów, gdyż ich nadmiar powoduje zawyżanie cen, przez co gracze o niższych lvlach nie mają szansy lub są one znacznie ograniczone na dalszy, szybszy rozwój.

Jest to znacznie lepszy sposób niż "event" w którym konkurujemy z innymi serwerami o palmę pierwszeństwa i w zamian dostajemy NIC.

Tej grze trzeba nadać jakiś kierunek długofalowości a nie odblokować wyższe lvle, które i tak dla ogarniętych graczy 50+ sprowadzą się do 1-2mcy nieznacznie "ciekawszej" gry. A tak, wprowadzając wymóg wykonania określonych zadań plus wywalenie znacznej ilości zasobów na odblokowanie możliwości postawienia jakiegoś budynku lub jego ulepszenie, spowoduje że bogaci się wysypią z tego co mają i zmniejszy się ilość zasobów w grze. I to w znacznie ciekawszy sposób niż dmuchanie balonów.

Inna sprawa jest taka, że proponowane rozwiązanie wymaga jedynie przemyślenia zadań, wielkości zapotrzebowania na surowce i tym podobnych rzeczy, gdyż sam "silnik" pomysłu istnieje już w grze - introligator, epicki skład drewna. No i ryzyko spiep**a czegokolwiek znacznie maleje.BB please!

Uranos_old
11.02.2016, 20:41
Witam,

z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 17.02.2014 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.


Pozdrawiam,
MOD_Uranos