PDA

Zobacz pełną wersję : Wiktor Podstepny -naprawde podstepny ....



i-l-i
10.09.2012, 21:57
Takich jaj jeszce nie mialem wiec opisze na forum ....

Robilem sobie dzis wiktora zrobilem pierwszy blok - wszystko ladnie weszlo, zrobilem 2gi blok tez wszystko ladnie weszlo... ale nie moglem sie doliczyc 23 konnych ktorzy nie powinni zginac
caly happy zrobilem 3 blok i tu zonk.... pierwszy genek skonczyl walke (przegral) po paru sekundach mimo ze powinien walczy pare minut, no ale nic zdarza sie przeie zle cos wysalc. Weteran wykonczyl przywodce wrocil do obozu sprawdzilem ilu zginelo i zrobilem screena: nr1 ladnie widac ze cala armia jest wylazlem na wyspe i wlazlem do przygody nazad a tu...
wszyscy genkowie martwi, armii nie ma a ustawienie obozow jak przed drugim blokiem O_O, a przywodcy na srodku i poprawej dalej istnieja.
W poczcie czekaja na mnie raporty z walk HGW skad wzietych, generalowie 3 razy zbaczali a jak widac na screenie z okna wiadomosci slowa o tym nie ma.
Jednym slowem serwer sam sobie z dowolnych miejsc powysylal cale wojsko, ktorego nie bylo i stoczyl walki z obozami ktore sie reinkarnowaly...



Straty: 140puszkarzy 70 kusznikow 163 Elitarnych 250 konnych i cholera wie ilu rekrutow (nie chce mi sie nawet liczyc)

obrazek 1: to co ja widzialem pzred wyjsciem na wyspe:

http://i49.tinypic.com/ja8bno.jpg


To co zastalem po powrocie do przygody:

http://i50.tinypic.com/969lwk.jpg

http://i50.tinypic.com/e5lpjp.jpg

Blaszka1971
10.09.2012, 22:29
wspolczuje,ale nie przejmuj sie surke oddadza za wojo

Blaszka1971
10.09.2012, 22:39
nie spodziewalem sie to screenow nie zrobilem,ale przed chwila skonczylem mroczne bractwo na pelny exp i rowniez sie zdziwilem_przed ukonczeniem suma brakujacych pkt doswiadczenia do nastepnego poziomu wynosila 79k z drobnymi po ukonczeniu przygody w droopie mam exp wynaszacy prawie 52k,wiec do nastepnego poziomu powinno pozostac ok.27k punktow (79-52=27),lecz ku mojemu zdziwieniu widnieje,iz brakuje mi 34k :) doprawdy gra jest zaskakujaca...

i-l-i
11.09.2012, 18:23
ciag dalszy....

jak od razu zauwazyl moj kolega z klanu - jezeli w zgloszeniu do supportu wystepuje slowo BLOK to technik od razu wkleja formulke i umywa rece ...

Nawet nie chce im sie zagladnac czego dotyczy reklamacja, a tu ZONK - nie chodzi o bloki. Chodzi o to ze system nie pokazuje ze general zmienil ce, ze obozy znikaja i pojawiaja sie po pol godzinie, ze system pozwolil atakowac armia ktorej nie ma lub odwrotnie zlikwidowal armie ktora byla....
Bloki nie maja nic do tego. Co ma wspolnego blok z tym ze wysylam generala z 250 jednostkami na oboz, widze jak walczy w tym obozie, wygrywa, wraca do obozu a potem znika....

sparkz
11.09.2012, 18:39
Chodzi o to ze system nie pokazuje ze general zmienil ce, ze obozy znikaja i pojawiaja sie po pol godzinie, ze system pozwolil atakowac armia ktorej nie ma lub odwrotnie zlikwidowal armie ktora byla....

Nie znam sie na flashu, ale z tego co zaobserwowalem wyglada na to, ze w jakis magiczny sposob czesc obliczen wykonuje sie po Twojej stronie i moze wplywac na wynik tego co dzieje sie po stronie serwera.

Kilkukrotnie podczas bloku zdarzylo mi sie, ze atakowany glowny oboz sie klinowal (po 1-2 minutach od poczatku walki nie pokazywal sie pasek zycia obozu), w tym czasie w obozie blokowanym walka sie konczyla z oczywistymi stratami dla mnie. Poradzilem sobie w ten sposob, ze w momencie rozpoczecia ataku na glowny oboz przechodze na wyspe glowna i znowu na wyspe przygody - wtedy wszystko w jakis magiczny sposob jest przeliczane na nowo (lub synchronizowane) i pokazywany jest faktyczny stan walki.

Co do straty wojska - jesli masz dowody na to, ze stan pokazywany roznil sie od faktycznego, to to jest rzecza ktora powinienes akcentowac w tickecie - a nie to, ze blokowales i blok sie nie udal.

zeit
11.09.2012, 19:53
sledze

i-l-i
11.09.2012, 20:55
Do ticketa zostaly zalczone obrazki jak wyzej - na nich wyraznie widac ze cala armia jest zdrowa i cala, a przywodcy pokonani - screen nr1
Widac tez okno wiadomoosci gdzioe slowa nie ma o tym ze general zmienil cel. Na screenie 2 i 3 jest sytuacja po ponownym wejsciiu w przygode...
ja rozumie ze 2 min moze sie nei synchronizowac, ale nie pol godziny...

Od kiedy otworzyli 2 nowe serwery zamiast odciazyc- obciazyly system/lacze i w godzinach 15-23 nie da sie grac

i-l-i
12.09.2012, 19:02
To jest niepojete - nie wiem czy ktos im kaze takie bzdury pisac czy sami z siebie je wymyslaja?
chocby mnie to mialo bana kosztowac to zamieszcze odpowiedz supportu. Nie wiadomo czy smiac sie czy plakac:

Witaj i-l-i,

Uprzejmie informuję, iż niestety wszelkie moje wyjaśnienia na ten temat nie są przez Ciebie przyjmowane do wiadomości.

Jeszcze raz spróbuję wyjaśnić w czym tkwi sens moich wypowiedzi a mianowicie, z załączonych zrzutów i zapisów gry w systemie wyraźnie widać, że stosowałeś BLOK, do którego również sam nawiązujesz w poprzedniej wiadomości.

Jak najbardziej rozumiem, że to co widziałeś na przygodzie czyli dziwne zachowanie generała, mogło mieć miejsce, gdyż lag mógł spowodować, że graficznie wyglądało to zupełnie inaczej niż w rzeczywistości, w związku z czym straciłeś jednostki, natomiast nie ma to żadnego znaczenia, ponieważ był stosowany BLOK.

