PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Jak zbilansować gospodarkę w TSO ?



Hakardrag
25.04.2013, 10:08
Po osiągnięciu pewnego etapu rozwoju nasze wyspy stają się nie tylko samowystarczalne, ale w magazynach zaczyna nam brakować miejsca na produkowane / wydobywane surowce. Rynek nie jest już wstanie wchłonąć tak wielkiej produkcji - a z każdym dniem przybywa wielkich producentów. Ceny spadają - rośnie inflacja i frustracja graczy.

Jak zbilansować gospodarkę w TSO i połączyć to z ewentualnymi nowinkami ?

Trzeba wprowadzić do gry nowy element w postaci innych wysp pod kontrolą SI np. Imperium Inków czy Majów albo Cesarstwa Chin. Gracze niezainteresowani przyszłym PvP, mogliby nawiązywać kontakty handlowe i upłynniać nadmiar surowców czy wymieniać je na inne towary luksusowe.
Można także rozbudować tą opcję o możliwość zakupu w takich imperiach ziemi pod rozbudowę i wydobycie surowców.
Marzy mi się także wątek przygodowy w takich misjach handlowych w państwie Inków ;)

sparkz
25.04.2013, 10:34
Generalny zamysl jest OK, bo gold/item sinki to jest cos czego ta gra obecnie najbardziej potrzebuje.

Problem polega na tym, ze w zapowiedziach PvP byla sugestia gry na wspolnej mapie i zajmowania kolejnych terenow poprzez wspolzawodnictwo. Ciezko do tego przypiac imperia sterowane przez AI, bo jesli jestes ulokowany na plaskiej mapie otoczony graczami A, B i C, to w ktorym kierunku mialbys tych innych cywilizacji poszukiwac ?

Widzialbym to bardziej w formie znanej z ktorejs z ostatnich Cywilizacji (zdaje sie V ) - neutralnych panstw/miast na wspolnej mapie ktore udostepnialyby mozliwosci handlu albo innej wspolpracy (np. tymczasowe buffy dla wojska, tak, aby gracze rywalizowali o bycie przyjacielem neutralnej nacji, w formie wykonywania zadan albo zwyczajnej zaplaty)

Saxza
25.04.2013, 12:42
Każdy pomysł powodujący zmnieszenie inflacji jest ok, jednakże tworzenie SI tylko do handlu w celu odprowadzania zbędnych produktów jest założeniem błędnym. Większość graczy wymieniałaby towar za granit/monety/surowce do prod. złota/ miecze brąz powodując spadek cen tychże surowców. SI byłoby dobre tak jak napisał spark : zdobycie sojusznika/wasala ,zadania, daniny itp.

Z racji tego ,że jest to temat o gospodarce to chciałbym dorzucić swój pomysł.

Jest system badań ,który nikt jeszcze nie widział ;) Aby zdobyć 1 pkt badań należy wydać przykładowo 500.000 pkt rozwoju (im więcej punktów zdobyliśmy ,tym większe wymagania - jak z lvlem) . Pkty rozwoju można zdobyć z surowców dając na badania do labolatorium .1 węgiel może dać 0,5 pkt ,ruda żelaza 1,5 pkt ,a armata 25 pkt itd. Wartości podane są przypadkowe.Co sądzicie o tym? Jeżeli założenie wam pasuje to założe osobny temat i rozbuduję pomysł

Hakardrag
25.04.2013, 18:16
@ Sparkz
Tyż dobre rozwiązanie - oby BB podchwyciło nasze pomysły.


@ Saxza
To na co kto wyda / wymieni swoje surowce to kwestia indywidualnej strategii gracza i tego, jakie opcje będą ewentualnie dostępne. Ta gra umiera, i jeśli szybko coś BB nie zrobi to straci tych najlepszych. PvP i system badań to ciutke za mało, przynajmniej 50% graczy liczy na to, że dla strategów ekonomicznych będzie coś także ;)

PS.

Opisz swój pomysł w osobnym temacie.

EX_Zakrecony
25.04.2013, 22:54
Jeśli pojawiają sie już grafiki budynków to zakładam, że system badań jest już gotowy i jest w trakcie testów wewnętrznych, więc propozycje odnoszące sie do tego systemu maja małą szansę na wprowadzenie.

Pozdrawiam
Mod Zakrecony

Sevitor
25.04.2013, 22:59
Wszystko fajnie ale tekst:

Ceny spadają - rośnie inflacja i frustracja graczy.
Jest jak używanie słowa bynajmniej myśląc, że oznacza to samo co przynajmniej.
Spadek cen automatycznie wyklucza inflację, jedno jest zaprzeczeniem drugiego.

