PDA

Zobacz pełną wersję : Gra Koszary - Szkolenie Weteranów/Elit



Poznańczyk
06.09.2012, 16:34
Ulepszanie jednostek do poziomu Weteran/Elitarny

Krótki wstęp

Proponuję mała zmianę wprowadzić do gry, mianowicie w koszarach dodać zakładkę "Szkolenie", w której odbywało by się szkolenie naszych jednostek do poziomu Weteranów i Elitarnych.

Możliwość szkolenia była by dopiero dostępna po osiągnieciu 5poziomu Koszar.


Szkolenie odbywało by się od razu, tak jak w przypadku podnoszenia budynków za klejnoty. Ilość mozliwych wyszkolonych jednostek na dzień była by równa 30% limitu populacji. Możliwość przeszkolenia Weterana na Elitarnego była by dostępna dopiero po 14dniach od momentu zostania Weteranem.

W jednostkach przeszkolonych zmieniały by się tylko obrażenia, pozostałe wartości zostały by bez zmian.

Jednostki:

Rekrut

Rekrut
uszkodzenia 15-30

Rekrut Weteran
uszkodzenia 20-35

Rekrut Elita
uszkodzenia 25-40


Łucznik

Łucznik
uszkodzenia 20-40

Łucznik Weteran
uszkodzenia 25-45

Łucznik Elita
uszkodzenia 30-50


Ochotnik

Ochotnik
uszkodzenia 20-40

Ochotnika Weteran
uszkodzenia 25-45

Ochotnik Elita
uszkodzenia 30-50


Konny

Konny
uszkodzenia 5-10

Konny Weteran
uszkodzenia 10-10

Konny Elita
uszkodzenia 10-15


Wyborowy Łucznik

Wyborowy Łucznik
uszkodzenia 30-60

Wyborowy Łucznik Weteran
uszkodzenia 35-65

Wyborowy Łucznik Elita
uszkodzenia 40-70


Żołnierz

Żołnierz
uszkodzenia 20-40

Żołnierz Weteran
uszkodzenia 25-45

Żołnierz Elita
uszkodzenia 30-50


Kusznik

Kusznik
uszkodzenia 45-90

Kusznik Weteran
uszkodzenia 50-95

Kusznik Elita
uszkodzenia 55-100


Elitarny Żołnierz

Elitarny Żołnierz
uszkodzenia 20-40

Elitarnyc Żołnierz Weteran
uszkodzenia 25-45

Elitarny Żołnierz Elita
uszkodzenia 30-50


Puszkarz

Puszkarz
uszkodzenia 60-120

Puszkarz Weteran
uszkodzenia 65-125

Puszkarz Elita
uszkodzenia 70-130



Koszty szkolenia:
(koszt będzie przedstawiony dla 1jednostki danego typu)

Rekrut -> Rekrut Weteran (1brąz 2węgla 5kamień 5desek iglastych)
Rekrut Weteran -> Rerut Elita (2brąz 4węgla 10kamień 10desek iglastych)

Łucznik -> Łucznik Weteran (8drewno z drzewa iglastego 4drewno z drzewa iglastego)
Łucznik Weteran -> Łucznik Elita (16drewno z drzewa iglastego 8drewno z drzewa iglastego)

Ochotnik -> Ochotnik Weteran (2żelao 8węgiel 5marmur 5desek liściastych)
Ochotnik Weteran-> Ochotnik Elita (4żelao 16węgiel 10marmur 10desek liściastych)

Konny -> Konny Weteran (2zboże 10woda 10mąka)
Konny Weteran -> Konny Elita (4zboże 20woda 20mąka)

Wyborowy Łucznik -> Wyborowy Łucznik Weteran (16drewna z drzewa liściastego 10marmur 10łuk)
Wyborowy Łucznik Weteran -> Wyborowy Łucznik Elita (32drewna z drzewa liściastego 20marmur 20łuk)

