PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Projekt PVP



rycha86
24.02.2013, 19:44
Ostatnio na settlersach wieje straszną nudą
zastanawiałem się jak mógł by wyglądać system PVP.
Moja wizja wygląda następująco :

Podstawa :

Gigantyczny świat typu mapka 1000x1000(przykładowo)


Myślałem nad rozrzuceniem graczy po tym świecie losowo! ale to się mija z celem.
Chcąc nastukać przykładowo "Poznańczyka ^^" musiał byś się przekopać przez mnóstwo
terenu co zajęło by masę czasu i wysiłku.
Więc wpadłem na pomysł typu "Przewoźnik" "Statek"
do przykładu :

po uzyskaniu 50 lvl :

budowla "Stocznia" która pozwala wyprodukować "statek,łódkę"
do którego pakujemy Gienka, Wojsko, Grubasów, geologów, ludzi i przenosimy się
na wybrany obszar na mapie świata (im dalej tym dłuższa podróż) na której zakładamy osadę !
nie wykluczam możliwości założenia kilku osad w różnych miejscach co wykluczyło by
możliwość całkowitej porażki i zniknięcia z mapy świata !

Podbijanie Terenów :

Ok jesteśmy na wyspie tu myślałem o wykorzystaniu budowli "biały zamek, Mroczna Forteca"
które pełniły by role naszego domu władyki od którego wszystko się zaczyna ! (masz 3
fortece możesz założyć 3 osady! w trzech różnych zakątkach świata)
Każdy jeden kawałek ziemi jest chroniony przez obozy bandytów wiec zanim się na nim
osiedlisz musisz o niego walczyć!. Po zagarnięciu terenu budujesz Wartownie (Rozwiązanie
z starych Settlersów) w której stacjonują twoje wojska i pilnują terenów (chcesz moje tereny?
Walcz o nie!) Po pokonaniu Wojsk gracza przejmujesz Teren i wszystkie budowle
które na nim się znajdują
http://www.fotoszok.pl/upload/30d51254.jpg

Myślałem też o możliwosci zawierania Sojuszu
bądź ściągania haraczy (płać 5k monet to dam ci spokój lub będę cie bronił:P)

PS:

Krytyka i pomysły mile widziane ^^
Sorry Poznańczyk :P
Najbardziej mnie boli fakt że żadne informacje na temat PVP nie są ujawniane !
Nim Zagłosujesz Proponuję prześledzić cały wątek ! i zachęcam do udzielania się !

Goldmano
24.02.2013, 19:56
ja tam popre pomysł, ciekawy i przypominający inną gre ;)
tylko jakieś limity też by trzeba było wprowadzić, żeby sie nie okazało że nagle jeden czy dwa sojusze mające po 20-30 osób na 50 lvlu które grają za klejnoty (nie żebym coś miał przeciwko, chcecie - płaćcie, Wasza sprawa ;) ) i przez co mają po 2 weteranów, kilkunastu generałów i ogólnie przewage sporą w miesiąc dwa podbiją sobie większą część wyspy i nawet jakby ktoś chciał sobie tam posłać wojsko to też nic mu nie da bo to będzie po prostu "wyspa startowa" z tym że nie jednego gracza a większej ilości osób

rycha86
24.02.2013, 20:11
Limity to kwestja umowna
wiesz jak jest z populacją ! przeludnienia nie ma ! chce podbijać teren? potrzebuje ludzi do atakowania! a kto będzie warował ?wiec myśle ze nie bedzie to postępować w tak szybkim tempie !
A co do sojuszów to bywają i konflikty w sojuszach :)

Saxza
24.02.2013, 21:50
Hehe mapka rodem z cywilizacji :P

Co do pomysłu to proponowałbym :
- stocznia tak ,ale transport tylko wojska ( geolog i odkrywcy przecież sa na głównej wyspie)
- twierdza, zamek to budynki ozdobne ,a nie funkcjonalne , jak już to dodać nowy budynek ,np. siedziba kolonii ,który dawałby co poziom 1 fragment terenu do zajęcia ( 1 kolonia, czyli max 5 fragmentów na 5p)
- max 5 fragmentów co za tym idzie dość ostro napakowane obozy tubylców - raz podbijesz a masz spokój
- zamiast podbijania kogoś terenów lepiej jest je plądrować ; do tego wartownie ,mury obronne, patrole
- szybkie poruszanie sie ? Przecież mamy ziane lokacji 30 min dla normalnego i 15 dla weterana/ doświadczonego
- sojusze w ramach gildii ,czyli możliwe wojny gildii ( nie można plądrować swojego sojusznika)
- egoztyczne surowce na danych lokacjach możliwych do zajęcia ( np. na 1 lokacji tylko granit, a na innej tytan/ egzo las / saletra / złoto)

