PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Możliwość zmiany serwera



konkur4
19.09.2012, 23:41
Witam.
Jak wszyscy dobrze wiemy, jakiś czas temu powstały dwa nowe serwery. Główną myślą przewodnią tej oto decyzji jest:

Rozwiązanie to pozwoli odciążyć już istniejące
serwery, co zapewni płynniejszą (stabilniejszą)
grę obecnym i nowym graczom.
I tu oto właśnie zaczynają się zgrzyty. Jednym z nich jest to, że mimo bardzo poważnych problemów z dłużej obecnymi serwerami, jakimi są lagi, możliwość zakładania nowych kont na tych oto serwerach nie została wstrzymana (widze to po aktywności nowych graczy na kanale pomoc), przez co nowi gracze mogą wybrać nowe, jak i stare serwery. Bez tego proces stabilizacji może potrwać bardzo długo, jak i również trwać w nieskończoność. Dodam również, że nowi gracze podczas swojej decyzji mogą się kierować cyferkami widniejącymi przy każdej nazwie serwera. Nadal dokładnie nie jestem pewien, co te oto cyferki oznaczają, ale domyślam się że jest to coś w stylu zaludnienia danego serwera. Każdy woli grać na serwerze, gdzie handel i dostępność towarów nie będą żadną przeszkodą. Więc jest to kolejny powód, dla którego gracze chętniej wybierają stare serwery, zamiast nowych.
Ostatnim, i chyba najważniejszym powodem, dla którego serwery wciąż są przeciążone, jest dotychczasowy dobytek graczy oraz brak możliwości założenia nowego konta bez kasowania starego. To drugie raczej już kwestią lenistwa, niż raczej problemem, ale co do samego dobytku to wątpie, żeby każdy, kto wbił chociaż 30 poziom, myślał o zmianie serwera i zaczynania wszystkiego od początku. Mowa tu również o tych, którzy zainwestowali w gre pieniądze, kupując klejnoty, a dzięki nim wiele udogodnień, które oferuje kupiec.

W związku z powyższym wydaje mi się, że administracja gry powinna udostępnić graczom jednorazową możliwość bezpłatnej zmiany serwera. Oczywiście przeniesienie gry na inny serwer odbyłoby się z osiągniętym poziomem, budynkami na wyspie oraz całym dotychczasowym dobytkiem (menu gwiazdy, zawartość magazynów). Jedyne, co zostałoby utracone podczas tej czynności to lista znajomych oraz posiadana gildia (o ile w jakiejś byliśmy). Czas takiej operacji również zostałby uwzględniony. Domyślnie wynosiłoby to od 1 do 7 dni. W czasie przenoszenia konta na inny serwer produkcja na wyspie zostałaby całkowicie wstrzymana.

Myślę, że dopiero, kiedy część osób przejdzie na nowo powstałe serwery, będzie można mówić o stabilniejszej i płynniejszej grze na starych serwerach. Na starych serwerach nic nas nie trzyma, nie ma rankingu, dla którego tak wielu ludzi produkuje się w innych grach, więc decyzja nie należałaby do trudnej. Duża część z was pewnie nie skorzysta z takiego rozwiązania. Osobiście skorzystałbym z takiego rozwiązania jak najszybciej, gdyż to ciągłe oczekiwanie na stabilizacje zaczyna mnie już nudzić.

set2g
20.09.2012, 08:21
Zmiana serwera z dobytkiem była by bez sensu, poruszane wiele razu. Dla przykładu ktos z 45+ lvl prznosi sie na taki nowo otwarty i co ? Zgarnia majątek na podstawowych produktach których sam ma nadmiar, produkty bardziej luksusowe np. granit na nowych serwerach sa prawie bez wartosci bo nie da sie ich wykorzystac (zazwycaj bariera 4lvl -500monet) i taki przeniesiony-zaawansowany gracz kupuje za bezcen to co jemu jest potrzebne.

Usuniecie konta obecnego i przeniesienie sie z tym samym nickiem itp na inny serwer -ok
Przeniesienie wszytskiego - niegdy.

