Zobacz pełną wersję : Gra Programowanie infrastruktury.
Witam.
Na wstępie pragnę gorąco wszystkich pozdrowić a w szczególności kolegów i znajomych z którymi spędzam miło czas na serwerze. ;)
Jestem regularnym graczem The Settlers online od miesiąca.
Przechodząc do tematu ...
Jak każdy z nas, cywilizowany człowiek na Świecie, kształcimy się, pracujemy, prowadzimy firmę, uprawiamy sport; hobby itp.
Ładnie, pięknie, jednakże wszystko to odbywa się o ustalonej porze/godzinie, względem grafika, czasami nie mając na to wpływu.
Właściciele firm, biznesmeni, odpowiedzialni za swój interes, starają się dobrać jak najlepszą strategię tak aby uzyskać jak najlepsze dochody.
W zależności od rodzaju interesu, ustalają również godziny otwarcia jak i zamknięcia w ciągu dnia/nocy.
I to jest kluczowe w mojej idei :cool:
Przenosząc prawdziwy Świat do wirtualnego w The Settlers, podaje proste przykłady tego do czego zmierzam.
**Załóżmy, że jestem właścicielem niewielkiego interesu (jedna brygada) i wiem, że jutro nie będzie dostawy niezbędnego materiału potrzebnego do produkcji, lub jego dostawa znacznie się opóźni.
- Co robię ?
Robię dzień wolny od pracy lub zmieniam czas rozpoczęcia pracy np. z 8:00 na 10:00.
**Załóżmy, że jestem właścicielem większego interesu (dwie brygady) i mam bardzo dużo zleceń, ale mój zaopatrzeniowiec ma problemy ponieważ jeden z jego dostawców nagle zachorował i nie nadąża z dostawą.
- Co robię ?
Szukam kolejnego dostawcy (handel), a jeżeli się nie uda, redukuje czas pracy brygad wprost proporcjonalnie do tego ile mam zasobów i na jak długo starczą.
- -
Rozumiem i domyślam się, że co nie którzy z Was, mogą pomyśleć - no ale o co mu chodzi, do czego zmierza :confused:
Chodzi mi o to tj. w temacie o programowanie infrastruktury
Założę się, że nie jeden z Was, nie raz pomyślał ot właśnie tak na przykładzie :
**Muahahaha... moja kopalnia złota pięknie działa na buffie, ale niestety już muszę wyjść, iść spać, jutro czas do szkoły, pracy, buff się skończy za godzinę a tak bez niego to szkoda wydobywać, nie opłaca się ... :(
"Szkoda" bynajmniej dla mnie to jest to, że nie mogę tej kopalni zaprogramować tak aby pod moją nieobecność za godzinę przestała pracować do odwołania. :(
Szkoda, że pod naszą nieobecność w grze, nie jesteśmy w stanie bardziej wpływać na rozwój naszej gospodarki.
Myślę, że moja idea jest całkiem przednia, nie koniecznie realna, ale oryginalna. ;)
Być może ktoś z Was też tak uważa, podzielcie się proszę Waszym zdaniem na ten temat, chętnie posłucham, tj. wspomniałem jestem nowym graczem i moja wiedza jest nie najlepsza na temat gry ...
Pozdrawiam R3D.
Maghemit
21.09.2012, 15:08
Z tego eseju zrozumiałem, że chcesz wyłączyć kopalnie po skończeniu premii? Wyłączanie kopalni po jakimś czasie to nie jest najlepszy pomysł, bo stoi gospodarka; o wiele lepiej byłoby wprowadzić coś takiego:
daje premię, np koszyk do jakiejś kopalni > mam premię przez 6h > daję jeszcze jedną premię na tę samą kopalnię i albo mam 6h pierwszej premii i 6h drugiej po zakończeniu pierwszej albo mam przez 6h podwójną premię.
... albo mam przez 6h podwójną premię.
I potrójną, poczwórną itd...
albo mam 6h pierwszej premii i 6h drugiej po zakończeniu pierwszej
Już lepiej jak by się na siebie nakładały 6h-6h na 12h
Nie przejdzie imo. To jest gra, która polega na, jak ktoś to dobrze ujął "uporczywym klikaniu", więc chodzi o to, aby ludzie jak najdłużej/jak najczęściej zaglądali. Jakby takie coś wprowadzili, to by mnie to szczerze zdziwiło (jednakowoż oczekuję takiej miłej niespodzianki :D).