Wadą systemu mogą być lagi i optymalizacje oraz sytauacje typu 2 osoby plądrują 1 oraz jakies przerwy między plądrowaniem ( aby nie było farmingu dobrze znanego z ogame:P)

rycha86
24.02.2013, 22:35
Hehe mapka rodem z cywilizacji :P
***
- stocznia tak ,ale transport tylko wojska ( geolog i odkrywcy przecież sa na głównej wyspie)
- egoztyczne surowce na danych lokacjach możliwych do zajęcia ( np. na 1 lokacji tylko granit, a na innej tytan/ egzo las / saletra / złoto)



Wiec jak bo jedno przeczy drugiemu
bo wynieść mogę z tego tylko tyle ze proponujesz nowych geologów i grubych na nowych wyspach ?

co do plądrowania to w planach ma być jakiś "Spy" ale myślę ze jak będę chciał zagrać w Ogame to wiesz co wybiorę :)
gra powinna zachowac klimat settlersów ! a walka miedzy sobą to podstawa !

nie jest złym pomysłem też dodać Grubego co na mapie by szukał przygód dla playerów i dla gildii typu PVP Po wygranej np. otrzymał byś 10k monet gildii do podziału

Saxza
24.02.2013, 23:24
Wiec jak bo jedno przeczy drugiemu
bo wynieść mogę z tego tylko tyle ze proponujesz nowych geologów i grubych na nowych wyspach ?

co do plądrowania to w planach ma być jakiś "Spy" ale myślę ze jak będę chciał zagrać w Ogame to wiesz co wybiorę :)
gra powinna zachowac klimat settlersów ! a walka miedzy sobą to podstawa !

nie jest złym pomysłem też dodać Grubego co na mapie by szukał przygód dla playerów i dla gildii typu PVP Po wygranej np. otrzymał byś 10k monet gildii do podziału

Tylko nowych geologów ( 8h poszukiwań mają te złoża ,których nie ma na standardowej wyspie), poza tym i tak bedziesz musiał mieć więcej geologów na swoją wyspę + kolonie jakbyś chciał transportować . Wg mnie lepiej zrobić osobnych na główną i na kolonie. Grubasy nie są potrzebne ,bo na mapie pvp nie ma nowych przygód, a że jest to temat o pvp ,a nie przygodach to zostawmy to w spokoju.

Aby nie było wyzysku z klejnotów to proponuję stworzyć budynek a`la tawerna ,ale tylko z geologami.

rycha86
25.02.2013, 00:18
Nie możemy wykluczyć grubasów !
bo jak wysyłam grubego na 2dni i przynosi mi 15 saletry to mi się scyzoryk w kieszeni otwiera
chyba że z 50 poziomem zwiększają się możliwości grubego i wysyłam go na 4 dni lub tydzień
i nosi więcej bądz nowe surowce
im większy poziom tym większe zapotrzebowanie na surowce ! to chyba proste !

Saxza
25.02.2013, 08:09
Grubego po surowce - nieopłacalne ( chyba ,że event wielkanocny i pojajka idziesz to spoko)

Senfeld
25.02.2013, 11:31
PvP tak, ale bez najeżdżania rodzimej wyspy. Właśnie dla tego gram tu, że nikt nie wjedzie mi jak w innej grze i nie skasuje wszystkiego.

Saxza
25.02.2013, 11:45
PvP tak, ale bez najeżdżania rodzimej wyspy. Właśnie dla tego gram tu, że nikt nie wjedzie mi jak w innej grze i nie skasuje wszystkiego.

Nie będzie mozliwości najazdu wyspy.

sparkz
25.02.2013, 12:15
Grubasy nie są potrzebne ,bo na mapie pvp nie ma nowych przygód, a że jest to temat o pvp ,a nie przygodach to zostawmy to w spokoju.

