PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Średni kurs transakcyjny



Pochłaniacz
06.10.2012, 06:31
Większośc początkujących graczy ma problem z kupieniem, lub sprzedaniem czegoś, bo nie wie jakie sią przeliczniki z jednego sórowca na drugi.
Była by na to prosta rada, która nie obciąży zbytnio sewera, a uczyni gre o wiele ciekawszą i trudniejszą...
Przy każdej transakcji ale tylko takej ktora odbywa się za pośrednictwem oficjalnego handlu, powinien byc aktualizowany kurs transakcyjny, na zasadzie średniej geometrycznej. Do tego trzeba by dorobic jakiś interfejs (okienko) w którym mozna by było sprawdzić aktualne kurrsy średnie.
Średnią geometryczą można by ustalić np na 1000000 sztuk. (milion).
i teraz jeśli np aktualnu kurs granitu do monet wynosi 0,75
i jest zawierana stransakcja kupna 400 granitu za 500 monet, czyli po kursie 0,8
to należało by wykonac następujące obliczenia:

(0,75(stary średni kurs) * (1000000-500) + 0,8(aktualny kurs) *500 ) /1000000 = 0,750025(nowy średni kurs)

Po każdej transakcji średni kurs zmieniał by sie nieznacznie, lecz po wielu transakcjach odzwierciedlał by faktyczny średni przelicznik.
Jeśli gracze mieli by dostęp do takich średnich kursów, więdzieli by jaki przelicznik jest opłacalny i handel stał by się bardziej uczcuwy i może mniej było by różnych śmiesznych ofert których i tak nikt nie zaakceptuje.
Z góry było by wiadomo że nima sensu składać ofert jeśli przelicznik zbytnio odbiega od średniego kursu, gdyż takie oferty będą miały nikłą szansę na realizację, ale najpierw ten średni kurs musiał by być znany :)
Można by także wtedy dodac ostrzeżenia przy niektórych ofertach, oznaczyć je np innym kolorem, jeśli proponowany przelicznik drastycznie odbiegał by od średniego. To by ustrzegło niedoświadczonych graczy przed dokonaniem bardzo niekozystnych dla siebie transakcji.

p.s
Oczywiście niema sensu śledzenia 2 różnych przeliczników np dla monty:granir i granit:monety.
oba rodzaje transakcji powinny odpowiednio modyfikować ten sam średni kurs, to już jest kwestia odpowiedznich przekształceń matematycznych.
Ilość do wyliczenia średniej mogła by być brana zawsze z mniejszej ilości w transakcji, lub z większe, to bez znaczenia.

acp___
06.10.2012, 07:31
raczej przydała by się informacja dla tych co wystawiają, że cena za którą sprzedają jest poniżej kosztów produkcji... że bardziej opłaca im się sprzedawać np. marmur i deski liściaste, niż budować kopalnie żelaza i sprzedawać żelazo po takim niskim kursie...

cenę maksymalną zawsze ogranicza popyt, mogę wystawić 400 wody za 400 monet - tylko nikt tego nie kupi, jeżeli kończy się komuś jakiś surowiec (np. robi upgrade na lvl 5) to trochę inaczej tez patrzy na ceny, jak nie chce by mu się zawaliła gospodarka
jeżeli ktoś myśli rozsądnie, to wie ile może dać monet za dany surowiec (jak w życiu nie kupuje garnituru za 10.000tyś zł, bo mnie nie stać, a nie wymagam by sprzedawca miał w sklepie średnią cenę za jaką kupowano na świecie garnitury)
przy wymianie nie na monety, to kwestia tego co mi zbywa, co potrzebuje

Pochłaniacz
06.10.2012, 07:37
bez przesady, jak bym wtedy zarabiał? :p
Jeśłi ludzie by znali kurs średni to nadał by handlowali po takich cenach jak dotąd, ale prawdopodobnie rozrzut cen był by mniejszy.
Gdy by ludzie znali koszty produkcji, to już by nie dało się kupić 400 ryb za 50 marmuru, a to by nie było dobre dla moich interesów :)