Zobacz pełną wersję : Gra Systemowy handel dropami
Jerry1981
30.07.2013, 22:09
Każdy wie jak kłopotliwy i ryzykowny bywa handel dropami.
Chciałbym zaproponować aby takie transakcje odbywały się z automatu za pośrednictwem Kantoru handlowego.
Aby wystawić drop na sprzedaż, należało by najpierw rozpocząć przygodę. Następnie z menu przygody wybierałoby się opcję "Sprzedaj drop" i wybierało by cenę. Z racji tego, że można mieć tylko jedną przygodę własną każdy mógłby wystawić tylko 1 drop (analogicznie z zakupem). Cenę wybierało by się tradycyjnie tak jak na handlu ( z umożliwieniem również zakupu dropa w innej przygodzie).
Ikonka dropa z przygody musi odróżniać się od ikonki przygody - np. znajdować się na tle gwiazdy. Oczywiście pojawiła by się również nowa kategoria w handlu "dropy". Czas zakończenia z kolei oznaczałby czas zakończenia przygody.
http://screenshooter.net/data/uploads/hx/qz/aknb.jpg
http://screenshooter.net/data/uploads/rc/vm/objo.jpg
Co to rozwiązuje? Wszelkich oszustów, którzy sprzedają dropy z przygód których nie mają albo nawet mieć nie mogą. Czyli najważniejszą bolączkę jaka jest w chwili obecnej na handlu.
Fredek_z_F-K
30.07.2013, 23:07
Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem....
A w ogóle to nigdy nie kupowałem ani nie sprzedawałem dropów - po co macie swoje gildie?
Jak dla mnie opcja całkowicie zbędna.
Nie wiem, nie znam się, zarobiony jestem....
A w ogóle to nigdy nie kupowałem ani nie sprzedawałem dropów - po co macie swoje gildie?
Jak dla mnie opcja całkowicie zbędna.
Nie wszyscy należą do gildii.
Co do pomysłu - ogranicza ale nie eliminuje oszustw.
Otwieram Mroczne Bractwo, zapraszam do przygody i jej nie robię. Skromne 3k monet do przodu.
Nie wszyscy należą do gildii.
Co do pomysłu - ogranicza ale nie eliminuje oszustw.
Otwieram Mroczne Bractwo, zapraszam do przygody i jej nie robię. Skromne 3k monet do przodu.
Na to tez jest sposób. Ktoś kupuje drop za 1k monet. Monety są pobierane z magazynu kupującego, ale nie dostarczane do magazynu sprzedającego drop. Dopiero po pomyślnym zakończeniu przygody monety trafiają do sprzedającego. Jeśli sprzedający anuluje przygodę, monety wracają do kupującego. Jeśli czas przygody upłynie, monety wracają do kupującego. Jeśli przygoda została zakończona pomyślnie, ale kupujący nie ubił żadnej jednostki wroga, monety wracają do kupującego.
Z racji tego, że można mieć tylko jedną przygodę własną każdy mógłby wystawić tylko 1 drop (analogicznie z zakupem).
Czemu jeden drop tylko, jak są przygody gdzie są 3 sloty więc można 2 sloty sprzedać hmm
JESTEM NA TAK
Może nie do końca w zaproponowanej wersji ale generalnie tak.
Dlaczego nie do końca? Mimo, że sam kiedyś proponowałem "uhandlowienie" lootów, to jednak ta wersja dopuszcza sytuację, w której ktoś kupi zaproszenie do przygody a potem mi zniknie na cały dzień (a bo niechcący, a bo nie wiedział, a bo zarobiony był) i zablokuje mi slot. Albo w drugą stronę - kupuję loot a sprzedający się zapodzieje gdzieś.
W związku z tym myślę, że sam proces oferowania loota i wymiany powinien jednak odbywać się wciąż na G7. W znakomitej większości przypadków (z mojego doświadczenia) odbywa się to wszystko teraz dynamicznie, tzn. wystawiam ofertę i czekam, ktoś się zgłasza, przechodzimy na szept, zapraszamy się do znajomych, zapiszon do niego i jazda. Dlatego też myślę, że raczej powinno zostać dodane okno dedykowane wymianie/sprzedaży loota.