Moga sie przydac do eksplorowania globalnej mapy.

Olekeleke
25.02.2013, 16:24
Zastanawia mnie jedna rzecz, a mianowicie, dlaczego stocznia miałaby być dopiero od poziomu 50-go? Czyżby nie po to tylko, aby to całe PvP miało być wyłącznie dla graczy z 50-tym poziomem? Czyżby autor tego tematu zapomniał o graczach z niższym poziomem, którzy też chcieliby zmierzyć się z innymi graczami? Jeżeli PvP miałoby być dla wszystkich, to trochę chybione podejście, aby gracza z 40-tym poziomem (lub niższym, czy nawet wyższym) wrzucać na mapę na której znajdzie się gracz, który od pół roku gra z poziomem 50-tym ;] Przecież fala elitarnych, kuszników i armat oraz specjalistów z eventów zeszłorocznych i ton surowców uzbieranych przez ten czas z byków, mrocznych itp. zmiecie wszystko nim cokolwiek zdąży się dodać do stref broniących. Mroczna forteca - główną siedzibą? A czemu nie tartak iglasty? Pomysł w takim rozwiązaniu w jakim autor go przedstawił sprawia, że gracze poniżej poziomu 50-go mogą zapomnieć o PvP.

rycha86
26.02.2013, 15:45
Hmm określenie poziomu 50 jest przykładowe ! chciałem napisać od 40 ale to jest kwestja umowna ! bo gracz na 20-30 lvl ma małe szanse na wygranie pojedynku z graczem na większym levelu(chyba ze jego tereny są słabo strzeżone) ! weź też pod uwage to że jak prędzej da sie przejść na wyspe PVP i prędzej dostanie się możliwość szukania egzotycznych surowców czy pozyskiwania ich z pokonanych bandytów to przygody pójdą do lamusa !
A wracając jeszcze do poprzeczki z 50 lvl to myślę że poprzeczka wcale nie jest ustawiona wysoko ! weź też pod uwage to że gracze którzy grają od ponad roku czekają na PVP do dziś !
Wiec czemu nowy gracz miał by dostać tę przyjemność od ręki ?

Gizmo09
26.02.2013, 16:15
Jak dla mnie to gracze o tym samym lvlu powinni walczyć a nie przykladowo 40lvl z 50lvl czy 45lvl z 50lvl. Ten na wyższym zawsze wygra bo gra dłuższej ma wszystkiego wiecej i lepiej aż po zęby jest uzbrojony! Bzdura jest jak puszcza slabszego na mocniejszego mija sie to z celem i cala zabawa w leb pojdzie i wyjdzie ze tylko 50stki bd sobie PvP robić i grac. Najlepsze bylyby przedzialy co 2 lvle wtedy bylo by wyrownanie i uczciwiej w walce

Olekeleke
26.02.2013, 17:50
Hmm określenie poziomu 50 jest przykładowe ! chciałem napisać od 40 ale to jest kwestja umowna ! bo gracz na 20-30 lvl ma małe szanse na wygranie pojedynku z graczem na większym levelu(chyba ze jego tereny są słabo strzeżone) ! weź też pod uwage to że jak prędzej da sie przejść na wyspe PVP i prędzej dostanie się możliwość szukania egzotycznych surowców czy pozyskiwania ich z pokonanych bandytów to przygody pójdą do lamusa !
A wracając jeszcze do poprzeczki z 50 lvl to myślę że poprzeczka wcale nie jest ustawiona wysoko ! weź też pod uwage to że gracze którzy grają od ponad roku czekają na PVP do dziś !
Wiec czemu nowy gracz miał by dostać tę przyjemność od ręki ?

Wszystko fajnie, tylko czemu nie ma wzmianki o tym, co napisałeś teraz w pierwszym poście? Dopiero po moim komentarzu są dodawane dodatkowe informacje. Mam zgadywać "co autor miał na myśli"? Nie mam zamiaru, dlatego dalej twierdze, że forma przedstawiona w pierwszym poście dotyczy jakby PvP miało być dla graczy z poziomem 50-tym.
Rozumie, że można być znudzonym czekaniem na PvP od roku, ale zauważ, że zmiany wprowadzane do gry obejmują wszystkie serwery nie tylko Twój. I nie na wszystkich większość to gracze z poziomem 50-tym ;)
Wyjaśnij mi , co wg Ciebie znaczy określenie "nowy gracz". Ponieważ dla mnie pojęcie "nowy gracz", gracza z poziomem np. 40-tym nie dotyczy.