Żołnierz -> Żołnierz Weteran (2stal 10marmur 10deski liściaste 20Mięso)
Żołnierz Weteran -> Żołnierz Elita (4stal 20marmur 20deski liściaste 20Mięso)

Kusznik -> Kusznik Weteran (4ruda tytanu 4Egoztyczne Drewno 5Kusz)
Kusznik Weteran-> Kusznik Elita (8ruda tytanu 8Egoztyczne Drewno 10Kusz)

Elitarny Żołnierz -> Elitarny Żołnierz Weteran (12ruda tytanu 4tytan 8stal 5miecze damesceńskie)
Elitarny Żołnierz Weteran-> Elitarny Żołnierz Elita (24ruda tytanu 8tytan 16stal 10miecze damesceńskie)

Puszkarz ->Puszkarz Weteran (30saletra 10granit 12Żelazo 10armat)
Puszkarz Weteran ->Puszkarz Elita (60saletra 20granit 24Żelazo 20armat)

Jakieś sugestie ?

edit: mały błąd przy obrażeniach rekrutów się wdarł

sparkz
06.09.2012, 17:39
Przy tak ustawionych liczbach nie oplaca sie ulepszac ani produkowac ochotnikow, zolnierzy i elitarnych, rekrut jest najlepsza jednostka bojowa, a kusznicy i puszkarze sa w zasadzie niezmienieni.

Ponadto 14 dni oczekiwania to zadne ograniczenie biorac pod uwage, ze tych jednostek i tak uzywaloby sie w taki sposob, zeby nie ginely.

Poznańczyk
06.09.2012, 19:42
Błąd w obrażeniach u Rekrutów się wdarl, już poprawiłem.

sparkz
06.09.2012, 19:51
Teraz z kolei nie oplaca sie ich upgradowac do weterana ;d

Maghemit
06.09.2012, 20:33
można by jeszcze takie coś wykombinować, że po pokonaniu bandytów jednostki, które przeżyły automatycznie upgradują,
co do zmian obrażeń, to proponowałbym także zwiększać celność
a teraz pomyślmy, jak by wyglądało menu garnizonu? 3(normalny, weteran, elita)x9=27 suwaków

Poznańczyk
06.09.2012, 21:25
27 :)

3zakładki: Normalny, Weteran, Elita, nad polem "Dołączono 0 z 200jednostek"

Zwiększenie celności jak już to tylko dla Elit.

sparkz nie można mieć wszystkiego ;) Szkolenie jednostek było by dobrowolne, przecież, kto by chciał to by podnosił, tak jak obecnie jest z gospodarką, jedni są nastawienie na same miecze brąz i produkcje chleba, inni do tego mają mieczników żelazo i stal.

Spora część graczy ma takie nadwyżki w magazynach, a tym nie handluje bo czasu nie ma, oraz obecny system handlu kuleje, może się to zmieni po wprowadzeniu nowego handlu.

Czy by się nie opłacało ?
Rekrut Weteran, obrażenia o 5mniejsze niż Normalny Ochotnik, celność taka sama, punkty zdrowia o 20mniejsze.
Czas wyszkolenia w koszarach krótszy niż Ochotnika, szkolenie z automatu, obrażenia pomiędzy Rekrutami a Ochotnikami.

sparkz
06.09.2012, 21:29
Obrazenia dokladnie takie same jak zwykly ochotnik, ze wzgledu na to jak zorganizowane sa pkty zycia przeciwnikow.

wri_2000
07.09.2012, 13:02
Z całym szacunkiem, ale pomysł trochę chybiony - to co proponujesz to rewolucja całej gospodarki. Ponaddto propozycja tylko dla tych co już maja koszary na 5 lev - a są to przeważnie gracze juz doświadczeni z dużym expem. - a wiec w przypadku pvp dyskryminacja słabszych. No i co z łańcuchem woda-zboże-chleb-napitek ??? Rozumiem że proponujesz przestawienie produkcji - ponieważ tracę mniej woja - zmniejszam potrzebę przyrostu populacji - a od nowa inwestuje w inne łańcuchy produkcyjne. Dla tych co zainwestowali w w/w łańcuch (wg. mnie kluczowy przy zbliżającym sie pvp) gra zaczyna się od nowa (tzn. od nowego układu gospodarki)

