Zobacz pełną wersję : Gra Drogi
dominik200613
16.04.2013, 05:39
Ponieważ pierwszy raz zabieram głos na tym forum, chciałbym serdecznie pozdrowić wszystkich jego stałych bywalców.
Moja sugestia jest taka - aby posiadanie dróg przyspieszało produkcję, tak jak dzieje się to w realnym świecie,/szybszy transport - szybsza produkcja/.
Jak Ci drogi potrzebne zagraj w Anno, tu to element dekoracyjny.
dominik200613
16.04.2013, 12:25
set2g
Widocznie mam pecha, bo spodobała mi się właśnie ta gra.
Element dekoracyjny, a i owszem. Ale wcale nie musi takim pozostać.
Jest to forum o innowacjach, czyż nie tak, a może się pomyliłem?
K.G.
to co my chcemy ma sie nijak do tego jak gra sie rozwija, a taki dzial na forum jest raczej tylko do picu, bo nic co tu sie pojawiło nie trafiło nigdy do gry, a nie chyba czas do konca buffa zaimplementowali, i to tyle, a patrzac ze kazda wersja ma swoje forum i podobny dzial to pomysłów jest ogrom, ale nic z tego nie wynika :)
A dyskusja o funkcji dróg była na bank poruszana i pewnie w archiwum gdzieś taki topick jest.
to co my chcemy ma sie nijak do tego jak gra sie rozwija, a taki dzial na forum jest raczej tylko do picu, bo nic co tu sie pojawiło nie trafiło nigdy do gry, a nie chyba czas do konca buffa zaimplementowali, i to tyle, a patrzac ze kazda wersja ma swoje forum i podobny dzial to pomysłów jest ogrom, ale nic z tego nie wynika :)
Do gry trafilo kilka rzeczy proponowanych przez graczy, na czele ze zmianami w handlu (i to nie tylko tymi z zeszlego roku), pokazywaniem czasu trwania buffow i przenoszeniem budynkow.
Problem polega na tym, ze znakomita wiekszosc graczy proponujacych cos i czytajacych te proposale nie zastanawia sie nad tym na ile propozycja pasuje do gry i jest w ogole realizowalna (a 90% z nich jest warta tyle, ile "a ja chce zeby wprowadzili rożowe jednorożce !"), stad bledne podejscie i przekonanie ze nikt tych propozycji nie czyta.
EX_Zorro
16.04.2013, 19:24
Proszę dodać ankietę.
dominik200613
16.04.2013, 20:36
Set 2g
Myślę że dla dobrych pomysłów /realizowanych/ to jak najodpowiedniejsze miejsce.
sparkz
"a ja chce zeby wprowadzili rożowe jednorożce !"), . Dobry pomysł jestem " przeciw a nawet za". Tylko wolał bym, żeby te jednorożce były białe jak w Smerfach.
MOD_Zorro
Jak taka ankieta miała by wyglądać i co miała by ustalić?
Kol. jeżeli wiesz jak to zrobić to proszę, zrób to w mym imieniu.
pozdrawiam
K.G.
EX_Zorro
16.04.2013, 21:06
@dominik200613 zgodnie z regulaminem tego działu każda propozycja zamieszczona przez graczy musi być zaopatrzona w ankietę z minimum 3 opcjami np. 1.jestem za 2.jestem przeciw 3. nie mam zdania.
Ankietę może dodać jedynie autor wątku edytując swój pierwszy post (są tam odpowiednie opcje).
Piotru70
16.04.2013, 23:06
Według mnie bezsensowny pomysł. Jedynie co to zmieni, to albo szybkość produkcji się zmieni na szybsze, albo bez dróg będzie wolniejsze a z drogami będzie tak samo jak jest do tej pory. Jeżeli produkcja ma być szybsza to jest to już pomysł podpięty trochę pod pazerność.
Tak samo pod pazerność podpiąć można buffy i podnoszenie poziomów budynków.
Wprawdzie im dłużej zastanawiam się nad pomysłem dróg, tym więcej widzę przeszkód ale na pewno nie powiedziałbym o nim że jest bezsensowny
W ogólnym zarysie widziałbym to tak, że na przykład budowa ścieżki kosztuje 5 bali x poziom gracza za każde pole odległości między budynkiem a magazynem (lub innym budynkiem łańcucha produkcyjnego) i daje bonus 1 jednostki surowca/produktu w czasie produkcji/wydobycia. Budowa brukowanej drogi kosztuje już 20 kamieni x poziom gracza za każde pole i daje bonus 2 jednostek surowca/produktu i na tym koniec. No ale jak powiedziałem, jest to bardzo pobieżne wyobrażenie i pozostawia wiele do życzenia, choć mogłoby wnieść coś świeżego w kwestii planowania wyspy.
dominik200613
17.04.2013, 04:10
Kol. Larxand
Bardzo trafnie sprecyzowałeś mój tok myślenia, właśnie o takie rozwiązanie mi chodziło, /oczywiście szczegóły techniczne są do dogadania/.