Saxza
26.02.2013, 18:27
Jeżeli byłaby globalna mapa i każdy lvl ( od przykładowo 20) miałby dostęp do niej to taki gracz wobec 45+ byłby zacofany . To tak jakby USA zaatakowały afrykańskie ********:P

Wg mnie najlepszym wymaganym lvl jest 48 :
+ wszyscy mają odblokowane najlepsze jednostki
+ motywacja do wbijania lvla ( oprócz upragnionych klejow) ,ponieważ obecnie oprócz odblokowania budynków i jednostek XP NIC NIE DAJE
+ w miare wyrównane szanse
+ urozmaicenie, ponieważ na tym lvlu przygody mogą być dla niektórych nudne a na kolonii jest możliwość wydobycia egzotycznych surowców
- gracze muszą sporo nawbijać lvli
- niski odsetek graczy 48+
- zagranie nie fair w stronę graczy krótkogrających oraz z pewnym stażem

A co jeśli wymagany byłby ... 30 :
+ duża ilość osób i spora rywalizacja w środku stawki
+ wbijanie lvli = rozwój militarny oraz większe mozliwości w pvp
+ sprawdzamy pvp na 30 lvl, nieczekając na wbicie wysokiego lvla - istnieje możliwość ,że zawiedziemy się pvp szybciej i odstwimy gre:P
- tzw. topka ,czyli gracze 48+ będą niszczyć lovlvli
- częściowa odstawka przygód z zasobami ( te na expa będą wciąż popularne)
- możliwość farmingu koloni słabszych graczy, co powoduje niechęć do gry ( na 30-35 gospodarka nie jest na tyle rozwinięta co na 45+ ,przez co nie jest możliwa szybka odbudowa wojsk oraz pewne jednostki są nadal zablokowane ,przez co nie ma jak kontrować)

Czekam na dalsze opinie i posty

Nimphaea
26.02.2013, 20:31
Wyszedłbym najpierw od lektury pamiętnika dewelopera, gdzie zarys PvP jest przedstawiony dość jasno, bo (przepraszam, ale tak to tutaj odczytałem) ten pomysł tutaj jest wyrwany z kosmosu, jakby. :)
http://forum.thesettlersonline.pl/threads/14816-Pami%C4%99tnik-dewelopera

Saxza
26.02.2013, 21:42
Tam jest tyle co kot napłakał . Wiemy tylko,że będzie pvp, wyspy podstawowe będą chronione, a oddzielne będą na pvp oraz dodatkowe surowce. Szpiega tutaj nie ruszaliśmy ,bo w pamiętniku jest dobry zarys jego obowiązków.

Darnovc88
26.02.2013, 23:53
PvP to nie wg mnie nie jest rzecz, którą powinno się stawiać na wysokich priorytetach, tym bardziej w obecnej sytuacji.


.

rycha86
27.02.2013, 00:57
Wyjaśnij mi , co wg Ciebie znaczy określenie "nowy gracz". Ponieważ dla mnie pojęcie "nowy gracz", gracza z poziomem np. 40-tym nie dotyczy.
nie gadaj że nie wiesz co to "Nowy"
Pewnie wielu by sie znalazło co zakładali by nowe konta by dokładać sobie (po przejeciu terytorium) frikasowe dobra !
o ile wiesz co mam na myśli !

A co do wypowiedzi "Saxza" to ma troche racji ! PVP dostępne od 48 ! gdy masz dostęp do wszystkich jednostek !

Userze : Nimphaea

napisałem jak bym to sobie wyobrażał wieć pomysł nie jest z kosmosu tylko from my HEAD(z mojej głowy)

Darnovc88
nikt tu nie mówi że to jest priorytetem ! ale w końcu trzeba poruszyć ten temat !a pomysły graczy są na pewno mile widziane i mogą co nieco wnieść !

