PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Nowy budynek, nowy specjalista, nowe funkcje



Larxand
27.05.2013, 12:26
Wraz z systemem badań do gry wejdą manuskrypty, tomy i księgi. Mimo niewątpliwych zalet tychże, potencjalnych problemów z nimi jest kilka. Pierwszy: po maksymalnym wytrenowaniu geologów, odkrywców, generałów i wyspy, z księgami może nie być co robić i budynki te staną się zbędne ot choćby dlatego, że handlować księgami się nie da, a produkcja zasobów niezbędnych do ich wytwarzania jest tak prosta i niskokosztowa, że wydaje mi się, że na handlu kokosów zbić nie pozwoli. Drugi: czas produkcji ksiąg w stosunku do efektów może być dla niektórych graczy mało atrakcyjny. Trzeci: jest wielu graczy, którzy posiadają zaledwie po kilku (lub wręcz po jednym) specjalistów każdego rodzaju (patrz problem pierwszy), lub też nie wszystkie nowe zdolności będą im potrzebne (patrz problem pierwszy).

Mój pomysł na wykorzystanie ksiąg, to nowy budynek, nowy specjalista i nowe funkcje z nim związane. W pierwotnej wersji myślałem o Świątyni, Kapłanie i Modłach, ale pomimo obecności Opactwa w grze i innych aspektów religijnych jak choćby w Mrocznych Kapłanach, być może bardziej „poprawny politycznie” byłby budynek Laboratorium (lub Warsztat Naukowców). W opisie poniżej podaję obie wersje, choć oczywiście w grze widziałbym raczej jedną z nich ;)

Podstawy:
1. Świątynia/Laboratorium może zostać wybudowana po ukończeniu samouczka (koszt 3k desek egzo, 3k granitu, 6k narzędzi).
2. Jedna Świątynia/Laboratorium na wyspie.
3. Ulepszanie do 5 poziomu (czas i ceny mniej więcej jak Miecznik Damasceński).
4. Maksymalny poziom Świątyni/Laboratorium nie może być wyższy niż poziom Domu Władyki.

Sposób działania:
Najpierw należy wyszkolić Kapłana/Naukowca. Odbywa się to na takiej samej zasadzie jak zakup specjalistów w Tawernie.
Maksymalna liczba Kapłanów/Naukowców równa jest poziomowi Świątyni/Laboratorium (czyli na poziomie 1 dostępny jest jeden, a na 5 – pięciu).
Szkolenie Kapłanów/Naukowców kosztuje:
Pierwszy: 100 monet, 10 osadników, 500 wędlin;
Drugi: 250 monet, 25 osadników, 1750 wędlin;
Trzeci: 500 monet, 50 osadników, 2500 wędlin;
Czwarty: 1000 monet, 100 osadników, 5000 wędlin;
Piąty: 5000 monet, 500 osadników, 10000 wędlin;

Wyszkolony Kapłan/Naukowiec jest dostępny z menu Gwiazdy tak jak inni specjaliści.
Po wyszkoleniu Kapłan może wznosić Modły/Naukowiec może przeprowadzać Eksperymenty. Dokonuje się tego poprzez wybór Kapłana/Naukowca z meny Gwiazdy i kliknięcie przycisku „wznieś modły”/”przeprowadź eksperyment”.

Dostępni Kapłani/Naukowcy mogą wznosić Modły/przeprowadzać Eksperymenty jednocześnie, ale jeden Kapłan/Naukowiec może to robić raz na 24 godziny przy użyciu Manuskryptu, raz na 12 godzin przy użyciu Tomu i raz na 6 godzin przy użyciu Księgi. Innymi słowy przy użyciu Manukskryptu i po wystąpieniu efektu modłów/eksperymentu Kapłan/Naukowiec odpoczywa 24 godziny zanim może przystąpić do kolejnej próby.
Być może w sklepie powinien być dostępny za klejnoty Natchniony Kapłan/Szalony Naukowiec, który potrzebowałby o połowę mniej czasu na odpoczynek. Wydaje mi się, że liczba specjalistów dostępnych za klejnoty powinna być ograniczona do max 2.

Koszt modłów/eksperymentu: (poziom gracza x 10 chleba) + (poziom gracza x 10 wody) + 1 Manuskrypt/Tom/Księga. Czyli na poziomie 50 koszt wynosi 500 bochenków, 500 wody i 1 książka do wyboru. W przypadku Naukowców zamiast chleba i wody potrzebnymi zasobami mógłby być proch i napitek, albo jeszcze coś innego.