Poznańczyk
07.09.2012, 14:25
Po pierwsze PvP jak wejdzie i ma być w takiej wersji jak była mowa, czyli wyspa jest nie do ruszenia, gracze walczą między sobą na nowych obszarach, więc to od graczy będzie zależne czy chce się bawić w PvP czy nie, jak ktoś nie ma zamiaru walczyć to nawet nie będzie używał PvP.

Po drugie, tak od 5poziomu koszar, bo to ma być uruzmaicenie dla tych co grają, taki dodatek za wytrwałość, dodajacy urozmaicenie do gry.

Po trzecie limit szkolenia na dzień jest podany, więc wszystkich jednostek, jak ktoś klepie po kilka przygód tak nie wyszkoli, nawet jeżeli woli zamiast rekrutów wysłać ochotników albo żołnierzy to koszt ich produkcji w koszarach, biorąc pod uwage napitek jest sporo większy niż przy używaniu rekrutów. Więc nie widzę gdzie się zmniejszy zapotrzebowanie na chleb/napitek.

Zbig72
08.09.2012, 06:18
to co opisujesz jest zbyt skomplikowane. Nie jesteś esigneremtej gry lecz jej urzytkownikiem.
Poza tym dlaczego elitarny rekrut ma według ciebie większą wartość bojowa niż weteran rekrut? Trochę to bez sensu. Nieda się zastąpić doświadczenia w boju, żadnym szkoleniem. Tak przynajmniej jest w realnym świecie, więc w jakim celu w grze miało by być odwrotnie?
Jeśli już to jednostki które biorą udział w bitwach mogły by automatycznie się stawać weteranami i dostawać jakiś niewielki bonus, bo na pewno nie tak ogromny jak ty proponujesz... i to by mogło być fajne, ale wciąż zbyt skomplikowane do zrobienia raczej :/

Larxand
09.09.2012, 11:53
To, że nie jest designerem a użytkownikiem, nie zabrania mu chyba proponować swoich pomysłów.
Natomiast zgadzam się ze Zbig72, że takie rozwiązanie przyniosłoby więcej komplikacji niż to potrzebne i świetnym sposobem byłoby raczej wprowadzenie doświadczenia dla jednostek (a raczej generałów, ze względów technicznych - podczas przeliczania skryptu walki, każdy żołnierz musiałby mieć liczony dodatkowy parametr, inny dla każdego żołnierza).

Poznańczyk
09.09.2012, 16:06
Co do doświadczenia dla generałów, to nic nie daje, tej jednostce w walce, bo generał jest jednostką pojedynczą. Jednak gdyby podczas zdobywania doświadczenia generał dostawał jakieś małe bonusy, typu więcej %PD, +% Życia dla jednostek.

Co do samego pomysłu zdobywania doświadczenia przez jednostki to nie jest głupie rozwiązanie, jednak posunął bym się troszeczkę dalej. Dla przykładu zdobywamy z przygody 8k punktów doświadzcenia, które przychodzą w wiadomości razem z dropem.

Podczas akceptacji, tych punktów system zadawał by pytanie : " Czy chcesz przeznaczyć X PD na szkolenie jednostek" w wyniku czego, mielibyśmy wybór czy całe zdobyte PD przeznaczyć na wbicie poziomu, czy też na wyszkolenie jednostek.

Oczywiście dla poszczególnych jednostek były by różne przedziały punktowe, zamiast surowców na robienie Weteranów/Elit jednostek tracilibyśmy PD.

