PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Port



barbatos
28.10.2012, 01:43
Witam wszystkich których zainteresował tytuł mam pewien pomysł nie wiem na ile wykonalny i na ile was zainteresuje. Zaraz po Halloween mamy święta może na święta w ramach nowego budynku można by dodać PORT. Było by to coś nowego i interesującego, ładny dodatek do wyglądu a funkcje mam trzy propozycje
A. Połowy ryb niezużywające zasobów ryb
B. Dodawał by 2 slot handlowy
C. Przyśpiesza przemieszczanie się armii z wyspy do przygody i z powrotem.


Proszę o wasze opinie. Pozdrawiam

Maghemit
28.10.2012, 13:27
Fajnie, ale raczej to się twórcom nie będzie opłacało, chyba że za klejnoty; z portem można by jeszcze dodać okręty wojenne i bitwy morskie ale to już za dużo roboty

WuDwaKa
28.10.2012, 14:28
Fajnie tylko zatrudnij dodatkowych ludzi(programistów) którzy w takim krótkim czasie wykonają budynek i go przetestują to dostaniesz go na święta :)

Kylar_Slyterin
28.10.2012, 15:41
Witam wszystkich których zainteresował tytuł mam pewien pomysł nie wiem na ile wykonalny i na ile was zainteresuje. Zaraz po Halloween mamy święta może na święta w ramach nowego budynku można by dodać PORT. Było by to coś nowego i interesującego, ładny dodatek do wyglądu a funkcje mam trzy propozycje
A. Połowy ryb niezużywające zasobów ryb
B. Dodawał by 2 slot handlowy
C. Przyśpiesza przemieszczanie się armii z wyspy do przygody i z powrotem.


Proszę o wasze opinie. Pozdrawiam

Powiem tak.

Pkt. A) Jestem jak najbardziej za ;] - to mi się podoba.
B) Nie realne. To w życiu nie przejdzie.
C) To może i Ciekawe ale nie wiem czy dało radę to przepchnąć.

bartosz2006
01.11.2012, 11:08
no nie wiem to by było 2/3 kwartał 2013 a sam port to na trailerach hyba widać trenowany port a co do okrętuw wojskowych bb muśeli by chyba wprowadzić nowy metal

Qtre
01.11.2012, 12:49
Gra settlers zawsze była grą gdzie występowały duże zależności pomiędzy poszczególnymi budynkami. Idea portu jaką proponujesz jest mało settlersowa.
propozycja a: ta funkcjonalność wiąże się z dostępem tego budynku wyłącznie za diamenty (cena prawdopodobnie byłaby porównywalna do kopalni miedzi)
propozycja b: ta funkcjonalność wiąże się z spadkiem dochodów za sprzedaż dodatkowego slotu w kantorze, cena budynku musiałaby rekompensować wpływy dla BB
propozycja c: bez a i b ciekawe, jednak to za mało jak na nowy budynek.

Kukizz
01.11.2012, 15:32
Idea Portu mnie sie podoba. Lecz powinien mieć całkowicie inne zastosowanie. Czyli stała wymiana handlowa z jednym znajomym.
Buduje port i ustawiam że cały czas wymieniam się ze znajomym np 40 węgla za 200 wody i ta tranzakta była by przeprowadzama np co godzine.

Hakardrag
01.11.2012, 15:41
Idea portu (pkt.A) - jak najbardziej, plus możliwość budowy floty wojennej i handlowej.
Dodał bym także w związku z tym budynkiem nowego osadnika: Odkrywca / Podróżnik, do kupienia w Tawernie za klejnoty lub złoto. Podróżnik odkrywał by nowe lądy / Imperia z którymi można było by handlować (planowane kampanie handlowe) lub podbijać ( planowane kampanie wojskowe i PvP).