Saxza
26.04.2013, 09:33
Jeśli pojawiają sie już grafiki budynków to zakładam, że system badań jest już gotowy i jest w trakcie testów wewnętrznych, więc propozycje odnoszące sie do tego systemu maja małą szansę na wprowadzenie.

Pozdrawiam
Mod Zakrecony

Zakładanie ,że system jest gotowy na podstawie grafik,a nie ma o nim 0 wzmianki w pamiętniku i gdziekolwiek, jest głupie.

set2g
26.04.2013, 09:48
dlaczego głupie, sa grafiki, wiadomo ze będzie 7 budynków, ze będą nowe surowce, nowe łańcuchy wiec tok rozumowania jest poprawny, w pamiętniku pojawiają sie tylko skrawkowe informacje, a nie dokładny opis, bo to wiadomo może ulec zmianie w trakcie wdrażania, przeczytaj pamietnik i zobacz ze tam żadna nowość jaka była dodana nie jest opisana dokładnie, jest tylko wspomniane, nie ma żadnych szczegółów, zwłaszcza tych większych zmian

Hakardrag
26.04.2013, 10:55
Wszystko fajnie ale teks t:Ceny spadają - rośnie inflacja i frustracja graczy.
Jest jak używanie słowa bynajmniej myśląc, że oznacza to samo co przynajmniej.
Spadek cen automatycznie wyklucza inflację, jedno jest zaprzeczeniem drugiego.

Mój wpis odnosi się do gospodarki TSO a nie do realnej. Pomyśl - to nie boli ;)
Spada wartość produkowanych towarów .... itd.

Saxza
26.04.2013, 12:52
dlaczego głupie, sa grafiki, wiadomo ze będzie 7 budynków, ze będą nowe surowce, nowe łańcuchy wiec tok rozumowania jest poprawny, w pamiętniku pojawiają sie tylko skrawkowe informacje, a nie dokładny opis, bo to wiadomo może ulec zmianie w trakcie wdrażania, przeczytaj pamietnik i zobacz ze tam żadna nowość jaka była dodana nie jest opisana dokładnie, jest tylko wspomniane, nie ma żadnych szczegółów, zwłaszcza tych większych zmian

Mój błąd,źle wyraziłem się. Nie ma żadnych nowych wzmianek , a poza tym jest tylko przedstawiony system badań jednostek ,a miałem na mysli system badań wyspy.

Sevitor
27.04.2013, 21:15
Jeszcze raz, napisałeś:

Ceny spadają - rośnie inflacja i frustracja graczy.

Wyjaśniłem, że sam sobie zaprzeczasz:

Spadek cen automatycznie wyklucza inflację, jedno jest zaprzeczeniem drugiego.

Odpisałeś:

Mój wpis odnosi się do gospodarki TSO a nie do realnej. Pomyśl - to nie boli ;)
Spada wartość produkowanych towarów .... itd.

Teraz pokaże Ci jak śmieszne jest to co wypisujesz.
Jesteśmy na forum TSO więc wiadomo do czego wpis się odnosi, ale czy inflacja wirtualna a inflacja realna to dwie różne rzeczy? Nie - to nadal inflacja, której znaczenie jest wszędzie takie samo i go nie rozumiesz. Spadek cen o którym piszesz jest automatycznym jej zaprzeczeniem. Co oznacza nic innego jak to, że obecnie zjawisko inflacji nie występuje.
..i Ty mi każesz myśleć?

set2g
28.04.2013, 08:24
ceny niektórych elementów spadają, zwłaszcza tych ktore sam możesz wytworzyć i maja krótki czas produkcji, każdy je robi a chcac sie tego pozbyc ceny robia sie minimalne, a weźmy na przykład takie budynki ich cena rośnie i to w zastraszającym tepie, na nowej ziemi silos przed eventem spokojnie można bylo kupic za okolo 3-3,5k monet, teraz nawet za 5k nie ma chetnych do sprzedaży, podobnie ma sie z młynami i innymi budynkami, sila nabywcza monet spada jest ich coraz więcej bo każdy je produkuje a ludzie z 48+ lvl nie maja juz na co ich wydawać bo większość upg za monety ma porobione (moze z wyjatkiem rezydek), wiec sie to okdlada w magazynach, a ze teraz można nadmiar pakowac do gwiazdy to wiadomo ze jak przyjdzie jakis event to nie żal wydac monat bo tak naprawde nie ma co z nimi zrobic

Hakardrag
28.04.2013, 11:55
@ Sevitor

No to wytłumaczę Ci łopatologicznie:

Definicja INFLACJI:

Inflacja jest do zjawisko długotrwałego wzrostu średniego poziomu cen w gospodarce - lub też długotrwały proces obniżania się wartości pieniądza w gospodarce.


