PDA

Zobacz pełną wersję : problem z obrazem - ścina ekran



quisel
16.09.2012, 21:48
mam problem z obrazem jak w temacie

mianowicie problem polega na tym że w trybie normalnym w oknie przeglądarki wygląda wszystko niby prawidłowo ale gdy przechodzę do handlu i chcę wystawić przedmiot przycięty jest ekran tak że nie widać paska z ilością przedmiotów i zatwierdzeniem ilości..
ktoś sugerował żeby przejść w tryb pełnoekranowy OK wtedy widać cały dół ale z kolei nie widać górnego paska z ilością osadników i podstawowych dóbr..

ps. znalazłem podobny temat ale jakiś "mądrala" napisał komuś żeby sobie pokombinował z rozdzielczością obrazu i temat jest zamknięty hehe:D
ciekawe rozwiązanie problemu

ja mam ten problem na notebooku samsunga wyświetlaczu 15,6' przy rozdzielczości 1366x768 przeglądarka mozilla firefox windows 7 64 bity
może ktoś coś wymyśli bądź poprawi coś w grze - w sumie to tylko wersja beta;)

pozdrawiam - quisel

Unkown
17.09.2012, 07:46
Oj zaraz wkleję Ci tutejszą definicję tej bety :)

Unkown, dopisek "beta" przy polskiej wersji gry odnosi się głównie do polskiego tłumaczenia. W związku z tym mogę zapewnić, że napis "beta" przy logo projektu na stronie głównej nie jest źródłem jakichkolwiek problemów technicznych.

Także czytając już powyższy fragment możesz zrozumieć iż Twój problem nie zostanie naprawiony i jedynym rozwiązaniem jaki są w stanie zaproponować Ci jest zabawa rozdzielczością bo naprawić tego nie potrafią :) Generalnie powoli zaczynają się zarysowywać wymagania sprzętowe i nie chodzi tu na pewno o parametry :]

PS: Mój post zostanie zapewne usunięty, wkleją Ci link do tamtego, zamkniętego tematu i temat zamkną coby nie było fermentu z kolejnymi pojawiającymi się błędami :)
PS2: Modowie w razie nieuzasadnionego usunięcia mojego posta mam kopie zapasową (każdego posta :]). Życzę miłego dnia :)

BB_xaar
17.09.2012, 11:17
Unkown, nie widzę związku pomiędzy moim postem (zacytowanym przez Ciebie) a problemem opisanym w pierwszym poście - być może potrzebuję jeszcze kilku kaw by się lepiej obudzić i zrozumieć jak te kwestie są ze sobą powiązane.

quisel, w planach jest rozwiązanie, które poprawi to "rozwijanie się" handlu, jednak myślę, że szybciej na polskich serwerach pojawi się nowy system handlu - w zupełnie nowym okienku. :)

Unkown
17.09.2012, 17:45
Ano jest tu bardzo prosty związek. Rozwiałem wątpliwości użytkownika na konstruktywna odpowiedź w kwestii problemów technicznych z wyświetlaniem gry na innej rozdzielczości niż ta przewidziana przez twórców. Użytkownik zarzucił to wersji beta owej gry to uświadomiłem go iż wersja beta tyczy się tylko polskiego tłumaczenia, a całą ta awaryjna gra jest produktem kompletnym.

Proponuję tą wstawkę BETA zmienić na PRAWIE PL, żeby ludzie nie myśleli, że nie mają do czynienia ze stabilną wersją gry. Dla uściślenia i aby gracze otworzyli oczy zamiast dziwić się, że support i całe BB traktuje nas tak, a nie inaczej:

Wersja beta – kiedy program ma już pierwszych użytkowników, zwanych często beta-testerami, wyłapywane są błędy związane z różnymi środowiskami i warunkami pracy programu.
Tak, tak dzielne mróweczki cały czas testujecie i raportujecie, znów testujecie i znów raportujecie i tak w kółko. Dodatkowo część z was dzielnych mróweczek dostarcza te pieniążki, za możliwość testowania i raportowania :)

Żeby również nie dziwić się, że gra jest wypełniona błędami jak te w/w i inne dodam jeszcze jeden fragment:

Zależnie od projektu niektóre fazy życia programu mogą nie być tak oznaczane, można natomiast mówić w tych kategoriach o jakości kodu (np. kod beta oznacza wtedy po prostu program, w którym zaniedbano testowania na rozmaitych platformach sprzętowych i programistycznych).
I nagle życie staje się prostsze, gracze nie wkurzają się, że produkt działa tylko w określonych parametrach graficznych, że co chwile ich wywala i nie jest to wina ich połączenia internetowego, że elementy gry nie działają tak jak trzeba i przede wszystkim wyjaśnia się dlaczego support i technicy mają tak dużo wiedzy (w postaci raportów o błędach) i tak wiele (doraźnych rozwiązań zgłaszanych problemów), a jednak tak mało możliwości (na naprawienie zgłaszanych błędów).

