PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Propozycje walki z nieuczciwymi graczami.



przybi84
15.09.2013, 21:37
Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć iż temat jest ciężki.
Mam na myśli walkę z nieuczciwymi graczami.
Jak wiadomo ( nie wiem jak na innych serwerach ale u mnie ostatnio to plaga prawie że. ) nieuczciwi gracze chcą naciągnąć cie na surowce.
Kupowanie dropa czy prezentów jest ryzykowne bo musisz liczyć na uczciwość gracza, albo od razu rezygnujesz z handlu.
Może większość ludzi się nie da złapać ale zawsze ktoś się nabierze. Co napędza następnych nieuczciwych do wzbogacania się.
Z problemem nie można udać się na czaty bo bana dostaje piszący. jedyna droga to support ale on i tak nie podziała nic.
Mam 2 pomysły które pomogły by zapobiec działaniom prowadzącym do oszukania innych graczy.

1. by gdzieś można było podpatrzeć jaka przygodę robi znajomy. i ile osób zaprosił. pozwoli to zminimalizować szanse kupienia pustego dropa.
2. Propozycja dotycząca prezentów. Tutaj opisanie mojego pomysłu jest lekko trudniejsze. chciałbym aby dwóch graczy wkładało swoje rzeczy do worka jak będą 2 rzeczy to występuje pytanie do obydwu graczy czy się wszystko zgadza. po akceptacjach jest przekazanie. coś na zasadzie osobnego sposobu handlu.

Wydaje mi się ze to mogłoby poprawić jakoś gry i jakoś zmniejszyć ilość graczy nieuczciwych.

Meffiu
15.09.2013, 22:16
Co do pierwszego punktu wszystko ok tylko u mnie na serwerze wiekszosc graczy chce najpierw kupienia ofki a potem zapke do znajomych (takim osobom z tego miejsca dziekuje chyba ze maja solidna opinie od innych)
Co do drugiego punktu to nie przejdzie bo w zamysle bb'a byly prezenty czyli cos za co sie nie placi

ilnkazuzia
15.09.2013, 23:46
moja sugestja jest prosta aby wyeliminować osoby oszukujące.mianowicie kupujący daje plusa lub minusa osobie wystawiającej najlepiej przy nicku tak aby każdy miał wgląd komu sprzedaje mysle ze to będzie dobre rozwiazanie

baqslaw
16.09.2013, 00:35
Edytuj posta i dodaj sondę, bo zaraz się Mod uczepi :P Pomysł nie najgorszy, ale na oszustów i tak nie pomoże, bo będą jednego loota kilka razy "sprzedawali" po prostu. Jak serwer "dojrzeje" to w naturalny sposób oszustów wykluczy (specjalne pozdrowienia dla megakucyka), ale najlepiej byłoby gdyby BB odpowiednio reagowało, a tego niestety nie wymusimy.

The_Hihi
17.09.2013, 00:37
No to tak:
Co do pierwszego to może być - oszuat biedzie musiał zainwestować w odpalenie przygody i posiadać odpowiedni poziom, więc coś pomoże
Co do drugiego -ogólnie ciekawe ale - co jeśli:
Przygoda się zgadza, zaproszenie poszło kupujący wyśle generała i powie, że przyjdzie za 15 min bo coś nagle musi zrobić.
"Pojawi" się za te 15 minut powie że już zaraz akceptuje, wyśle generała na straty i sobie "zniknie" nie akceptując zawartości worka.
Ten co sprzedawał dropa nic już z tym nie zrobi i jest stratny i ma do wyboru, że albo wcale nie zrobi albo tamten dostanie za nic.

EX_Zakrecony
17.09.2013, 15:39
Co do 1 to ciekawa propozycja (takie rozwiązanie istnieje w interfejsie gildii więc jakiś wzorzec jest), obecnie na liscie znajomych po najechaniu na nick pojawia się dymek z pełnym nickiem (jeśli ten się nie mieści), można by dać taki dymek na lvl-u gracza i tam umieścić informację o aktualnej przygodzie, czy potrzebuje pomocy i ile slotów wolnych.

Odnośnie 2 to pojawił się kiedyś temat odnośnie systemowego handlu droopem, czyli wystawienie slotu na handel za np monety (czas do końca oferty to czas do końca przygody).