Lightowy
21.09.2012, 16:56
zgadzam sie z mchelek nie przejdzie ale przydało by sie
Autorowi raczej nie chodzi o sumowanie buffów tylko zautomatyzowanie wyspy tj. budujesz kopalnie miedzi, ulepszasz, buffujesz, wyliczasz, że za 10 godzin kopalnia się zniszczy, to wtedy do akcji wkracza automatyzacja i czynności zostają powtórzone bez ingerencji człowieka. Szczerze to marnie to widzę, ale jak już miałoby to wejść, to nie za darmo. wiadomo, za wygode trzeba płacić. Domyślam się, że mogłoby to działać po wykupieniu konta vip lub czegoś podobnego, ale skoro głupia kopalnia miedzi kosztuje 20k klejnotów to nawet nie chce znać ceny za taką usługe.
Z tego eseju zrozumiałem, że chcesz wyłączyć kopalnie po skończeniu premii? Wyłączanie kopalni po jakimś czasie to nie jest najlepszy pomysł, bo stoi gospodarka
Moim zdaniem, czasami lepiej jak stoi, szybciej nie znaczy lepiej ...
Propozycja zsumowania buffow to całkiem niezły pomysł, ale bardziej realne w wydaniu iSenna.
Nie przejdzie imo. To jest gra, która polega na, jak ktoś to dobrze ujął "uporczywym klikaniu", więc chodzi o to, aby ludzie jak najdłużej/jak najczęściej zaglądali. Jakby takie coś wprowadzili, to by mnie to szczerze zdziwiło (jednakowoż oczekuję takiej miłej niespodzianki ).
Masz rację, ale nikt nie jest w stanie przebywać 24/7 na serwerze, każdy z nas ma jakieś obowiązki a i spać też trzeba ...
Autorowi raczej nie chodzi o sumowanie buffów tylko zautomatyzowanie wyspy tj. budujesz kopalnie miedzi, ulepszasz, buffujesz, wyliczasz, że za 10 godzin kopalnia się zniszczy, to wtedy do akcji wkracza automatyzacja i czynności zostają powtórzone bez ingerencji człowieka.
Konkur4 - nie o to mi chodzi ...
Sprostowanie: mam na myśli grafik, zarządzanie czasem pracy poszczególnych jednostek(budynków)np. w ciągu przyszłego tygodnia.
Przykład: załóżmy, że mnie nie będzie na serwerze prze następny dzień. Potrzebuje wyprodukować np. 1k chleba i jak najwięcej koni.
Niestety nie jestem w stanie na chwile obecną produkować jednocześnie chleba i koni, nie wspominając o napitku ...
-Co robię ?
Przeliczam, że 1k chleba będę miał np. za 5h, ustawiam czas pracy piekarni MAX do 5h później, po czym do odwołania lub nie piekarnia przestaje pracować.
Stajnie zaś zostają uruchomione poprzez ustalenie czasu pracy ...
Czy to nie jest strategia ?
Myślę o grafiku dostępnym np. przez tydzień dla każdego przemysłu ...
Myślę o grafiku prac i przerw w określonym dniu i czasie ...
PEACE&LOVE
Pomysł bardzo ułatwiający życie, ale to jest typ gry, w której nigdy nie przejdzie. Tu właśnie o to chodzi. Po to kopalnie się zawalają, a złoża, pola i studnie wyczerpują, by gracza ściągać jak najczęściej i by siedział jak najdłużej, bo na geologa trzeba poczekać, kopalnie trzeba wybudować, tak samo pola i studnie. Nie bez przyczyny najwygodniejsze premie trwające 12/24h są dostępne za klejnoty. Można ulepszyć, przyspieszyć, zautomatyzować częściowo gospodarkę i doładować złoża, ułatwiając sobie grę, ale za klejnoty. Taki system. Albo czas i kombinowanie, albo pieniądze.
Pomysł bardzo ułatwiający życie, ale to jest typ gry, w której nigdy nie przejdzie. Tu właśnie o to chodzi. Po to kopalnie się zawalają, a złoża, pola i studnie wyczerpują, by gracza ściągać jak najczęściej i by siedział jak najdłużej, bo na geologa trzeba poczekać, kopalnie trzeba wybudować, tak samo pola i studnie.
Szabora ja ani razu nie wspomniałem o zawalających się kopalniach, wyczerpanych złożach itp. to nie ma nic wspólnego z moim pomysłem !