BB_xaar
17.09.2012, 17:48
Obecna wersja gry jest stabilna, jednak na pewno nie jest to wersja finalna. Jest to wersja cały czas rozwijana, ulepszana, więc czasami mogą pojawiać się jakieś błędy.

Dopisek "beta" nie ma żadnego odniesienia do "jakości kodu" - dotyczy on polskiego tłumaczenia.

quisel
17.09.2012, 20:44
cieszę się że ktoś jednak wkońcu wziął ten problem pod uwagę bo on istnieje ale widzę że coraz więcej podobnych nowych tematów się pojawia
więc w ramach doraźnego rozwiązania ktoś podpowie na jakich rozdzielczościach bądź proporcjach ekranu najlepiej grać żeby załagodzić problem, gdyż przy tych co ja napisałem tak czy siak na pełnym ekranie ścina górę..

aczkolwiek muszę przyznać że unknown co do określenia "beta" ma racje.. prawie po polsku dobre:D.. a dla mnie może być po angielsku.. kiedyś nie było gier po polsku i dzieci sie przynajmniej języków z gier uczyły( tak jak np. ja ) - sorry za offtopic :P

pozdrawiam

szpilek
17.09.2012, 21:53
Obecna wersja gry jest stabilna, jednak na pewno nie jest to wersja finalna. Jest to wersja cały czas rozwijana, ulepszana, więc czasami mogą pojawiać się jakieś błędy.

Dopisek "beta" nie ma żadnego odniesienia do "jakości kodu" - dotyczy on polskiego tłumaczenia.

Super, że Beta tylko dotyczy polskiego tłumaczenia. Ufff. A co z lagami które są już trzeci tydzień?

BB_xaar
18.09.2012, 10:06
Tak jak pisałem już w innym wątku, lagi występują głównie w godzinach, kiedy online jest sporo osób. Są przygotowywane nowe rozwiązania, jednak zanim zostaną one wdrożone na polską wersję gry, muszą przejść szereg intensywnych testów.

Jedno z ostatnio wprowadzonych rozwiązań, które ograniczyło "pogłębianie" się problemu lagów, było otwarcie nowych serwerów.

szpilek
18.09.2012, 15:22
Nowe serwery nie zabiorą ani grama obciążeń starych. Potrzebne są nowe maszyny i migracja baz danych. Otwarcie nowych serwerów zwiększy ilość userów i co najwyżej im zapewni stabilniejszą grę, przynajmniej chwilowo. Dla starych graczy nic to nie zmieni.

:)

Unkown
18.09.2012, 21:26
Dopisek "beta" nie ma żadnego odniesienia do "jakości kodu" - dotyczy on polskiego tłumaczenia. Heh osobiście nie mam nic do tłumaczenia, wg mnie zostało to ogarnięte w miarę dobrze. A skoro nie pojawiają się masowo tematy dotyczące błędów w tłumaczeniu to spokojnie można zdjąć ten napis beta.

Jednak idę o zakład, że magiczny napis "beta" dotyczący tłumaczenia będzie umilał mi dzień przez jeszcze długie miesiące jak nie lata. Nie trzeba pytać dlaczego, bo odpowiedź jest banalnie prosta. TSO nie jest produktem gotowym, pozbawienie się możliwości przykrywki błędów wersją beta oznaczałoby iż gra jest stabilna i działa w pełni poprawnie co jednak byłoby nieprawdą, każdy wie jak wygląda obecny stan. Dziwnym trafem obie w/w definicje trafiają w dziesiątkę patrząc przez ich pryzmat na twór jakim jest TSO. Każdego dnia gracze odwalają robotę beta-testerów ścierając się z odpornym na wiedzę supportem i bezradnym działem technicznym. Dodatkowo na serwerach testowych za paczkę cukierków lecą i robią dobrowolnie co im się każe, a można przecież poczekać aż kody zaczną pojawiać się na globalach i mieć cukierki nie kiwając nawet palcem co jest kolejnym błędem jak dla mnie, skoro gracze którzy nawet na moment nie logowali się w czasie testów mają możliwość używania kodów i otrzymania takich samych nagród jak gracze siedzący na testowym :] Błędów mogę wymienić dziesiątki jak i większość graczy która udziela się na forum każdego dnia czy staje w szranki z topornym supportem. Dlatego dalej twierdzę, że beta to nie tylko tłumaczenie bo gra już dawno została przetłumaczona :], a dotyczy ogólnie całego produktu.

szpilek
18.09.2012, 21:50
Dopisek "beta" nie ma żadnego odniesienia do "jakości kodu" - dotyczy on polskiego tłumaczenia.

Na planszy ładowania gry widnieje napis:

„Gra znajduje się jeszcze w wersji Beta. Dlatego część jej funkcji i elementów nie została jeszcze skończona...”

Jak to się ma do twoich słów?