Zobacz pełną wersję : Gra Zadania gildii - modyfikacja wynagrodzenia
Pirotechnic
05.03.2013, 08:50
Witam. Mam propozycję, aby trochę zmodyfikować system przyznawania nagrody w gildii po wykonaniu zadania gildii.
A mianowicie - jeśli zadanie ma wykonać 50 osób z 75 powiedzmy. I nagroda wynosi 13 monet gildii dla osoby, która zadanie zrobiła i 90MG dla każdej osoby w gildii jest trochę dowartościowaniem osób nie robiących zadań gildii.
Dlatego sugeruję poprawkę.
Osoba, która wykonuje zadanie gildii powinna dostać za wykonanie 9/11 całej nagrody. A osoba, która nie zrobiła, lecz znajduje się w gildii jedynie 2/11 części nagrody.
Dzięki temu będzie wewnątrz gildii również rywalizacja, kto zrobi szybciej takie zadanie.
Scolopendra
05.03.2013, 12:27
Dzięki temu będzie wewnątrz gildii również rywalizacja, kto zrobi szybciej takie zadanie.
Byłoby to słuszne, gdyby w gildii znajdowały się osoby w tym samym przedziale lvl'u. Tymczasem w/g http://forum.thesettlersonline.pl/threads/26184-Zmiany-w-grze-15.11.2012/ mamy duże zróżnicowanie zadań gildyjnych; a co za tym idzie możliwości ( i czasu) ich wykonania.
Jeszcze innym problemem może być - oczywiście w wyjątkowym przypadku poruszonym przez Jewels1:(http://forum.thesettlersonline.pl/threads/28469-Zadania-Gildii/page2)" Gildia to współpraca i za tą współpracę premiowani są WSZYSCY współpracujący. Są osoby które wchodzą na grę dopiero wieczorem kiedy zadanie jest już dawno wykonane (szok, niektórzy mają życie! Akurat ja nie mam ale koleżanki i koledzy z gildii mają), dlaczego mają być karani za to że w dzień pracują i nie mogą wejść na settlersy? Pomagają nam, wykonującym zadania gildyjne, w inny sposób, dając buffy czy podsyłając brakujące surowce, uważam że za to należą im się monety gildyjne."
Są osoby które wchodzą na grę dopiero wieczorem kiedy zadanie jest już dawno wykonane (szok, niektórzy mają życie! Akurat ja nie mam ale koleżanki i koledzy z gildii mają), dlaczego mają być karani za to że w dzień pracują i nie mogą wejść na settlersy? Pomagają nam, wykonującym zadania gildyjne, w inny sposób, dając buffy czy podsyłając brakujące surowce, uważam że za to należą im się monety gildyjne."
Twoje rozumowanie było by słuszne gdyby zadanie było wykonane szybciej niż jak to ująłeś do wieczora, ale jeśli stoi dwa dni lub więcej, to czemu takiego osoby mają dostać nagrodę za nic zrobienie, tylko dlatego że są w gildii
Scolopendra
05.03.2013, 20:52
Twoje rozumowanie było by słuszne gdyby zadanie było wykonane szybciej niż jak to ująłeś do wieczora, ale jeśli stoi dwa dni lub więcej, to czemu takiego osoby mają dostać nagrodę za nic zrobienie, tylko dlatego że są w gildii
Podany przez Ciebie cytat z mojego postu jest stwierdzeniem Jewels1 ( niestety nie wiem jak zaznaczyć że wkleiłem to z Jej postu http://forum.thesettlersonline.pl/threads/28469-Zadania-Gildii/page2).Osobiście nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem. Niemniej uważam, że automatyczne "karanie" za niewykonanie zadań jest niewskazane. Jeżeli zadanie stoi dwa albo trzy dni to zadaniem administracji gildii jest stwierdzenie dlaczego tak się dzieje i dopiero wtedy wyciąganie konsekwencji. Zresztą każda gildia próbuje rozwiązać te sprawy lepiej lub gorzej. Drugą sprawą jest sposób wyliczenia - dlaczego 9/11 do 2/11 ; ile wynosi "cała nagroda"; czy to wyliczenie odnosi się do wszystkich przedziałów i td i tp pytań można zadać wiele.
Pirotechnic
07.03.2013, 07:36
Można rozwiązać to inaczej. Powiedzmy lider gildii jeśli próg osób wymaganych do zaliczenia zadań ją wykona. Może zakończyć zadanie gildii lub ew. dać szansę na zaliczenie innym tego zadania.