Reszta tak, jak pisze Panghy: Monety są pobierane z magazynu kupującego, ale nie dostarczane do magazynu sprzedającego drop. Dopiero po pomyślnym zakończeniu przygody monety trafiają do sprzedającego. Jeśli sprzedający anuluje przygodę, monety wracają do kupującego. Jeśli czas przygody upłynie, monety wracają do kupującego. Jeśli przygoda została zakończona pomyślnie, ale kupujący nie ubił żadnej jednostki wroga, monety wracają do kupującego.
Dodatkowo sprzedający powinien mieć możliwość "wykopania" kupującego (oczywiście ze zwrotem kasy), dopóki kupujący nie ubije czegoś w przygodzie. Z kolei kupujący też powinien mieć możliwość opuszczenia przygody (i odzyskaniem np części wniesionej opłaty) przed ubiciem.
Jestem za, z uwzglednieniem zmian, ktore doszly w dyskusji :)
Pomidorex
31.07.2013, 12:14
kilka razy już mnie skroili z kasy. pomysł fajny póki nie znajda sposobu zeby scamować mimo wszystko. za udowodniony scam powinno sie wyciagac konsekwencje
ta wersja dopuszcza sytuację, w której ktoś kupi zaproszenie do przygody a potem mi zniknie na cały dzień (a bo niechcący, a bo nie wiedział, a bo zarobiony był) i zablokuje mi slot. Albo w drugą stronę - kupuję loot a sprzedający się zapodzieje gdzieś.
Na to tez da się chyba coś poradzić:
-Jeśli w ciągu 12h (24h?) od przyjęcia zaproszenia do przygody (lub kupna dropa, jeśli przyjęcie zapka byłoby automatyczne), kupujący nic nie ubił, u sprzedającego uaktywnia się opcja "wykopania". Oczywiście wszystkie monety wracają do kupującego.
-Również kupujący po 12h (24h?) miałby możliwość opuszczenia przygody, bez względu na to czy coś ubił. Oczywiście pełna refundacja monet i brak expa za ubite jednostki. Jest to zabezpieczenie na wypadek zniknięcia sprzedającego - kupujący nie będzie musiał czekać do wygaśnięcia przygody na refundację monet.
-Jeśli do wygaśnięcia przygody zostało mniej niż 2h kupujący może opuścić przygodę, niezależnie od tego czy coś ubił i nawet jeśli nie minęło jeszcze 12h od kupna dropu, ale traci 20% monet na rzecz sprzedającego. Chroniłoby by to sprzedającego przed nadużyciami (kupowanie dropu i uciekanie w ostatniej minucie, tylko po to by blokować slot przygody).
-Na 2h przed końcem przygody sprzedający też mógłby wywalić kupującego który nic nie ubił. Sprzedający dostałby wtedy 20% monet w ramach odszkodowania.
I jak? Chyba pomyślałem o wszystkim. Czy coś jeszcze brakuje?
-Na 2h przed końcem przygody sprzedający też mógłby wywalić kupującego który nic nie ubił. Sprzedający dostałby wtedy 20% monet w ramach odszkodowania.
Jesli byloby ustalone na "2h przed koncem" to proponuje zwiekszyc procent odszkodowania. Szansa na znalezienie kogos innego jest juz dosc mala, jak myslisz?...
Jeśli w ciągu 12h (24h?) od przyjęcia zaproszenia do przygody (lub kupna dropa, jeśli przyjęcie zapka byłoby automatyczne), kupujący nic nie ubił, u sprzedającego uaktywnia się opcja "wykopania" (...)<
Przy obecnej dynamice 12h to chyba powinien być max, obstawiałbym 6 a wręcz 2. Zwykle wymianę/sprzedaż ogłasza się przed ostatnim atakiem, z rzadka widać oferty typu "koniec dziś wieczorem", nie mówiąc już o "właśnie zaczynam MB, skończę w ciągu 4 dni" ;)
Jestem na tak, ale uważam, że powinna się znaleźć jeszcze jedna poprawka:
Drop miałby być płatny nie z góry, lecz po zakończeniu przygody. Wtedy wyeliminujemy oszustów.