Patrząc oczami wyobraźni, w przypadku PvP uwzględniając wyżej wymienione rozwiązanie, nie jeden gracz mógł by się naciąć, bo dostał by baty od gracz z niższym poziomem ale z wyspecjalizowanym wojskiem na poziomie elit.

Larxand
09.09.2012, 17:30
No to właśnie takie doświadczenie generałów mam na myśli (chyba trudno sobie to wyobrazić inaczej) - żeby jego doświadczenie podnosiło o jakiś procent parametry jednostek. Coś na zasadzie morale - lepszy generał, lepsze morale, jednostki lepiej walczą.

sparkz
09.09.2012, 17:41
Patrząc oczami wyobraźni, w przypadku PvP uwzględniając wyżej wymienione rozwiązanie, nie jeden gracz mógł by się naciąć, bo dostał by baty od gracz z niższym poziomem ale z wyspecjalizowanym wojskiem na poziomie elit.

To czy by dostal baty zalezy od tego jakie te jednostki mialyby bonusy. Parokrotnie przeciez byla tu juz dyskusja odnosnie tego, ze pewne zmiany chociaz na oko wydaja sie znaczne, to w praktyce nic nie zmieniaja biorac pod uwage jak dziala system walki.

Pomijajac oczywiscie taki malo istotny szczegol, ze jesli ktos ma wyzszy level, to moze robic wiecej i/lub lepsze przygody, a wiec wbijac wiecej expa ktory sam mzoe przeznaczyc na szkolenie. Malo prawdopodobne zeby przy takim systemie istniejacym jawnie slabszymi jednostkami dysponowal lepszy gracz, juz predzej odwrotnie ..

Lightowy
09.09.2012, 20:14
Jestem na nie z tego powodu

Funkcje dla poziomów 50+:
Podniesienie maksymalnego poziomu + system naukowy + nowe budynki (zapowiedziane na: listopad + grudzień)

Z naciskiem na SYSTEM NAUKOWY osobiście zostaje mi tylko podejrzewać ale stawiam własnie na to że będziemy mogli ulepszyć wojska produkcje itp.bo innego sensu dla systemu naukowego nie ma

Larxand
10.09.2012, 13:44
Pomijając ten szczegół, że - jak podnoszą niektórzy - gramy w strategię ekonomiczną i rozważania na temat systemu walk wydają się być czysto teoretyczne ;) Tak mi przyszło do głowy, że jeśli już ten generał miałby wpływać na jakość walczących jednostek, to byłbym za tym, aby jednostki takie otrzymywały wręcz mniej PD niż walczące pod "zielonym" generałem. Większe obrażenia, więcej punktów życia - zgoda, ale z lepszymi parametrami idzie im szybciej (czyt. łatwiej) więc i PD powinni mieć mniej. Tak na logikę, nie?

Androm3da
12.09.2012, 21:30
Patrząc na przygody które robi większość graczy, to można je policzyć na palcach jednej ręki te które robimy najczęściej, mając do dyspozycji puszkarzy straty w wojsku są wręcz niewielkie, nie wiem po co do tego ten pomysł.
Pewnie to głupie, ale dodali do gry weterana, prędzej należało by zmienić ilość bandytów w obozach niż jeszcze bardziej ułatwiać grę graczom na przygodach. Żeby walka na przygodach była trochę urozmaicona, a nie przez poradniki prowadziła za rączkę, to obozy na przygodach powinny być takie same, ale za każdym razem losowo rozmieszczone na mapie, niektórzy to pewnie nawet symulatora na oczy nie widzieli.

WuDwaKa
13.09.2012, 18:07
Ja bym to bardziej widział tak:
Z racji iż jak ktoś wyszkoli za dużo wojska i za bardzo nie ma jak ich zdemobilizować(po za celową utratę) to po prostu przeszkolić ich na lepszą jednostkę.