Myślę o grafiku dostępnym np. przez tydzień dla każdego przemysłu ...
Myślę o grafiku prac i przerw w określonym dniu i czasie ...
Nie dla odkrywcy czy geologa ..
Tak, ale to ma dużo wspólnego z Twoim pomysłem. Nie będzie automatyzacji, bo masz wybór - albo się logujesz i sam osobiście robisz to, na czym Ci zależy albo nie logujesz się i tego nie robisz, a gospodarka działa tak, jak ją ustawiłeś. I nie będzie innej możliwości.
Mój pomysł nie ma nic wspólnego z odnawianiem złóż czy budową kopalni, nic a nic.
Grafik prac i przerw dostępny na najbliższe 24h lub 12h to jest to co mam na myśli, nic innego.
Wiem o co chodzi w Twoim pomyśle. Po prostu w mojej argumentacji posłużyłam się mechaniką gry, tak jak ja ją rozumiem. Grafik i planowanie bez logowania nie jest możliwe, bo gra jest nastawiona na jak najczęstsze wizyty graczy. A to temu przeczy. Jeśli chcesz wyłączyć/włączyć budynek, musisz się zalogować i nie masz innego wyboru. I pewnie nie będziesz miał, a jeśli już to za grube pieniądze. Bo jak pisałam wcześniej - albo poświęcasz czas i kombinujesz, albo płacisz.
Grafik i planowanie bez logowania nie jest możliwe, bo gra jest nastawiona na jak najczęstsze wizyty graczy.
Nie rozumiesz Szabora :)
Tym bardziej ja nie rozumiem planowania bez logowania :)
To jest takie proste to co mam na myśli ...
Przeczytaj proszę uważnie.
Jestem zalogowany, ale za 1h idę już spać, moja kopalnia złota pracuje na buffie który kończy się za 3h a bez niego nie chce aby pracowała.
-Co robię ?
Ustawiam czas pracy kopalni na 3h (podczas kiedy jestem w grze, to chyba oczywiste) i po 3h(już pod moja nieobecność) kopalnia przestaje pracować.
Z grafikiem 24/7 przesadziłem to fakt, ale taki grafik czasu pracy i przerw dostępny na 12h czy 6h to było by to.
:*
Doskonale rozumiem. Co więcej - właśnie o tym mówię :) To jest niemożliwe właśnie z tego względu, że aby wyłączyć jakiś budynek, musisz być zalogowany w tym momencie, w którym chcesz go wyłączyć. Może nie wyraziłam się dość jasno.
EDIT: Chodzi mi o to, że jeśli za godzinę kończy Ci się buff, a chcesz iść spać... Cóż... pozostaje Ci albo odłożyć spanie na później, albo wyłączyć budynek już teraz. Bo właśnie w grze chodzi o to, by wszystkie działania były związane z Twoją obecnością. Czy teraz już się zrozumieliśmy? :)
Dobrze, teraz rozumiem :) ale nie widzę tutaj żadnych zastrzeżeń co do pomysłu.
Taki grafik mógłby być dostępny za drobną opłatą (tak aby jakoś się to kalkulowało ) im dłuższy grafik tym droższy.
:)
Edit: biorąc pod uwagę realia, szef nie musi pracować stacjonarnie a od niego i tak jest zależne to co, kiedy i gdzie się dzieje :)
Lub kiedy pracuje stacjonarnie, może wyjść 2h przed zamknięciem, tak ?
Wówczas interes zamykają pracownicy.
Z mojej strony mogę powiedzieć tylko tyle, że takie coś bardzo by ułatwiło grę. Ale do realizacji podchodzę sceptycznie.
Tymczasem... Dobranoc.
Nie sądzę, że aż tak bardzo, bo tutaj nie chodzi o zyski czy o straty, przede wszystkim chodzi o strategiczną moc kierowania interesem :)
Dobranoc.
Mi pomysł się bardzo podoba.
Grafik na tydzień... - może niekoniecznie aż na tak długo.
Miło by było, gdyby pojawiła się funkcja wstrzymania produkcji po jakimś czasie.
Sam pomimo największych chęci, nie zawsze mam możliwość zalogowania się i przekierowania chociażby zboża na inny cel.
Jestem za!
Miło by było, gdyby pojawiła się funkcja wstrzymania produkcji po jakimś czasie.
Sam pomimo największych chęci, nie zawsze mam możliwość zalogowania się i przekierowania chociażby zboża na inny cel.
