Zobacz pełną wersję : Gra zadania gildi
whereisarainbow
27.03.2013, 22:13
Witam chciałbym poruszyć temat zadań gildii i zachęcić innych graczy do wzięcia udziału w dyskusji na ten temat.
Na stronie rosyjskiego forum można zapoznać się z informacja o przedziałach oraz odpowiadających im zadaniach http://osettlers.ru/quests/guild
Czy uważacie za sprawiedliwe by gildie miały inne zadania tylko dlatego iż maja więcej członków ?
Moja gildia boryka się z problemem częstych zadań związanych z ukończeniem przygody wyspa piratów, czarni rycerze i wikingowie, zadania są przydzielane losowo. Co drugi dzień mamy robić wyspę piratów lub czarnych rycerzy zależnie od przedziału levelowego.
Moja propozycja to przygotowanie łańcucha zadań gildyjnych na okres 14 dni tak by zadania związane z wykonaniem przygody występowały przykładowo 2 do 4 razy w tym czasie. Uzasadnię to wieloma składowymi problemu:
Poszukiwanie przygód - odkrywcy zwani popularnie grubasami przynoszą raczej male ilości przygód potrzebnych do zadań gildii. Z moich obserwacji to średnio 1 sztukę wikingów tygodniowo i 1 sztukę czarnych rycerzy na 2 tygodnie, zaś jeśli chodzi o wyspę piratów lub mrocznych kapłanów to raz w miesiącu zdarzy im się przynieść przez co jesteśmy zmuszeni zdobyć przygody inna drogą.
Ceny przygód - przygody można kupić za zasoby na handlu, mapki lub klejnoty oraz monety gildii. Ilość przygód dostępnych na handlu tez jest ograniczona, przez zwiększony popyt rośnie ich cena, może się wydawać iż nagroda za ukończenie przygody oraz zdobyte punkty doświadczenia to dodatkowy atut, ale jednak wykonywanie jednej i tej samej przygody cały czas jest meczące i nie przynosi wielkich korzyści. Przygoda czarni rycerze aktualnie kosztuje około 1600 - 1800 monet, jest to przygoda na 3 osoby wiec dwa sloty możemy sprzedać za łączną sumę 1500 monet maksymalnie. Tak wiec koszt nie jest taki wygórowany jeśli oczywiście znajdziemy chętnych do zakupu lecz jeśli mamy za każdym razem kupować slot od kogoś to już nie wygląda to tak wesoło. Zauważając, iż nagroda jest losowa a z przygód wikingowie i czarni rycerze najczęściej jest to tytan i doładowanie zboża to wartość nagrody jest znacznie niższa niż to co zapłaciliśmy za slot. W ostatnim czasie nawet zdarzyło się ze zabrakło przygód na handlu, kupienie za mapki to jest jeszcze większy koszt a grubaski przynoszą ich niewiele, mając jako zadanie ukończenie 4 przygód w ciągu tygodnia ciężko jest nadążyć z produkcja wojska, ilość mapek z długich poszukiwań to 9 posiadając nawet 12 szybkich i 3 zwykłych odkrywców to da nam liczbę 108 mapek dziennie oraz 27 co drugi dzień, taka ilość nie wypełni luki potrzebnej na zakup przygód a dodatkowo wiąże się z wydaniem monet i wędlin na poszukiwania. Przygodę wikingowie można kupić za klejnoty czego raczej nikt nie robi, 2800 monet gildii to suma jaka zdobędziemy wykonując zadanie gildii przez około 28 dni. Generalnie to wielu graczy jest już zmęczonych takim cyklem zadań gildii gdzie ciągle powtarzają się te same zadania i stanowią problem dla gospodarki, jednak mam nadzieje iż inni się wypowiedzą w tej sprawie, zapewne jest wiele argumentów które pominąłem.
Kolejnym problemem jest oczywiście produkcja prochu, wozów, i temu podobnych, wszelkie zadania gildii uważam za mało przemyślane i myślę iż można je zmienić na lepsze, oczywiście wymaga to porozumienia zarówno graczy jak i twórców gry.
