Zobacz pełną wersję : Błąd związany z odkrytymi złożami
W grze znajduje się błąd polegający na tym, że gdy na odkrytym przez Geologa złożu, postanowimy postawić kopalnię i trafia ona na listę budowli do wykonania, a następnie zrezygnujemy z jej budowy (usuwając ją X z listy zadań) to znika nam również wcześniej odkryte złoże ... ?!
Po zauważeniu tego sprawdziłem ten błąd na złożach kamienia, miedzi i żelaza - na wszystkich z tym samym efektem.
Jest to nie logiczne, bo gdy wycofujemy się z budowy kopalni to złoże nadal tam powinno być.
To nie błąd, tak jest i już. Jak Ci sie nie podoba to zrob wątek w sugestiach do gry.
Dla mnie jest to ewidentny błąd. Skrypt przy rozpoczęciu budowy kopalni sprawdza czy w danym miejscu jest odpowiednie złoże i jaka jest wielkość jego zasobów, które przypisuje danej kopalni - jednak gdy zatrzymujemy budowę skrypt nie przywraca wielkości zasobów i tym samym usuwa złoże ...
Uwek nie zupełnie, skrypt pewnie usuwa złoże i dodaje je do kopalni, a później usuwa razem z kopalnia. Przecież jak się złoże skończy i usuniesz kopalnie, to nie masz tam nowego złoża, a wystarczy wysłać geologa, żeby znowu w dokładnie tym samym miejscu się ono pojawiło. Więc aby po skończeniu wydobycia i usunięciu kopalni złoże na nowo się nie pojawiało wymyślili sobie taki a nie inny algorytm.
Tak jak pisał set2g tak to po prostu jest. Oczywiście mogło by być inaczej, ale chyba nie jest, aż tak wielki problem. Przynajmniej dla mnie taki nie jest.
Uwek nie zupełnie, skrypt pewnie usuwa złoże i dodaje je do kopalni, a później usuwa razem z kopalnia. Przecież jak się złoże skończy i usuniesz kopalnie, to nie masz tam nowego złoża, a wystarczy wysłać geologa, żeby znowu w dokładnie tym samym miejscu się ono pojawiło. Więc aby po skończeniu wydobycia i usunięciu kopalni złoże na nowo się nie pojawiało wymyślili sobie taki a nie inny algorytm.
Tak jak pisał set2g tak to po prostu jest. Oczywiście mogło by być inaczej, ale chyba nie jest, aż tak wielki problem. Przynajmniej dla mnie taki nie jest.
Według mnie to jest błąd a kasowanie zasobu jest niczym nieuzasadnione.
Przecież geolog znalazł 500 złoża żelaza w górach. Więc albo to złoże trafi do magazynu, albo pozostanie niewydobyte.
Zwróćmy uwagę na inne zasoby: ryby, zwierzyna, marmur, kamień czy granit nie znikają nawet jeśli zacznie je ktoś wydobywać. Dlaczego ruda miałaby znikać? To przeczy chociażby minimalnemu poziomowi realizmu i powoduje, iż błąd - de facto techniczny (złe kliknięcie), ma poważne konsekwencje.
...Dlaczego ruda miałaby znikać?....
Bo tak jest ta gra skonstruowana.
Jeśli nadal uważasz że to błąd to zgłoś go do Supportu (http://forum.thesettlersonline.pl/threads/14882#post4892).
Jerry1981
21.09.2012, 18:39
co więcej jeśli sobie takie złoże doładujesz zanim wybudujesz kopalnię, a kopalnię z kolejki usuniesz to tracisz doładowanie... - taka konstrukcja gry :/
Powered by vBulletin® Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.