Pragnę powtórzyć jeszcze raz to o czym wspomniałem w wcześniejszej wiadomości, że gra jest zaprojektowana na przechodzeniu przygody podbijając obóz po obozie a nie na ich blokowaniu, w związku z czym jest to element wprowadzony do Gry przez Gracza, za który my nie ponosimy odpowiedzialności.

Oczywiście nie jest zakazane stosowanie BLOKÓW, lecz jest on wykonywany tylko i wyłącznie na Twoje ryzyko.
Gdybyś nie próbował blokować obozów i atakował je po kolei, nie poniósł byś strat związanych z nieskutecznym blokiem - niezależnie od ewentualnych lagów.

Uprzejmie informuję, iż moje wyjaśnienia zostały wyczerpująco opisane i uważam temat za zamknięty, oczywiście jeżeli będziesz miał pytania dotyczące innych problemów w grze jak najbardziej udzielę na nie odpowiedzi.

Pozdrawiam,
Peter
Zespół The Settlers Online

---------------------------------------------------
http://www.thesettlersonline.pl/pl/pomoc-i-wsparcie


konto XXX napisał:

Witam

a przepraszam co maja bloki do braku informacji ze general zmienil cel?

albo do przestawienia obozow?

albo do reinkarnacji obozow?

czy zobaczyl pan wogole screeny czy tylko slowo blok przeczytal?

Reklamnacja dotyczy braku informacji o zmianie celu przez generala, nastepnie przygoda pokazala mi ze zniszczylem oboz , pozwolila mi zajac miejsca gdzie byly te oboz, zatakowac nastepne obozy, ponownie nie bylo 2 x informacji ze generalowie zmieniaja cel (na sacreenie moze pan zobaczyc okno wiadomosci) - totalny balagan.



Moja reklamacja NIE DOTYCZY blokow tylko bledow w grze, nie proszxe o zwrot armii straconej na bloku tylko przez bledy nie pokazujace zmiany celu. Blad dotyczy rowniez calej przygody - jak mozliwe jest ze zniszczone obozy sie reinkarnowaly? - widzi Pan na screenie moja armie przed wyjsciemn na wyspe i po powrocie do przygody. Gdzie sie podzialy jednostki????

Poniewaz mam juz lvl 50 i EXP mi sie nie nalicza to do strat nalezy doliczyc jednostki ktore starcilem we wczesniejszych walkach (ok 400 rekr) bo nawet jak anuluje przygode to mam dokladnie NIC z niej



Pozdrawiam ili





Dnia 11-09-2012 o godz. 12:30 In-game Support napisał(a):
Witaj i-l-i,

Dziękuję bardzo za skontaktowanie się ze supportem The Settlers online,

Uprzejmię informuje, iż BLOKI są wymysłem Graczy, którzy je stosują w grze.
Ich wykonywanie jest tylko na ich własne ryzyko, nie są one strategią Blue Byte czy Ubisoft i wspomniane lagi nie mają nic wspólnego z tym, że podczas blokowania zostały straconego jednostki.

Pragnę powtórzyć raz jeszcze, że stosowany BLOK przez Gracza jest tylko i wyłącznie jego sprawą.dlatego też nie ponosimy odpowiedzialności za jego funkcjonowanie czyli nie działający blok, ani nie możemy pomóc w jakichkolwiek kwestiach z nim związanych.

Stosowanie bloków przez Graczy i jego rezultata są tylko i wyłącznie na ich własne ryzyko.

Mam nadzieję, że ta informacja była pomocna i jeszcze raz dziękuję za nawiązanie kontaktu.

Pozdrawiam,
Peter
Zespół The Settlers Online

A_EINSTEIN
12.09.2012, 19:36
ILI support bedzie teraz wszystko zwalac na ciebie, ze to twoja wina i twoich BLOKow. Oni umywaja rece od bledow w grze. Takich **** powinno sie zwalniac z supportu, ale oczywiscie firma uwaza, ze bedzie na tym zarabiac, bo moze jeszcze raz dokupisz klejnoty. Wiele lat sie spotykalem z takim zlodziejskim traktowaniem w wielu grach. Jesli sie postawimy i przestaniemy sponsorowac ta bande nieodpowiedzialnych zlodziei, to moze sie czegos naucza.

Lilienthal
12.09.2012, 19:38
I-l-i to jest na zasadzie dziadał dziad do obrazu...lub rzucał grochem o ścianę..wyjasniłeś w czym rzecz a mimo to support ma to gdzieś...bo pewnikiem nawet nie rozumieja o czym piszesz..nawet mimo screenów i wyjasnien które średnio rozgarnięta krowa na polu zrozumie....jednym słowem żenada....tez czekam na bana

Rashaz
12.09.2012, 20:29
Przykre... Na szczęście możesz się odwołać.. do supportu :|

exoo
13.09.2012, 16:11
Blok "jest to element wprowadzony do Gry przez Gracza, za który my nie ponosimy odpowiedzialności"?

Czy to gracze programowali tę grę? Czy support w ogóle czyta to co sam pisze?

Unkown
13.09.2012, 17:03
Haha żenada, to jest dopiero dziecinada !!! Gdzie mój wczorajszy post, czyżby mod_zakapiora coś ukuło w oczka?

Szanowna "władzo" możemy się bawić w kotka i myszkę bez końca. Ja sobie mogę robić kopie każdego dodawanego posta i za każdym razem jak zostanie usunięty będę go dodawał ponownie, aż wam się znudzi, bo mnie się nie nudzi walka z taboretami :)

Co do tematu napiszę ponownie, zarówno w supporcie jak i tutaj na forum (co widać w zaistniałej sytuacji) macie do czynienia z żołnierzykami B(iurokratycznej)B(andy). Zarówno support jak i nasi szanowni moderatorzy to pionki, które tańczą jak im zagra właściciel gry. Dlatego nazbyt często możecie rozmawiać z maszynami stosującymi model kopiuj-wklej rozwiązania bo Pan tak kazał, a Pan płaci to słuchać trzeba.
Co do bloków nie ma w żadnym regulaminie zakazu ich stosowania, gracz nie odpowiada ze błędy w grze, które są po stronie twórców.