Pozdrawiam
Mod Zakrecony

przybi84
17.09.2013, 21:37
No to tak:
Co do pierwszego to może być - oszuat biedzie musiał zainwestować w odpalenie przygody i posiadać odpowiedni poziom, więc coś pomoże
Co do drugiego -ogólnie ciekawe ale - co jeśli:
Przygoda się zgadza, zaproszenie poszło kupujący wyśle generała i powie, że przyjdzie za 15 min bo coś nagle musi zrobić.
"Pojawi" się za te 15 minut powie że już zaraz akceptuje, wyśle generała na straty i sobie "zniknie" nie akceptując zawartości worka.
Ten co sprzedawał dropa nic już z tym nie zrobi i jest stratny i ma do wyboru, że albo wcale nie zrobi albo tamten dostanie za nic.

jeśli chodzi o system worka dotyczył on prezentów bardziej niż kupowania dropa, co do wykozystywania przez dropy to informacja o robionej przygodzie już jest jakimś wyznacznikiem. bo jak ktoś ma mały level to nie bedzie robił bractwa a jak ktos chce Cie zrobić na przygodę czarni to się mu nie opłaca:) ale rozwiązanie które opisał mod jest o 100% lepsze. może coś z tym zrobią.

Veltaro
09.12.2013, 18:18
Dawno nic nie pisałem i może to trochę nadrobię.

(Prolog ;p) W związku z licznymi oszustwami jakie mają miejsce prawie zawsze (patrz; wysyłanie klejków, handel między graczami, typu; oszustwa w dropach etc.). Nie można nikogo winić, przecież żyjemy w takim kraju, jedyne czego nas nauczono na tyle dobrze że każdy to potrafi, to kraść ;) Mówimy dość oszustwom! ;p

Dość bredni i przejdźmy do rzeczy. Mój pomysł dotyczy gildii i graczy, ale na czym miałby polegać, jak temu zaradzić:confused:
Rada jest prosta, chciałbym przedstawić wpierw plan dotyczący gildii:
(Cała moja wypowiedź kierować się będzie na własnym doświadczeniu oraz innych graczy, proszę się nie denerwować, po nickach pisał nie będę. Będę też ciągle przypuszczał hipotezy, więc proszę o cierpliwość).
1. Gracz X posiada gildię Y, przypuszczamy że gracz X popełnia jakieś oszustwo w handlu, poza zamieszczeniem jego nicku na innych czatach i oczernieniem takiego gracza nie ma innych metod walki z kradzieżami itp., to nie eliminuje czynu przestępczego, gdyż gracz może potem stworzyć inne konto itd. i oszukiwać dalej. Cóż mój pomysł polega na tym aby w takim wypadku odpowiadała także przed graczem gildia, powiedzmy, że jeśli gracz popełni jakieś "wykroczenie" Nazwa (bądź tag) gildii świeciłby się na inny kolor (np. czerwony), bądź została jakkolwiek inaczej oznaczona. W ten sposób nie dopuści się większej liczby oszustw... Myślałem by zrobić to w formie takiego paska (diagramu?) który oznaczałby czy gildia jest uczciwa, pozytywna itd. (np. kolor złoty) i gildia nieuczciwa, zła itp. (kolor czerwony)... (Pamiętacie event z balonami? Jeśli tak, to coś w stylu takiego paska). Kolor stawałby się bliższy złotemu po dobrych uczynkach, tak też czerwony po złych itd. (Jeżeli ktoś jeszcze nie zakumał, to małe podsumowanie: Mamy pasek [poziom niski-kolor czerwony~poz. średni-kolor zielony~ poz. wysoki-kolor złoty).
2. Porównanie do eventu z balonami, nie było przypadkowe i jest ono moim zdaniem dobre... pamiętacie pewnie jaki trudno było uzyskać 200%? Pewnie że tak, więc na uzyskanie złotego paska trzeba by było ostro popracować, zaś na uzyskanie czerwonego już nie tak bardzo.
Tak gadam, gadam, a wy pewnie zastanawiacie się pewnie jak te dobre uczynki miałby wyglądać i w jaki sposób miałyby być kontrolowane? A otóż, wystarczy jedna dodatkowa zakładka w handlu (na wadze jak i w handlu między graczami). Wyglądałoby to mniej więcej tak, jeśli chciałbyś komuś wysłać jakąś ilość surowca za darmo, to nie wysyłałbyś jej za 1 kamień, rybkę etc. (jakby nie patrzeć, to oficjalnie dalej handel), lecz klikałoby się na tą zakładkę (coś al'a pomoc potrzebującym). I właśnie tak ładowałby się pasek za dobre uczynki, ale żeby było jeszcze trudniej, ta opcja nie działałby przy handlu z graczami w jednej gildii :P (Nie ma tak łatwo:>). A zatem jak ma się ładować pasek ze złymi uczynkami, skoro nie wiemy kto i kiedy nas oszuka? Więc przypuszczamy że gracz X oszukał nas na dropie, sprzedał go nam, lecz zakończył zanim uderzyliśmy cokolwiek. Wtem wydaje mi się że najlepszym pomysłem byłoby zamieszczenie dodatkowej komendy (np. jak mam do ignorowania graczy; /ignoreadd), wpisywalibyśmy "/komenda nick", oczywiście każdy graczy może to zrobić z graczem X jednorazowo, i po załóżmy 10 takich komendach nałożonych przez różnych graczy, nick gracza zmieniałby barwę bliższą czerwonej... (jeśli pomysł z kolorami się nie podoba, to może to być cokolwiek innego, łatwiejszego do wprowadzenia, byle byłoby to widoczne dla innych graczy. Co do gildii to wolałbym żeby bardziej tagi owych gildii były tym "kolorem" naznaczane, gdyż nie wszyscy patrzą na listę gildii, a na czatach widać jak na dłoni.
3. To chyba tyle, uwagi itp. w komentarzach, pamiętajcie, to tylko pomysł i nie bijcie za to ;)