Lightowy
01.11.2012, 17:33
B.dobry pomyłs oczywiście zdecydować sie nie mogłem na nic i zaznaczyłem A B C** jednak najbardziej odpowiadała by mi
-opcja B jeżeli za klejnoty stały slot
-opcja C jeżeli normalnie budowany budynek

[QUOTE=Qtre;59564
propozycja a: ta funkcjonalność wiąże się z dostępem tego budynku wyłącznie za diamenty (cena prawdopodobnie byłaby porównywalna do kopalni miedzi)
propozycja b: ta funkcjonalność wiąże się z spadkiem dochodów za sprzedaż dodatkowego slotu w kantorze, cena budynku musiałaby rekompensować wpływy dla BB
.[/QUOTE]

Co do A sie z tobą zgadzam tyle że raczej cena jak za manufakturę czy młyn bo kto by to kupił ale co do B... kto kupuje slot za diamenty

Qtre
02.11.2012, 00:56
... kto kupuje slot za diamenty
Na tym forum widziałem ss, na którym były widoczne wykupione sloty za diamenty.

Qtre
02.11.2012, 00:57
... kto kupuje slot za diamenty
Na tym forum widziałem ss, na którym były widoczne wykupione sloty za diamenty.

ksiaze
02.11.2012, 12:12
Jestem za i to dobry pomysł. Najbardziej prawdopodobna jest opcja z rybami. Jeśli chodzi o skrócenie czasu podróży generałów wątpię w to, bo masz doświadczonego generała i zwyczajnego i między nimi jest różnica w czasie, więc nie było by sensu dla doświadczonego generała.

ToRsTeN
02.11.2012, 14:05
chyba była już taka propozycja Portu na zasadach Opactwa czyli: wielkość 1,5x kratka i robiłby tyle co 4ch Rybaków i to było by najsensowniejsze.

bartosz2006
02.11.2012, 15:54
wszystko jurz się miesza

VanB
03.11.2012, 12:56
A może tak:
Po pierwsze stocznia działająca jak koszary (można mieć jedną)
Produkuje 2 typy statków: do przewozu towarów i do przewozu żołnierzy. Po pięć na każdy typ od małych (100 pojemności), tanich (koszt w drewnie iglastym) i szybko robiących się (czas w minutach) do dużych (1000 pojemności), drogich (koszt w drewnie egzotycznym, monetach i armatach) i długo robiących się (czas w dniach). Statek zużywa pozwolenie na budowę.
Po drugie port. Port po prostu pozwala załadować i wysyłać statki. Na levelu 1 mieści 1 statek, na levelu 5 mieści 5 statków. Dla uproszczenia dowolnej wielkości. Sztuka jest sztuka.
Mechanika:
Odkrywca jak i generał tracą możliwość samodzielnego przemieszczania się między wyspami. Chcesz wysłać odkrywcę na poszukiwania – przydziel mu statek. Chcesz wysłać wojsko na przygodę – załaduj je na statek. Prędkość podróży zależy od statku, a nie od generała. Aby zmniejszyć wrzask wszystkich poszkodowanych właścicieli szybkich generałów trzeba wprowadzić czar przyśpieszający permanentnie statek 2x. Czar dostępny za klejnoty. Rzucasz na statek i gotowe. Ci co mieli szybkiego generała dostają gratis i po problemie.
Statki do przewozu towarów będą potrzebne do przywiezienia dropu z przygody i kiedy ruszy PvP. Będą dodatkowe wyspy, będzie potrzeba przemieszczania towarów między wyspami. Dodatkowo na ich bazie można by rozbudować handel między znajomymi. Zprzedaż towaru x, y, z za a, b na przykład. Tworzysz flotę ładujesz towar, podajesz co chcesz w zamian i wysyłasz do znajomego. Jak zaakceptuje to flota rusza. Transakcja dokonana. Może być z przesunięciem czasowym – wszak flota potrzebuje czasu na dopłynięcie i powrót.
Jakieś komentarze?

bartosz2006
05.11.2012, 09:54
pozwolenia budowlane są na budynki nie statki

LukaszWielki
06.11.2012, 11:00
Więc gdy chcemy wybudować statek stosujemy pozwolenie okrętowe(wymyślam) i w tedy możemy wyprodukować statek.
Pozwolenie okrętowe można dostać w sklepie za 50 diamentów i 1 patent budowlany(taka trochę wymiana, zarobi BB,a my zyskamy okręty)

bartosz2006
08.11.2012, 16:25
co do pierwszego postu a jak najbadziej b jurz morzliwe c w rzyciu nie przejdzie

