PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Agregowanie PD - poziom 50+



sparkz
14.09.2012, 17:07
Dla zachowania formalnej drogi propozycji temat ląduje w stosownym dziale.

Zamiast odblokowywac levele 50+ (jesli na tym etapie designu jest to niepożądane), należy rozszerzyć obecny licznik doświadczenia w sposób jawny bądź niejawny (popup dalej pokazuje "osiągnięto max poziom" ale zdobyte pkty są 'gdzieś tam' zliczane).

Przy możliwościach robienia przygod przez dobrze rozwiniętych graczy do czasu wprowadzenia nowego contentu przepasc moze nawet kilka milionow PD, co byloby dla tych aktywnych graczy bardzo krzywdzace. Stad propozycja.

Idho
14.09.2012, 18:27
Nie są zliczane, tracisz je ;) I w sumie to nie fair będzie dla tych osób co już mają 50lvl i już stracili sporo tego doświadczenia.

sparkz
14.09.2012, 18:31
Wiem ze je trace, dlatego proponuje zapisywanie ich.

Mi tak na razie poszlo ~600k, a sa ludzie ktorzy siedza na tym 50tym znacznie dluzej i robia znacznie wiecej przygod.

RedJul
14.09.2012, 20:07
A może te punty expa zamienić na klejnoty?
na przykład 100k - 100 klejnotów?
I nie piszcie że 50k byłoby lepsze czy 200k bo nie o ilość mi chodzi tylko o zasadę.

sparkz
14.09.2012, 20:10
Wiekszosc ludzi na 50 levelach albo ma wykupione wszystkie oplacalne bonusy za klejnoty, albo moze je tanio wykupic. Dodatkowe 100 czy 400 klejnotow nie zrobi w tym roznicy ..

Hakardrag
18.09.2012, 14:58
OK. Niechby to wprowadzili, ale ... obawiam się, że po wprowadzeniu kolejnych nowinek ( +50, PvP etc.), po kolejnych kilku miesiącach będziecie znowu w punkcie w jakim jesteście dzisiaj :)

I co wtedy będziecie pisać - prośby o kolejne kumulacje?

Dla mnie to bez sensu... a rozwiązanie jest niezwykle proste: RESET wszystkich wiosek i wtedy zniesienie wszelkich ograniczeń levelowych i wprowadzenie w/w nowinek :)

Jerry1981
18.09.2012, 15:10
ale dlaczego reset... reset jest sytuacją zupełnie absurdalną... na już wystarczy w zupełności odblokować samą możliwość zdobywania expa. w momencie odblokowania wyższych leweli osoby ze skumulowanym expem wskoczyły by kilka leweli w górę i tyle. rozwiązanie proste jak budowa cepa.

Hakardrag
18.09.2012, 16:47
@Jerry1981
A dlatego reset, że wtedy każdy miałby równe warunki startu w grze (sam mam wysoki level i wioske w większości na 4 i 5 levelu, więc tyż by mnie bolał ewentualny reset, ale dla dobra gry, gotów jestem zacząć jeszcze raz).
A dlaczego?
Z różnych dyskusji na tym forum wynika, że m/w rok temu dla wielu graczy z levelem 50 warunki gry były znacznie lepsze by szybko się wybić, przykładowo: podnoszenie na 5 level Koszar i Magazynu Prowiantu nie wstrzymywało ich pracy :)

Rashaz
18.09.2012, 16:47
I co wtedy będziecie pisać - prośby o kolejne kumulacje?
A co to za problem?