PS.: Odnośnie tej "komendy", to mam wątpliwości, co do nadużycia tej opcji/możliwości, więc jeśli ktoś miałby lepszy pomysł to proszę się nie krępować ;)

Mastaszko
09.12.2013, 18:34
dlaczego mialoby to oceniac gildie pokrojem jednego gracza ? to ze jeden jest falszywy nie znaczy, ze kazdy w gildii jest taki sam , a druga propozycja jest dla dosc dziwna i nie wiem czy potrzebna ;)

Veltaro
09.12.2013, 18:46
Wiedziałem że się wypowiesz, ale nie oceniasz tego obiektywnie, lecz pod kontekstem mojej osoby, więc zignoruje twój komentarz ;)
Tak, jeśli gildia będzie odpowiadać za jednego gracza, reszta będzie się pilnować, to ma zapobiec oszustwom, więc moim zdaniem jest to konieczne... Być może się mylę, jeśli inni się wypowiedzą podobnie, to wymyślę coś innego i przyznam Ci rację.

Garenos
09.12.2013, 18:49
Gildia to nie jeden gracz więc to jest idiotyczny pomysł .. jeśli chcesz cos takiego to powinno być że dany gracz ma jakis inny kolor albo jakoś powinno się karać tego gracza po drugie najczęsciej jest to wynik sprzedaży dropów a takie coś jest nie legalne i jeśli sprzedajesz lub kupujesz dropy to jest tylko twója winna bo robisz to na swoją odpowiedzialność a do gildi dlaczego mają inni gracze cierpieć za tą jedną osobe ?? weź pomyśl ...

Veltaro
09.12.2013, 18:56
myślałem nad tym by karać gracza indywidualnie, lecz mimo iż jego nick byłby oznaczony i gracze wiedzieliby że jest to oszust, to wydaje mi się, że to nie wystarczy.
Garenos, twoje argumenty opierają się na gildii, skoro gildia uważa się za uczciwą moim zdaniem nie ma się czego obawiać, wasze wątpliwości są związane z tym, że nie macie pewności co do uczciwości członków własnych gildii... Moim zdaniem to lider tworzy gildie i wybiera do niej graczy, skoro wszyscy idą na masówki by tylko osiągnąć 100 graczy, czy aby po prostu być w grze, to masz racje, to jest bez sensu ;)

Garenos
09.12.2013, 19:11
każdy gra jak chce to nie winna gildi że taki jest gracz bo nigdy wiadomo kogo się doda chyba że przewidujesz przyszłośc i widzisz kto jaki jest .

Veltaro
09.12.2013, 19:14
Hehe, jak widać słabo się znam na ludziach albo mam o nich zbyt dobre mniemanie ;) No cóż... ;p

DrwalNadDrwale
09.12.2013, 21:17
Wyjaśnij proszę w jak przeprowadzisz dowód, jaki jest materialny element tego "przestępstwa", kim jest ofiara, kto będzie rozsądzał spór i jakie będą metody odwoławcze oraz do jakiej instancji.
I jak już to wszystko będzie miało sens to wtedy przejdziemy do dyskusji o karaniu.