Przy obecnej dynamice 12h to chyba powinien być max, obstawiałbym 6 a wręcz 2. Zwykle wymianę/sprzedaż ogłasza się przed ostatnim atakiem, z rzadka widać oferty typu "koniec dziś wieczorem", nie mówiąc już o "właśnie zaczynam MB, skończę w ciągu 4 dni" ;)
No wiem, ale chodziło mi o to żeby dać kupującemu trochę czasu na pojawienie się na przygodzie, bo różnie może być - a to ktoś zasnął, a to net mu padł, a to musiał wyjść do pracy/szkoły. Ale fakt że 6h byłoby lepsze.
Nikomu nie jest trochę szkoda obecnej anarchii?
Ten dreszczyk emocji, jak się zaprasza na przygodę nieznaną osobę? :D
Jak się pragnie bezpieczeństwa, można zawsze sprzedać w gildii/znajomym, albo poprosić o przyniesienie.
uwzględninie sprzedania dropa z 1 osobowej przygody, ktos kupuje a my sam exp dostajemy.
Kiedyś na forum widziałem pewien pomysł dotyczący dropu, to można przypomnieć go.
Mianowicie, robimy sami np OB, na koniec dostajemy drop i skrzyneczkę z drugim dropem, którą możemy wystawić na handlu, z zaznaczeniem, że tej skrzyneczki nie może otworzyć osoba, która robiła przygodę.
anael6669
31.07.2013, 20:22
(...)
robimy sami np OB, na koniec dostajemy drop i skrzyneczkę z drugim dropem, którą możemy wystawić na handlu, z zaznaczeniem, że tej skrzyneczki nie może otworzyć osoba, która robiła przygodę.
najlepsza opcja za tym jestem na tak":))
Fredek_z_F-K
31.07.2013, 21:07
Kiedyś na forum widziałem pewien pomysł dotyczący dropu, to można przypomnieć go.
Mianowicie, robimy sami np OB, na koniec dostajemy drop i skrzyneczkę z drugim dropem, którą możemy wystawić na handlu, z zaznaczeniem, że tej skrzyneczki nie może otworzyć osoba, która robiła przygodę.
O, to mi się podoba! Jasne, proste i brak możliwości oszustwa. Jak rozumiem, w trzyosobowych przygodach, robiąc je samemu, dostawałoby się dwie nieotwieralne skrzynki?
A co powiecie na to, żeby po prostu anulować wieloosobowe przygody - wszystkie będą na 1, z odpowiednio zwiększonym dropem.
Jak rozumiem, w trzyosobowych przygodach, robiąc je samemu, dostawałoby się dwie nieotwieralne skrzynki?
To oczywiste :)
Mianowicie, robimy sami np OB, na koniec dostajemy drop i skrzyneczkę z drugim dropem, którą możemy wystawić na handlu, z zaznaczeniem, że tej skrzyneczki nie może otworzyć osoba, która robiła przygodę.
Dlaczego nie moze otworzyc ?
Zrobila cala przygode, poniosla calosc strat, zasluguje na caly loot. Oczywista oczywistosc, analogicznie do dzielenia expa wg zaslug.
Podchodzicie do tego od zlej strony. Sprzedawanie/ wymiana dropow nie jest normą którą należy w jakis sposob rozszerzac, tylko wypracowanym przez graczy obejsciem durnego sposobu przyznawania loota, ktory de facto zmusza zapraszanie innych do przygod ktore z latwoscia jestesmy w stanie wykonac samemu. I to jest to co powinno zostac poprawione, wtedy automatycznie zniknie problem oszukiwania graczy na sprzedazy loota, bo sprzedazy loota nie bedzie, a zaproszenia beda funkcjonowac tylko w grupach graczy ktorzy chca wykonac przygode wspolnie (a wiec zaklada sie wklad kazdej ze stron, wiec nie ma podstaw do oszukiwania reszty).
Słuszna uwaga Sparkz, ale póki co nie zanosi się na poprawki w tym zakresie. Jak to zrobić, ustalić minimum obozów do zlikwidowania, przydzielić zadania dla uczestników? Prawdę powiedziawszy nie wiem czy chciałoby mi się robić przygody we trzy osoby i czekać aż pozostałe dwie wykonają to, co muszą wykonać.
Jak to zrobić, ustalić minimum obozów do zlikwidowania, przydzielić zadania dla uczestników?
