PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Rozwój Generała.



SeffikN1
25.10.2012, 09:30
Żeby trochę urozmaicić przygody, bitwy itp. proponuje, aby była możliwość rozwijania generała. O co dokładnie chodzi już rozpisuje:
1. Generał mógłby uzyskać 25 lvli za xp uzyskiwany z bitew, 1 lvl 100 pkt. Xp każdy kolejny 2 razy więcej, 100,200,400,800 itd., na początku będą lecieć lvle, ale z czasem będzie coraz wolniej i z resztą zmian, które proponuje sprawi, że będzie się dbało o generała;
2. Xp dla generała byłby uzyskiwany nie za wygranie bitwy, ale za ilość i rodzaj zniszczonych jednostek, żeby utrudnić generał traciłby Xpa za straty własnych wojsk. Przykład wyślesz 10 rekrutów na 10 ich odpowiedników w obozie wroga, za rekruta i odpowiednika 1 xp zysku lub straty i powiedzmy zabijasz 10 rekrutów, a tracisz 7, czyli generał zyskuje 3 Xp.
Za: rekruta 1 xp, łucznika 2 xp, ochotnika 5 xp, konnego 7 xp, łucznika wyborowego 10 xp, żołnierza 15 xp, kusznik 20 xp, elt. żołnierz 30 xp, puszkarz 50 xp. Dodatkowo 1 xp za 1000 hp w przypadku zabijania bosa.
3. Żeby dodatkowo utrudnić Xp generała mogłoby być zarazem jego pkt. życia i np. po przegranej walce, albo by generał ginął (i kolejnego można kupić z tawerny, ale powiedzmy przy takim systemie to już taniej), albo dostawałaby się do niewoli i można by było go od wroga wykupić, lub odbić pokonując cały obóz, w którym poległ lub cała przygodę. Generał by znikał automatycznie jeżeli nie odbijemy/wykupimy go a przygoda zniknie. Myślę, że mogłoby to być ciekawe rozwiązanie i wymuszałoby zmianę taktyki walki.
Ewentualnie mogłoby być tak, że jeżeli generał w bitwie wychodziłby na minus to traciłby jakąś ilość hp, na stałe. Można by go wtedy było na główną wyspę cofnąć i wyleczyć. Byłby specjalny 5 poziomowy budynek, który powiedzmy leczyłby generała z prędkością 1hp na godzinę na 1 lvl do 5 hp na godzinę na 5 lvl razy lvl generała. Przykład: generał lvl 13 (ok. 400k hp, a ma do wyleczenia ze 20k) , budynek lvl 5, 13x5=65. Może i mało jak na wyleczenie obrażeń rzędu 20k, ale co za łątwo to nie zdrowo :). Oczywiście do tylko przykład, trzeba byłoby to odpowiednio przeliczyć.
Specjalnym budynkiem byłby obóz medyczny, stawiany z okna menu generała. Można go budować w ilości 1 dla 1 generała. Budynek jest jakby przeznaczony bezpośrednio dla generała, nie ma generała nie ma budynku. Nad kosztami budowy i rozwoju nie ma co na razie myśleć. Nie zabierałby patentów budowlanych.
4. Za każdy osiągnięty lvl generał mógłby mieć premie +1% do: ataku, obrony lub +1 do wielkości wojska. Wybierałby gracz 1 z 3 możliwości.

Wszystko to myślę, że znacznie urozmaiciło by bitwy bez obciążania serwera.

sparkz
25.10.2012, 09:56
2. Xp dla generała byłby uzyskiwany nie za wygranie bitwy, ale za ilość i rodzaj zniszczonych jednostek, żeby utrudnić generał traciłby Xpa za straty własnych wojsk.

Bez znaczenia biorac pod uwage, ze glowny general uzywany do walki zabija wiecej niz traci, a pozostali nie musza levelowac bo po co.