Nie wiem jak tam teraz jest z rejstracja ale powinni na pewien czas ograniczyc możliwość tworzenia kont na starszych serwerach, bo jak wyzej napisane, ustabilizowanie sie gry nigdy nie dojdzie do skutku i wieczorami beda zawsze lagi.

Lightowy
20.09.2012, 08:45
Oczywiście piona dla założyciela i jestem na TAK bo jaki sens jest trzymanie starych serwerów otwartych gdzie ludzie wbijają właśnie z WW powodów.Powinno być na limity i każdy z przeludnionego serwera kto zgłosi sie do suportu może zostać przeniesiony wraz z całym dobytkiem na inny aby odciążyć stary i powoli zaludniać nowy,bo nie wyobrażam sobie tak jak każdy "inny" przenieść konto bez dobytku na nowy serwer tak jak wskazuje pan wyżej ponieważ w swoje konto włożyłem kilka złotówek ale co ważniejsze wiele miesięcy pracy żeby wioska wyglądała tak jak wygląda.

Set2g przemyśl to jeszcze raz skoro nie chcesz sie przenieść bo handel będzie upośledzony nie ma sprawy przecież nikt by ciebie do tego nie zmuszał była by to opcja tylko dla chętnych i powiedzmy z wioską do (np.)20 levela,żeby nie było jak piszesz kupował by sobie wszystko za bezcen.Chodź też nie wydaje mi sie żeby wszyscy tak szybko zaczęli handlować doładowaniami kopalń-granitem itp. bo nikt by tego nie miał,nie pomijając że kupować za złoto też nikt mojego nadmiaru by nie będzie bo skąd weźmie.Tak więc przeniesiony wcale miodu by nie miał długi czas by musiał być samo wystarczalny,nie mówiąc o wymianie buffów bo koszy długo nikt by nie miał czyli tryb hard samo wystarczalnie.
Poza tym kilkudziesięciu doświadczonych graczy na nowym serwerze może przynieść sporo korzyści na przykład w dziale pomoc i rozwoju nowo poznanych znajomych.

Licze na duży ruch jak i wypowiedzi w tym temacie graczy oraz moderatorów ponieważ jest to najlepszy pomysł jaki ostatnimi czasy został podany.

konkur4
20.09.2012, 10:44
@set2g
Nie przesadzaj z tym majątkiem, akurat to co napisałeś to jest wizja przeniesienia się jednego gracza, pomnóż to razy 500 i dopiero snuj przekonania jak to będzie wspaniale. Może i masz racje, cały dobytek to troche za dużo, ale nie zaprzeczysz, że poziom, budynki oraz bogactwo w postaci klejnotów to takie minimum, które musiałoby zostać przeniesione.
Pozatym, to nie jest ostateczna wersja do wprowadzenia, tylko ogólny zarys pomysłu. Aby to miało ręce i nogi, nalezy dopracować nawet najmniejszy szczegół, ale to już nie moja robota, tylko programistów.
Zauważ, że nikomu nie opłaca się zakładanie kont na nowych serwerach. Ci, co myślą kreatywnie, pójdą śladem większych możliwości rozwoju gospodarki. Dlatego częściej od nowych, stabilnych serwerów, wybierane są starsze. Gdyby chociaż na czas kilku miesięcy zakładanie kont na starych serwerach zostałoby uniemożliwione, sytuacja przeciążeń może z czasem zaczęłaby powoli wracać do normy. Teraz nie ma co na to liczyć, wierzysz że nagle połowa graczy porzuci tą gre? Bo ja nie, dlatego trzeba coś przedsięwziąć, jeśli sama administracja nie ma do tego głowy.
Wspomniałem w sumie o dwóch rozwiązaniach tego problemu, z tym że przeniesienie konta da szybszy rezultat. O tej blokadzie zakładania kont też lepiej pomyśleć, zanim odda się swój głos na Nie.

JackDanieIs
20.09.2012, 11:12
Zaburzy to mocno system handlu.