Wylosowac jeden zestaw loota, podzielic miedzy uczestnikow w takim stosunku jak obecnie jest dzielony exp (z ewentualnym zaokraglaniem w gore wartosci ulamkowych).
Wylosowac jeden zestaw loota, podzielic miedzy uczestnikow w takim stosunku jak obecnie jest dzielony exp (z ewentualnym zaokraglaniem w gore wartosci ulamkowych).
Też nie do końca, bo to pierwszy krok do nieporozumień i konfliktów.
Dlaczego nie moze otworzyc ?
Twoim zdaniem osoba robiąca przygodę powinna dostać 2 lub 3 dropy?
Twoim zdaniem osoba robiąca przygodę powinna dostać 2 lub 3 dropy?
przeciez wyraznie napisalem:
Zrobila cala przygode, poniosla calosc strat, zasluguje na caly loot. Oczywista oczywistosc, analogicznie do dzielenia expa wg zaslug.
A ja przecież napisałem, że dostała by drop + 1 skrzynkę z dropem z przygód 2-os, lub 2 skrzynki z przygód 3-os., jeśli przygodę by zrobiła sama.
I zamiast zapraszać do przygody to by wystawiła skrzynkę/i na handel.
Czyli de facto robiac cala przygode 3 osobowa dostalaby 1/3 z loota, bo pozostale 2/3 siedzialoby w skrzynkach, ktorych nie moglaby otworzyc, co najwyzej sprzedac ?
Dostałaby taki sam drop jaki dostaje obecnie.
1 lub 2 skrzynki też z pełnym dropem na sprzedaż, bo z jakiej racji miałaby je otwierać i dostać 2 lub 3 dropy.
Z takiej racji, ze zrobila cala przygode, a nie 1/3 ...
A teraz jak zrobi sama całą przygodę to dostaje 1 drop czy 2lub3?
Po prostu zamiast zapraszania do przygód to dropy by się wrzucało na handel.
Imo dobrą opcja by było: obecny drop(każdy slot) pomnożyć przez ilość graczy którzy mogą wziąć udział w przygodzie, i potem przy zakończeniu przygody losowany jest drop (jak do tej pory tylko z większymi wartościami) i dzielony proporcjonalnie na udział gracza tj. pokonanych bandytów. Każdy dostaje według swojego udziału te same przedmioty. Jedynie problem byłby jakby wylosowana była budowla jakaś, ale tu zawsze coś można wymyślić, np. dostaje ta osoba która miała największy wkład w przygode. Wtedy kupowanie/sprzedawanie lota by było zbędne.
A pomysł z pudełkiem jako drop którym można by bylo handlowac tez ciekawa opcja.
A teraz jak zrobi sama całą przygodę to dostaje 1 drop czy 2lub3?
Nie dostaje, i to jest wlasnie designowy kretynizm ktory trzeba naprawic. Odsylam do posta #21.
karan-ruth
01.08.2013, 10:08
Powinno być dokładnie tak jak mówi sparkz, to jest logiczne i uczciwe, jedyny problem to co zrobić z budynkami z obecnych dropów (oczywiście żeby zachować obecna wartość dropy musiałby być przemnożone przez ilość osób).
Pomysł z pudełkiem ma taka wadę, bo co zrobić jak np robię przygodę 3-osobową w dwie osoby i dzielimy straty równo na pół?
Pomysł z pudełkiem ma taka wadę, bo co zrobić jak np robię przygodę 3-osobową w dwie osoby i dzielimy straty równo na pół?
Każdy dostaje swój drop, a właściciel przygody +1 skrzynkę.
@Sparkz: Gdyby mieli wprowadzić to o czym piszesz też bym był "za". Ale pewnie i tak się nie doczekamy.
Fredek_z_F-K
01.08.2013, 10:20
Pomysł z pudełkiem ma taka wadę, bo co zrobić jak np robię przygodę 3-osobową w dwie osoby i dzielimy straty równo na pół?Pudełko dostaje "właściciel" przygody. Zyskiem ze sprzedaży dzielisz się z tym drugim i już.
karan-ruth
01.08.2013, 10:34
Każdy dostaje swój drop, a właściciel przygody +1 skrzynkę.
