PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Łódź wikingów - alternatywa dla odkrywcy



horrorek
08.10.2013, 10:48
Witam wszystkich czytających i na wstępie informuje że pomysł jest bardzo rozbudowany a że nie wiem czy się wam spodoba bardziej szczegółowo opiszę pierwszą z opcji czyli wyprawę łupieską.

Łódź wikingów:
wygląd - jak w tytule :)
co daje - pozwala na pozyskiwanie dóbr potrzebnych naszej wyspie
wielkość - powinna ładnie się prezentować więc wielkość zbliżona do np. opactwa
gdzie kupić i ile można mieć - 3 za klej oraz 2 po osiągnięciu 50 poziomu za gwiezdne monety
gdzie stawiamy - oczywiście na wodzie

Łódź działa na podobnej zasadzie jak odkrywcy czyli po wybraniu otwierają nam się 4 opcję czyli: wyprawa łupieska, wyprawa na czarny ląd, wyprawa kupiecka oraz rabunek

Wyprawa łupieska - mamy 4 typy poszukiwań zależnie od naszego poziomu oraz środków jakimi dysponujemy, na tych wyprawach pozyskujemy drop z przygód obecnych w grze:
krótkie poszukiwania- czas 24h, koszt 100 półmisków ryb 100 wody 100 napitku, możliwość znalezienia dropu z przygód typu bagienna wiedźma, zdrajcy itp
średnie poszukiwania - czas 60h, koszt 100 kanapek 250 napitku 250 wody, możliwość znalezienia dropu z przygód typu wikingowie, dzieci itp.
długie poszukiwania - czas 96h, koszt 100 koszy cioci irmy 500 napitku 500 wody, mozliwość znalezienia dropu z przygód typu czarni rycerze, MB itp.
Bardzo długie poszukiwania - czas 168h ( aż 7 dni ) koszt 200 koszy cioci irmy 1000 napitku 1000 wody, możliwość znalezienia dropu z baśniowych przygód


Po rozpoczęciu wyprawy łódź powinna zniknąć z naszej wyspy a w gwieździe powinna być informacja z czasem powrotu, ponadto w formie wiadomości powinny przychodzić komunikaty o postępach wyprawy typu - natkneliśmy się na silny sztorm i wracamy z pustymi rękami na wyspę, po udanej wyprawie w drodze powrotnej natkneliśmy się na opuszczony okręt na którym znaleźliśmy skarb, pomimo naszego perfekcyjnego wyszkolenia nie udało nam się pokonać przeciwnika itp.
Po co te komunikaty - abyśmy wiedzieli co się dzieje na wyprawie na którą trzeba długo czekać
Procentowość - już po komunikatach wiadomo że wyprawa nie może być zbyt cukierkowa a szansa na drop powinna wynosić 75% a pozostałe 25% to zdarzenia losowe które objaśnie na przykładzie trzech komunikatów zawartych powyżej:

natkneliśmy się na silny sztorm i wracamy z pustymi rękami na wyspę - szansa 5%, po wypłynięciu do czasu osiągnięcia zdarzenia które jest zawsze w połowie czasu czyli na krótkich poszukiwaniach zdarzenie następuje po 12h, oznacza to że nim dopłyniemy na miejsce możemy natknąć się na sztorm przez co łódź powróci do domu przed czasem bez dropu tz. jak sztorm pojawi się po 5h od wypłynięcia po kolejnych 5h łódź powróci na wyspę

po udanej wyprawie w drodze powrotnej natkneliśmy się na opuszczony okręt na którym znaleźliśmy skarb - szansa 3-5% , znajdujemy dodatkowy drop

pomimo naszego perfekcyjnego wyszkolenia nie udało nam się pokonać przeciwnika - szansa 3% , łódź wraca w normalnym czasie ale po nie udanej wyprawie musi odpocząć 24h nim kolejny raz wypłynie

Wiem, że to nie daje 100% bo wymieniłem tylko 4 główne możliwości, pozostałe dodam jeżeli pomysł się spodoba.

Co to pozostałych 3 opcji krótki ogólny opis:

Wyprawa na czarny ląd - pozyskujemy osadników

Wyprawa kupiecka - znajdujemy kupca który chce z nami handlować po bardzo okazyjnych cenach a także mamy nieduże szanse na znalezienia generała, geologa lub odkrywcy które chętnie do nas dołączy za połowę normalnej ceny

rabunek - coś w stylu koła fortuny gdzie można sporo zyskać ale także i sporo stracić


Pozostałe opisy zamieszczę jak pomysł wam się spodoba czyli czekam na wasze opinie i przepraszam jeżeli wątek jest napisany trochę chaotycznie, no cóż marny ze mnie polonista :)

Van-de-Lord
08.10.2013, 12:00
1. Skoro grubas potrzebuje monet i wędlin żeby znaleźć przygodę to dlaczego tu masz kosze napitek i wodę? Powinny być luksusowe materiały: saletra, proch , kusze, damasceny, armaty. Sugerowany koszt jest zdecydowanie za niski (popatrz jakie są ceny droopów na handlu i sobie porównaj ze to zdecydowanie za tanio)
2. 75% szans? Tyle masz szans na mapki, proponuję:
-25% szans ze dostaniesz mapek
-25% że dostaniesz przygodę
-50% szans ze dostaniesz drop lub jego część (losowo 100%, 75% 50% 25% tak żeby nie zawsze był pełen)