Jerry1981
20.09.2012, 18:34
na stare serwery możesz dostać się jedynie z bezpośredniego zaproszenia od kogoś kto gra. nowi ludzie bezpośrednio rejestrujący się w grze mają do wyboru jedynie dwa nowe serwery i tyko tam mogą założyć konto... co do przenosin - oczywiście możesz przenieść się na nowy serwer. w tym celu piszesz mail d osupportu o skasowanie Twojego obecbnego konta i zakłądasz nowe na nowym serwerze po czym tworzysz wioskę od nowa...

Jocia
20.09.2012, 19:01
By nie zaburzać handlu można by było zrobić tak, że przenosiny są możliwe jeśli x% osób na serwerze ma poziom wyższy niż nasz.
Np.Mamy poziom 20 x% ludzi na serwerze ma ten poziom możemy się przenieść.
Mamy poziom 45 x% ludzi nie osiągnęło tego poziomu musimy poczekać do czasu rozruchu serwera.

Jeśli chodzi o zaburzenia handlu to zrobi się ono też przez blokadę rejestracji, towary typu deski czy kamienie staną się niezbywalne ludzie zostaną z pełnymi magazynami długich łuków, bo nikt tego nie będzie kupował. Handel zamknie się tylko w towarach stale zużywanych. Towary których się traci mało, konie, kusze będą nie do zbycia.

Blaszka1971
20.09.2012, 22:19
Niestety blad zostal popelniony duzo wczesniej i rzeczywiscie nalezaloby cos z tym zrobic.Przeniesienie konta na inny serwer z calym dobytkiem i wyspa wydaje sie malo realny,lecz gdyby umozliwic taka mozliwosc graczom np.do 26vl z dobra zacheta (surowce itp moze troche kleju-w koncu sa to wirtualne dobra,ktore nic producenta nie kosztuja) to mysle,ze wielu by sie skusilo z kilku powodow.1.beda "rywalizowac" z graczami na zblizonym poziomie 2.dobra zacheta 3.brak lagow 4.wyrownany handel.
Nalezy natychmiast zamknac mozliwosc zaproszen na serwer.Kolejny krok (tu przyklad z innych gier) kasowanie kont i calych wysp graczy,ktorzy nie loguja sie przez jakis dluzszy okreslony czas (tzw.martwe konta czy zbanowane) bo umowmy sie,ze jezeli ktos nie loguje sie przez 3 miesiace to juz sie nie zaloguje a jesli nawet to by sobie poklikac 10 minut po mapie wystarczy jemu nowe konto na nowym serwerze!Te martwe konta a jest ich duzo obciazaja niepotrzebnie zasoby serwera.Rozwiazan zapewne jest wiele tylko kwestia czy ktos chce cos z tym zrobic?Nie wiem czy ktos z wladnych w ogole bedzie nasze sugestie czytal i przekazywal wyzej,ale ide o zaklad i to duzy,ze gdyby powstal temat pt."lagi i brak mozliwosci zakupow w sklepie/klejnotow" to w trybie natychmiastowym odbylaby sie przerwa techniczna i ten problem bylby usuniety od reki_zakladacie sie? :)

sparkz
21.09.2012, 09:16
Jeśli chodzi o zaburzenia handlu to zrobi się ono też przez blokadę rejestracji, towary typu deski czy kamienie staną się niezbywalne ludzie zostaną z pełnymi magazynami długich łuków, bo nikt tego nie będzie kupował. Handel zamknie się tylko w towarach stale zużywanych. Towary których się traci mało, konie, kusze będą nie do zbycia.

Na konie zawsze bedzie zbyt, szczegolnie jesli spadnie cena ich i niektorych dobrze grindowalnych misji (takich jak bractwo czy wiktor); z kuszami gorzej, ale biorac pod uwage, ze leca w dol z wysokiego pulapu tez powinno dac sie je sprzedac przez relatywnie dlugi czas po prostu zanizajac cene.