Ok, nie doczytałem. Tylko nie widzę powodu dlaczego skrzynka nie mogłaby być otwarta przez właściciela przygody. To by zresztą było chyba trudne technicznie, bo żeby miało ręce i nogi ten zakaz musiałaby być na stałe przywiązany do skrzynki i obowiązywać po sprzedaży i odsprzedaży.
Fredek_z_F-K
01.08.2013, 10:48
ten zakaz musiałaby być na stałe przywiązany do skrzynki i obowiązywać po sprzedaży i odsprzedaży.Przyszło mi do głowy, że taki zakaz byłby do prostego obejścia: sprzedaję znajomemu skrzynkę za rybę, on otwiera i oddaje mi dropa. Oczywiście może nakłamać, że ta wieża wiedźmy, która się przed chwilą u niego pojawiła, to była już u niego dawno w gwieździe, a w skrzynce było coś tam innego, ale...
karan-ruth
01.08.2013, 10:51
taki zakaz byłby do prostego obejścia: sprzedaję znajomemu skrzynkę za rybę, on otwiera i oddaje mi dropa
Dokładnie tak samo jak teraz można komuś przytargać dropa.
Tylko nie widzę powodu dlaczego skrzynka nie mogłaby być otwarta przez właściciela przygody.
Teraz robisz przygodę sam i dostajesz 1 drop. I tu nic by się nie zmieniło dlatego skrzynki by były nieotwieralne.
Jeśli jednak wolicie mieć możliwość otwierania ich to od razu można ze skrzynek zrezygnować i wprowadzić propozycje Sparkz'a.
A dlaczego te skrzynki miałyby być nieotwieralne? Dlaczego nie mogłyby działać tak samo jak Tajemnicze Pudełka Przygód?
jak nierobisz poco piszesz ciebie to niedotyczy
Handel dropami to patologia. Byłoby głupio gdyby dostała wsparcie w interfejsie gry.
Poznańczyk
16.08.2013, 01:47
Przeczytałem cały temat i najsensowniejsze rozwiązanie, zaproponował sparkz,
Dlaczego nie moze otworzyc ?
Zrobila cala przygode, poniosla calosc strat, zasluguje na caly loot. Oczywista oczywistosc, analogicznie do dzielenia expa wg zaslug.
Podchodzicie do tego od zlej strony. Sprzedawanie/ wymiana dropow nie jest normą którą należy w jakis sposob rozszerzac, tylko wypracowanym przez graczy obejsciem durnego sposobu przyznawania loota, ktory de facto zmusza zapraszanie innych do przygod ktore z latwoscia jestesmy w stanie wykonac samemu. I to jest to co powinno zostac poprawione, wtedy automatycznie zniknie problem oszukiwania graczy na sprzedazy loota, bo sprzedazy loota nie bedzie, a zaproszenia beda funkcjonowac tylko w grupach graczy ktorzy chca wykonac przygode wspolnie (a wiec zaklada sie wklad kazdej ze stron, wiec nie ma podstaw do oszukiwania reszty).
Tak 99% graczy robi przygody solo ^^, a w przypadku gdy bym dostawał cały loot, nie musiał bym czekać za osobami by go wymieniać.
Handel dropami to patologia. Byłoby głupio gdyby dostała wsparcie w interfejsie gry.
Dokładnie.
To jest czarny rynek i takim powinien pozostać ;)
Vuirulent
27.08.2013, 02:47
To i ja dodam swoje zdanie:
Skrzynki to jednak nieporozumienie. Przykład robimy przygodę 3 osobową zapraszamy do pomocy znajomego (lub nieznajomego z globala), który ubija 1/3 mapy, my 2/3. On dostaje takiego samego loota jak my co już jest niesprawiedliwe pomimo tego że właściciel dostaje 3 dropa w skrzynce.
Co do propozycji ankietowanej to pomysł mi się podoba z jednym ale. Aby nie było blokowania slotów z lootami wystarczy dodać na handlu opcję z czasem. I tak sprzedający poza ceną loota dodaje czas który mu jest potrzebny do zakończenia przygody (jeśli się nie uwinie to kupujący dostaje loota za free), natomiast kupujący musi się w tym czasie wyrobić z atakiem (jeśli się nie wyrobi to sprzedający i tak dostaje monety).
