PDA

Zobacz pełną wersję : Problemy techniczne i zamykanie ust



de_vile
15.10.2012, 09:46
Witam serdecznie,

pod adresem http://forum.thesettlersonline.pl/threads/25402-lagi-na-serwerze-lub-sam-nie-wiem-już-co

jest temat, który poruszał wiele problemów technicznych oraz związanego z nim zachowania, supportu, moderatorów oraz BlueByte jako wydawcy gry. Ponieważ padły dość ostre aczkolwiek nie wulgarnie oskarżenia pod adresem moderatorów w sposób symptomatyczny temat został zablokowany. Uważam, że rozmowa, szczera, choć może bolesna rozmowa na temat problemów technicznych i sposobu ich rozwiązywania jest konieczna. Widać moderatorzy mają na to inne spojrzenie. Brak kontynuacji takiego dialogu z KLIENTAMI, obawiam się, pociągnie za sobą przeniesienie go np. do mediów lub do organów ścigania ? Chyba nie o to chodzi Blue Byte, a może jednak ?

Może tu chodzi o spełnianie koncepcji marketingowej "wszystko jedno co mówią, byleby mówili" ?

Draxopix
15.10.2012, 09:51
Brak kontynuacji takiego dialogu z KLIENTAMI, obawiam się, pociągnie za sobą przeniesienie go np. do mediów lub do organów ścigania ? Chyba nie o to chodzi Blue Byte, a może jednak ?



Rozbawilo mnie te zdanie :)
A co do dialogu to ja sie nie dziwie ze nie chce admin odpowiadac bo ostro aczkolwiek nie wulgarnie atak na niego jest prawie w kazdym poscie :)

grzechowski
15.10.2012, 09:57
Powtarzajace się ciągle błędy, niewystarczajaca wydajność serwerów, opieszałość w reagowaniu na zgłaszane problemy.......to oferta dla polskich graczy.
W Deutschland naprzykład takie cos by nie przeszlo.... zupełnie inaczej tam to hula....ale jakos nie zauwazyłem, by FIRMA gardziła złotówkami.

Cassiel
15.10.2012, 09:57
Podpisuję się pod de_vile'm, tu nie chodzi o jakieś nieszkodliwe bugi, ale bardzo poważne błędy, które rosną jak grzyby po deszczu.
Znikanie całych ofert z handlu, związane z utratą całych paczek zasobów; Przygody, na które nie można w ogóle wejść
i takie, których nie można "ruszyć" po rozpoczęciu, a więc ani ukończyć ani anulować - z dziesiątkami osób w szczegółach;
Nagrody z przygód (exp), które przychodzą tym graczom, którzy nawet nie widzieli ich na oczy, bo nie byli do nich zaproszeni;
Silosy widma, młyny widma i studnie widma na handlu, których nie można postawić, sprzedać i których nie ma w menu gwiazdy po zakupie;
I ostatecznie - brak przychodzących potwierdzeń (ticketów) ze zgłoszeń do supportu! To jak nie można się nawet połączyć z supportem
to gdzie szukać tej pomocy? ...
A może jest więcej błędów, które nie zostały jeszcze opisane i właśnie w tamtym temacie powinny się znaleźć?!
Zamykanie ust to radykalne posunięcie, które nie rozwiązuje problemów, ale tylko je namnaża.
Zamiast działać w ten sposób lepiej uspokójcie tych graczy, którzy utracili surowce. Podajcie info na jakim etapie prac jesteście,
jakich mogą oczekiwać rekompensat ci, którzy stracili surowce zbierane od tygodni i przygody, które znajduje się
przy odrobinie szczęście po 2-3 na miesiąc...

grzechowski
15.10.2012, 10:16
Znikające surowce, wojo które nie powraca z przygód....zanim się zorientowałem, że tak sie dzieje to minęło sporo czasu, wiec przypuszczam, że w slali globalnej to niezły przewał z tego wychodzi.
Jak sie zorientowałem, że wojo mi znika, bo to juz jest łatwe do zauważenia to zgłosiłem to do supportu...poproszono mnie o przysłanie screena z populacji..hmm...nie potrafie sie w czasie cofać...to sie dzialo w Matczynej.. zaraz po tym robiłem wyspę i po wyczyszczeniu spakowałem wojo gienkom, żeby juz żadnych jaj nie było....i co ?.. gienek powrócił, ale okolo setki konnych których miał w garnizonie wcięło...tego to juz nie sposób nie zauważyć....odrobiłem te konie...zapodałem wyspę... i wiszę na tej wyspie jako jeden z siedmiu wspólgraczy.... Wszystko to dzieje sie na przestrzeni 4 dni. Na bierząco piszę do supportu ale chyba szybciej chyba dojdzie list do św. Mikolaja coby mi rozumu dosłał............ a wtedy wiecie co zrobię..........

de_vile
15.10.2012, 10:30
Przypomnę tematy problemów technicznych :

1. Zastanawia mnie kiedy poprawi się sytuacja na tyle bym mógł bez obaw atakować obozy, tak by nie trafiały się sytuacje w których generał najpierw wchodzi do obozu wybranego a następnie w "magiczny " sposób wychodzi z zupełnie innego obozu po przegranej walce.

2. Kiedy nie będę musiał czekać nawet półtorej godziny od momentu w którym wysłałem generała, do o momentu aż łaskawie pojawi się w menu gwiazdy na przygodzie ?

3. Kiedy nie będę musiał się kilkakrotnie logować zanim faktycznie zobaczę aktualny stan mojej sprzedaży bo zamiast wystawionych ofert widzę puste pola?

4. Kiedy będę widział normalnie historię transakcji zaraz po ich nastaniu, bez konieczności kilkakrotnego ponownego logowania się?

5. Kiedy przestaną się pojawiać inni, niezaproszeni gracze w przygodach, a przygody nie można zamknąć, anulować czy zakończyć.

6. Kiedy zacznie poprawnie działać na forum BBCode

7. Dlaczego strona po wysłaniu formularza kontaktowego do supportu ładuje się bez arkuszy styli?

8. Kiedy przestaną istnieć problemy z niedostępnymi kontami z powodów technicznych.

9. Kiedy przestaną mnożyć się problemy z zamykaniem, anulowaniem zadań dla gildii (a. problem gdy przywódca gildii nie ma zadania wiec nie może go anulować, b. problem kiedy przywódca gildii anuluje zadanie a zadanie już po chwili magicznie wraca jak bumerang.)

10. "magicznie" znikające studnie artezyjskie zaraz po ich zakupie. Zakupiona studnia artezyjska na handlu nie pojawia się zaraz po jej zakupie w menu gwiazdy więc nie można jej użyć zgodnie z jej przeznaczeniem - ten pierwszy raz.

11. Problem budynków widmo na handlu. Krążą budynki widmo, tj takie jak ww. wspomniana studnia artezyjska, których po zakupie nie można wybudować. Można tylko sprzedać.

12. Lagi w grze które widać gołym okiem, sięgające kilkunastu minut. Tak, dobrze było przerzucić część lagów na mało widoczne elementy jak właśnie handel czy przemarsz generałów, ale mimo to je widać .

13. Kiedy support przyjmie odpowiedzialność za Lag zamiast śmiesznej formułki "twoja strategia obejmowała wykorzystanie blokowania, a za bloki nie odpowiadamy." Jeśli stworzyło się grę która umożliwia w taki sposób granie i taki jest jej gameplay, to za to, że coś się nie udaje i nie można korzystać z całego GamePlay'a gry z uwagi na lagi odpowiada twórca.

14. Kiedy zostaną zwrócone towary jakie podczas ostatniej konserwacji zniknęły z handlu.

15. Dlaczego ludzie nie otrzymują potwierdzeń - Ticketów z supportu ?

16. Dlaczego ludziom ginie wojsko, giną surowce i kiedy to sie skończy.

17. Dlaczego za zadawanie głośno takich pytań dostaje się BANY !

18. Dlaczego moderatorzy rozdają Bany wbrew regulaminowi, na którego straży stać powinni?

19. Dlaczego moderatorzy są równiejsi ? Im wolno to co nam nie wolno, tj obrażać innych, spamować kanały, naśmiewać się z poglądów, wyznania etc.

20. Dlaczego podstawowym pytaniem jest "czy jest moderator" lub też bardziej retorycznym, "gdzie jest moderator jak go potrzeba" !

de_vile
15.10.2012, 10:40
Rozbawilo mnie te zdanie :)

Istotnie, może pozornie być śmieszne, ale w kontekście art 286 Kodeksu Karnego przestaje być tak śmieszne i zaczyna wyglądać inaczej. Znam wiele osób które wydały po 40 zł (niekiedy nie raz) na zestawy startowe, na których nie jest napisane "gra działa tylko czasem i ma masę błędów , które analizujemy miesiącami" .

Draxopix
15.10.2012, 10:41
21 Dlaczego piszesz to samo jak wiesz ze temat zostanie zablokowany?