Co do tego czy nalezy zezwolic na przenoszenie kont - na nowe serwery na pewno nie (wytluszczone w #2), na stare - czemu nie ? Wbrew pozorom taka migracja bylaby znacznie mniej atrakcyjna, przez co dotyczylaby mniejszej ilosci ludzi, co owocowaloby mniejszym impactem w postaci lagow.

pinek83
23.09.2012, 03:33
'l

Majamas
23.09.2012, 05:06
Odkąd sie okazało że moi starzy znajomi wylądolwali na wielu róznych serwerach oczekuje takiej opcji przechodzenia pomiedzy starymi serwerami aby sie z nimi spotkac. Przejscie za starych serwerach niczego zaburzyc nie może poza samą stabilnościa serwerów gdyby zbyt wielu przeszlo na jeden.
Za to odciecie doplywu nowych graczy na stare serwery zaburzylo gospodarke która sie teraz dławi niektórymi produktami po przecenach.

AdramPL
23.09.2012, 11:57
Zaburzy to mocno system handlu.
Wystarczy że handel będzie się odbywał w sposób ponad serwerowy i już nie będzie problemu.
To własnie dotychczasowy handel ograniczony do jednego serwera zaburza całą idee handlowania.

rabinos
02.10.2012, 11:45
niech bedzie przeniesienie razem z surowcami ktore sie aktoalnie posiada ale zato bedzie do zbudowania na nowo cala wioska
wiec nawet spore zapasy szybko sie skoncza .dla opuznienia proponowal bym koniecznosc podbinie na nowo wyspy ( bez dodatkowego doswiadczenia i bez nagrod )
koszt przeniesienia realny i mozliwy dla karzdego

Kylar_Slyterin
02.10.2012, 16:32
Zmiana serwera z dobytkiem była by bez sensu, poruszane wiele razu. Dla przykładu ktos z 45+ lvl prznosi sie na taki nowo otwarty i co ? Zgarnia majątek na podstawowych produktach których sam ma nadmiar, produkty bardziej luksusowe np. granit na nowych serwerach sa prawie bez wartosci bo nie da sie ich wykorzystac (zazwycaj bariera 4lvl -500monet) i taki przeniesiony-zaawansowany gracz kupuje za bezcen to co jemu jest potrzebne.

Usuniecie konta obecnego i przeniesienie sie z tym samym nickiem itp na inny serwer -ok
Przeniesienie wszytskiego - niegdy.

Nie wiem jak tam teraz jest z rejstracja ale powinni na pewien czas ograniczyc możliwość tworzenia kont na starszych serwerach, bo jak wyzej napisane, ustabilizowanie sie gry nigdy nie dojdzie do skutku i wieczorami beda zawsze lagi.

Popieram. A wszyscy co krzyczą, że należy przenieść konto gracza z dobytkiem patrzą tylko na swój portfel i sądzą, że zarobią fortunę na sprzedaży podstawowych jak i surowców z grupy zaawansowanej. NIE MA TAK !!!!

Jak nowy serwer to albo przeniesienie konto gracza z troszeńkę większą ilością surowców na nowy serwer albo w ogóle. Prawie Wszyscy krzyczą, że skoro zainwestowałem w konto to chce mieć wszystko też i na nowym serwerze. A Czy nie jest prawdą, że na starym serwerze handel jest kiepski bo wszystkie surowce mają swoją "odpowiednią" cenę? A ten który chce przeniesienia na nowy serwer z całym dobytkiem chce po prostu zbić fortunę na surowcach których ma PEŁNO w magazynach.

Dlatego jestem za przeniesieniem konta z nieco większą ilością surowców ( ok 100% wartości początkowej - czyli tego co nowy gracz dostaje na początek )
Niżeli za przenoszeniem całej gospodarki....

W każdym bądź razie czekam na rozsądną konwersacje a nie na rozmowę typu, "zainwestowałem w konto i chce z moim dobytkiem na nowy serwer" bo coś na ten temat napisałem powyżej.

grim_reaper
03.10.2012, 20:16
Chcielibyscie przenosic caly dobytek do nowego swiata bo jak piszecie zainwestowaliscie , ale ja tez zainwestowalem i nie jestem za takimi przenosinami , Kasacja na jednym i start na drugim serverze od zera , a to ze zainwestowana kasa przepadnie , ze te wszystkie budynki szlag trafi , trudno - tylko tak powinno to byc mozliwe.
Nowy serwer to nowi gracze , i sami powinni tworzyc swoj rynek , choc nas faktycznie zabije brak nowych graczy na starych serwerach. moze poprostu wystarczyloby sie bardziej przylozyc do wyszukiwania martwych kont i kasacji ich , a mogloby sie okazac , ze wcale nie jest tak duzo ludzi grajacych . Pretensje mozna tez miec do kolesi zakladajacych multi konta , i do supportu ze nie jest w stanie ich skasowac.