Widzę pewną niekonsekwencję w toku myślenia. Albo przyspieszamy produkcję (przez co ja rozumiem skrócenie czasu, np dojścia do magazynu), albo zwiększamy produkcję(dodatkowe jednostki danego surowca w zależności od typu drogi), bo o to głównie chodzi w propozycji, którą podał Larxand. I tak uważam, że pomysł za bardzo zajeżdża Anno i jest sporą ingerencją w mechanikę gry bo chodzi o całkowitą zmianę sposobu poruszania się osadników.
moze byc ale DROGA nie bedzie juz za free tylko 1 kawalek bedzie kosztowal 100marmuru+100granitu+100kamienia .... ciekawe czy dalej bedzie sie podobal pomysl
nic za darmo
dominik200613
17.04.2013, 13:36
zwolk
Kol. zwiększa - przyspiesza produkcje to kwestia werbalna. Generalnie chodzi o to aby droga nie była tylko zbędnym elementem dekoracyjnym.
Ze sprawami technicznymi zapewne bez problemu poradzą sobie "Bogowie gier" informatycy, jeżeli tylko zaistnieje taka potrzeba.
okogo
W tym wirtualnym świecie, podobnie jak w realnym nie ma nic za darmo
Prawdziwe drogi są b. drogie /patrz polskie autostrady/.
Zaraz zaraz, spokojnie - jakie 100marmuru+100granitu+100kamienia :) Ja podałem zupełnie inną propozycję, to raz. A dwa, mechanizm jaki mam na myśli jest prosty (w założeniu, bo trudniejszy w szczegółach): jeśli mam budynek na 3 poziomie, który wytwarza 3 sztuki w jednostce czasu i połączę go z innym budynkiem łańcucha (lub magazynem) to produkuje on w tej samej jednostce czasu o 1 sztukę (lub 2 w zależności od rodzaju drogi) więcej. Przyspieszenie produkcji jest tutaj konsekwencją dołączenia drogi a nie przyspieszenia poruszania się osadników (bo to właśnie byłaby ta zbędna ingerencja w mechanikę).
Można sobie to wyobrazić tak, że jeśli człowiek idzie z towarem po lepszej drodze, to wygodniej mu się nosi, to i więcej wrzuci na plecy ;)
A już to, że trąci Anno, czy inną produkcją... no cóż, albo po coś jest ten dział z pomysłami, albo jesteśmy jak jakiś partyjny beton i odrzucamy konsekwentnie każdy pomysł, łącznie na przykład z przenoszeniem budynków.
Bloodshed
17.04.2013, 16:10
to co my chcemy ma sie nijak do tego jak gra sie rozwija, a taki dzial na forum jest raczej tylko do picu, bo nic co tu sie pojawiło nie trafiło nigdy do gry, a nie chyba czas do konca buffa zaimplementowali, i to tyle, a patrzac ze kazda wersja ma swoje forum i podobny dzial to pomysłów jest ogrom, ale nic z tego nie wynika :)
A dyskusja o funkcji dróg była na bank poruszana i pewnie w archiwum gdzieś taki topick jest.
skoro to tylko dzial do picu to po co sie wypowiadasz
moim zdaniem pomysl dobry tylko trzeba go bardziej rozwinac i opisac
dominik200613
Akurat w TSO różnica między przyspieszeniem produkcji a jej zwiększeniem jest zasadnicza, więc to nie tylko kwestia werbalna.
Larxand
Od samego zwiększania produkcji (czyli otrzymywania dodatkowych sztuk towaru w tym samym czasie) mamy w TSO dość mocno rozbudowany system premii. Twoja propozycja to taki permanentny buff baaaaaardzo tanim kosztem. Jak dla mnie jedyny sens wprowadzania jakiejś użyteczności dróg to właśnie przyspieszenie poruszania się osadników, a co za tym idzie skrócenie czasu wytwarzania danego towaru.
dominik200613
17.04.2013, 17:52
zwolk
Dyskusja jest o funkcji drogi /czy ma pozostać nikomu niepotrzebnym dodatkiem, czy jej posiadanie ma tworzyć jakąś wartość dodaną/.
Nie mieszajmy w dyskusji o drogach, systemu premiowania, czy skracania odległości do magazynu / te mechanizmy "żyją swoim życiem"/.
Kwestię czy setlersi maja chodzić szybciej, jeździć konno, czy może jeździć na różowych jednorożcach. pozostawmy informatykom.