Z tego co wiem kupujac zestaw startowy nie kupujesz GRY tylko dodatki do niej a DODATKI dzialaja :)

Nie bede sie juz tu rozpisywal bo zaraz zacznie sie ostry aczkolwiek nie wulgarny atak na mnie bo moja wypowiedz nie podpasuje tym co beda sie tu żalic
Zastanawia mnie tez jedna sprawa na niemieckich serwach tez taki lament? (niestety nie znam niemieckiego)

CryWar
15.10.2012, 11:01
na magicznym pudełku , nic nie ma o dodatkach. Jest opisany jako Pakiet startowy, nie ma wzmianki o wersji BETA, a już na pewno o tym, ze po wydaniu 40 zł, można stracić nawet konto,a co za tym idzie te 40 zł właśnie...

grzechowski
15.10.2012, 11:03
Nie bede sie juz tu rozpisywal bo zaraz zacznie sie ostry aczkolwiek nie wulgarny atak na mnie bo moja wypowiedz nie podpasuje tym co beda sie tu żalic

Nic kolego nie wnosisz nowego więc co sie czepiasz kogoś, kto zwraca uwage na problemy które dotykają ogól grzczy. Jeżeli jestes zadowolony to otwórz nowy wątek i wychwalaj sobie tam co chesz. Jesteś na liście plac? W czyim imieniu wystepujesz..........kto sie tu żali... do kogo ta mowa!

Cassiel
15.10.2012, 11:06
Uważasz, że lepiej udawać, że wszystko działa i przyklaskiwać, gdy moderatorzy blokują wątki w których gracze opisują zauważone błędy?
A niech blokują, czasami warto robić mądre rzeczy nawet na próżno. Niech ci, którzy nabrali wody w usta i kamieni w spodnie widzą i wiedzą,
że notabene to nie modzi, ale tacy gracze jak de_vile - działają w ich interesie.

de_vile
15.10.2012, 11:10
Ponieważ poprzedni temat z merytorycznej rozmowy na temat "kiedy" przekształcił się , z rożnych przyczyn , między innymi tego, że ludziom zaczynają nerwy puszczać, w rozmowę skupiającą się wyłącznie na zachowaniach moderatorów w odniesieniu do tychże ludzi. Wielu ludzi poświęciło sporo czasu na tą grę i chcą w nią grać dalej - bo założenia są super - bo nawiązali przyjaźnie - bo ich coś urzekło w grze - ale nie mogą. Nie mogą, więc im nerwy z tego powodu puszczają.

exoo
15.10.2012, 11:12
Z tego co wiem kupujac zestaw startowy nie kupujesz GRY tylko dodatki do niej a DODATKI dzialaja :)
O "magicznym" pudełku już pisałem. Chyba nie chcesz stwierdzić, że kupując pudełko, które wygląda identycznie jak każda inna gra, stoi w tym samym miejscu co normalne gry i jest opisane jako "PC DVD. Gra przez przeglądarkę bez pobierania" oznacza... kupno dodatków? Błagam Ciebie...


Nie bede sie juz tu rozpisywal bo zaraz zacznie sie ostry aczkolwiek nie wulgarny atak na mnie bo moja wypowiedz nie podpasuje tym co beda sie tu żalic.
Może jednak rozpisz się, bo według mnie sposób sprzedaży "magicznego pudełka" bardzo wyraźnie wprowadza w błąd klientów. Chyba, że "PC DVD" to... hm... nie wiem, dodatki są na PC DVD? Czy audiobook Kubusia Puchatka?


Zastanawia mnie tez jedna sprawa na niemieckich serwach tez taki lament?
To jest pytanie o świadomość, inteligencję i swobodę wypowiedzi. Twoje pytanie powinno raczej brzmieć: czy Niemcy widzą tyle, ile widzimy my? Czy może jednak dali się do końca ogłupić?

sparkz
15.10.2012, 11:21
O "magicznym" pudełku już pisałem. Chyba nie chcesz stwierdzić, że kupując pudełko, które wygląda identycznie jak każda inna gra, stoi w tym samym miejscu co normalne gry i jest opisane jako "PC DVD. Gra przez przeglądarkę bez pobierania" oznacza... kupno dodatków? Błagam Ciebie...

Skoro gra jest przez przegladarke i bez pobierania, to czego sie spodziewasz na plycie DVD? Instalki przegladarki z fabrycznie ustawiona strona glowna ?

Draxopix
15.10.2012, 11:23
Cytat z forum dla malo kumatych tu nic o grze nie pisze

Co dokładnie zapewnia wersja pudełkowa?
Płyta DVD:
- Instalator szybkiego uruchamiania gry (Windows)
- Podręcznik (format PDF), dostępny w 4 językach
- 5 nowych tapet, dostępnych w 7 różnych rozdzielczościach
- Trailer (wysoka jakość) w 4 językach
- Wydrukowany podręcznik

5 kodów:
- 1x kod główny (500 Klejnotów, 1x Młyn wodny, 1x Silos, 250 Monet, 1x specjalny generał)
- 4x kod dodatkowy (każdy dodaje po 500 Klejnotów)

Stac sobie moze w miesnym nawet ale nadal w pudelku znajduje sie to co powyzej napisane czyli napewno nie GRA:)
Jak cos wygrada jak pudelko z gra nie znaczy ze nia jest

Cassiel nie uwazam ze lepiej udawac i przyklaskiwac ale nie forum jest od tego by sprawy bugow bledow rozwiazywac a szczegolnie w taki sposob jak to bedzie wygladac dalej w tym temacie :)

Co do de_vile to w zadnym moim interesie nie dziala robi tylko szum :)
grzechowski Nie jestem na liscie plac kazdy kto sie nie zgadza z tym co w tym temacie sie pisze musi byc pewnie na liscie plac BB :)
Widze nizej ze ty rozwiazanie znasz moze ty napisz do nich podanie o prace uzdrowisz gre :) (to zart niestety mysle ze to nie jest takie proste )

I jak pisalem wczesniej ostry aczkolwiek nie wulgarny atak na mnie sie rozpoczął

grzechowski
15.10.2012, 11:25
Na niemieckich serwerach gra przede wszystkim chodzi o niebo lepiej....
Tam FIRMA nie moze sobie pozwalac na to na co u nas......o ale jak przychodzi do kasowania, to złotówka wtedy nie śmierdzi.
Bo przeciez tutaj chodzi tylko o pieniądze.
Wystarczy doinwestować serwerownie, przeznaczyc odrobinę wiecej srodków z zysków na wynagrodzenia ludzi z supportu i większośc problemów się rozwiązuje.

radi-t
15.10.2012, 11:25
Wczoraj napisałem " Cynizm i impertynencja ludzi obsługujących grę weszła na nieznane mi wyżyny " , jak się okazuje nawet te nieznane wyżyny można pokonać ... Ludzie administrujący tym forum przeszli samych siebie ... Zamykanie ust graczom którzy zwracają uwagę na istotne błędy nosi znamiona totalitaryzmu w najczystszej formie , oraz doskonale obrazuje jakie jest podejście do graczy .

de_vile
15.10.2012, 11:31
Skoro gra jest przez przegladarke i bez pobierania, to czego sie spodziewasz na plycie DVD? Instalki przegladarki z fabrycznie ustawiona strona glowna ?

Przypominam, pudełko jak gra, bo gra i napis TheSettlersOnline "Zestaw Startowy"

sparkz
15.10.2012, 11:33
Na niemieckich serwerach gra przede wszystkim chodzi o niebo lepiej....
Tam FIRMA nie moze sobie pozwalac na to na co u nas......o ale jak przychodzi do kasowania, to złotówka wtedy nie śmierdzi.

Na niemieckich serwerach przede wszystkim wersja gry jest o 1 inkrement wstecz, a zainteresowanie gra (ze wzgledu na znudzenie po 2 latach istnienia gry) pewnie troche mniejsze (co przeklada sie na obciazenie serwerow). Po wprowadzeniu nowego handlu pojawily sie tam podobne problemy jakie macie tutaj, tylko mniej naglosnione bo malo kto z grających tutaj Polakow wertuje szwabskie fora.

exoo
15.10.2012, 11:41
Cytat z forum dla malo kumatych tu nic o grze nie pisze. Co dokładnie zapewnia wersja pudełkowa [...]
Błagałem Ciebie, ale to nie pomogło. W ogóle nie skupiłeś się na tym co napisałem i nieco "odjechałeś", bo próbujesz tłumaczyć napisy "PC DVD-ROM" i "gra" z tegoż magicznego pudełka znajdującego się np. w Empiku wyjaśnieniami, które można znaleźć na... FORUM? Naprawdę BŁAGAM CIEBIE...


Skoro gra jest przez przegladarke i bez pobierania, to czego sie spodziewasz na plycie DVD? Instalki przegladarki z fabrycznie ustawiona strona glowna ?
Dlaczego pytasz mnie czego spodziewać się po grze z napisem "PC DVD-ROM"? Czy ja wymyśliłem ten genialny pomysł? To jest pytanie do producenta.