sparkz
03.10.2012, 20:41
A Czy nie jest prawdą, że na starym serwerze handel jest kiepski bo wszystkie surowce mają swoją "odpowiednią" cenę? A ten który chce przeniesienia na nowy serwer z całym dobytkiem chce po prostu zbić fortunę na surowcach których ma PEŁNO w magazynach.

Nie jest prawdą.

Te towary ktorych pelno w magazynach maja tak niska wartosc, ze nawet przy zalozeniu ze uda sie calosc jednego towaru sprzedac (co jest baaardzo mocno naciagane) - taka sama albo wieksza ilosc zlota mozna wyprodukowac w 1-2 dni.

Ponadto nie bierzecie pod uwage tego, ze ze wzgledu na nowosci typu weteran i pudelka z gra nowe serwery rozwijaja sie znacznie szybciej niz stare sie rozwijaja, i 10x szybciej niz stare sie do tej pory rozwijaly. Ceny i dostepnosc towarow juz teraz sie zrownuja, wiec na ewentualnych przenosinach zadnego biznesu nikt nie zrobi.

s1lly_sco
03.10.2012, 21:09
Tak tylko zakładając, ze ma się ten wysoki lvl wyprodukowanie znowu podobnej ilości nie zajmuje dużo czasu i znowu można np. 100k czegoś sprzedać po cenach 2-3x większych niż na serwerze na którym się było wcześniej. Wystarczy zobaczyć co się działo u nas na serwerze po reklamach settlersów, zaraz przed uruchomieniem nowych serwerów. Mieliśmy wysyp nowych graczy ceny marmuru z 10-12 poszły do 20-24, a niekiedy 30m.
Także przenosząc się na nowy serwer, mając z 250-300 patentów, budynki na 4-5 lvl można bardzo szybko ponownie napełnić nawet duże magazyny i dalej zbijać pieniądze na graczach z małym lvlem. Poza tym po co w ogóle czekać na napełnienie magazynów, skoro wystarczy sprzedawać nocną/dzienną produkcję? Nie pisz więc proszę, że biznesu się nie da na nich zrobić, bo da się i to codziennie przez kilka miesięcy.
Mam wrażenie, że niektórzy na prawdę chcieli by w tej grze zarobić ale się nie narobić. Czyli co - obecnie są 2 nowe serwery otwarte to migracja na nie, potem otworzą pewnie kolejne, na obecnie nowych ceny spadną, to migrujemy dalej i z poziomem 50 "rywalizujemy" z under 30.

sparkz
03.10.2012, 22:20
Także przenosząc się na nowy serwer, mając z 250-300 patentów, budynki na 4-5 lvl można bardzo szybko ponownie napełnić nawet duże magazyny i dalej zbijać pieniądze na graczach z małym lvlem. Poza tym po co w ogóle czekać na napełnienie magazynów, skoro wystarczy sprzedawać nocną/dzienną produkcję? Nie pisz więc proszę, że biznesu się nie da na nich zrobić, bo da się i to codziennie przez kilka miesięcy.

Pytanie, czy zadales sobie trud oszacowania jaka orientacyjnie jest produkcja tcyh surowcow w podanych przez Ciebie warunkach.

Nawet przy cenach ktore podales i przy bardzo wydolnej wiosce trzebaby przeznaczyc pol potencjalu produkcyjnego na eksport, zeby w zyskach zrownac sie ze slaba/ srednia produkcja monet z mennic, ktore sam mozesz utrzymac.