Ja mam inny pomysł.
1. Nie powinno być z zadaniami kto pierwszy ten lepszy i póxniej znikają. Każdy powinien je móc zrobić do momentu kiedy nie zostanie ono wykasowane.
a. Kasowanie pierwszy sposób, to usuwanie ich raz dziennie automatycznie o stałej porze jeśli zostało wykonane przed odpowiednią ilość osób.
b. Kasowanie przez szefa gildii jak to jest do tej pory.
Kożyści? Każdy może wykonać zadanie i dostać monety, ale eliminujemy tu sępów.
2. każdy kto wykona powinien dostać monety gildii, ale bonus powinien być przyznany wyłącznie graczom którzy zadania wykonali, aby inni nie lecieli na krzywy ryj.
3. Próg do bonusa jest wygórowany, ale czepiał się go tu nie będę.
4. Zapłata za wykonanie zadania i bonus za zaliczenie przez gildię, powinien być uzalezniony wyłącznie od levelu, a nie z nieba jak to do tej pory jest.
a. Zapłaty i premie nie powinny być stałe jak w tym momencie, ale uzaleznione procentowo od aktywności gracza w grze i wykonywaniu zadań. Podobnie jak premie za codzienne logowanie. Przykład: jeśli ktoś jest załóżmy na 20 levelu to dostanie przykładowo 2 gildijne po wykonaniu zadania w jeden dzień. jeśli wykona w kolejny, to 4 itd do siedmiu. Jeśli ktoś przerwie ten łańcuszek, to zaczyna od nowa.
b. Bonus za zaliczenie przez gildię gildijnego powinien również wyglądać tak samo jak dla pojeyńczego gracza za wykonanie zadania. Powinien być wysokością uzalezniony od ciągłości zaliczania zadań, a nie od tego, czy jest ono zaliczone, czy nie.
BARZO WAŻNE. Po wykonaniu przez siedem dni zadań powinno się zostać na maksymalnym poziomie gratyfikacji i nie robić go od nowa, az do momentu przerwania łańcuszka.!
Najwazniejsze BRAK JEST WGLĄDU KTO WYKONAŁ ZADANIE, A KTO NIE I BRAK JEST HISTORII AKTYWNOŚCI poszczególnych graczy!!!. I chyba od tego trzeba byłoby zacząć. A taki podgląd powinien mieć szef i jego zastępcy, oraz powinien on miec możliwość na udostępnienie go publicznie w gildii.
Jeszcze jedno. Jeśli co drugi dzień w zadaniu gildii pokazuje się robienie wyspy połowie graczy na wyzszych levelach, to przydała by się większa możliwość na jej zdobycie, albo zdobycie mapek, bo po prostu brakuje tej przygody. To samo ze zdrajcami i innymi przygodami. Tu cos słabo jest wyliczone.
tojanik fajnie wszystko, tylko jak gildia to chyba współpraca grupowa więc wszyscy powinni wiedzieć kto na sępa leci a kto nie. MG powinny byc dawane tym co zrobili, a nie tym co tylko są w gildii i nic nie robia
Ja mam inny pomysł.
2. każdy kto wykona powinien dostać monety gildii, ale bonus powinien być przyznany wyłącznie graczom którzy zadania wykonali, aby inni nie lecieli na krzywy ryj.
To zdanie chyba najbardziej uwidacznia problem z MG
Jak już mnożymy pomysły z ulepszeniem to i ja wrzucę kamyczek do tego ogródka.
1. Wprowadzić stały czas na wykonanie zadania (na przykład tydzień). W ciągu tego tygodnia gracze muszą zrobić minimum 50% żeby nagroda główna została przyznana. Im wyższy procent wykonania, tym wyższa nagroda.
2. Nagroda główna jest 2 stopniowa - wyższą dostają ci, którzy zadanie wykonali, niższą którzy tego nie zrobili.
3. Osoby, które w ciągu tego tygodnia mają 3 lub więcej "nieobecności" nagrody nie dostają. Wyjątkiem mogły by być osoby, które mają te 3 lub więcej nieobecności ale wykonały zadanie - te dostałyby niższą nagrodę główną.
4. Premia za szybkie wykonanie zadania - przykładowo osoba, która wykona zadanie w pierwszym dniu i loguje się regularnie przez kolejnych 6 dni dostaje 6 x 10 = 60% bonus za indywidualne wykonanie zadania.