Olekeleke
27.02.2013, 02:16
Jasne że wiem co oznacza pojecie "nowy", ale widzę, że się nie rozumiemy - mniejsza o to.
Wracając jednak do tematu, żeby nie było, że potrafię krytykować, a własnego pomysłu nie mam:
1. PvP mogłoby się zaczynać od poziomu 32-go, a podział poziomami wg mnie powinien wyglądać tak: 32-35; 36-40; 41-49; 50-i do jakiegoś tam poziomu jak już BB w najbliższej dekadzie wyższe poziomy wprowadzi...
2. Dołączenie do PvP jest dobrowolne. Chcesz to walczysz, nie chcesz - grasz jak do tej pory, robiąc przygody.
3. Brak możliwości walki przeciw członkowi gildii lub znajomemu. Dlaczego? A jaki to miałoby sens tak naprawdę? Służyło by to tylko temu, aby czerpać z zasobów mapy i nic poza tym.
4. Możliwość walk pojedynczo, jak i w drużynach dwu-, trzy-, czteroosobowych (tutaj możliwość wspierania się członków gildii lub znajomych).
5. Mapki z maksymalną liczbą graczy dajmy na to 8, może 16? Tak żeby się nic nie cięło i przyzwoicie wszystko na tej mapce się poruszało. Wielkość map zależna od ilości graczy.
6. Elementy wystroju terenu danej mapy, czyli góry, drzewa, woda, dekoracje itd., punkty spawnu oraz położenie złóż na mapach w kilku lub kilkunastu wersjach, żeby nie było wiadomo od razu, bo za którymś tam razem i tak pewnie będzie, gdzie jest "krzak, co go sadzili harcerze". Kształt danego typu map taki sam.
7. Różne miejsca spawnu poszczególnych graczy. Kiepsko byłoby zacząć PvP w odległości kilku "kratek".
8. Dołączenie do PvP mniej więcej w tym samym czasie. Wyrównałoby to szanse dla wszystkich.
9. Ograniczenia czasowe co do trwania PvP. Dlaczego? Bo się znudzi w końcu każdemu siedzenie i pilnowanie jednej i tej samej mapy lub co gorsza nastąpi całkowite jej przejęcie przez jedną osobę lub drużynę i zapas unikatowych surowców takie osoby mają po kres gry. Mogłoby wyglądać to tak: Wysyłamy wojska, szukamy złóż, budujemy budynki, stawiamy obronę, walczymy kilka dni, zgarniamy surowce adekwatne do tego jakie miejsce w PvP zajęliśmy (liczone na zasadzie pokonanych jednostek wroga, strat własnych oraz zajętego terenu oraz dóbr),po całej tej imprezie wracamy z tarczą lub na niej...
10. Możliwość wcześniejszego opuszczenia PvP - równoznaczne z przegraną i brakiem zdobycia czegokolwiek.
11. Transport surowców dopiero po zakończonej "wojnie". Zarówno tych wydobytych, jak i za zajęte miejsce.

Budynki:

główna siedziba - coś na wzór domu władyki, z tym że mniejszy budynek i bez możliwości podnoszenia poziomu, bo po co.
wieże strażnicze - do obrony cennych złóż i wyznaczania granic;
kopalnia granitu;
drwal egzotyczny;
i co tam jeszcze komuś do głowy przyjdzie.

Co do wydobycia granitu i scinania drzew przez drwala czas musiałby być dosyć długi, żeby zbyt szybko się nie wzbogacić. Lub zrobić ograniczenie na złoża z brakiem możliwości odkrywania na nowo.

Można zrobić podział na PvP militarne, gdzie nagrodę dostaje się tylko za rozbijanie przeciwników i PvP ekonomiczne, gdzie nagrodą są złoża wydobyte z kopalni i przez drwala.

Nie bawiąc się w szczegóły mniej więcej tak mi się to widzi, ale co dostaniemy od BB, czas pokaże.

Gizmo09
27.02.2013, 08:23
Jasne że wiem co oznacza pojecie "nowy", ale widzę, że się nie rozumiemy - mniejsza o to.
Wracając jednak do tematu, żeby nie było, że potrafię krytykować, a własnego pomysłu nie mam:
1. PvP mogłoby się zaczynać od poziomu 32-go, a podział poziomami wg mnie powinien wyglądać tak: 32-35; 36-40; 41-49; 50-i do jakiegoś tam poziomu jak już BB w najbliższej dekadzie wyższe poziomy wprowadzi...