Rademenesik
27.03.2013, 22:27
Oczywiście popieram,co prawda od jakiegoś czasu mam spokój ale tez miałem dość robienia zdrajców i wyspy piratów( obym nie wypowiedział się w złą godzinę :P)i zadanka nie wróciły tak często jak były
Też jestem tego zdania że nie opłaca sie kupować czarnych i ich robić jak można zrobić wiktora podstępnego gdzie ta przygoda nic nie kosztuje, exp jest praktycznie ten sam, straty takie same i loot sprzedać można 2x po 600 monet czyli 1200 monet to czysty zysk (jeżeli robimy przygode dla doświadczenia)
Co do wyspy to też jest problem żeby ją wogóle kupic za rozsądna cene czyli 300-350 monet.
Tylko mam takie pytanie jeżeli są takie ceny tych przygód i koszty robienia zadań to po co je wogóle robić skoro robiąc czarnych i wydając z magazynu 50 monet np. z tego co whereisarainbow wyliczył to wychodzi na to że wydajemy ponad 200 monet za 140 monet gildi które są warte około 70 monet ...
Jaro90nh
27.03.2013, 22:31
Ja również popieram Twórce postu bo zadania są naprawę bało przemyślane, koszty poniesione na wykonywanie zadań są dużo większe niż nagroda w postaci "monet gildii" a nie mówiąc już tu o graczach którzy maja słabiej rozwinięta gospodarkę i niemogących nadążyć z produkcją surowców i wojska na wykonywanie codziennych zadań gildii!!!!
mariuszka928
27.03.2013, 22:33
Do tego dochodzi jeszcze problem z kasowaniem zadan gildii.Po skasowaniu powracaja.Poruszyles dobry temat,uwazam ze te zadania sa bez sensu i nie sa oplacalne.Coraz mniej ludzi zaczyna je robic.A jesli chodzi o poszukiwania przygod to juz porazka jest.Wiem ze najlepiej jest kliknac za klejnoty bo juz czasem nie chce sie robic tych przygod.....Produkcja prochu i reszty mistrzowskich towarow to juz uwazam ze ksiegowy sie podczas wyliczen pomylil:)Wiem ze jest duzo graczy ktorzy wlozyli pieniedze w ta gre i ich na to stac ale co z tymi co nie sa bogaci czesto gdyby nie znajomi i gildia to nie bylo by szans na zrobienie zadan gildii.U mnie w gildii 2 x pod rzad mielismy czarnych rycerzy teraz mam mroczbych kaplanow.Zwykle zadania gdzie trzeba oddac zasoby ida pieknie ale tam gdzie jest przygoda to i po kilka dni trzeba czekac.Niestety doprowadza to czesto do scysji miedzy graczami na czacie gildii.Moim zdaniem powinno byc pokazane kto ukonczyl zadanie gildii a kto nie to rozwiazalo by wiele problemow:)
Mercik68
27.03.2013, 22:40
Popieram w 100%
mamakalmara
27.03.2013, 22:47
Od początku eventu jajecznego mamy co drugi dzień wyspę. Kiedy ludzie z lv 36-40 mają robić inne przygody i nabijać punkty, jak ta wyspa pożera im cały zapas wojska, że o braku możliwości zdobycia przygody na runku nie wspomnę. Jak nie ma wyspy, to dla odmiany są mroczni kapłani, też niezwykle "dostępna" obecnie przygoda na rynku. Bug z brakiem możliwości usunięcia zadania przez przywódcę gildii jest niby znany, ale jakoś niezbyt skwapliwie się technicy do niego zabierają. Zastanawiające, nieprawdaż? Z tego zestawienia z linka wynika, ze najlepiej sobie siedzieć w malutkich gildiach i robić banalne zadania. Tylko czy o to chodzi w tej całej idei gildii? Nie dosyć, że dzieje się niewiele w tej grze, to jeszcze takie perełki sprawiają, że się chce wyjść z kina. Albo olać zadania gildii na całej linii.