Chce zobaczyć w regulaminie wpisy dotyczące:
- zakazu blokowania, nie znalazłem takiego?
- gdzie jest wpis, że należy wykonywać przygody "atakując obóz po obozie"? No gdzie?
- wykonywanie przygód "obóz po obozie" gdzie część obozów można ominąć bo strefa walki jest za mała. Jak to możliwe?
- zaprzeczeniem logiki "wykonywania przygód atakując obóz po obozie" są przygody, w który dostanie się do obozu przywódcy (pach i cała mapka czysta) to kwestia zniszczenia jednego obozu bandytów. Jak to możliwe, hyh?

Finalnie doradzam walki z betonami za pomocą zasad, których nie ma, a do których rzekomo się odwołują. Nie ma wpisu, który świadczyłby, że bloki gracz wprowadza na własne ryzyko, a tym bardziej wpisu, który świadczyłby o przymusie wykonywania przygód "obóz po obozie". Ktoś tu ma problem i na pewno nie gracze.

PS: Za takie dziecinne zagrywki szanowni moderatorzy stanę się waszym koszmarem :)
PS2: Backup posta z dnia 13.09.2012 godz. 17.03 zrobiony :)

BB_xaar
13.09.2012, 17:28
Unkown, zanim znowu zaczniesz wypisywać mądre sentencje, proszę zapoznać się z Prywatną Wiadomością, którą do Ciebie wysłałem przy okazji przyznawania upomnienia za poprzedni post.

Zacytuję też fragment o blokach (pochodzący z ww. PW):

Natomiast jeśli chodzi o tzw. bloki: jest to mechanizm, którego celem nie jest umożliwianie pominięcia poszczególnych obozów bandytów w celu minimalizowania strat. Takie zastosowanie "bloków" zostało wymyślone przez graczy. Nie jesteśmy w stanie zapewnić, że 100% "bloków" zadziała, więc gracze z nich korzystający robią to na własne ryzyko.

Unkown
13.09.2012, 18:24
Dzięki za warna :) Przynajmniej da się odczuć, że są tu jeszcze osoby kompetentne :]

Rozumiem, że gracze robią bloki na własne ryzyko jednak nie jest to temat o bloku tylko o błędzie w grze ewidentnie po stronie BB. Zwalanie winy przez support na blok i ewidentnie odwracanie kota ogonem jest w tym przypadku kpiną. Gracz przedstawił jasno i wyraźnie całą sytuację, poprał ją screenami ale słowo blok w wiadomości od razu przekreśla pomyślne rozwiązanie tego problemu. To jest właśnie ten taniec, o którym napisałem. Mimo tego, że ewidentnie nie ma w powiadomieniach, że generał zmienił cel. Tym bardziej dziwi fakt powrotu obozów.

Kolejna kwestia przygody są dostosowane do wykonywania ich "obóz po obozie" tak? To jakim cudem, w niektórych przygodach można ominąć tą regułę i po zniszczeniu (bez bloku) jednego obozu dostać się do obozu przywódcy, który wyczyści całą okolicę. To się tyczy nie tylko przygód ale też podbijania sektorów na wyspie głównej. Jak dla mnie to wygląda to tylko na to, że tonących chwyta się brzytwy i próbuje na siłę szukać wymówek na brak poprawnego funkcjonowania gry, a to jest niekompetencja właśnie.

Ostatnia kwestia gdzie jest logika zgłaszania zastrzeżeń odnośnie pracy supportu do supportu? Przecież to jest śmieszne. To tak jakbym pisał PW do Ciebie, że mam zastrzeżenia do Twojego moderowania forum/gry i oczekiwał zmiany.

sparkz
13.09.2012, 18:41
Natomiast jeśli chodzi o tzw. bloki: jest to mechanizm, którego celem nie jest umożliwianie pominięcia poszczególnych obozów bandytów w celu minimalizowania strat. Takie zastosowanie "bloków" zostało wymyślone przez graczy. Nie jesteśmy w stanie zapewnić, że 100% "bloków" zadziała, więc gracze z nich korzystający robią to na własne ryzyko.

Sukces w blokach to jest kwestia ryzyka ponoszonego przez gracza, ale synchronizacja tego co jest wyswietlane na ekranie ze stanem ustalonym na serwerze, to jest juz chyba problem z enginem gry i/ lub transmisją danych do niego ?

exoo
13.09.2012, 18:49
Bloki blokami, ale gracz zgłosił kilka innych problemów, które - zakładając, że przytoczył prawdziwe wiadomości - w ogóle nie zostały poruszone przez support. Nie mówimy o nieudanym logowaniu czy znikających zakładkach. Ktoś poniósł wymierne straty, które można łatwo wycenić (w tym przypadku naprawdę wysoko) a support nie próbował mu nawet zaproponować rekompensaty wirtualnymi dobrami, których przecież nie produkuje w fabryce maszyn w Kobylance. To jest kliknięcie myszką - zero kosztów dla producenta.

Mam na myśli uczciwość i intencje, które w tym przypadku są co najmniej zagadkowe. Zresztą, jak już pisano nie raz na forum, gracze z takim levelem nie przynoszą żadnych korzyści producentowi. Może z tego wynika takie podejście. Jeśli tak, to strach się rozwijać...

sparkz
13.09.2012, 18:54
Ktoś poniósł wymierne straty, które można łatwo wycenić (w tym przypadku naprawdę wysoko)

Nie mozna latwo wycenic, bo wartosc wirtualnych dobr jest zawsze subiektywna.

Problem lezy w tym co juz zdazyles zauwazyc - po pierwsze, raport nie dotyczyl utaty wojska na skutek bloku, a ze wzgledu na slowo kluczowe zostal od razu zdyskwalifikowany; po drugie - jesli delikwenta rollbackowalo o 2 sektory w tyl (co wynika ze screenow) a po stronie klienta gra nadal szla do przodu, to to jest baaaardzo powazny problem techniczny, ktory przez kompetentny development team nie powinien byc ignorowany, bo wkrotce moze sie okazac, ze serwer bedzie cofac zdobyte levele czy zmieniac zdobyte w przygodach nagrody, bo mu sie umyslilo, ze jednak danej przygody nie skonczylismy.

exoo
13.09.2012, 19:36
Pisząc 'wycenić' miałem na myśli surowce, które mogli przeliczyć i oddać.

A support faktycznie dziwnie się zachował, bo przecież każdy inny gracz może mieć podobny problem. Tak więc zamiast skupić się na poprawie ewentualnych błędów (niech nawet wynikają z blokowania) po prostu spławiono gracza z 50 levelem.