41-45; 45-48; 48-... tak by było lepiej zdecydowanie, puszkarze są do 48lvla

zwolk
27.02.2013, 10:57
41-45; 45-48; 48-... tak by było lepiej zdecydowanie, puszkarze są do 48lvla

Jeśli już to 41-45, 46-47, 48-... :) Chyba nie zakładasz dublowania tego samego levelu w dwóch sąsiednich zakresach :) I taki drobny szczegół - puszkarze są OD 48 levela :)

P.S. Tak, czepiam się :)

Król-Grzegorz6
27.02.2013, 12:18
Ja się zakładam o 100 że w tym roku nie zobaczymy projektu PVP na serwerach Polskich

fimbria
27.02.2013, 17:31
Witam,
mimo 41lvl czekam w napięciu i z niecierpliwieniu na pvp.
Mam też kilka pomysłów dotyczących rozwiązań takiej gry.
Uważam że powinno zostać stworzonych X nowych wysp.(X= np. 2x ilość graczy serwera)

SZPIEG:
Nowa postać z tawerny. Wysyłasz go na "przeszpiegi" -> droga i długa wyprawa(np. 7 dni).
Sam wybierasz czy ma szukać losowa czy ma udać się na wyspę o numerze 234.345 gdzie ostatnio "panował" znajomy z innej gildii...
Wraca z raportem a w nim:

RAPORT:
------------------------------------------------------------------------
Odwiedził wyspę nr.111.267
Ilość stref na wyspie: 4
Obecnie panujący: a) gracz: nick lub b) CPU: XX
Surowce:
złoża miedzi: 3, złoża marmuru 11, złota: 0, i t d
Specjalne: egzotyczny las, lub opuszczony kamieniołom (granit),
kopalnia klejnotów? :) -> czemu nie
--------------------------------------------------------------------------


Budujesz stocznię i port.

STOCZNIA:
W stoczni budujesz trzy rodzaje okrętów:
1. małe szybie wojskowe (1 generał + ekipa)
2. duże wolniejsze wojskowe (5 generałów i ich armie)
3. transportowe do surowców (pojemność np. 10.000.
4. za klejki możesz kupić extra statek -> BB coś wymyśli...

PORT:
Podnoszenie poziomu portu powoduje wzrost ładowności okrętów transportowych i skraca czas podróży wszystkich okrętów.

ZDOBYWANIE NOWEJ WYSPY:
W ciemno wysyłasz wojsko.
Z "przyczółku" zdobywasz kolejne strefy, za każdą dostajesz 10 patentów.
Za nie budujesz na wyspie kopalnie i inne zwykłe budynki oraz BUDYNKI OBRONNE.

OGRANICZENIA
Jak będziesz miał we władaniu 20 wysp to nie ogarniesz obrony i nie obsiejesz, dlatego nikt nie zagarnie dla siebie 10-20% dostępnych wysp.
numery tych "lepszych" będą znane po kilkuset wyszukiwaniach i to o nie będziemy walczyli by trafić na kopalnie granitu czy egzotyczny las.
Port i stocznia to nowe budynki, powinny być dostępne dość szybko (nawet 32.lvl) ale czy takiego gracza będzie już stać na podboje to on sam zobaczy.
Można dodać tez opcję (gruby znalazł wyspę xxxxx zajętą przez gracza xxxx na 32lvl, ty masz 40 nie możesz się tam udać -> ataki tylko na przeciwnika od 2 lvl mniejszego do 2lvl większego od Ciebie)

fimbria
27.02.2013, 17:48
...

Gizmo09
27.02.2013, 17:49
Jeśli już to 41-45, 46-47, 48-... :) Chyba nie zakładasz dublowania tego samego levelu w dwóch sąsiednich zakresach :) I taki drobny szczegół - puszkarze są OD 48 levela :)

P.S. Tak, czepiam się :)
Fakt miało być 41-44 i 45-47 sorry za błądzik
ps. literki mi przeskoczył nie będę mówił z jakiego powodu nawet
Dzięki za zwrócenie uwagi