Osobiście jeśli widzę pudełko, które stoi razem z grami na PC, wygląda tak samo i jest podpisane tak samo ("PC DVD-ROM"), to oczekuję, że jest to gra. Tym bardziej, że - jak sam zauważyłeś - jest napisane "bez pobierania". Naturalną i logiczną konsekwencją takiego zapisu jest założenie, że gra znajduje się w środku. Jeśli wczytasz się we własne pytanie to powinieneś odnaleźć tę zależność.

grzechowski
15.10.2012, 11:42
I jak pisalem wczesniej ostry aczkolwiek nie wulgarny atak na mnie sie rozpoczął


Sam zacząłes chłopie od argumentów ad personam zamiast ad rem to po pierwsze. Esencją jest fatalne dzialanie gry, a nie tylko zawartość lub interpretacja zawartości pudełka. Merytorycznie nie za bardzo chcesz się odnieść do realnych problemów z grą, tylko wcinasz sie ciagle między wódkę a zakąskę.

szpilek
15.10.2012, 11:47
A gdzie wy macie na pudełku napisane, że nie ma tam gry? Wręcz przeciwnie jest napis „Gra przez przeglądarkę bez pobierania” co oznacza dokładnie: że gra jest w pudełku, na nośniku (PC DVD-ROM) i nie trzeba jej pobierać. A gra się w nią przez przeglądarkę. Takie jest znaczenie tego zdania. Są gry wykorzystujące mechanizm przeglądarek, a jednocześnie instalują się w systemie. Jest to pakiet startowy z „przedmiotami w grze za ponad 125 zeta”. Nie ma napisu BETA. Nie ma regulaminu ani nawet odniesienia się do niego na pudełku.

sparkz
15.10.2012, 11:51
Naturalną i logiczną konsekwencją takiego zapisu jest założenie, że gra znajduje się w środku. Jeśli wczytasz się we własne pytanie to powinieneś odnaleźć tę zależność.

Naturalna i logiczna konsekwencja zapisu "przez przegladarke" jest to, ze gra nie znajduje sie w srodku.

szpilek
15.10.2012, 11:54
Naturalna i logiczna konsekwencja zapisu "przez przegladarke" jest to, ze gra nie znajduje sie w srodku.

To jest brak logiki. Są gry wykorzystujące mechanizm przeglądarek, a jednocześnie instalują się w systemie. Wyprzedając twoje kolejne pytanie udzielę odpowiedzi: poszukaj sobie :)

exoo
15.10.2012, 12:16
@Sparkz: Jeśli zamiast "przez przeglądarkę" zacytujesz prawidłowo opakowanie ("gra przez przeglądarkę bez pobierania") to naprawdę ujrzysz światło.

Nie tnij, nie wyrywaj z kontekstu - rzuć okiem na boxa ze sklepu i odpowiedz sobie na pytanie czy kupując (uwaga, cytat) PAKIET STARTOWY GRY PRZEZ PRZEGLĄDARKĘ BEZ POBIERANIA (w dodatku opisany jako PC-DVD ROM) byłbyś naprawdę tak inteligentny i podejrzliwy, że domyśliłbyś się, że nie kupujesz żadnej gry (a słowo "gra", "bez pobierania" i "PC DVD-ROM" to błędy drukarskie).

grzechowski
15.10.2012, 12:25
Dzieje się nieciekawie.
Czy byliście ostrzegani przez BB, że rozpoczęcie przygody może skutkować utrata konta ?
Ja takiego ostrzeżenia nie widziałem.
Poczytajcie sobie co jest na forum-problemy techniczne-"obszar serwera uszkodzony" - czy komuś support naprawił ten problem?

de_vile
15.10.2012, 12:32
Zasadniczo wszyscy maja rację, jednak temat ucieka od meritum, czyli podstawowych problemów w grze. Jeśli oferuje się produkt, umożliwia się zakup czegokolwiek za pieniądze w ramach produktu (i to niezależnie czy alfa, beta, gama czy omega) i po bardzo krótkim czasie produkt przestaje spełniać podstawowe, pierwotnie udostępnione funkcjonalności i to bez możliwości zastąpienia tych funkcjonalności czymkolwiek innym, to logicznym jest, że stanowi to wprowadzenie w błąd użytkowników.

Przez analogię, dostajemy za darmo samochód do którego możemy dokupić sobie specjalny układ który będzie sam prowadził ten samochód za cenę samochodu. Samochód po tygodniu przestaje działać tak jak działał na początku, ale rewelacyjny układ samosterowania dedykowany tylko i wyłącznie temu samochodowi działa nadal rewelacyjnie.

- Czy jestem z tego wszystkiego zadowolony? Nie.
- Czy ktokolwiek ma prawo odmawiać mi wyrażania swojego niezadowolenia? Nie.
- Czy mam prawo rościć pretensje do twórców samochodu i układu sterowania? Tak.
- Czy mam prawo oczekiwać, że wszystko będzie działało tak jak to było pierwotnie przedstawione? Tak.
- Czy mam prawo oczekiwać podania realnego terminu usunięcia wszystkich usterek ? Tak.

pkos997
15.10.2012, 12:34
A gdzie wy macie na pudełku napisane, że nie ma tam gry? Wręcz przeciwnie jest napis „Gra przez przeglądarkę bez pobierania” co oznacza dokładnie: że gra jest w pudełku, na nośniku (PC DVD-ROM) i nie trzeba jej pobierać.

Ale przecież jest zupełnie bez znaczenia czy gra tam jest czy nie, jeśli kupiłem zestaw startowy, jeśli kupiłem klejnoty sms'em i z powodu zabanowania czy wad gry nie mam możliwości ich wykorzystania, bądź je straciłem jak w wypadku kont na które nie da się zalogować - to mam podstawy do reklamacji bo produkt nie jest pełnowartościowy.

grzechowski
15.10.2012, 12:45
de_vile ... problem został sprowadzony do rangi napisu na pudełku.... czyli rozmydlony....celowo?

de_vile
15.10.2012, 12:52
Nie wiem czy rozmydlony celowo czy nie. Tak na prawdę nie obchodzi mnie to w ogóle.

Jedyne czego oczekuje to :

1. Prawa do bycia niezadowolonym.
2. Prawa do mówienia o tym, że jestem niezadowolony bez wyciągania tego poza obszar dostępny jedynie zalogowanym użytkownikom.
3. Prawa do roszczenia pretensji wobec twórców gry bez wyciągania tego poza obszar dostępny jedynie zalogowanym użytkownikom.
4. Tego by system ponownie zaczął działać zgodnie z jego założeniami. Nie oczekuje żadnych nowych extrasów i funkcjonalności. Niech zacznie poprawnie działać to co jest.
5. Poznania realnego terminu kiedy tak się stanie.

EmhyrVarEmreis
15.10.2012, 13:00
pewnie nie czytałeś regulaminu i nie wiesz ze nie masz prawa rościć żadnych pretensji w stosunku to BB ;]

joannadarc
15.10.2012, 13:01
Ja oczekuje rowniez szczegolowych opisow wprowadzanych zmian. Hasla w stylu 'naprawiono niektore usterki', to nie jest informacja. Zasadniczo odnosze wrazenie, ze polski support jest albo mocno niedoinformowany albo nie chce sie dzielic informacjami na temat stanu gry z uzytkownikami. Obie te sytuacje uwazam za niedopuszczalne.

A kolejny blad, ktorego tu jeszcze nie wymieniono, to general po zmianie skladu garnizonu, ktory magicznie wraca do poprzednich ustawien, najlepiej w trakcie ataku, co oczywiscie skutkuje wtopa i utrata wojska (tak, wlasnie stracilam ponad 100 puszkary w ten sposob i nie, nie zamirzam pisac do supportu, bo to strata czasu - oddanie mi surowcow nie niweluje bledu).

szpilek
15.10.2012, 13:10
pewnie nie czytałeś regulaminu i nie wiesz ze nie masz prawa rościć żadnych pretensji w stosunku to BB ;]

jest na pudełku sam regulamin czy jakieś wskazane miejsce jego pobytu? :)

ToMky
15.10.2012, 13:19
21 Dlaczego piszesz to samo jak wiesz ze temat zostanie zablokowany?

Z tego co wiem kupujac zestaw startowy nie kupujesz GRY tylko dodatki do niej a DODATKI dzialaja :)

Nie bede sie juz tu rozpisywal bo zaraz zacznie sie ostry aczkolwiek nie wulgarny atak na mnie bo moja wypowiedz nie podpasuje tym co beda sie tu żalic
Zastanawia mnie tez jedna sprawa na niemieckich serwach tez taki lament? (niestety nie znam niemieckiego)

Draxopix - sorki, ale nie dziw się, że ludzie reagują w ten sposób na Twoją wypowiedź...
Ja też odbieram ją jako próbę sprowadzenia poważniejszego tematu do dyskusji, czy starter jest dodatkiem, czy też nie, a nie o to tu chodzi.
Przecież nie jest istotne, czy ktoś wydał pieniądze na starter, czy tez kupił klejnoty wysyłając sms-a lub przelew; ważne jest, że wydał pieniądze na tą grę i ma prawo oczekiwać, że nawet jeśli pojawiają się błędy lub niedoróbki, to będą one poprawiane (w racjonalnym czasie) ...
Dlatego podpisuję się pod wypowiedzią de_vile, bo bez wyciągania kwestii problemów technicznych na światło dzienne prawdopodobnie niewiele się zmieni.