Ten problem ma też swój głębszy wymiar - sposób traktowania najbardziej oddanych graczy, którzy - jak widać na załączonym obrazku - zainwestowali sporo (na pewno czasu) w tę grę. O ile kwestie techniczne wyglądają dziwnie, to chyba uczciwie można stwierdzić, że BB nie szanuje graczy, którzy poświęcają tej grze najwięcej czasu. I to jest problem co najmniej natury moralnej.

BB_xaar
14.09.2012, 10:15
Jeżeli ktoś uważa, że odpowiedź udzielona przez Support jest błędna/nieprawidłowa, bardzo proszę zgłosić swoje zastrzeżenia jako odpowiedź na ostatnią wiadomość e-mail z Supportu. Być może osoba opracowująca zapytanie nie zwróciła wystarczającej uwagi na wszystkie poruszone w nim kwestie. Jeśli uważasz, że właśnie to miało miejsce, warto o tym napisać - na pewno uda się wszystko wyjaśnić. :)

Natomiast jeśli chodzi o zastosowanie tzw. bloków jako sposobu na pomijanie obozów bandytów: to rozwiązanie wymyślone przez graczy, nie taki jest cel tego mechanizmu. Jeśli ktoś decyduje się wykorzystywać ten mechanizm według własnego uznania (np. jako sposobu na minimalizowanie strat podczas przygód), robi to na własną odpowiedzialność - raz może zadziałać, raz nie.

exoo
14.09.2012, 10:47
Pamiętam pytanie swojej koleżanki (tak, dziewczyny): czy można zaatakować jeden obóz i w tym czasie ruszyć na drugi? Odpowiedziałem, że tak (bo jest to faktycznie możliwe). Zacytuję jej odpowiedź: "To dobrze, bo te 'walki' są strasznie prymitywne. Myślałam, że będzie można myśleć strategicznie, oglądać walkę...".

Prymitywne - tak określiła system walki dziewczyna. Trudno się z nią nie zgodzić, bo tryb walki w tej grze nie ma nic wspólnego ze strategią. Wchodzi się na forum, robi kopiuj->wklej podane składy wojska i 'wygrywa' się 'walki'. Ile trzeba mieć lat, żeby wygrać wszystkie walki? 5? Niektórzy próbują urozmaicać tą tragiczną sytuację (system 'walki') właśnie blokami, ale wtedy okazuje się, że to jest nie tylko "niedozwolone", ale jeszcze ujawnia inne błędy w grze, o których support nie chce słyszeć.

I mam prośbę do fanatycznie zatraconych graczy. Nie wyskakujcie z żenującymi tekstami, że to beta, że jeszcze tylko dwa lata, że przecież mamy 'dziesiątą' rundę testową nowego handlu, że przecież zakładki znikają coraz rzadziej.

Albo jeszcze lepiej: że przecież wprowadzą PVP - w takiej postaci systemu 'walki' PVP byłoby jeszcze większą porażką. A widząc co spotkało kolegę, który rozpoczął ten wątek radzę obudzić się wszystkim marzącym o PVP i spojrzeć na problemy bez PVP. W obecnej sytuacji wprowadzenie PVP byłoby samobójstwem programistycznym producenta.

BB_xaar
14.09.2012, 11:54
Nikt nie napisał, że bloki są błędnym działaniem gry lub są niedozwolone. Jest to mechanizm, który można wykorzystywać, ale trzeba się liczyć z tym, że manewr ten może czasami zakończyć się niepowodzeniem (np. przez opóźnienia pomiędzy graczem a serwerem). :)

Przed wprowadzeniem PvP w grze muszą pojawić się liczne zmiany, przykładowo, jedną z nich były nowe ścieżki generałów. W planach jest też nowy system walk i wiele innych rozwiązań, które koniecznie muszą pojawić się w grze jeszcze przed wprowadzeniem PvP (właśnie dlatego proces wdrażania elementów gracz versus gracz jest bardzo czasochłonny).

Unkown
14.09.2012, 12:01
@exoo zasadnicza różnica między tą betą, a pełną wersją jest taka, że jeśli TSO zostałoby przekształcone z wersji beta na wersję pełną to nie byłoby na co zwalać błędów, a to z kolei mogłoby się negatywnie odbić na BB za wypuszczenie bubla. Teraz jest wersja beta co jest w zasadzie głównie podawanym "wytłumaczeniem" dla ogromnej ilości problemów technicznych, a gracze robią za darmowe szczury doświadczalne ciesząc się z wirtualnych nagród za testy. BB jest zadowolone bo ma darmowych testerów i źródełko złotóweczek, a gracze bo dostają cukierka co jakiś czas.

Co do bloków to może to nie jest kwestia urozmaicenia, a bardziej oszczędności w stratach. To jednak zaburza zamysł twórców gry, który zakłada, że gracze będą siedzieć i klikać, i płacić, i klikać. Przez takie działania gracz oszczędza wojsko więc nie musi dużo klikać, dzięki czemu nie musi spędzać mnóstwa czasu przy grze bo produkcja mu wystarcza na produkcję tego co stracił, a co za tym idzie mniejsza szansa na to, że skuszą go atrakcje premium.

@BB_Xaar nie odniosłeś się do kwestii spornej dotyczącej owej mechaniki przygód. Są przygody, w których można ominąć X obozów w sektorze i dostać się do obozu głównego niszcząc dosłownie 1 obóz. Idźmy dalej, co stanie się jak zniszczymy obóz przywódcy? - Cały sektor się wyczyści, a my dostaniemy PD za obozy, których nawet nie zaatakowaliśmy. Jak dla mnie to argumentacja o całej mechanice jest śmieszna, bo w takim przypadku kiedy mechanika zakładałaby rozwalanie wg techniki "obóz po obozie" po zniszczeniu obozu przywódcy czy to na wyspie głównej czy w przygodach nie znikałyby obozy w całym sektorze, a my nie dostawalibyśmy ze nie PD. Dodatkowo dostęp do obozów przywódców byłby w takim założeniu dostępny dopiero po wyczyszczeniu całego sektora, a nie tylko jego kawałka.
Mechanizm, o którym piszesz powinien nie posiadać takich udogodnień, abstra***ąc już od możliwości "blokowania", która de facto została dopuszczona przez twórców gry, w momencie kiedy stworzyli system, w którym po ataku na dany obóz jego strefa walki znika i umożliwia przejście obok niego kolejnemu generałowi.

BB_xaar
14.09.2012, 13:41
Unkown, dopisek "beta" przy polskiej wersji gry odnosi się głównie do polskiego tłumaczenia. W związku z tym mogę zapewnić, że napis "beta" przy logo projektu na stronie głównej nie jest źródłem jakichkolwiek problemów technicznych.