Przykladowo ja, nawet gdybym nie kupowal rudy zlota i zszedl z produkcja tylko do rudy z budowanych kopalnii, musialbym codziennie opychac wszystkie wyprodukowane deski lisciaste, marmur, narzedzia, polowe wegla i chleba, czyli generalnie zaangazowac pol wioski zeby wyrobic tyle, ile mam teraz wykorzystujac doslownie 16 budynkow, a reszte produkcji zachowujac np. na robienie przygod. Przy podanych cenach, ktore sa 2-3x wieksze od obiegowych.

s1lly_sco
03.10.2012, 22:57
Zakładam, że mając mennice i piece w dużej ilości, nie buduje się nowych kopalni złota, tylko posiada się wszystkie kopalnie złota na 5lvl nabite doładowaniami, które trzeba kupować tak czy siak jeśli kopalnie mają chodzić. Także w tym przypadku przynajmniej u mnie nic się nie zmienia, oprócz tego, że nie można wtedy handlować węglem. Każdy ma inną wioskę, a przenosząc się na inny serwer na pewno bym ją w jakimś stopniu zmodyfikował pod handel z niższymi poziomami. Obecnie bez modyfikacji, mogę spokojnie na handel przeznaczyć całość marmuru, desek liściastych, większość brązu... kolejnego dnia mogę znowu handlować deskami i marmurem, zamiast brązu - miecze z brązu, ruda żelaza, ja mi to się znudzi to wtedy pohandluje sobie miedzią ...kolejnego jeszcze inaczej. Nie powiedziane, że codziennie trzeba opychać całą produkcję, ze wszystkich "gałęzi". Jednego dnia to, innego coś innego. Napisze jeszcze inaczej... DOSŁOWNIE wszystko czym handlujesz obecnie możesz równie dobrze opychać na nowym serwerze. Także liczba operacji obojętnie jaka by nie była (tutaj duże uproszczenie) się nie zmieni, zmienią się natomiast przychody z tych operacji. Za tyle samo wystawionego towaru dostaniesz 2-3x więcej monet dziennie.

sparkz
03.10.2012, 23:18
Obecnie bez modyfikacji, mogę spokojnie na handel przeznaczyć całość marmuru, desek liściastych, większość brązu... kolejnego dnia mogę znowu handlować deskami i marmurem, zamiast brązu - miecze z brązu, ruda żelaza, ja mi to się znudzi to wtedy pohandluje sobie miedzią ...kolejnego jeszcze inaczej.

Odnies sie do tego, ile liczbowo ta "calosc" wynosi, ile da Ci przychodu w przeliczeniu na monety po cenach jakie podajesz, i jak to wypada w porownaniu do normalnej samodzielnej produkcji monet bo o to sie w tym wszystkim rozbija.

Jesli ktos jedzie na doladowaniach do zloza to nie utrzymuje produkcji surowcow takich jak deski czy marmur na poziomie nawet w polowie takim jak ja. Ja twierdze, ze nawet gdyby cena tych surowcow siegala 30 monet/ 400 (naciagane) i zbyt bylby nieograniczony, to by mi sie nie oplacalo ich sprzedawac, bo lepiej wyszedlbym na wladowaniu ich w kopalnie zlota. Ergo nie jestem w stanie ogarnac, jak ktos jadacy potencjalnie na polowie (lub mniej) mojej produkcji uwaza, ze zbije kokosy na ich sprzedawaniu.

s1lly_sco
03.10.2012, 23:46
A skad pomysl, ze zrezygnowalbym z samodzielnej produkcji monet? Jedno drugiemu w moim przypadku nie przeszkadza. Wybralem model kopalni zlota na 5lvl i kupowaniu doladowań, takze w tej kwestii nadal bede miec 2,1k monet na 12h (oczywiscie przy buffach).
8,4k desek i ok 9k marmuru (na 24h) = 21 paczek desek i 22 paczki marmuru razy naciagane 30 = 1290, czyli na samych deskach i marmurze dziennie jestem jakies +/- 800 monet do przodu. Mozesz sobie do tego doliczyc analogicznie 4,4k nadwyzki brazu, 4,2k nadwyzki miedzi i ok 11,5k mieczy z brazu jesli nie robie przygod itd... Jesli robie przygody (w moim przypadku 1x czarni rycerze dziennie), to jeszcze "kilka" tysiakow mieczy i tak zostanie na handel.
Przy czym wez pod uwagę, że obecnie mam jeszcze stosunkowo niski poziom (44) i baaaardzo malo patentow budowlanych (220)