Zgadzam się z twórcą postu i przedmówcami. Zadania gildii są mało przemyślane. Po pewnym czasie nudzą się i irytują zwłaszcza gdy się pojawiają zadania z przygodami. Ponadto nagrody za zadania również są chyba przydzielane losowo, i z tego co widzę są coraz bardziej skąpe. Wydaje mi się że nagroda w postaci ilości monet powinna być dopasowana do poziomu trudności zadania. Nagroda zarówno indywidualna jak i grupowa. Popieram pomysł podglądu wykonania zadania gildii przynajmniej dla założycieli. Zadania powinny być bardziej zróżnicowane i ułożone w łańcuchy zadań.
Antygrawitacja
27.03.2013, 22:55
Ja nie mam jakiś większych zastrzeżeń co do Zadań Gildii, może oprócz tego, że powinni rozszerzyć repertuar przygód. To jest tylko gra, na coś tą kasę trzeba wydawać.
W pełni popieram whereisarainbow. Zadania gildi moim zdaniem są troche bez sensu, głównie ze względu na koszty związane z wykonywaniem przygód. Wydaje mi się, że te koszty po odjęciu monet gildi jakie otrzymuje sie za wykonanie zadań tworzą de facto koszt związany z byciem członkiem gildi, a chyba nie o to w tym chodzi. Dodatkowo pojawia się problem kiedy zadanie z przygodą powoduje irytację wywołaną zarówno znudzeniem związanym z wykonywaniem ciągle tych samych przygód, jak i z oczekiwaniem na "nieokreślonych bliżej" członków gildi, którzy tej przygody jeszcze nie zrobili. Dlatego chciałbym poza zmianą zadań gildi, mieć także możliwość zapoznania się także z listą osób, które dane zadanie wykonały, żeby unikać ewentualnych nieporozumień w gildi wywoływanych "wiszącymi" zadaniami.
mamakalmara
27.03.2013, 23:25
Jeśli na możliwość wyboru (losowego) wśród 8!!! zadań są 3 zadania z przygodą, z czego 2 x wyspa piratów, to ktoś tu nie pomyślał wystarczająco długo, albo, ekhem, całkowicie zapomniał o myśleniu. Tudzież nie ma pojęcia o grze. Tudzież bierze procent za obroty na handlu :P
staszko25
27.03.2013, 23:38
jak najbardziej popieram whereisarainbow,mamakalmara,mariuszka928, zadania nie maja sensu kiedy wartosc jego wykonania przewyzsza wartosc nagrody poza tym koszmar z rozwiazywaniem zadanie gdzie polowa osob ma wyspe piratow to jest wogole gowno warte robienie tych zadan wiec moze sie support zainteresuje wkoncu rozwiazaniem logicznym tego co po raz kolejny nie dopracowal
pozdrawiam wszystkich w podpisanych powyzej :)
I moze wreszcie czas na to aby przywodcy gildii mogli miec jakis wglad kto wykonal zadnanie gildii a kto nie wykonal.
ludzie, o czym Wy piszecie, przecież BB już dawno olało ta grę, ludzie z 50 lvl przestaja grać,- bo nuda , otworzyli serwery bo klejki przestały schodzić. BB zajęte jest anno i hom&monline...na cholerę coś maja tu poprawiać, jak kasa leci do kabzy... nie będzie żadnego pvp, żadnego lvl 50+, i nikt nie przejmie się naszym pisaniem... Pozdrawiam, miłej "gry" ;)
mamakalmara
28.03.2013, 00:40
CryWar Ty to wiesz i my to wiemy. Ale co szkodzi spróbować?
dondiero
28.03.2013, 08:55
zgadzam sie z mamakalmara i prosze o reakcje bb w tej sprawie. nie chcemy tej przekletej wyspy i prosimy o mozliwosc usuwania zadan z jej udzialem. dziekuje:)
Pumernikiel
28.03.2013, 09:05
W 100% popieram wypowiedz, rzeczywiście robienie zadań jest wogóle nie opłacalne a stale robić to samo sprawia, ze gra staje się nudna.
Na temat opłacalności nie będę się wypowiadać, jedne są bardziej inne mniej opłacalne. Natomiast poważnym problemem jest częstotliwość występowania przygód. Ja co 2-3 dni muszę mrocznych kapłanów robić. Kiedyś tę przygodę bardzo lubiłam, teraz nie mogę już na nią patrzeć, ale ja mam taki lvl że dam radę, natomiast dla graczy z lvl 36-45 robienie co chwilę wyspy piratów to nie porozumienie, ostatnio systematycznie kasowaliśmy to zadanie (ale nie o to przecież w graniu chodzi żeby kasować zadania), ale teraz nawet tego nie można zrobić.