Themostinfamous
15.10.2012, 13:31
Gra ma sporo błędów w porównaniu do innych gier to aż za dużo np w Resort World nie było tyle problemów, powinni coś z tym zrobić a nie dawać bany za zwracanie uwagi, w końcu my jesteśmy klientami płacimy za te usługi i też mamy prawo wymagać co do jakości. W końcu jak gram od lutego 2012 to zauważyłem różnice w grywalności np. problem z przechodzeniem z wyspy na wyspe (długo ładuje się albo wchodzę na czyjąś wyspe i pojawia samoczyny powrót), handel (to już tragedia - wiesza się), przygody (zacinanie się generałów jak ich posyłam na obóz), prezenty (dostałem studnie artezyjską za pomoc na testowym w ostatni weekend znikła mi, ciekawe czy inne rzeczy też znikają?) Od lutego do eventu piłkarskiego fajnie grało się nie było tyle problemów, po zmianach w grze, gra coraz bardziej muli. W końcu Klient nasz Pan.
Najgłupsze co zauważyłem: zawsze czat mam ustawiony na G7 a po konserwacji automatycznie zmienia się na G1 i jak nieświadomy tego napisze coś na temat handlu od razu dostaje bana, z***ani Mody czekają tylko jak sępy, żeby tylko kogoś ukarać, ciekawe czy oni to są niedoszli policjanci bo zachowują sie tak samo?

de_vile
15.10.2012, 13:38
Szpilek, czytałem regulamin, czytałem również kodeks cywilny. Jak długo regulamin stoi w sprzeczności z Kodeksem Cywilnym tak długo zapisy jego są nieważne z mocy prawa. Czytałem również kto jest usługodawcą i jakie wg niego prawo obowiązuje. Czytałem również ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną i wiem ze również w zakresie obowiązującego go prawa usługodawca się myli.

szpilek
15.10.2012, 13:44
Szpilek, czytałem regulamin, czytałem również kodeks cywilny. Jak długo regulamin stoi w sprzeczności z Kodeksem Cywilnym tak długo zapisy jego są nieważne z mocy prawa. Czytałem również kto jest usługodawcą i jakie wg niego prawo obowiązuje. Czytałem również ustawę o świadczeniu usług drogą elektroniczną i wiem ze również w zakresie obowiązującego go prawa usługodawca się myli.

i tak właśnie jest jak piszesz :)

joannadarc
15.10.2012, 14:16
Offtopic: xaar sie uaktywnil w dziale, ale tutaj dalej ignoruje... milusio. W normalnej firmie, jesli z pracownikiem szczebla kontaktu z klientem nie mozna sie porozumiec, mozna sie zwrocic szczebel wyzej. Gdzie tu jest szczebel wyzej?

TMI: wracajace studnie artezyjskie z nagrod to byl blad i zostal naprawiony, czytaj po wyczerpaniu sie wszystkim powinny zniknac, tak jak te normalne ze sklepu.

exoo
15.10.2012, 14:23
@de_vile: Niestety nie masz prawa reklamacji, bo jak już wspominałem wielokrotnie, nie ma żadnej umowy regulującej zakup ani magicznego pudełka w Empiku ani klejnotów w grze. Ubisoft zdefiniował jedynie swoje prawa i obowiązki użytkownika w ogóle nie określając praw użytkownika. Tak więc w świetle prawa żaden gracz nie zawiera żadnej transakcji ani dokonując zakupu w Empiku ani kupując klejnoty online.

O tym Ubisoft oczywiście milczy.

Jerry1981
15.10.2012, 14:26
jak to nie można się porozumieć? porozumiewanie się z pracownikami ubi masz zapewnioen porzez formularz kontaktowy z supportem. forum jest tylko uzupełnieniem teog kontaktu gdzie ludzie mają prawo dyskutować (równiez sami ze sobą). forum nie jest oficjalną drogą zgłaszania problemów z grą... to tak jakbyś w zyciu uszkodzoną pralkę zamiast reklamować w sklepie stanął przed sklepem i krzyczał "hej ludzie pralka mi sięzepsuła czemu nikt mi jej nie naprawi"... no hello. tak zgadzam się z tym, że gra ma dużo problemów, być może istnieją również pewne problemy z modami, ale jeśli o tych problemach będzie się pisać z naruszeniem istniejącgo regulaminu, to niestety takie wątki mają prawo znikać :( tak było jest i będzie. bo akurat anarchia żadnym roziwązaniem nie jest i nie będzie...
świat idealany nie istnieje i nie dlatego, że nie chciano (utopię kiedyś próbowano wprowadzić) - po prostu ludzie nie dorośli do tego i długo jeszcze nie dorosną (mówię wątpię aby wnuki moich wnuków doczekały)

cytat z zasad użytkownika ubi.com (link na forum)
(z góry przeprasza za caps - ale cytuję za oryginałem)



PONIEWAŻ PRAWO NIEKTÓRYCH PAŃSTW NIE ZEZWALAN NA OGRANICZANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODĘ UMYŚLNĄ, SZKODĘ NA OSOBIE, POWYŻSZE OGRANICZENIE MOŻE NIE MIEĆ W TAKIM PRZYPADKU ZASTOSOWANIA. W PRZYPADKU, GDY UŻYTKOWNIK JEST NIEZADOWOLONY Z JAKIEJKOWLIEK CZĘŚCI STRON LUB Z KTÓRYCHKOLWIEK Z NINIEJSZYCH ZASAD UŻYTKOWANIA, JEDYNYM I WYŁĄCZNYM ŚRODKIEM JEST ZAPRZESTANIE KORZYSTANIA ZE STRON.

UBI.COM NIE UDZIELA GWARANCJI, ŻE WSZELKIE USŁUGI BĘDĄ ŚWIADCZONE W SPOSÓB NIEPRZERWANY, NA CZAS, BEZPIECZNY BĄDŹ POZBAWIONY BŁĘDÓW.

emer1597
15.10.2012, 14:26
ciągnąc dalej temat studni to w czasie EURO-eventu pisało wyraźnie, że ona zawsze będzie wracała do Gwiazdy, a nie że to był błąd, dlatego śmiem twierdzić że slilosy i szkoła w Halowin-event po zakończeniu i następnej konserwacji też znikną,
te błędy to już tragedia, a xaar nawet już od kilku dni nie czyta PW nie mówiąc o innych reakcjach /brak potwierdzenia przeczytania wiadomości/

de_vile
15.10.2012, 14:56
Exoo, ale przecież nie musi być żadnej umowy. Wszelkie kwestie tego typu reguluje kodeks cywilny, oraz stosowne ustawy wymieniane wcześniej. Podobnie jak z zakupem, chleba, masła, jajka czy czegokolwiek innego, również nie masz umowy na to, że towar otrzymujesz zdatny do umówionego użytku. Mimo to, jednak przepisy prawa, regulują zasady sprzedaży konsumenckiej.

radi-t
15.10.2012, 15:35
@de_vile: Niestety nie masz prawa reklamacji, bo jak już wspominałem wielokrotnie, nie ma żadnej umowy regulującej zakup ani magicznego pudełka w Empiku ani klejnotów w grze. Ubisoft zdefiniował jedynie swoje prawa i obowiązki użytkownika w ogóle nie określając praw użytkownika. Tak więc w świetle prawa żaden gracz nie zawiera żadnej transakcji ani dokonując zakupu w Empiku ani kupując klejnoty online.

O tym Ubisoft oczywiście milczy.

Za to tutaj masz co nasze prawo mówi na takie przypadki a w szczególności UOKiK http://www.uokik.gov.pl/niedozwolone_klauzule.php .
jeżeli nie chce Ci się szukać to przytoczę :

W przypadku wielu dziedzin życia konsumenci nie mają możliwości negocjowania warunków proponowanej umowy. Ich rola sprowadza się do podpisania kontraktu bądź jego odrzucenia w całości. Powoduje to niebezpieczeństwo, że przedsiębiorca w umowie narzuci konsumentowi klauzule, które nie będą dla niego korzystne. Dlatego kodeks cywilny stanowi, że postanowienia, które nie zostały uzgodnione indywidualnie, nie wiążą konsumenta, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszający jego interesy.