AlienRajder
08.10.2013, 12:18
Witam
Niewielkie pole manewrów w ankiecie (a gdzie: jest mi obojętne, tak po dopracowaniu itd.)
Pomysł ciekawy, lecz wymaga dobrego dopracowania. Zgadzam się z Van-de-Lordem.
Wyprawa powinna być długa i kosztowna + zapasy. Komunikacja z wyspą - w jaki sposób. Dobra przyjmijmy że gołębie.
5 poziom wyprawy poszukiwanie nowej wyspy dla gracza :)
I zawsze jest to ruletka
Pozdrawiam.

horrorek
08.10.2013, 12:36
W tytule napisałem że jest to alternatywa dla odkrywcy a znajdowanie map i przygód jest specjalnością odkrywców i niech tak zostanie. Ładowanie surowców które możemy pozyskać w czasie wyprawy mija się z celem a koszty są zależne od poziomu który masz bo krótkie poszukiwania w moim założeniu powinny być dostepne od 26 poziomu gdzie płacisz za nie 100 półmisków co dla niskiego poziomu i tak może nie być tanią inwestycją przy robieniu tego codziennie. Czemu koszt zawiera tylko pożywienie bo podeszłem do tego realnie czyli jak wyruszaja na wyprawę muszą jeść i pić, aczkolwiek możne przyjąć że koszt wszystkich poszukiwań jest startowy i czym będziemy wysyłać więcej razy to koszt będzie się zwiększał ( podobnie jak u introligatora ) co będzie chyba dobrym rozwiązaniem. Procentowośc napisana ogólnie bo najniższą szanse na drop powinna być w krótkich poszukiwaniach powiedzmy 45% a najwyższa w bardzo długich gdzie łódź wysyłana jest na 7 dni i nawet przy założeniu szans na 75% możesz przez kilka poszukiwań nic nie dostać

AlienRajder nad komunacją się nie zastanawiałem bo w przygodzie jak robisz atak i wracasz na wyspę tez ci wiadomośc przychodzi co się z gienkiem stało a gołębi nie widać :) Propozycja wstępna którą trzeba dopracować aby nie było zbyt prosto lub trudno. Za ankietę sorry faktycznie zbyt ją uogólniłem.
Tak to ma byc ruletka i to podwójna bo nie wiesz jaki drop dostaniesz i czy w ogóle go dostaniesz

Piotru70
08.10.2013, 14:07
Niewielkie pole manewrów w ankiecie (a gdzie: jest mi obojętne, tak po dopracowaniu itd.)
Jak jest Ci obojętne to nie głosuj.

RedJul
09.10.2013, 12:54
Podkradłeś mi pomysł z tym statkiem :)
Nie pisałem bo nie chciało mi się dopracowywać szczegółów.
Moja koncepcja to:
1. Czas - 7 dni (nie działają ulepszenia skracające czas poszukiwań, to ulepszenie zwiększałoby wysokość dropa)
2. Tylko szybki poszukiwacz
3. Poszukiwanie skarbów - 7 dropów z najdłuższych poszukiwań z ewentualnymi bonusami jeśli poszukiwacz ma ulepszenia (również za skrócony czas poszukiwań).
4. Możliwość zabrania z sobą wojska - jakaś procentowa szansa na extra slot z ekstra skarbem w zależności od ilości i rodzaju zabranego wojska.
5. Koszt - bez wojska za darmo, z wojskiem jakaś ilość (zależna od ilości wojska i jego rodzaju) wody, zboża, chleba, napitku, mięsa, wędlin, monet i (losowo, nie w każdej wyprawie i w różnej wysokości) ewentualna strata części wojska.
Dwa rodzaje wypraw - zwykłe i ryzykowne.
Zwykłe, czyli spokojne i nic się nie dzieje.
Ryzykowne - masz szansę na zwielokrotnienie dropa ale jest szansa że drop przepadnie (8 takich losowań, 7 dla zwykłych dropów + 1 dla extra skarbu).
Ewentualne procenty szans, koszty czy ilość wojsk możliwych do zabrania to kwestia przemyśleń i wyliczeń i tego właśnie nie chciało mi się robić :)

anael6669
09.10.2013, 20:40
I w ten oto sposób w tawernie pojawił by się nowy specjalista "Kapitan Jack" (czyli czasy o 100% dłuższe niż podałeś)- a na czarnym rynku za klejki szybsi, (wszyscy) wraz z drzewkiem umiejętności do niego:
"Czarnobrody" (czasy podane przez Ciebie)
"Wilk Morski" (czasy podane przez Ciebie, zabiera więcej jednostek na wyprawę).

Podbijam

Polkjmn
13.05.2014, 15:24
Podobne do Anno :p

Uranos_old
11.02.2016, 21:30
Witam,

z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 13.05.2014 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.


Pozdrawiam,
MOD_Uranos