Zobacz pełną wersję : Gra Odrobina losowości
Stałe złoża surowców jedynie po dwie sztuki z każdego rodzaju, a reszta losowana w chwili podbicia danej prowincji.
Co by to dało?
Brak samowystarczalności graczy (chyba, że tak by wylosował serwer), a w konsekwencji większy udział wymiany surowców i tworzenie się grup interesów na rzecz efektywniejszej gospodarki.
Pomysl bez przyszlosci, zaden racjonalny tworca gry nie wprowadzi takiego systemu ktory gwarantuje sporej czesci graczy pokrzywdzenie juz na starcie.
SCORIPON222012
08.11.2012, 00:04
Moim zdaniem liczba poszczególnych surowców powinna być stała, ewentualnie +-1 szt ale losowe powinny być ich lokalizacje. To by wprowadziło trochę zmienności w produkcji i całej ekonomii poprzez zmienność i nieprzewidywalność czasu produkcji.
Piotru70
08.11.2012, 00:44
A co ma zrobić gracz, który na samym starcie wylosuje złoża węgla, żelaza i złota. Na czym on ma zarobić aby kupić sobie kamień pod budowę podstawowych budowli. Z drewna? Które i tak jest bez wartości? Zresztą, gdyby komuś losowość nie psaowała to zakłada nowe konto, i tak w kółko, aż mu nie podpasuje ta losowość, więc według mnie pomysł bez przyszłości.
SCORIPON222012
08.11.2012, 13:43
Losowość można dostosować do poziomu odkrycia wyspy i poziomu doświadczenia gracza. Tak jak jest zresztą teraz. Na początku nie masz dostępu do wszystkich surowców. Zdobywają je w trakcie gry. Tylko lokalizacja danego surowca by się zmieniała. Np miedź jest dostępna tylko w 2 sektorach. A losowo można by ja przeżucac na inne sektory. I inne kopalne surowce podobnie.
Piotru70
08.11.2012, 14:33
To jak ktoś ma podbić sektory gdzie jest Chuck i Krwawa Maryna nie mając dostępu do miedzi. Trochę nierealne.
Tindaloo
08.11.2012, 17:29
kopalnie powinny być losowane na wyspach z przygód, a nie w nieskonczoność tkwić na wyspie maciezystej
SCORIPON222012
08.11.2012, 18:43
Piotru70 ty normalnie nie rozumiesz o co chodzi. Spokojnie przeczytaj moją propozycję i ją zrozum, bo twoje obawy, które prezentujesz są bezpodstawne. Znasz kogoś kto ma możliwość atakowania Chuck-a i Marynę nie mając dostępu u geologa do miedzi? Bo ja nie znam. Napiszę to jeszcze raz liczba kopalń powinna być stała z tolerancją 1 szt, ewentualnie mogłoby być kopalń miedzi o dwie więcej, ale ja nie o tym teraz. Koncepcja poega na algorytmie losowym, który losuje graczowi tylko lokalizację złoża z spośród dostępnych sektorów, a nie ich liczbę, więc nie będzie sytuacji, że gracz z niskim lvl będzie miał tylko kopalnie węgla i złota, skoro geolog nie może ich nawet znaleźć i odwrotnie, że gracz z wysokim lvl nie będzie miał złuż miedzi, skoro jest to jeden z pierwszych dostępnych surowców kopalnych. Geolog po prostu będzie mógł ją znaleść nie tylko w sektorze 2 i 4 jak do tej pory ale w każdym sektorze dostępnym dla egracza w takiej ilości maksymalnie w jakiej występuje, by nie było sytuacji, że będą same kopalnie miedzi. Podobnie wszystkie inne złoża kopalne na każdym etapie gry i podbicia wyspy.
SCORIPON222012
08.11.2012, 18:50
Ponadto już jest pewna losowość wykorzystana przy złożach kamienia i marmuru. Wystarczy ją rozwinąć na inne surowce i zasięg na wszystkie dostępne graczowi likalizacje.
Aktualnie handel nie jest koniecznością - jest opcją dla przyspieszenia podboju i rozwoju gospodarki.
Jak na początku tematu napisałem - STAŁE BY BYŁY TYLKO PO DWIE KOPALNIE POSZCZEGÓLNYCH SUROWCÓW - na przykład miedzi, węgla, żelaza ... a dopiero reszta by była LOSOWANA PO PODBICIU danego sektora, a nie po założeniu szablonu wyspy i skopiowaniu danych do nowego profilu założonego przez danego gracza.
W ten sposób, handel nie tylko by się ożywił, ale - może to dla programistów jest ważne - niemalże koniecznością by było korzystanie ze sklepiku i dofinansowywanie własną gotówką wyspy.
SCORIPON222012
08.11.2012, 18:58
Acoma, jeżeli dofinansowywania gry stanie się koniecznością, a nie możliwością jak do tej pory to wielu graczy poprostu zrezygnuje z dalszej gry.
Geolog po prostu będzie mógł ją znaleść nie tylko w sektorze 2 i 4 jak do tej pory ale w każdym sektorze dostępnym dla egracza w takiej ilości maksymalnie w jakiej występuje, by nie było sytuacji, że będą same kopalnie miedzi. Podobnie wszystkie inne złoża kopalne na każdym etapie gry i podbicia wyspy.
Ok, w takim razie na ktorym etapie ma byc podejmowana wlasciwa dezycja co ten geolog znajduje i ile jeszcze danego zloza moze na danym terenie znalezc ?
Jesli na poczatkowym terenie geo znajdzie 2 zloza miedzi, to czy w przyszlosci mapa surowcow sie przegeneruje i bede mogl tutaj znalezc wiecej (jesli tak to kiedy i dlaczego ?), czy moze ta miedz mi przy generacji mapy wyladuje na stale np. w sektorze 9tym i poswiece kilka miesiecy zeby sie do niej dokopac ?
STAŁE BY BYŁY TYLKO PO DWIE KOPALNIE POSZCZEGÓLNYCH SUROWCÓW - na przykład miedzi, węgla, żelaza ... a dopiero reszta by była LOSOWANA PO PODBICIU danego sektora, a nie po założeniu szablonu wyspy i skopiowaniu danych do nowego profilu założonego przez danego gracza.
W ten sposób, handel nie tylko by się ożywił, ale - może to dla programistów jest ważne - niemalże koniecznością by było korzystanie ze sklepiku i dofinansowywanie własną gotówką wyspy.
Ja tu nie widze powodu zeby handel mial sie ozywic, juz predzej szanse na zdlawienie produkcji wszystkiego do ~3 levelu budynkow.
Zakladasz z gory, ze wszystko by sie ladnie zazebilo, bo ktos produkowalby marmur, inny zloto, inny zelazo i wszyscy barterowo wypelnialiby sobie wlasne zapotrzebowanie. Jest to bardzo mocno naciagane z tego wzgledu, ze koszty eksploatacji surowcow i ich faktyczna przydatnosc w grze sa niezbalansowane, przez co np. moze dojsc do sytuacji w ktorej nikt nie bedzie chcial kupowac zelaza z Twoich 35 zloz bo ludzie cierpia na brak surowcow do budowy i rozbudowy linii produkcyjnych zelaza i stali a takze na notoryczny brak wegla, wiec wola produkowac rekrutow.
Problem handlu nie lezy w ogolnej dostepnosci surowcow tylko w ich zbyt mocno zroznicowanej przydatnosci.
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.