Obecnie mamy najnowszą dostępną wersję gry (nie licząc serwerów testowych), która jest cały czas rozwijana - w planach są np. przygody ekonomiczne, system badań i wiele innych rzecz (po szczegóły zapraszam do Pamiętnika dewelopera). Jako ciekawostkę mogę dodać, że wersja niemiecka korzysta z tego samego silnika gry (wersja). Przypomnę też, że tam dopisku "beta" nie ma. :)

Natomiast jeśli chodzi o sposób wykonywania przygód: samodzielnie o tym decydujecie, na pewno nie będziemy na to wpływać dodatkowymi uregulowaniami w obowiązujących zasadach/regulaminach. Jedni korzystają z tzw. "bloków" (na własne ryzyko), drudzy pokonują wszystkie obozy, a trzeci tylko powtarzają kliknięcia opisane w poradnikach. Podjęcie decyzji o tym jak wykonać daną przygodę należy do Was.

sparkz
14.09.2012, 13:59
Obecnie mamy najnowszą dostępną wersję gry (nie licząc serwerów testowych), która jest cały czas rozwijana - w planach są np. przygody ekonomiczne, system badań i wiele innych rzecz (po szczegóły zapraszam do Pamiętnika dewelopera). Jako ciekawostkę mogę dodać, że wersja niemiecka korzysta z tego samego silnika gry (wersja). Przypomnę też, że tam dopisku "beta" nie ma. :)

Jako ciekawostkę mogę dodać, że niemiecka wersja gry po ostatnim rozsynchronizowaniu sie updatow otrzymuje zmiany kilka dni później niz rzekoma polska beta.

Unkown
15.09.2012, 11:19
@sparkz dziwne żeby było inaczej skoro robimy za testerów, coś co rozkwasi się u nas nie zostanie wprowadzone u nich - proste.

@BB_Xaar teraz ciekawostka:

Pragnę powtórzyć jeszcze raz to o czym wspomniałem w wcześniejszej wiadomości, że gra jest zaprojektowana na przechodzeniu przygody podbijając obóz po obozie a nie na ich blokowaniu, w związku z czym jest to element wprowadzony do Gry przez Gracza, za który my nie ponosimy odpowiedzialności. Tą koncepcję obaliłem już w moim poprzednim poście, opisując dokładnie wszystkie czynniki, które świadczą o tym, że mechanizm przygód wcale nie opiera się o mechanizm pokonaj "obóz po obozie".

Natomiast jeśli chodzi o sposób wykonywania przygód: samodzielnie o tym decydujecie, na pewno nie będziemy na to wpływać dodatkowymi uregulowaniami w obowiązujących zasadach/regulaminach. Jedni korzystają z tzw. "bloków" (na własne ryzyko), drudzy pokonują wszystkie obozy, a trzeci tylko powtarzają kliknięcia opisane w poradnikach. Podjęcie decyzji o tym jak wykonać daną przygodę należy do Was.
Jak na moje oko mamy tu dwa różnie stwierdzenia, support twierdzi iż mechanizm gry wymusza wykonanie przygód "pokonując obóz po obozie", a moderator iż mamy wolną wolę w ich wykonaniu. To samo niestety dzieje się w rzeczywistości w kwestiach dotyczących gry gdzie support ma swoją wersję, moderatorzy swoją, a rzeczywistość jeszcze inną.

Kwestia blokowania, jak dla mnie spowodowana jest nieprzemyślanym zaprojektowaniem gry i nie wzięciem podczas jej tworzenia pod uwagę wszystkich możliwości. W normalnych grach kiedy gracz znajdzie coś co daje przewagę i korzyści naprawiane jest to przy najbliższym wydaniu patch'a, tutaj natomiast naprawiane to jest w prosty sposób - to jest Twoja wina graczu!
Cały blok, o którym mowa to jest możliwy dzięki takim czynnikom jak:
1) znikająca strefa walki po ataku na obóz bandytów,
2) zaprojektowanie mapek,
3) rozstawienie obozów na drodze do obozu przywódcy (czasem to kwestia pokonania TYLKO jednego obozu),
4) możliwość otrzymania PD za wszystkie obozy po zniszczeniu obozu przywódcy,
5) możliwość sterowania długością walki poprzez dobór odpowiednich jednostek o różnych parametrach,
6) czy finalnie cele świadczące o wykonaniu danej misji.
Jak widać blokowanie obozów jest również częścią strategii BB ponieważ w/w czynniki są ich własnością, a przy blokowaniu obozów gracze nie wykorzystują nic innego jak elementów dostarczonych przez grę - czyt. twórców. Dodatkowo to wszystko świadczy o tym, że jednak gra jak i jej mechanizm jest zaprojektowana trochę inaczej niż BB się wydaje. Dla mnie to jest proste, natomiast odwracanie kota ogonem przez "władzę" i szukanie winnych wszędzie tam gdzie ich nie ma jest śmieszne.

Wróćmy jednak do kompetentnej pomocy supportu, w której za lagi, cofkę obozów i utratę wojska zostaje obwiniony gracz I-l-I gdzie wina ewidentnie leży po stronie BB. To jest kpina, kpina i jeszcze raz kpina. Na każdym kroku zrzuca się na nas (graczy) winę, za błędy po stronie twórców gry. Nie mam nic przeciwko, żeby blokowanie było czymś co gracz robi na własne ryzyko (sam ich używam i zdarzają się wpadki), jestem jednak przeciwny mydleniu nam (graczom) oczu, że nie jest to taktyka BB albo kategoryzowanie zgłaszanych usterek (jak w tym temacie) przez filtr typu "blok = nie pomożemy".

Równie dobrze support może zrzucać winę na graczy za zawieszających się geologów, odkrywców, znikający czaty i inne błędy bo przecież to wina ich internetu że połączenie z serwerem jest niemożliwe w sposób prawidłowy. Przecież TSO jest tworem kompletnym i bezawaryjnym, a cała ta nagonka na dział techników, support, moderatorów czy wciąż pojawiających się starych/nowych usterek stworzona przez graczy to zwykła fikcja, prawda?

