PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Osiągnięcia



Larxand
26.07.2013, 17:19
Nawet w moim banku (który przeszedł ostatnio rewolucję w zakresie interfejsu) istnieje coś takiego jak "osiągnięcia". A to za x wydanych złociszy, a to za x wykonanych przelewów, a to za otwarcie rachunku, albo za polecenie banku znajomym, itp.

W wielu grach funkcjonuje takie rozwiązanie i myślę sobie, że mogłoby mieć sens również w TSO. Osiągnięcia mogłyby się dzielić na ekonomiczne i militarne. Wśród ekonomicznych mogłyby być takie jak za x sprzedanych zasobów, za x przebytych przygód, za x upgrade'ów, za x posiadanych budynków, x wykonanych zadań gildii, x wykonanych zadań dziennych, itp, itd. Wśród militarnych za x zniszczonych obozów, za x zlikwidowanych jednostek, za minimalne straty w jednostkach określonego typu na konkretnej przygodzie, itp. To oczywiście tylko przykłady (nawet nie do końca nawet przemyślane), ale myślę że mógłby to być kolejny czynnik motywujący graczy do aktywności. Osiągnięcia w postaci odznaczeń mogłyby być widoczne na jakiejś tablicy użytkownika w grze, gdzie mógłby je sobie przeglądać i karmić swoją próżność w oczekiwaniu na grubasów albo dopalenie koszy.

sparkz
26.07.2013, 18:46
Generalnie chyba nie ma ku temu przeciwskazan, problem jest tylko z tym ile mialoby wynosic 'x' i jak sie do tego maja dane historyczne (a raczej ich brak, bo nie spodziewam sie zeby ktos je na zapas gromadzil).

Jesli 'x' bedzie male to osiagniecie bedzie latwe do zdobycia. Jesli bedzie duze, to moze sie okazac, ze juz bysmy po 1,5 roku grania je zdobyli, gdyby nie to ze nikt tego do tej pory nie liczyl. Zamiast tego bedziemy musieli robic to samo co robilismy do tej pory przez nastepne 1,5 roku, zakladajac, ze do tego czasu nie padniemy z nudow.

Larxand
26.07.2013, 19:25
No tak :) Z nudów, właśnie dlatego ten pomysł.
Co do iksów, to czy łatwe czy trudne osiągnięcie, to zależałoby od gracza, jego pomysłu na grę, jego wyspy i możliwości, nie odważyłbym się tu wymyślić nic uniwersalnie oryginalnego. Same odznaczenia też bym podzielił na różne progi.

Pierwsze z brzegu (za sprzedane zasoby):
1. Domokrążca (sprzedaj poza gildią 100 podstawowych zasobów. Odznaczenie: żelazny medalion)
2. Straganiarz (sprzedaj poza gildią 2000 podstawowych zasobów. Odznaczenie: stalowy medalion)
3. Handlarz (sprzedaj poza gildią 60000 podstawowych zasobów. Odznaczenie: miedziany medalion
4. Kupiec (sprzedaj poza gildią 2400000 podstawowych zasobów. Odznaczenie: srebrny medalion)
5. Potentat (sprzedaj poza gildią 120000000 podstawowych zasobów. Odznaczenie: zloty medalion)
To samo dla średnich, zaawansowanych, itd.

Żeby dalej rozwinąć, takie medaliony mogłyby mieć również wartość inną poza łechcącą ego, mianowicie mogłyby dawać możliwość położenia jednego porządnego buffa (tylko na własnej wyspie), przy czym na przykład żelazny medalion dla podstawowych zasobów dawałby 3x do jednego podstawowego budynku przez 3h, stalowy przez 6h, miedziany przez 12h, srebrny przez 24h, a złoty przez 48. Po zdobyciu stalowego medalionu, nie można by było już kłaść żelaznego, a po zdobyciu miedzianego, nie można byłoby już kłaść stalowego, itd.
Po "wypaleniu się" medalion byłby znów gotowy do użycia na dowolnym budynku ze swojej kategorii.

A cała koncepcja prowadzi mnie do innego pomysłu, mianowicie do wprowadzenia współczynnika Reputacji (ale to już na oddzielną bajkę).

MonstrumR
27.07.2013, 14:18
bardzo fajny pomysl, ale buffy z medalionow przekombinowales, wydaje mi sie raczej, ze powinne byc do zdobycia jakies tam zasoby (zaleznie od poziomu ciezkosci)

Warszawa2012
27.07.2013, 15:05
Ciekawy pomysł i jak najbardziej popieram. :) Tylko kwestia ustawienia właściwych progów, tak by najwyższe odznaczenia wymagały sporo wysilku i nawet dla graczy z najdłuższym stażem stanowiły wyzwanie. Zawsze byloby to uatrakcyjnienie gry i jakiś substytut odblokowania leveli 50+. Swoją drogą mam nadzieję, że BB w końcu jednak kiedyś te levele odblokuje :)

Ranhea
27.07.2013, 18:18
za, ponownie :)

Majamas
27.07.2013, 18:40
Dopiero gdy wejdzie pvp to wedlug mnie to bedzie mialo jakis sens wiekszy, teraz brak odniesienia.

Larxand
28.07.2013, 09:20
Dopiero gdy wejdzie pvp to wedlug mnie to bedzie mialo jakis sens wiekszy, teraz brak odniesienia.

Na razie - poza poziomem - w tej grze nie widzę wymiernych odniesień w żadnym jej aspekcie (dlatego też jestem gorącym zwolennikiem jakiegoś hall of fame), więc póki co te osiągnięcia i tak kontemplowalibyśmy w zaciszu własnego domu władyki.

Masz rację MonstrumR, że trochę poniosła mnie fantazja, ale gdyby gracz mógł użyć tylko jednego medalionu w tym samym czasie jako buffa, to wcale nie byłoby to znów aż takie "megakopadające" (czyt. finansowo zagrażające wiadomo komu ;).

panghy
28.07.2013, 15:16
Po "wypaleniu się" medalion byłby znów gotowy do użycia na dowolnym budynku ze swojej kategorii.

A może lepiej żeby taki buff regenerował się 24h po wypaleniu? Tak jak regenerują się generałowie. Wtedy buffy nie dawałyby aż takiego kopa, co jest ważne jeśli miałyby być wśród buffów takie rzucane na koszary czy magazyn.

Kris-89
28.07.2013, 22:02
Pomysł bardzo fajny, ja jestem za. Dodałbym do tego oczywiście możliwość sprawdzania osiągnięć z poziomu Uplay. Nagrody jakieś mogłyby być, choć niekoniecznie.
Nigdy nie rozumiałem tego, jak można się cieszyć z tego, że zrobiło się jakieś tam osiągnięcie. niedawno jednak zmieniłem zdanie i daje to jednak trochę frajdy. Fajnie by było ,gdyby coś takiego dodali. Pomysł jak najbardziej na + z dużym plusem.

Pomysł na osiągnięcie ? "Przejdź wszystkie przygody" :p

Piotru70
28.07.2013, 23:36
Larxand

A cała koncepcja prowadzi mnie do innego pomysłu, mianowicie do wprowadzenia współczynnika Reputacji (ale to już na oddzielną bajkę).
Reputacja. moim zdaniem będzie odnosiła się w zapowiedzianych "Star Coins".