PDA

Zobacz pełną wersję : Opłacalność przygód - arkusz w excelu



Katrin3
14.04.2013, 18:39
Witam :)

Chcę podzielić się z Wami narzędziem, które powstało przy okazji mojego uczenia się Excela.

Kopiowanie skoroszytu jest dozwolone, natomiast rozpowszechnianie tylko gdy zostanie podany jego autor ;)

Skoroszyt służy do liczenia bilansu przygód oraz kilku wskaźników opłacalności - pod względem dropu, granitu i punktów doświadczenia. Wyniki zależą od wpisanych przez użytkownika straconych jednostek oraz rynkowych cen towarów i przygód, aktualnych na danym serwerze. Wpisałam już swoje jednostki i ceny, ale należy je traktować jedynie jako przykładowe, albo ewentualnie jako wyjściowe do modyfikacji.

Arkusz „PRZYGODY” jest głównym arkuszem, natomiast „baza dropów” – tak jak sama nazwa wskazuje ;)

Starałam się, żeby arkusz był w miarę możliwości przejrzysty, jednak z uwagi na to, że zawiera sporo danych w których można się pogubić, chętnie odpowiem na każde pytanie.

Mam nadzieję, że przyda Wam się to do czegoś :)

Pozdrawiam!

Niecierpliwi niech sobie darują dalszy ciąg „instrukcji”, natomiast dla dociekliwych wyjaśnię jeszcze kilka kwestii dotyczących skoroszytu.

Instrukcja


Bilans. Kolumna „bilans” ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie, czy bardziej opłaca się daną przygodę zrobić, czy sprzedać.

Wskaźniki opłacalności. Na potrzeby porównania ze sobą wszystkich przygód, stworzyłam trzy „wskaźniki opłacalności”:

Wskaźnik opłacalności dropu pomaga porównać przygody pod kątem najwyższego stosunku zysków z dropu/ów do poniesionych strat.

Granitowy wskaźnik opłacalności pomaga porównać przygody pod kątem najwyższego stosunku ilości granitu z dropu/ów do poniesionych strat.

Wskaźnik opłacalności punktów doświadczenia pomaga porównać przygody pod kątem najwyższego stosunku ilości punktów doświadczenia z przygody do poniesionych strat. Przy czym za pierwszym razem nie uwzględniam ceny przygody, a za drugim razem tak. Ta pierwsza wersja jest istotna dla tych, którzy chcą szybko nabić exp przy małych stratach wojska, bez względu na to, jak kosztowny będzie zakup przygody.

Dwie wersje obliczeń. Bilans i wskaźniki liczę w dwóch wariantach: w pierwszym w produkcji wojska opieramy się jedynie na przyroście naturalnym, a w drugim osadników produkujemy z chleba w magazynie prowiantu (co wiąże się z dodatkowym kosztem chleba). Dla przejrzystości można ukryć niepotrzebne kolumny.

Wymienianie dropów. Przyjęłam założenie, że w przygodach kilku-osobowych, dropy są wymieniane.

Uwzględniona rynkowa cena przygody. Uprzedzając częste pytanie: TAK, w (prawie) każdym bilansie, po stronie kosztów umieszczam rynkową cenę przygody – bo przygodę trzeba najpierw kupić. I uwaga: nawet jeśli ktoś już ma tę przygodę, bo mu ją przyniósł odkrywca lub wręcz dostał od kogoś za darmo, to i tak przecież ma do wyboru dwie opcje – zrobić ją lub sprzedać – więc w obu sytuacjach wychodzi na to, że cena przygody jest kosztem.

Czas produkcji jednostek. Bilans NIE uwzględnia czasu produkcji jednostek w koszarach.

Sortowanie. Dane prezentowane w głównej tabeli można sortować według dowolnej kolumny autoliltrem.

Zablokowane komórki. Dla bezpieczeństwa formuł, duża część skoroszytu jest zablokowana, ale w każdej chwili można wyłączyć chronienie arkusza (ochrona bez hasła). Jednak formuł w głównej tabeli nie dało się zablokować z uwagi na opcje filtrowania, dlatego radzę zachować sobie jedną oryginalną wersję pliku.

Szybki drop. W wypadku niektórych przygód możliwe jest wykonanie wersji „szybki drop”, czyli zmniejszenie strat w jednostkach kosztem uzyskanych punktów doświadczenia. Bilans i wskaźniki dla tych wersji przygód również są podane.




Chętnie wyjaśnię wątpliwości, jeśli się pojawią, np. dlaczego coś jest tak a nie inaczej. Wszelkie sugestie co do zmian również będą mile widziane.

Dziadek_Aszu
15.04.2013, 12:40
Właśnie zacząłem się bawić w przygody.
Twój arkusz bardzo mi przypadł do gustu. Dla mnie jest świetny i bardzo przydatny.

Serdecznie dziękuję za "narzędzie" umilające zabawę w tą grę ekonomiczną.
Pozdrawiam. :)

Piotru70
15.04.2013, 14:15
Dziwne. Podałaś ze biały zamek na handlu chodzi po 1000. A mi się wydaje ze po 10 000.
Do tego podałaś ze Anielska brama chodzi po 7500, a według moich danych jest ona warta około 15 tysięcy.

ahoj_zeglarze
15.04.2013, 14:30
Dziwne. Podałaś ze biały zamek na handlu chodzi po 1000. A mi się wydaje ze po 10 000.

Dziwne bo u mnie na serwerze tym zamkiem nie mozna handlowac ;)

Piotru70
15.04.2013, 14:49
Nigdy nie handlowałem, ale obiła mi się taka wartość o uszy kiedyś.
Szczerze mówiąc, to ten poradnik fajny, ale raczej bezużyteczny.
Chyba ze ktoś robi rozliczenia ile w miesiącu miał zysku.

Katrin3
15.04.2013, 15:13
@Dziadek_Aszu: Wielkie dzięki! Cieszę się :)



Szczerze mówiąc, to ten poradnik fajny, ale raczej bezużyteczny. Chyba ze ktoś robi rozliczenia ile w miesiącu miał zysku.A czemu? Żadne rozliczenia nie są potrzebne. Założeniem kalkulatora miało być porównanie, które przygody są najbardziej opłacalne (pod każdym możliwym względem), a które najlepiej sprzedać.