"Pieniądzem" w tej grze jest wszelki towar np. monety, surowce.. itd. który produkujemy/wydobywamy - więc kiedy jego wartość spada, to mamy inflację czy nie ?

sparkz
28.04.2013, 14:54
"Pieniądzem" w tej grze jest wszelki towar np. monety, surowce.. itd. który produkujemy/wydobywamy - więc kiedy jego wartość spada, to mamy inflację czy nie ?

Towar nie jest pieniadzem, a nawet jesliby nim byl, to w obecnych warunkach nie moznaby mowic o inflacji, bo wartosci jednych towarow maleja, a innych rosna (glownie dlatego, ze wartosc towaru nie jest okreslona wzgledem jakiegos pktu odniesienia ,tylko innych towarow)

Hakardrag
28.04.2013, 16:09
@ Sparkz

Gdyby to napisał ktoś, kto gra tu kilka miesięcy - to bym się nie zdziwił - normalka - nie ma porównania w czasie....

Ale Ty przecież jesteś tu od początku (chyba?), więc jeśli mi piszesz że nie widzisz różnicy w wartości swojej produkcji teraz i tej sprzed 2 lat - to wybacz ... mój uśmiech ;)

Średnia wartość produkcji jest już kilkakrotnie niższa od momentu jak ja tu przyszedłem ;)

Zaprzeczysz?

Czy to nie jest inflacja?

sparkz
28.04.2013, 16:33
Zaprzeczysz?

Czy to nie jest inflacja?

Nom, to nie jest inflacja.

Inflacja dotyczy pieniadza, czyli uniwersalnego ekwiwalentu towarow. Oznacza, ze za ta sama ilosc pieniadza mozesz kupic mniej dowolnego towaru niz mogles wczesniej.

Tutaj mamy do czynienia ze zmiana relatywnej wartosci towarow. Przykladowo za 20 monet mozesz kupic wiecej chleba niz rok temu (= wartosc monet wzgledem chleba wzrosla), ale nie mozemy powiedziec ogolnie, ze wartosc monet wzrosla, bo wzgledem niektorych towarow/ budynkow/ uslug zmalala.

NieMakonta
30.04.2013, 10:50
Ja jeszcze nie mam problemu z nadmiarem surowców zawsze czegoś brakuje,a czegoś mam dużo.Handel idzie mi opornie bo jeden slot i nie ma co zrobić z tym nadmiarem.W kantorze mogła by być waga da szybkiego upłynnienia nadmiaru.Co do przelicznika to chyba są bo straty w kalkulatorze oceniają wartość straconych wojaków.

Van-de-Lord
30.04.2013, 11:07
Jeśli dobrze myślę, to te "straty" w kalkulatorze to czas potrzebny na odbudowanie straconego wojska.

zwolk
30.04.2013, 11:15
Ja jeszcze nie mam problemu z nadmiarem surowców zawsze czegoś brakuje,a czegoś mam dużo.Handel idzie mi opornie bo jeden slot i nie ma co zrobić z tym nadmiarem.W kantorze mogła by być waga da szybkiego upłynnienia nadmiaru.Co do przelicznika to chyba są bo straty w kalkulatorze oceniają wartość straconych wojaków.

Zdawało mi się, że slotów na handlu jest ciut więcej niż jeden :) Darmowy owszem, ale w końcu kolejne nie kosztują aż tak wiele i w sytuacji gdy jakiś towar Ci zalega lepiej chyba wykupić dodatkowy slot i sprzedać nadmiar niż dziobać wyłącznie na jednym slocie. No i zawsze możesz zrobić zrzut towarów z magazynu do menu gwiazdy. Przy pełnym magazynie prosisz znajomego o podesłanie danego towaru w ilości, którą chcesz zrzucić, po odebraniu oferty towar, jako że się nie mieści w magazynie jest umieszczany w gwieździe, a ty odsyłasz znajomemu towar ze swojego magazynu i voila :) Jest miejsce w magazynie :)

Co do "kalkulatora handlu" i jakichś stałych przeliczników to owszem, są takie, ale raczej średnio wiarygodne bo po pierwsze ceny towarów są różne nawet w zależności od pory dnia, a po drugie są różne na różnych serwerach. Nie da się więc ustalić jednego, stałego przelicznika dla wszystkich bo może się okazać, że dla jednych będzie to wyjątkowa okazja, a dla innych bezwartościowa opcja. Nie można tego porównywać z przeliczaniem strat w bitwie, bo te są niezależne od tego, co zrobią inni gracze.

anrathiel1
30.04.2013, 11:21
Widzę, że troszkę odbiegacie od tematu... Co do zmian to w sumie jest ona zbędna, bo rozwiązanie na nadmiar surowców zawsze się znajdzie. Czy schowanie do gwiazdy, czy ograniczenie produkcji.