No i tutaj ma to znakomite zastosowanie do np. następującego punku regulaminu :

"PONIEWAŻ PRAWO NIEKTÓRYCH PAŃSTW NIE ZEZWALAN NA OGRANICZANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODĘ UMYŚLNĄ, SZKODĘ NA OSOBIE, POWYŻSZE OGRANICZENIE MOŻE NIE MIEĆ W TAKIM PRZYPADKU ZASTOSOWANIA. W PRZYPADKU, GDY UŻYTKOWNIK JEST NIEZADOWOLONY Z JAKIEJKOWLIEK CZĘŚCI STRON LUB Z KTÓRYCHKOLWIEK Z NINIEJSZYCH ZASAD UŻYTKOWANIA, JEDYNYM I WYŁĄCZNYM ŚRODKIEM JEST ZAPRZESTANIE KORZYSTANIA ZE STRON.

UBI.COM NIE UDZIELA GWARANCJI, ŻE WSZELKIE USŁUGI BĘDĄ ŚWIADCZONE W SPOSÓB NIEPRZERWANY, NA CZAS, BEZPIECZNY BĄDŹ POZBAWIONY BŁĘDÓW."

Reasumując , nie można w naszym kraju wykonywać usługi i nie brać za nią odpowiedzialności ,nie można narzucać niekorzystnych dla odbiorów klauzul itd. jeżeli natomiast UBI nie chce brać odpowiedzialności za swoją nieudolność, nie powinien swoich usług wykonywać w naszym kraju .

szpilek
15.10.2012, 15:58
I tak do tego z administracji nikt się nie odniesie. No może poza zamknięciem tematu, ukaraniem sprawców i usunięciem posta ^^^^

de_vile
15.10.2012, 16:25
Sprawców czego? Błędów w grze ? To ja jestem za ! ;)

Chasil
15.10.2012, 17:27
Ja powiem tak: to pisanie praktycznie niczego nie zmieni, dlaczego? Dlatego, że każdy pisze sobie na forum, którego pewnie BB nie czyta (od tego mają xaar'a), a narzekanie z ich punktu widzenia niczego nie zmienia: ilość graczy się nie zmienia (nikt nie napisał, że rezygnuje), ludzie dochodzą, kupują klejnoty i biznes się kręci.

Po co BB ma się Wami przejmować, skoro pomimo lamentów na forum w rzeczywistości nikt nic nie robi?

Rozwiązanie wydaje się być jedno: jakby z dnia na dzień zaczęli odchodzić gracze i zamykać konta albo przestać kupować klejnoty, to może wtedy ktoś by się nami zajął, a tak to my sobie, a oni sobie.

Ot, smutna prawda...

EmhyrVarEmreis
15.10.2012, 17:56
Za to tutaj masz co nasze prawo mówi na takie przypadki a w szczególności UOKiK http://www.uokik.gov.pl/niedozwolone_klauzule.php .
jeżeli nie chce Ci się szukać to przytoczę :

W przypadku wielu dziedzin życia konsumenci nie mają możliwości negocjowania warunków proponowanej umowy. Ich rola sprowadza się do podpisania kontraktu bądź jego odrzucenia w całości. Powoduje to niebezpieczeństwo, że przedsiębiorca w umowie narzuci konsumentowi klauzule, które nie będą dla niego korzystne. Dlatego kodeks cywilny stanowi, że postanowienia, które nie zostały uzgodnione indywidualnie, nie wiążą konsumenta, jeżeli kształtują jego prawa i obowiązki w sposób sprzeczny z dobrymi obyczajami i rażąco naruszający jego interesy.

No i tutaj ma to znakomite zastosowanie do np. następującego punku regulaminu :

"PONIEWAŻ PRAWO NIEKTÓRYCH PAŃSTW NIE ZEZWALAN NA OGRANICZANIE ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SZKODĘ UMYŚLNĄ, SZKODĘ NA OSOBIE, POWYŻSZE OGRANICZENIE MOŻE NIE MIEĆ W TAKIM PRZYPADKU ZASTOSOWANIA. W PRZYPADKU, GDY UŻYTKOWNIK JEST NIEZADOWOLONY Z JAKIEJKOWLIEK CZĘŚCI STRON LUB Z KTÓRYCHKOLWIEK Z NINIEJSZYCH ZASAD UŻYTKOWANIA, JEDYNYM I WYŁĄCZNYM ŚRODKIEM JEST ZAPRZESTANIE KORZYSTANIA ZE STRON.

UBI.COM NIE UDZIELA GWARANCJI, ŻE WSZELKIE USŁUGI BĘDĄ ŚWIADCZONE W SPOSÓB NIEPRZERWANY, NA CZAS, BEZPIECZNY BĄDŹ POZBAWIONY BŁĘDÓW."

Reasumując , nie można w naszym kraju wykonywać usługi i nie brać za nią odpowiedzialności ,nie można narzucać niekorzystnych dla odbiorów klauzul itd. jeżeli natomiast UBI nie chce brać odpowiedzialności za swoją nieudolność, nie powinien swoich usług wykonywać w naszym kraju .



no ok, ale zauważ ze tu zostało wszystko ustalone z Toba w momencie zakładania konta, i mamy błedne koło :) , wszak akceptowałeś te założenia zakładając konto

BB_xaar
15.10.2012, 18:18
Nie chcę, abyście myśleli, że temat ten jest przeze mnie ignorowany, jednak dziś nie odpiszę na wszystkie posty - jutro postaram się odnieść do innych "zagadnień". :)

Myślę, że większość graczy najbardziej interesuje sytuacja związana z lagami, więc to do niej się odniosę w tym poście: na chwilę obecną mogę napisać tylko tyle, że o problemie wiemy. W planach jest kilka rozwiązań, jednak ich wdrożenie to nie kwestia dnia czy dwóch. Opracowywane modyfikacje dotyczą również kodu gry, więc ich dokładne przetestowanie ma tu kluczowe znaczenie. Jak wiecie, prace nad problemem lagów trwają już od jakiegoś czasu. Efekty powinny być widoczne już niedługo, jednak jak będzie w praktyce to się dopiero okaże. Nie chcę obiecywać czegoś, co do czego nie mam 100% pewności - więc nie podam konkretnego terminu.

Nie wiem skąd pochodzi pomysł, że można "stracić konto". Zgadza się, w niektórych przypadkach trzeba poczekać do konserwacji (a czasami nawet dłużej), jednak konta nigdy się nie traci. Proszę tez nie wychodzić z błędnego założenia, że "pisanie do supportu to strata czasu" - jest wręcz przeciwnie.

Jutro postaram się odnieść do pozostałych kwestii.

radi-t
15.10.2012, 18:38
EmhyrVarEmreis - tak akceptowałem ale zgodnie z Polskim prawem nie są one dla mnie wiążące. Zresztą nie to jest istotą sprawy. Problemem są lagi , błędy itd a także to w jaki sposób część MOD-ów traktuje nas graczy . Tu nie chodzi o robienie awantury dla zadymy samej w sobie . Po prostu próbujemy aby dostawca usług zamiast wprowadzania nowych usług poprawił stare. Aby MOD do każdego odnosił się z szacunkiem , odpowiadał na zadawane pytania a także nie rzucał banami dla zabawy . Chcemy jasnych i konkretnych terminów wprowadzenia odpowiednich aktualizacji eliminujących błędów , chcemy lepszej komunikacji itd . A to że musimy wyciągać takie "armaty" jak Kodeks Cywilny , przytaczać prawo itd. jest to spowodowane tym że dialog się urwał , bardziej jest monologiem niż dialogiem , a wręcz zamykano nam usta poprzez działanie modów .

Marlice
15.10.2012, 19:24
Nie wiem skąd pochodzi pomysł, że można "stracić konto". Zgadza się, w niektórych przypadkach trzeba poczekać do konserwacji (a czasami nawet dłużej), jednak konta nigdy się nie traci. Proszę tez nie wychodzić z błędnego założenia, że "pisanie do supportu to strata czasu" - jest wręcz przeciwnie.


To ja może przypomnę skąd się taki pomysł:

http://forum.thesettlersonline.pl/threads/25016-Problem-z-przeniesieniem-konta-z-facebooka-na-uplay

Pierwszy post 22.09.2012 czyli 25 dni temu.
Jeżeli ktoś nie może się zalogować na swoje konto od 25 dni to jak inaczej na chwile obecną ma to nazwać? Nie licząc braku terminu rozwiązania problemu.
Przez kilka dni tylko biernie czytałem co też ciekawego wypisuje na forum administrator (liczba pojedyncza ponieważ naprawdę ciężko tu innego admina znaleźć) oraz inni użytkownicy i widzę, że na prawdę administracja nie widzi ze coś jest nie tak.
Spytam się inaczej wyobrażacie sobie aby do jakiejkolwiek innej usługi nie było można się dostać przez 25 dni z winy dystrybutora? Np Facebook albo Twitter albo inne gry np Blizzarda - odpowiedź jest prosta - NIE MA TAKIEJ OPCJI.

Więc mam nadzieję, że rozwiałem wszelkie wątpliwości skąd ludzie mają tak chore pomysły i stwierdzili, że stracili konta.

Merigoldin
15.10.2012, 19:27
Czytam to i czytam (bo temat jak bumerang wraca w prawie każdym nowo powstałym wątku) i mam pytanie:

co napisać w treści do supportu, aby było przez nich uważane za ważne i raczyli dać choć krótki komunikat z gatunku: podanie które wysłała Pani do nas ponad 2 tygodnie temu jest rozpatrywane??