Podsumowując ja nie mówię nie przygodom w zadaniach, ale powinna być większa różnorodność zadań (również jeśli chodzi o przygody- przecież różnorodność przygód jest spora, a producenci uparli się tylko na wyspę piratów i mrocznych) i przygody powinny się rzadziej pojawiać.
na dzień dzisiejszy zadania gildii to jedna wielka bzdura :(
moim zdaniem nie ma znaczenia czy jestem w gildii 100 czy 15 osobowej " a jednak nie dla twórców tych zadań " system widzi to tak jest was więcej no to MACIE :) i wali z grubej rury
jeszcze tydzień temu byłem w gildii 25 osobowej i zadania były śmiesznie proste co 3 do 5 dni zrobić np zdrajców albo wyspę. Na dzień dzisiejszy jestem w gildii 100 osobowej i tu mamy " mały psikus " czarni / wyspa / wiking /surowce /wyspa / czarni itd itd itd moim skromnym zdaniem TOTALNY IDIOTYZM
po pierwsze jest to niesprawiedliwe po drugie skąd mam brać te przygody co z tego ze mam 7 grubasów jak i tak mam z tym problem
powtórzę Totalna Bzdura jak dla mnie
jak najbardziej zmiana jest potrzebna bo jest niesprawiedliwa i jestem ciekawy co myślą o tym i pozostali gracze Settlersów :)
z poważaniem Bobek
Zgadzam się z twórcą postu i przedmówcami. Zadania gildii są mało przemyślane. Po pewnym czasie nudzą się i irytują zwłaszcza gdy się pojawiają zadania z przygodami. Ponadto nagrody za zadania również są chyba przydzielane losowo, i z tego co widzę są coraz bardziej skąpe. Wydaje mi się że nagroda w postaci ilości monet powinna być dopasowana do poziomu trudności zadania. Nagroda zarówno indywidualna jak i grupowa. Popieram pomysł podglądu wykonania zadania gildii przynajmniej dla założycieli. Zadania powinny być bardziej zróżnicowane i ułożone w łańcuchy zadań.
dobrze mowi :)
kazluc69
28.03.2013, 11:10
Ja dodam jeszcze ze grubasy to tylko przynoszą przygody albo zdrajców albo banitów i dzieci sawanny aż krew zalewa gdy to widze
BB samo sobie szkodzi, jeszcze trochę to będą musieli płacić nam za grę. Dostali pierwsze miejsce w konkursie i spoczęli na laurach. Coraz więcej z nas zastanawia się nad dalszą grą!! Twórcy przemyślcie to sobie w swoich główkach.
Tyka_Łysy
28.03.2013, 13:14
Popieram w 100% i zgadzam się z twórcą postu urozmaićić zadania gildii;)
jeszcze tydzień temu byłem w gildii 25 osobowej i zadania były śmiesznie proste co 3 do 5 dni zrobić np zdrajców albo wyspę. Na dzień dzisiejszy jestem w gildii 100 osobowej i tu mamy " mały psikus " czarni / wyspa / wiking /surowce /wyspa / czarni itd itd itd moim skromnym zdaniem TOTALNY IDIOTYZM
A przypadkiem nie awansowało Ci się w międzyczasie na level 46? Zadania gildii nie zależą od ilości jej członków, tylko od levelu danego gracza. Miałem to samo - do 45 lvl same banały typu surowce czy produkcja jakichś drobiazgów, od momentu wskoczenia na 46 lvl czarni, wikingowie, wyspa. Mało tego, wszyscy członkowie gildii z danego przedziału levelów mają identyczne zadanie (czyli np pół gildii dostaje wikingów :) ) i to jest moim zdaniem wielka bzdura, bo zadania powinny być losowo per gracz, a nie per zakres.