Veltaro
09.12.2013, 21:31
DrwaINadDrwale, na czym możemy się powoływać? Na słowach graczy, skoro ktoś twierdzi że został oszukany zakładamy że tak jest (wykluczam tutaj typowe sytuacje gdy wiemy że ktoś kłamie itp.). Gracz X został poszkodowany, np. Zapłacił za drop, lecz gracz Z od którego go kupił zakończył przygodę zanim ten zdążył cokolwiek uderzyć, czyli element "przestępczy" mamy... ofiara nasuwa się chyba sama. Rozsądzać spór mają gracze, mogą słuchać wersji obu graczy i tego którego uznają za winnego zostanie "ukarany" (czytaj - pomysł - /komenda nick, czyli oceniamy gracza na minus, żeby mogło działać to w dwie strony można by było "zmontować" druga komendą na +; /inna komenda nick).
Instancja pytasz... wydaje mi się że rozsądzać będą o tym gracze, ew. moderatorzy mogli by tylko pilnować by nie dochodziło do nadużyć z tym związanych.

Według mnie mogłoby być do tego podłączony system kar i nagród, odnośnie (kolejno) złych i dobrych uczynków, np. za ciągłe oszustwa itp. mogłoby dostawać się mniej pd lub mniejsze ilości surowców z przygód, zmniejszał by się po prostu % i działało by to w drugą stronę, ale wydaje mi się to mało możliwe, wkraczam raczej w rejon fantazji.

thordis
09.12.2013, 21:35
mówie że mnie oszukaleś, zakładamy że tak jest. Mam sporo znajomych którzy mnie poprą, wyjdzie że mam racje a przy okazji i twoja gildia oberwie.

Veltaro
09.12.2013, 21:39
Zauważyłem ten błąd, spokojnie... to jest element nadużycia, liczyłem że gracze są bardziej uczciwi, ale się przeliczyłem...
Ale skoro możecie zrobić to wy, to i ta gildia może zrobić to samo, powiedzmy że w końcu "walka" wam się znudzi i poprzestaniecie na tym, z resztą to nie jest po to aby wyszukiwać oszustów, ale zapobiegać oszustwu :)

thordis
09.12.2013, 21:40
Zauważyłem ten błąd, spokojnie... to jest element nadużycia, liczyłem że gracze są bardziej uczciwi, ale się przeliczyłem...

Skoro tak bardzo zakładasz uczciwość graczy to po co w ogole ten cały pomysł? dla kilku osob które czasami kogoś oszukają tyle rzeczy wprowadzać i kombinować?
A co z ludzmi którzy zakładają sobie konta z których robią przekręty a potem przesyłają na swoje główne? Z oszustami powinno się BB rozliczać, to jak im to wychodzi to inna sprawa.

Veltaro
09.12.2013, 21:43
Może to tak wyglądać, ale odpuszczasz ten pomysł ponieważ zakładasz że nie zostaniesz oszukany, być może i tak będzie, ale co się stanie jeśli zostaniesz oszukany?
Zadaj sobie to pytanie, a potem mi odpowiedz.

Tak zakładam uczciwość graczy, ale to was zżerają wątpliwości, bo sami nie jesteście pewni czy dalibyście rade być na tyle uczciwi.

thordis
09.12.2013, 21:50
Nie, nie odpuszczam tego bo zakładam że nie zostane, tylko dlatego że jest on nierealny.

Chcesz dać narzędzie do osądzania innych grupie ludzi, w której znajdują się ludzie lubiący trollować, ludzie dla których ta gra jest wiecej niż rozrywką itp, itd. Pomijam już wszelakie kłótnie i animozje jakie wystepują między graczami. I ty w tym momencie chcesz aby ta grupa ludzi sprawiedliwie oceniała swoich kolegów albo wrogów.

Larxand
09.12.2013, 22:12
Wszelkie rozwiązania mające charakter uznaniowy będą (mogą być) polem do sporych nadużyć i takim jestem przeciwny, nawet zakładając, że 99% graczy korzystałoby z nich uczciwie i zasadnie.

Co do oszustw przy wymianie dropów, rozwiązanie może być na przykład takie:

Wiadomo, że gracz dostaje drop z zaproszenia wtedy, kiedy ubije przynajmniej jedną jednostkę.
Jeśli nic się nie zmieni, można wykorzystać ten mechanizm do wskaźnika reputacji, który byłby wyrażany stosunkiem oddanych dropów do skończonych przygód w procentach. W przygodach trzyosobowych punkt otrzymywałoby się wtedy, kiedy obaj zaproszeni gracze otrzymaliby dropy.