5. Ekstra premia dla gildii za 100% wykonanie zadań.
6. Tu bym się nie upierał ale dodałoby to myślę smaczku zadaniom - trochę pozytywnego hazardu. Jeśli w ciągu tych 7 dni procent wykonania przekroczy 90 można przedłużyć czas o 1 dzień. Gdzie hazard? Gdy w ciągu tego 1 dnia uda się uzyskać 100% - jest ekstra premia, gdy się nie uda, odejmuje się (przykładowo) 10% - tym samym premia jest mniejsza.
O możliwości kontrolowania przez radę gildii wykonywania przygód przez poszczególnych graczy nawet nie wspominam, bo to temat często poruszany i konsekwentnie ignorowany przez BB.
I jeszcze jedno - nie czepiajcie się procentów czy cyferek bo te są przykładowe tylko odnieście się ewentualnie do samej koncepcji zmian.
DO GIZMA!
Czytaj uważnie co napisałem, a później się wypowiadaj.
"Najwazniejsze BRAK JEST WGLĄDU KTO WYKONAŁ ZADANIE, A KTO NIE I BRAK JEST HISTORII AKTYWNOŚCI poszczególnych graczy!!!. I""
RedJul zaglądnij do poradnika dewelopera. To jest w planach
Ja mam inny pomysł.
A taki podgląd powinien mieć szef i jego zastępcy, oraz powinien on miec możliwość na udostępnienie go publicznie w gildii.
Czytam i widzę, możliwość = wcale nie musi, powinno to byc z gory widoczne dla wszystkich
(...)
RedJul zaglądnij do poradnika dewelopera. To jest w planach
W planach z 28.07.2012 roku:
Tygodniowe zadania dla gildii
Gratuluję pamięci i wiary w to, że to co mamy aktualnie to tylko wstęp do owych tygodniowych zadań.
I jeszcze jedno - wątpię, by mistyczne "Tygodniowe zadania dla gildii" były takie same jak moja koncepcja a prosiłem o wypowiedź merytoryczną a nie o czepianie się słówek (chociaż fakt, pisałem o cyferkach i procentach, o słówkach nie było mowy).
Duszysko40
07.03.2013, 13:39
Ja mam inny pomysł.
1. Nie powinno być z zadaniami kto pierwszy ten lepszy i póxniej znikają. Każdy powinien je móc zrobić do momentu kiedy nie zostanie ono wykasowane.
a. Kasowanie pierwszy sposób, to usuwanie ich raz dziennie automatycznie o stałej porze jeśli zostało wykonane przed odpowiednią ilość osób.
b. Kasowanie przez szefa gildii jak to jest do tej pory.
Kożyści? Każdy może wykonać zadanie i dostać monety, ale eliminujemy tu sępów.
2. każdy kto wykona powinien dostać monety gildii, ale bonus powinien być przyznany wyłącznie graczom którzy zadania wykonali, aby inni nie lecieli na krzywy ryj.
3. Próg do bonusa jest wygórowany, ale czepiał się go tu nie będę.
4. Zapłata za wykonanie zadania i bonus za zaliczenie przez gildię, powinien być uzalezniony wyłącznie od levelu, a nie z nieba jak to do tej pory jest.
a. Zapłaty i premie nie powinny być stałe jak w tym momencie, ale uzaleznione procentowo od aktywności gracza w grze i wykonywaniu zadań. Podobnie jak premie za codzienne logowanie. Przykład: jeśli ktoś jest załóżmy na 20 levelu to dostanie przykładowo 2 gildijne po wykonaniu zadania w jeden dzień. jeśli wykona w kolejny, to 4 itd do siedmiu. Jeśli ktoś przerwie ten łańcuszek, to zaczyna od nowa.
b. Bonus za zaliczenie przez gildię gildijnego powinien również wyglądać tak samo jak dla pojeyńczego gracza za wykonanie zadania. Powinien być wysokością uzalezniony od ciągłości zaliczania zadań, a nie od tego, czy jest ono zaliczone, czy nie.
BARZO WAŻNE. Po wykonaniu przez siedem dni zadań powinno się zostać na maksymalnym poziomie gratyfikacji i nie robić go od nowa, az do momentu przerwania łańcuszka.!
Najwazniejsze BRAK JEST WGLĄDU KTO WYKONAŁ ZADANIE, A KTO NIE I BRAK JEST HISTORII AKTYWNOŚCI poszczególnych graczy!!!. I chyba od tego trzeba byłoby zacząć. A taki podgląd powinien mieć szef i jego zastępcy, oraz powinien on miec możliwość na udostępnienie go publicznie w gildii.