Dodać więcej misji do zadań, czyli bardziej urozmaić zadania i bd dobrze, dodać przynjamniej z 10 zadań nowych
SZAMOT61
28.03.2013, 15:23
Zgadzam się z twórcą postu. Zadania gildii są mało przemyślane. Poważnym problemem jest częstotliwość występowania tej samej przygody co 2-3 dni (wprawia w obrzydzenie to ciągle powtarzanie tej samej przygody), natomiast zdobycie jej przez odkrywcę graniczy prawie z cudem (posiadam 3 odkrywców) a zakup na wolnym rynku wyjątkowo nieopłacalny.
jestem na 49 lev a za 300,000 wskoczy 50 więc wiem co napisałem i wiem jakie zadania gildii były tam a jakie mam teraz
Zastanawia mnie czemu wszyscy sie tak okresowo budzą i zastanawiają nad opłacalnością tych zadań, skoro od dawna wiadomo, że jest żadna ?
Nieoplacalne przygody ludzie tradycyjnie ignorują, a zadania próbują robic na siłę wbrew logice.
Sir_Felipe
28.03.2013, 18:15
Jedno jest pewne coś trzeba z tym zrobić/zmienić. Może to być łańcuch zdarzeń o którym pisał Whereisarainbow, ewentualnie dodać inne przygody, tak aby łatwiej było je wykonać.
Squirrel007
28.03.2013, 22:07
nie pozostaje mi nic innego jak zgodzić się z założycielem tego postu... koszty które ponosimy za wykonane zadanie są większe niż 'nagroda'....
Scolopendra
29.03.2013, 09:39
A przypadkiem nie awansowało Ci się w międzyczasie na level 46? Zadania gildii nie zależą od ilości jej członków, tylko od levelu danego gracza. Miałem to samo - do 45 lvl same banały typu surowce czy produkcja jakichś drobiazgów, od momentu wskoczenia na 46 lvl czarni, wikingowie, wyspa. Mało tego, wszyscy członkowie gildii z danego przedziału levelów mają identyczne zadanie (czyli np pół gildii dostaje wikingów :) ) i to jest moim zdaniem wielka bzdura, bo zadania powinny być losowo per gracz, a nie per zakres.
Zwolk czy nie przeczytałeś pierwszego postu? masz tam link do rosyjskiej strony i z zestawienia wynika ,że zależy jednak od ilości członków gildii (zarówno aktywnych i nieaktywnych )
PiotrWronka
29.03.2013, 10:13
popieram wnioskodawce w raz z cala gildia PRZYJAZN POMOC SILA
zdziebel25
29.03.2013, 10:30
Popieram jak najbardziej
xtrolekx
29.03.2013, 10:57
popieram to byłoby dobre
Zwolk czy nie przeczytałeś pierwszego postu? masz tam link do rosyjskiej strony i z zestawienia wynika ,że zależy jednak od ilości członków gildii (zarówno aktywnych i nieaktywnych )
Fakt, zwracam honor. Przyznaję, że nie doczytałem.
dsuchodola92
29.03.2013, 16:00
ja jestem za tym zeby zadania gildi zostaly zmienione , poniewaz nie kazdego stac aby co chwile kupowac wyspe piratow albo jeszcze inna wyprawe jaka w danym zadaniu gildijnym
Popieram zalozyciela postu w 100% i uwagi pozostalych wypowiedzi tez sa trafne
mam dosyć tych ,,piratów,, co 2 zadanie !!!!
grzelu21
29.03.2013, 23:13
Skoro tak to ja się też wypowiem; "strajkuje i nie będę robił zadań gildyjnych do czasu przywrócenia ich normalności"
Z wyrazami głębokiego ubolewania i szacunku ; G.G
naprawde,nic dodac nic ująć.......
joanna1203
31.03.2013, 13:14
popieram jak najbardziej post dotyczacy zadan gildyjnych
nocny888
31.03.2013, 13:20
Według mnie te zadania z czarnymi czy wyspą to już jest totalna przesada, jak już wspomnieli moi poprzednicy i mentorzy to te zadania są nieopłacalne względem wynagrodzenia... więc albo niech BB dostosuje wartość monet gildii do danych zadań albo niech wycofa tak drogie w cenie i szansach na zdobyciu jej przez grubasów bo za niedługo poprostu ludzie zaprzestaną gry lub oleją sprawe. To tylko Team sobie szkodzi taką zagrywką. To że gra jest w wersji BETA to nie znaczy że ma iść za tym pełen wyzysk i zniechęcanie graczy nowych którzy startują.