Dziwne. Podałaś ze biały zamek na handlu chodzi po 1000. A mi się wydaje ze po 10 000.
Do tego podałaś ze Anielska brama chodzi po 7500, a według moich danych jest ona warta około 15 tysięcy.
Jak podkreśliłam, ceny które wpisałam są nieważne. Akurat nie było Anielskich Bram na wadze, kiedy to pisałam. Ceny trzeba zaktualizować do cen serwera, z którego jesteś. Gdyby były "na stałe", użyteczność kalkulatora byłaby bliska zera :)


Dziwne bo u mnie na serwerze tym zamkiem nie mozna handlowac ;)
Fakt, Białym Zamkiem nie można handlować. W tym przypadku najlepiej po prostu oszacować, ile on jest dla Ciebie wart. Chyba że 0, to wpisz 0 :)

Pozdrawiam!

demonja
16.04.2013, 23:05
niestety nie wzięłaś pod uwagę tego, ze 25% na trafienie granitu= wg BB 2,5% wiec wszelkie wyliczenia nie mają sensu

BrzytwaGMP
18.04.2013, 14:43
Piotru sam jesteś beznadziejny.

Profesjonalnie zostało to zrobione, najbardziej podoba mi się hasło: Osadnicy są zrobieni z chleba.

Piotru70
18.04.2013, 18:08
Piotru sam jesteś beznadziejny.

Profesjonalnie zostało to zrobione, najbardziej podoba mi się hasło: Osadnicy są zrobieni z chleba.

Naucz się czytać a później zacznij się wypowiadać.

jaco_j
18.04.2013, 18:38
Dziwne bo u mnie na serwerze tym zamkiem nie mozna handlowac ;)


u mnie tez nie da sie

BrzytwaGMP
19.04.2013, 00:45
No co Ty nie powiesz? I wcale w dyskusji nikt tego fenomenu nie wyjaśnił?

pit33x
19.04.2013, 22:09
Doceńcie że się człek napracował. Moim zdaniem piękna robota i nie jest tutaj ważne ile co kosztuje bo każdy przecież może sobie ceny wstawić ze swojego serwera. Pobieżnie popatrzyłem i wiem co i jak. Jak dla mnie super excelek. Było klepania co nie miara. BRAWO.

kty45
23.04.2013, 15:10
Arkusz został doskonale przygotowany.
Jest łatwo konfigurowalny.
Brawo.
Bardzo dużo pracy włożyłeś.

Dodałbym w przyszłych wersjach:
- info skąd straty (Symulatora walk, "Poznańczyka" czy innego bohatera)
- podział na "Zwykłego Generała" i "Weterana" - stąd można wyliczyć ile można zyskać na "Weteranie" lub ile kosztuje "Weteran" (na to pytanie odpowiem w późniejszej dyskusji)
- podział straty w/g lvl gracza (od 36 od 41 od 48) w osobnych arkuszach + opcje przygód z blokami
- podobnie jak w "Symulatorze walki" dokonałbym symulacji 10000 razy dropa i podał minimalną i maksymalną oraz średnią wartość symulacji dropa.
- czas produkcji osadników/wojska (wiem o tym pisałeś że nie ma) w zależności od lvl magazynu prowiantu/koszar

Uwagi;
- zapisz arkusz w Excelu (97-2003) - nie każdy ma Excela 2007 lub 2010.

TomiBi
03.05.2013, 21:12
Uwagi;
- zapisz arkusz w Excelu (97-2003) - nie każdy ma Excela 2007 lub 2010.
Otwarcie plików .docx, .xlsx, w starszych pakietach Office'a umożliwia konwerter Pakiet zgodności formatu plików pakietu Microsoft Office dla programów Word, Excel i PowerPoint (http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=3)

kty45
07.05.2013, 18:59
Otwarcie plików .docx, .xlsx, w starszych pakietach Office'a umożliwia konwerter Pakiet zgodności formatu plików pakietu Microsoft Office dla programów Word, Excel i PowerPoint (http://www.microsoft.com/pl-pl/download/details.aspx?id=3)

Otwarcie tak arkusza Excel >= 2007, zapisanie w Excelu 2000 i odczytanie w Excelu 2010 już takie nie jest kolorowe.
Jeśli zastosowano formatowanie warunkowe :(

Dzięki link się przyda.
Ja instaluje Pakiet zgodności jak instaluje Offce.

Kris

kty45
07.05.2013, 19:26
Witaj

W porozumieniu z autorką zestawienia "Opłacalność przygód" pozwoliłem zmodyfikować niektóre dane w arkuszach:

Oto niektóre zmiany
- wydzieliłem przygody do osobnych arkuszy i uproszczono formuły do liczenia wartość min i max dropu
- zdefiniowałem typy dropów "surowce","doładowania","obiekty","przygody"
- poprawiłem formuły do wyliczenia:wartości używając fajnej funkcji "Wyszukaj.Pionowo" zamiast odwołań względnych do komórek.
- poprawiłem wartości % szans w dropach by sumarycznie dały wynik 100% dodałem nowe kolumny w slotach dropów licznik i mianownik szans (tu mogą być nieścisłości)
- dodano "czas szkolenia w koszarach" zależny od lvl koszar
- dodano "czas wytworzenia osadników w magazynie prowiantu" zależnego od lvl magazynu prowiantu
- dodano "czas z przyrostu naturalnego"
- dodałem arkusz ze zmianami
To poprawki jakie uczyniłem.


Pokuszę się na pierwszą część wniosków:
Cena przygody a średnia wartość dropu.
Uwaga nie ma jeszcze uwzględnionych kosztów woja
"Średnia wartość" jest arytmetyczną średnią z wagami prawdopodobieństwa.
Szczegóły są w formułach - nie czepiajcie się słów jeśli się niejasno wyraziłem - sprawdźcie formuły lub podam przykład.
Tak wiem trzeba każdej przygodzie zasymilować 100k dropów tak jak w symulatorze walk - ale to potem (nie dziś i nie jutro).
Sukcesywnie będę poprawiał funkcjonalność.