Czas oczekiwania na efekt, czyli ile czasu mija od wzniesienia modłów/przeprowadzenia eksperymentu do wystąpienia efektu (na poziomach Kapłana/Naukowca 1/2/3/4/5): 60/30/20/15/12 minut

Efekty i szansa wystąpienia (poziomy budynku 1/2/3/4/5):
Nic: 60%/30%/20%/15%/12%
Daje graczowi 45 klejnotów (100?): 1% (niezależnie od poziomu Świątyni/Laboratorium)

Pozostałe efekty (szansy poziomach Kapłana/Naukowca): 3.25%/5.75%/6.58%/7.00%/7.25%:

Podwaja produkcję wszystkich budynków jednego rodzaju na 8 godzin (sumuje się z aktywnymi premiami)
Skraca o połowę czas aktywnych poszukiwań przygód
Skraca o połowę czas aktywnych poszukiwań skarbu
Przywraca początkowy stan zasobów we wszystkich aktywnych kopalniach jednego rodzaju (także w polach i studniach)
Daje graczowi losowy drop z losowej przygody jednoosobowej*
Daje graczowi losowy drop z losowej przygody dwuosobowej (tylko przy użyciu Tomu lub Księgi)*
Daje graczowi losowy drop z losowej przygody trzyosobowej (tylko przy użyciu Księgi)*
Ulepsza natychmiast jeden losowo wybrany budynek (nie dotyczy kopalń, studni i pól) o 1 poziom
Zmniejsza o połowę produkcję we wszystkich budynkach jednego typu na 4 godziny (dotyczy także buffów)
Podwaja czas aktywnych poszukiwań przygód
Podwaja czas aktywnych poszukiwań skarbu
Zamienia Kapłana/Naukowca (tego najdroższego) w 1/10 zasobów potrzebnych do jego wyszkolenia.**


* Bez doświadczenia i tylko spośród przygód dostępnych w sklepie.
** Na przykład w przypadku kiedy ktoś posiadałby 4 Kapłanów/Naukowców, „wypadkowi” ulegałby ten czwarty, w wyniku czego gracz otrzymywałby 100 monet/10 osadników/500 wędlin lecz musiałby szkolić czwartego Kapłana/Naukowca od początku, ponosząc wszystkie koszty.

Dodatkową kwestią jest, czy efekt modłów/eksperymentu miałby występować natychmiast po okresie oczekiwania, czy też miałby pojawiać się w menu gwiazdy w postaci jakiegoś artefaktu dostępnego dla gracza w dowolnej chwili. W tym drugim przypadku handel artefaktami byłby niemożliwy a użyć możnaby ich było jedynie na własnej wyspie.

Zapraszam do dyskusji :)

Piotru70
27.05.2013, 12:48
Kryształy? Heh, myślałem że to buffy będą...

Larxand
27.05.2013, 13:05
Kryształy?

Piotru70
27.05.2013, 13:34
Daje graczowi 45 klejnotów (100?)
Reszta to jakieś bzdury. Może jedynie losowe dropy z losowych przygód.

Larxand
27.05.2013, 13:53
No cóż, dla mnie najmniej wyczekiwanym efektem (bzdurą, idiotyzmem jeśli wolisz), byłyby właśnie klejnoty, ale to dlatego że je kupuję i darmowe 45 czy 100 nie wywołuje we mnie większego entuzjazmu. Przypuszczam jednak, że w tym zestawie każdy mógłby znaleźć coś dla siebie i wiadomo że nie każdy byłby z każdego efektu zadowolony (sam mówiłeś że lubisz hazard). Zresztą przecież to nie o te efekty chodzi, to jedynie wstępnie zaproponowana lista. Chodzi generalnie o pomysł.

Piotru70
27.05.2013, 14:17
Jestem na Tak. Chociaż nadal trzymam się swojej wersji że bzdurne rzeczy wypisałeś. Do tego twój pomysł jest tak skomplikowany że gdyby przeszło to dziś to może doczekalibyśmy się tego na 2015 rok po wprowadzeniu PvP. Wcześniej nie widzę szans....

sparkz
27.05.2013, 14:25
Imho blad jest w samych zalozeniach.

Czas produkcji ksiag jest jaki jest, zakladajac, ze ludzie beda z systemu badan korzystac to wyszkolenie 4-5 geologow (bo wiecej chyba nie ma sensu) na max lub prawie max zajmie im pol roku, a bozia raczy wiedziec jakie beda proponowane ulepszenia dla grubasow/ generalow i wyspy (a mozna sie spodziewac, ze atrakcyjniejsze niz dla geologow). Dla osob ktore posiadaja tych specjalistow wiecej, wyszkolenie kompletu to jest juz zadanie na lata, wiec sytuacja gdzie nie bedzie co robic z ksiazkami raczej nam nie grozi.