3. Żeby dodatkowo utrudnić Xp generała mogłoby być zarazem jego pkt. życia i np. po przegranej walce, albo by generał ginął (i kolejnego można kupić z tawerny, ale powiedzmy przy takim systemie to już taniej), albo dostawałaby się do niewoli i można by było go od wroga wykupić, lub odbić pokonując cały obóz, w którym poległ lub cała przygodę. Generał by znikał automatycznie jeżeli nie odbijemy/wykupimy go a przygoda zniknie. Myślę, że mogłoby to być ciekawe rozwiązanie i wymuszałoby zmianę taktyki walki.

Wymusiloby albo zmiane systemu walki tak, aby najbardziej efektywna metoda walki przestalo byc rzucanie tysiecy miesa armatniego, albo robienie latwych przygod wraz z uzywaniem silnych jednostek, co gwaltownie zahamowaloby progres w grze. Pierwszy efekt wymagalby zaprojektowania 80% gry od nowa, drugi wnerwilby 99% graczy.


Ewentualnie mogłoby być tak, że jeżeli generał w bitwie wychodziłby na minus to traciłby jakąś ilość hp, na stałe.

Bez znaczenia biorac pod uwage, ze teraz ma 1HP i nikomu to w niczym nie przeszkadza.


4. Za każdy osiągnięty lvl generał mógłby mieć premie +1% do: ataku, obrony lub +1 do wielkości wojska. Wybierałby gracz 1 z 3 możliwości.

Przy takich bonusach levelowanie byloby praktycznie bezuzyteczne.

SeffikN1
25.10.2012, 10:10
To są tylko wstępne propozycję... przykłady itp. ...zamiast jedynie krytykować rzuciłbyś ewentualnie swoje pomysły.... Zresztą jak czytam to zdaje mi się, że dla ciebie każde zdanie jakby nie jest powiązane... jak z utratą hp przez generała, przecież później napisałem dalsze rozwiązanie tego... mnie nie interesowało tutaj jak jest obecnie... co mnie, że generał ma teraz 1 hp i nikomu to nie przeszkadza, w tym wątku w ogóle to nie jest istotne...

sparkz
25.10.2012, 10:18
Jest istotne, bo tracenie HP przez generala jest bez znaczenia - dlatego, ze HP generala jest bez znaczenia, bo w walce obrywa jako ostatni, gdy juz nie ma innego wojska, i w 100% przypadkow i tak w takim momencie sam juz walki nie wygra tylko zginie. Niezaleznie od tego czy bedzie miec 10HP i po przegranej walce tracic 1HP, czy bedzie miec 100HP i po przegranej walce tracic 10. W 99% przypadkow nawet jakby mial 1000HP to nie zrobi to roznicy.

Dracokrak
25.10.2012, 10:30
sparkz łosiu, tu chodzi o to zeby urozmaicić gre! mam 33lvl zrobilem kilka przygod i mi sie gra znudziła......

SeffikN1
25.10.2012, 12:53
No nadal nie rozumie słuchaj w moim pomyśle hp jest istotne, gdyż w momencie gdy mu się hp wyczerpie całkowicie ginie bezpowrotnie... właśnie o to chodzi, żeby jakoś urozmaicić grę, a jak nie masz nic konkretnego do dodanie, jedynie bezsensowną i bezowocną krytykę to daruj sobie wypowiedzi...
ps. pamiętaj, ze to jest na razie surowy pomysł... jakby BB się zainteresowało wtedy dokładnie można myśleć co i jak...

Jerry1981
25.10.2012, 14:21
No nadal nie rozumie słuchaj w moim pomyśle hp jest istotne, gdyż w momencie gdy mu się hp wyczerpie całkowicie ginie bezpowrotnie...

czyli po każdej przegranej przez generała walce - tracimy generała, bo czy on będzie miał 1 hp, 100 vzy 10000 ze swoim atakiem i tak przeciwnicy będą go tłuc do zatłuczenia, a to oznacza, że nawet do bloku (gdzie wysyłamy 1 rekruta z generałem) tracilibyśmy całkowicie generała...