Czas na wykresy:
Podzieliłem na 3 typy (w/g ilości osób w przygodzie) (1/2/3) wartości sortowane w/g ceny przygody
Przygody 2/3 "Średnia wartość dropu" mają przemnożoną przez ilość osób.

Przygoda-1-W_Katrin3 opłacalność przygód wersja1.10a_kty45_2013_05_07_173239.png (https://docs.google.com/file/d/0ByXo4zx1MPMCbjRvb1NYVHNNNDg/edit?usp=sharing)

Najlepiej opłaca samemu się robić- kolejność od najlepszej pod względem stosunku drop do ceny:
"Banici", "zdrajcy","Na końskim grzbiecie", "Bagienna" ,"Krwawa Maryna","Tropikalne słońce","wyspa piratów",Starzy przyjaciele","Azyl bandytów" i pod kreską "Zaginiona czaszka"

Przygoda-2-W_Katrin3 opłacalnośc przygód wersja1.10a_kty45_2013_05_07_173212.png (https://docs.google.com/file/d/0ByXo4zx1MPMCWmpYMm13TEtDZG8/edit?usp=sharing)


Przygody 2-osobowe - kolejność od najlepszej pod względem stosunku drop do ceny::
"Dzieci sawanny","Mroczni kapłani","Atak z zaskoczenia", "Okradać bogatych","Matczyna miłość", "Wikingowie"

Przygoda-3-W_Katrin3 opłacalnośc przygód wersja1.10a_kty45_2013_05_07_173225.png (https://docs.google.com/file/d/0ByXo4zx1MPMCZ3hVVWQ2NnczTjg/edit?usp=sharing)


Kolejność od najlepszej pod względem stosunku drop do ceny:
"Zakazane eksperymenty","Wiktor podstępny","Mroczne bractwo","Ryczący byk","Czarni rycerze","Proch"


W załączniku poprawiona wersja "Opłacalności przygód".

kty45
14.05.2013, 16:33
Czas odpowiedzieć sobie na pytanie w których przygodach warto kupować dropa.

Ogólnie najchętniej - obserwując chat handlu - kupowane są dropy w Czarnych.

W zestawieniu opłacalności przygód (autorem jest Katrin3) dodałem cenę kupna dropa oraz współczynnik opłacalności nim/sr/max (iloraz nim/sr/max wartości dropa do ceny kupna dropa) oraz granitowy współczynnik dropa (granit przeliczony na monety i podzielony przez cenę kupna dropa).
Dane "ceny kupna dropa" pochodzą z serwera Nowa Kolonia. - jeśli macie inne można je zmienić arkusz "Przygody-Weteran" komórki od I58 do I69 - dotyczy przygód do których można zaprosić/kupić drop.
Definicja "Wartości dropa" została wyjaśniania we wcześniejszych postach.
3 poniższe wykresy pokazują zestawienie współczynnika opłacalności dropa w różnych przygodach.
Im współczynnik wyższy tym lepiej - więcej zyskujemy za zakupiony drop.

Poszczególne wykresy zostały posortowane w/g współczynnika opłacalności 1. min 2.śr 3.max - wszystkie malejąco.

Przeanalizujmy pierwszy
http://i1345.photobucket.com/albums/p680/kty45/Kupowaniedropa-W1_Katrin3op1420acalno15B0cprzygoacutedwersja112_k ty45_2013_05_15_172940_zps518a5320.png (http://s1345.photobucket.com/user/kty45/media/Kupowaniedropa-W1_Katrin3op1420acalno15B0cprzygoacutedwersja112_k ty45_2013_05_15_172940_zps518a5320.png.html)
Zestawienie współczynnika.wartość dropa posortowane w/g min malejąco.
Wynika z tego że w przypadku kupionego dropa w wiktorze - jeśli trafimy na min drop to prawie się zwraca (0.95)
2. zajmują "mroczni kapłani" (0.56)
3. okradanie bogatych (0.34)
4. czarni rycerze (0,30)
5. matczyna miłość (0.295)
6. ryczący byk (0.28)
7. wikingowie (0,27)
Warto kupować drop w Wiktorze :)


Teraz drugi sortowanie w/g wo śr malejąco.
http://i1345.photobucket.com/albums/p680/kty45/Kupowaniedropa-W2_Katrin3op1420acalno15B0cprzygoacutedwersja112_k ty45_2013_05_15_172951_zpsd47805f1.png (http://s1345.photobucket.com/user/kty45/media/Kupowaniedropa-W2_Katrin3op1420acalno15B0cprzygoacutedwersja112_k ty45_2013_05_15_172951_zpsd47805f1.png.html)
tu numer jeden wiodą mroczni kapłani (2.16) oznacza to że inwestując w zakup dropa w mrocznych kapłanach - zyskujemy (średnio) aż 116%.
drugi to Wiktor podstępny (2.03)
3. Okradanie bogatych (1.78)
4. Wikingowie (1.74)
5. Matczyna miłość (1.62)
6. Czarni rycerze (1.61)

Teraz to o czym marzymy czekając na wiadomość po zakończeniu przygody - maksymalny drop.
http://i1345.photobucket.com/albums/p680/kty45/Kupowaniedropa-W3_Katrin3op1420acalno15B0cprzygoacutedwersja112_k ty45_2013_05_15_173001_zpsec6b831b.png (http://s1345.photobucket.com/user/kty45/media/Kupowaniedropa-W3_Katrin3op1420acalno15B0cprzygoacutedwersja112_k ty45_2013_05_15_173001_zpsec6b831b.png.html)
Tu numerem jeden jest mroczne bractwo (14.92) (przez wieże wiedźmy w tym zestawieniu oszacowana na 17k monet)
2. czarni rycerze (9.99)
3. okradajka (6.07)
4. mroczni kapłani (4.94)
5. Wiktorek (4.28)
6. Wikingowie (3.72)

Czemu nie widać numeru jeden - Czarnych rycerzy ?
Każdy liczy na maksymalny drop ?
To może popatrzmy przez pryzmat granitu.
Czwarty i ostatni wykres: granitowy współczynnik dropa (granit (średnia) przeliczony na monety i podzielony przez cenę kupna dropa) w zestawieniu z ceną kupna dropa.
http://i1345.photobucket.com/albums/p680/kty45/Kupowaniedropa-W4_Katrin3op1420acalno15B0cprzygoacutedwersja112_k ty45_2013_05_15_173009_zps36990b57.png (http://s1345.photobucket.com/user/kty45/media/Kupowaniedropa-W4_Katrin3op1420acalno15B0cprzygoacutedwersja112_k ty45_2013_05_15_173009_zps36990b57.png.html)
Najlepszy wartość granitu do ceny kupna dropa ma
matczyna miłość 0.79
mroczni kapłani 0.78
okradanie bogatych 0.72
wikingowie 0.55
Wiktorek 0.43
dzieci sawanny 0.35
ryczący byk 0.33
proch 0,32
czarni 0,26

Reasumując - numer 1 i 2 w moim przekonaniu (liczby nie kłamią - chyba że jest błąd w cenach za obiekty) pod względem wartości dropa to "mroczni kapłani" i "wiktor podstępny".