EX_Zakrecony
08.11.2012, 18:38
w rzyciu
Rzyć - wikisłownik (http://pl.wiktionary.org/wiki/rzyć)
Rzyć - Słownik Języka Polskiego (http://www.sjp.pl/rzy%E6)

"Żyć czy rzyć, oto jest pytanie" :D

Pozdrawiam
Zakrecony

VanB
08.11.2012, 21:50
Napisałem, że statek zużywa pozwolenie budowlane bo jakoś trzeba ograniczyć ilość statków w grze i wymusić wraz z rozwojem przechodzenie na coraz większe jednostki. Nie musi to być pozwolenie budowlane. Można np. wprowadzić Kapitana do zakupu w tawernie. Statek bez kapitana nie popłynie. Wprowadzając dodatkowo koszt (w chlebie, kiełbasach, napitku i wodzie) za każde wypłynięcie statku można graczy postawić przed dylematem „co posiadać”. Duże jednostki, drogie w utrzymaniu, czy mniejsze i tańsze. Duże jednostki idealne do worzenia wojów na przygody, a małe do wysyłania odkrywców po przygody. A jak dodatkowo średnie jednostki będą szybsze niż inne……. Sama radość ;) Jak się to ładnie zbalansuje to może ciekawie działać. Szczególnie że kiedyś może będzie pvp i dodatkowe wyspy, a wtedy logistyka tego wszystkiego zacznie mieć znaczenie.

Super kapitan, wilk morski i pan oceanów, który przeprowadzi statek przez zdradzieckie wody znacznie szybciej do nabycia w sklepie za jedyne 2k niebieskich ;) <- to do BB. Na moim pomyśle da się zarobić ;)

Monikan
09.11.2012, 21:05
Świetny pomysł

Piotru70
10.11.2012, 03:31
Jestem pewien, że budynek odpowiedzialny za produkcję ryb z niczego będzie prędzej czy później wprowadzony, gdyż będą musieli kombinować aby grę utrzymać w odpowiednim ciągu rozrostu możliwości. A co do handlarzy i całej reszty to nie wiem, bo mogą zbudować budynek typu targowisko, gdzie będzie pojawiał się handlarz a niekoniecznie port.

Struna24
15.11.2012, 21:40
Ja jestem za tym aby dodać port a do tego szkutnika wytwarzającego okręty, i dzięki tym okrętom dostawać się na wyspy, na których będzie się rozgrywać PvP... Bo takie podróżowanie "wirtualne" jest beznadziejne... a tak, atakujesz tyloma żołnieżami ilu mogą zabrać Twoje okręty i tyloma armatami itp ile może ich zabrać, i zależnie od rodzaju jednostki pływającej czas podróży byłby różny :)
Okręty różnież mogłyby ulegać zniszczeniom :)

spartiata0000
17.11.2012, 10:38
potrzeba

krotos666
17.11.2012, 12:12
Ja bym port widział troszkę w innej perspektywie, tak moim zdaniem byłoby ciekawiej:
1) Potrzebni by byli odkrywcy nowych lądów, powiedzmy max 1, żeby wszystkiego od razu nie odkryć.
Byłyby dwa rodzaje poszukiwań:
a) małe poszukiwania - do odkrycia małych lądów, czas 1 dzień
d) duże poszukiwania - do odkrycia dużych lądów, czas 3 dni.
2) Jednostka transportowa, które pomieściłyby ileś tam wojska i ileś tam surowców (wymienne - z ograniczoną ilością)

Małe lądy:
Byłyby one wyjałowione, bez surowców i służyłyby tylko do budowania budynków za walutę premium, czyli młyny oraz rezydencje, plus magazyn.
Z możliwością oczywiście przeniesienia budynków z mapy podstawowej, w ten sposób zyskalibyśmy trochę miejsca na wyspie.

