PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Przedmioty użytkowe / wyposażenie budynków



sparkz
05.03.2013, 19:31
Pomysl w zadnym stopniu nowy, zarys jego przedstawialem w zeszlym roku na 2 forach ale przeszedl bez specjalnej reakcji.

Idea polega na tym, zeby istniala mozliwosc produkcji przedmiotow uzytkowych, ktore moglyby byc dodawane do budynkow na zasadzie podobnej jak przedmioty w ekwipunku postaci w grach rpg i ktore podobnie jak te rpgowe przedmioty gwarantowalyby stale bonusy do pracy budynku w ktorym ich uzywamy.

Najprostszy przyklad to wyprodukowany woz, ktory obecne sluzy tylko jako podprodukt w produkcji armat, a moglby np (zgodnie z logika) po dodaniu do jakiegos budynku skracac czas transportu dobr do magazynu.

Gdyby wprowadzic budynek stoczni - chatki rybakow moznaby wyposazac w ulepszone lodzie/ kutry ktore pozwalalyby w czasie jednej podrozy zlowic wieksza ilosc ryb. Farmy w nawozy, przemysl metalurgiczny i wydobywczy - w nowe narzedzia.

Calosc sprowadza sie do mozliwosci wytwarzania ulepszen ktore aplikujemy per budynek i stanowi suplement do koncepcji badan naukowych ktore sa obecnie w zapowiedziach i ktore nasze wnuki pewnie beda mialy okazje zobaczyc.

Gizmo09
05.03.2013, 19:54
trzy opcje wyboru to raz, a dwa pomysł fajny nawet.

Stan58
05.03.2013, 21:49
Zagłosowałem na NIE,..... boję się wszystkich ulepszeń.... gra od niedawna zaczęła w miarę "chodzić" (chociaż wieczorem lagi są masakryczne), a wszelkie ulepszenia, zmiany i eventy ją psują.

Lightowy
05.03.2013, 23:12
Zagłosowałem na NIE,..... boję się wszystkich ulepszeń.... gra od niedawna zaczęła w miarę "chodzić" (chociaż wieczorem lagi są masakryczne), a wszelkie ulepszenia, zmiany i eventy ją psują.
Ale z czasem wszystko znowu działa a eventy,ulepszenia zostają więc...

Kris-89
07.03.2013, 16:53
Pomysł bardzo fajny. Oczywiście taki wózek nie mógłby skracać czasu o zbyt dużą jednostkę, jeżeli ma być produkowany masowo. Ale gdyby np. dodać go jako drop do przygód i zrobić go naprawdę rzadkim okazem, byłaby to frajda. W ogóle tak jak napisał autor tematu, wszelkie dodatki w rodzaju takich jak w grach rpg itp. byłyby bardzo mile widziane. Np. do gospodarstwa można by dodać 3 jakieś bonusowe rzeczy, z puli 5 przedmiotów mogących ulepszyć gospodarstwo. trzeba by zdecydować co dać a co nie. Nie wiem jak twórcy widzą te swoje ulepszenia związane z badaniami itp., lecz może dałoby się to jakoś połączyć z powyższym pomysłem. Jestem za.

Hakardrag
07.03.2013, 17:10
Popieram.

Dodał bym nawet kilka nowych budynków do produkcji tych ulepszeń ;)

Przykładowo;

1. Fabryka narzędzi rolniczych: ulepszenia dla produkcji żywności.

2. Fabryka sprzętu wojskowego: ulepszenia dla produkcji wojskowej.

3. Warsztat mechanika : ulepszenia transportu drogowego i morskiego.

sparkz
07.03.2013, 17:50
Nie wiem jak twórcy widzą te swoje ulepszenia związane z badaniami itp., lecz może dałoby się to jakoś połączyć z powyższym pomysłem. Jestem za.

Na chwile obecna planuja jedynie system badan pozwalajacy na wynajdywanie ulepszen dzialajacych permanentnie. Z tego co wiem niczego na ksztalt tego co proponuję nie planowali, ale propozycja zostala przekazana dalej i moze kogos oswieci.

Dodawanie tych przedmiotow jako drop z przygod mija sie mocno z celem tej propozycji. Mi chodzilo glownie o unikniecie permanentnego charakteru wynalazkow - widze w tym 2 problemy: po pierwsze szybko wyczerpuje sie pomysl (wynajdujesz raz cos co dziala caly czas i z czym przez reszte gry nie masz juz nic do czynienia - podobnie jak przez ograniczenie patentowe wyczerpuje sie kwestia rozbudowy wioski - bo na pewnym etapie nie budujesz juz nic nowego tylko ulepszasz istniejace budynki) a po drugie obawiam sie o to jak zostanie rozwiazana kwestia kosztu i wartosci tych ulepszen - bo skoro zeby 1 budynek ulepszyc z 4 na 5 level musimy czekac tydzien, to jesli wprowadza jakis naprawde mocny wynalazek to ile bedzie sie wynajdywal (miesiac ? pol roku ?) i ile kosztowal ?

Ja natomiast proponuje wynajdywanie czegos co samo w sobie nie ulepsza niczego i daje jedynie mozliwosc produkowania wlasciwych ulepszen. Takich jak np wspomniany wozek. Dodatkowo, aby jeszcze uelastycznic cala zabawe proponuje, aby deployowanie tego ulepszenia nie odbywalo sie tak jak teraz buffy, tylko na zasadzie 'inventory' aby ulepszenie w razie potrzeb moglo byc przenoszone do innych budynkow ktore moga z niego korzystac.

Akurat wprzypadku wozkow to daje oprocz mozliwosci planowania produkcji jeszcze jedna fajna rzecz: przyspieszajac transport zmniejszasz wymagania co do lokalizacji budynkow i masz wieksza swobode planowania wioski.

Mozliwosci jest multum - z nowych ktore mi przyszly do glowy - chociazby mozliwosc przeksztalcenia piekarni w cukiernie i lowcy w hodowce bydla/ swin.


@Hakardrag

Nie jestem zwolennikiem wymyslania nowych budynkow biorac pod uwage, ze nie ma na razie zadnych informacji odnosnie zwiekszenia limitu patentow ani miejsca pod budowe.

Kris-89
07.03.2013, 22:10
A jak ta produkcja wózka by wyglądała ? Czy byłaby łatwo dostępna większa ilość takich wózków ? O ile by mógłby zmniejszyć czas transportu ? Bo chodzi tez o to, że ulepszeń by było coraz więcej i na pierwszy rzut oka samo skrócenie czasu transportu może nie mieć wielkich konsekwencji, ale jeżeli będzie więcej ulepszeń, może się okazać że w końcu za szybko i tak będzie się wbijać poziom, taki przerost formy nad treścią ( chodzi mi tutaj o ulepszenia dotyczące innych części produkcji itp.)

A co do braku miejsca może dodadzą jakąś wyspę bliźniaczą, którą trzeba będzie podbić, nie powinna być ona za duża i trzeba by połączyć ją najpierw mostem z naszą wyspą. To mogłoby otworzyć nowe możliwości dla budowy nowych jednostek np. transport morski