Blaszka1971
15.09.2012, 12:49
a teraz to dopiero mam [WYCIĘTE],ze szok_doslownie podobna sytuacja tyle,ze w wikingach_czekam sobie na swojej wyspie na atak kolegi (loot) ten pisze,ze atak wykonal,wiec wchodze do przygody i chce dac atak konczacy (82och+8ez+160ku) a tu mam info dzwiekowe,ze moj weteran zmienia cel ???nie myslac dlugo klikam odwrot i ten sie udaje i general wraca do garnizonu (widze to oraz bylo info,ze armia jest w odwrocie).Nie zdarzylem sie zbytnio zastanowic o co kaman kiedy weteran atakuje oboz nie ten zreszta co powinien???po walce mimo,ze wizualnie general dociera do garnizonu wciskam(dziwne) odwrot i znow armia jest w odwrocie i trala lala,ale nic z tego on sobie polazl na przywodce???straty 82och+8ez+128ku :( no rozwala mnie ta gra...(lagow nie ma )_robie reloga i tu kolejne zdziwienie,gdyz zamiast strony mam szlaczki jakies??? czyszcze cache i bez zmian,czyszcze programem Ccleaner tez bez zmian-restart kompa bez zmian czyli szlaczki_ w tych szlaczkach znalazlem okienko logowania i w ten sposob dopiero sie zalogowalem.wygladalo to tak jakby jakis chwilowy zwis serwera sam juz nie wiem.Tym razem zadnych blokow (w wikingach sie nie uzywa) i jak teraz sie ustosunkujesz Panie Administratorze?brak slow...

szym89
15.09.2012, 16:25
@BB_xaar

Zrobił się mały offtop ;-) więc postaram się to naprawić.

W całej sprawie się rozchodzi o to, iż gracz został potraktowany nieprofesjonalnie przez support, gdyż jego sprawa nie została przeanalizowana.

Paradoksalnie to support zasłania się blokiem. Gracz mógł przypadkowo wysłać w opisany przez niego sposób generałów, nie mając nawet pojęcia o mechanizmie bloków i nie jest to istotne jak wysyłał generałów do walki. Istotne jest za to, iż od samego początku miał do czynienia z niewłaściwym zachowaniem się gry, wynikającym z nadmiernego obciążenia serwera. Nie jest ważne czy doszło do wykorzystania bloku czy też nie, gra podawała fałszywe informacje. Rozumiem reakcję supportu na fakt iż ktoś się skarży z powodu straty wojska na bloku, gdyż jest to wina po stronie gracza, ew. jego infrastruktury sieciowej, i firma nie bierze za to odpowiedzialności gdyż obozy zadziałały tak jak powinny i zaatakowały armię gracza. Czym innym jest jednak fakt podawania błędnej informacji na temat stanu wojska. Sam wiele razy doświadczałem podobnych przypadków iż generał poszedł ze starym ustawieniem do walki, mimo iż zrobiłem nowe, i byłem stratny wiele jednostek. W opisanej sytuacji fakt blokowania obozów nie miał nic do rzeczy. To lag na serwerze w godzinach wieczornych sprawił, że co innego pokazywała gra, a co innego działo się na serwerze. Błąd ten dotyczy gry jako całości i jest niestety dobrze znany społeczności.

W tym wypadku pracownik supportu powinien zwrócić armię graczowi. Niestety, ignorowanie wszystkich wiadomości graczy w których występuje słowo-klucz "blok" jest dużym lekceważeniem ze strony firmy. Równie dobrze można umieścić skrypt na serwerze, który będzie automatycznie odpowiadał na takie wiadomości odpowiednią formułką i zwolnić część personelu gdyż robi teraz dokładnie to samo.

BB_xaar
17.09.2012, 10:45
Unkown, każdy gracz samodzielnie decyduje jak chce wykonać daną przygodę. To nie zmienia faktu, że rozwiązaniem zalecanym jest walka z każdym obozem po drodze, a nie stosowanie rozwiązań, które mają minimalizować straty (bloki). W skrócie: stosowanie bloków nie stanowi naruszenia zasad, jednak za ich "skuteczność" Support nie odpowiada.

Blaszka1971, niestety nie odniosę się do opisanej przez Ciebie sytuacji - jednak jeśli zgłosisz się do Supportu, z pewnością uzyskasz odpowiedź.

szym89, być może osoba opracowująca zgłoszenie nie zwróciła odpowiedniej uwagi na wszystkie poruszone w nim kwestie, za co mogę jedynie przeprosić. Jeśli ktoś uważa, że odpowiedź z Supportu jest nieodpowiednia, wystarczy opisać swoje zastrzeżenia w odpowiedzi na ostatnią wiadomość e-mail z Supportu. Pracują tam ludzie, więc wszystko da się wyjaśnić. :)

Unkown
17.09.2012, 13:12
BB_Xaar ja nie kwestionuję tego, że blok robię na własne ryzyko co już napisałem. Kwestionuje to, że support zasłania błędy przy tworzeniu gry stwierdzeniami "nie taki jest mechanizm gry", "nie do tego została gra stworzona" albo magiczna taktyka "pokonywać obóz po obozie" bo jak widać przeczy to tym co widzę każdego dnia wykonując przygody (co z resztą również tu opisałem).
Robiąc np. "Mrocznych Kapłanów" jest napisane dokładnie w celach "zniszcz kościaną katedrę i mroczną twierdzę" co w praktyce nie wymaga niszczenia wszystkich obozów na mapie. W większości przygód również cele ich wykonania nie świadczą o owym mechanizmie "obóz po obozie".

Podejście supportu do problemów gracza daje wiele do życzenia i sam z doświadczenia wiem, że zwracanie im na to uwagi niewiele pomaga. Nie pierwsza i nie ostatnia sytuacja kiedy gracz zostanie potraktowany przedmiotowo. Może i pracują tam ludzie, ale odporni na wiedzę i pozbawieni możliwości rozwiązywania problemów w sposób nieszablonowy.

Blaszka1971
17.09.2012, 14:56
Twoj cytat xaar: "Blaszka1971, niestety nie odniosę się do opisanej przez Ciebie sytuacji - jednak jeśli zgłosisz się do Supportu, z pewnością uzyskasz odpowiedź." w osobnym temacie (praca supportu) skopiowalem ich odpowiedz_i co teraz?ja zglosilem wikingow a oni rozpatrywali co? gdzie teraz mam zglosic ten problem oraz do kogo zglosic brak kompetencji pracownikow supportu?