Dla mnie to bez sensu... a rozwiązanie jest niezwykle proste: RESET wszystkich wiosek i wtedy zniesienie wszelkich ograniczeń levelowych i wprowadzenie w/w nowinek :)
Brawo, genialne rozwiązanie wszystkich problemów, jeszcze prostsze byłoby wyłączenie serwerów ;]

sparkz
18.09.2012, 17:06
Z różnych dyskusji na tym forum wynika, że m/w rok temu dla wielu graczy z levelem 50 warunki gry były znacznie lepsze by szybko się wybić, przykładowo: podnoszenie na 5 level Koszar i Magazynu Prowiantu nie wstrzymywało ich pracy :)

M/w rok temu nie bylo pudelek z diamentami, weterana, koncepcji blokow kilkurundowych ani tysiaca gotowych poradnikow do kazdej z dostepnych przygod. Koszary w tym wszystkim robia najmniejsza roznice, szczegolnie, ze sporo ludzi na 50 levelu ktorych znam dalej ma je na 4 lvl.

Pierwszy legit level 50 byl wbijany 2 albo 3 miesiace dluzej niz dowolny z tych wbitych na polskich serwerach, do tego przy wspoludziale polowy gildii ktora feedowała goscia odpowiednimi przygodami.

Hakardrag
18.09.2012, 17:06
@Rashaz

To ja tyż wyrwę z kontekstu Twojej wypowiedzi dwa słowa, cytuję: wyłączyć serwery. Nooooo ekstra pomysł... i dla niektórych byłby to ratunek przed nudą w TSO hehehe

Hakardrag
18.09.2012, 17:13
@ Sparkz

Przecież popieram Twój pomysł kumulacji, ale ...wcześniej czy później TYLKO RESET rozwiąże problem o którym tu się pisze. Nie ma innego rozwiązania, albo w TSO zostaną tylko ci co dzisiaj mają 50 level.

sparkz
18.09.2012, 17:36
Nie piszesz o problemie, bo tu nie ma problemu. Jesli ktos zaczal pozniej w grze MMO to niby dlaczego ma sie wszystkich innych dostosowywac do niego ? Dotyczy to ludzi ktorzy na gre poswiecili nierzadko ponad poltora roku, i wszystko pojdzie w piach w imie wyrownania szans gosci ktorzy nie moga sie do nich zblizyc bardziej niz na odleglosc 3-4 - nieznaczacych - leveli ?

Druga sprawa to jest kwestia utopionych w tej grze pieniedzy. Chyba nie liczysz ze przepadna, a jesli maja byc zwrocone po resecie - to na jakiej podstawie uwazasz, ze 30k klejnotow dla swiezo resetowanego goscia na 1 levelu stworzy mniejsza przewage, niz on aktualnie ma (biorac pod uwage, powtorze, ze levele powyzej 48ego sa nic nieznaczace)?

Hakardrag
18.09.2012, 18:13
Sparkz, no jest problem z tymi dla których się domagasz zmiany warunków gry (kumulacja). Ale dlaczego miało by tak właśnie być, dlaczego coś zmieniać i dalej premiować tych co na "premiach" dojechali zbyt szybko tak wysoko? Bo co, bo oni się nudzą? To jest zwyczajnie śmieszne.
Przecież każdy wiedział że po 50 nie ma już nic tylko CZEKANIE na zmiany.

Mimo wszystko POPIERAM Twój pomysł z kumulacją ... dla mnie TSO jest tylko dobrą rozrywką w pracy i w domu. Ja się z nikim tu nie ścigam - i dla świętego spokoju niech wprowadzą kumulację.

EDIT:

Przepraszam że od razu się nie odniosłem do drugiej sprawy ...
Tak, liczę na to że kiedy ewentualnie byłby RESET to start będzie od ZERA dosłownie. Jeśli wydane pieniądze traktujesz jako "utopione" w TSO to dobrze myślisz - utopiłeś. Przeczytaj uważnie co "podpisałeś" przystępując do tej gry.