przy ograniczeniu zakupu generałów do bodajże 5 za monety to większośc straciłaby wszystkich generałów przed podbiciem całej wyspy i wtedy co? klejnoty, ale przy praku generała nie można zdobywac pd więc klejnoty za poziomy nie wskoczą dopóki nie wyda się real kasy...

mam dziwne wrażenie że z takimi pomysłami to szybko sięprzebijesz do bb, ale niekoniecznie już do graczy...

poza tym skoro założyłeś tu wątek to powinieneś stworzyć ankietę, aby gracze mogli w prosty sposób opowiedzieć się czy są za czy przeciw (zresztą tego wymaga regulamin tworzenia wątków w tym dziale...)

alexa90
26.10.2012, 00:32
Jednak jakieś minimalne rozwinięcie generała by się przydało, bo obecnie wygląda to tak, że jest jednostką słabszą od zwykłego rekruta co jest nielogiczne...

Kylar_Slyterin
26.10.2012, 02:47
eh.... Już nawet nie czytam postów w takich wątkach bo wiadomo, że są praktycznie zerowe szanse na wprowadzenie czego kolwiek z rozwojem generała -.-

Hakardrag
26.10.2012, 10:51
Jeśli już rozwijać coś u gienka, to jego możliwości zadawania większych obrażeń i pojemność wojskową. ...tylko że BB na taki scenariusz sie nie zgodzi, bo nikt by już nie kupił Weterana ;)

Chasil
26.10.2012, 11:00
Jeśli już rozwijać coś u gienka, to jego możliwości zadawania większych obrażeń i pojemność wojskową. ...tylko że BB na taki scenariusz sie nie zgodzi, bo nikt by już nie kupił Weterana ;)

I tym stwierdzeniem możemy zakończyć tą dyskusję. Po to jest Weteran, żeby nie rozwijać generała tylko płacić za Weterana. Amen

sparkz
26.10.2012, 11:17
Jeśli już rozwijać coś u gienka, to jego możliwości zadawania większych obrażeń i pojemność wojskową.

zadawane obrazenia sa i tak bez znaczenia tak dlugo, jak wszystkie ida w 1 cel ;p

Hakardrag
26.10.2012, 11:36
@Sparkz

Oczywiście, miałem na myśli możliwość zadawania np. obrażeń obszarowych na wiele celów jak to robią przywódcy bandziorów na przygodach ;)

Chasil
26.10.2012, 12:46
Jeśli już rozwijać coś u gienka, to jego możliwości zadawania większych obrażeń i pojemność wojskową. ...tylko że BB na taki scenariusz sie nie zgodzi, bo nikt by już nie kupił Weterana ;)

I tym stwierdzeniem możemy zakończyć tą dyskusję. Po to jest Weteran, żeby nie rozwijać generała tylko płacić za Weterana. Amen

VanDarek
26.10.2012, 13:10
Tak sobie napisze, bo co mnie to kosztuje,:
1.Zwiększenie HP u Generała drastycznie by zmieniło schemat walki, bo (operuje teraz przykładami, dla jasności sytuacji):
1a. 1 Rekrut to 40 HP, 1 Żołnierz to 90 HP: Generał z np.1000 HP to 25 Rekrutów lub 11 Żołnierzy
1b. Przykład: wysyłasz obecnie 1 Generała z 150R i 50Ż (Na Końskim Grzbiecie obóz nr.5 wg. Hoover) -straty między 136R a 150R i 10Ż - jakby Generał miał te 1000 HP to Żołnierze NIE BYLI BY POTRZEBNI - starty były by od 136R do 150R i 900 HP Gererała - przeżywa ze 100HP, zalicza wygraną bitwę i exp.

2.Level'owanie Generałem powinno być uwarunkowane paroma osiągnięciami: np. z obecnego poziomu (powiedzmy że to 0 lvl) na 1 lvl - 10 wygranych bitw + ileś tam zdobytego exp'a + opłata w złocie (na nową zbroje dającą te HP :)), ile exp, wygranych bitw i złota na poszczególne lvl i ile tych lvl to kwestia otwarta (oczywiście momentalny awans za klejnoty jak najbardziej, w końcu i BB musi na tym zarobić na bogatych ;)).