Mayk--DoUrden
17.09.2012, 15:48
Przylacze sie do dyskusji. Przykro to powiedziec, ale dzialanie supportu jest mocno... coz, dziala jak ZUS.
w sobote wlaczylem Bagienna Wiedzme. Ale dostalem zaproszenie do wiktora, wiec wyslalem wojsko nja wiktora i go skonczylem. Z niego przed ostatnim atakiem wyslalem wszystkie wojska wolne do BW, po zakonczeniu przygody zrobilem jeszcze jedna, do ktorej zostalem zaproszony tym 1 pozostalym generalem. Wszystko bylo w porzadku.
Wyslalem tego gen na koniec do BW z koncowka wojsk by sie za nia wziasc. Ile na to trzeba czasu? 20 min?
Co sie okazalo. Po probie wejscia na przygode w jaki kolwiek sposob (przetestowalem wszystkie mozliwosci) nie dalo sie wejsc, wyskakiwal blad i wywalalo z gry.
2 dni stracone. Dzis nawet nie dalo sie jej anulowac. Nie wiedzialem co z wojskiem. W sob-niedz i tak nic sie nie poradzi bo support pracuje od Pon-Pt od ...11.

Doszedl czas zadania do konca i ... zblokowalo calkiem konto.
Zadna zmiana przegladarki, czyszczenie cookie (tak napisali bym wyczyscil... jak bym tego nie zrobil z 100 razy wczesniej...zal...) ani nawet zmiana komputera nie pomogly.

W koncu po kolejnym zgloszeniu dostalem odpowiedz ktora mnie rozwalila.
Prosze wyczyscic cookie i sprobowac..
Owszem odblokowalo sie, wojska zaczely wracac do domu po 3 godz od konca przygody (ktora stracilem) + masa straconego czasu i nerwow.

Fajnie. Pomogli. Dziala.
Ale niedosyt pozostal. Ani slowa wyjasnienia. Ani slowa przepraszam. O rekompensacie nawet nie wspomne...
Ciekawe czy pomogli teraz tylko dlatego ze w ostatniej wiadomosci napisalem ze zakupilem startera (w niedziele kupiony i doladowane od razu).
To domyslam sie ze jak bym nie kupil, to jeszcze kilka dni bym czekal.
A przyczyny jak nie znalem tak nie znam.

BB_xaar
17.09.2012, 15:55
Unkown, jeśli jesteś niezadowolony z odpowiedzi uzyskanej od Supportu, napisz o tym w odpowiedzi na zgłoszenie.

Blaszka1971, dziękuję za informację, właśnie ten temat zablokowałem - swoje zastrzeżenia co do Supportu należy zgłaszać bezpośrednio tam, w odpowiedzi na ostatnią odpowiedź. Publikowanie korespondencji z Supportem na forum/czacie stanowi naruszenie obowiązujących zasad. Powtórzę to co wyżej: jeśli jesteś niezadowolony z uzyskanej odpowiedzi, napisz o tym, ale nie na forum/czacie, a w wiadomości e-mail (odpowiedź na ostatniego maila od Supportu).

Mayk--DoUrden, jeśli utraciłeś przygodę w wyniku błędu gry, zapytaj Support o możliwość zwrotu przygody - nie wiem czy będzie to możliwe, ponieważ nie znam szczegółów związanych z Twoim problemem z grą, jednak spróbować na pewno warto.

Mayk--DoUrden
17.09.2012, 15:58
dzieki Zaar :) sprubuje :)
Ale wiesz, bledy sie zdarzaja, rozumiem to, sam wiem jak to jest. Studiowalem Inf.
Chodzi o to, ze jak ja bylem Adminem to na pytania odpowiadalem w miare mozliwosci dokladnie i pelnie. A tu nie wiem nic co sie stalo.
Nawet enigmatycznego wyjasnienia.

BB_xaar
17.09.2012, 16:06
Mayk--DoUrden, najprawdopodobniej problem był związany z danymi (np. pamięć podręczna, cookies) w Twojej przeglądarce, skoro poprawę przyniosło wyczyszczenie ciastek. Najczęściej, jeśli problem występuje po stronie gry/serwera, niezbędne poprawki mogą zostać wprowadzone w życie dopiero podczas czwartkowych konserwacji.

Mayk--DoUrden
17.09.2012, 16:15
Xaar to nie byla sprawa cookie. Czyscilem je wiele razy, sprawdzalem na 3 przegladarkach, 3 roznych komputerach.
Cos zrobili by naprawic

BB_xaar
17.09.2012, 16:20
Niestety nie dysponuję takimi danymi technicznymi, no ale jeśli masz ochotę, spróbuj zapytać - przy okazji zapytania o możliwość otrzymania utraconej przygody. :)

Blaszka1971
17.09.2012, 16:29
xaar masz racje ponioslo mnie_sprawa z supportem powoli sie wyjasnia odpowiedz na zazalenie przyszla bardzo szybko o czym chcialem poinformowac w temacie,ktory skasowales :)

Unkown
17.09.2012, 17:24
BB_Xaar nie czytasz moich postów:

Podejście supportu do problemów gracza daje wiele do życzenia i sam z doświadczenia wiem, że zwracanie im na to uwagi niewiele pomaga. Nie pierwsza i nie ostatnia sytuacja kiedy gracz zostanie potraktowany przedmiotowo. Może i pracują tam ludzie, ale odporni na wiedzę i pozbawieni możliwości rozwiązywania problemów w sposób nieszablonowy.

Mogę tylko dodać, że w nosie mają interesy gracza, a zwracanie im uwagi jest równoznaczne z rzucaniem grochu o ścianę. Dziś odpisze Ci Gosia, jak naskarżysz na Gosię to jutro odpisze Ci Basia, a jak nie Basia to po jutrze odpiesze Peter i wszyscy w ten sam opieszały sposób. Czasami mam wrażenie, że gadam z jedną osobą, która po prostu podpisuje się w różny sposób :]

@Mayk--DoUrden ciesz się, że nie musiałeś zaczynać od początku jak jeden z tutejszych użytkowników, któremu przygoda zniszczyła konto, a rzekomo technicy magicy nie mają porobionych backup'ów i musiał bidula zaczynać od początku.

BB_xaar
17.09.2012, 17:42
Unkown, jeśli Twoje doświadczenia z polskim Supportem The Settlers Online naprawdę wyglądają tak jak piszesz, to faktycznie coś jest nie tak.

Również z doświadczenia wiem, że z Supportem da się dogadać. A jeśli ktoś nie jest zadowolony z uzyskanej stamtąd odpowiedzi, należy to zgłosić właśnie tam - jako odpowiedź na ostatnią wiadomość e-mail.