Laios
18.09.2012, 19:02
Pomysł z kumulacją jest miły, ale nie będzie zrealizowany z prostego powodu: kumulacja doprowadzi do dokładnie identycznej sytuacji jaka jest teraz, tzn. osoby "kumulujące" szybciej wbiją maksymalny poziom po jego podniesieniu i staną przed tym samym problemem co teraz. Zamiast tego można pomysleć np. o programie badań naukowych, które można by rozpocząć na maksymalnym poziomie. Lub czegoś, co bezpośrednio nie wpływa na zdobywany poziom. Natomiast przytaczanych tutaj bzdur o "resetowaniu" wiosek komentował obszerniej nie będę, ponieważ gdyby wydawca gry przeglądarkowej, który bazuje na sprzedawanych za realne pieniądze przedmiotach w grze, nagle wpadł na pomysł odebrania graczom tych przedmiotów - to w tym momencie strzela sobie w tył głowy i zabija grę, bo nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie inwestował pieniędzy w grę, w której w poniedziałek kupuje się przedmiot, którego we wtorek już nie ma.

acp___
18.09.2012, 19:12
a wykonywanie przygód to tylko PD? czy tez innego rodzaju bonusy?

nie znam gry bez końca... ta faktycznie taką może być, ale trzeba być cierpliwym

REST - to najgłupsze co można wymyślić, zwłaszcza jak czytają to osby które kilka złotych zainwestowały

Hakardrag
18.09.2012, 19:14
@Laios

Zbyt krótko żyjesz lub nie masz bladego pojęcia o grach przeglądarkowych ....

Ale dobrze, jak chcesz przykładu z życia to proszę: Wydawca gry przeglądrkowej "Farmfever" firma GoodGameStudios chyba w styczniu br. zresetowała wszystkie farmy w grze do zera ... bez żadnych odszkodowań, wprowadziła także wiele nowinek do gry dając jej większą grywalność ;) Wielu graczy "utopiło" tam nie małe pieniądze.

I co, upadli na glebę? Nieeee, wprost przeciwnie, gra rozwija się teraz jeszcze bardziej i ma o wiele więcej graczy niż przed resetem - a tam był podobny problem z wysokimi levelami ;)

sparkz
18.09.2012, 19:31
Pomysł z kumulacją jest miły, ale nie będzie zrealizowany z prostego powodu: kumulacja doprowadzi do dokładnie identycznej sytuacji jaka jest teraz, tzn. osoby "kumulujące" szybciej wbiją maksymalny poziom po jego podniesieniu i staną przed tym samym problemem co teraz.

A kto powiedzial, ze trzeba wprowadzac maksymalny level ktory mozna osiagnac ?

Aktualnie 47 level to jest ~polowa expa potrzebnego na wbicie 50tki. Kolejne awanse wymagaja odpowiednio 490k, 620k (ponad 20% wiecej niz poprzedni) oraz 805k (prawie 30% wiecej niz poprzedni). Jesli nawet uznamy, ze na wbicie kazdego z leveli 51 - 60 bedziemy potrzebowac 20% poprzedniej wartosci (czyli bedzie to narastac wolniej niz teraz), to laczna ilosc expa potrzebna na 60 level z 50ego levelu wyniesie na oko jakies 24 miliony expa (czyli prawie tyle, ile wykonanie Czarnych Rycerzy 1000 razy), A to dopiero poczatek, bo mozemy wg tych samych regul popchnac max level do 70tki, uzyskujac, znowu od 50tego, jakies 177 milionow expa do wbicia (ponad 40x tyle, co na wbicie 50tego od zera, ponad 6300x Czarni Rycerze). Powinno wystarczyc zeby zapewnic pare lat zabawy.