EX_Zakrecony
17.04.2013, 18:48
Dodawanie dodatkowych surowców w produkcji to faktycznie jest dostępne jako buff, wiec jedyną możliwością jest przyspieszenie prędkości chodzenia osadników.
Pokuśmy się o przeliczenie zysku dla często spotykanych czasów przy przyspieszeniu x2 (skrócenie czasu o połowę)
1) czas produkcji 12minut + dojście np 40sec (760sec)
-produkcja obecna: 86400sec / 760sec = 113,68 cykli
-produkcja przyspieszona 86400 / 740 sec = 116,76 cykli
-różnica: 116,76 - 113,68 = 3,08
-przy budynku na 5lvl 15,4 jednostek surowca więcej przy obecnej produkcji 540 dziennie daje 2,85% więcej
2) czas produkcji 6minut + dojście np 40sec (400sec)
-produkcja obecna: 86400sec / 400sec = 216 cykli
-produkcja przyspieszona 86400 / 380 sec = 227,37 cykli
-różnica: 227,37 - 216 = 11,37
-przy budynku na 5lvl 56,85 jednostek surowca więcej przy obecnej produkcji 1080 dziennie daje 5,26% więcej
3) czas produkcji 3minut + dojście np 40sec (220sec)
-produkcja obecna: 86400sec / 220sec = 392,73 cykli
-produkcja przyspieszona 86400 / 200 sec = 432 cykli
-różnica: 432 - 392,73 = 39,27
-przy budynku na 5lvl 196,35 jednostek surowca więcej przy obecnej produkcji 1963,65 dziennie daje 10% więcej
4) czas produkcji 1,5minut + dojście np 40sec (130sec)
-produkcja obecna: 86400sec / 130sec = 664,61 cykli
-produkcja przyspieszona 86400 / 110 sec = 785,45 cykli
-różnica: 785,45 - 664,61 = 120,84
-przy budynku na 5lvl 604,2 jednostek surowca więcej przy obecnej produkcji 3323,05 dziennie daje 18,18% więcej
Pozdrawiam
Mod Zakrecony
Czytałem temat i jestem przeciwko jeżeli ma być w takiej formie jak jest opisywany .Przyspieszanie to zbędna ingerencja w mechanike.
Najlepszym rozwiązaniem byłoby prowadzenie modelu dróg zależnych od surowca ,czyli droga kamienna (25 kamienia za segment),droga brukowana (25 marmuru za segment), droga granitowa (25 granitu za segment) .
Budynek bez drogi połączonej z magazynem nie produkuje surowca,natomiast magazyn nie połączony z ratuszem nie zbiera surowców . Brak połączenia z kantorem : nie można handlować etc.
Co więcej droga kamienna byłaby do budynków podstawowych i średnich( z produkcją liścia włącznie) ,droga brukowana do budynków zaawansowanych ,natomiast granitowa do mistrzowskich.
dominik200613
17.04.2013, 20:24
MOD_Zakrecomy
Kol. nie znam się na matematyce wyższej, choć powinienem bo jestem osobnik techniczny.
Z Twych wyliczeń wynika że jest wartość dodana, więc w mym odczuciu gra warta świeczki.
Byle ta świeczka nie była zbyt droga /tak jak wspomniane przeze mnie polskie drogi, najdroższe w Europie/.
Ale to już polityka i nie na temat.
pozdrawiam
K.G.
Zwolk, zgoda że mój pomysł na drogi to byłby dość tani permanentny buff, dlatego też mówię, że jest to zaledwie wstęp i jedno z wielu rozwiązań. Z drugiej strony czy inne buffy są znów rzeczywiście takie drogie? Weźmy koszyki - robię je na okrągło i w zasadzie nie zauważam. Jeśli chodzi o samo buffowanie czy wspomaganie, to naprawdę nie widzę powodu, dla którego wachlarz premii miałby być skończony i zamknięty. Przecież mogliby korzystać z takich buffów wszyscy a nie tylko jacyś wybrańcy. Z drugiej strony jeśli brać to za argument przeciw, to dlaczego nie żądać usunięcia tych wszystkich włochatych łapek, ciastek i klusek i nie pozostać przy półmiskach ryb, żeby przypadkiem ktoś nie zrobił sobie czegoś za dużo a zbyt tanim kosztem. Być może pewnym rozwiązaniem w tym przypadku byłoby albo wprowadzenie stałej opłaty za drogi (pozdrowienia dla odpowiedniego Ministerstwa) albo gdyby się owe drogi zużywały tak, jak zużywają się pola pszenicy czy wysychają studnie. W tym drugim przypadku na pewno trzeba by było zmienić sam proces odbudowywania tych dróg, bo inaczej nawet łysy znalazłby jakieś włosy do powyrywania. No i może przesadziłem trochę z tym 1 surowcem w jednostce czasu, być może trzeba by było zredukować to na przykład do poziom/1h, czyli jeśli budynek na 5 poziomie wytwarza 100 jednostek na godzinę, to z drogą robiłby 105 jednostek. Wszystko jest kwestią odpowiedniego zbalansowania kosztów i zysków.