Macie pytania lub inne spostrzeżenia - chętnie odpowiem.

Kris

Duszysko40
14.05.2013, 18:17
nigdzie nie widze ryczącego byka w tych zestawieniach...

set2g
14.05.2013, 18:42
to że ludzie często kupują drop z czarnych jest podyktowane często występującym zadaniem gildii "Ukończ przygodę czarni rycerze", bo tak naprawdę to ta przygoda nie jest atrakcyjna dla ludzi z wysokim lvl(zwłąszcza 50), marna szansa na granit, mistrzowska bron staje się prawie bezużyteczna (czytaj tania), mroczna forteca to nie jest az taki rarytas dla większości, 2 i 5 slot to w ogóle pominę, a o 8 raczej nie ma co wspominać.

kty45
14.05.2013, 19:16
nigdzie nie widze ryczącego byka w tych zestawieniach...

Na wykres się nie załapał - przez przypadek.
W zestawieniu jest.
WO dropu 0,28/1,31/3,31 podobnie jak matczyna lub wikingowie.
WO granitu 0,33 więcej niż Czarni mniej niż Wikingowie.

Nie mam też dzieci sawanny i zakazanych eksperymentów - powód - nie mogłem nigdzie znaleźć cenę kupna dropa.

kty45
14.05.2013, 19:25
to że ludzie często kupują drop z czarnych jest podyktowane często występującym zadaniem gildii "Ukończ przygodę czarni rycerze", bo tak naprawdę to ta przygoda nie jest atrakcyjna dla ludzi z wysokim lvl(zwłąszcza 50), marna szansa na granit, mistrzowska bron staje się prawie bezużyteczna (czytaj tania), mroczna forteca to nie jest az taki rarytas dla większości, 2 i 5 slot to w ogóle pominę, a o 8 raczej nie ma co wspominać.

Czarni nie
Mroczne bractwo ?
Czekamy na nowe przygody ?

sparkz
14.05.2013, 20:22
to że ludzie często kupują drop z czarnych jest podyktowane często występującym zadaniem gildii "Ukończ przygodę czarni rycerze", bo tak naprawdę to ta przygoda nie jest atrakcyjna dla ludzi z wysokim lvl(zwłąszcza 50), marna szansa na granit, mistrzowska bron staje się prawie bezużyteczna (czytaj tania), mroczna forteca to nie jest az taki rarytas dla większości, 2 i 5 slot to w ogóle pominę, a o 8 raczej nie ma co wspominać.

To akurat jest zabawne, bo za cene dropa mogliby nakupic sporo gotowych monet gildii ..

Ale, jak to mówią, nie wymagajmy myślenia od młodego pokolenia ;p

Poza tym trudno sie zgodzic z tym, ze jest slabo oplacalna, skoro dla kogos z weteranem i 48+ jest jednym z tanszych sposobow masowego bicia expa bez strat bardziej zaawansowanych jednostek.

____
Co do zyskow z dropa, to chcialbym zwrocic uwage na nastepujace kwestie:

- zysk relatywny ma znaczenie czysto statystyczne, bo gracza ktory chce potencjalnie zarobic na dropie interesuje ile zarobi. Stad np drop kosztujacy w hipotetycznej przygodzie 10 monet, a dajacy potencjalnie zysk 50 monet bilby na glowe wszystkie inne wg statystyk jak powyzej, a w praktyce nikt normalny by sie nim nie podniecal biorac pod uwage, ze przez czas wykonania przygody bylby w stanie zarobic parokrotnie wiecej.
- zysk realny sie zmienia, wypadaloby wyszczegolnic z jakim prawdopodobienstwem (bo bez tego max zysk z Bractwa niewiele znaczy i moze robic ludziom zludna nadzieje na zarobek).
- wartosc surowcow z dropa jak rozumiem nie uwzglednia ich sprzedawalnosci (czyli popytu na nie niezaleznie od cen ktore autor w danej chwili zlapal)

MARIUSZ9920
15.05.2013, 08:29
kupno dropa z dzieci sawanny to wydatek okolo 700 monet,bardzo rzadko mozna go dostac.ja osobiscie raz sprzedalem,ale o ile sie orietuje ,to drop tylko i wylacznie jest kupowany do zadania(ukoncz przygode dzieci sawanny) gdyz ta przygoda jest wogole nie oplacalna.pozdrawiam

kty45
16.05.2013, 10:21
To akurat jest zab;awne, bo za cene dropa mogliby nakupic sporo gotowych monet gildii ..