Larxand
18.09.2012, 23:33
Zawsze ktoś znajdzie pomysł na to jak sobie ułatwić grę, czy to przez bloki, czy przez pomoc z gildii, czy cokolwiek. Nie ma sposobu żeby tego uniknąć, a rozwiązanie polegające na resecie gry jest dość karkołomne (a co z ludźmi, dzięki którym ta gra jest "darmowa", czyli wspierającymi ją regularnymi przelewami, jak np ja). Reset aby wszyscy mieli podobny start? Wolne żarty, trąci Marksem i Engelsem. A co z tymi, którzy dojdą po tym, jak ci zresetowani opracują sobie kolejne pomysły na ułatwienie życia, niech zgadnę - reset?
Zbieranie PD do gwiazdy jest jak najlepszym pomysłem. Ewentualnie można by wprowadzić jakąś zamianę, np do wyboru PD na klejnoty, złoto, lub do gwiazdy, cokolwiek - ale tak, żeby ich nie tracić.

Marlice
19.09.2012, 10:14
Ciekawy jestem gdzie na forum ktoś wypisywał o jakiś bonusach m/w rok temu jak gra w formie otwartej bety jest chyba od Lutego/Marca tego roku (wraz z otwartą betą nastąpił reset wiosek). No ale może się mylę :).
Kumulacji expa nie zrobią na pewno jedyne co mogą zrobić to szybkie dodanie nowych lvl-i + inne nowości ale patrząc na ich pracowitość przed końcem roku nie spodziewałbym się tego.

Pamiętajcie, że TSO w PL wystartował później niż w innych krajach więc tam już z 50-tką czekają o wiele dłużej i jakoś nikt za bardzo się nimi nie przejmuje.

sparkz
19.09.2012, 10:17
Ciekawy jestem gdzie na forum ktoś wypisywał o jakiś bonusach m/w rok temu jak gra w formie otwartej bety jest chyba od Lutego/Marca tego roku (wraz z otwartą betą nastąpił reset wiosek). No ale może się mylę :).

Gra w formie otwartej bety byla poltora roku temu. Na poczatku tego roku nie bylo resetu, tylko start polskich serwerow.

Hakardrag
19.09.2012, 11:27
Zapominacie o błędach, lagach i innych duperelach które się nawarstwiają od początku projektu TSO, a z którymi stale mamy problem. One są także zapisane w naszych wioskach. Nie jestem wielkim specjalistą od tego tematu, ale jak sobie wyobrażacie rozwiązanie tego problemu? Myślicie że spece w BB będą latami szukać błędów i poprawiać?
Ja myślę że nie.
Przetestują kolejne segmenty gry na testowym (już tak robią) - później połączą w całość i tyż na testowym przetestują.
I co dalej ?
Dalej są dwie opcje: reset wiosek i wgranie TSO z całym kompletem nowinek(wersja ostateczna) lub całkiem nowy serwer gry pod lekko zmienioną nazwą.
Zwykle firmy wybierają opcję pierwszą.

Wszystkie firmy wydające gry przeglądarkowe mają w Regulaminie który podpisujemy taki m/w zapis:

(...)Użytkownik bądź Ubisoft ma prawo do wypowiedzenia lub anulowania członkostwa bądź poszczególnej subskrypcji w dowolnym czasie. (...) W przypadku, gdy Konto użytkownika lub poszczególna subskrypcja zostaje wypowiedziana lub anulowana, użytkownikowi nie przysługuje zwrot kosztów, w tym opłat członkowskich; nie zostanie uznany czas spędzony online ani inne należności nie zostaną przyznane ani zamienione na gotówkę bądź jakąkolwiek inną formę pokrycia.

von_Flaschke
19.09.2012, 11:37
po resecie nie wrócę do gry, ani tej, ani jakiejkolwiek organizowanej przez tych producentów, chocby jednego z nich

Poznańczyk
19.09.2012, 11:57
Temat nie dotyczy resetu, tylko propozycji sparkz'a, który popieram, osobiście by nie wbić 50poziomu, zatrzymałem się na 48 robiąc 1-2przygody na tydzień, zdrajców piratów, czy coś tam innego.

Hakardrag ty masz jakiś problem, wszędzie o tych koszarach wspominasz o_O, naprawdę tydzien bez robienia przygód to taka strata, że szok.