Bo nie wiem czy się nie zirytować i nie wysłać do nich 100 jednakowych zgłoszeń w przeciągu godziny (z gatunku kopiuj-wklej-wyślij) i dostać bana za zapewne jakiś tam podpunkt regulaminu...

Z poważaniem GRACZ :)

P.S. COFAM TO :D właśnie dostałam wiadomość i dziękuję za nią. Choć nic się nie wyjaśniło uspokoiliście moje nerwy :]

exoo
15.10.2012, 21:08
Exoo, ale przecież nie musi być żadnej umowy. Wszelkie kwestie tego typu reguluje kodeks cywilny, oraz stosowne ustawy wymieniane wcześniej. Podobnie jak z zakupem, chleba, masła, jajka czy czegokolwiek innego, również nie masz umowy na to, że towar otrzymujesz zdatny do umówionego użytku. Mimo to, jednak przepisy prawa, regulują zasady sprzedaży konsumenckiej.
Teoretycznie masz rację. Teoretycznie...

A teraz trochę praktyki, o któryej nikt nie mówi: "Niniejsze Zasady Użytkowania podlegają prawom Zjednoczonego Królestwa. Z Zastrzeżeniem umów zawartych z konsumentami, sprawy wynikające z bądź powiązane z korzystaniem ze Stron rozpatrywane będą przez sądy Zjednoczonego Królestwa". To nie jest żart tylko cytat z regulaminu ("zasad") Ubisoft/BlueByte. Transakcja jest zawierana elektronicznie i z tego biorą się wszystkie problemy.

radi-t
15.10.2012, 21:43
Exoo , z uporem maniaka będę Ci przypominał że wszystkie zapisy które są dla odbiorcy niekorzystne są nieważne , bo tak stanowi Polskie prawo .
Ten zapis brzmi mniej więcej tak , jak złapiesz mnie na tym że cie okradam to wyrażasz zgodę że będą tu miały zastosowania prawa plemienia zulu gula ewentualne spory będzie rozstrzygać właśnie to plemię i jemu właściwe sądy ( nasiadówki starszych) . Może takie zapisy gdzieś działają , u nas w kraju - nie !

exoo
15.10.2012, 22:09
Ja nie twierdzę, że nie jest tak, jak napisałeś - wręcz przeciwnie. W pewnym sensie zgadzam się z Tobą, tylko że Ty idziesz w kierunku niekorzystnych zapisów a ja idę niejako krok dalej: w kierunku zupełnego ich braku w zakresie nie tylko jakichkolwiek praw klienta, ale przede wszystkim jakichkolwiek informacji dla klienta dokonującego zakupu, który powinien wiedzieć co, gdzie i od kogo kupuje. Aktualnie tego nie wie nikt (nawet Ubisoft, bo nie zdefiniował tego w umowie). To może brzmi śmiesznie, ale Ubisoft sam nie wie co tak naprawdę sprzedaje (ale to jest nieistotne dla sprzedającego, ważne że kasa leci strumieniami).

I teraz wracając do Twojej propozycji: w tej grze zawiera się oświadczenie woli w postaci elektronicznej i na zasadach (a w zasadzie ich braku) nałożonych przez Ubisoft. Z tych samych "zasad" wynika, że żale - owszem - można zgłaszać, ale do Zjednoczonego Królestwa. :D Nawet jeśli ktoś ambitny się znajdzie, to "Zjednoczone Królestwo" zapyta się o jaką w ogóle umowę chodzi. I wtedy znajdziemy się w punkcie wyjścia, bo - zgodnie z prawdą - trzeba odpowiedzieć, że... w sumie żadną. :D

Podsumowując: polskie ustawodawstwo w tym zakresie będzie nieskuteczne i nie przez przypadek Ubisoft właśnie w taki sposób skonstruował umowę. Gdyby Ubisoft wiedział, że tu i teraz o tym rozmawiamy sam byłby zaskoczony, że ktoś w ogóle to zauważył.

Redis
15.10.2012, 22:10
Pisać to sobie można co dusza zapragnie. Ubisoft ma swoje przedstawicielstwo na terenie Polski, sprzedaje swoje produkty na terenie Polski w związku z tym podlega polskim regulacjom prawnym chociażby pisał, że obowiązuje ich prawo z Marsa.

exoo
15.10.2012, 22:19
Niestety nie. Po raz kolejny powtarzam pytanie: gdzie zawarto transakcję? O ile w przypadku magicznego pudełka możemy dyskutować (ale wbijemy się w postanowienia licencyjne, które też nie wyjaśnią co i gdzie nabyliśmy, bo przecież podobno pudełko w Empiku zawiera tylko wirtualne dodatki, na które nie ma żadnej umowy), to w przypadku zakupów w sklepie online nie dokonujesz ich w Polsce tylko za granicą i jedynie tam możesz składać wszelkie wnioski, bo nawet gdybyś chciał to robić za pośrednictwem naszych organów ścigania, to finalnie dowiesz się, że nie mamy podpisanych umów międzynarodowych w tym zakresie. Tak niestety jest we współpracy z organami ścigania. To po prostu nie działa.

radi-t
15.10.2012, 23:00
Odpowiedź jest prosta . W Polsce .
Art. 66(1) § 1. Oferta złożona w postaci elektronicznej wiąże składającego, jeżeli druga strona niezwłocznie potwierdzi jej otrzymanie.
§ 2. Przedsiębiorca składający ofertę w postaci elektronicznej jest obowiązany przed zawarciem umowy poinformować drugą stronę w sposób jednoznaczny i zrozumiały o:
1) czynnościach technicznych składających się na procedurę zawarcia umowy;
2) skutkach prawnych potwierdzenia przez drugą stronę otrzymania oferty;
3) zasadach i sposobach utrwalania, zabezpieczania i udostępniania przez przedsiębiorcę drugiej stronie treści zawieranej umowy;
4) metodach i środkach technicznych służących wykrywaniu i korygowaniu błędów we wprowadzanych danych, które jest obowiązany udostępnić drugiej stronie;
5) językach, w których umowa może być zawarta;
6) kodeksach etycznych, które stosuje, oraz o ich dostępności w postaci elektronicznej.

Wiesz co miałem tego nie robić , ale.. Mam kancelarie na Jersey ( jurysdykcja UK ) która mnie obsługuje w zakresie prawa podatkowego jak i umów międzynarodowych , są tam specjaliści znający prawo ze szczególnym uwzględnieniem międzynarodowych konwencji handlowych. Jutro poproszę ich o krótką wykładnie w tym temacie . Po otrzymaniu odpowiedzi poinformuję Cię czy i na ile ewentualnie się mylę .

Nie mniej jednak widzę że rozmowa schodzi nie na ten tor co trzeba.

szpilek
16.10.2012, 00:11
24:00 i dalej lagi , skokami naprzód gienek, sarny i dym z komina. Koszmar. Coraz gorzej.

de_vile
16.10.2012, 00:25
A teraz trochę praktyki, o któryej nikt nie mówi: "Niniejsze Zasady Użytkowania podlegają prawom Zjednoczonego Królestwa. Z Zastrzeżeniem umów zawartych z konsumentami, sprawy wynikające z bądź powiązane z korzystaniem ze Stron rozpatrywane będą przez sądy Zjednoczonego Królestwa". To nie jest żart tylko cytat z regulaminu ("zasad") Ubisoft/BlueByte. Transakcja jest zawierana elektronicznie i z tego biorą się wszystkie problemy.


Polecam twojej uwadze post #36

Lex superior derogat legi inferiori

Ius bluebyte lex inferiori


Niestety nie. Po raz kolejny powtarzam pytanie: gdzie zawarto transakcję? O ile w przypadku magicznego pudełka możemy dyskutować (ale wbijemy się w postanowienia licencyjne, które też nie wyjaśnią co i gdzie nabyliśmy, bo przecież podobno pudełko w Empiku zawiera tylko wirtualne dodatki, na które nie ma żadnej umowy), to w przypadku zakupów w sklepie online nie dokonujesz ich w Polsce tylko za granicą i jedynie tam możesz składać wszelkie wnioski, bo nawet gdybyś chciał to robić za pośrednictwem naszych organów ścigania, to finalnie dowiesz się, że nie mamy podpisanych umów międzynarodowych w tym zakresie. Tak niestety jest we współpracy z organami ścigania. To po prostu nie działa.


Polecam lekturę ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Dodatkowo to co już poruszyłem w poście #36...

Lex superior derogat legi inferiori

Ius bluebyte lex inferiori

Idho
16.10.2012, 00:29
Niestety nie. Po raz kolejny powtarzam pytanie: gdzie zawarto transakcję? O ile w przypadku magicznego pudełka możemy dyskutować (ale wbijemy się w postanowienia licencyjne, które też nie wyjaśnią co i gdzie nabyliśmy, bo przecież podobno pudełko w Empiku zawiera tylko wirtualne dodatki, na które nie ma żadnej umowy), to w przypadku zakupów w sklepie online nie dokonujesz ich w Polsce tylko za granicą i jedynie tam możesz składać wszelkie wnioski, bo nawet gdybyś chciał to robić za pośrednictwem naszych organów ścigania, to finalnie dowiesz się, że nie mamy podpisanych umów międzynarodowych w tym zakresie. Tak niestety jest we współpracy z organami ścigania. To po prostu nie działa.

