PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Odrobina losowości



Acoma
06.11.2012, 19:53
Stałe złoża surowców jedynie po dwie sztuki z każdego rodzaju, a reszta losowana w chwili podbicia danej prowincji.

Co by to dało?
Brak samowystarczalności graczy (chyba, że tak by wylosował serwer), a w konsekwencji większy udział wymiany surowców i tworzenie się grup interesów na rzecz efektywniejszej gospodarki.

sparkz
06.11.2012, 20:01
Pomysl bez przyszlosci, zaden racjonalny tworca gry nie wprowadzi takiego systemu ktory gwarantuje sporej czesci graczy pokrzywdzenie juz na starcie.

SCORIPON222012
08.11.2012, 00:04
Moim zdaniem liczba poszczególnych surowców powinna być stała, ewentualnie +-1 szt ale losowe powinny być ich lokalizacje. To by wprowadziło trochę zmienności w produkcji i całej ekonomii poprzez zmienność i nieprzewidywalność czasu produkcji.

Piotru70
08.11.2012, 00:44
A co ma zrobić gracz, który na samym starcie wylosuje złoża węgla, żelaza i złota. Na czym on ma zarobić aby kupić sobie kamień pod budowę podstawowych budowli. Z drewna? Które i tak jest bez wartości? Zresztą, gdyby komuś losowość nie psaowała to zakłada nowe konto, i tak w kółko, aż mu nie podpasuje ta losowość, więc według mnie pomysł bez przyszłości.

SCORIPON222012
08.11.2012, 13:43
Losowość można dostosować do poziomu odkrycia wyspy i poziomu doświadczenia gracza. Tak jak jest zresztą teraz. Na początku nie masz dostępu do wszystkich surowców. Zdobywają je w trakcie gry. Tylko lokalizacja danego surowca by się zmieniała. Np miedź jest dostępna tylko w 2 sektorach. A losowo można by ja przeżucac na inne sektory. I inne kopalne surowce podobnie.

Piotru70
08.11.2012, 14:33
To jak ktoś ma podbić sektory gdzie jest Chuck i Krwawa Maryna nie mając dostępu do miedzi. Trochę nierealne.

Tindaloo
08.11.2012, 17:29
kopalnie powinny być losowane na wyspach z przygód, a nie w nieskonczoność tkwić na wyspie maciezystej

SCORIPON222012
08.11.2012, 18:43
Piotru70 ty normalnie nie rozumiesz o co chodzi. Spokojnie przeczytaj moją propozycję i ją zrozum, bo twoje obawy, które prezentujesz są bezpodstawne. Znasz kogoś kto ma możliwość atakowania Chuck-a i Marynę nie mając dostępu u geologa do miedzi? Bo ja nie znam. Napiszę to jeszcze raz liczba kopalń powinna być stała z tolerancją 1 szt, ewentualnie mogłoby być kopalń miedzi o dwie więcej, ale ja nie o tym teraz. Koncepcja poega na algorytmie losowym, który losuje graczowi tylko lokalizację złoża z spośród dostępnych sektorów, a nie ich liczbę, więc nie będzie sytuacji, że gracz z niskim lvl będzie miał tylko kopalnie węgla i złota, skoro geolog nie może ich nawet znaleźć i odwrotnie, że gracz z wysokim lvl nie będzie miał złuż miedzi, skoro jest to jeden z pierwszych dostępnych surowców kopalnych. Geolog po prostu będzie mógł ją znaleść nie tylko w sektorze 2 i 4 jak do tej pory ale w każdym sektorze dostępnym dla egracza w takiej ilości maksymalnie w jakiej występuje, by nie było sytuacji, że będą same kopalnie miedzi. Podobnie wszystkie inne złoża kopalne na każdym etapie gry i podbicia wyspy.

SCORIPON222012
08.11.2012, 18:50
Ponadto już jest pewna losowość wykorzystana przy złożach kamienia i marmuru. Wystarczy ją rozwinąć na inne surowce i zasięg na wszystkie dostępne graczowi likalizacje.

Acoma
08.11.2012, 18:50
Aktualnie handel nie jest koniecznością - jest opcją dla przyspieszenia podboju i rozwoju gospodarki.
Jak na początku tematu napisałem - STAŁE BY BYŁY TYLKO PO DWIE KOPALNIE POSZCZEGÓLNYCH SUROWCÓW - na przykład miedzi, węgla, żelaza ... a dopiero reszta by była LOSOWANA PO PODBICIU danego sektora, a nie po założeniu szablonu wyspy i skopiowaniu danych do nowego profilu założonego przez danego gracza.

W ten sposób, handel nie tylko by się ożywił, ale - może to dla programistów jest ważne - niemalże koniecznością by było korzystanie ze sklepiku i dofinansowywanie własną gotówką wyspy.

SCORIPON222012
08.11.2012, 18:58
Acoma, jeżeli dofinansowywania gry stanie się koniecznością, a nie możliwością jak do tej pory to wielu graczy poprostu zrezygnuje z dalszej gry.

sparkz
08.11.2012, 19:42
Geolog po prostu będzie mógł ją znaleść nie tylko w sektorze 2 i 4 jak do tej pory ale w każdym sektorze dostępnym dla egracza w takiej ilości maksymalnie w jakiej występuje, by nie było sytuacji, że będą same kopalnie miedzi. Podobnie wszystkie inne złoża kopalne na każdym etapie gry i podbicia wyspy.

Ok, w takim razie na ktorym etapie ma byc podejmowana wlasciwa dezycja co ten geolog znajduje i ile jeszcze danego zloza moze na danym terenie znalezc ?

Jesli na poczatkowym terenie geo znajdzie 2 zloza miedzi, to czy w przyszlosci mapa surowcow sie przegeneruje i bede mogl tutaj znalezc wiecej (jesli tak to kiedy i dlaczego ?), czy moze ta miedz mi przy generacji mapy wyladuje na stale np. w sektorze 9tym i poswiece kilka miesiecy zeby sie do niej dokopac ?


STAŁE BY BYŁY TYLKO PO DWIE KOPALNIE POSZCZEGÓLNYCH SUROWCÓW - na przykład miedzi, węgla, żelaza ... a dopiero reszta by była LOSOWANA PO PODBICIU danego sektora, a nie po założeniu szablonu wyspy i skopiowaniu danych do nowego profilu założonego przez danego gracza.

W ten sposób, handel nie tylko by się ożywił, ale - może to dla programistów jest ważne - niemalże koniecznością by było korzystanie ze sklepiku i dofinansowywanie własną gotówką wyspy.

Ja tu nie widze powodu zeby handel mial sie ozywic, juz predzej szanse na zdlawienie produkcji wszystkiego do ~3 levelu budynkow.

Zakladasz z gory, ze wszystko by sie ladnie zazebilo, bo ktos produkowalby marmur, inny zloto, inny zelazo i wszyscy barterowo wypelnialiby sobie wlasne zapotrzebowanie. Jest to bardzo mocno naciagane z tego wzgledu, ze koszty eksploatacji surowcow i ich faktyczna przydatnosc w grze sa niezbalansowane, przez co np. moze dojsc do sytuacji w ktorej nikt nie bedzie chcial kupowac zelaza z Twoich 35 zloz bo ludzie cierpia na brak surowcow do budowy i rozbudowy linii produkcyjnych zelaza i stali a takze na notoryczny brak wegla, wiec wola produkowac rekrutow.

Problem handlu nie lezy w ogolnej dostepnosci surowcow tylko w ich zbyt mocno zroznicowanej przydatnosci.