PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Mechanika gry oraz nowe budynki



DuoSullen
30.06.2013, 21:06
Gram w Settlersy już od ponad roku - od początku dziejów serwera Kolonia i zauważyłem, że część budynków znajdujących się już w grze ciągle nie posiada zastosowania. Budynki te są jedynie graficznym urozmaiceniem - chciałbym to zmienić podając parę przykładów i możliwości ich wykorzystania modyfikując przy tym lekko mechanikę gry.

Gra The Settlers Online to gra społecznościowa. Według mnie większą wagę powinno przykładać się stosunki i rozwój bezpośrednio między graczami. Myśle, że propozycja premi tylko dla znajomych polepszyłaby stosunki między graczami oraz w pewnym stopniu urozmaiciła grę nagradzając graczy grających w grupach / ze znajomymi.


Mechanika Gry:
1. Wydłużenie czasu powrótu na wyspę o 50% dla generała zablokowanego (regenerującego siły) w momencie ukończenia przygody.
2. Utworzenie nowych premii w magazynie prowantu przeznaczonych tylko dla przyjaciół.


Nowe budynki:

Stocznia
Za jego pomocą, można zmienić dynamikę podróży generałów.

Budynek składałby się z dwóch części: budynku stoczni, oraz pomostu. Pomost mógłby się wydłużać wraz z lvlem budynku. Na 5 lvlu pojawia się łódka.
http://imageshack.us/a/img706/7605/mh9h.png http://img32.imageshack.us/img32/2161/95.png

Przykłądowy rozwój budynku a zmiany dynamiki:
lvl 1 - skrócenie czasu podróży generałów na wyspę o 30%
lvl 2 - skrócenie powrotu generałów z wyspy o 30%
lvl 3 - skrócenie powrotu generałów z wyspy regenerujących siły o 30%
lvl 4 - skrócenie powrotu wojsk z przygody (bez generała) o 50%
lvl 5 - całkowite skrócenie czasu podróży o 15%
Dotyczy zarówno zwykłych gienków jak i szybkich...
(można wykorzystać także dla podróży związanych z przyszłym PvP)

Kurnik
Nowy budynek, umożliwiający produkcję jaj.
http://img585.imageshack.us/img585/8895/p4k.png


http://img94.imageshack.us/img94/7853/hna.png
Czas produkcji ~3.5 min.
1 lvl - daje 1 jajko
2 lvl - daje 2 jajka
3 lvl - daje 3 jajka
4 lvl - daje 4 jajka
5 lvl - daje 5 jajek

Do wyprodukowania 1 Jajka potrzeba 1 Zboże + 2 Woda


Magazyn prowiantu
http://img802.imageshack.us/img802/8083/4uq.png
Z jajek w magazynie prowiantu możnaby wytworzyć dwa nowe produkty:

1. Koszyczek jaj (ewentualnie jajecznica) - 4 pozycja
Efekt: Podwojenie wydajności
Czas trwania: 1.5h
Uwagi: możliwość rzucenia tylko przyjacielowi

Do produkcji 1 koszyczka potrzeba:
- 15 jajek

2. Kosz od przyjaciela - 5 pozycja
Efekt: Podwojenie wydajności
Czas trwania: 12h
Uwagi: możliwość rzucenia tylko przyjacielowi

Do produkcji 1 Kosza od przyjaciela potrzeba:
- 150 Ryb
- 100 Jajek
- 75 Chleba
- 50 Wędlin
- 25 Napitku


Dziękuję, liczę że moje pomyłśy nawet w niewielkim stopniu zostaną wykorzystane...

Eowynn_
30.06.2013, 21:47
Pomysł z kurnikiem i nową premią mi się podoba. Co do stoczni to wydaje mi się, że skrócenie czasu podróży o 30% już na 1. lvl to trochę za dużo, poza tym nie wiadomo, czy kolejna część systemu badań nie da możliwości ulepszania generałów właśnie poprzez zmianę czasu podróży... wtedy stocznia byłaby zbędna.
Dodaj ankietę.

DuoSullen
30.06.2013, 22:01
Czasy to tylko propozycja, w końcowym projekcie mogą się różnić...

Radieth
02.07.2013, 14:17
Nie bardzo rozumiem skąd to zastrzeżenie, że tylko przyjacielowi. Żeby rzucać premie trzeba drugą osobę mieć w znajomych no chyba, że rzucamy komuś z gildii. Koszyczek jaj bez sensu, są kanapki i mało kto tego używa, ja np. tylko do wyczerpujących się kopalni. Ten kosz z premią na 12h to już po dodaniu 50% przy wymianie z drugą osobą :confused:

Sam niedawno myślałem, żeby zrobić temat o tym budynku z kurami i nową premią na 8h, czyli 12 po wymianie.

DuoSullen
02.07.2013, 20:06
1. koszyczek jaj jest przeznaczony dla osob ktore dopiero zaczynaja zabawe z SO.
2. premie tylko dla przyjaciol maja byc niejako nagroda za utrzymywanie relacji w grze, a czast trwania 12h jest bardzo dlugim czasem, lecz w polaczeniu z mozliwoscia rzucenia tylko przyjacielowi rekompensuje wartosc przedmiotu.

PS: to maja byc premie promujace graczy grajacych w grupach a nie solo.