Błędne masz informacje ;)
1) Empik traktuje to wasze "magiczne pudełko" jako grę. Sam fakt jak to jest rozliczane lub sam fakt że jest w rankingu/w dziale z grami ;) może jak ktoś niezadowolony niech reklamuje przez Empik ;) lub wysyła jako zwrot.
2) Pudełko kupione w innym kraju, nie użyłbyś w Polsce. Kody które trafiły na polski rynek są tylko na polskie serwery, jakbyś chciał użyć ich w de lub na innym serwerze obcojęzycznym nic ci nie doda ;) żadnych klejnotów czy innych dodatków.

de_vile
16.10.2012, 00:40
zgodnie z tym co zakładałem, i co jedy e temacie tego wątku , w wątku od którego zaczynałem http://forum.thesettlersonline.pl/threads/25402-lagi-na-serwerze-lub-sam-nie-wiem-już-co

pojawił się wpis BB_Xaar :


.... Temat pozostawię zamknięty.


BB_Xaar, dziękuje za potwierdzenie tematu tego wątku , tj Problemy techniczne i zamykanie ust

dXepl
16.10.2012, 01:18
No tak najważniejszy problem to lagi ja akurat mogę to przeżyć ale co ze strata silosów i pieniędzy ludzi którzy próbują je kupić i obie strony zostają bez niczego a to się już trochę ciągnie wiec straty robią się potężne. A to ze człowiek nawet nie dostanie wiadomości ze pracujecie nad naprawa tego jest brak mi określenia na to

zadziorski
16.10.2012, 02:11
Witam.
Zgadzam sie z de_vile. I jeszcze jedno chcialbym dodac. Jak jakis "bardzo inteligentny" MOD moze banowac na stale??? Zbanowali mi miki752012 a za powod podali ze bana na stale dostaly osoby ktore maja problem z zachowaniem kultury osobistej. Zdaje sie ze MOD soliren nie potrafi ocenic co oznacza brak kultury osobistej a jedynie wyzywa sie za swoje porazki w realu na the settlers. Prosze mi pokazac w ktorym momencie miki byla osoba o niskiej kulturze aby poprzec faktami tego ban jak i innych. Zdaje sie ze nie macie wielcy MOD-owie takich faktow. Chce tez powiedziec ze nie po to miki inwestowala w diamenty by jakis malo odpowiedzialny i nierozgarniety MOD ja banowal. Nie mozna banowac za to ze ktos w kulturalny sposob wyraza swoje niezadowolenie. Mam nadzieje ze ja szybko przywrocicie bo jesli nie, to tutaj na forum mozecie sobie usuwac watki ale z najbardziej poczytnych czasopism oraz mediow juz nie usuniecie. W styczniu wychodzi nowa gra a na swieta w prezencie za postepowanie z klientami zawsze mozemy zrobic reklame.
W zwiazku z powyzszym prosze o przywrocenie osob zbanowanych na stale poniewaz jak kazdy z nas chca korzystac w pelni z gry.

borys555
16.10.2012, 07:10
A może moderator to tylko MARTWA DUSZA ?

Chasil
16.10.2012, 07:11
Wydaje mi się, że dla wątku prawnego powinien być założony nowy temat, rozwijanie lexa w wątku 'problemy techniczne' jest mylące i pewnie spowoduje stworzenie kilku takich wątków.

de_vile
16.10.2012, 09:27
de_vile, pisałem już kilka razy, że problem z przygodami dotyczy przygód zakupionych "przed" ostatnią konserwacją - przygody zakupione "po" funkcjonują prawidłowo. Co więcej, każdą taką "popsutą" przygodę (taką, w której jest za dużo uczestników) można zgłaszać do Supportu z prośbą o rekompensatę.


Proszę o informację w takim razie, czy jeżeli posiadaną przygodę , zakupioną przed konserwacją
1. uruchomię to będę mógł trafić na problem
2. sprzedam, to kupujący będzie mógł trafić na problem
3. kupię od kogoś to będę mógł trafić na problem
4. w jaki sposób problematyczną przygodę zakończyć tak by można było od razu rozpocząć analogiczną nieproblematyczną , support nie zakańcza takich przygód , a czekanie po 7 dni do zakończenia się samoistnego to odrobinę przydługo.

ostry32
16.10.2012, 10:02
Najgorsze jest to, że gra jest fajna, ma potencjał, ale wiele osób od niej odejdzie właśnie przez te niedoróbki. Nie uwierzę, że modowie odpowiedzialni za polską stronę siedzą przed kompem i knują "jak by tu polaczkom dopiec". Firma chce zarabiać a tylko poprawiając swój produkt może to nadal robić. Jestem pewien, że w końcu problemu znikną, ale to niecierpliwość graczy lub opieszałość modów powoli uśmierca tę zacną grę...

exoo
16.10.2012, 10:22
Polecam twojej uwadze post #36. Lex superior derogat legi inferiori. Ius bluebyte lex inferiori

Polecam lekturę ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Dodatkowo to co już poruszyłem w poście #36. Lex superior derogat legi inferiori. Ius bluebyte lex inferiori
Akurat źle trafiłeś, bo ja tę lekturę dobrze znam. :)

Odpowiedz sobie na pytanie z kim i gdzie zawierasz transakcję. Wytłumaczę to jeszcze prościej: wejdź sobie na dowolną stronę sklepu chińskiego i dokonaj zakupu przedmiotu, którego jednak nigdy nie otrzymasz. I teraz wytłumacz mi w jaki sposób wdrożysz "Lex superior derogat legi inferiori. Ius bluebyte lex inferiori"? Życzę powodzenia.

To jest też standardowy błąd prawników, którzy nie mają doświadczenia w handlu elektronicznym (że o licencjach i prawach autorskich nie wspomnę).

BB_xaar
16.10.2012, 10:29
Marlice, konta te nie są ani utracone ani w żaden sposób zresetowane - po dokończeniu procesu migracji będą w pełni funkcjonować. Tak, nadal czekam na aktualizację w tej sprawie. Mogę też zapewnić, że osoby dotknięte tym problemem (problem należy zgłosić - indywidualnie - do Supportu) otrzymają małą rekompensatę za czas, w którym nie można było wejść do gry.

Merigoldin, jeśli zgłoszenie zostanie zarejestrowane w naszym systemie, system automatycznie wysyła potwierdzenie.

dXepl, oczywiście sytuacja, w której gracz jest stratny (np. utrata silosu) nie jest czymś normalnym, jednak nie należy się martwić. Wystarczy zgłosić to do Supportu i poczekać na rozwiązanie. Faktycznie, może się okazać, że będziemy potrzebować trochę czasu na znalezienie przyczyny (działania doraźne są możliwe, jednak zawsze lepiej wyeliminować źródło problemu).

zadziorski, niestety tutaj nie bawimy się w adwokatów - każdy gracz musi samodzielnie odwołać się od ewentualnej blokady.

de_vile, przygody zakupione przez nowy system handlu przed ostatnią konserwacją mogą być dotknięte tym problemem, jednak nie muszą. Niestety nie jestem w stanie określić czy te, które obecnie posiadasz w menu gwiazdy są "popsute" czy nie. Mogę jednak zapewnić, że jeśli problem dotknie Twoją przygodę i zgłosisz to do Supportu, to otrzymasz odpowiednią rekompensatę. Z moich informacji wynika, że pula "popsutych" przygód jest ograniczona, więc w najbliższym czasie powinna się po prostu "wyczerpać". Jeśli otrzymam więcej danych na ten temat, oczywiście o tym poinformuję.

I tak, również sugeruję, by w tym temacie trzymać się problemów (technicznych), a rozważania prawnicze przenieść do innego tematu.

