PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Transport wodny



Polkjmn
17.06.2013, 19:00
Uważam, że powinna być możliwość w grze transportu wodnego. Wg mnie powinien być szybszy od lądowego. Sugeruję nowy łańcuch produkcyjny:
łódki I - deski iglaste - żelazo - mała stocznia
łódki II - deski liściaste - żelazo - średnia stocznia
łódki III - deski egzotyczne - żelazo - duża stocznia

Ilość przewożonego towaru pozostawiam do decyzji twórcom gry.

Myślę, że to by znacznie poprawiło transport na wyspie a także dodało dużo zabawy!


Jeżeli ktoś zaznacza drugą odpowiedź proszę napisać o poprawkach jakich dany użytkownik sobie życzy.

set2g
17.06.2013, 19:25
obecnie jako taki duży transport w tej grze nie istnieje, jedynie sa zanoszone surowce do magazynu i tyle, ot cały transport na naszej wyspie

Gdyby w przyszłości (kto wie) pojawiły sie dodatkowe wyspy z których można by bylo pozyskiwać pożytki np. granit, to wtedy transport surowców miedzy wyspami za pomocą floty miałby sens (coś a'la Anno)

anael6669
18.06.2013, 11:28
jw, teraz to nic nie da, po to masz magazyny tak rozstawić i budynki w koło nich, aby droga była jak najbardziej optymalna, a nie po prostej do władyki, czy do jednego magazynu na sektor, heh

Piotru70
18.06.2013, 13:35
Po pierwsze co chcesz transportować tymi łódkami, gdzie i po co. jeżeli chcesz zrobić kolejny duplikat tematu odnoszącego się do transportu wojsk to polecam zapoznać się z pamiętnikiem dewelopera. A jeżeli chcesz ograniczyć handel to:
1. Nie przejdzie.
2. Jak chcesz grać w Anno to idź grać w Anno.

Mahoo
18.06.2013, 13:44
Wg mnie powinien być szybszy od lądowego.
No logiczne jak nic...


Myślę, że to by znacznie poprawiło transport na wyspie a także dodało dużo zabawy!

Tylko na brzegach wyspy, chyba że mają to być latające łódki które dolecą np do S5. Zabawa że hej...

GrzechuGrek
18.06.2013, 14:00
Co do transportu surowców to mogłoby to się odnosić m.in do handlu z innymi graczami. Ale to powinno być od samego początku istnienia TSO - teraz to nie ma sensu robić takiego czegoś, skoro do tej pory przekazywanie/handel surowcami odbywa się błyskawicznie.

A co do oddzielnych wysp o których wspomniał set2g to mam nadzieję, że nie będzie żadnych kopalni granitu, tytanu, leśniczówek i drwali egzotycznych itp. To by tylko mogło bardziej zrujnować ekonomię oraz robienie przygód straciło by sens. Granit, drewno egzo, saletra i ruda tytanu powinno pozostać towarem "importowanym".



Tylko na brzegach wyspy, chyba że mają to być latające łódki które dolecą np do S5. Zabawa że hej...
Co najwyżej sprawę mogłoby rozwiązać budowa magazynu na samym brzegu wyspy.... Ale mimo to, to wypowiedziałem się w pierwszym akapicie.

set2g
18.06.2013, 14:28
W przypadku dodatkowych wyspach musi być coś na nich aby był sens tracic wojsko przy atakach i obronie, inaczej lepsza opcja bedzie nadal klepanie przygód, bo wiadomo ze coś starcimy ale i zyskamy drop. A bawienie sie w inne wyspy tylko po to aby tracić wojsko raczej bez sensu, chyba ze kogoś to kręci.

Choć na chwile obecna nie wyobrażam sobie innego surowca niż granit za który można by było sie bić, bo reszte nie problem zdobyć na handlu.

GrzechuGrek
18.06.2013, 19:19
Wiesz co? Wolałbym takie rozwiązanie polegające na tym, że walczący ze sobą gracze dostają specjalne surowce(np. specjalne monety) za które potem mogą kupić coś u kupca(specjalny dział), np. surowce(w tym granit), doładowania, premie itp.

Bloodshed
19.06.2013, 06:13
Opisz coś więcej o tym transporcie... Mówisz o transporcie jednostek do przygody? Czy o czymś innym?

Rybak2004
19.06.2013, 20:11
Pomysł dobry , ale mamy 1 promblem. Na wyspie jest ZA MAŁO WODY. Od razu trzeba było powiększyć wyspe.


Chyba, że by dodali coś takiego: np. płacisz 300 monet i dostajesz daną ilość miejsca wyspy. albo płacisz 3000 i dostajesz dużą część wyspy.


Ale moim zdaniem w ogóle nie ma to sensu. Pozdro

Polkjmn
26.06.2013, 09:32
Faktycznie trza by więcej wody

tojanik
26.06.2013, 10:48
Pisze tu o abstrakcji jak system magazynów. Bzdurą jest tu to, że robotnik zanosi towar to jednago magazyny, a z innego na drógim końcu wyspy jest on od ręki dostępny do produkcji w budynku przy nim. Co do transportu wodnego, to sens miało by to wówczas, jakby sie transportowało produkty z magazynu posiadającego port do takiego samego, a teraz kwestia przeładunków. No wybacz, ale niewielu ma takie komputery, gdzie dorobiono by funkcję o której napisałem na początku i działało by to, a co dopiero mówić o transporcie wodnym?

Odwołuję się to do pierwszys Settlersów z przed dwódziestu lat. Tam trzeba by ło towary w odpowiednich miejscach magazynować, aby szła dobrze produkcja. Tego tu na razie nie będzie.

Podsumowojąc. Transport wodny miałby sens pomiędzy wyspami, a nie w obrębie jednej.

ziomekpawel
26.06.2013, 11:52
No czy to ma jakiś sens przecież nie we wszystkich włościach jest woda to bardziej by się przydało jak bitwy morskie przygody morskie a i zamiast żelaza w pierwszej łodzi byłaby miedź

zwolk
26.06.2013, 13:12
Odwołuję się to do pierwszys Settlersów z przed dwódziestu lat. Tam trzeba by ło towary w odpowiednich miejscach magazynować, aby szła dobrze produkcja. Tego tu na razie nie będzie.
Nie "na razie" tylko nigdy :) Przede wszystkim to jest zbyt duża ingerencja w mechanikę gry. Po drugie traci sens idea ogólnej pojemności magazynowej, co ma wpływ np. na zadania polegające na osiągnięciu określonej pojemności. Po trzecie, nie wiem czemu na siłę chcesz szukać porównań do pierwszych Settlersów, skoro tak naprawdę TSO niewiele ma z tamtą wersją wspólnego.

Co do transportu wodnego - poprzednicy już sporo na ten temat napisali. W obrębie wyspy pomysł nieprzydatny (@tojanik - tutaj 100% poparcia), zwłaszcza, że są konkurencyjne pomysły, żeby móc obszary wodne zasypywać pod budowę. A transport wodny między wyspami - przede wszystkim te inne wyspy są pieśnią przyszłości mocno odległej, coś jak PvP.