Rekruta na Ochotnika za 1 monetę za jednostkę
Ochotnika na Żołnierza za 2 monety za jednostkę
Żołnierza na E.Żołnierza za 3 monety za jednostkę
Łucznik na W.Łucznik za 2 monetę za jednostkę
W.Łucznik na Kusznika za 3 monety za jednostkę

Oczywiście koszty i czasu przeszkolenia można poprawić na "wyższe" aby się nie okazało, że opłaca się rekruta przeszkalać do e.żołnierza niż od razu go wyszkolić.

Mniej przemeblowania gry a przynajmniej wojsko nie będzie zajmować miejsca z racji tego, że są bezużyteczni w danej chwili.

Limbook
15.09.2012, 23:26
proponuje inne ulepszenia dla jednostek które właściwie wziąłem z innej gry podobnej do settlers (nie powiem :D domyśl sie) dodanie budynku takiego jak zbrojownia albo nowego warsztatu , jednostki pozostawały by niezmienne ale zmieniało by sie ich wyposażenie np. zlecasz wymyślenie technologii hmm może zbroja płytowa ,trwało by to określony czas kiedy mamy projekt na zbroje produkujemy je (wiadomo z czego) i wyposażamy w nie żołnieży,jednostka taka ma coś jak +5 do ataku,życia,celności a każda technologia do szczebel do nowej kolczuga-zbroja łuskowa-zbroja płytowa,

sparkz
16.09.2012, 10:09
^ bylo proponowane wielokrotnie, podobnie jak wielokrotnie bylo wyjasniane czemu mala czesc tych zmian mialaby szalone konsekwencje, a pozostale - żadnych.

sivki
18.10.2012, 16:42
wolałbym już opcję by ze zwykłego generała można by było wyszkolić Szłoma a ze Szłoma i jego odpowiedników wyszkolić Weterana - tylko czy to by było opłacalne??

Aseregon
18.10.2012, 19:33
Odośnie pierwszej propozycji - napewno byłoby to jakieś urozmaicenie dla graczy wysoko lvl'owych, ale tak jak ktoś wspominał przy puszkarzach straty są minimalne, więc przy szkoleniu jednostek byłyby one jeszcze mniejsze, więc człowiek mógłby szybko znurzyć się całym tym szkoleniem. Chyba, że bardzo trudno byłoby szkolić jednostki.

Co do zdobywania doświadczenia przez generała - ciekawa sprawa, gdyby miał on jakieś dodatkowe umiejętności - ale jest to pojedyńcza jednostka - więc czy miałyby te umiejętności przełożenie w walce? Chyba, że umiejętnośc ta dotyczyłaby jednostek walczących u boku danego generała - np bonus do ataku lub obrony.

Co do przekwalifikowania generałów na szlomów lub weterana - BB nie po to karze placić 5k klejnotów za weterana, żeby każdy mógł go sobie wyszkolić - wierzycie w cuda?

wladajacydzida
18.10.2012, 21:18
Nie wiem czy taka propozycja juz nie padła... ale moznaby wprowadzic takie ułatwienie w koszarach (podobne jak w przypadku garnizonów - które juz zostało wprowadzone) ze jesli brakuje któregos surowca do wyprodukowania danej jednostki w koszarach to zeby się on nie tylko podswietlał na czerwono ze go brak, ale zeby suwak sie zatrzymał na tej ilosci która jest mozliwa do wyprodukowania. mozna by tez wprowadzic większe limity na produkcję jednostek a nie 25 za jednym razem. jesli się ktoś zbroi to klikanie po 25 jednostek przy produkcji np 500 jednostek jest monotonne. co Wy na to?

pawlito80
19.10.2012, 07:46
To jest bardzo dobry pomysł, żeby była możliwość większego limitu produkcji jednostek a nie max 25 i ponowne klikanie, szczególnie jak ktoś ma dużo osdanikow do przeskzolenia (np. w nocy) to troche trzeba się naklikać aby dać do szkolenia 1000 rekrutów. Proponuje zrobić ankietę na ten temat :)