Eragoonn
18.04.2013, 01:58
Mam odnawiać pola studnie i jeszcze drogi ??? przegięcie nawet gdyby robiły za kosz irmy a jak mi droga do budynku dochodzi i kosz mam to buff x2??? daj spokój mistrzu asfaltów
zwolk
Dyskusja jest o funkcji drogi /czy ma pozostać nikomu niepotrzebnym dodatkiem, czy jej posiadanie ma tworzyć jakąś wartość dodaną/.
Nie mieszajmy w dyskusji o drogach, systemu premiowania, czy skracania odległości do magazynu / te mechanizmy "żyją swoim życiem"/.
Kwestię czy setlersi maja chodzić szybciej, jeździć konno, czy może jeździć na różowych jednorożcach. pozostawmy informatykom.
Do Ciebie dalej nie dociera, że tworzenie "wartości dodanej" można uzyskać albo przez uzyskiwanie dodatkowych surowców (czyli zwiększenie produkcji, które teraz odbywa się za pomocą premii), albo przez przyspieszenie pracy osadników (dokładnie wyliczone przez Zakręconego). Pierwsza opcja moim zdaniem odpada właśnie przez coraz bardziej rozbudowywany system premii, na których BB zarabia bo tylko podstawowe można wyprodukować samodzielnie z surowców powstających w grze. Na wprowadzeniu dróg pełniących funkcję "wartości dodanej" w postaci dodatkowych surowców co jakiś czas by nie zarobili więc zapomnij. Druga opcja, z przyspieszeniem pracy osadników (jak słusznie zauważasz, środek transportu jest tutaj najmniej istotny, jeśli o mnie chodzi może to być nawet pociąg typu TGV) nie ingeruje w pozycje po stronie wpływów u księgowego w BB, za to dość mocno ingeruje w mechanikę gry, zwłaszcza jeśli zrobimy podział na różne typy dróg w zależności od wykorzystanego materiału. A pomysł okresowej konieczności odbudowy dróg po prostu mnie rozwalił :)
dominik200613
18.04.2013, 10:01
zwolk
Rozumiem Twą argumentację /lepiej znasz mechanikę gry/.
Pozostawmy więc w dyskusji opcje:
1. Uzyskania wartości dodanej przez zwiększenie szybkości poruszania się setlersów.
2. Bez konieczności odbudowywania drogi.
3. Drogi budujemy tylko z kamienia /powiedzmy 1 segment drogi = 10 kamieni/.
pozdrawiam
K.G.
Do mnie wszystko dociera, Zwolk :) Dlatego też szukam rozwiązań i zachęcam tym samym do dyskusji. Ja się nie pytam czy BB zechce wprowadzić takie rozwiązanie i nie rozmawiajmy o tym, czy BB zarobi na drogach (bo to mnie guzik obchodzi i innych graczy pewnie też), tylko czy Ty chcesz aby drogi miały wpływ na Twoją produkcję. Ja chcę, więc podsuwam pomysły i jak na razie nie widzę ani jednego rozsądnego argumentu przeciw takiej idei a jedynie co do zaproponowanych rozwiązań, co tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że sama idea wykorzystania dróg do czegoś poza efektem estetycznym nie jest pozbawiona sensu :)
dominik200613
19.04.2013, 06:42
MOD_Zakrecony
Kol.
Czy jeżeli, wyniki ankiety wskażą że, jest potrzeba aby droga pełniła jakąś funkcję, jest to technicznie możliwe do zrealizowania?
Czy jest to tylko, bicie piany w pustym kuflu?
pozdrawiam
K.G.
EX_Zakrecony
19.04.2013, 09:35
Ankieta jest wskazówką które pomysły najbardziej Wam się podobają i które są warte przekazania bo jesteśmy ograniczeni co do ilości przekazywanych propozycji (propozycje które nie zyskują poparcia nie są przekazywane). Przekazane pomysły są zbierane od wszystkich wersji językowych i co dalej się z nimi dzieje to nie wiem.
Pozdrawiam
Mod Zakrecony
dominik200613
19.04.2013, 12:34
Nie jestem pesymistą /po prostu, znam życie/ i podejrzewam że trafiają do kosza w najlepszym razie do szuflady.
Jak większości podań o pracę w Polsce.
Więc może, podejmijmy dyskusje o marchewce.
Jest czerwona, zielona lub nie mam zdania?
Bo według mnie taka i taka.
pozdrawiam wszystkich którzy się dobrze ubawili
K.G.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.