Druga sprawa jest taka, ze biorac pod uwage, ze ksiege produkuje sie jakies 20h na 5 lev introligatora (poprawcie jesli sie myle), to jaki sens posiadac wiecej niz jednego naukowca ?

Burdajewiczek
27.05.2013, 14:40
Juz wiemy ze bedą buffy do introligatra więc czas wyexpienia skróci się o połowę ;)

Larxand
27.05.2013, 14:54
Piotru70, czy skomplikowane technicznie to nie wiem, ale przypuszczam że nie aż tak jak PvP czy nawet system badań. Trzy nowe grafiki (budynek, interfejs, specjalista) i wykorzystanie w części już istniejących mechanizmów. Co do efektów, to chętnie wysłucham Twoich propozycji, w sumie po to zamieściłem tego posta.

Sparkz, nie sposób się z Tobą nie zgodzić w tej kwestii szkoleń specjalistów, natomiast cała koncepcja przyszła mi do głowy po spędzeniu paru dni na testowym i zapoznaniu się z możliwościami systemu badań. Sam mam wszystkich możliwych odkrywców i geologów i wiem już, że na pewno nie wyszkolę wszystkich we wszystkim, wiem też, że budynki po ich wyszkoleniu będą stały bezużyteczne. Dziś dowiedziałem się, że będą dostępne buffy na introligatora, poza tym przypuszczam że część osób będzie popychać produkcję książek przy użyciu klejnotów, co wydaje mi się w pewnym sensie argumentuje posiadanie więcej niż jednego naukowca.

mszabel
27.05.2013, 20:25
tylko jak się doładuje np. 5 k rudy złota to wraca do poprzedniego stanu , tak?

Larxand
27.05.2013, 21:17
Mszabel, miałem na myśli odnowienie do oryginalnej wielkości złoża, czyli takiej, jaką ma złoże po odnalezieniu przez geologa. Efekt nie działałby na złożach, w których jest więcej zasobów (np po dosypkach), niż oryginalnie.

mszabel
28.05.2013, 06:59
aha to pomysł bardzo fajny
jestem ZA

set2g
28.05.2013, 08:26
takie cos ma wprowadzić system badan u geologa, z tym ze szansa na to bedzie niska, chyba 10% i do losowego złoża

anael6669
30.05.2013, 06:09
Wiem jedno: mam 3 zwykłych i 6ciu wesołych i mi mało, potrzebuję mieć minimum 10ciu wesołych, aby wyrobić się w czasie 3h z rana na postawienie wszystkiego wraz z bufami, (6 miedzi, 9 żelaza na 5ki, 6 złota na 4ki, a że jeszcze nie mam odpowiedniej ilości silosów to i ze 60 pól z rana będzie i pare studni), Ich wyszkolenie trochę zajmie, więc taki naukowiec, to uważam, że nie klejki, ale jakieś fajne bufy jak "rytuał", "hoddog" czy "kosz egzo" powinien znajdować, ale też odpowiednio w jakiejś większej ilości, ale żeby go tracić, to mając pecha można mieć 5ciu i po następnych 5ciu egzorcyzmach nie zostanie żaden, co jest kompletnie bez sensu, drop odpada, bo za darmo nikt ci nic nie da, zwłaszcza granitu, egzo i tytanu- oprawy":P. Ulepsza budynek??? ta, i mi ludwisarnie podniesie, z której nie korzystam za bardzo (ale to by było na plus), albo opactwo, i mi zbraknie zboża i będę musiał bufować lub dokupować ciągle zboża, bo nie będę miał na upy 7-8 gospodarstw na 5ki, przynajmniej narazie":P hehe, co za tym idzie podnieść trzeba silosy, a jak ktoś już ma praktycznie wszystko na 5kac- widziałem kilka osób, to mu to nic nie da, jeszcze szybciej gre skończy, zamiast grać dłużej^^

Bloodshed
30.05.2013, 06:38
Troszeczke mi ten pomysł nie leży skoro mam oddawać 500 prochu a 1 prochu to 6 saletry czyli 3k saletry aby wysłać raz kapłana/naukowca...
A i jeszcze nie czaje aby wyszkolić kapłana/naukowca potrzebni są osadnicy a więc oni będą zabierać miejsce? Czy jak ty to widzisz? Z tego co ja widzę to aby mieć ich pięciu to potrzebuje 6850 monet 685 osadników oraz 19750 wędlin. Skoro mam ich trzymać pięciu to strata na miejsce 685 (np. rekrutów) będzie bolesna...
Coś nie widzę za bardzo tego twojego pomysłu.