Jeszcze jedno. Jeśli co drugi dzień w zadaniu gildii pokazuje się robienie wyspy połowie graczy na wyzszych levelach, to przydała by się większa możliwość na jej zdobycie, albo zdobycie mapek, bo po prostu brakuje tej przygody. To samo ze zdrajcami i innymi przygodami. Tu cos słabo jest wyliczone.
podpisuje sie jak najbardziej bardzo madra wypowiedź
Rozwiązanie tojanika bardzo ciekawe.
Co do wyspy to nie powinna się tak często pojawiać, u mnie to zdanie muszą robić osoby z lvlem 36-45. Dla kogoś z 45 to nie problem, ale gracza z 36 to spory kłopot zwłaszcza jak ma odpaloną jakąś przygodę którą musi skończyć i mieć jeszcze wojsko na kolejną.
Erwin_Sransky
09.03.2013, 10:51
"Najwazniejsze BRAK JEST WGLĄDU KTO WYKONAŁ ZADANIE, A KTO NIE I BRAK JEST HISTORII AKTYWNOŚCI poszczególnych graczy!!!. I""
zgadzam się w c a ł e j r o z c i ą g ł o ś c i - system nagradzania może zostać nawet ten sam, wystarczy, że będzie wiadomo kto jest aktywny a kto z tej aktywności skwapliwie korzysta oszczędzają zasoby do własnych celów. Identyfikacja cwaniaków wymusi ich aktywność bo będzie im groziło usunięcie z gildii.
No i jeszcze Gildia - zakres korzyści dostępnych za monety gildyjne powinien być szerszy - chociażby zadanie "wyspa piratów" tak często wymagane w zadniu dziennym, a tak trudno dostępne w grze.
Co do wyspy to nie powinna się tak często pojawiać, u mnie to zdanie muszą robić osoby z lvlem 36-45. Dla kogoś z 45 to nie problem, ale gracza z 36 to spory kłopot zwłaszcza jak ma odpaloną jakąś przygodę którą musi skończyć i mieć jeszcze wojsko na kolejną.
Wcale nie musisz jej robić, zadanie za kleje możesz wykonać jak nie chcesz robić, lub czego nie pochwalam olać to podzadanie gildyjne
Wcale nie musisz jej robić, zadanie za kleje możesz wykonać jak nie chcesz robić, lub czego nie pochwalam olać to podzadanie gildyjne
Wiesz idąc Twoim tokiem rozumowania można też zrezygnować z członkostwa w gildii a nawet z całej gry. Problem w tym że wiele osób pewnie by chciało zrobić ale ich gospodarka jest nieporównywalnie słaba w stosunku do poziomu zadań.
Wiesz idąc Twoim tokiem rozumowania można też zrezygnować z członkostwa w gildii a nawet z całej gry. Problem w tym że wiele osób pewnie by chciało zrobić ale ich gospodarka jest nieporównywalnie słaba w stosunku do poziomu zadań.
TO rozwijaj gospodarkę, aż tak dużych strat nie ma wyspa piratów. Jak dla mnie zadania są adekwatne do lvlu gracza. Pomysł jak pisałem fajny oby to szybciutko wprowadzili
Ja to bym dodał więcej tych zadań, bo jak co drugi dzień trzeba zrobić czarnych lub wikingów, to robi sie nudne, poza tym te przygody nie są specjalnie interesujące dla wysoko lvl osób.
A co do wyspy, osoby z mniejszym lvl, kolo 36 wg mnie powinny dać sobie spokojnie rade, z reszta surowcami typowymi dla tej przygody (chleb, miecze z brazu), można poprosić od innych z gildii, większy problem jest raczej z dostępnością tej przygody na rynku, a jak jest to cena nawet do 500 monet dochodzi. Więc jaki jest interes wywalic tyle monet + surowców na zrobienie przygody żeby dostać koło 150 monet gildii?
Z tego co słyszałem to takie własnie zadania czesto są olewane przez gildie i anulowane, bo wiecej przy nich strat niż zsku.
TO rozwijaj gospodarkę, aż tak dużych strat nie ma wyspa piratów. Jak dla mnie zadania są adekwatne do lvlu gracza. Pomysł jak pisałem fajny oby to szybciutko wprowadzili
Twoje porady mnie rozwalają. Oczywiście jak ktoś sobie rozwinie gospodarkę to będzie mu łatwiej zrobić zadania, ale problem jest w tym że są osoby z 36 lvlem i one dostają wyspę piratów do robienia. Rozmawiamy tutaj o modyfikacjach i ja sugeruję że poziom zadań jest nieadekwatny do możliwości gracza. Wnioskując z Twoich rad rozumiem ze uważasz wyspę piratów co kilka dni dla osoby z 36 poziomem jako odpowiedni rodzaj zadania.