Dobrze to ująłeś Laren.
Pragnę jeszcze dodać, że takie planowanie prac i przerw mam na celu uelastycznienie Twojej infrastruktury pod Twoją nieobecność.
W czasie w którym tak czy siak będziesz nieobecny.
Van-de-Lord
22.09.2012, 12:23
Tak sobie czytam: "Wówczas interes zamykają pracownicy." i wydaje mi się że to też ludzie, więc moze mama/tata zatrzymają ci produkcję albo młodsze rodzeństwo bo nie wydaje mi się żebyś miał mu...na w domu który za Ciebie to zrobi. A jeśli nie chcesz tracić tych 2-3h buffa to kupuj premie 12/24h u kupca i po problemie, ale rozumiem że chcesz mieć wygody za free, no cóż tak tu już jest albo siedzisz i grasz albo płacisz.
Tak sobie czytam: "Wówczas interes zamykają pracownicy." i wydaje mi się że to też ludzie
Chodziło o porównanie reali ze światem wirtualnym, kiedy owi pracownicy mają zamknąć interes pod Twoją nieobecność.
...więc moze mama/tata zatrzymają ci produkcję albo młodsze rodzeństwo bo nie wydaje mi się żebyś miał mu...na w domu który za Ciebie to zrobi.
Nie mam mamy ani taty jak i rodzeństwa, poza tym nie mam również mu...na w domu.
A jeśli nie chcesz tracić tych 2-3h buffa to kupuj premie 12/24h u kupca i po problemie, ale rozumiem że chcesz mieć wygody za free, no cóż tak tu już jest albo siedzisz i grasz albo płacisz.
WTF ???????????????
Widzę, że masz problem z czytania ze zrozumieniem...nikt nic nie wspominał o tym, że nie chce stracić buffa, czy jego części !
Nie życzę sobie abyś komentował mój wątek, ponieważ nie masz bynajmniej do tego predyspozycji.
Pomysł mi się podoba, ale wydaje mi się, że w grze mamy licznik, który wyłącza produkcję całej wyspy jeśli naliczy 24h od ostatniej aktywności (logowania, premii rzuconej przez znajomego etc.) i w takim wypadku planowanie dłuższe niż 24h w przypadku nieobecności jak to napisałeś np. na tydzień rozmija się z celem. Sam pomysł jest fajny i zmieniłby całkowicie mechanikę tej gry, bo teraz zbyt dużej ingerencji gracze nie mają w gospodarkę swojej wyspy jednak nie ma szans, żeby to kiedykolwiek weszło bo niestety BB nie jest dla graczy tylko dla pieniędzy, a taki mechanizm pozwoliłbym graczom zaglądać rzadziej do gry, a co za tym idzie zmniejszyłaby się szansa na to, że skuszą się udogodnieniami premium = wydadzą pieniądze, na których głównie/wyłącznie (skreśl bardziej prawdopodobne :P) zależy BB :)
Unkow chodzi mi o planowanie na przyszłe 6h (taka opcja mogłaby być dostępna w godzinach nocnych np. od 00:00 do 06:00)nie inaczej.
Przecież to tak niewiele ...
Van-de-Lord
22.09.2012, 23:41
Nie życzę sobie abyś komentował mój wątek, ponieważ nie masz bynajmniej do tego predyspozycji.
Bynajmniej to zaprzeczenie więc nie bardzo rozumiem kontekstu wypowiedzi, czyli nie chcesz, ale negujesz czyli ostatecznie chcesz.
Czytanie ze zrozumieniem pozwala wyciągnąć wnioski z czytanego tekstu a skoro w pierwszym poście piszesz ze nie chcesz aby kopalnia złota pracowała bez buffa to przecież w momencie gdy idziesz spać możesz ją zatrzymać ale jednak chcesz wykorzystać te pozostałe 2h bufki, czyli suma sumarum nie chcesz tracić pozostałego czasu.
Człowieku jakie zaprzeczenie ??
"Bynajmniej" - to wcale, zupełnie, ani trochę.
Prosiłem Cię o brak komentarzy z Twojej strony, więc to uszanuj !
Tak sobie czytam: "Wówczas interes ... czytaj sobie tak jak chcesz, ale jak się chcesz udzielić to konkrety proszę ...
Tak sobie czytać to można fakt, bravo i inne tego typu szmatławce ...
W przypadku kiedy chcesz wyrazić swoją opinie, lepiej czytaj nie ot tak sobie i udzielaj konkretnych odpowiedzi nie tj. w Twoim pierwszym poście.