____
Co do zyskow z dropa, to chcialbym zwrocic uwage na nastepujace kwestie:

- zysk relatywny ma znaczenie czysto statystyczne, bo gracza ktory chce potencjalnie zarobic na dropie interesuje ile zarobi. Stad np drop kosztujacy w hipotetycznej przygodzie 10 monet, a dajacy potencjalnie zysk 50 monet bilby na glowe wszystkie inne wg statystyk jak powyzej, a w praktyce nikt normalny by sie nim nie podniecal biorac pod uwage, ze przez czas wykonania przygody bylby w stanie zarobic parokrotnie wiecej.
- zysk realny sie zmienia, wypadaloby wyszczegolnic z jakim prawdopodobienstwem (bo bez tego max zysk z Bractwa niewiele znaczy i moze robic ludziom zludna nadzieje na zarobek).
- wartosc surowcow z dropa jak rozumiem nie uwzglednia ich sprzedawalnosci (czyli popytu na nie niezaleznie od cen ktore autor w danej chwili zlapal)

Na zysk z przygody ma wpływ ilość wojska straconego i koszt wytworzenia osadników (przyrost naturalny lub z chleba).
Sprzedaż dropa - obniża koszty wydawane na przygodę
W arkuszu "Przygody-Weteran" jest podany bilans strat i podzielony na 2 typy:
- produkcja osadników z przyrostu naturalnego
- produkcja osadników z chleba

To też postaram się zestawić na wykresie

W zestawieniu w poszczególnych Arkuszach są wyszczególnione szanse na drop.
Drop jest podzielony na sloty oraz na ilości i rodzaj surowca.
- reszta to formuły liczące
- zmiana cen automatycznie (przez formuły) zmienia/aktualizuje wartości w arkuszach

Wartość min dropu jest wyliczana następująco:
- min wartość dropu w danym slocie - suma tych wartości jest min wartością dropa
Wartość średnia dropu jest wyliczana następująco:
średnia ważona "prawdopodobieństwem trafienia" - suma tych wartości jest średnia wartościa dropu.
Wartość max dropu jest wyliczana następująco:
- max wartość dropu w danym slocie - suma tych wartości jest max wartością dropa

W przypadku mrocznego bractwa największy wpływ na wynik wartości dropa ma
6 slot - 5% szans na wieża wiedźmy (wyceniona na 17k monet) [min/śr./max] wartość dropa w tym slocie [60/1157/17000].
7 slot - po 0.1% szans na 3400/2200/3400/2060 bale egzo/granit/saletra/ruda tytanu [min/śr./max] wartość dropa w tym slocie [0/4/2640].
W przypadku czarnych rycerzy największy wpływ na wynik wartości dropa ma
6 slot dopałki mroczna froteca (wyceniona na 2,5k monet) [min/śr./max] wartość dropa w tym slocie [60/428/2500].
7 slot - po 0.1% szans na 3400/2200/3400/2060 bale egzo/granit/saletra/ruda tytanu [min/śr./max] wartość dropa w tym slocie [0/4/2640].


Algorytm nie uwzględnia sprzedawalności dropa.
Chociaż sugerując się niską ceną za produkt można przypuszczać - że produkt się sprzedaję.
Przypuszczam też, że sporo ofert jest wystawionych tak by windować cenę w górę (min i max to czasem różnica 100%)
Jeśli zaniżymy wycenę - po to by sprzedać dropa - współczynnik spada - to proste.
Mój serwer "Nowa kolonia" jest specyficzny - ceny są zawyżone - to nie moja opinia, ale znajomi znajomych tak twierdzą.
Przykład porównajcie z danymi z waszych serwerów oferta sprzedaży dane z wagi 14.05.2013 23:00 - 23:15
miecze z brązu
500 szt za 11 monet
1000 za 20
2000 za 50
5000 za 99
10000 za od 199 do 250

w zestawieniu przyjęto cenę 1000 szt mieczy z brązu - 20 monet

łuki
1000 szt za 15 monet
1020 szt za 20 monet
1025 szt za 20 monet
2000 szt za 35 monet
3000 szt za 56-60 monet
19100 szt za 500 monet

w zestawieniu przyjęto cenę 1000 szt łuków - 15 monet

długie łuki
1000 szt za 20 monet
1200 szt za 23 monety
2000 szt za 35-38 monet
2050 szt za 38 monet
3090 szt za 317 monet

w zestawieniu przyjęto cenę 1000 szt długich łuków - 20 monet

miecze ze stali
100 szt za 25-37 monet
200 szt za 65
212 szt za 68
250 szt za 85
300 szt za 86-90
400 szt za 110
500 szt za 99-125
1000 szt za 235-290
2000 szt za 500
10000 szt za 2900

w zestawieniu przyjęto cenę 1000 szt mieczy ze stali - 350 monet tu wartość jest zawyżona

konie
400 szt za 17 monet
500 szt za 20 monet
1000 szt za 25-30 monet
1100 szt za 30 monet

w zestawieniu przyjęto cenę 1000 szt koni - 35 monet

granit
10 szt za 25 monet
100 szt za 175-200 monet
250 szt za 430 monet
500 szt za 800 monet
1000 szt za 1600 monet

w zestawieniu przyjęto cenę 1000 szt granitu - 1200 monet - tu jest wartość zaniżona

bale egzo
100 szt za 22-27 monety
1000 szt za 245 monet

w zestawieniu przyjęto cenę 1000 szt bali egzo - 200 monet - tu jest wartość zaniżona

Po ponownej analizie cen - wydaje się że wszystko jest ok.
Co do reszty - Wy macie większe doświadczenie - sprawdźcie jeśli możecie.

Arkusz "Przygody-Weteran" wiersze od 48 w dół.
Ceny przygody i dropu znajdują się w zakresach komórek "H48:I69"
Ceny obiektów z dropów znajdują się w zakresach komórek "M48:M62"
Ceny surowców znajdują się w zakresach komórek "Q48:Q69"
Ceny doładowań z dropów znajdują się "W48:W53"
Koszt wojska produkcji osadników jest wyliczony za pomocą formuł.

Poprawiłem poprzednie
zestawienie (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/30042-Op%C5%82acalno%C5%9B%C4%87-przyg%C3%B3d-arkusz-w-excelu?p=96680&viewfull=1#post96680) - dodałem do wykresów brakujące przygody [ryczacego byka oraz dzieci sawanny] - niewiele się zmieniło
Nie zostały dodane jeszcze zakazane eksperymenty i atak z zaskoczenia - brak ceny za drop.


kupno dropa z dzieci sawanny to wydatek okolo 700 monet,bardzo rzadko mozna go dostac.ja osobiscie raz sprzedalem,ale o ile sie orietuje ,to drop tylko i wylacznie jest kupowany do zadania(ukoncz przygode dzieci sawanny) gdyz ta przygoda jest wogole nie oplacalna.pozdrawiam

Czy warto robić takie zadania ?
Ile jesteśmy w plecy, jeśli robimy "dzieciaków sawanny".
To może zestawienie - które przygody są najgorsze (bilans zysków i strat) (koszy wojska + [koszty osadników opcja] + czas produkcji wojska w koszarach + PD za monety + odpowiedz na pytanie czy warto robić szybki drop ?)