Zapewniam też, że Support nie ma "w nosie interesów gracza", a zwrócenie uwagi na jakiś aspekt sprawy, który - być może - nie został wystarczająco "intensywnie" przeanalizowany, może jedynie pomóc, więc do tego zachęcam.

Support jest dla Was, nie odwrotnie, dlatego też ważne jest Wasze zadowolenie wynikające z tej specyficznej współpracy (pomiędzy Wami a Supportem). Jednak aby doskonalić obowiązujące tam procedury/procesy, niezbędna jest Wasza pomoc. W związku z tym ponownie proszę, by zamiast zgłaszać swoje zastrzeżenia na forum/w grze, robić to w miejscu odpowiednim (-> Support).

szpilek
17.09.2012, 22:12
BB_xaar nie czaruj, bo support ma w nosie graczy. Wiem po swoim przykładzie oraz z opowieści i wielu wątków na tym forum. Dopiero jak się zrobi szum to zaraz tu przylatujesz z pretensjami, że trzeba zgłaszać do supportu. Przestań pisać te głodne kawałki, bo zgłoszenia ludzie wysyłają nawet kilka razy w tej samej sprawie i albo cisza, albo „proszę czekać będzie rozmowa”. Po tygodniu proszę czekać na konserwacje, a jak się nie poprawi to proszę zgłosić ponownie.

BB_xaar dwa tygodnie temu pisałeś na chat, że pracujecie nad lagami i że za kilka dni będzie poprawa. I jak tam poprawa? Nie ma jej. Też mam to zgłosić do supportu?


Pozdrawiam.
szpilek

Mayk--DoUrden
18.09.2012, 08:39
To Smutne ale Szpilek ma niestety racje.

BB_xaar
18.09.2012, 09:54
Oczywiście nie można oczekiwać, że Support będzie przyznawał surowce za sam fakt wysłania zgłoszenia opisującego sytuację, w której nie wystąpił żaden błąd. Jednak jeśli ktoś faktycznie utracił surowce/przygodę/jednostki w wyniku błędu gry (i nie mam tutaj na myśli tzw. "bloków"), to otrzymanie rekompensaty jest możliwe.

Natomiast jeśli chodzi o lagi: występują one głównie w godzinach, w których online jest sporo osób. Nowe serwery to jedno z rozwiązań, które zdecydowanie ograniczyło "pogłębianie" się problemu lagów, jednak inne rozwiązania wymagają dalszych testów przed ich ewentualną implementacją na polskich serwerach gry. Jeśli pojawią się jakieś konkretne daty z tym związane, od razu o tym poinformuję.

szpilek
18.09.2012, 15:30
BB_xaar wczoraj dzięki lagom straciłem 370 konnych, 90 elitarnych żołnierzy i 148 kuszników. Gdyby nie lagi nic takiego by się nie stało. Do tego supportu już nie zamierzam pisać.

Blaszka1971
18.09.2012, 20:53
lagi sa takie,ze przed chwila nie wychodzac poza swoja wyspe rzucajac sobie kanapki 2 szt poszly gdzie sie ..... no comment
Ps.nowe serwery nie poprawily problemu a wrecz odnosze wrazenie,ze pogorszyly

Unkown
18.09.2012, 21:54
Ps.nowe serwery nie poprawily problemu a wrecz odnosze wrazenie,ze pogorszyly To nie wrażenie to brutalna rzeczywistość. Wcześniej przed powstaniem nowych serwerów kosze rzucane u znajomego pojawiały się po rzuceni 3-5 koszy, teraz po rzuceniu nawet 20 jest problem z ich widocznością i nie są to incydenty jednorazowe. Potem ludzie piszą mi, że kosze nie weszły, a po kilku minutach, że jednak są. Nie wspominam już o podróżach miedzy wyspą - przygodą, albo wyspą - wyspą znajomego.

@BB_Xaar tu nawet nie chodzi o rozdawanie surowców, a o rzetelne wykonywanie swoich obowiązków i profesjonalne podejście do gracza. Po co, każą mi się ze sobą ścierać o niedziałający link aktywacyjny, zamiast od razu napisać, że nie zamierzają w tym kierunku robić nic (rzekomo filtry innych domen blokują mi link) i mam zmienić skrzynkę bo niestety producent nie przewidział wysyłania linków na takie domeny, których używam. Po co I-l-I wysyłał wiadomość, żeby przez słowo "blok" go spławiono.

PS: Prościej byłoby napisać przy zgłaszaniu po raz n-ty tych samych problemów "Nie potrafimy na dzień dzisiejszy tego naprawić" niż wciskać kit, że technicy-widma znają problem i już prawie go naprawili co jest nieprawdą bo po dzień dzisiejszy problemy dalej są, a do tego zaczynają pojawiać się nowe.

Pitusi
29.09.2012, 12:47
Spory temat ... długo brnąłem.
Ja też miałem przejście z support'em i to nie w temacie bloków, akurat robiłem przygodę "Dzieci sawanny" i we wshodniej części wyspy jest przywódca otoczony 3 obozami, podejście go nie jest łatwe i wymaga kilku ataków z użyciem opcji ODWRÓT która to nie chciała zadziałać na czas przez co straciłem sporo woja i mailowałem się przez tydzień o zwrot "kosztów". Nie było żadnych bloków, przygodę robiłem jak pisał support "obóz po obozie" i straciłem wojo gdzie go nie powinienem stracić i to typowo przez problem po stronie gry a i tak był problem z dogadaniem się z ludźmi z support'u.
Poza tym miłem drugą sytuację gdy wykonywałem przygodę współ z innym graczem i wysłaliśmy po jednym generale na ten sam obóz (jeden za drugim - dwie fale), obaj widzieliśmy jak Ci generałowie idą jeden za drugim do tego obozu a po walce okazało się że obaj polegli bo jeden z nich "zboczył na panienki" znaczy na inny obóz (a nie powinien) i gra tego nie pokazała, następny błąd i następny tydzień mailowania się o "swoje".
Nie piszcie więc, że z supportem można się dogadać bo na prawdę to tak nie wygląda, że"można" się dogadać, trzeba wymuszać, i mędzić to czasem coś oddadzą i to nie wszystko bo napiszą, że według gry wszystko odbyło się jak należy a to był problem po stronie interfejsu (taką miałem odpowiedź), ale przecież nie ja do diaska tworzyłem ten interfejs.
No cóż zostało nam pomarzyć aby transfer i logika wymiany danych była zadowalająca, pomyślmy co by zrobili gracze World of Warcraft czy innej MMORPG jakby się działy takie hece w czasie ich gry :)