Bartsettlers
31.03.2013, 13:23
W pełni się zgadzam. To bez sensu robić w kółko to samo.
To jest szukanie zarobku, wiedzą że czasami nam się opłaca zakończyć zadanie za klejnoty, dają często jakąś wyspę itp, tylko po to żeby 50% zakończyło za klejnoty (czyli czysty zysk). Gracze kupują klejnoty, twórcy zarabiają, my tracimy klejnoty na wykonanie zadania i znowu zarabiają, bo wiedzą że znowu ktoś kupi. To jest jawne parcie na kasę, a nas olewają ciepłym moczem.
ganymede
01.04.2013, 23:59
dzisiaj 14. raz zapłaciłem za zadanie (ukończ Wyspę piratów) 22 klejnoty. No ileż można! Ceny na handlu za tą przygodę są wysokie bo wszyscy chcą ją kupić. No i jeszcze kwestia czasu. Jeśli robię jednocześnie 2 długie przygody i wpada znowu te zadanie z Wyspą piratów to całe zadanie jest zablokowane do czasu skończenia obecnie robionej przygody.
ichtioman111111
02.04.2013, 09:48
Popieram, grać się odechciewa :(
reniferek1980
02.04.2013, 14:03
Jak widzę po raz któryś to samo zadanie to poprostu ręce opadają :((. A jak pojawia się wyspa to torsji dostaje heh bo na handlu taka cena że zadanie mija się wogóle z celem. Ile razy można kończyć to samo zadanie za klejki ?? Ludzie dajcie coś nowego by znowu chciało się grać :))
mamakalmara
02.04.2013, 15:27
Wyspa piratów, jedyna na handlu, za 650 monet. Bardzo śmieszne. Czy nawoływanie na forum do strajku jest legalne? Bo ja bym tak sobie chętnie postrajkowała z tymi zadaniami, całą gildią postrajkowała. Ba, może nawet większą częścią serwera. Kiedyś się tak ślicznie olewało te zadania, można to powtórzyć, nieprawdaż.
jamnioll
02.04.2013, 20:22
Popieram próbę rozwiązania problemu jakim są przygody w zadaniach gildii. Ja nie robię innych przygód tylko te i to za wielką ceną. Jak tylko wykonam przygodę z zadania i chcę się zabrać za jakąś inną, na którą mam chęć - już jest nowa z zadania. I tak w kółko!!!!
kundzia73
02.04.2013, 23:47
ja także uważam że odrobina fantazii w tym co robimy napewno wyszła by na dobre nie jednemu graczowi i spowodowało by to że gra przy krórej spędzamy trochę czasu była by znacznie ciekawsza. jednocześnie uważam że przedmówcy mają rację. ponieważ w tej grze nie chodzi chyba aby cykiczne zadania nauczych się wykonywać do perfekcji tylko dobrze bawić i przyjemnie spędzać wolny czas. jeśli coś jest nudne ludzie tracą potrzebę i ochotę bawić się w grę i robią całkiem coś innego.
2 razy wyspa pod rząd w gildyjnym i wyspa w dziennym kto normalny to wymyślił, coraz częściej tak mamy w gildii. Coś tu nie tak
Stochlik
03.04.2013, 19:33
owszem powinny byc albo chociaz zeby zostaly dodane nowe :) bo to juz sie robi smetne po za tym co 2 lub 3 zadanie to wyspa :D przynajmniej u nas w gildii :/
Jak ja widze kolejny raz piratów to mnie na konwulsje bierze.
Pozatym jak zaczynałem to piraci kosztowali 100 monet a teraz potrafią dojść do 500 monet
Tak jak ktoś pisał zwiększyć różnorodność przygód i by nie była ona co 2 dni :) dla mnie kupić wyspe za 600 monet by mieć 25% szans na 700 granitu to jest śmiech na sali... a anulować zadań nie można przez co moja gildia jest zmuszona robić zadanie (niekiedy do 4 dni...)
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.