EDIT:
dzisiejszy czat jest nadal aktualny (pisałem o tym w innym temacie), najpierw jednak muszę odpisać na kilka wiadomości. :)

grzechowski
16.10.2012, 12:26
Tak sie składa, że my MUSIMY być tymi cierpliwymi, a support załatwia sprawy opieszale. Te lakoniczne, okrągłe odpowiedzi ni jak się maja do zamieszczanych treści.
Każdy zgłasza coś konkretnego, więc odpowiedź powinna być SZYBKA jeżeli nie natychmiastowa.... i na temat....Jeżeli problem jest złożony, a ostatnio tak się dzieje, to tak trudno odnieśc sie do wszystkich kwestii tam zawartych z osobna? Dla wygody i jasności proponuje w punktach. Chyba czas na przeszkolenie obsługi, a może wystarczyło by dofinansowanie?
Ja głupi pewnie jestem i nie rozumiem ogromu i złożoności problemów z jakimi się boryka FIRMA więc w swojej naiwności wysunę tezę, żę wystarczy może przesunąć ciutkę więcej środków pochodzących z zysków na obslugę - serwerownie-informatycy-kadra wspomagająca-

settlers321
16.10.2012, 14:08
Na miejscu osób, które zakupiły za prawdziwe pieniądze elementy do gry (klejnoty, a następnie np. surowce, przedmioty itd.) rozważyłbym zgłaszanie tego typu problemów i realnych strat oraz poczucia wprowadzenia w błąd do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta. Zresztą w moim przekonaniu, warto by też się zastanowić, czy niektóre przedmioty u kupca są niewłaściwie opisane i mogą wprowadzać w błąd? W momencie zakupu czegoś za pieniądze zawierana jest umowa kupna-sprzedaży. Wbrew temu co sądzi część konsumentów (klientów) do umowy kupna-sprzedaży nie trzeba mieć paragonu. Zgłoszenie nic nie kosztuje, można to zrobić nawet przez internet, bo akurat Urząd ten działa świetnie i odpisuje na każde zgłoszenie! Adres: http://uokik.gov.pl/

Themostinfamous
16.10.2012, 16:47
Super dziś mi wyłączyli czata i nie wiem czy dostałem bana czy co? Zostawiłem gre na 10 min po powrocie już nie bylo czatu ani żadnej informacji w tej sprawie.

BB_xaar
18.10.2012, 14:14
Jeśli ktoś ma wątpliwości co do tego jak funkcjonuje dany przedmiot ze Sklepu, zawsze może zgłosić się z prośbą o doprecyzowanie działania, wystarczy napisać do Supportu.

Themostinfamous, o ile dobrze kojarzę, to sytuacja z Twoim "wyłączeniem czatu" została już wyjaśniona - prosiłbym, by w przyszłości pisać bezpośrednio do Supportu. Pozostali użytkownicy nie są w stanie określić czy to błąd techniczny czy blokada dostępu do czatu.

Dodatkowa informacja: jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, sytuacja z lagami poprawi się już niedługo. Pewnie spora część z Was pomyśli, że o tym "niedługo" piszę już od kilku tygodni/miesięcy, więc podam konkretną datę: 15 listopada. Proszę jednak nie traktować tej daty jako terminu potwierdzonego w 100% - gdy pojawi się więcej informacji na ten temat, od razu Was o tym poinformuję.

de_vile
18.10.2012, 17:09
Generalnie zdaje się że w nocy weszła kolejna łatka , patch, poprawka, ponieważ dzisiaj

1. Wielu osobom poznikała zawartość księgi zadań
2. Nie można się zalogować do przygody, wejść na wyspę przygody

Obawiam się, że moje pytanie sprzed tygodnia, "Dlaczego każda kolejna poprawka wywołuje kolejne, dużo bardziej uciążliwe błędy" okazuje się być niestety bolesną prawdą.

ArturGrab
18.10.2012, 17:17
Tak de_vile pisanie do suportu już nic nie daje.
Gra nawet chyba nie była dopracowana od samego początku bo jak zwiększyła się liczba graczy to zaczynają się problemy.
Dzisiaj to nawet nie można się zalogować włączy mapę całą zieloną i koniec.
A co robią programiści w tej kwestii wprowadzają kolejną przerwę konserwacyjną z której i tak nic nie ma.

faja519
18.10.2012, 17:19
Teraz zostało tylko forum bo do gry też sie dostac nie mozna

fever
18.10.2012, 17:30
Ja się zalogowałem 2 minuty temu faja, więc login raczej nie leży. Spróbuj jeszcze raz.

de_vile
18.10.2012, 17:39
Fever, jak ja bardzo chciałbym nie mieć tym razem racji ... jak ja bardzo chciałbym, żebym, pisząc słowa " Dlaczego każda poprawka powoduje kolejne gigantyczne błędy? " , się mylił , echh.

fever
18.10.2012, 17:51
Też bym chciał de_vile :D Za mało klejnotów kupujemy i nie ma $ na naprawy :D

de_vile
19.10.2012, 09:31
Wśród swojej lity problemów technicznych zapomniałem o 3 kolejnych :

1. Banalny wykrzyknik na białym zamku - ktoś zapomniał ze ten budynek jest nie tylko obozem bandytów ale również nagrodą z przygody i teraz każdemu, kto go posiada miga wykrzyknik, że mu się uda go zdobić ;)
2. Biały zamek który jest nagrodą z przygody podobnie jak mroczna twierdza i inne , niestety nie może byś sprzedany.
3. Nie można normalnie nabyć przygody "matczyna miłość" oraz "starzy przyjaciele", wobec czego również ktoś zapomniał o możliwości sprzedania/kupienia ich.

LuluChoco
19.10.2012, 09:39
Moderatorzy powinni się chwilę zastanowić przed zamykaniem komuś ust. Z pewnością nie działają w interesie właścicieli gry ani graczy przydzielając pomocnym graczom kary za konkretną i dokładną odpowiedź na zadane pytanie na czacie POMOC powołując się na "spam pomocy". Chciałam się dowiedzieć w jaki sposób można przywołać do porządku niekompetentnego moderatora? Tylko poprzez pomoc techniczną na stronie głównej?

LuluChoco
20.10.2012, 11:04
Dla innych poszukujących skutecznego kontaktu podaję adres: account.support@thesettlersonline.pl Przynajmniej potwierdzają otrzymanie wiadomości. Czy wspierają to się jeszcze okaże.

krotos666
20.10.2012, 12:56
A propo problemów technicznych.
Przez lagi nie wszedł mi blok w wiktorze, napisałem o tym do suportu.
Piszę, że przez kulawy serwer poniosłem duże straty: 196 elitarnych i 132 konie.
A oni mi na to, w skrócie że to moja wina..... wtf.
A sytuacja była następująca:

http://imageshack.us/a/img831/631/tsobetalagipl.jpg

Niestety wycofać ataków już się nie dało, serwer nie reagował na polecenia.

Draxopix
20.10.2012, 14:05
Masz lagi nie rob blokow.Chyba nie myslisz ze ci beda zwracac cos jak ci blok nie wyszedl?
Przez takie posty czuje ze niedlugo nie bedzie mozna robic blokow bo zrobia tak ze bedziesz wszystko musial bic (hehe i problem zniknie )
W zadnej grze nigdy sie nie spotkałem ze zwracaniem czegokolwiek przez lagi hehe

U53R
20.10.2012, 20:33
Bloki robisz na własne ryzyko, suport ma racje

Krang
21.10.2012, 09:46
hehe juz nawet nasz kochany support na demotywatorach sie znalazl :)

Hakardrag
21.10.2012, 11:30
Nie robię przygód z blokami od momentu kiedy dawno temu raz straciłem cenne jednostki, tłukę także wszystkie pułapki jakie stoją mi na drodze do jakiegoś obozu. Średnie straty mam dużo mniejsze od moich znajomych którzy stosują bloki, bo czasem im to jednak nie wychodzi ;) Straty w rekrutach to dla mnie żadne straty, mogę ich mieć taśmowo ile tylko zechcę.

Każdą przygodę rozpracowuję sam, sprawdzam na symulatorze, porównuję czasem z poradnikiem - i wybieram dla siebie najlepsze rozwiązanie.

grzechowski
22.10.2012, 09:49
Mnie się juz nie chce pisać do tego bezdusznego automatu co sie zwie wsparcie, a dziala jak zaparcie i ****zka w jednym.
Chciałbym tu na forum dyskretnie hehehe zasugerować, że......(teraz bede szeptał)... m o ż e j e s t e ś m y o s z u k i w a n i ...
BO CHYBA NIKT NIE UWIERZY W TO, ŻE FIRMA NIE WIE CO CZYNI
Do milośników królowej nauk mam pytanie: jakie jest prawdopodobieństwo otrzymania w 5 kolejnych z rzędu lotach przygody "Okradać bogatych" pięciu rabatek z niebieskimi kwiatkami.
Jak żeczywistość ma się do oficjalnych zapisanych w programie statystyk dotyczących dropów i tego co znoszą odkrywcy.
Jak się do tego doda straty graczy wynikające z całej masy innych zamierzonych i niezamierzonych "błędów" w grze.... to na końcu pewnie w określonym (założonym)procencie.... bilansuje sie to na koncie FIRMY z tytułu sprzedanych niebieskich wirtualnych klejnocikow kupowanych przez takich cięzkich jeleni jak ja za nie śmierdzące prawdziwe złotówki.

LuluChoco
29.10.2012, 21:00
Dla innych poszukujących skutecznego kontaktu podaję adres: account.support@thesettlersonline.pl Przynajmniej potwierdzają otrzymanie wiadomości. Czy wspierają to się jeszcze okaże.

Na szczęście okazuje się, że firma poważnie podchodzi do naszej zabawy i właściwie reaguje na sygnalizowane problemy.
Zostałam mile zaskoczona drobną rekompensatą więc nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło.