PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Siedziba cechu



eXscythe
30.04.2013, 14:39
http://exscythe.valkiria.net/explorers_house_menu.jpg

Jest sporo graczy, którzy siedzą w grze non stop, ale są i tacy, którzy nie mają aż tyle czasu by zajmować się swoją wyspą i wiele dzięki temu tracą. Mój pomysł wyrównałby trochę szanse.

Siedziba cechu to budynek ułatwiający wysyłanie odkrywców oraz geologów. Dzięki niemu można zaplanować na kilka slotów/godzin w przód pracę tych specjalistów i pójść spokojnie do pracy czy też spać. Budynek mógłby też oferować dodatkowe sloty za klejnoty umożliwiając tym samym jeszcze rzadsze własnoręczne wysyłanie pracowników.

Jak miałoby to działać? Otóż tak jak pokazuje obrazek, każdy z pracowników posiadałby 4 sloty, w których moglibyśmy ustalić aż do czterech powtórzeń danego zadania (np. poszukiwanie złota). Czas ten można by też skrócić przez wydanie klejnotów.

WuDwaKa
30.04.2013, 14:47
Po przez brak ankiety mod Ci ten wątek zamknie :)

Tornados
30.04.2013, 14:55
Ale pomysl spoko bo sie nie chce klikac w tych geologow co 15 minut zeby po marmur szli

eXscythe
30.04.2013, 14:55
Po przez brak ankiety mod Ci ten wątek zamknie :)

Dzięki już dodana.

sparkz
30.04.2013, 16:15
Generalnie jestem na nie.

Zarzadzanie wyspa to chyba ostatnia plaszczyzna na ktorej mozna w jakis sposob rywalizowac z innymi graczami i zapewniac sobie jakas relatywna przewage poprzez wieksze zaangazowanie w gre, zautomatyzowanie kolejnych czynnosci ktore nalezy wykonywac wyklucza taka rywalizacje.

eXscythe
30.04.2013, 16:46
Generalnie jestem na nie.

Zarzadzanie wyspa to chyba ostatnia plaszczyzna na ktorej mozna w jakis sposob rywalizowac z innymi graczami i zapewniac sobie jakas relatywna przewage poprzez wieksze zaangazowanie w gre, zautomatyzowanie kolejnych czynnosci ktore nalezy wykonywac wyklucza taka rywalizacje.

Tylko co to za rywalizacja gdzie ktoś kto ma mniej czasu przez pracę/naukę jest z góry skazany na porażkę? Moim zdaniem gra dostarcza sporo mechanizmów pozwalających na zróżnicowanie sposobu rozgrywki (w tym planowany system badań), a co za tym idzie również na rywalizację.

Zresztą nie czarujmy się, klejnoty i tak bardzo tą rywalizację zakrzywiają.

sparkz
30.04.2013, 16:55
Tylko co to za rywalizacja gdzie ktoś kto ma mniej czasu przez pracę/naukę jest z góry skazany na porażkę?

To jest wlasnie forma rywalizacji, poprzez angazowanie sie w wiekszym stopniu dla osiagniecia korzysci. Jesli ktos tego czasu nie ma, to gra na tyle na ile mu czas pozwala, w zaden sposob nie wynika z tego, ze nalezy wszystko rownac w dol, bo w koncu doszlibysmy do sytuacji gdzie gra gralaby sobie sama.


Moim zdaniem gra dostarcza sporo mechanizmów pozwalających na zróżnicowanie sposobu rozgrywki (w tym planowany system badań), a co za tym idzie również na rywalizację.

Akurat system badan to jedna z tych rzeczy ktore wykluczaja rywalizacje, bo da sie w sposob obiektywny znalezc optymalne scenariusze i z chwila ich publikacji na forach kazdy zacznie z nich korzystac, uzyskujac takie same korzysci jak inni gracze.

Na tej samej zasadzie dzialaja obecnie przygody - niby mozna kombinowac z ich wykonaniem, ale w ten sposob uzyskuje sie co najwyzej gorszy skutek niz ten optymalizowany przez ostatnie wiele miesiecy.

zwolk
30.04.2013, 17:42
Tylko co to za rywalizacja gdzie ktoś kto ma mniej czasu przez pracę/naukę jest z góry skazany na porażkę? Moim zdaniem gra dostarcza sporo mechanizmów pozwalających na zróżnicowanie sposobu rozgrywki (w tym planowany system badań), a co za tym idzie również na rywalizację.

Zresztą nie czarujmy się, klejnoty i tak bardzo tą rywalizację zakrzywiają.

Dopóki nie ma PvP, nie ma mowy o żadnej rywalizacji między graczami. Sam fakt, że ktoś ma wyższy level od mojego nie oznacza, że moim priorytetem powinno być dogonienie go, zwłaszcza, że brak perspektyw na 50+ niespecjalnie zachęca do wbijania kolejnych leveli na zasadzie wyścigu szczurów. Nawet jeśli nie będziesz grał przez kilka dni, to przywrócenie całej gospodarki do normalnej pracy to kwestia kilku godzin, i nie ma tu różnicy czy masz przerwę kilkudniową, czy kilkumiesięczną. Nie rozumiem też o jakiej porażce mówisz, skoro jedyną formą porażki jest wtopienie bloku na przygodzie :) i to, umówmy się, porażka po której jesteś w stanie się podnieść w ciągu kilkunastu godzin. Podsumowując - zero rywalizacji, zero statystyk, zero stresu że wrócisz z pracy i zastaniesz ruinę bo jakiś no-life wpadł Ci na wyspę, rozwijasz się we własnym tempie, zbierasz punkty doświadczenia w swoim tempie. Dla sporej części graczy te rzeczy, które wymieniłem są kluczowe w tej grze bo dzięki temu mogą spokojnie pograć i odstresować się po pracy/nauce.

Teraz parę słów na temat samego pomysłu - jeśli coś takiego miałoby wejść to np. w takiej formie jak dodatkowy slot kolejki budowania, do kupienia za klejnoty albo za monety gildii. Byłaby to przynajmniej jakaś dodatkowa motywacja do gry i do włożenia odrobiny wysiłku w zdobycie takiej "usługi". Danie możliwości takiego kolejkowania specjalistów "z urzędu" może być polem do nadużyć.

Piotru70
30.04.2013, 21:02
Zgodzę się ze sparkz że rywalizacja w grach polega na poświęceniu czasu i ewentualnie pieniędzy. Ale ze względu na to że nie chce mi się klikać czterdzieści razy aby wysłać geologów po marmur dwa razy dziennie. To jetem na tak.

grim_reaper
30.04.2013, 21:15
Generalnie jestem na nie.

Zarzadzanie wyspa to chyba ostatnia plaszczyzna na ktorej mozna w jakis sposob rywalizowac z innymi graczami i zapewniac sobie jakas relatywna przewage poprzez wieksze zaangazowanie w gre, zautomatyzowanie kolejnych czynnosci ktore nalezy wykonywac wyklucza taka rywalizacje.

Jesli wolno to zapytam - o jakiej rywalizacji Ty mowisz ? Gra sie tu tak jak w wersji na PC , jedyne urozmaicenie to czat i to, ze wirytualnych kupcow zastepuja gracze.

Pomysl jest dobry , choc nie powinno byc juz raczej ulatwien . Wystarczajaco gospodarke polozyly prezenty typu manufaktura w prezencie czy mlyn wodny .

Van-de-Lord
01.05.2013, 10:41
Niech dadzą ograniczenie od np 45lvl albo nawet 50lvl

Tornados
01.05.2013, 15:42
Spoko jeszcze 1lvl i bym sie zalapal ^^

Lightowy
02.05.2013, 13:01
Postawić silosy młyny wbić zadowalający level i wejść raz na 2-3 dni żeby opchać surowce,bo tak to widzę.Nie podoba mi sie to.Może by sie przydało zrobić coś z czasem wypraw geologów i odkrywców,ale to raczej inny temat.

opona94
03.05.2013, 11:30
To jest świetny (czyli dobry) pomysł, ale - bez ułatwień.

Piotru70
03.05.2013, 12:10
Dobra bardziej przydałby mi się Cech gdzie można po prostu szybko wysłać np. geologów po marmur czyli klikając jakąś ikonkę marmuru i Cech automatycznie wysyła jednego wolnego geologa po marmur. Ale planowanie na "zaśkę" nie może być, bo to jednoznacznie oznaczałoby że ilość geologów jest zbędna.

bembus
03.05.2013, 12:36
Witam,
Ja nie mam zdania, jak dla mnie dobrym rozwiazaniem byloby danie tego budynku w jakims z eventow, oczywiscie powinien byc drogi:)

eXscythe
03.05.2013, 18:22
bo to jednoznacznie oznaczałoby że ilość geologów jest zbędna.
Nie do konca, jak napisalem, kazdemu poszukiwaniu mozna przyznac maks 4 powtorzenia. Wiecej geologow to wiecej powtorzen = rzadsze bywanie w grze.

zwolk
06.05.2013, 16:12
Wiecej geologow to wiecej powtorzen = rzadsze bywanie w grze.

I to jest w zasadzie zaprzeczenie idei tej gry - twórcom chodzi o to, żeby gracze logowali się jak najczęściej i siedzieli w grze jak najwięcej. Rzadsze bywanie w grze = mniej okazji na zakup i wydanie klejnotów.

eXscythe
06.05.2013, 16:47
I to jest w zasadzie zaprzeczenie idei tej gry - twórcom chodzi o to, żeby gracze logowali się jak najczęściej i siedzieli w grze jak najwięcej. Rzadsze bywanie w grze = mniej okazji na zakup i wydanie klejnotów.

Ale pisałem tez o dodatkowych slotach za klejnoty, więc "jeszcze rzadsze" bywanie w grze = większy zysk dla twórców.

Szajbov
06.05.2013, 20:23
jestem za

TomIII
04.02.2014, 21:58
Bardzo dobry pomysł.

Uranos_old
10.02.2016, 22:47
Witam,

z uwagi na brak zainteresowania (ostatni wpis 04.02.2014 r.) zamykam wątek i przenoszę go do archiwum.


Pozdrawiam,
MOD_Uranos