Idei resetu nie pojmuje, wszyscy równe szanse, a co to komunizm ?

Dla przykładu, jak trenują jakąś dyscyplinę kilka lat, a zjawia się nagle kilku innych którzy twierdzą, że gdyby nie lata mojego treningu to bylibyśmy równi. To czy wtedy ktoś bierze i pierze nam mózgi, byśmy byli wyczyszczeni i zaczynali od nowa razem. Po czasie tak tamten zaczyna znowu marudzić, a ja się rozwijam na nowo.

Tyle sensu w tym resecie :D
chcesz odpowiedzieć masz pw

Hakardrag
19.09.2012, 12:32
@Poznańczyk

To był tylko przykład z Koszarami, ale już o Magazynie Prowiantu to jakoś omijacie temat :) Podobnie z wyrównaniem szans ... tylko przykład, bo główny problem to błędy i nierówności o których już wiele napisano w różnych wątkach. Ale co tam, czepiajcie się dalej moich Koszar i piszcie o komunizmie ;)
(patrz mój ostatni post wyżej a zrozumiesz "idee" resetu)

Kumulacja ... i co dalej? To dla mnie także w niedalekiej przyszłości może być problem.

Jeszcze raz napiszę: popieram kumulację. Ja także tak jak Ty zatrzymałem szybki rozwój, bo po 50 jest już tylko CZEKANIE na zmiany. Gdybym tego nie zrobił pewnie logowałbym sie dzisiaj tylko raz na tydzień i sie "nudził". Moja wioska w kluczowych budynkach jest na 4 i 5 levelu i tyż zainwestowałem w to parę groszy.

acp___
19.09.2012, 18:07
Kumulacja doprowadzi do takiej sytuacji, jak to było np. podczas testu piątkowego na serwerze testowym - nagle duża ilość leveli w górę po odblokowaniu wyższych niż 50 - w skrajnym wypadku, ktoś osiągnie kolejny maksymalny (np. 70lvl) na dzień dobry - co w tym fajnego?

PD to nie wszystko co można uzyskać przechodząc przygody, wioski można cały czas udoskonalać tak by były np. samo wystarczalne

Hakardrag
19.09.2012, 19:38
Nieeeee
Jak to sobie wyobrażacie, że Ubisoft zakonserwuje obecny układ w grze i pozwoli na dalszą kumulację PD a specjaliści będą robić tylko poprawki?
Każda gra w sieci bazuje na masowym odbiorcy - to na nich się najwięcej zarabia. Dzisiejsi gracze level 50 i później ewentualnie +50 niewiele już kupią w sklepiku gry.
Nietrudno sobie wyobrazić więc, co by się stało gdyby finałowa wersja TSO zakonserwowała dzisiejszy układ. Przepaść między graczem masowym a tym z +50 była by nie do pokonania, więc mało kto zechciałby tutaj grać. Już dzisiaj handel niezgodny z Regulaminem poza grą ma spore rozmiary, a co by się działo kiedy będzie PvP wojskowe i ekonomiczne?
Nie trudno zgadnąć.

Jesteśmy na dzień dzisiejszy w fazie rozbudowywania TSO. Jednak kiedy dojdzie już do zaprojektowania tej wersji finalnej, to chyba nikt normalny nie sądzi, że Ubisoft który zainwestował kupe szmalu w projekt, nie będzie chciał na tym zarobić? A zarobić może najwięcej na graczu masowym i ewentualnie na licencjach.
Mogą to zrobić w różny sposób:
a) sprzedając licencje popularnym stronom - a TO tutaj wyłączyć zwyczajnie.
b) mogą pod ciutkę inną nazwą otworzyć nowy serwer - a TO tutaj dalej będzie służyć wyłącznie testom dla wersji finałowej
c) mogą zresetować wszystkie wioski i tutaj wgrać ostateczną wersję TSO

