PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Dodanie Artefaktów



siremil
04.11.2012, 17:04
Witam,

zastanawiałem się nad urozmaiceniem gry przez dodanie pewnych artefaktów boostujących
a) gospodarkę wyspy - pojawiłby się nowy budynek np. świątynia mająca początkowo dwa sloty na takie artefakty (+1 dodatkowy slot na level);
b) generała - w zależności od typu (zwykły, doświadczony, weteran etc.) miałby od jednego do trzech, czterech takich slotów.

Artefakty zwiększałyby na wyspie przyrost surowców np. 5% węgla, w armii dodawałyby też jakiś niewielki procent do obrażeń, hp konkretnych jednostek np. +3,5% do obrażeń EŻ.
Artefakty zyskiwałoby się jako loot w epickich przygodach, jak również podczas poszukiwań skarbów - w obu przypadkach szanse na znalezienie powinny być niewielkie tak by te artefakty były naprawdę wyjątkowe.
Co Wy na to?

SCORIPON222012
08.11.2012, 00:32
Pomysł rewelacyjny. Całkowicie popieram. Można to nawet rozszerzyć o grupy artefaktów. Np grupa 1 - przeciętne (spotykane częściej), grupa 2 - wyjatkowe (spotykane rzadko), grupa 3 -elitarne (spotykane bardzo rzadko). Wiadomo każda grupa oprócz możliwości znalezienia różniła by się jakością.

Piotru70
08.11.2012, 00:38
Jak to wprowadzą, to miesiąc/dwa i już większość graczy powinna mieć zawalone sloty artefaktami. Pomysł ciekawy, ale nie widzę szans aby coś takiego wprowadzili.

Lightowy
08.11.2012, 02:36
Podoba mi się ale jak dodadzą to wiadomo gdzie...

Egzekutor_Guns
08.11.2012, 05:06
Jak to wprowadzą, to miesiąc/dwa i już większość graczy powinna mieć zawalone sloty artefaktami. Pomysł ciekawy, ale nie widzę szans aby coś takiego wprowadzili.
Nie zgadzam się z stwierdzeniem , ze po 2 miechach pełno by było tego na rynku . Artefakt jak nazwa wskazuje jest to przedmiot niesłychanie rzadki , wiec
zapewne umieszczono by go w ósmym sloocie epickich przygód . Taki sloot posiada jedynie Mroczne Bractwo i Czarni Rycerze , szansa na wylosowanie go to 0,4 %.
Przy dodaniu artefaktu do puli nagród szansa na ten sloot wzrosłaby do 0,5% , zaś na sam artefakt wynosiłaby 0,1 procenta .

sparkz
08.11.2012, 09:38
Pomysl ok, problem w tym jakie bonusy mialyby te artefakty dawac zeby to mialo jakikolwiek sens ..

SCORIPON222012
08.11.2012, 13:34
Mogą mieć przeróżne. Np:
+1 kryształ/36h
+5 granitu/24h
Przyśpieszenie produkcji określonego surowca
Przyśpieszenie produkcji populacji

Przykładów można mnożyć w nieskończoność. Ogranicza tylko wyobraźnia. A przy bardzo niskich szansach znalezienia i odkrycia rzędu 0,2% dla grupy 1 0,05% dla grupy 2 i 0,01% dla grupy 3 szybko się na handlu nie pojawią.

sparkz
08.11.2012, 13:51
Wlasnie ogranicza nie wyobraznia, tylko sens wprowadzania tych konkretnych opcji do gry.

Zgodzimy sie chyba co do tego, ze wolelibysmy by ograniczony czas developerow byl pozytkowany na naprawianie istniejacych bledow i poprawianie gry, zamiast na wprowadzanie nawet miliona zmian ktore do gry nic nie wnosza (bo 5 granitu dziennie to nie jest nic wiecej niz niuans)?

Piotru70
08.11.2012, 14:29
Nie zgadzam się z stwierdzeniem , ze po 2 miechach pełno by było tego na rynku . Artefakt jak nazwa wskazuje jest to przedmiot niesłychanie rzadki , wiec
zapewne umieszczono by go w ósmym sloocie epickich przygód . Taki sloot posiada jedynie Mroczne Bractwo i Czarni Rycerze , szansa na wylosowanie go to 0,4 %.
Przy dodaniu artefaktu do puli nagród szansa na ten sloot wzrosłaby do 0,5% , zaś na sam artefakt wynosiłaby 0,1 procenta .

Aha, twoim zdaniem tylko dwie osoby na serwerze robią takie przygody. A może trzy osoby? Człowieku ty nie widzisz, że na samym global-7 co trzeci post to jest "Sprzedam sloty w czarnych albo bractwie"?? Może się trochę nie zastanowiłem, ok. 6 miesięcy i większość będzie miała artefakty. To nadal nic nie zmienia.