Jesli chodzi o stawianie kopalni zlota na nowym serwerze to -> 1 kopalnia - 1,4k desek + 1,4 marmuru + 1,4k narzedzi = 105+105+105m = 315m. przy cenach naciaganych, bo naciaganych.. placisz za kopalnie zlota ktora ma 300 rudy, z której zrobisz 300 monet + koszt wegla (który mały nie jest, a mi sie go nie chec liczyc) - 315monet + koszt wegla.. interes zycia, inaczej mowiac jestes 15m w placy + koszt wegla w plecy. Nie wiem jakie macie ceny marmuru i drewna na serwerze, wiec zakladam, ze obecnie Ci sie to moze oplacac (aczkolwiek zaryzykuje stwierdzenie, ze zakup doladowan o wiele bardziej by Ci sie oplacil), na nowym serwerze jestes w plecy.
To jest moj przyklad...przy wiekszej liczbie patentow dajmy na to 250-300 i odpowiednim przygotowaniu wyspy pod handel z niskimi levelami, wg mnie jestes w stanie zbic kokosy.
Uprzedzajac mozliwe pytanie. Obecnie rowniez sprzedaje nadwyzki marmuru i desek, ale na zasadzie wymiany na surowce ktorych z uwagi na organiczona liczbe patentow - nie mam.

sparkz
04.10.2012, 08:00
8,4k desek i ok 9k marmuru (na 24h) = 21 paczek desek i 22 paczki marmuru razy naciagane 30 = 1290, czyli na samych deskach i marmurze dziennie jestem jakies +/- 800 monet do przodu.

Zwracam honor, wyglada na to, ze albo produkujesz te surowce na buffach, albo utopiles kilkadziesiat patentow w produkcji surowcow ktorych nie potrzebujesz a na ktore jest kiepski zbyt. W obu przypadkach jestes raczej wyjatkiem potwierdzajacym regule, bo wiekszosc ludzi jesli nie musi budowac kopalnii - to jedzie na 2-3-4 tartakach i zamienia wyspe w farmland.


Jesli chodzi o stawianie kopalni zlota na nowym serwerze to -> 1 kopalnia - 1,4k desek + 1,4 marmuru + 1,4k narzedzi = 105+105+105m = 315m. przy cenach naciaganych, bo naciaganych.. placisz za kopalnie zlota ktora ma 300 rudy, z której zrobisz 300 monet + koszt wegla (który mały nie jest, a mi sie go nie chec liczyc) - 315monet + koszt wegla.. interes zycia, inaczej mowiac jestes 15m w placy + koszt wegla w plecy. Nie wiem jakie macie ceny marmuru i drewna na serwerze, wiec zakladam, ze obecnie Ci sie to moze oplacac (aczkolwiek zaryzykuje stwierdzenie, ze zakup doladowan o wiele bardziej by Ci sie oplacil), na nowym serwerze jestes w plecy.

Do momentu az nie bedzie mozna wystawiac kilku ofert handlowych NIE jestem w plecy, bo produkuje praktycznie taka sama ilosc zlota bez zaangazowania jakiegokolwiek czasu i nie jestem zalezy od tego czy ktos bedzie chcial kupic moje surowce, i czy bedzie chcial zaplacic za nie akurat tyle. Nie mowiac juz o tym, ze ta produkcja zostanie na takim samym poziomie niezaleznie od spadku cen.
To jest moj przyklad...przy wiekszej liczbie patentow dajmy na to 250-300 i odpowiednim przygotowaniu wyspy pod handel z niskimi levelami, wg mnie jestes w stanie zbic kokosy.
Uprzedzajac mozliwe pytanie. Obecnie rowniez sprzedaje nadwyzki marmuru i desek, ale na zasadzie wymiany na surowce ktorych z uwagi na organiczona liczbe patentow - nie mam.[/QUOTE]