Mogą zrobić co zechcą - ale napewno zrobią wszystko by na tym projekcie zarobić :)

Regit
20.09.2012, 05:44
kurczę blade mam sobie 45 lvl i gnam gnam....aż mi sie odechciało chyba i tych przygód i tych klejnocików...perspektywy nie sa napawajace a najgorsze że nie ma żadnych perspektyw.

sparkz
20.09.2012, 10:05
Kumulacja doprowadzi do takiej sytuacji, jak to było np. podczas testu piątkowego na serwerze testowym - nagle duża ilość leveli w górę po odblokowaniu wyższych niż 50 - w skrajnym wypadku, ktoś osiągnie kolejny maksymalny (np. 70lvl) na dzień dobry - co w tym fajnego?

Odsylam do posta #18 w tym temacie.


PD to nie wszystko co można uzyskać przechodząc przygody, wioski można cały czas udoskonalać tak by były np. samo wystarczalne

Samowystarczalna wioske mozna miec nawet na 30 levelu, to nie jest end-game dla ludzi z najwyzszymi levelami. Chyba,ze ktos ma np. parcie na ulepszenie wszystkich rezydencji na lv5 pomimo ze jest mu to calkowicie zbedne.


Jesteśmy na dzień dzisiejszy w fazie rozbudowywania TSO. Jednak kiedy dojdzie już do zaprojektowania tej wersji finalnej (...)

Najwyrazniej masz problemy ze zrozumieniem specyfiki gier MMO - nie ma wersji finalnej, jest wersja aktualnie finalna, inkrementacyjnie rozbudowywana (lub nie) w zaleznosci od tego co wymysla designerzy. Nie bedzie zadnych nowych serwerow z wersja finalowa, bo kazdy inkrement bedzie dodawany na kazdym serwerze gry jednoczesnie. Aktualne serwery nie beda serwerami testowymi, bo trudno oczekiwac, zeby 90% istniejacego srodowiska robilo jako platforme doswiadczalna dla 10% komercyjnego. Resetow nie bedzie, bo ze wzgledu na charakter gdy nie bardzo widac kogo moglyby przyciagnac, a wiadomo, ze zdecydowana wiekszosc ludzi ktorzy utopili w grze rok i wiecej po resecie nie ma po co zaczynac od poczatku.

acp___
20.09.2012, 22:05
większy ból reset przy lvl 22, niż przy 50 lvl
50 lvl to już mnóstwo czasu spędzonego w grze, osiągnięty cel - to jak śmierć w starczym wieku
a 22 lvl to początek zabawy, czyli jak śmierć w młodym wieku :(

rabinos
02.10.2012, 16:43
to jest bardzo zly pomysl !!
jestem na nie !! a to dlatego ze niema puki co 51 lvl
np. w WOW byl czas ze postac miala max 50 lVl i nikt niemyslal zeby sobie gdzies gromadzic bo bedzie kiedys wiecej
wlasnie chodzi o to ze bedziesz mial mozliwosc zdobycia kolejnych lvl a juz na wstepie chcecie sobie zepsuc zabawe .

w sumie to rozwiazanie z wylaczeniem serverow tez niejest zle bo po co gracie skoro niechce sie wam zdobywac pokolei lvl .
to ze iles tam xp poszlo w zapomnienie niepowinno bardziej boles jak straty wojsca i przypadkowe bledy podczas dotychczasowej gry
tak samo jak by ktos chcial dodatkowe zloto czy tam inne surowce bo zaczol jak jeszcze niebylo pewnych udogodnien .
pojawia sie cos nowego zaczynasz oz zera ( w sesie na nowo zdobywasz XP na poziom 51 a nie reset gry ;) )

BrovaR81
11.10.2012, 10:47
odblokowac wchodzenie na wyzsze lvle, wprowadzic nowe "koszary II" w ktorych moznaby tylko produkowac nowe jednostki od poziomu 51+ no i nowe ciężkie przygody