Duże lądy:
Lądy te byłyby mniejsze od podstawowej ale również podzielone na sektory, zasiedlone przez inne nacje.
Podstawowe włości mają 9 sektorów, te powiedzmy miałyby 5-8 sektorów.
I wtedy można by było pomyśleć o złożach granitu na tych nowych włościach, jak i ewentualnie nowych innych złożach.

Pomarzyć można :rolleyes:

Piotru70
17.11.2012, 16:14
.

Piotru70
17.11.2012, 16:14
Wydaje mi się że najlepszym pomysłem byłoby aby Port był jakby punktem zaciągowym najemników. Czyli:
1. Odkrywca ma możliwość "Rozpocznij zaciąg najemników".
2. Aby odkrywca miał odblokowaną taką możliwość potrzebny jest wybudowany port.
3. W zależności od poziomu portu odblokowują się coraz dłuższe "Rozpocznij zaciąg najemników" podobnie jak jest np. z poszukiwaniem skarbów.
4. Jakoś najemników i ich ilość zależna by była od poziomu "Portu" Czyli:
-1lvl. Odblokowane 6h misja, Wynik np. 100 rekrutów.
-2lvl. Odblokowane 12h misja, Wynik np. 100 ochotników.
-3lvl. Odblokowane 24h misja, Wynik np. Drop jest losowy z połączenia dropu z lvl 1 i 2.
-4lvl. Odblokowane 48h misja, Wynik np. Drop jest losowy z połączenia dropu z lvl 1 i 2 + Kusznicy.
-5lvl. Odblokowane 72h misja, Wynik np. Drop jest losowy z połączenia lvl 4 + Elitarni żołnierze i Puszkarze.
Cena ulepszeń portu powinna być wysoka, bo jest to moim zdaniem alternatywa na drogie budowanie odlewni mieczy damaceńskich i innych mistrzowskich budynków.
Np.
-1lvl automatyczny po zbudowaniu portu.
-2lvl 1,000 monet, 2,000 marmuru
-3lvl 2,000 monet, 2,000 desek egzotycznych
-4lvl 5,000 monet, 2,000 granitu
-5lvl 10,000 monet, 5,000 granitu
Nie wiem czy była by możliwość wprowadzenia również, tak jak w przypadku "poszukiwania przygód" koszt wyprawy np. 100 monet+ 100 chłopów na lvl 5 (koszta mogą być wyższe). Na każdy lvl odpowiednie koszta.
Wydaje mi się ze była by to rewelacyjna możliwość w tej grze, która na pewno by się sprawdziła i wiele graczy dla samej satysfakcji z takiego budynku i jego wyglądu budowali by go i ulepszali.
A budynek odpowiedzialny za produkcję ryb w automatyzacji, bez dostępu do złoża, mogła by nim być jakaś fabryka konserw, albo "Budynek klubu rybackiego". "Który w opisie miałby odpowiedni tekst mówiący że wolni rybacy płacą daninę za swoje połowy. I już chyba wszystko z mojego pomysłu.

Jeżeli BB podzielało by mój pomysł, to mogę zrobić ten pomysł w nowym temacie z ankietą.

Monikan
22.11.2012, 00:36
temat się rozwija ciekawe propozycje

elScorpio
24.12.2012, 00:56
:) Port i portopochodne pomysły to świetna sprawa bo trochę nudą zaczyna zalatywać. Takie pomysły to byłby niezły kop dla grania dla tych co już dobili do 50-tki, a przygody o Wikingach pykają między goleniem a śniadaniem. ;] Również dla innych była by to mega motywacja. Oczekujemy oficjalnego stanowiska BB. :cool:

Acoma
24.12.2012, 15:38
Port to niezły pomysł na transport żołnierstwa do nowych wysp, które mają być udostępnione do sprawdzania siły innych graczy.

Co do rybołówstwa, to wydaje się mi to ciekawym pomysłem. Wtedy mógłby być robiony podział statków na dwie grupy: transportowce (dla żołnierzy) i rybołówstwo + osobne patenty na statki.

WilhelmHabsburg
26.12.2012, 01:04
Najemników powinno się robić w innym budynku ,a nie porcie. Co ma port do najemników, lepiej oddzielny budynek np.ataszat albo ambasada.