s1lly_sco
04.10.2012, 08:23
Ze zbytem różnie bywało. Utopiłem patenty w marmur i deski kiedy ich cena u nas na serwerze wahała się w okolicach 18-24. Potem zostawiłem je sobie po pierwsze z uwagi na uprady, a po drugie z uwagi na fakt, że sądziłem, że kiedyś cena może znowu wzrosnąć - i na krótki czas ostatnio, przed startem nowych serwerów mi się to opłaciło. Obecnie, tak jak piszesz, może się wydawać, że patenty są utopione, ale wystarczy trochę pokombinować z wyminą surowców i nie jest tak źle :). Co do koncepcji farmalandu, to gospodarstw mam jedynie tyle ile potrzebuje do produkcji piwa, młynów brak. Wole kupic na g-7 jednorazowo 60k mąki albo od razu chleba, a zaoszczędzone patenty przeznaczyłem na produkcje złota. Jak będę mieć więcej wtedy może rozważę powrót do farm i młynów.
Co do kopalni, to zakładalismy, że na nowym serwerze jesteś w stanie sprzedać nadwyżki marmuru i desek, więc przy cenie 30 (jajkolwiek jest naciągana) budowa nowych kopalni jest zupełnie nieopłacalna - bo tracisz (ponosisz koszt alternatywny).
Nie wiem, jakie macie ceny na serwerze za doladowania + 500, ale wg. mnie zdecydowanie prościej jest zainwestować w dużą ilość doładowań, a później mieć na miesiąc - dwa miesiące zupełny spokój z kopalniami złota. Ale każdy ma własny pomysł na tą grę, jeśli Twój się dla Ciebie sprawdza to przecież tez super. Jakby każdy grał tak samo, to byłoby nudno :)

rabinos
04.10.2012, 11:12
co za problem chcesz isc na nowy serwer masz 50+ spadasz do zera
masz 20-30 lvl do wyboru 30 patetow ktore zostana przeniesione
masz 31-40 lvl do wyboru 25 patentow i brak surowcow
masz 41-49 lvl do wyboru 15 patentow i brak surowcow
mniej niz 20 lvl zacznij od nowa to tylko 1 dzien gry

co do wypowiedzi ludzie chca sie przenies dla zarobku to moze i jesk kilku
ja bym sie przeniosl bo chce pograc z kumplem ( zaczol grak wczesniej a teraz juz niedalo sie wybrak jego serwera )
i wlasnie to moglo by bys jakimsc zabrzpieczeniem musisz miec zaproszenie od kogos z serwera .
zastanawiam sie jeszcze nad sensem budowy od nowa wlsnie w momecie jak przeniose wioske na starszy serwer gdzie niebede mogl sprzedac surowce za ta cene co teraz ( da sie zarobic juz teraz , masakra bedzie jak by wpadla taka watacha ;/ )

rabinos
04.10.2012, 11:19
jeszcze jedna sprawa . skoro w cos zainwestowalem chce to miec np. starter do gry ktory mi dal silos studnie . to blachostki ale jest moje i chcial by to miec .
sadze ze ludzie grajacy dluzej i siedzacy w wielkanoc zeby zebrac bonusy byli by zawiedzeni ze producenci maja w dupie graczy . widzac w mas tylko glupie owce nabijajace ich kieszenie .
a budynki kupione za klejnoty ??
same klejnoty to olac bo co tydzien sie cos dostaje .

rabinos
09.10.2012, 08:33
wpadlem wlasnie na mega rozwiazanie :)
kupiles budynek masz go na koncie nie na serwerze !!!
w momecie usuniecia wyspy z serwera tracisz wszysko procz budynkow ktore kupiles za diamety (tak samo z generalem czy zwiadowca)
zakladasz na innym serwerze nowa wyspe zaczynasz od nowa :)
ktos zaczynal 1 raz kupil na pocatek kilka budynkow i jakos tam sobie radzil . zaczyna 2 raz dlaczego ma kupowac na nowo i wydawac pieniadze po raz 2 ??
wiec bedzie to sprawiedliwe i nikt nie bedzie sie czepial ze stracil pieniadze :)