Set2g poradzą sobie jeśli to będzie jedna przygoda raz na jakiś czas no i nie będą akurat w trakcie robienia innej przygody. Niestety w pewnym momencie było tak że ta przygoda pojawiała się 2-3 razy w tygodniu (mam wrażenie że coś pozmieniali ostatnio), a wtedy to jednak robi się problem.
Nie wiem w jak licznej gildii jesteś i jaki masz lvl, bo ja dostaje co drugi dzień mrocznych a nie czarnych, a czasem wikingów. Co do wikingów to w sumie nie mam zastrzeżeń bo nie pojawiają się za często, ale na mrocznych to już patrzeć nie mogę.
Miecze brąz tanie więc nie widzę problem by był problem z wyspą piratów, zawsze jeszcze masz swoją produkcje, wymieniaj surki i się da wszystko. Zawsze w gildii o pomoc możesz poprosić, zadania są łatwe choć zbyt często faktycznie ta wyspa trafia się, mogliby wprowadzić więcej zadań to by trochę ułatwiło jak to Piwonia ujęłaś choć troszkę i zróżnicowało by trochę, ileż można te same zadania klepać
Zrobię drobny offtop za co przepraszam, Gizmo09 chyba nie za bardzo rozumiesz co ja piszę, ja osobiście nie mam problemu z robieniem zadań, mam taki level i gospodarkę ze mogłabym codziennie robić wyspę i to ja innym w gildii pomagam, a nie oni mi, tak więc Twoje porady jak mam grać są zbyteczne.
Zrobię drobny offtop za co przepraszam, Gizmo09 chyba nie za bardzo rozumiesz co ja piszę, ja osobiście nie mam problemu z robieniem zadań, mam taki level i gospodarkę ze mogłabym codziennie robić wyspę i to ja innym w gildii pomagam, a nie oni mi, tak więc Twoje porady jak mam grać są zbyteczne.
to mogłaś tak napisać od razu, a nie mądrzyć się. Że ty uważasz, że zadani są za trudne dla innych to już no comment, to nie My ustalamy jakie są poziomy trudności i jakie zadania są nie ma co wnikać tylko wykonywać. Jak wprowadzą większą różnorodność to też dalej będą narzekania
Czytaj ze zrozumieniem, nigdzie nie pisałam że to ja mam problemy ze zrobieniem zadań.
Czytaj ze zrozumieniem, nigdzie nie pisałam że to ja mam problemy ze zrobieniem zadań.
Ale takim stylem pisałaś, że można było tak sądzić nie ma co się spierać. Ważne by coś zmienili w zadaniach i tyle
A nie byłoby prościej tak?
- Nie ma limitu liczby członków na wykonanie zadania.
- Zadanie "przekręca się" samo po jakimś czasie lub jest zamykane ręcznie przez osobę, która ma nadane takie supermoce.
- Nagroda zależy od liczby graczy, którzy zadanie wykonali.
- Zależność jest nieliniowa - pierwsze osoby dorzucają do puli mało (lub nawet nic), a kolejne coraz więcej.
Korzyści:
- Każdy gracz ma motywację do wykonywania zadań.
- Promowane są najbardziej zgrane gildie.
- Każdy ma możliwość wykonania zadania - nawet jeśli siada późnym wieczorem, a gildia jest aktywna.
- Wymuszenie współpracy na każdym etapie zadania.
- Opłaca się znaleźć, zmotywować i wspomóc _każdego_ gracza z problemami (teraz jest "margines tolerancji" - jeśli odpowiedni procent jest aktywny, to reszta może wpadać tylko po odbiór monet albo poddać się jednorazowo i nie widzieć sensu robienia zadań).
- Nieopłacalne zadania mogą stać się opłacalne lub odwrotnie.
- Brak karania gildii za nieaktywnych członków (gildia 15-osobowa z 15 aktywnymi działałaby tak, jak 100-osobowa z 15 aktywnymi). Czasem trzymamy kogoś tylko dlatego, że jest sympatyczny. ;] Bywają osoby, dla których czat jest ważniejszy niż księga zadań.
- Gildia nie może być unieruchomiona przez kilku "szpiegów".
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.