Raz jeszcze proszę o brak komentarzy z Twojej strony.
daveandnokia
23.09.2012, 20:01
[...]podzielcie się proszę Waszym zdaniem na ten temat, chętnie posłucham [...]
Kolego R3Dmist, wpierw prosisz o innych wypowiedź, a teraz obrażasz jednego z graczy i nie chcesz jego postów w twoim temacie, sam zastanów się czego chcesz, bo jak wpierw piszesz, aby ludzie komentowali Twój pomysł, a potem zakazujesz komuś tutaj pisać... dziwny jesteś...
A co do Twojego pomysłu, jest idiotyczny. Jak nie masz czasu to mówi się trudno. Gra online polega na tym, abyś się logował i działał w grze, a jak zacznie się tzw. automatyzacja (tak, niektórzy dobrze to nazwali, bo to nie jest strategia, lecz automatyzacja) to gra ta straci sens!! Po co miałbym logować się, skoro wiem, że ustawiłem sobie tam właśnie działanie 5h piekarni, po czym automatycznie wyłączy się. TY jako gracz musisz zadbać o to ręcznie, rozmyślać właśnie tak sprytnie, aby wyprzedzić kroki działania. Np. Dajesz buffa na 6h na piekarnie, idziesz coś wtedy zrobić, pamiętasz że masz wrócić po 6h, po czym znów decydujesz, czy wyłączyć piekarnię czy też zostawić ją włączoną. I zrozum, to tylko gra...
A jak sie obraziłeś na mnie, no cóż - nic nie poradzę na to.
Prosiłem o komentarze dotyczące samego pomysłu a nie o sugestie dotyczące tego kto, co i za kogo może zrobić, nie wspominając już o murzynie w domu
Uważasz, że była to konstruktywana wypowiedz ? Nie, nie była, Twój komentarz również nie jest kontruktywny.
To tylko słowa krytyki, które są zbędne i nie mają żadnej wartości merytorycznej.
Jak widzisz, większości pomysł się podoba, to nie znaczy, że taka opcja wejdzie w życie.
Ja również do tego nie dążę, tu chodzi o sam pomysł, nic więcej.
Jednakże są i tacy, którym się nie podoba mój pomysł i ja nie mam nic przeciwko, ale wyrażenie "nie" tj. wyraziłeś Ty czy kolega Lord jest zbędne i niemile widziane !
Uważasz, że idiotyczny, wystarczyło zagłosować, a nie wywnętrzać się tutaj i bawić w obrońcę.
Pomysł jest przedni, załóżmy, że taka opcja byłaby dostępna na najbliższe 2h w godzinach nocnych.
Nie uważam, że kolidowałaby ona z założeniami, polityką oraz busines planem twórców czy właścicieli.
daveandnokia
24.09.2012, 11:00
Zagłosowałem i mam prawo wyrazić swoją opinię. I nikt mi, jak i Van-de-Lordowi i innym graczom nie będzie zakazywał komentowania. Jestem przeciwny temu pomysłowi, bo trzeba działać kiedy jest się ZALOGOWANYM. Trzeba przemyśleć kiedy dać buffa, a kiedy nie, kiedy budynek ma być aktywny, a kiedy wyłączony z pracy. I jeszcze chcesz to za "drobną" opłatą. Wystarczy, że BB pokazało ile jest wart dodatkowy slot kolejki budowania czy też przenoszenia budynków za klejnoty...
Słuchaj, ja tu niczego nie chcę i do niczego nie dążę, po prostu podzieliłem się swoją myślą.
Ty zachowujesz się, jakby mój pomysł miał jutro wejść w życie, a Ty będąc przeciwko, miał jedyną szanse aby temu zapobiec
Niczego, nikomu nie zabraniam, poprosiłem o brak komentarzy tego typu z jego strony, jak widzisz uszanował to.
GTTHFA
Pan_Mietek
30.09.2012, 17:03
Ja myslę, że najlepiej byłoby wprowadzić do gry jakiś język skryptowy, np. LUA czy Python. Takie wydarzenia, jak np. zawalenie się kopalni, wybudowanie budynku, zakonczenie działania buff'a czy powrót odkrywcy powinny móz odpalać napisane przez graczy skrypty - np. zlecające odbudowę kopalni czy zatrzymujące produkcję czegoś. To byłoby niezwykle elastyczne rozwiązanie...
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.