SCORIPON222012
08.11.2012, 19:22
A moim zdaniem wnoszą i to bardzo wiele, a przy dobraniu odpowiedniej losowosci dla artefaktów z górnej pułki ich pozyskanie naprawdę nie będzie łatwe. Bo szansa 0,01% to 1 na 10000 przygód. A można zrobić losowość 0,001%, a nawet mniejszą. Więc będą to rzeczy dość wyjątkowe i cenne. 5 granitu/24h to tylko przykład można wygenerowac artefakt, który da 50 granitu, 100 monet, cokolwiek. Mi chodzi o koncepcję, a nie ustalanie szczegółów, bo mi za to nie płacą. A usuwanie błędów to jest zupełnie inna bajka. Gra powinna się rozwijać, bo stanie się nudna. To jest propozycja jak ją można realnie uatrakcyjnić. A gdy zostaną wprowadzone kampanie to tymbardziej przyda się urozmaicenie w postaci możliwości zdobycia artefaktów takich,czy innych.

Piotru70
08.11.2012, 21:28
SCORPION to co mówisz ma jakiś sens. Lecz trzeba na pewno wziąć pod uwagę to że firma będzie chciała na tym zarobić. I w momencie wprowadzenia tego do IS, to wyleje się początkowo masa takich artefaktów na handlu, oczywiście w kosmicznych cenach, lecz po jakimś czasie one zmaleją, i jeden w tym tylko plus, ze każdy będzie miał +5granitu/24h. Ogólnie pomysł trochę taki sobie, ale może przejść ze względu na samą możliwość zarobku firmy.

sparkz
09.11.2012, 02:00
Mi chodzi o koncepcję, a nie ustalanie szczegółów, bo mi za to nie płacą.

Koncepcje juz mieli, przy okazji paru malo znaczacych zmian i wprowadzenia m.in zadan gildiowych. Problem w tym, ze prawie nikt z tego nie korzysta, wiec czas poswiecony na implementacje poszedl w ***.

To nie jest gra typu Sims ktora mozna rozwijac dodajac nowe kolory kwiatkow do zasadzenia w ogrodzie i target sie na to zlapie.

Kura
09.11.2012, 12:54
Pomysł nawet ciekawy, a żeby nie było tak aby każdy po 2 miesiącach miał artefakt, po prostu powinny one działać przez pewien czas, np zwykłe działają 2 dni, rzadkie 5, a elitarne 10. Robiąc każdą przygodę mamy 5% szans że poleci artefakt - w zależności od trudności przygody, różnej kategorii. (oczywiście wszystkie dane liczbowe do dyskusji i analizy) :)

Androm3da
14.11.2012, 13:11
Sam pomysł ciekawy, dodam może tylko żeby artefakty nie były na stałe, a powiedzmy działały do następnej konserwacji, po czym by znikły i znów ktoś mógł by je zdobyć, inaczej jakiś ich limit. Kwestia tego gdzie można je zdobyć to już inwencja graczy czy twórców gry, poza jednym, nie za klejnoty.

Piotru70
14.11.2012, 13:22
Sam pomysł ciekawy, dodam może tylko żeby artefakty nie były na stałe, a powiedzmy działały do następnej konserwacji, po czym by znikły i znów ktoś mógł by je zdobyć, inaczej jakiś ich limit. Kwestia tego gdzie można je zdobyć to już inwencja graczy czy twórców gry, poza jednym, nie za klejnoty.

Jak gdzie, wiadomo że w Sklepie za kryształy.

Lightowy
14.11.2012, 13:38
Sam pomysł ciekawy, dodam może tylko żeby artefakty nie były na stałe, a powiedzmy działały do następnej konserwacji, po czym by znikły i znów ktoś mógł by je zdobyć, inaczej jakiś ich limit. Kwestia tego gdzie można je zdobyć to już inwencja graczy czy twórców gry, poza jednym, nie za klejnoty.

Ta zdobywam artefakt a za 20 minut konserwacja:) moim zdaniem dobrym pomysłem by było mieć stałe artefakty np. +20% do pozyskiwania osadników czy +5/10% do ekonomii,rekrutacji w koszarach,produkcji w mag.prow. czy czegoś tam
tylko warunek; 1 artefakt odpalony drugiego sie nie da nawet jak każdy będzie miał te artefakty to każdy może używać innego w razie potrzeby więc nie widze problemu jak wy że każdy bedzie miał czy będą chodziły za bezcen bla bla

Piotru70
14.11.2012, 13:40
Ta zdobywam artefakt a za 20 minut konserwacja:) moim zdaniem dobrym pomysłem by było mieć stałe artefakty np. +20% do pozyskiwania osadników czy +5/10% do ekonomii czy czegoś tam
tylko warunek; 1 artefakt odpalony drugiego sie nie da

A odpalenie następnego usuwa efekt pierwszego.

Lightowy
14.11.2012, 13:56
Nie inaczej,nie inaczej bądź artefakt w postaci pomnika wracającego do gwiazdy ...bądź nie wracającego (tutaj kolejny ?) ale zawsze to walory estetyczne
Zbudujesz 1 to reszta przyciemniona nie do zbudowania
Można by nad tym dumać bo pomysł z arefaktami dobry tylko żeby ktoś chciał to wprowadzić bo przecież wprowadzenie czegoś takiego wymaga tygodni pracy i tygodni testów..widzieliście co sie ze zwykłym handlem działo i nadal dzieje (programiści na mario trenowali)