Musashi
08.06.2013, 19:52
Przeczytałem temat z ciekawości i widzę że wyniki są oszałamiające. Wynika to pewnie z doświadczenia osób prowadzących obliczenia bo nie zauważyłem w temacie nicków poważnych graczy (bez urazy dla nikogo). Wiele razy konsultowałem się z rożnymi graczami na rożnych serwerach (głównie doświadczeni gracze i tęgie umysły) i ich rankingi były dalekie od tych tu zawartych. Pozdrawiam wszystkich którzy tu może kiedyś zajrzą i proszę nie sugerujcie się tymi rankingami ;)

kty45
11.06.2013, 18:10
Przeczytałem temat z ciekawości i widzę że wyniki są oszałamiające. Wynika to pewnie z doświadczenia osób prowadzących obliczenia bo nie zauważyłem w temacie nicków poważnych graczy (bez urazy dla nikogo). Wiele razy konsultowałem się z rożnymi graczami na rożnych serwerach (głównie doświadczeni gracze i tęgie umysły) i ich rankingi były dalekie od tych tu zawartych. Pozdrawiam wszystkich którzy tu może kiedyś zajrzą i proszę nie sugerujcie się tymi rankingami ;)

Jak pewnie zauważyłeś - zmieściłem podsumowanie "opłacalności kupowania dropa" - wiec co w/g Ciebie jest nie tak ?
Pokazałem że kupowanie dropa w Czarnych Rycerzach jest przereklamowane i lepszą alternatywą jest Wiktor czy Mroczni Kapłani.

Wyślij link "rożnymi graczom z którymi się konsultowałeś" - podyskutujemy.

Może napisz co jest nie tak w tych założeniach - może się mylę - nie zaprzeczam, może jest tu błąd w obliczeniach.
Analizowałem wiele razy wstępne założenia. Nie znalazłem błędu.
Podziel się swoimi spostrzeżeniami.
A wyniki to chłodne liczby - przedstawione na wykresie dają porównanie jednych danych z drugimi.

Może bardziej rozwiniesz temat "proszę nie sugerujcie się tymi rankingami" ?
Czemu publikacja takich danych jest niebezpieczna w/g Ciebie ?

Może przedstawisz swój ranking.
Poprzesz to stosownymi obliczeniami.
Sprawdzimy:) - ocenimy - poszukamy różnic.

Wkrótce przedstawienie symulacje każdej przygody.
10 milionów symulacji dla każdej z przygód wystarczy ?

PieronJeden
21.06.2013, 21:56
a czemu nie w open office ten arkusz, nie mam exela :P

Musashi
22.06.2013, 13:42
Jeżeli kupujemy ls to jedyne co nas interesuje to jego użyteczność: empirycznie uśredniona wartość dropa pomniejszona o cenę lotspota, czyli ile możemy na tym zarobić (lub stracić). Po kupnie odpowiednio dużej ilości ls i tak się wszystko wyrówna, bo horyzont czasowy w tej grze jest bardzo długi.
Jeśli robimy sami to (dla mnie) najważniejsze jest ile zarobie na cenach ls plus na swoim dropie minus cena map na przygodę (cena przygody jest na podobnym poziomie a koszt znalezienia minimalnie mniejszy) w danym odcinku czasu - tygodniowo/dobowo etc. Ile możemy zarobić robiąc daną przygodę cyklicznie w danym odcinku czasu. Można od końcowej kwoty odjąć koszty broni zwłaszcza jeśli giną konni, żołnierze, ochotnicy, wyborowi. Straty w konnych np w MB powodują że w danym odcinku czasu zrobimy 1 MB a np Czarnych lub Ryczącyk kilka sztuk (koszt konnych przez szacunek dla poległych pominę). W zakazanych Dzieciach (zwłaszcza Zakazanych) wielkość strat w żołnierzach/ochotnikach/konnych są kosmiczne a wartości lotów porównywalne (mniejsze) niż w np Byk/Czarni (koszty mieczy i wydłużenie czasu na wykonanie przygody).
Lv koszar nie gra roli przy rankingu opłacalności bo tyle samo razy więcej zrobimy Czarnych/Byków w danym odcinku czasu niż Bractw/Zakazanych na 1lv co i na 5, zrobimy więcej sztuk ale iloraz będzie ten sam.
Jeśli myślimy o opłacalności pod względem xp to jedyne co nas powinno obchodzić to wielkość xp podzielona przez czas poświęcony na szkolenie poległego wojska. Wzrost czasu szkolenia soldatow ochotnikow konnych itp powoduje ze straty ich powinny byc do 0 zminimalizowane. Dopuszczalny jest zatem współczynnik: wielkość xp podzielona przez (polegli rekruci + 125%poległych łuczników). 125% bo łuczników się szkoli 1,25 czasu rekrutów. Omówiony współczynnik bardzo łatwo obliczyć bo każdy poradnik posiada podsumowanie strat. Współczynnik ten można tez liczyć dla fragmentów przygód (stref). Są odcinki pomijane przy szybkim dropie o ogromnym wręcz ilorazie xp do strat (zwłaszcza tam gdzie można bić bezpośrednio przywódce strefy: bodajże 3 takie strefy w Wiktorze i 3/4 (zależnie od sposobu robienia) w Czarnych. Ten tani zastrzyk xp może być wykorzystany przez osobę która kupuje lot i której zależy na xp. Zminimalizuje tym nasze straty.

key2k
06.07.2013, 11:15
świetna robota dziękujemy ;)

kty45
24.07.2013, 11:37
a czemu nie w open office ten arkusz, nie mam exela :P

Arkusz z których były generowane symulacje są zapisane w Excelu 2000 i otwierają się w OO.
Sprawdziłem Calc z OO 3.4.1 Win XP zachowuje wszystkie dane, formuły i formaty.
Arkusze (z symulacjami) które zawierają tabele przestawne otwierają się w OO, ale nie działają prawidłowo.
A pisanie makr pod OO jest - powiedzmy to wprost - jest bardzo uciążliwe.
Skorzystałem z Excela, bo cenie jego prostotę w pisaniu kodu pod VBA i dużą funkcjonalność.




Jeżeli kupujemy ls to jedyne co nas interesuje to jego użyteczność: empirycznie uśredniona wartość dropa pomniejszona o cenę lotspota, czyli ile możemy na tym zarobić (lub stracić). Po kupnie odpowiednio dużej ilości ls i tak się wszystko wyrówna, bo horyzont czasowy w tej grze jest bardzo długi.
Jeśli robimy sami to (dla mnie) najważniejsze jest ile zarobie na cenach ls plus na swoim dropie minus cena map na przygodę (cena przygody jest na podobnym poziomie a koszt znalezienia minimalnie mniejszy) w danym odcinku czasu - tygodniowo/dobowo etc. Ile możemy zarobić robiąc daną przygodę cyklicznie w danym odcinku czasu. Można od końcowej kwoty odjąć koszty broni zwłaszcza jeśli giną konni, żołnierze, ochotnicy, wyborowi. Straty w konnych np w MB powodują że w danym odcinku czasu zrobimy 1 MB a np Czarnych lub Ryczącyk kilka sztuk (koszt konnych przez szacunek dla poległych pominę). W zakazanych Dzieciach (zwłaszcza Zakazanych) wielkość strat w żołnierzach/ochotnikach/konnych są kosmiczne a wartości lotów porównywalne (mniejsze) niż w np Byk/Czarni (koszty mieczy i wydłużenie czasu na wykonanie przygody).
Lv koszar nie gra roli przy rankingu opłacalności bo tyle samo razy więcej zrobimy Czarnych/Byków w danym odcinku czasu niż Bractw/Zakazanych na 1lv co i na 5, zrobimy więcej sztuk ale iloraz będzie ten sam.
Jeśli myślimy o opłacalności pod względem xp to jedyne co nas powinno obchodzić to wielkość xp podzielona przez czas poświęcony na szkolenie poległego wojska. Wzrost czasu szkolenia soldatow ochotnikow konnych itp powoduje ze straty ich powinny byc do 0 zminimalizowane. Dopuszczalny jest zatem współczynnik: wielkość xp podzielona przez (polegli rekruci + 125%poległych łuczników). 125% bo łuczników się szkoli 1,25 czasu rekrutów. Omówiony współczynnik bardzo łatwo obliczyć bo każdy poradnik posiada podsumowanie strat. Współczynnik ten można tez liczyć dla fragmentów przygód (stref). Są odcinki pomijane przy szybkim dropie o ogromnym wręcz ilorazie xp do strat (zwłaszcza tam gdzie można bić bezpośrednio przywódce strefy: bodajże 3 takie strefy w Wiktorze i 3/4 (zależnie od sposobu robienia) w Czarnych. Ten tani zastrzyk xp może być wykorzystany przez osobę która kupuje lot i której zależy na xp. Zminimalizuje tym nasze straty.



"Lv koszar nie gra roli przy rankingu opłacalności" - oczywiście że nie - wprowadzenie czasu szkolenia miało uświadomić ile czasu potrzeba na wyprodukowanie wojska zakładając maksymalne straty w danej przygodzie.

W zestawieniu występuje współczynnik "cena za PD" - określa ile zyskamy PD/XP za każdą wydaną monetę (wyliczony na podstawie maksymalnych strat ,ceny za przygodę [opcja] , rodzaj wytworzonych osadników[opcja] )- najkorzystniej wypadają tutaj Wikingowie, jeśli nie liczymy kosztu przygody
- 77PD za 1 monetę "osadnicy robieni z chleba"
- 102PD za 1 monetę "osadnicy z przyrostu naturalnego"
"Czarni rycerze" mają współczynnik 55PD/monetę "osadnicy z przyrostu naturalnego" 27PD/monetę "osadnicy robieni z chleba"
a jeśli liczymy koszt przygody to najlepiej wypada
- "Atak z zaskoczenia" 38PD za 1 monetę "osadnicy robieni z chleba"
- "Na końskim grzbiecie" i "Atak z zaskoczenia" 46PD/monetę "osadnicy z przyrostu naturalnego"
"Czarni rycerze" mają współczynnik 12PD/monetę "osadnicy z przyrostu naturalnego" 10PD/monetę "osadnicy robieni z chleba"

Jeśli chodzi o "xp podzielona przez czas poświęcony na szkolenie" - tu przedstawię wyniki (dla lvl 5 koszar) - i nie ma to znaczenia dla porównania czy berdzie to 1 czy 5 lvl - ilorazy będę taka same.
współczynnik PD na czas szkolenia [w godzinach]
-najlepiej wypadają
- Wikingowie 5716PD/godzinę pracy koszar
- Atak z zaskoczenia 3703PD/godzinę
- Zaginiona czaszka 2213PD/godzinę
- Tropikalne słońce 2071PD/godzinę
- Czarni rycerze 1921PD/godzinę
Zestawienie wszystkich przygód
http://i1345.photobucket.com/albums/p680/kty45/PD_na_godzin1190_pracy_koszar_lvl5_zps2c034aec.png (http://s1345.photobucket.com/user/kty45/media/PD_na_godzin1190_pracy_koszar_lvl5_zps2c034aec.png .html)


I żeby wszystko było jasne:
- ja nikogo nie zmuszam do kupowania dropa lub namawiania do zmiany swoich przyzwyczajeń
- napisze to jak piszą w poradnikach , robicie to na własną odpowiedzialność.
Przedstawiłem swoją analizę w postaci liczb i wykresów i nie musicie się z nią zgadzać, ani też z każdym słowem jaki tu napisałem.


Dalszą dyskusje proszę umieszczać w linku poniżej.
Zapraszam do analizy symulacji (wkrótce kombinacji) dropów, które wykonałem.
Tu macie link z symulacjami dropów (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/30901-Symulacje-drop%C3%B3w-z-przyg%C3%B3d)


Ten temat zamykamy, ponieważ:
- "średnia wartość dropa" wyznaczona metodą wartości ważonej prawdopodobieństwem może wprowadzać w błąd.
W przypadku rozkładu normalnego (tzn. rozkładu Gausa) lub zbliżonego do normalnego "średnia wartość dropa"
będzie równa rzeczywistej średniej z symulacji dropa jak to jest w przypadku przygody "Na końskim grzbiecie" czy "Mrocznych kapłanach".
W pozostałych przypadkach należy podejść do tematu bardziej empirycznie - wyznaczyć "średnią" z histogramu dropa.
- w nowym zestawieniu uaktualnię wartości z handlu - po ustabilizowaniu się ceny surowców po wprowadzeniu badań i eventu 20-lecia.

Haszkers
19.11.2013, 14:36
Witam czy moglby ktos to wkleic tutaj lub zapisal plik nie spakowany poniewaz komputer w pracy nie posiada winzip/winrar a instalacja programow jest zablokowana ;/
Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc ;]

Piotru70
19.11.2013, 22:30
Witam czy moglby ktos to wkleic tutaj lub zapisal plik nie spakowany poniewaz komputer w pracy nie posiada winzip/winrar a instalacja programow jest zablokowana ;/
Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc ;]

http://b1.org/online

Jest dużo stron gdzie bezpośrednio przez przeglądarke mozesz coś rozpakować.

kty45
05.12.2013, 20:03
Witam czy moglby ktos to wkleic tutaj lub zapisal plik nie spakowany poniewaz komputer w pracy nie posiada winzip/winrar a instalacja programow jest zablokowana ;/
Bylbym bardzo wdzieczny za pomoc ;]

Nie jest Ci potrzebny dodatkowy program do otwierania zpi-ów, jeśli masz "okienka".
W Win 7,XP - spakowany plik jest traktowany jak folder - możesz do niego wejść jak do katalogu i skopiować gdziekolwiek zawartość :)

MikusM
21.04.2014, 16:39
Witam :)

Chcę podzielić się z Wami narzędziem, które powstało przy okazji mojego uczenia się Excela.

Kopiowanie skoroszytu jest dozwolone, natomiast rozpowszechnianie tylko gdy zostanie podany jego autor ;)

Skoroszyt służy do liczenia bilansu przygód oraz kilku wskaźników opłacalności - pod względem dropu, granitu i punktów doświadczenia. Wyniki zależą od wpisanych przez użytkownika straconych jednostek oraz rynkowych cen towarów i przygód, aktualnych na danym serwerze. Wpisałam już swoje jednostki i ceny, ale należy je traktować jedynie jako przykładowe, albo ewentualnie jako wyjściowe do modyfikacji.

Arkusz „PRZYGODY” jest głównym arkuszem, natomiast „baza dropów” – tak jak sama nazwa wskazuje ;)

Starałam się, żeby arkusz był w miarę możliwości przejrzysty, jednak z uwagi na to, że zawiera sporo danych w których można się pogubić, chętnie odpowiem na każde pytanie.

Mam nadzieję, że przyda Wam się to do czegoś :)

Pozdrawiam!

Niecierpliwi niech sobie darują dalszy ciąg „instrukcji”, natomiast dla dociekliwych wyjaśnię jeszcze kilka kwestii dotyczących skoroszytu.

Instrukcja


Bilans. Kolumna „bilans” ma za zadanie odpowiedzieć na pytanie, czy bardziej opłaca się daną przygodę zrobić, czy sprzedać.

Wskaźniki opłacalności. Na potrzeby porównania ze sobą wszystkich przygód, stworzyłam trzy „wskaźniki opłacalności”:
przydatne odpinie (http://x-profit.com/)
Wskaźnik opłacalności dropu pomaga porównać przygody pod kątem najwyższego stosunku zysków z dropu/ów do poniesionych strat.

Granitowy wskaźnik opłacalności pomaga porównać przygody pod kątem najwyższego stosunku ilości granitu z dropu/ów do poniesionych strat.

Wskaźnik opłacalności punktów doświadczenia pomaga porównać przygody pod kątem najwyższego stosunku ilości punktów doświadczenia z przygody do poniesionych strat. Przy czym za pierwszym razem nie uwzględniam ceny przygody, a za drugim razem tak. Ta pierwsza wersja jest istotna dla tych, którzy chcą szybko nabić exp przy małych stratach wojska, bez względu na to, jak kosztowny będzie zakup przygody.

Dwie wersje obliczeń. Bilans i wskaźniki liczę w dwóch wariantach: w pierwszym w produkcji wojska opieramy się jedynie na przyroście naturalnym, a w drugim osadników produkujemy z chleba w magazynie prowiantu (co wiąże się z dodatkowym kosztem chleba). Dla przejrzystości można ukryć niepotrzebne kolumny.

Wymienianie dropów (http://x-profit.com/). Przyjęłam założenie, że w przygodach kilku-osobowych, dropy są wymieniane.

Uwzględniona rynkowa cena przygody. Uprzedzając częste pytanie: TAK, w (prawie) każdym bilansie, po stronie kosztów umieszczam rynkową cenę przygody – bo przygodę trzeba najpierw kupić. I uwaga: nawet jeśli ktoś już ma tę przygodę, bo mu ją przyniósł odkrywca lub wręcz dostał od kogoś za darmo, to i tak przecież ma do wyboru dwie opcje – zrobić ją lub sprzedać – więc w obu sytuacjach wychodzi na to, że cena przygody jest kosztem.

Czas produkcji jednostek. Bilans NIE uwzględnia czasu produkcji jednostek w koszarach.

Sortowanie. Dane prezentowane w głównej tabeli można sortować według dowolnej kolumny autoliltrem.

Zablokowane komórki. Dla bezpieczeństwa formuł, duża część skoroszytu jest zablokowana, ale w każdej chwili można wyłączyć chronienie arkusza (ochrona bez hasła). Jednak formuł w głównej tabeli nie dało się zablokować z uwagi na opcje filtrowania, dlatego radzę zachować sobie jedną oryginalną wersję pliku.

Szybki drop. W wypadku niektórych przygód możliwe jest wykonanie wersji „szybki drop”, czyli zmniejszenie strat w jednostkach kosztem uzyskanych punktów doświadczenia. Bilans i wskaźniki dla tych wersji przygód również są podane.




Chętnie wyjaśnię wątpliwości, jeśli się pojawią, np. dlaczego coś jest tak a nie inaczej. Wszelkie sugestie co do zmian również będą mile widziane.


A ile zawiera