Pierwszy: 100 monet, 10 osadników, 500 wędlin;
Drugi: 250 monet, 25 osadników, 1750 wędlin;
Trzeci: 500 monet, 50 osadników, 2500 wędlin;
Czwarty: 1000 monet, 100 osadników, 5000 wędlin;
Piąty: 5000 monet, 500 osadników, 10000 wędlin;

Larxand
30.05.2013, 08:48
Zacznijmy może od tego, że budynek i korzystanie z niego byłoby alternatywą dla przygód, dla handlu, dla innych rozwiązań. Po drugie lista efektów jak i ceny to tylko wstępne propozycje. Jeśli uważasz, że sama idea jest niezła ale efekty albo ceny wymagają dopracowania, to po to właśnie jest ten wątek :)
Bloodshed- nie MASZ oddawać 500 prochu: 500 chleba tak, ale przy prochu widziałbym raczej inny przelicznik, nie napisałem jaki, bo tylko rzuciłem tym prochem. Co do osadników to owszem, miałbyś przeznaczyć 500 osadników na naukowca/kapłana ale dopiero na piątego. Poza tym ta opcja byłaby raczej skierowana do osób które mają poziom 50+. Ja mam ponad 6k osadników z którymi nie mam co robić więc tkwią bezczynnie w koszarach i przypuszczam, że moje 6k to daleko do szczytu możliwości i pewnie wyszkoliłbym pięciu, chociaż innym w zupełności wystarczyłoby trzech albo i jeden. Ceny jakie podałem wydają mi się całkiem nieźle wyważone (a starałem się przy tym brać pod uwagę również zakusy BB). Mogłem napisać, że szkolenie będzie kosztować 1 belkę iglastą i 4 ryby, chyba to nie o to chodzi.
Przy trzech takich specjalistach koszt wyniósłby (jednorazowo) 850 monet, 85 osadników i niecałe 5k wędlin. Nie wydaje mi się to specjalnie wygórowane przy możliwości uzyskania upgradu mennicy albo dropa z jakiejś przygody kosztem 500 chlebów i 500 wody.
Anael6669 - z ulepszaniem budynku się zgodzę, w takim razie może powinien ulepszać tylko aktywne (wtedy można ludwisarnię przyhamować na czas oczekiwania na efekt).
Rzeczywiście trzeba by było mieć totalnego niefarta, żeby parę razy pod rząd tracić piątego kapłana/naukowca i szkolić go. Ale jak przypomnę sobie tytan albo saletrę z czarnych 10x pod rząd, to już jakoś mniej mnie to rusza. Poza tym mało kto tego piątego by sobie zapodawał, a jeśli już by go stracił, to nie byłoby obowiązkiem szkolić nowego. Jak zauważył Sparkz, przy obecnych czasach u książkowiązacza posiadanie pięciu takich specjalistów miałoby sens jedynie przy wydatnym wspomaganiu klejnotami.

Zgoda, wymyśliłem sobie ten budynek pod swoim kątem, a to dlatego, że szkolenie specjalistów (na razie geologów, bo reszty nie wiem) zajmie mi jakiś miesiąc. Raczej żaden nie osiągnie 31 punktów. I co potem z produkcją tych książek? Gdyby coś takiego weszło (nawet w tej postaci jaką zaproponowałem), to wiem że mój introligator miałby ręce pełne roboty dzień i noc.

Jak zauważyliście, wśród efektów są również negatywne dla gracza (żeby nie było za łatwo), więc cały pomysł zawiera nutkę hazardową, którą - z tego co poczytałem - część graczy też chętnie by widziała.

Moozle
05.06.2013, 02:35
Ciekawy pomysł tylko może być trochę zbyt skomplikowany dla BB. Jakby to uprościć i dodać tylko nowych specjalistów bez nowych budynków to może uda im się to ogarnąć.
sparkz racja, że ze zbytem na tomy nie będzie problemu, ale jakby zamiast książek takiemu Naukowcowi dać stalówkę i papier żeby pracował nad jakimś efektem(ten specjalista bylby od dropow i upow budowli). Kapłana bym wymienił na powiedzmy Drukarza i niech przy pomocy czcionki i lepszego papieru tworzy ulotki propagandowe gloryfikujące władykę i motywujące osaników do pracy (ten byłby od premii).
Efekt nie muszą być takie wypasione, ale zbyt na ten papier jakiś dodatkowy by się pojawił.

TomIII
05.02.2014, 09:11
jestem na tak

Uranos_old
11.02.2016, 20:31
Witam,

z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 05.02.2014 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.


Pozdrawiam,
MOD_Uranos