Hor4cy
30.12.2012, 15:16
Opcja A - port w celach połowów dalekomorskich jako niezużywających zasobów ryb, jak najbardziej. ma to sens i dobry pomysł.
Opcja B - odpadnie, jak wszystkie gratisy fajnie brzmi ale nie ma to wiekszego znaczenia.
Opcja C - 15-30 minut to nie jest dużo czasu, wiec nie ma sensu przyspieszac. to i tak na logike szybciej by musialo byc samolotem :)

Ale...

Opcja D - Transport wojska bez generała, statkiem, w takim czasie jak generał, byłaby dobra. Jeden budynek do poławiania ryb, a dodatkowa postać KAPITAN do kupienia w tawernie, który mógłby jedynie transportować wojsko, dzięki portowi, powiedzmy 400 jednostek.
takie coś ma sens dla obu stron :)

anael6669
21.01.2013, 15:43
jak wprowadzą PvP, to "c" jest w sam raz, a z tego co już wcześniej czytałem, to budynki ewentowe są rozplanowane na dłuższą metę.
"a" zaś, jestem jak nAjbArdziej zA":))
pisał Hor4cy:
""Opcja D - Transport wojska bez generała, statkiem, w takim czasie jak generał, byłaby dobra. Jeden budynek do poławiania ryb, a dodatkowa postać KAPITAN do kupienia w tawernie, który mógłby jedynie transportować wojsko, dzięki portowi, powiedzmy 400 jednostek.
takie coś ma sens dla obu stron""
i to mi sie podoba

zwolk
21.01.2013, 15:55
anael6669 kiedy skończysz nabijać posty kopiowaniem własnych, a jak widać powyżej nawet i cudzych wypowiedzi?

anael6669
21.01.2013, 17:46
nie umiałem wcześniej skopiować cytatu
ale teraz wiem juz jak to sie robi":P

SebaD1979
22.01.2013, 09:40
nie umiałem wcześniej skopiować cytatu
ale teraz wiem juz jak to sie robi":P

A umiesz się może powstrzymać od spamowania? Jeszcze wczoraj około 10 miałeś 14 postów, teraz 70. POdejrzewam że te 14 też jest z wczoraj, a żaden nic nie wniósł do któregokolwiek z tematów. Wszystko w stylu "popieram", "jestem za".

anael6669
22.01.2013, 10:37
chciałem przeczytać całe dostępne ankiety i wyrazić swoją opinie, aby sprawdzić, czy temat jaki chciałem poruszyć, jest lub był, okazało się, ze nie było i są 2 ankiety ode mnie":)0
im więcej osób się wypowie, to częściej mod zarzy, im częściej zajrzy, tym bardziej prawdopodobne, że to zgłosi, a jak zgłosi, to może i wprowadzą..

miadam
22.01.2013, 12:20
Ogólnie bardzo fajne pomysły ;)
A gdyby zmienić taki jeden szczególik, mianowicie, posiadanie wybudowanego portu byłoby warunkiem koniecznym do rozpoczęcia jakiejkolwiek przygody (czyli budynek dostępny od 26lvl)?

Rybak2004
23.01.2013, 17:20
port przydal by sie kiedy by byly wyspy oprocz tej jednej.... zebys sie jakos tam przedostac razem z armia np. z dwoma generalami itp.

pan_mareczek691
23.01.2013, 21:55
Jestem zdecydowanie za
opcja A - tak, możliwość uzupełnienia chaty rybaka byłaby nieoceniona
opcja B - fajna, ale wierzę by firma na to poszła - chociaż ożywienie handlu = ożywienie gry - a to prowadzi do zwiększenia chęci "przyśpieszenia gry" - a więc do zakupu klejnotów...
opcja C - raczej nie, zmieniałoby to za bardzo mechanikę gry, chociaż obecne czekanie na transport jest fatalne - jeśli ktoś nie ma tyle czasu, zniechęca się do gry, bo nie może wykorzystać na grę krótszych okresów...
opcja D, a raczej opcje D, gdyz trochę ich jest - tak, w tym kierunku gra mogłaby i powinna się rozwijać!

Generalnie fajny pomysł! Gratuluję!!!