3. Tracenie HP przez generała: zostało mu 1HP walczy dalej lub się leczy (np.25HP na 1h jak w obozie siedzi i nic nie robi); stracił całe HP (zeszło do 0 lub mniej) leczy się aż do pełnego HP, czyli pozyskiwanie jak obecnie.

4.Limit pojemności - temat wyczerpany w postach powyżej (...jest Weteran za klejnoty...).

PS. A kwestia zadawanych obrażeń - po mojemu lepiej jak by dodawał bonus do jednostek a nie sam walczył - to też drastycznie by zmieniło schemat walki.

sparkz
26.10.2012, 13:31
1a. 1 Rekrut to 40 HP, 1 Żołnierz to 90 HP: Generał z np.1000 HP to 25 Rekrutów lub 11 Żołnierzy

Nie lub prawie zawsze nie.


1b. Przykład: wysyłasz obecnie 1 Generała z 150R i 50Ż (Na Końskim Grzbiecie obóz nr.5 wg. Hoover) -straty między 136R a 150R i 10Ż - jakby Generał miał te 1000 HP to Żołnierze NIE BYLI BY POTRZEBNI - starty były by od 136R do 150R i 900 HP Gererała - przeżywa ze 100HP, zalicza wygraną bitwę i exp.

W tym przykladzie zolnierze oprocz tego, ze maja jakastam ilosc hp, to jeszcze w takiej paczce zadaja 1000-2000 rozpraszalnych obrazen na ture, co stopniowo moze sie zmniejszac jesli poniosa straty, ale nadal prowadzi do niszczenia w kazdej turze przynajmniej kilku jednostek wroga. General w obecnym systemie zadaje 120 obrazen w jedna jednostke, wiec bedzie zabijal dokladnie 1 na ture i otrzymywal obrazenia od wsyzstkich pozostalych.

TataRobert
26.10.2012, 14:22
Mnie się koncepcja rozwoju generała podoba. Pozyskiwanie punktów doświadczenia za rozmiar wygranej bitwy oraz ich odbieranie za wielkość strat w razie przegranej jest ciekawą koncepcją - dość dobrze oddającą rzeczywistość. Powiązałbym to z awansowaniem w ramach stopni wojskowych oraz z ograniczeniem typów jednostek, którymi dany generał będzie mógł dowodzić. Na początku - tylko rekrutami. Po pierwszym awansie - łucznikami. Kolejny awans - ochotnicy, itd. W niejawny sposób jest realizowane już teraz - w ramach samouczka. Idąc dalej, po osiągnięciu możliwości dowodzenia wszystkimi rodzajami wojsk, sposobem na awansowanie byłoby zwiększanie ilości zabieranych wojsk np, co 10 - maksymalnie do 250 (choć w perspektywie pvp rozsądnym jest zwiększenie tego limitu). Później - skrócenie czasu leczenia, prędkości walk itd. W polskim wojsku wszystkich stopni jest coś około 40, więc jest przestrzeń do awansowania. No i czas na awansowanie takiego generała (a może lepiej powiedzieć - dowódcy) byłby raczej dłuższy niż krótszy, więc BB miałoby okazje na różne sposobności dla chcących chodzić na skróty.

VanDarek
26.10.2012, 19:12
sparkz - jesteś przeciw, twoje niezbywalne prawo.
I w jednym się zgodzę - przy obecnym systemie walki (jakiej walki - wyliczenia kto wygrywa) zmieniłoby to głównie skład ekip na poszczególne obozy w zależności od zaawansowania generała. Co i obecnie ma miejsce - patrz składy na zwykłego i weterana.
Żeby to dawało więcej - i satysfakcji i zaangażowania - trzeba by wprowadzić ręczne bitwy. Jak choćby w FoE czy Heroes.

EX_Zakrecony
05.11.2012, 16:31
Brak ankiety, zgodnie z regulaminem działu zamyka.

Mod Zakrecony