Łopatologicznie rzecz ujmując wyobrażam to sobie tak: startuję z czystym kontem (100%). Odpalam przygodę dwuosobową, zapraszam znajomego, on wchodzi, ubija, ja kończę przygodę, on dostaje drop. Moja reputacja wynosi 100% (jeden drop oddany/jedna przygoda wieloosobowa zakończona). Odpalam przygodę dwuosobową, zapraszam znajomego, on wchodzi ale ja kończę zanim on ubije. Reputacja spada do 50% (jeden drop oddany/dwie przygody wieloosobowe zakończone). Uruchamiam przygodę trzyosobową, dwie osoby wchodzą, ubijają, dostają dropy. Reputacja wynosi 67% (dwa dropy oddane/trzy przygody wieloosobowe zakończone).
I tak dalej. Wiadomo, że nie jest to rozwiązanie idealne (nie ma takich), ale myślę, że coś można na nim oprzeć.

Porit
09.12.2013, 22:38
... Odpalam przygodę dwuosobową, zapraszam znajomego, on wchodzi... i nic nie robi.
Co wtedy? Czekasz aż się zlituje nad Tobą czy kończysz przygodę i tracisz procenty?

Piotru70
09.12.2013, 22:43
każdy gra jak chce to nie winna gildi że taki jest gracz bo nigdy wiadomo kogo się doda chyba że przewidujesz przyszłośc i widzisz kto jaki jest .
Wszystko w temacie.

mówie że mnie oszukaleś, zakładamy że tak jest. Mam sporo znajomych którzy mnie poprą, wyjdzie że mam racje a przy okazji i twoja gildia oberwie.
A to na dokładkę.

Aczkolwiek przydałby się pomysł z własnym logiem gildii. Albo chociaż aby wybór był w o wiele szerszej gamie.

Larxand
09.12.2013, 23:04
i nic nie robi.
Co wtedy? Czekasz aż się zlituje nad Tobą czy kończysz przygodę i tracisz procenty?

To już trąci patologią. No ale jeśli już, to trudno, czekałbym do końca.
A może w sytuacji kiedy ktoś wszedłby i nie ubił, a ja musiałbym przez to skończyć przygodę bez dropa, taki ktoś otrzymywałby punkty ujemne?

Napisałem, że nie jest to rozwiązanie idealne i zawsze można znaleźć jakieś ale. To jedynie zarys, na którym coś można zbudować i uniknąć takich kwiatków.

Fredek_z_F-K
10.12.2013, 00:06
OJ.
JA CHCĘ TEGO (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/31682-Ignorowanie-wątków?p=111575#post111575)

DrwalNadDrwale
10.12.2013, 09:49
(...)skoro ktoś twierdzi że został oszukany zakładamy że tak jest(...)

No i mamy domniemanie winy przy pomówieniu.
Wyjątkowo dobry system, pomieszkaj sobie w takim, jak już zostaniesz oskarżony o czary i spalony wrócimy do tematu.


Wszelkie rozwiązania mające charakter uznaniowy będą (mogą być) polem do sporych nadużyć (...)

Wszelkie rozwiązania uznaniowe GWARANTUJĄ nadużycia. Taki jest mechanizm wszelkiego działania, czynimy gdyż możemy.

Lipek
10.12.2013, 16:21
Pomysł bez sensu. Sprzedawanie dropów to wymysł graczy. BB nigdy tego nie wspierała. Przygody dla 2 i więcej graczy były zrobione po to aby taką przygodę zaliczyć ze znajomymi tudzież innymi graczami aby dostać porządnego loota. BB chyba się przeliczyło, gracze przygody kilkuosobowe robią sami i wpadli na pomysł aby dodatkowe miejsca sprzedawać. Sprawa jest prosta: chcesz kupić/sprzedać loota - ryzykujesz. Koniec. Wielkie NIE.


i nic nie robi.
Co wtedy? Czekasz aż się zlituje nad Tobą czy kończysz przygodę i tracisz procenty?
Rusz odrobinkę głową - wysyłasz zaproszenie do przygody i mówisz że czekasz godzinę na atak zaproszonego gracza. Po godzinie gdy nie ma odzewu puszczasz swój atak. Koniec. Proste?

Porit
10.12.2013, 17:51
To już trąci patologią....
Jaka patologia? Na przykład net mi wysiadł, pilnie musiałem wyjść, przyszła w odwiedziny sąsiadka :), wjechali na chatę koledzy z piwem, przestałem Ciebie lubić, itp.



...Rusz odrobinkę głową...
Tak sobie piszesz dla samego pisania?
Bo jeżeli odnosisz się do wątków powyżej mojego posta na które odpisywałem to najpierw zapoznaj się z nimi. Koniec. Proste?

Uranos_old
10.02.2016, 21:53
Witam,

z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 10.12.2013 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.


Pozdrawiam,
MOD_Uranos