Co do pomysłu sparkz to jest on najlepszy chyba bo rozwiązuje cały problem. A nawet jeśli chodzi o budowle o których piszecie to można przyjąć że jeśli zostanie ona wylosowana to przy mnożniku droopa x3 (przy przygodzie 3 osobowej) to jeśli robimy sami dostajemy 3 budowle, jeśli we 2 osoby to osoba która zrobiła więcej dostaje 2 budowle ta co mniej dostaje jedną budowle (wykładnikiem niech będzie exp), jeśli robimy w 3 osoby to każdy (bez względu na wkład) dostaje po 1 budowli. I problem mamy rozwiązany :)
A nawet jeśli chodzi o budowle o których piszecie to można przyjąć że jeśli zostanie ona wylosowana to przy mnożniku droopa x3 (przy przygodzie 3 osobowej) to jeśli robimy sami dostajemy 3 budowle, jeśli we 2 osoby to osoba która zrobiła więcej dostaje 2 budowle ta co mniej dostaje jedną budowle (wykładnikiem niech będzie exp), jeśli robimy w 3 osoby to każdy (bez względu na wkład) dostaje po 1 budowli. I problem mamy rozwiązany :)
Obecna szansa na trafienie 3 budowli nie jest rowna szansie na trafienie jednej budowli, co wynika z elementarnej matematyki. Jesli mozliwosc jej dostania bedzie uzalezniona tylko od goscia ktory robi cala przygode, to w szybkim czasie czeka nas zalew wież wiedźmy.
Juz predzej sensownym rozwiazaniem bloby wprowadzenie progu (np 10-15% expa w przygodzie) powyzej ktorego nagrody specjalne sa losowane wg normalnych regul, a ponizej ktorego sa po prostu wylaczane.
Każdy wie jak kłopotliwy i ryzykowny bywa handel dropami.To nie HANDEL dropami jest uciążliwy. To WYMIANA dropów jest uciążliwa, zwłaszcza w przygodach 3-osobowych. Przy wymianie mamy sytuację, w której dostajemy komplet dropów i odpada problem wszelkich podziałów zysków czy ingerencji w losowość występowania budowli w dropach. I to właśnie wymianę, a nie sprzedaż dropów należałoby wspierać, na przykład poprzez propozycje takie jak zaproponowana w TYM WĄTKU (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/31793-Trzy-sloty-przyg%C3%B3d).
Pomysł ze skrzynkami, choć w pierwszej chwili wydawał mi się bezsensowny (zwłaszcza kwestia braku możliwości otworzenia skrzynki przez osobę robiącą przygodę) po przemyśleniu jest całkiem niezły, bo taką skrzynkę można albo sprzedać, albo wymienić na skrzynkę z takiej samej przygody ale od kogoś innego, i wtedy, jak rozumiem, mielibyśmy możliwość otworzenia takiej skrzynki. Widzę tu tylko jeden, dość poważny problem związany z zadaniami. W tym momencie mając np. zadanie "Poznaj 2 przygody", robimy jedną, np. dwuosobową, i wymieniamy dropa co daje nam ukończone dwie przygody. Propozycja ze skrzyneczką odbiera nam taką możliwość i jesteśmy zmuszeni wykonać pełne dwie przygody, żeby ukończyć zadanie.
Wylosowac jeden zestaw loota, podzielic miedzy uczestnikow w takim stosunku jak obecnie jest dzielony exp (z ewentualnym zaokraglaniem w gore wartosci ulamkowych).Propozycja chyba najlepsza. Obecne dropy zostają podwojone/potrojone, a następnie podzielone proporcjonalnie tak jak exp. I nie mam tu obaw o jakieś nieporozumienia czy konflikty, bo to spowoduje w zasadzie całkowitą eliminację sprzedaży dropów, a ewentualne zapraszanie do przygody będzie miało miejsce w dwóch sytuacjach. Albo na potrzeby zadania (wtedy rzeczywiście wyłącznie "zaliczamy" udział w przygodzie ze szczątkowym expem i ze szczątkowym dropem), albo faktycznie zapraszamy do przygody innych graczy gdy sami sobie nie poradzimy.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.